Δήλωση πίνακα Ν στοιχείων

Ξεκίνησε από Akis73, 23 Οκτ 2021, 03:32:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

George Eco

akalest0s ξέρεις τι γίνεται; Πολλά παιδιά όντως το πιάνουν. Άλλα όμως μπερδεύονται. Αν ένα παιδί υπάρχει πιθανότητα να μπερδευτεί με κάτι ανούσιο στο μάθημα, δε το θέλω αυτο το κάτι στο μάθημα. Καλύτερα να κάνουμε μια άσκηση παρά να εξηγώ λεπτομέρειες που δεν έπρεπε καν να εξηγούμε σπαταλώντας χρόνο. Κι εδώ έρχεται κι όλος ο ντόρος, τουλάχιστο από μεριάς μου. Αν συνάδελφοι φτάνουν δικαίως να το ρωτήσουν, φαντάσου τα παιδιά.
Όντως στα Μαθηματικά έχουμε το γενικό, και το ειδικό. Αν στα Μαθηματικά το γενικό ερχόταν σε ρήξη εφαρμογής με το ειδικό, μέσω ενός εργαλείου λόγω ιδιοτροπίας του εργαλείου, θα απέφευγες το εργαλείο αυτό για να διδάξεις Μαθηματικά. Αυτό ακριβώς λέω εδω για τη ΓΛΩΣΣΑ ως εργαλείο. Είτε πρέπει να αλλάξει η ΓΛΩΣΣΑ στο σημείο αυτό, είτε πρέπει να αλλάξει η ΓΛΩΣΣΑ ως γλώσσα προγραμματιμσού.

dpa2006

#16
Παράθεση από: George Eco στις 31 Οκτ 2021, 01:22:45 ΠΜ
Συνάδελφε αυτά είναι της Κύπρου έτσι;
Προσωπικά θέλω εδώ να τοποθετηθώ. Δεν έχω κοιτάξει τα βιβλία εις βάθος, αλλά σε γενικές γραμμές, βλέπω πως έχει πολλή ύλη. Δε ξέρω κατά πόσο θα είχαν όφελος όλα αυτά και σε τι βαθμό, στα παιδιά στη Γ Λυκείου. Δε ξέρω το Πρόγραμμα Σπουδών της Κύπρου και ποιος δίνει αυτό το μάθημα και για ποιες Σχολές, αλλά νομίζω πως σε αυτό το σημείο το μάθημα πραγματεύεται ύλη που θα ήταν καλό να μελετηθεί σε Τριτοβάθμιο ίδρυμα στο πρώτο του έτος.  Από τη μία μου αρέσει περισσότερο από το βιβλίο που έχουμε σε ΓΛΩΣΣΑ, προφανώς, αλλά από την άλλη, Β Έκδοση 2018 κι επιλέξαν μια κλασική γλώσσα προγραμματισμού, αντί μιας μοντέρνας. Δε διαφέρει και πολύ από το να πάμε σε pascal.

Νομίζω πως χάνεται εδώ το βασικό νόημα του εκμοντερνισμού του μαθήματος. Θα μου άρεσε Java αλλά είναι σκληρή γλώσσα για παιδιά Γ Λυκείου, έτσι νομίζω. Κι αυτή για πρωτοετείς θα την έβαζα, σε κάποια Σχολή, αν κι αγαπημένη μου. Εξού κι είχα προτείνει στο άλλο thread που το συζητούσαμε τη Python3. Αντί να εστιάζουμε τόσο πολύ σε δομές δεδομένων, θα μπορούσαμε να βλέπαμε το μάθημα σε στυλ δομημένος διαδικαστικός προγραμματισμός στην αρχή κι αντικειμενοστραφής προγραμματισμός στη συνέχεια. Έχοντας πλούτο υλικού, για μια εύχρηστη, ζωντανή γλώσσα, δοκιμασμένη επιτυχώς σε παιδιά στο ΕΠΑΛ, νομίζω είναι η βέλτιστη επιλογή.
Επίσης η μετάβαση από ΓΛΩΣΣΑ σε Python3 μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα.

Βέβαια, όπως είπα, C++ καλύτερα από ΓΛΩΣΣΑ, αλλά ο εχθρός του καλύτερου είναι το ακόμα πιο καλό. Αλλά το τι είναι καλό, τι καλύτερο και τι κακό, είναι υποκειμενικά.

Νομίζω πως πρέπει να αναβαθμιστεί ΟΛΟ το Πρόγραμμα Σπουδών.
Καλημέρα ναι είναι Κύπρος
έχουν κάνει μετάβαση σε νέο πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας περίπου όταν κάναμε κι εμείς,άρα δεν είναι πολύ παλαιό
Ναι συμφωνώ πως δείχνει πολύ η ύλη.
Δείχνουν να έχουν καλή διαχείριση ωρών, αλλά δεν έχω feedback από Κύπρο προς το παρόν για το πως προχώρησε στην πράξη το εν λόγω πρόγραμμα.
Όσον αφορά την εισαγωγική Γλώσσα Προγραμματισμού πλέον στο ΠαΜακ έχουν την Python...
Μου άρεσε το νέο πρόγραμμα σπουδών τους, αν και θυμίζει λίγο ΕΜΠ...
https://www.uom.gr/dai/odhgoi-spoydon

https://www.uom.gr/assets/site/public/nodes/4254/9476-Syllabus2020-2021GR.pdf

Στο παραπάνω λινκ σελ 21.

Για την υποκειμενικότητα συμφωνώ αλλά όταν κάτι δεν "δοκιμάζεται" πλέον αλλά είναι κανόνας και σε ελληνικό και σε διεθνές επίπεδο δεν μιλάμε για υποκειμενικότητα πλέον...
Και αυτό που φοβάμαι δεν ειναι τίποτα άλλο από το να μας προλάβουν οι εξελίξεις...
Έχω την αίσθηση ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, μακάρι να διαψευστώ...

Η C/C++ και η Java είναι ακατάλληλες για εισαγωγικές γλώσσες προγραμματισμού, δεν είναι μόνο δική μου άποψη.


https://gregorulm.com/no-java-is-not-a-good-first-programming-language/


Την ίδια άποψη έχουν εκφράσει και άλλοι συνάδελφοι...
Ακούστε για λίγα δευτερόλεπτα από το σημείο αυτό τον κο Παπαδάκη
https://www.youtube.com/watch?v=bWbBoGPLoEE&t=3725s


Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικά αυτά που λέει και φυσικά μας αφορούν όλους.
Και ο κος Συρρής που πραγματοποίησε το ιστοσεμινάριο την άνοιξη του 2020 είναι γνωστός πιστεύω.

Καλημέρα
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

George Eco

Παράθεση από: dpa2006 στις 02 Νοε 2021, 10:42:14 ΠΜ

Η C/C++ και η Java είναι ακατάλληλες για εισαγωγικές γλώσσες προγραμματισμού, δεν είναι μόνο δική μου άποψη.
Χαίρομαι πολύ που δεν είμαι ο μόνος με αυτή την αντίληψη. Ναι προφανώς είναι βαριές γλώσσες κι αν τις συγκρίνεις με τη Python3 για παράδειγμα, είναι ξεκάθαρο το ποια είναι πιο κατάλληλη.
Ευχαριστώ για τα πολύ ενδιαφέροντα links και μακάρι να τραβήξουμε σε μια πιο μοντέρνα ρότα μετά από 21 χρόνια.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Akis73 στις 23 Οκτ 2021, 03:32:05 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους,

Όπως το λέει ήδη και ο τίτλος ::) πως γίνεται ακριβώς η δήλωση ενός πίνακα Ν στοιχείων στο τμήμα δηλώσεων ενός προγράμματος;


Σε εκφωνήσεις τέτοιου τύπου η λύση αποτυπώνεται μόνο σε ψευδογλώσσα (αλγόριθμο) χρησιμοποιώντας την εντολη Δεδομένα // Ν // και δεν μπορεί να αποδοθεί σε Πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ.

Δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια εκφώνηση και να απααιτεί λύση σε ΓΛΩΣΣΑ με τμήμα δηλώσεων.

andreas_p

Το μέγεθος του Ν , σε ΓΛΩΣΣΑ , ορίζεται ρητά και κατηγορηματικά. Μιλάμε για στατικούς πίνακες.

evry

Sorry για το offtopic
Στο ερώτημα Java ή Python η άλλη άποψη:
Why Java Should Be Your First Language Instead Of Python

Εντάξει είπαμε ότι η Java δεν είναι καλή επιλογή για πρώτη γλώσσα αλλά μην τα μηδενίζουμε όλα, υπάρχουν εκπαιδευτικά περιβάλλοντα για εισαγωγή στην Java ,όπως το BlueJ και το GreenFoot και έχουν γραφτεί πολλά Papers για θέματα διδακτικής στο θέμα αυτό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 05 Νοε 2021, 08:21:08 ΜΜ
Sorry για το offtopic
Στο ερώτημα Java ή Python η άλλη άποψη:
Why Java Should Be Your First Language Instead Of Python

Εντάξει είπαμε ότι η Java δεν είναι καλή επιλογή για πρώτη γλώσσα αλλά μην τα μηδενίζουμε όλα, υπάρχουν εκπαιδευτικά περιβάλλοντα για εισαγωγή στην Java ,όπως το BlueJ και το GreenFoot και έχουν γραφτεί πολλά Papers για θέματα διδακτικής στο θέμα αυτό

Και με αυτό συμφωνώ. Η Python είναι scripting γλώσσα, η Java είναι πιο σοβαρή, σε εξαναγκάζει να μάθεις σωστά αντικειμενοστραφή. Για πρώτο έτος σε Τριτοβάθμιο Ίδρυμα νομίζω είναι εξαιρετική γλώσσα.

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 05 Νοε 2021, 08:21:08 ΜΜ
Sorry για το offtopic
Στο ερώτημα Java ή Python η άλλη άποψη:
Why Java Should Be Your First Language Instead Of Python

Εντάξει είπαμε ότι η Java δεν είναι καλή επιλογή για πρώτη γλώσσα αλλά μην τα μηδενίζουμε όλα, υπάρχουν εκπαιδευτικά περιβάλλοντα για εισαγωγή στην Java ,όπως το BlueJ και το GreenFoot και έχουν γραφτεί πολλά Papers για θέματα διδακτικής στο θέμα αυτό


Καλησπέρα,
ελπίζω πως δεν έγινε παρανόηση των γραφέντων μου
Σε καμία περίπτωση δεν μηδενίζω την Java...
Έχω διδαχθεί Java και μάλιστα είχα την τύχη να την διδαχθώ κοντά (1999) στη δημιουργία της
Την θεωρώ καλύτερη από την C++ για διδασκαλία Δομών Δεδομένων και το βιβλίο του Lafore είναι εξαιρετικό (το διδάχθηκα)

Είναι εξαιρετική γλώσσα αλλά θα την προτιμούσα ένα βήμα αργότερα σε σχέση με την Python για παράδειγμα.
Αν και προέρχομαι από την Pascal (πρώτη γλώσσα προγραμματισμού 1990) είμαι υπέρμαχος της Python για την ευκολία της και την ισχύ της.
Συμφωνώ πως η μεγάλη διάδοση της οφείλεται στην ισχυρή της παρουσία στην επεξεργασία Δεδομένων.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

George Eco

Επαυξάνοντας, έχω να πω πως το βιβλίω των Deitel  Java: How to program, είναι ένα τεράστιο πλήρες εγχειρίδιο που μου αρέσει ιδιαίτερα.
Επι της Java τώρα, είχε πέσει κάτω από το ραντάρ μου, αλλά υπάρχει ήδη βιβλίο στα ΕΠΑΛ (δε το δίνουν Πανελλήνιες) το οποίο περιέχει Java με swing και στο τέλος σου πετά και το AppInventor. Είναι πολύ πολύ συνοπτικό, αλλά δε παύει να χαρίζει ένα πολύ καλό εφόδιο για το μέλλον στα παιδιά. Ενθουσιάστηκα.
Παράλληλα δίνουν Πανελλήνιες σε Python2. Ελπίζω να δούμε σύντομα σε 3.

Θέλω να πω, είναι δυνατόν παιδιά του ΕΠΑΛ να έρχονται σε επαφή με δύο αντικειμενοστραφείς γλώσσες, και στη Γ Λυκείου να μην υπάρχει ΕΝΑ ουσιαστικό εργαλείο διδασκαλίας; Τέλος πάντων, back on topic, σε αλγοριθμικό επίπεδο το Ν είναι οκ, σε ΓΛΩΣΣΑ θα έχουμε δεδομένο Ν κι όχι γενική μορφή. Έτσι αντιμετωπίζεται μόνο.

dpa2006

#24
Παράθεση από: George Eco στις 08 Νοε 2021, 02:58:30 ΜΜ
Επαυξάνοντας, έχω να πω πως το βιβλίω των Deitel  Java: How to program, είναι ένα τεράστιο πλήρες εγχειρίδιο που μου αρέσει ιδιαίτερα.
Επι της Java τώρα, είχε πέσει κάτω από το ραντάρ μου, αλλά υπάρχει ήδη βιβλίο στα ΕΠΑΛ (δε το δίνουν Πανελλήνιες) το οποίο περιέχει Java με swing και στο τέλος σου πετά και το AppInventor. Είναι πολύ πολύ συνοπτικό, αλλά δε παύει να χαρίζει ένα πολύ καλό εφόδιο για το μέλλον στα παιδιά. Ενθουσιάστηκα.
Παράλληλα δίνουν Πανελλήνιες σε Python2. Ελπίζω να δούμε σύντομα σε 3.

Θέλω να πω, είναι δυνατόν παιδιά του ΕΠΑΛ να έρχονται σε επαφή με δύο αντικειμενοστραφείς γλώσσες, και στη Γ Λυκείου να μην υπάρχει ΕΝΑ ουσιαστικό εργαλείο διδασκαλίας; Τέλος πάντων, back on topic, σε αλγοριθμικό επίπεδο το Ν είναι οκ, σε ΓΛΩΣΣΑ θα έχουμε δεδομένο Ν κι όχι γενική μορφή. Έτσι αντιμετωπίζεται μόνο.


Καλημέρα,
συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες.
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση και εμένα το βιβλίο της Java ΕΠΑΛ, που δίνουν ενδοσχολικά.
Όσον αφορά βιβλία για την κατανόηση της Java των Deitel είναι πιστεύω το καλύτερο με αρκετά καλό του Herb Schildt.


Σχολικό Java
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/4544/24-0535_Eidika-Themata-ston-Programmatismo-Ypologiston_G-EPAL_Vivlio-Mathiti/


Μικρή παρένθεση:
Στη Γενική παιδεία
Υπάρχει βιβλίο Πληροφορική ΕΠΑΛ σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ για Β
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Tee/2016/BEpal/2016_Epal_Eis_HY.pdf


και Python για Γ
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Tee/2016/GEpal/2016_GEpal_Eis_HY.pdf






αλλά και το αντίστοιχο εισαγωγικό μάθημα στη Β είναι Python...
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/4630/24-0615-01_Arches-Programmatismou-Ypologiston_B-EPAL_Simeioseis-Mathiti/

Εγώ είχα σημειώσεις για εισαγωγή στη Java και τελικά βρήκα τους Deitel... :) ;D
Το πρόβλημα των βιβλίων με Python2 (η οποία είναι πλέον κατηργημένη...  :( [size=78%] )[/size] είναι σοβαρό...
Επίσης σοβαρό θέμα είναι και η έκδοση της Java που χρησιμοποιείς...
Ειδικά αν έχεις παλαιό εργαστήριο δεν πιστεύω πως υπάρχουν πολλές επιλογές...


Έχω ελπίδες ότι με τα νέα προγράμματα σπουδών να δούμε Python3...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science