πανελληνιες 2013 σχολιασμος θεμάτων

Ξεκίνησε από sstauross, 29 Μαΐου 2013, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstauross

πως κρίνετε τα θέματα σήμερα;
πως γράψατε; (για τους μαθητές)

tkon

3 ερωτηματα για μαθητες αστέρια.
Ειναι "να το έχεις το μάθημα"

gthal

Είσαι μαθητής; Μας ενδιαφέρει η γνώμη σου.
Σε ποια ερωτήματα αναφέρεσαι;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

Νομίζω Α2, Α4, Β2
Στο Γ και Δ πάντα περιμένεις δύσκολα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

nick41

Είμαι μαθητής της Γ Λυκείου και έδινα προχθές.Μπορώ να πω ότι τα θέματα μου φάνηκαν βατά αν και η εκφώνηση στο Γ3 ήταν λίγο περίεργη.Παράλλη υπήρχαν μερικά έξυπνα ερωτήματα όπως αυτό με τον τετραγωνικό πίνακα και το Β2.Στο Β2 στη σημείωση που έλεγε να μην χρησιμοποιήσουμε τους "αλγορίθμους ταξινόμησης" φαντάζομαι εννούσε τη γνωστή ταξινόμηση του σχολικού ,αφού τελικά το τμήμα του αλγορίθμου που γράφαμε ταξινομούσε τον πίνακα,έτσι δεν είναι;

itt

Παράθεση από: nick41 στις 31 Μαΐου 2013, 09:30:33 ΜΜ
Είμαι μαθητής της Γ Λυκείου και έδινα προχθές.Μπορώ να πω ότι τα θέματα μου φάνηκαν βατά αν και η εκφώνηση στο Γ3 ήταν λίγο περίεργη.Παράλλη υπήρχαν μερικά έξυπνα ερωτήματα όπως αυτό με τον τετραγωνικό πίνακα και το Β2.Στο Β2 στη σημείωση που έλεγε να μην χρησιμοποιήσουμε τους "αλγορίθμους ταξινόμησης" φαντάζομαι εννούσε τη γνωστή ταξινόμηση του σχολικού ,αφού τελικά το τμήμα του αλγορίθμου που γράφαμε ταξινομούσε τον πίνακα,έτσι δεν είναι;

Εξαρτάται το πώς εννοείς το "ταξινομούσε".Ο πίνακας δεν μπορεί σε καμμια περίπτωση να είναι ταξινομημένος,γιατί δεν ορίζεται διάταξη λογικὠν μεταβλητών.Έχει γίνει μια συζήτηση, εδώ.

nick41

Παράθεση από: itt στις 31 Μαΐου 2013, 10:01:17 ΜΜ
Εξαρτάται το πώς εννοείς το "ταξινομούσε".Ο πίνακας δεν μπορεί σε καμμια περίπτωση να είναι ταξινομημένος,γιατί δεν ορίζεται διάταξη λογικὠν μεταβλητών.Έχει γίνει μια συζήτηση, εδώ.
Κατάλαβα.Εγώ χρησιμοποίησα μια εξωτερίκη επανάληψη(με όσο) έβαλα μια απλή επιλογή για το αν θα είναι η Π ΨΕΥΔΗΣ και στη συνέχεια χρησιμοποίησα μια εμφωλευμένη επανάληψη ψάχνοντας να βρω το αμέσως επόμενο στοιχείο του πίνακα που είναι  ΑΛΗΘΗΣ,ωστέ να αντιμεταθέσω.Για την εμφωλευμένη επανάληψη χρησιμοποιούσα και μια flag που την ειχα αρχικοποιήσει με την τιμή ΨΕΥΔΗΣ και εβαλα μια επιλογή έτσι ώστε αν η flag παρέμενε ΨΕΥΔΗΣ να τερματίζεται και η εξωτερική επανάληψη ,αφού ο πίνακας θα είχε την μορφή που ζητούσε η ασκηση.Η λύση μου είναι "λανθασμένη" απο τους περιορισμούς της εκφώνησης ;

nick41

#7
Παράθεση από: itt στις 31 Μαΐου 2013, 10:01:17 ΜΜ
Εξαρτάται το πώς εννοείς το "ταξινομούσε".Ο πίνακας δεν μπορεί σε καμμια περίπτωση να είναι ταξινομημένος,γιατί δεν ορίζεται διάταξη λογικὠν μεταβλητών.Έχει γίνει μια συζήτηση, εδώ.
i<-1
Όσο i<=100 επανάλαβε
Αν Π[ i ]=ΨΕΥΔΗΣ τότε
   j<-i+1
   flag<-ΨΕΥΔΗΣ
   Όσο j<=100 και flag=ΨΕΥΔΗΣ επανάλαβε
       Αν Π[j]=ΑΛΗΘΗΣ
          Αντιμετάθεσε Π[ i ],Π[j]
          flag<-ΑΛΗΘΗΣ
       Τέλος_αν
       j<-j+1
   Τέλος_επανάληψης
   Αν flag=ΨΕΥΔΗΣ τότε
      i<-101
   Τέλος_αν
Τέλος_αν
i<-i+1
Τελος_επανάληψης
Aν έχετε χρόνο ριξτε μια ματιά στη λύση μου,να μου πείτε τη γνώμη σας.

P.Tsiotakis

είσαι πολύ μάγκας για την πολύ ωραία σκέψη
με το -κουρτκουτιασμένο μου- μυαλό αυτή την ώρα, φαίνεται σωστή και η υλοποίηση της σκέψης σου

αυτή κατά τη γνώμη μου ειναι η πιο "καλή" λύση για το ζήτημα

Καλά αποτελέσματα

nick41

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Μαΐου 2013, 11:25:23 ΜΜ
είσαι πολύ μάγκας για την πολύ ωραία σκέψη
με το -κουρτκουτιασμένο μου- μυαλό αυτή την ώρα, φαίνεται σωστή και η υλοποίηση της σκέψης σου

Καλά αποτελέσματα
Σας ευχαριστώ πολυ!Απλά είχα την ανησυχία μήπως ο αλγόριθμοός μου εντάσσεται στην κατηγορία "αλγόριθμοι ταξινόμησης".
Καλό σας βράδυ και ευχαριστώ για το χρόνο σας :)

tdrivas

είναι νομίζω η πιο έξυπνη λύση αυτή που ανέρτησες..Γενικά πρόκειται για ωραίο θέμα που λύνεται με πολλούς τρόπους (μέτρηση πλήθους των ΑΛΗΘΗΣ , δημιουργία νέων πινάκων και συνένωση τους κτλ.)
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

itt

#11
ΠαράθεσηΑν Π=ΨΕΥΔΗ

Tι είναι το Π;Εννοείς Π[ i ] ;

nick41

Παράθεση από: morfeus στις 31 Μαΐου 2013, 11:48:11 ΜΜ
είναι νομίζω η πιο έξυπνη λύση αυτή που ανέρτησες..Γενικά πρόκειται για ωραίο θέμα που λύνεται με πολλούς τρόπους (μέτρηση πλήθους των ΑΛΗΘΗΣ , δημιουργία νέων πινάκων και συνένωση τους κτλ.)
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!.Μου πέρασε από το μυαλό η δημιουργία νέων πινάκων αλλά προσπάθησα αν είναι δυνατόν να το αποφύγω για να μην δεσμεύω άσκοπα μνήμη(ανεξάρτητα με το αν βαθμολογείται στα πλαίσια των πανελληνίων ή όχι)
Καλό σας βράδυ :)

nick41

Παράθεση από: itt στις 31 Μαΐου 2013, 11:55:18 ΜΜ
Tι είναι το Π;Εννοείς Π;
Ναι αυτό εννοώ αλλα για κάποιο λόγο δεν μου εμφανίζεται  :-\

P.Tsiotakis

το [ι (λατινικο i) εκφράζει πλάγια γραφή στον editor
θελει ένα κενο αναμεσα για να μενουν ως γραμματα

nick41

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 01 Ιουν 2013, 12:06:43 ΠΜ
το [ι (λατινικο i) εκφράζει πλάγια γραφή στον editor
θελει ένα κενο αναμεσα για να μενουν ως γραμματα
Ok ευχαριστώ! Θα το έχω υπ' όψιν μου .

itt

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 01 Ιουν 2013, 12:06:43 ΠΜ
το [ι (λατινικο i) εκφράζει πλάγια γραφή στον editor
θελει ένα κενο αναμεσα για να μενουν ως γραμματα

Αχά,την πάτησα και εγώ.

Πανάγος94

στο ερώτημα Γ3 θα ήταν αποδεκτή η παρακάτω απάντηση?

Για ι από 1 μέχρι 30
  Εμφάνισε ΚΩΔ[ι]
  Αν ΜΟ[ι, 1] > 2 ή ΜΟ[ι, 2] > 4 τότε
    Εμφάνισε "Εκτος οριων"
  αλλιώς_αν (ΜΟ[ι, 1] > 1.8 και ΜΟ[ι, 1] ≤ 2) ή (ΜΟ[ι, 2] > 3.6 και ΜΟ[ι, 2] ≤ 4) τότε
    Εμφάνισε "Κοντα στα ορια"
  αλλιώς
    Εμφάνισε "Χαμηλος SAR"
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

cets89

Παραθέτω μια "κομψή" λύση για το Β2, που δώσαμε ως εξεταστές των Φ. Α.
j <- 0
Για i από 1 μέχρι 100
     Αν Π[ i ] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
          j <- j+1
          Αντιμετάθεσε Π[ i ], Π[ j ]
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

tdrivas

Παράθεση από: Πανάγος94 στις 01 Ιουν 2013, 11:54:00 ΠΜ
στο ερώτημα Γ3 θα ήταν αποδεκτή η παρακάτω απάντηση?

Για ι από 1 μέχρι 30
  Εμφάνισε ΚΩΔ[ι]
  Αν ΜΟ[ι, 1] > 2 ή ΜΟ[ι, 2] > 4 τότε
    Εμφάνισε "Εκτος οριων"
  αλλιώς_αν (ΜΟ[ι, 1] > 1.8 και ΜΟ[ι, 1] ≤ 2) ή (ΜΟ[ι, 2] > 3.6 και ΜΟ[ι, 2] ≤ 4) τότε
    Εμφάνισε "Κοντα στα ορια"
  αλλιώς
    Εμφάνισε "Χαμηλος SAR"
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης


ναι!!!!είναι η πιο γρήγορη λύση..όμως ενδεχομένως να σου κόψει 1 μόριο, καθώς η συνθήκη ΜΟ[ι, 1] ≤ 2 και η συνθήκη ΜΟ[ι, 2] ≤ 4 είναι ΠΕΡΙΤΤΕΣ...αφού δεν  ικανοποιήθηκε το πρώτο "αν" και εξετάζεται το δεύτερο,τότε σίγουρα ισχύουν οι 2 αυτές συνθήκες..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Σπύρος Δουκάκης

Δεν νομίζω ότι αφαιρούνται μονάδες για περιττές συνθήκες.

Παράθεση από: morfeus στις 02 Ιουν 2013, 11:36:51 ΠΜ
ναι!!!!είναι η πιο γρήγορη λύση..όμως ενδεχομένως να σου κόψει 1 μόριο, καθώς η συνθήκη ΜΟ[ι, 1] ≤ 2 και η συνθήκη ΜΟ[ι, 2] ≤ 4 είναι ΠΕΡΙΤΤΕΣ...αφού δεν  ικανοποιήθηκε το πρώτο "αν" και εξετάζεται το δεύτερο,τότε σίγουρα ισχύουν οι 2 αυτές συνθήκες..

igeorgi

Παράθεση από: morfeus στις 02 Ιουν 2013, 11:36:51 ΠΜ
ναι!!!!είναι η πιο γρήγορη λύση..όμως ενδεχομένως να σου κόψει 1 μόριο, καθώς η συνθήκη ΜΟ[ι, 1] ≤ 2 και η συνθήκη ΜΟ[ι, 2] ≤ 4 είναι ΠΕΡΙΤΤΕΣ...αφού δεν  ικανοποιήθηκε το πρώτο "αν" και εξετάζεται το δεύτερο,τότε σίγουρα ισχύουν οι 2 αυτές συνθήκες..

Θα τα πάρει όλα τα μόρια η λύση, δεν υπάρχει περίπτωση να αφαιρεθεί κάτι. Διορθώνω και αν βλέπατε αυτά που βλέπαμε θα καταλαβαίνατε. Τα φετινά θέματα ήταν ο καταποντισμός του μέτριου μαθητή, έχω διορθώσει 75 γραπτά ως τώρα και ένα 30% των βαθμών είναι από 80 και πάνω, ένα 10% από 40 ως 80 και το υπόλοιπο 60% κάτω από 40/100. Τεράστιο χάσμα στους βαθμούς. Οι μέτριοι μαθητές καταποντίστηκαν φέτος, αυτό προκύπτει και από συζητήσεις με συναδέλφους..

igeorgi

Λύση που έδωσε μαθητής μου στο Γ3 και την είδα και σε γραπτό χθες. Εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι τα μηνύματα βρίσκονται σε αντίστροφη αλφαβητική σειρά:

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30
   ΑΝ ΜΟ[Ι,1] <= 1,8 ΤΟΤΕ
      ΜΗΝΥΜΑ1 <- 'ΧΑΜΗΛΟΣ SAR'
   ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[Ι,1] <=2 ΤΟΤΕ
      ΜΗΝΥΜΑ1 <- 'ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ'
   ΑΛΛΙΩΣ
      ΜΗΝΥΜΑ1 <- 'ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ'
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΑΝ ΜΟ[Ι,2] <= 3,6 ΤΟΤΕ
      ΜΗΝΥΜΑ2 <- 'ΧΑΜΗΛΟΣ SAR'
   ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[Ι,2] <=4 ΤΟΤΕ
      ΜΗΝΥΜΑ2 <- 'ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ'
   ΑΛΛΙΩΣ
      ΜΗΝΥΜΑ2 <- 'ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ'
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΑΝ ΜΗΝΥΜΑ1 > ΜΗΝΥΜΑ2 ΤΟΤΕ
      ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΚΩΔ[Ι], ΜΗΝΥΜΑ2
   ΑΛΛΙΩΣ
      ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΚΩΔ[Ι], ΜΗΝΥΜΑ1
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

kostas_sparti

διδάσκω το μάθημα από το 2006 σε φροντιστήριο. Κατά την γνώμη μου οι "αδύνατοι"¨μαθητές που "πόνταραν" στο κλασικό 2ο θέμα με πίνακα τιμών την πάτησαν άγρια.... Το θέμα 1 μου άρεσε αρκετά... Τα θέματα 3 και 4 ήταν βατά αλλά θα προτιμούσα κάτι πιο έξυπνο στο Γ3...

CyberMove

Καλησπέρα σε όλους.
Έγραφα φέτος Πανελλήνιες.

Μου άρεσαν αρκετά τα θέματα,ειδικά στο Β ΘΕΜΑ με τα Αληθής - Ψευδής και το Γ.4 το οποίο το έλυσα με κάπως περίεργο τρόπο και πήρε ελάχιστα λεπτά σε σχέση με την κλασσική ταξινόμιση.
If Grandma_Had_Rolls = TRUE Then
        MsgBox.Style ("Grandma = TROLLEY")
End_If

DaKnOb

Παιδιά, ήταν σχετικά δύσκολα για τον κανονικό μαθητή. Εγώ πήγα, έγραψα ένα γραπτό που σύμφωνα με εμένα, τον καθηγητή του σχολείου και του φροντιστηρίου άξιζε 100 καθαρό. Βγαίνουν χθες τα αποτελέσματα, και ο ένας μου έκοψε στο Α4 το β όλο (και να πω ήθελε σκέψη, από τις λύσεις που του έδωσαν το έβλεπε) και το Γ3 ολόκληρο πάλι. Στο Δ έκοψε ο άλλος διορθωτής ενώ ο προηγούμενος μου έβαλε 20/20. Γενικά σε κάθε υποερώτημα τουλάχιστον ένας μου έβαζε όλες τις μονάδες και ο άλλος κάτι έκοβε. Με αυτά και με αυτά πήρα 91. Και οι δύο καθηγητές μου είπαν έπεσα θύμα κακής βαθμολόγησης αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι.

evry

Καταρχήν, συγχαρητήρια. στα άλλα μαθήματα πως πήγες?

Από περιέργεια, πως έμαθες πόσα σου έβαλε ο καθένας σε κάθε ερώτημα? Είχα την εντύπωση ότι αυτά δεν ανακοινώνονται

Παράθεση από: DaKnOb στις 22 Ιουν 2013, 02:17:17 ΜΜ
Παιδιά, ήταν σχετικά δύσκολα για τον κανονικό μαθητή. Εγώ πήγα, έγραψα ένα γραπτό που σύμφωνα με εμένα, τον καθηγητή του σχολείου και του φροντιστηρίου άξιζε 100 καθαρό. Βγαίνουν χθες τα αποτελέσματα, και ο ένας μου έκοψε στο Α4 το β όλο (και να πω ήθελε σκέψη, από τις λύσεις που του έδωσαν το έβλεπε) και το Γ3 ολόκληρο πάλι. Στο Δ έκοψε ο άλλος διορθωτής ενώ ο προηγούμενος μου έβαλε 20/20. Γενικά σε κάθε υποερώτημα τουλάχιστον ένας μου έβαζε όλες τις μονάδες και ο άλλος κάτι έκοβε. Με αυτά και με αυτά πήρα 91. Και οι δύο καθηγητές μου είπαν έπεσα θύμα κακής βαθμολόγησης αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Dinos

Παράθεση από: DaKnOb στις 22 Ιουν 2013, 02:17:17 ΜΜ
Παιδιά, ήταν σχετικά δύσκολα για τον κανονικό μαθητή. Εγώ πήγα, έγραψα ένα γραπτό που σύμφωνα με εμένα, τον καθηγητή του σχολείου και του φροντιστηρίου άξιζε 100 καθαρό. Βγαίνουν χθες τα αποτελέσματα, και ο ένας μου έκοψε στο Α4 το β όλο (και να πω ήθελε σκέψη, από τις λύσεις που του έδωσαν το έβλεπε) και το Γ3 ολόκληρο πάλι. Στο Δ έκοψε ο άλλος διορθωτής ενώ ο προηγούμενος μου έβαλε 20/20. Γενικά σε κάθε υποερώτημα τουλάχιστον ένας μου έβαζε όλες τις μονάδες και ο άλλος κάτι έκοβε. Με αυτά και με αυτά πήρα 91. Και οι δύο καθηγητές μου είπαν έπεσα θύμα κακής βαθμολόγησης αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Συγχαρητήρια, ελπίζω να τα πήγες το ίδιο καλά και στα άλλα μαθήματα.
Όσον αφορά στη βαθμολογία σου.
Το 100 καθαρό, σημαίνει ότι το γραπτό όχι μόνο πρέπει να πάρει 100 από τους 2 βαθμολογητές, αλλά όποιοσδήποτε άλλος και να το βαθμολογήσει θα του βάλει 100.
Άρα καθαρό (με την έννοια της ολοκληρωμένης, σωστής σε κάθε περίπτωση και εύληπτης λύσης) το γραπτό σου δεν ήταν.
Ο βαθμολογητής τώρα βλέπει πράγματα, τα οποία εσύ είτε μπορεί να παραβλέπεις, είτε να πιστεύεις ότι είναι σωστά και να μην είναι, είτε ακόμα ακόμα και να μην τα ξέρεις.
Επίσης ακόμα και στη μεταφορά αυτών που έγραψες προς τους καθηγητές σου, μπορεί να μην ήσουν ακριβής.
Βέβαια λάθη γίνονται, ατυχίες υπάρχουν αλλά και το 91 είναι ένας πάρα πολύ καλός βαθμός με τα θέματα που έπεσαν

nick41

Τελικά εγώ πήρα 99.5(100 ο ένας ,99 ο άλλος).Ένας συμμαθητής μου πήρε καθαρό 100σταρι και γενικά στο σχολείο μου οι βαθμολογίες ήταν αρκετά καλές.Ένα παιδί μόνο που περίμενε πανω από 19(ίσως και 20) πήρε τελικά 16.7 και δεν ήξερε από που του ήρθε.

ΑλεξανδροςΑναστΓ

Μαθητής Γ' λυκείου τα θέματα ήταν πολλά και πιο απαιτητικά απο τα προηγούμενα!20 έγραψα

Λύση για το Β3
μ<--0
Για ι απο 1 μεχρι 100
αν Π[ι]=αληθης τοτε
μ<--μ+1
τελος_αν
τελος_επαναληψης
Για ι απο 1 μεχρι 100
Π[ι]<--ι<=μ
τελος_επαναληψης

Αν έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά

ΑλεξανδροςΑναστΓ

Παράθεση από: cets89 στις 01 Ιουν 2013, 04:11:27 ΜΜ
Παραθέτω μια "κομψή" λύση για το Β2, που δώσαμε ως εξεταστές των Φ. Α.
j <- 0
Για i από 1 μέχρι 100
     Αν Π[ i ] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
          j <- j+1
          Αντιμετάθεσε Π[ i ], Π[ j ]
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

τρομερή

Jimbo

Παράθεση από: cets89 στις 01 Ιουν 2013, 04:11:27 pm

    Παραθέτω μια "κομψή" λύση για το Β2, που δώσαμε ως εξεταστές των Φ. Α.
    j <- 0
    Για i από 1 μέχρι 100
         Αν Π[ i ] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
              j <- j+1
              Αντιμετάθεσε Π[ i ], Π[ j ]
         Τέλος_αν
    Τέλος_επανάληψης


τρομερή

και όμως κάποιος  τη βαθμολόγησε αυτή τη λύση με 0!!!!
Δημήτρης Μπούζιος
ΓΕΛ Άστρους