Άσκηση με Υποπρόγραμμα

Ξεκίνησε από semaphore, 29 Μαρ 2022, 11:07:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

semaphore

Καλημέρα σε όλους.
Παραθέτω μία άσκηση που σκέφτηκα θα βοηθήσει τους μαθητές στη χρήση υποπρογραμμάτων. Διορθώσεις και παρατηρήσεις είναι απολύτως αποδεκτές αλλά και αναγκαίες.

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που θα διαβάζει επαναληπτικά δύο ακέραιους θετικούς αριθμούς , εξασφαλίζοντας ότι είναι θετικοί. Στη συνέχεια, στο κύριο πρόγραμμα , θα εμφανίζεται το γινόμενο των ψηφίων κάθε αριθμού. Αυτό θα γίνει με τη βοήθεια κατάλληλου υποπρογράμματος που θα αναπτύξετε για το σκοπό αυτό, καλώντας μία φορά για κάθε έναν από τους δύο αριθμούς.
Το υποπρόγραμμα θα δέχεται έναν ακέραιο αριθμό και θα επιστρέφει στο κύριο πρόγραμμα τον αρχικό ακέραιο αλλά και το γινόμενο των ψηφίων του.
Η επαναληπτική διαδικασία θα ολοκληρώνεται όταν ο δεύτερος αριθμός που δίνεται από το πληκτρολόγιο είναι υπερδιπλάσιος του πρώτου, έχοντας εξασφαλιστεί προηγουμένως ότι έχει εμφανιστεί το γινόμενο των ψηφίων των αριθμών που δόθηκαν.
Πόσες φορές δόθηκαν αριθμοί με το ίδιο γινόμενο ψηφίων;
 
Παρατηρήσεις.
1.     Θεωρήστε ότι θα δοθούν τουλάχιστον δύο θετικοί ακέραιοι αριθμοί.
2.    Για τις ανάγκες της άσκησης θεωρήστε ότι το γινόμενο των ψηφίων του αριθμού 1025  είναι 10 και ΟΧΙ το 0 ( ο αριθμός 0 δεν θα συμμετέχει στον υπολογισμό του γινομένου ).

George Eco

Καλή είναι. Θα προτιμούσα κάτι πιο στοχευμένο κι απλουστευμένο, για να εστιάσουν στα υποπρογράμματα, τύπου...

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που θα διαβάζει επαναληπτικά έναν ακέραιο θετικό αριθμό που, εξασφαλίζοντας ότι είναι θετικός και θα τον καταχωρίζει σε μεταβλητή με ονομασία Χ. Στη συνέχεια θα καλείται συνάρτηση ΓΨ(Χ) που θα υπολογίζει  το γινόμενο των μη μηδενικών ψηφίων του αριθμού αυτού και θα τον καταχωρίζει σε μεταβλητή Γ, της οποίας το περιεχόμενο θα εμφανίζεται με κατάλληλο μήνυμα. Επίσης, με χρήση κατάλληλου υποπρογράμματος θα υπολογίζεται και θα επιστρέφεται σε μεταβλητή Π το πλήθος των ψηφίων του αριθμού. Η επαναληπτική διαδικασία θα τερματίζεται για τιμή ίση με 0 η οποία θεωρείται κι αυτή αποδεκτή. Να υπολογίζεται και να εμφανίζεται το μέσο γινόμενο ψηφίων ανά αριθμό, καθώς και το μέσο πλήθος ψηφίων των δοθέντων αριθμών. Να υποθέσετε πως θα δοθεί τουλάχιστο ένας μη μηδενικός θετικός ακέραιος αριθμός.

Ωστόσο δεν είναι καθόλου άσχημη άσκηση και παραθέτω και τη δική μου μίνι παραλλαγή!

semaphore

Παράθεση από: George Eco στις 31 Μαρ 2022, 10:40:23 ΜΜΚαλή είναι. Θα προτιμούσα κάτι πιο στοχευμένο κι απλουστευμένο, για να εστιάσουν στα υποπρογράμματα, τύπου...

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που θα διαβάζει επαναληπτικά έναν ακέραιο θετικό αριθμό που, εξασφαλίζοντας ότι είναι θετικός και θα τον καταχωρίζει σε μεταβλητή με ονομασία Χ. Στη συνέχεια θα καλείται συνάρτηση ΓΨ(Χ) που θα υπολογίζει  το γινόμενο των μη μηδενικών ψηφίων του αριθμού αυτού και θα τον καταχωρίζει σε μεταβλητή Γ, της οποίας το περιεχόμενο θα εμφανίζεται με κατάλληλο μήνυμα. Επίσης, με χρήση κατάλληλου υποπρογράμματος θα υπολογίζεται και θα επιστρέφεται σε μεταβλητή Π το πλήθος των ψηφίων του αριθμού. Η επαναληπτική διαδικασία θα τερματίζεται για τιμή ίση με 0 η οποία θεωρείται κι αυτή αποδεκτή. Να υπολογίζεται και να εμφανίζεται το μέσο γινόμενο ψηφίων ανά αριθμό, καθώς και το μέσο πλήθος ψηφίων των δοθέντων αριθμών. Να υποθέσετε πως θα δοθεί τουλάχιστο ένας μη μηδενικός θετικός ακέραιος αριθμός.

Ωστόσο δεν είναι καθόλου άσχημη άσκηση και παραθέτω και τη δική μου μίνι παραλλαγή!

Καλημέρα ,

Αρχικά ευχαριστώ για τόσο για την απάντηση-προώθηση της άσκησης αλλά και για τα επικοδομητικά σχόλια. Σκοπός της - γενικής όσον αφορά το υποπρόγραμμα - εκφώνησης ήταν να εξετάσω αν οι μαθητές θα επέλεγαν Διαδικασία - σωστή λύση - ή Συνάρτηση - όχι λάθος λύση αλλά πολύ πιο σύνθετη κατά τη γνώμη μου.

Και πάλι ευχαριστώ και καλή συνέχεια.