ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

seibei

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 21 Νοε 2014, 01:08:16 ΜΜ
κοινες σχολές είναι οι πολυτεχνικές  εκτός απο Χημικούς και Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστων
Μαθηματικά
Στρατιωτικές
πιθανώς Φυσικό
και μια σειρά ακόμη πανεπιστήμια και ΤΕΙ στο θετικό πεδίο (πλην υγείας)

δεν είναι ετσι;

ολα αυτα θα ισορροπήσουν απο τους αρμοδιους τελικα
Μαθηματικό κοινο; Γιατί, επειδή το γράφει η Κ;
πιθανώς Φυσικό , θα εννοείς Παναγιώτη, οτι πιθανώς να μην είναι μόνο στον τομέα Πληροφορικής το Φυσικό. Έτσι δεν είναι;

petrosp13

Παράθεση από: Gnirut στις 21 Νοε 2014, 01:34:48 ΜΜ
Ποια επιστημονική συζήτηση, περί καθαρού μοιράσματος πίττας πρόκειται.

Π.χ. λίγο προγραμματισμό θα χρειαστούν στο πολυτεχνείο οι Χημικοί μηχανικοί;
Ή π.χ. οι μελλοντικοι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί (με ή χωρίς πληροφορική κατεύθυνση) δεν θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και θέματα σχετικά με την νανοτεχνολογία ή τον έλεγχο διεργασιών όπου θα χρειαστούν να ξέρουν και κάποια στοιχεία χημείας και χημικών διεργασιών;

Δεν έχει επιστημονικό νόημα η συζήτηση περί "επιστημονικών" πεδίων.
Η συζήτηση αυτή τη στιγμή είναι περί φροντιστηριακών πεδίων.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

Το μόνο επιστημονικό σε αυτές τις εξετάσεις είναι να μετρηθούν με τον πιο κανονικοποιημένο τρόπο βασικές γνώσεις και οι νοητικές δυνατότητες του μαθητή. Αυτό θέλουν να ξέρουν για τους εισακτέους τους τα πανεπιστήμια. Τα της επιστήμης τους θα τα διδαξουν αυτοί στο πανεπιστήμιο.

Σκοπός του σχολείου δεν είναι να κάνει "επιστήμη" αλλά να δώσει βασικές γνώσεις στους μαθητές και να διαπλάσει τους χαρακτήρες τους με θετικό τρόπο για την κοινωνία

Αυτό το λένε οι συνάδελφοι που ευνοήθηκαν από τον 4186 για να τονίσουν την βασικότητα της επιστήμης τους, αλλά κάνουν ένα ηθελημένο λάθος
Το σχολείο όπως είναι τώρα και όπως θα είναι με το Νέο Λύκειο τελειώνει στην Β Λυκείου
Εφόσον υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι υποψήφιοι πρέπει να φιλτράρονται με βάση τις γνώσεις που απέκτησαν στο αντικείμενο το οποίο θέλουν να ακολουθήσουν
Στην Γ Λυκείου δεν μιλάμε για βασικές και γενικές γνώσεις, αλλά για προχωρημένες γνώσεις

Επίσης, δεν συμφωνώ με τον όρο "φροντιστηριακή πίτα" για τα πεδία
Τι θα πει φροντιστηριακή πίτα;
Ο χωρισμός των πεδίων θα γίνει με βασικό λόγο το πώς θα χωρίσουν οι χημικοί και οι πληροφορικοί τις ώρες τους στα φροντιστήρια;
Δεν θα πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός των σχολών ώστε να μπορούν να διδάσκονται και να εξετάζονται στις επιστήμες που είναι συναφείς με τα ενδιαφέροντα τους;
Θα πρέπει ο υποψήφιος δικηγόρος να έχει την δυνατότητα να γίνει μαθηματικός;

Ο περιορισμός των 4 μαθημάτων δημιουργεί το πρόβλημα, όχι ο χωρισμός των πεδίων που είναι αναγκαστικός λόγω του περιορισμού
Αν τα μαθήματα ήταν 5 όπως στο σχέδιο Διαμαντοπούλου, θα είμασταν έτη φωτός καλύτερα σε σχέση με την τραγελαφική αυτή κατάσταση, όπου πρώτα δεν υπήρχε η πληροφορική και τώρα θα εξετάζεται κάποιος σε μια από τις δυο επιστήμες για σχολές που χρειάζονται και οι δυο
Θα μπορούσε ο μαθητής να διδάσκεται πολλές επιστήμες και να επιλέγει σε ποιες θα εξεταστεί, αυτές που του δίνουν πρόσβαση στις σχολές που επιθυμεί και οι οποίες έχουν ορίσει τις συγκεκριμένες επιστήμες ως προαπαιτούμενες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Gnirut

Οι τιμές φρουροί, οι κλιμακωτές χρεώσεις, τα εκκρεμή που γυρνοβολάνε όσο χρειάζεται για την άσκηση, τα θέματα από μαθηματικές ολυμπιάδες άλλων κρατών και οι τυφλοσούρτες των λατινικών και της χημείας του λυκείου είναι "επιστήμη"; Μάλιστα, μάλλον δεν βγάζει πουθενά αυτός ο διάλογος...

Επί της ουσίας λοιπόν, γιατί αλήθεια δεν μπορεί να αρθεί ο περιορισμός των 4 μαθημάτων σε αυτή την τροπολογία; Τόσο νομικά άτοπο είναι αυτό; Ξέρει κανείς;

petrosp13

Για το πρώτο, νομίζω ότι απάντησα
Είναι προχωρημένο κομμάτι της επιστήμης και εξετάζεται από ανθρώπους που θέλουν να το σπουδάσουν
Αν είναι προς την λάθος κατεύθυνση, τότε πρέπει να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών ή οι νοοτροπίες των θεματοδοτών
Επιστήμη είναι πάντως

Για το δεύτερο, τα 5 μαθήματα δεν είναι τροπολογία, είναι νέος νόμος ουσιαστικά
Αλλάζει όλος ο σχεδιασμός και οι επιλογές των παιδιών, αλλάζουν οι ώρες, τα μαθήματα πιθανώς
Το Νέο Λύκειο σχεδιάστηκε είτε πρόχειρα από άσχετους ανθρώπους, είτε είχε κάποιες στοχεύσεις
Π.χ. να οδηγηθούν τα παιδιά στην τεχνική εκπαίδευση λόγω της δυσκολίας ή να κλείσουν σχολές τριτοβάθμιας λόγω έλλειψης ζήτησης, αφού εντάχθηκαν σε περιορισμένα πεδία

ΥΓ. Σίγουρα το επίπεδο της επιστήμης που διδάσκεται στο ελληνικό λύκειο είναι πολύ πιο προχωρημένο σε σχέση με το εξωτερικό. Αλλά αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν τόσοι Έλληνες επιστήμονες στο εξωτερικό που διαπρέπουν. Σαν χώρα παράγουμε ελάχιστα υλικά πράγματα. Από πλευράς παραγωγής επιστημόνων όμως, είμαστε πρωτοπόροι και αυτό οφείλεται και στο υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται από Λύκεια και βδελυρά φροντιστήρια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Gnirut

"Για το δεύτερο, τα 5 μαθήματα δεν είναι τροπολογία, είναι νέος νόμος ουσιαστικά
Αλλάζει όλος ο σχεδιασμός και οι επιλογές των παιδιών, αλλάζουν οι ώρες, τα μαθήματα πιθανώς"

Τα μαθήματα τα ίδια θα είναι, οι ώρες επίσης. Πιάσε το αβγό και κούρευτο θα μου πεις...

vtsakan

Παράθεση από: andrika στις 21 Νοε 2014, 08:18:23 ΠΜ
http://www.kathimerini.gr/792816/article/epikairothta/ellada/to-neo-systhma-eisagwghs-sta-aei

Και η πηγη

Εάν πάντως ισχύσει το σενάριο που περιγράφει ο Λακασάς, αρχίζω να καταλαβαίνω τον πανικό των συναδέρφων χημικών. Οπως και στο σημέρινο σύστημα, η Χημεία και η Πληροφορική θα μπεί σε ανταγωνισμό για τις κοινές σχολές. Και θα πρέπει πάλι η κ. Σιδέρη να εξηγήσει γιατί ένα μάθημα που έχει στατιστικά χειρότερες βαθμολογίες απο την Χημεία επιλέγεται απο μεγαλύτερο αριθμό μαθητών.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

P.Tsiotakis

#2616
http://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=272da2fa-7945-4e88-a9a4-4a485852d004

"Πληροφορική"  κατά περίπτωση



Όσοι επιλέγουν το ΕΠΕ θετικές και τεχνολογικές δηλώνουν υποχρεωτικά την προτίμησή τους ανάμεσα στα μαθήματα Χημεία ή Πληροφορική ανάλογα με τις Σχολές ή Τμήματα που επιθυμούν αν εισαχθούν.

ntzios kostas

Νομίζω ότι όλα ακούγονται λογικά, στα πλαίσια βέβαια που το σύστημα αυτό το επιτρέπει.

Όπως φαίνεται φεύγει η λογοτεχνία από όλες τις ΕΠΕ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

dski

Η διορθωμένη τροπολογία για την Πληροφορική:

http://www.esos.gr/arthra/35900/i-diorthomeni-tropologia-gia-tin-pliroforiki-ti-logotehnia-ta-tmimata-eidikon

Όπως φαίνεται, στην επιλογή Χημεία ή Πληροφορική προστίθεται το "κατά περίπτωση". Ίσως είναι μια προσπάθεια να αποσαφηνιστεί ότι οι μαθητές θα εξετάζονται στο ένα ή στο άλλο μάθημα ανάλογα με τις σχολές που τους ενδιαφέρουν (?).

Επίσης φαίνεται ότι τελικά η Λογοτεχνία παραμένει για όλα τα πεδία.

Η νέα μορφή της τροπολογίας:

http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/polytropologia-lykeio.pdf


dpa2006

ΠαράθεσηΟι Γεωλόγοι-Γεωπόνοι-Περιβάλλοντος-Μεταλλειολόγων είναι συναφέστατες με την Χημεία
Οι Μαθηματικών-Ηλεκτρονικών-Αυτοματιστών είναι συναφέστατες με την Πληροφορική
Γιατί να είναι κοινές και αυτές;
Οι "ασαφείς" είναι περίπου οι μισές σχολές του πεδίου, αλλά έτσι όπως το πάμε θα είναι πάνω από 160 κοινές σχολές
Για να μην περιοριστούν τα παιδιά (υποτίθεται)
Οι Γεωλόγοι δεν έχουν μόνο σχέση με την Χημεία,αλλά και την Φυσική,ειδικά στα πεδία Ορυκτολογίας,Γεωφυσικής,Μετεωρολογίας(εδώ είναι κοινά και με το μαθηματικό και το Φυσικό).
Π.χ. Κρυσταλλογραφία Γεωλόγων
Κρυσταλλοφυσική και Στοιχεία Κρυσταλλοδομής (παλαιότερα ήταν δύο μαθήματα,μετά από συνταξιοδοτήσεις συνεπτύχθηκαν σε ένα-γενικό φαινόμενο η σύμπτηξη μαθημάτων στις μέρες μας...)

π.χ. Μαθήματα Ταλαντώσεων και Εφαρμοσμένων Ηλεκτρομαγνητικών μεθόδων,Τηλεπισκόπησης κλπ
Αντίστοιχα μαθήματα έχουν και οι Τοπογράφοι Μηχανικοί
Η σχέση στο Χημικό γίνεται στα αντίστοιχο μαθήμα Κρυσταλλοχημείας

Η ασάφεια είναι μεγάλη... :(

Παράθεση
Ποια επιστημονική συζήτηση, περί καθαρού μοιράσματος πίττας πρόκειται.

Π.χ. λίγο προγραμματισμό θα χρειαστούν στο πολυτεχνείο οι Χημικοί μηχανικοί;
Ή π.χ. οι μελλοντικοι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί (με ή χωρίς πληροφορική κατεύθυνση) δεν θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και θέματα σχετικά με την νανοτεχνολογία ή τον έλεγχο διεργασιών όπου θα χρειαστούν να ξέρουν και κάποια στοιχεία χημείας και χημικών διεργασιών;

Δεν έχει επιστημονικό νόημα η συζήτηση περί "επιστημονικών" πεδίων.
Η συζήτηση αυτή τη στιγμή είναι περί φροντιστηριακών πεδίων.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

Το μόνο επιστημονικό σε αυτές τις εξετάσεις είναι να μετρηθούν με τον πιο κανονικοποιημένο τρόπο βασικές γνώσεις και οι νοητικές δυνατότητες του μαθητή. Αυτό θέλουν να ξέρουν για τους εισακτέους τους τα πανεπιστήμια. Τα της επιστήμης τους θα τα διδαξουν αυτοί στο πανεπιστήμιο.

Σκοπός του σχολείου δεν είναι να κάνει "επιστήμη" αλλά να δώσει βασικές γνώσεις στους μαθητές και να διαπλάσει τους χαρακτήρες τους με θετικό τρόπο για την κοινωνία.

Προγραμματισμό χρειάζονται σχεδόν όλα τα θετικά τμήματα στο πρώτο έτος,άσχετα αν πλέον το έχουν αντικαταστήσει με Αυτοματισμό Γραφείου ή συνδυασμό αυτοματισμού γραφείου και μαθηματικών πακέτων,κυρίως Mathematica,Maxima,GNU Octave κλπ.
Πολύ σωστά,η πίτα είναι το ζητούμενο και η επιλογή των σχολών από όσο δυνατόν καλύτερους μαθητές.
Το ορθότερο θα ήταν να δίνει ο καθένας στη σχολή που θέλει,αλλά τα Πανεπιστήμια δεν έχουν κόσμο πλέον,ήδη βοηθοί από διαφορετικά εργαστήρια υποστηρίζουν άσχετα με το αντικειμενό τους εργαστήρια και μαθήματα,συν το γεγονός ότι αν έρθει μείωση τον εισακτέων θα πάμε και σε Αθηνά ΙΙ...! :(

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

H Φυσική είναι εξεταζόμενο μάθημα σε όλες τις σχολές του πεδίου
Το θέμα είναι το δίλημμα ανάμεσα σε Χημεία-Πληροφορική, όπου είναι προφανές ότι στο Γεωλογικό η συνάφεια είναι πολύ μεγαλύτερη με την Χημεία και θα είναι λογικό να ενταχθεί στο πεδίο της Χημείας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Νοε 2014, 01:15:39 ΜΜ
H Φυσική είναι εξεταζόμενο μάθημα σε όλες τις σχολές του πεδίου
Το θέμα είναι το δίλημμα ανάμεσα σε Χημεία-Πληροφορική, όπου είναι προφανές ότι στο Γεωλογικό η συνάφεια είναι πολύ μεγαλύτερη με την Χημεία και θα είναι λογικό να ενταχθεί στο πεδίο της Χημείας
Συμφωνούμε!Οι γεωλόγοι δεν χρειάζονται προγραμματισμό πλέον,αλλά πακέτα.
Πολύ παλαιά έκαναν FORTRAN-όπως τα περισσότερα τμήματα (μέχρι και αρκετά χρόνια πριν για την ακρίβεια).
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Gnirut

"Οι γεωλόγοι δεν χρειάζονται προγραμματισμό πλέον,αλλά πακέτα."

Σχεδόν σε όλους τους τομείς τις επιστήμης πλέον δεν μπορείς να γράψεις καινούργια δημοσίευση χωρίς να έχεις χρησιμοποιησει κάποιας μορφής προγραμματισμό, είτε σε κλασσική γλώσσα, είτε στη γλώσσα προγραμματισμού κάποιου από τα "πακέτα" που λες.

gioufkas

 
Αυτά είναι τα 10 πιο περιζήτητα επαγγέλματα για το 2015
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=34291&subid=2&pubid=113393547

Όλοι θα πρέπει βέβαια να εξεταστούν στη Χημεία (COONa-COONa-CHOOCHOONa)

P.Tsiotakis

Είστε μέλη της ΑΔΙΠ ή ΔΕΠ ?