Συμφωνώ και λέω το ακόλουθο:
Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είναι Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Με σκοπό να υποστηρίξει το αντικείμενό του και τους δικούς του έβαλα σε ένα ΕΠΕ το μάθημα: Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών
Δεν υπήρχε, αλλά τώρα μπήκε.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι απαραίτητη η πίεση των πανεπιστημιακών. Να του πούν και αυτοί τι θέλουν. Νομίζω ότι είναι απαραίτητη αυτή η κίνηση τώρα.
Οι πανεπιστημιακοί μπορούν να μιλήσουν την γλώσσα που απαιτείται για την περίσταση. Αν δεν υπάρχει πληροφορική, θα φανεί μία αλλαγή στις επιλογές των μαθητών για τα τμήματα πληροφορικής και άρα θα δουν το κακό και τα τριτοβάθμια ιδρύματα (κάτι που πιθανώς είδε ο υπουργός στο δικό του μάθημα)...
Αντιγράφω από ένα accepted άρθρο σε διεθνές περιοδικό:
Research in many countries, shows that students’ prior engagement with programming and algorithmic courses results in better achievements in programming at tertiary education (Taylor and Mounfield, 1991, 1994; Hagan and Markham, 2000; Holden and Weeden, 2004). In the students’ transition between secondary and tertiary education, it seems that students who possess experience in programming have significant advantages over the others (Clark and Boyle, 2005).
Cantwell-Wilson and Shrock, (2001) indicated that university students’ “comfort level” in programming and computer science is highly related with their engagement with similar courses in their secondary education. In alignment with that, university students who have not participated in programming courses in secondary education perceive difficulty during the introductory courses of IT and CS department. Brown et al., (1997) indicated that "students who find the course difficult are intimidated by seeing other students who have prior programming experience completing the assignments very quickly'' (Brown et al., 1997, p. 2).
On the same line, Dagiene and Jevsikova (2012) argue that the purpose of programming courses in secondary education is to motivate students to choose informatics in their further studies. As such, the highlight of Taylor and Mounfield’s research (1989) regarding the precondition of programming course in order to help departments to maintain strong, healthy undergraduate programs is still timely.
ΠΡΕΠΕΙ να στραφούμε στους ακαδημαϊκούς!!! ΠΡΕΠΕΙ να νοιώσει ο Αρβανιτόπουλος ότι πλήττεται το ακαδημαϊκό του κύρος!