Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Πολυδιάστατοι πίνακες => Γ΄ Λυκείου => Εισαγωγή στοιχείων, εμφάνιση και υπολογισμοί => Μήνυμα ξεκίνησε από: xaidi στις 28 Φεβ 2005, 02:13:32 ΜΜ

Τίτλος: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: xaidi στις 28 Φεβ 2005, 02:13:32 ΜΜ
Χαιρετώ την παρέα.
Χρειάζομαι μια διευκρίνηση.
Στο τρίτο κεφάλαιο στο βιβλίο, στο παράδειγμα που υπολογίζει τα αθροίσματα στηλών και γραμμών ενός πίνακα αρχικοποιεί τους πίνακες που θα χρειαστεί ο αλγόριθμος στο μηδέν για τους γνωστούς λόγους.
Το θέμα μου είναι το εξής:
Όταν κατά τη διάρκεια δημιουργίας του αλγορίθμου χρειαζόμαστε αυτού του είδους τους πίνακες για να τοποθετήσουμε αποτελέσματα σαν μέγιστα ή μέσους όρους κλπ γραμμών ή στηλών πρέπει να αρχικοποιούμε τους πίνακες;
Εγώ βέβαια το έχω μάθει στους μαθητές μου και συγκεκριμένα αρχικοποιούμε ένα ένα κελί μέσα στην ρουτίνα της επανάληψης υπολογισμού του ποσού.
Θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη σας διότι προέκυψε ένα θέμα με το σχολείο.
Ευχαριστώ.
Τίτλος: Re: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: Στέλλα στις 28 Φεβ 2005, 02:54:55 ΜΜ
Πιστεύω ότι αν χρησιμοποιήσουμε έναν πίνακα Σ για να αποθηκεύσουμε το άθροισμα των στηλών του πίνακα Α ,για παράδειγμα, και αυτό το υπολογίζουμε ως Σ[j]=Σ[j]+Α[i,j] πρέπει να μηδενίσουμε όλα τα στοιχεία του πίνακα εξ'αρχής. Αν όμως κάνουμε προσπέλαση του πίνακα ανά στήλες και χρησιμοποιούμε την εντολή άθροισμα<-άθροισμα+Α[i,j] και μετα γράψουμε Σ[j]<-άθροισμα δεν χρειάζεται να αρχικοποιήσουμε τον πίνακα (χωρίς όμως να είναι λάθος άμα το κάνουμε) αλλά το άθροισμα.
Τίτλος: Re: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: Επισκέπτης στις 28 Φεβ 2005, 03:36:49 ΜΜ
Κάθε μεταβλητή πρέπει πριν χρησιμοποιηθεί να αρχικοποιηθεί. Αυτό μπορεί να γίνει με:
i. την εντολή Διάβασε
ii. κάποια εντολή εκχώρησης τιμής

Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι ένα μεμονωμένο κελί κάθε πίνακα αποτελεί ξεχωριστή μεταβλητή.

Όταν χρησιμοποιούμε κάποια μεταβλητή ως αθροιστή (S) ή ως μετρητή ΠΡΕΠΕΙ να την αρχικοποιούμε (και μάλιστα με την τιμή 0)

Στο παράδειγμα του βιβλίου χρησιμοποιείται πίνακας αθροιστών, οπότε προφανώς πρέπει να αρχικοποιηθεί

Όπως σωστά λέει η Στέλλα, αν χρησιμοποιηθεί άλλη μεταβλητή  S <- S + A[i, j] και μετά το δεύτερο Για   Row <- S , τότε δεν χρειάζεται αρχικοποίηση το κελί του πίνακα αλλά η μεταβλητή S

Τι θέμα προέκυψε στο σχολείο; Μαθητές - ιδιοφυίες ή φροντιστές - μεγαλοφυίες;

Τίτλος: Re: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: xaidi στις 01 Μαρ 2005, 10:56:00 ΠΜ
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ....ΜΕΓΑΛΟΦΥΙΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τίτλος: Re: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: Επισκέπτης στις 01 Μαρ 2005, 11:08:14 ΠΜ

ΑΑΑΑΑ, αν πρόκειται για καθηγητές σχολείου τότε είναι απλά ... αυθεντίες,

ποιος μπορεί να τα ξέρει καλύτερα από αυτούς;

Αρκεί να μην ξεχάσουμε εμείς και αυτά που ξέρουμε

Τίτλος: Re: αρχικοποίηση πινάκων
Αποστολή από: mbathas στις 03 Μαρ 2005, 09:00:46 ΠΜ
Καλημέρα,
Να πω κατ'αρχήν ότι συμφωνώ με την άποψη του επισκέπτη πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Το τετράδιο μαθητή αναφέρεται στο συγκεκριμένο θέμα δίνοντας υπόδειξη στη σελ.94 <b>" Να δίνεις αρχικές τιμές σε όλους τους πίνακες"</b>.
Άρα ή γνώμη μου είναι και αυτό συμβουλεύω όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν βοηθητικό πίνακα να τον αρχικοποιούν και να είναι καλυμένα.