σωστο λαθος

Ξεκίνησε από left, 25 Οκτ 2023, 10:04:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

left

Σε ιδιωτικό σχολείο το παρακάτω Σ-Λ δώθηκε σαν σωστο.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ.
Συμφωνείται;
Οι εκφρασεις δεν ειναι αριθμητικες - απλες λογικες - συνθετεσ λογικές;

petrosp13

Από την μύγα ξίγκι...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

left


petrosp13

Η λεπτομέρεια της λεπτομέρειας, στην οποία δεν θα συμφωνήσουν ούτε καν οι καθηγητές απόλυτα και βάζεις τους μαθητές να επιλέξουν

Έκφραση διαμορφώνεται από τελεστέους και τελεστές
Αλφαριθμητικοί τελεστές δεν υπάρχουν, άρα λάθος
Αλφαριθμητικός τελεστέος υπάρχει, μια σταθερά, πχ 'Πέτρος', άρα σωστό, αν και τέλεση πράξεων δεν γίνεται

Μακριά από τέτοιες ανούσιες συζητήσεις...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καραμαούνας Πολύκαρπος

Εφόσον, Εντολή εκχώρησης: Μεταβλητή ← έκφραση
και η x <-- 'hello' είναι εντολή εκχώρησης, το 'hello' είναι έκφραση (αλφαριθμητική)

left

ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

George Eco

#6
Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Οκτ 2023, 10:08:12 ΠΜΑπό την μύγα ξίγκι...
Θα συμφωνήσω.
Το drama υπάρχει επειδή το μάθημα εξετάζεται σε επίπεδο Πανελληνίων και καλώς υπάρχει.
Το ΣΛ είναι σωστό ή flex-άρισμα που λέει κι η νεολαία, το οποίο όμως δε θα πέσει ποτέ Πανελλήνιες;

Δύο ερωτήματα πρέπει να έχουν απάντηση για να αποφανθούμε αν το ΣΛ αυτό είναι αποδεκτό ή όχι.

  • Τι ΑΚΡΙΒΩΣ εξετάζει αυτό το ΣΛ;
  • Πού υποστηρίζεται στο βιβλίο;

Θα συντάσσω ad-hoc την απάντηση, ψάχνοντας.

Το πρόβλημα είναι πως τα βιβλία που έχουμε, συνήθως διαιωνίζουν το πρόβλημα. Αναδρομική έκφραση, να κάνουμε και χιούμορ. Θα δεις σε λίγο, τι εννοώ. Δε ξέρεις από που να το πιάσεις το πρόβλημα. Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ και στο πράσινο βιβλίο ΑΕΠΠ και στις οδηγίες μέλετης (ένα νέο βιβλίο) είναι ορισμένο λάθος, και λείπουν οι αγκύλες και η άνω κάτω τελεία ( [  ]  :  ). Παρόλα αυτά δυστυχώς είναι το μόνο σημείο αναφοράς, όταν μιλάμε για θέματα Πανελληνίων.
Αυτό τι σημαίνει; Πως στο τμήμα δηλώσεων δε θα βάλω : και στους πίνακες δε βάζω [ ] ;;; Όχι.
Απλά ΕΜΕΙΣ βγάζουμε το φίδι από τη τρύπα.


Δεν υπάρχει overload του τελεστή + στη ΓΛΩΣΣΑ ώστε να κάνει συνένωση αλφαριθμητικών.
Αν το τραβήξω από τα μαλλιά το θέμα, το κόμμα συνενώνει αλφαριθμητικά, αλλά όχι σε ένα αλφαριθμητικό ώστε να μπει σε μεταβλητή, παρά μόνο κατά την εκτέλεση της ΓΡΑΨΕ. Οπότε και αυτό δε μετρά.

Το βιβλίο με το συμπληρωματικό υλικό, που είναι κι εξεταστέο, δεν έχει κάτι σχετικό.
Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α δεν έχει κάτι σχετικό.
Στο τετράδιο μαθητή δεν έχει κάτι σχετικό.

Πάμε στο πράσινο βιβλίο τώρα, που είναι το άλλο από τα δύο εξεταστέα.
Στοιχεία ψευδογλώσσας.
Εκφράσεις:
"Οι εκφράσεις διαμορφώνονται από τους τελεστέους, που είναι σταθερές και μεταβλητές και από τους τελεστές."
"Μια έκφραση μπορεί να αποτελείται από μία μόνο μεταβλητή ή σταθερά, μέχρι μια πολύπλοκη μαθηματική παράσταση."

Κι εδώ βλέπουμε πόσο προβληματικό είναι το βιβλίο και πως βγάζουμε από τη μύγα ξύγκι.

Αν πάρεις μέρος της πρότασης, δηλαδή:  "Μια έκφραση μπορεί να αποτελείται από μία μόνο μεταβλητή ή σταθερά", βγαίνει λάδι το ΣΛ. 
Παίρνοντας όλη τη πρόταση όμως, είναι ασαφές αν αναφέρεται η έκφραση και σε αλφαριθμητικές σταθερές. Κι αυτό διότι δεν υπάρχουν τελεστέοι αλφαριθμητικών, οπότε και πάει κόντρα με τη πρόταση: "Οι εκφράσεις διαμορφώνονται από τους τελεστέους, που είναι σταθερές και μεταβλητές και από τους τελεστές."

Εύκολα κάποιος, βάσει τον όσων υπάρχουν στο βιβλίο μέχρι εδώ, μπορεί να επικαλεστεί ασάφεια και να έχει δίκιο. Άλλος όμως μπορεί να ισχυριστεί πως η απλούστερη μορφή αλφαριθμητικής έκφρασης είναι μία μεμονωμένη αλφαριθμητική σταθερά και να έχει δίκιο κι αυτός, επίσης βάσει τον όσων υπάρχουν στο βιβλίο.

Στη ΓΛΩΣΣΑ δεν αναφέρονται εκφράσεις αλφαριθμητικού τύπου. Μόνο για αριθμητικές λέει πράγματα.
Αλλά πιο κάτω στη 7.8 λέει, σε μια εντολή εκχώρησης, η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου.
Άρα τι;
χαρ <- 'Καλημέρα'
θα πρέπει να τη πάρουμε ως έκφραση τύπου χαρακτήρας; Δε το λέει ρητά αλλά είναι λογικό συμπέρασμα. Μια αλφαριθμητική σταθερά είναι κι έκφραση. Σωστά;
Σωστά! Δίοτι όπως προαναφέρθηκε, η εντολή εκχώρησης έχει ρητά δηλωμένη σύνταξη στην ενότητα 7.8:
Όνομα_Μεταβλητής <- έκφραση
με παράδειγμα
ΜΗΝΑΣ <- 'Ιανουάριος'

Και στη λειτουργία λέει μεν "υπολογίζεται" αλλά έχει και το παράδειγμα
Α <- 132

Καλως ήλθες σε ένα μάθημα που επί 23 χρόνια έχει τα ίδια προβλήματα διαιώνισμένα.
Παρένθεση...
Σε μια εντολή εκχώρησης, η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου.
Άρα, μας απαγορεύει να θέσουμε ακέραια τιμή σε πράγματική, δηλαδή για να καταλάβεις την ανοησία,
σε πραγματική μεταβλητή πρ αν θες να θέσεις τιμή 2, κανονικά εξ αιτίας αυτής της παρατήρησης, θα πρέπει να πεις
πρ <- 2 * 1.0
ή
πρ <- 2.0
κι είναι εντελώς ανόητο εξ αρχής, να ασχολούμαστε με τέτοια μικροπράγματα, αντί να εστιάζουμε σε πραγματικούς διδακτικούς στόχους. Από την άλλη δεν είναι καθόλου ανόητο, διότι έχουμε ένα μάθημα που διδάσκεται για Πανελλήνιες, πρέπει να πάμε by the book και το book έχει τα χάλια του.

Οπότε, από την εμπειρία μου σου το λέω αυτό, όταν κάτι που πάω να βάλω σε διαγώνισμα, ενδέχεται να προκαλέσει αντιφάσεις και σύγχιση, το αποφεύγω. Στόχο πρέπει να έχω να εξετάσω συγκεκριμένο πράγμα.

Και πάμε στο άλλο ερώτημα.
Τι εξετάζει αυτό το ΣΛ ΑΚΡΙΒΩΣ;;;
Πάμε να το δούμε λίγο:

"Υπάρχουν αλφαριθμητικές εκφράσεις."

Εντελώς, λέω, ΕΝΤΕΛΩΣ ασαφές και γενικό. Θα προτιμούσα: "Υπάρχουν αλφαριθμητικές εκφράσεις στη ΓΛΩΣΣΑ." Θα έκανε τη ζωή μας ευκολότερη.
ΝΑΙ! Στη Java υπάρχουν. ΝΑΙ στη python υπάρχουν.
Αν το πάρουμε γενικά ως έχει, είναι ΣΩΣΤΟ. Τελεία. Αλλά δεν είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να ξέρουν τι συμβαίνει στη Java ή python.
Επίσης αν πάμε σε ψευδογλώσσα να το δούμε, είναι κάπως ασαφές.
Ωστόσο από όσα είδα, μπορούμε να πούμε με σιγουριά, πως ναι, υπάρχουν αλφαριθμητικές εκφράσεις και στα πλαίσια του μαθήματος.
Στηρίζεται αρκετά καλά στην ενότητα 7.8

Ωστόσο σπαταλά 1 ή 2 μονάδες στις 100 για να εξετάσει τι; Αυτό; Δε μου πολυαρέσει. Αλλά είναι σωστό.
Θέλω να δώσω τώρα πάσα σε ένα συνάδελφο με αστείρευτο χιούμορ να κλείσει τη κουβέντα. @Laertis ακούς;