Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skoud

την ΙΣΤΟΡΙΑ την τακτοποίησαν...


Υφυπουργός Παιδείας Ι Πανάρετος
Συνέντευξη στη ΝΕΤ στην εκπομπή «Συμβαίνει τώρα»
( Χ. Σαράφογλου – 14/10/2010)

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Μάλιστα. Να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ κ. Υπουργέ. Θέλετε να προσθέσετε κάτι;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θέλω να κάνω ένα σχόλιο για το Λύκειο, γιατί έχει ανοίξει μία συζήτηση για τα μαθήματα και αν η Ιστορία θα είναι υποχρεωτικό μάθημα ή όχι και υπάρχουν αντιδράσεις. Θέλω να πω ότι σε αυτή τη γενικότερη προσέγγιση που κάνουμε για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις από επιτροπές, για το πώς μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα το Λύκειο. Όμως υπάρχουν και πράγματα που πηγαίνουν πέρα από το τεχνοκρατικό μέρος. Και ένα τέτοιο είναι το μάθημα της Ιστορίας. Είμαστε ως λαός περήφανοι για την ιστορία μας και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι. Το μάθημα της Ιστορίας ήταν, είναι και θα είναι ένα κεντρικό, ουσιαστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Θα αποτελεί βασικό μάθημα ή θα γίνει επιλογής;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό ακριβώς που σας είπα νομίζω ότι σας δίνει και την απάντηση. Θα είναι κεντρικό στοιχείο στην εκπαίδευση των μαθητών.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Μάλιστα, θα παραμείνει λοιπόν στα βασικά μαθήματα. Να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ. Καλή σας μέρα.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ. Να είστε καλά.

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

dtsilog

Αφού δεν έκαναν ακόμα τη διαβούλευση πότε το αποφάσισαν :D
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

ntzios kostas

#332
Σταυρο μήπως είναι καλό για τις 20/10 να ετοιμαστεί ένα μικρό κείμενο που θα μοιραστεί στα παιδιά και από εκεί και πέρα στους γονείς τους;

Και εμείς θα τα καταφέρουμε.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

skoud

Κώστα, αυτό το έχει προτείνει και ο Παναγιώτης και συμφωνώ. Μόνο αν μπορείτε βοηθήστε, γιατί ειλικρινά από τότε που "έσκασε" το θέμα έχουν "πάρει φωτιά τα πατζάκια μας". Δεν προφτάνουμε να τα κάνουμε όλα!
Υπάρχει η δημοσίευση http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=8988&spec=edu&type=1 και βέβαια η ανακοίνωση: http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/ΑΠ%2065%2011-10-2010.pdf

Νομίζω αυτά είναι μια καλή βάση για ένα πιο μαζεμένο και εκλαϊκευμένο κείμενο. Αν μπορεί ας κάνει κάποιος - κάποιοι την προεργασία και στη συνέχεια το βλέπουμε και μαζί. 
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

poursali

Παράθεση από: skoud στις 15 Οκτ 2010, 03:37:20 ΜΜ
Ας δοκιμάσουμε και αυτό το μέσο:

http://www.facebook.com/pages/Thelo-e-Plerophorike-na-didasketai-sto-Lykeio/125253390862273

Αν μαζευτούν, στο πλαίσιο και της ημέρας δράσης 20.10.2010 "για την Πληροφορική στην εκπαίδευση", μερικές χιλιάδες "like" από μαθητές, φοιτητές και πολίτες, ίσως παίξει και αυτό έναν ρόλο...


παιδιά ο κόσμος ανταποκρίνεται.. από 80 προσκλήσεις που έστειλα σε 24 ώρες ανταποκρίθηκαν oi 20 (μόνο 2 είναι συνάδελφοι από αυτούς) - οι υπόλοιποι γονείς παιδιά φοιτητές μαθητές...
το γκρουπάκι έχει 360 likes
παίζει ρόλο να έχουμε μαζί μας μαθητές γονείς και όλη την κοινωνία
να υπογράψουν και το κείμενο λέω εγώ.
τι λέτε;
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: poursali στις 16 Οκτ 2010, 09:57:00 ΜΜ
παιδιά ο κόσμος ανταποκρίνεται.. από 80 προσκλήσεις που έστειλα σε 24 ώρες ανταποκρίθηκαν oi 20 (μόνο 2 είναι συνάδελφοι από αυτούς) - οι υπόλοιποι γονείς παιδιά φοιτητές μαθητές...
το γκρουπάκι έχει 360 likes
παίζει ρόλο να έχουμε μαζί μας μαθητές γονείς και όλη την κοινωνία
να υπογράψουν και το κείμενο λέω εγώ.
τι λέτε;

Χθες έστειλα 300 προσκλήσεις..40 φίλοι μου γράφτηκαν

Αλλά αυτά είναι μέτρα για ενημέρωση μόνο


iliasthes

Σας έκανα κι εγώ like πριν ένα λεπτό. Σήμερα είχα κάποιες σκέψεις, τις οποίες κατέγραψα σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος είναι σκέψεις για το τι συμβαίνει πραγματικά με τις αλλαγές. Στο δεύτερο που θα στείλω αύριο κάνω κάποιες προτάσεις προς όλους. Το πρώτο μέρος (συγγνώμη για το μέγεθος):

Αν δεν σπείρεις δεν θερίζεις 1

            Η ζωή αποδεικνύεται πάντα δυνατότερη από οποιονδήπτοε προγραμματισμό και σχεδιασμό κάνει ο άνθρωπος. Άλλα σχεδιάζεις και προγραμματίζεις και άλλα σου έρχονται. Έτσι εδώ και μήνες ετοιμάζεται υλικό για την PHP, έχει ολοκληρωθεί το υλικό για την Ruby και μόνο η διαδικαστική εργασία της μεταφοράς του και της δημοσίευσης του έχει απομείνει, αλλά η μοναδική μέρα που βρίσκεις διαθέσιμη για να ενημερώσεις την προσωπική σου ιστοσελίδα πιστεύεις οτι θα πρέπει να αφιερωθεί για να ενημερωθούν οι επισκέπτες για άλλα πιο σημαντικά ζητήματα.

          Όταν είσαι εκπαιδευτικός είναι αυτονόητο πως οι τρομακτικές αλλαγές που ήδη δρομολογήθηκαν και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δεν σε αφήνουν αδιάφορο. Πρώτα από όλα ως άνθρωπο που η επιβίωση σου, αλλά και της οικογένειας σου εξαρτώνται από την εκπαίδευση, οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να σε αναστατώσει. Αυτή η αναστάτωση βέβαια αφορά τα προσωπικά σου συμφέροντα (και της οικογένειας σου) και σε μια ευρύτερη κλίμακα των συναδέλφων σου. Αυτό το θέμα βέβαια δεν ενδιαφέρει (και δικαίως) το σύνολο της κοινωνίας. Το σύνολο της κοινωνίας δεν μπορεί να ενδιαφέρεται για το αν θα χαθούν 100 οργανικές θέσεις αν 50 συνάδελφοι θα μετακινηθούν  ή θα αναγκάζονται να πηγαίνουν σε 2-3 σχολεία. Η σαλαμοποίηση είναι μια έξυπνη τακτική που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία της χώρας, ώστε να περνάει τα μέτρα που θέλει. Αποφεύγουν να παίρνουν (παρά μόνο όταν είναι αναπόφευκτο) γενικευμένα μέτρα που αφορούν τους πάντες και προτιμούν μέτρα που θίγουν 500, 1000, 10.000, έτσι ώστε να μπορούν να τα περνούν ανενόχλητοι.

             Αυτό όμως που είναι σημαντικό και επηρεάζει το σύνολο της κοινωνίας είναι η απάντηση στο ερώτημα: "Ποιο θα είναι το νέο σχολείο του άμεσου μέλλοντος;". Ποιο θα είναι δηλαδή το αποτέλεσμα στη μόρφωση των παιδιών μας; Επίσης η παιδεία του σήμερα υποδεικνύει την οικονομία του αύριο. Έτσι πριν 40 χρόνια περίπου, όταν άρχισε σταδιακά η πρόσβαση στα Πανεπιστήμια να γίνεται εφικτή για όλο και μεγαλύτερο αριθμό (απόλυτο αλλά και ως ποσοστό του πληθυσμού) νέων ανθρώπων, ήταν φανερό πως υπήρχε ένα όραμα, ένας στόχος παραγωγής επιστημονικού δυναμικού, το οποίο θα αξιοποιούνταν στη συνέχεια στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας. Πράγματι υπήρξαν σημαντικά αποτελέσματα, αλλά και αρκετές στρεβλώσεις, οι οποίες δεν είναι επί του παρόντος.

          Σήμερα παρατηρείται μια νέα στροφή, αυτή τη φορά σε αντίθετη κατεύθυνση, η οποία δεν  είναι άσχετη με το μνημόνιο και τις συνταρακτικές αλλαγές που παρατηρούνται στην ελληνική οικονομία. Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται πως έχει αποφασίσει οτι η Ελλάδα θα αποτελέσει στο μέλλον μια χώρα φθηνού καταρτισμένου εργατικού δυναμικού. Τα μεγάλα λόγια και τα οράματα για κοινωνία της γνώσης, που θα βασίζεται στην καινοτομία και την τεχνογνωσία εγκαταλείφθηκαν. Ρίχνουμε δραματικά τους μισθούς, εκποιούμε τα πάντα προσκαλώντας ξένα κεφάλαια και προσαρμόζουμε την εκπαίδευση, έτσι ώστε να υπάρχει άφθονο εργατικό δυναμικό φθηνό και με τις απαραίτητες δεξιότητες.

    Δεν χρειάζεται πλέον να επενδύουμε σε σπουδές στην Ανώτερη ή Ανώτατη Εκπαίδευση, Μεταπτυχιακά κλπ, εκτός αν αποφασίσουμε να εργαστούμε στο εξωτερικό. Η σημαντική αυτή στροφή φαίνεται ξεκάθαρα ,ανάμεσα στα άλλα, αν κάποιος μελετήσει προσεκτικά την πρόταση για το Νέο Λύκειο που βγήκε στο φως της δημοσιότητας και τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τα 800 πιλοτικά δημοτικά. Θα πει κάποιος μα κάθε χωριό είχε και ΤΕΙ κάθε κωμόπολη και ΑΕΙ. Θα συμφωνήσω πως η διασπορά των σχολών με κριτήριο την ενοικίαση φοιτητικών διαμερισμάτων και τον τζίρο στις καφετέριες δεν είχε καμία προοπτική. Όμως η απασχόληση πτυχιούχων στην Ελλάδα ως ποσοστό του συνολικού αριθμού εργαζομένων είναι η μισή σε σχέση με τον μέσο όρο της δυτικής Ευρώπης. Επομένως δεν πάσχουμε από υπερπληθώρα πτυχιούχων, αλλά από οικονομική καθυστέρηση. Αντί να λύσουμε το πρόβλημα της οικονομικής καθυστέρησης, η Κυβέρνηση μας ,αποφάσισε να γυρίσει την εκπαίδευση 50 χρόνια πίσω.

         Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όλων των αλλαγών είναι η διδασκαλία της πληροφορικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διακρίνεται λοιπόν μια διπλή μετατόπιση του βάρους της διδασκαλίας της πληροφορικής. Η πρώτη μετατόπιση είναι ηλικιακή και η δεύτερη ως προς το περιεχόμενο της διδασκαλίας. Έτσι λοιπόν η διδασκαλία της πληροφορικής έχει ως αφετηρία πλέον την Α' Δημοτικού μαζί με τα Αγγλικά, κάτι που εγείρει σοβαρά παιδαγωγικά ζητήματα. Δεν χρειάζεται νομίζω περισσότερη ανάλυση, πόσο αρνητική ως προς το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι αυτή η πρόωρη διδασκαλία με διαφορετικούς διδάσκοντες από τη μια, αλλά και γνωστικών αντικειμένων που προϋποθέτουν κάποιες άλλες γνώσεις πρώτα. Εκτός αν (για τα αγγλικά τουλάχιστον) στόχος είναι να "παράγουμε" μια νέα γενιά δίγλωσσων αθρώπων.  Η ολοκλήρωση των μαθημάτων πληροφορικής όμως πλέον δεν θα είναι στην Γ Λυκείου, αλλά στη Γ Γυμνασίου. Αυτή η αλλαγή αφορά την ηλικιακή μετατόπιση.

   Η δεύτερη μετατόπιση είναι εξίσου αρνητικά σημαντική. Καταργείται σχεδόν εξ' ολοκλήρου η διδασκαλία της Πληροφορικής και αντικαθίσταται με τη Χρήση του Η/Υ. Στα μάτια των περισσοτέρων δυστυχώς, η Πληροφορική ταυτίζεται με τη Χρήση του Η/Υ και ιδιαίτερα με την ικανότητα χρήσης κάποιων συγκεκριμένων εφαρμογών. Για να γίνει κατανοητή αυτή η μετατόπιση θα την ανάγω σε άλλα αντικείμενα. Στη φυσική για παράδειγμα κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με αντικατάσταση όλων των κεφαλαίων των σχετικών με τον ηλεκτρισμό με δραστηριότητες πατήματος διακοπτών φωτισμού ή με δραστηριότητες αντικατάστασης καμμένης λάμπας.

            Βέβαια οι δραστηριότητες στους Η/Υ είναι πιο πολύπλοκες από το άλλαγμα μιας λάμπας και η ικανότητα χρήσης Η/Υ αφάνταστα περισότερο απαραίτητη σε καθημερινές επαγγελματικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.  Φυσικά λοιπόν και χρειάζεται η διδασκαλία της Χρήσης Η/Υ και η πιστοποίηση μέσα από το σχολείο, ώστε να αποφεύγονται οι μεγάλες δαπάνες των γονιών σε αυτό το αντικείμενο, ωστόσο σε καμιά περίπτωση η σχέση των Ελλήνων μαθητών με την πληροφορική δεν πρέπει να περιορίίζεται στην ικανότητα χρήσης του εργαλείου της πληροφορικής, δηλαδή του Η/Υ. Αυτή η υποβάθμιση στο περιεχόμενο, η κατάργηση δηλαδή της πληροφορικής από το σχολείο και η αντικατάσταση της από την Χρήση Η/Υ, είναι ένα μικρό κομμάτι στο παζλ που απεικονίζει την αρχική θέση που διατύπωσα. Δηλαδή πως σκοπός τους είναι η παραγωγή μαζικού και φθηνού εργατικού δυναμικού με δεξιότητες, ώστε να έρθουν οι ξένοι επενδυτές και με τα 500 ευρώ μισθό να είμαστε αρκετά παραγωγικοί. Δακτυλογραφώντας γρήγορα ή ετοιμάζοντας όμορφες παρουσιάσεις δεν δημιουργούμε καινοτομία, ούτε παράγουμε υψηλή προστιθέμενη αξία.

     Αυτός που γράφει γρήγορα στον Η/Υ ή μπορεί να συμπληρώσει μια αίτηση στο διαδίκτυο ή μπορεί με τη βοήθεια το ποντικιού και με την ακριβή χρήση του να μετακινήσει έναν ρομποτικό βραχίονα,  τα επόμενα χρόνια θα έχει την ίδια "παραγωγική αξία" με τον εργάτη που πριν 40 χρόνια συμμετείχε στην αλυσίδα παραγωγής. Η πραγματική καινοτομία και η πραγματική παραγωγική επανάσταση έρχεται από αυτόν που θα επινοήσει έναν νέο αποδοτικότερο ρομποτικό βραχίονα, από αυτούς που θα είναι ικανοί να χτίσουν βιομηχανικά περιβάλλοντα περιρρέουας νοημοσύνης που θα εκτοξεύσουν την παραγωγικότητα. Η καινοτομία σε οποιονδήποτε τομέα προέρχεται μεν από ταλαντούχους ανθρώπους, οι οποίοι ξεπηδούν όμως από μια μαζική δεξαμενή, την δεξαμενή όλης της κοινωνίας. Όλη η κοινωνία αποκτά μέσα από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της βασικές γνώσεις των πιο σημαντικών επιστημών. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Γλώσσα, Ιστορία κλπ. Από τη μια με τις γνώσεις αυτές ο άνθρωπος μπορεί και αντιλαμβάνεται καλύτερα και περισσότερο αντικειμενικά την κοινωνική πραγματικότητα της εποχής του και από την άλλη οι βασικές αυτές γνώσεις αποτελούνε τον σπόρο, ο οποίος θα φυτρώσει στα πιο καινοτόμα και γόνιμα μυαλά και θα δώσει τον καρπό της καινοτομίας και της παραγωγής νέας επιστημονικής γνώσης.

Η κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο σχολείο που οραματίζεται η Κυβέρνηση ισοδυναμεί με σταμάτημα της σποράς και ο απλός και αγράμματος λαός αυτό το ζήτημα το έχει λύσει εδώ και αιώνες: "Αν δεν σπείρεις, δεν θερίζεις".

sarakiniotis

Πλησιάζουν και εκλογές (ΠΥΣΔΕ...)
Οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ας πάρουν θέση !

Gnirut

iliasthes λαμπρή περιγραφή και επί της ουσίας.

Η στόχευση που πρέπει να έχουμε πιστεύω ότι πρέπει να είναι σε τρεις άξονες:

1) Προτάσεις αναβάθμισης του μαθήματος στο λύκειο ώστε να εισαγάγει και να προάγει την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών.

2) Να πείσουμε την κοινωνία ότι ένας λόγος της απομάκρυνσης της πληροφορικής από το λύκειο δεν είναι άλλος από την σταδιακή μείωση και μετάταξη ενός αριθμού εκπαιδευτικών (στην περίπτωση αυτή ΠΕ19-20) στα πλαίσια του μνημονίου.

3) Να πείσουμε την κοινωνία ότι ένας άλλος λόγος της απομάκρυνσης της πληροφορικής από το λύκειο και ο περιορισμός αυτής στο γυμνάσιο ως μηχανισμός πιστοποίησης είναι η πιθανή στόχευση του νέου εκπαιδευτικού συστήματος στην παραγωγή μαζικού και φθηνού εργατικού δυναμικού με κάποιες τεχνικές δεξιότητες εντός της ευρωπαϊκής ένωσης.

akpa

Παράθεση από: iliasthes στις 16 Οκτ 2010, 10:41:19 ΜΜ
Σήμερα είχα κάποιες σκέψεις, τις οποίες κατέγραψα σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος είναι σκέψεις για το τι συμβαίνει πραγματικά με τις αλλαγές. Στο δεύτερο που θα στείλω αύριο κάνω κάποιες προτάσεις προς όλους. Το πρώτο μέρος (συγγνώμη για το μέγεθος):

πάρα πολύ ωραίο κείμενο.
Αν το έβαζες σε κάποιο wiki θα πρόσθετα και μια παράγραφο που θα έλεγε πάνω-κάτω ότι εκτός απο φτηνό εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό θέλουν να δημιουργήσουν και μια γενιά εξαρτημένη από τα γενοφάσκια της στους υπολογιστές, δημιουργώντας έτσι καταναλωτές βιντεοπαιχνιδιών και λοιπόν προιόντων υπολογιστή κατασκευασμένων στο εξωτερικο, τα οποία θα χρυσοπληρώνουμε.
people are motivated by profit.

Keep Growing

#340
Θα μπορούσε να συμπληρωθεί κείμενο για το Γυμνάσιο στο παρακάτω wiki:

http://pgymnasium.wikispaces.com/

και για το Λύκειο έβαλα ως αρχικό κείμενο, αυτό της ΠΕΚΑΠ, από το diorismos.gr

http://plyceum.wikispaces.com/

και για το Δημοτικό

http://pprimarysch.wikispaces.com/
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

akpa

#341
Παράθεση από: Keep Growing στις 17 Οκτ 2010, 12:19:58 ΠΜ
Θα μπορούσε να συμπληρωθεί κείμενο για το Γυμνάσιο στο παρακάτω wiki:

http://pgymnasium.wikispaces.com/

και για το Λύκειο έβαλα ως αρχικό κείμενο, αυτό της ΠΕΚΑΠ, από το diorismos.gr

http://plyceum.wikispaces.com/

πολύ καλή προσπάθεια.

Πρέπει να βρούμε τώρα τρόπους να προσελκύσουμε συναδέλφους στο συγκεκριμένο μέρος, για να αρχίσει κάτι να γίνεται εκεί και να μην μείνει μια ακόμα νεκρή σελίδα.

Υπάρχουν τέσσερεις παράγοντες για τους οποίους κινητοποίηται κάποιος να κάνει κάτι.  Είτε ζητά αναγνώριση-σεβασμό-θαυμασμό, είτε ζητά επιροή-εξουσία, είτε ζητά εσωτερική ηθική ικανοποίηση, είτε κέρδος. Τελικά βέβαια όλα κέρδος μπορεί να θεωρηθούν.

Πρέπει να πείσουμε τους συνάδελφους μας (αλλά και να ξεκαθαρίσουμε στον εαυτό μας) για το πραγματικό κέρδος που θα αποκομίσουμε όλοι μας όταν ασχοληθούμε συλλογικά και ενεργά με το θέμα.
people are motivated by profit.

AlexandrosK

Παράθεση από: Gnirut στις 16 Οκτ 2010, 11:12:13 ΜΜ
iliasthes λαμπρή περιγραφή και επί της ουσίας.

Η στόχευση που πρέπει να έχουμε πιστεύω ότι πρέπει να είναι σε τρεις άξονες:

1) Προτάσεις αναβάθμισης του μαθήματος στο λύκειο ώστε να εισαγάγει και να προάγει την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών.

2) Να πείσουμε την κοινωνία ότι ένας λόγος της απομάκρυνσης της πληροφορικής από το λύκειο δεν είναι άλλος από την σταδιακή μείωση και μετάταξη ενός αριθμού εκπαιδευτικών (στην περίπτωση αυτή ΠΕ19-20) στα πλαίσια του μνημονίου.

3) Να πείσουμε την κοινωνία ότι ένας άλλος λόγος της απομάκρυνσης της πληροφορικής από το λύκειο και ο περιορισμός αυτής στο γυμνάσιο ως μηχανισμός πιστοποίησης είναι η πιθανή στόχευση του νέου εκπαιδευτικού συστήματος στην παραγωγή μαζικού και φθηνού εργατικού δυναμικού με κάποιες τεχνικές δεξιότητες εντός της ευρωπαϊκής ένωσης.

Θα μου επιτρέψεις να συμπληρώσω ακόμη έναν άξονα που κατά τη γνώμη μου είναι ο πιο σημαντικός.
Άλλο Πληροφορική και άλλο χρήση υπολογιστών. Και γιατί είναι χρήσιμη και η πληροφορική εκτός από τη χρήση?

Επειδή (από http://digitalschool.ypaideias.gr/courses/DSGL-C101/)
Οι μαθητές μπορούν:

  • να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη
  • να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα
  • να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα (σε προγραμματιστικό περιβάλλον)-η παρένθεση δική μου

Και συγκεκριμένα:

  • να μπορούν καταρχήν οι μαθητές να κατανοούν πλήρως τα προβλήματα που τους τίθενται
  • να μπορούν στη συνέχεια να προσδιορίζουν τα συστατικά μέρη ενός προβλήματος
  • να μπορούν να αναλύουν ένα πρόβλημα σε άλλα απλούστερα
  • να καταστούν ικανοί να προσδιορίζουν τα δεδομένα που τους παρέχονται για την αντιμετώπιση του προβλήματος
  • να μπορούν να προσδιορίζουν τα ζητούμενα αποτελέσματα και τη μορφή απόδοσής τους
  • να είναι σε θέση να θέσουν οι ίδιοι προβλήματα διατυπώνοντάς τα με ακρίβεια και πληρότητα

Πρέπει να καταστήσουμε σαφές στους μαθητές και τους γονείς τι έχουν να χάσουν με την απομάκρυνση αυτού του μαθήματος και να θέσουμε το ερώτημα:
Γιατί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θέλει να αφαιρέσει ένα μάθημα που βοηθάει τους νέους να επιλύουν προβλήματα αλλά και να τα θέτουν οι ίδιοι με ακρίβεια και πληρότητα;

Αυτά για να ενδυναμώσω τα επιχειρήματά σου.  ;)

Stefania

Πρόταση προγράμματος μαθημάτων νέου λυκείου εκπαιδευτικού (Γιώργου Βαρελά). http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12082

Είχε ξανακάνει και σαν μέλος της ΕΕΦ (φαντάζομαι ο ίδιος θα είναι) http://www.trapeza-thematvn-fysikhs-eef.gr/. Τότε ήταν διαφορετική. Γιατί με  την καινούργια του  πρόταση, κατάφερε να βάλει 6 ώρες φυσικής και 6 ώρες χημείας μαζί!!! Τότε μας είχε κάνει την τιμή και είχε προσθέσει (με κόκκινο χρώμα να δείξει και την παράλειψη) το μάθημα της πληροφορικής. Στην καινούργια μάλλον δεν του έβγαιναν οι ώρες.

Ξεφορτώνεται βέβαια έναν "ανταγωνιστή". Και δημιουργεί και κλίμα ότι φυσική ;D χημεία ;D και οικονομία ;D θα επιλέγει κανείς για εισαγωγή σε Πολυτεχνεία και τεχνολογικές σχολές. Καλά είναι κάτι τέτοια για να βλέπουμε τη λογική που αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση οι άλλοι κλάδοι, ενώ εμείς κάνουμε την αυτοκριτική μας (και μπράβο μας), βλέπουμε πρώτα το κοινωνικό συμφέρον και το συμφέρον του μαθητή (και μπράβο μας). Αλλά μην καταλήξουμε σαν τους δεινόσαυρους στο τέλος. Γιατι, ο αθεόφοβος έβαλε και παράδειγμα το τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου  :D :D :D, του μοναδικού στην Ελλάδα. Για τις δεκάδες σχολές πληροφορικής ομως δεν μας εγραψε ενα παραδειγμα...

Ας βγάλουμε και εμείς ένα πρόγραμμα σπουδών, όσο το δυνατό δικαιότερο και λογικότερο για όλους (υποχρεωτικά αγγλικά και γυμναστική δεν έχουν λογική στο λύκειο). Και να τονίζουμε την βαρύτητα της πληροφορικής για την εισαγωγή των μαθητών στις τεχνολογικές, πολυτεχνικές και τις σχολές πληροφορικής.

iliasthes

Καλημέρα, το κείμενο είναι στη διάθεση σας να του "αλλάξετε τα φώτα" αν θέλετε, δεν διεκδικώ πνευματικά δικαιώματα  ;D

Οι σκέψεις αυτές για μένα είναι η βάση για να πάμε στο τι να κάνουμε. Πρώτα πρέπει να συνειδητοποιήσεις τι αντιμετωπίζεις και μετά να καταστρώσεις ένα σχέδιο πως θα το κάνεις. Δεν είναι απλά οι συντεχνιασμοί των άλλων κλάδων. Οι συντεχνιασμοί θα βρούνε αφορμή να εκδηλωθούν με αυτό το σχέδιο σίγουρα, αλλά δεν είναι η αιτία δημιουργίας του. Μπορεί πολλοί φιλόλογοι να χαρούνε, επειδή θα αυξηθούν κατά 400-500 θέσεις οι οργανικές τους στα Λύκεια κάτι που στα μάτια του Υπουργείου ισορροπεί την πολιτική ζημιά από τους 1500 πληροφορικούς που θα χάσουνε την οργανική τους. Επομένως αν περιορίσουμε την αντίδραση μας με περιεχόμενο που θα αφορά μόνο τους 1500 συναδέλφους άντε να πω και τους 7.000 πληροφορικούς, θα χάσουμε το παιχνίδι, γιατί το υπουργείο θα βασιστεί στις άλλες συντεχνίες που θα κερδίσουν από τη δική μας απώλεια. Πρέπει να δείξουμε προς τα έξω το περιεχόμενο που αφορά τους μελλοντικούς μαθητές του Λυκείου, τους γονείς τους, ολόκληρη την κοινωνία και να προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε συμμαχίες, πρώτα από όλα μέσα στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και μετά σε όλη την κοινωνία.  Νομίζω πως εκτός από την ΕΠΥ την ΕΠΕ κλπ η ΠΕΚΑΠ πρέπει να επιδιώξει συναντήσεις και με την ΟΛΜΕ και με την Ομοσπονδία Γονέων και να διατυπώσει τη θέση της, αλλά και με αρχηγούς πολιτικών κομμάτων και να ανοίξει όλα τα θέματα που άπτονται της παρουσίας της Πληροφορικής στο ελληνικό σχολείο.  Δεν ξέρω αν ήδη το έχει επιδιώξει και δεν το αντιλήφθηκα.

Δίνω το λινκ

https://docs.google.com/leaf?id=14PrFGU5VvnzYs-EqY744wzil4ASHQ3B0l_P_INXo3z8&sort=name&layout=list&num=50