θεμα Γ με πίνακες (τι γινεται;)

Ξεκίνησε από aztec99, 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

telos

καταρχας να συστηθω : Είμαι μαθητης και το έλυσα με πινακες γιατί δε μου ήρθε καν στο μυαλό ότι μπορεί να είναι λάθος... έστω και μία μικρή ένδειξη να είχα ότι είναι λάθος έτσι θα το έκανα χωρίς πίνακες και μάλιστα θα τελειωνα και πιο γρήγορα... τέλος παντων... αυτό που ήθελα να σας πω είναι ότι πρέπει να απαιτήσετε σαφή οδηγία γαι τη βαθμολόγηση... Θα ήθελα να παρακαλέσω όσους από σας αποφασίσατε να μην κόβετε καθόλου μόρια να συννενοηθήτε πρώτα με τους συναδέλφους σας και με τα υπόλοιπα βαθμολογικά κέντρα... προγραμματιστές είστε δεν είναι τόσο δύσκολο να επικοινωνήσετε για να ακολουθήσετε μία ΕΝΙΑΙΑ βαθμολογική κλίμακα. Αυτό είναι το πιο δίκαιο απέναντι στους μαθητες.
Πρωσωπικά στόχευα στο 19100+++ αλλά με τα μόρια που ίσως χάσω απο το ΑΕΣΠΠ μάλλον δε θα βγάλω τα  μόρια ... δεν είναι και ότι καλύτερο να γράφεις μαθηματικα κατεύθυσης 98 και προγραμματισμό 80 εξαιτίας μια βλακείας...
Θα ήθελα να ρωτήσω αυτούς που υποστηρίζουν ότι η λύση με πίνακες είναι λανθασμένη, πόσα μόρια θα κόψουν απο τα 17? (τα 3 είναι για το διαβασμα των μεταβλητων αν δεν κάνω λαθος)... εγω το έγραψα κάπως έτσι στην αρχή:
Εμφάνισε "Δώσε αριθμό διαγωνιζόμενων"
Διάβασε Ν
Για ι απο 1 μέχρι Ν
κλπ κλπ (μετά δε γράφω τα υπόλοιπα είναι με πίνακες τα κλασσικά : διαβασμα , εύρεση μικρότερου κλπ)

Keep Growing

Συνάδελφοι, κάντε ένα διάλειμμα και δείτε την προπαγάνδα, στην ΕΤ1. ....
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

aneiros

#32
Προφανώς, άλλα ήθελε η ΚΕΕ από τους μαθητές για το ΘΕΜΑ Γ, όμως έγινε κακή διατύπωση στο συγκεκριμένο ΘΕΜΑ. Αφού ήθελαν να λυθεί με δομή επανάληψης αλλά χωρίς πίνακες έπρεπε να λένε να σταματάει η επανάληψη μόλις δοθεί ως τιμή μια τιμή φρουρός.

Σύμφωνα με την οδηγία της ΚΕΕ ασκήσεις όπως:
«Να γραφεί αλγόριθμος που να  διαβάζει Ν αριθμούς και να υπολογίζει και εμφανίζει τη διάμεσό τους»,
ή η άσκηση που είπε κάποιος άλλος στο forum
«Να γραφεί αλγόριθμος που να διαβάζει Ν αριθμούς και να εμφανίζει όσους είναι μεγαλύτεροι από το μέσο τους όρο»

και πολλές άλλες ακόμα είναι ΑΛΥΤΕΣ σύμφωνα με την οδηγία της ΚΕΕ αφού δεν γίνονται με πίνακα.

Terius

Καλή σας μέρα. Επειδή είδα πολλές απόψεις με τις οποίες συμφωνώ και άλλες με τις οποίες διαφωνώ, θα πω το εξής. Όποιος από τους κυρίους κόπτεται για το αν είναι τεχνικά λάθος κάτι που δεν έχει κανένα νόημα δλδ αν χρησιμοποιήσεις ή όχι πίνακα στο Γ ερώτρημα, δεν έχει λύσει κανένα αλγόριθμο με τη χρήση πίνακα και με πλήθος θέσεωνΝ (δοσμένο πριν την χρήση του πίνακα)?  Αν δεν το έχει κάνει ποτέ συγχαρητηρια και  μπράβο στους μαθητές του που έγραψαν στο μάθημα 100. επειδή όμως όλοι οι υπόλοιποι καθηγητές στο μάθημα, λύνουν αλγορίθμους με πλήθος επαναλήψεων Ν (δοσμένο πριν την χρήση του πίνακα), σταματήστε να παίζεται τους πονηρούς. Δεν μιλάμε για πυρηνική φυσική. ήθελα να ήξερα αλήθεια ποιος από εσάς θα την έλεγε στον Αινσταιν αν το έλυνε με πίνακες.  Θα είναι απαράδεκτο να μην πάρουν όλα τα μόρια όσοι έγραψαν πίνακα. ΕΛΕΟΣ. πέρισυ έκαναν την μαλακία με το το αν η Για είναι η καταλληλότερη. Το βιβλίο έλεγε η προτιμότερη. Εκεί δεν μας ενοχλούσε τι έλεγε το βιβλίο? ρε ξύλο που θέλουν αυτοί που παίζουν με το μέλλον τον παιδιών μας

GNT

Απλα για όσους σκέφτονται να κόψουν έστω και ένα μόριο σε όσους την έλυσαν με Πίνακα τους παραπέμπω να διαβάσουν το μήνυμα του Telos...
Τα παιδιά εχουν σε 3 ώρες να λύσουν 4 θέματα που σε πολλά μπορεί να κρίνουν τη σχολή τους όντας τελείως αγχωμένα κι έχοντας δει ένα ψαρωτικό πλην εύκολο θέμα θεωρίας...Μπορεί κάποιος να απαιτήσει από αυτά να κάτσουν να σκεφτούν το τι ύπουλα κρύβεται μέσα στην εκφώνηση του θέματος Γ????
Δεν υπάρχει ούτε βοήθημα που να μην πέφτει σ'αυτό το "ατόπημα"(που είναι και σκόπιμο και ορθώς γίνεται) να  διδάσκεται ο αλγόριθμος ως κατι πιο "light" από την κωδικοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ και συνεπώς να επιτρέπεται το να χρησιμοποιηθούν πίνακες "αγνώστου" μεγέθους κατα την ώρα του προγραμματισμού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΑ ΟΚ!
ΩΣΤΟΣΟ,
1)ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ
2)ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥΣ(που στο θέμα πίνακες μπάζει τελείως)  Ή ΤΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Ή Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥΣ
3)ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α... Γράφουν Α Λ Γ Ο Ρ Ι Θ Μ Ο=====> Τι σημαίνει αυτό κύριοι;;;
Οτι ακόμη και μια λύση κατα βήματα του στυλ
1.Δέξου του πλήθος
2.για καθε εναν από τον πρώτο μέχρι το πλήθος που δέχτηκες αποθήκευσε την τιμή σε εναν πίνακα κλπ κλπ

Ή Επίσης μία λύση με φυσική γλώσσα του στυλ
Θα χρησιμοποιήσουμε εναν (αρκετα μεγαλο) πίνακα στον οποίο θα αποθηκεύσουμε τις τιμές μέχρι το πλήθος που μολις διαβάσαμε
ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ

ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ???
ΓΙΑΤΙ Ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΝΟΥ ΠΑΡΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ...ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ???ΜΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΑΣ...(Κι εγώ μαζι)
ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ...(κι ολοι όσοι εχουμε προγραμματίσει στοιχειωδώς ξέρουμε πόση αυστηρότητα απαιτεί αυτό)
Το να εκφράσεις όμως τη σκέψη σου δεν απαιτεί και δεν πρέπει να απαιτεί ανάλογη αυστηρότητα...
Αν θέλανε να είναι σωστοι οι εξεταστές όφειλαν να είχαν γράψει πολύ καλύτερα την εκφώνηση ή να ακολουθούσαμε άλλο σύγγραμμα ή ή ή ...
Κλωτσοπαντινάδα με το μέλλον και την ψυχολογία παιδιών που έχουν πήξει επι χρόνια σε ένα απάνθρωπο εκπαιδευτικό σύστημα,σε μία παιδεία που απαιτεί κάτι χιλιάδες ευρώ,ενώ έπρεπε να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ώστε ανεξάρτητα από την καταγωγή κάθε παιδιού να δίνεται η ίδια δυνατότητα για ολόπλευρη μόρφωση που θα αναδεικνύει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του παιδιού, ΕΓΩ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΕΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΩ...

Υ.Γ. Αν πρόθεση της επιτροπής ήταν να παίξει τέτοιο ύπουλο,ασχημο,.......... παιχνίδι στις πλάτες των μαθητών μέσω της εκφώνισης του προβλήματος τότε, όποιος τόλμησε να κάνει τετοιο πράγμα θα πρέπει να θεωρείται τουλάχιστον άσχετος με τον προγραμματισμό...Ακόμη και μ'αυτόν τον κατ'επίφαση προγραμματισμό που μας βάλανε να διδάσκουμε...
Παραθέτω απλα ένα γνωστό σε όλους μας απόσπασμα και κλείνω το μήνυμά μου:
"Η Κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί συναρτηση δύο παραγόντων, τ η ς  σ ω σ τ ή ς 
δ ι α τ ύ π ω σ η ς  ε κ  μ έ ρ ο υ ς  τ ο υ  δ η μ ι ο υ ρ γ ο ύ  τ ο υ  και της αντίστοιχα σωστής ερμηνείας από τη μεριά εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει..."

jim_st

Αυτά ακριβώς ετοιμαζόμουν να γράψω και εγώ συνάδελφε GNT ;)
Εύγε!

karavec

απο ότι φαίνεται παρά την οδηγγία του υπουργείου οι βαθμολογητές δεν θα κόψουν μονάδες για τη λύση με πίνακα. όμως τι θα γίνει στη περίπτωση που κάποιος το έλυσε με πρόγραμμα και πίνακα?? Εκεί θα κοπούν μονάδες???

NiColas1957

Καλημέρα / καλησπέρα
Δεν έγραψα κάποιο σχόλιο εχτές γιατί δεν μου αρέσει να αντιδρώ «εν θερμό»,  σήμερα όμως θα ήθελα ψύχραιμα και αφού έχω διαβάσει 40+ σελίδες σχόλια, να καταθέσω και εγώ μερικές σκέψεις.
Πιστεύω ότι βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.
Επιτέλους τα θέματα δεν ήταν για παπαγάλους, δεν υπήρχαν μόρια για αποστήθιση, αντίθετα για να πάρει κάποιος μόρια έπρεπε να έχει «καταλάβει» αρκετά το μάθημα. 
Υπήρχαν ερωτήματα των οποίων τα μόρια τα έπαιρνες αν ήσουν προσεκτικός, και κάποια των οποίων τα μόρια τα έπαιρνες σχετικά «δύσκολα». 
Πχ  Α1.3, Α5, Γ4, Γ5, Δ4   Δηλαδή 2+8+6=16 (προσεκτικός) και 4+5=9 (πραγματικά καλός).   Σύνολο 25 μόρια που κάνουν τη διαφορά.
Για αυτά τα θέματα πιστεύω ότι θα έπρεπε να χαιρόμαστε! 
Ίσως με μια μικρή επιφύλαξη γιατί άφησαν εκτός εξέτασης ένας πολύ σημαντικό κομμάτι ύλης το κεφάλαιο 10. 

Είχα την τύχη να έχω καλούς μαθητές και μερικούς πραγματικά καλούς, ένας δε είναι ιδιαίτερα χαρισματικός (προκρίθηκε στον πανελλαδικό διαγωνισμό πληροφορικής 4ος νομίζω πανελλαδικά, το καλοκαίρι θα έρθει στην Αθήνα για σεμινάρια).

Λοιπόν τρείς από αυτούς τους πολύ καλούς, όταν ήρθαν να δούμε τι έγραψαν, είχαν γράψει 100% με μόνη διαφορά ότι έλυσαν το θέμα Γ με πίνακες!

Τους είπα, ρε παιδιά αυτό δεν χρειαζόταν χρήση πινάκων, και μου απάντησαν ...
«Το ξέρω κύρια αλλά μέσα στη πίεση του διαγωνίσματος, θεώρησα ότι αφού ΔΕΝ ζητάει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ καλύτερα να γράψω λύση με πίνακες μην γίνει κάνα μπέρδεμα και χάσω μόρια τσάμπα!»

Πριν μερικά χρόνια το 4ο θέμα που λύθηκε με πίνακες από όλους, λυνόταν και χωρίς πίνακες.  Μία μαθήτρια μου το είδε και έκανε και δεύτερη λύση χωρίς πίνακες, η κοπέλα ήταν άψογη και πέτυχε ένα ολοστρόγγυλο 100%
Φέτος αποφάσισαν να μην «ρισκάρουν», θα τους κόψετε μόρια για αυτό?
Και πόσα θα κόψετε?  Πιστεύω 0 έως 1 το πολύ αλλιώς απλά είστε «Δογματικοί» !!
Το θυμάστε τον όρο «δογματικός»?  Και μάλιστα χρησιμοποιείτε σαν δόγμα ένα βιβλίο που είναι γεμάτο «τρύπες»!!!

Να ζητούσατε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ κύριοι της εξεταστικής, ή να αναφέρατε ρυτά σε σημείωση ότι ΔΕΝ θέλετε χρήση πινάκων. 
Οι λεγόμενες «Τρικλοποδιές» είναι κουτοπονηριές και συνεπώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ.
Ας δούμε την ουσία και όχι το τύπο, στην ΑΕΠΠ δεν ταιριάζει η λογική του Δογματικά αντιμετωπίζω το τι γράφει κάποιος, αυτή η λογική ας παραμείνει σε μαθήματα των οποίων οι απαντήσεις είναι του στυλ :  Σελίδα ΧΨΖ  από το «Μπλα μπλα μπλα ....... Μεχρι το μπλα μπλα μπλα»

Φιλικά
NiColas1957


jkapsi

Παράθεση από: Greendaz στις 28 Μαΐου 2010, 09:14:30 ΜΜ
Παιδιά, εστιάζετε στη χρήση ή μη πινάκων και όχι στο ότι αυτός που έλυσε το θέμα χωρίς πίνακα άκανε περισσότερη δουλειά, είναι καλύτερα προετοιμασμένος βρε αδερφέ! Αυτό ήθελε να ελέγξει το υπουργείο και όχι να δώσει 4 μονάδες επειδή κάποιος βρήκε το Min σε πίνακα... Οπωσδήποτε πρέπει να κοπούν μονάδες. Αυτό το 'στην ευχέρεια του βαθμολογητή' δε μ' άρεσε...

Φίλε Greendaz είσαι πολύ λάθος. Το γεγονός πως ένας μαθητής χρησιμοποίησε πίνακες δεν οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν ήξερε να το λύσει χωρίς πίνακες! Επέλεξε αυτή τη λύση ως πιο γρήγορη και πιο εύκολη (μην ξεχνάμε πως μιλάμε για Γ θέμα). Αν υπήρχε οδηγία στα θέματα για μη χρήση πινάκων, τότε θα φαινόταν ποιοι ήξεραν και ποιοι όχι.

##Panos##

Παράθεση από: jkapsi στις 29 Μαΐου 2010, 01:35:42 ΜΜ
Φίλε Greendaz είσαι πολύ λάθος. Το γεγονός πως ένας μαθητής χρησιμοποίησε πίνακες δεν οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν ήξερε να το λύσει χωρίς πίνακες! Επέλεξε αυτή τη λύση ως πιο γρήγορη και πιο εύκολη (μην ξεχνάμε πως μιλάμε για Γ θέμα). Αν υπήρχε οδηγία στα θέματα για μη χρήση πινάκων, τότε θα φαινόταν ποιοι ήξεραν και ποιοι όχι.
Φίλε greendaz , από πότε η διόρθωση στηρίζεται στον τρόπο επιλυσης και όχι στην σωστή ή λάθος λύση; Υπάρχει καποια σημείωση/οδηγία ότι ο ποιο έξυπνος ή ο ποιο αποδοτικός τρόπος παιρνει περισσότερες μονάδες;

jkapsi

Παράθεση από: ##Panos## στις 29 Μαΐου 2010, 01:46:35 ΜΜ
Φίλε jkapsi , από πότε η διόρθωση στηρίζεται στον τρόπο επιλυσης και όχι στην σωστή ή λάθος λύση; Υπάρχει καποια σημείωση/οδηγία ότι ο ποιο έξυπνος ή ο ποιο αποδοτικός τρόπος παιρνει περισσότερες μονάδες;

Αυτό λέω και γω! Το θέμα είναι αν η λύση είναι σωστή ή όχι (τώρα θα μου πεις ειδικά για το Γ...). Επισήμανα απλά πως το ότι προτιμάς κάποια λύση, δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να το λύσεις και με άλλη.
Ειδικά για το Γ, το γεγονός πως ένας μαθητής δεν χρησιμοποίησε πίνακες δεν σημαίνει πως ήταν και καλύτερα προετοιμασμένας.

'Ολα τα παραπάνω θεωρώντας ορθή της χρήση πινάκων στο Γ.

##Panos##

Το ξέρω ότι λες το ίδιο φίλε jkapsi... είχα κανει λάθος το όνομα. Το διόρθωσα!

agrinio

"Διαβάζω εδώ και κάποιες ώρες όλες τις απόψεις περί του 3ου θέματος και
λόγω ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗΣ και δικών μου γνώσεων είπα να πώ και εγώ την
άποψη μου είδικά σε μαθητές που λένε να ακυρωθούν οι συμμάθητές τους...



σε καθηγητές που λένε να ακυρωθούν γραπτά κάποιων παιδιών και ειδικά
σε κάποιους φοιτητές που μάλλον τσάμπα κουβαλάνε την ταυτότητα του
φοιτητή.


Ποιος σας είπε ότι ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ είναι εκτελέσιμη γλώσσα?

Ποιος σας είπε ότι η χρήση των μεταβλητών που κάνετε είναι σωστή?

Ποιος σας είπε ότι στον ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ δεν μπορώ να κατασκευάσω ένα πίνακα
οποιαδήποτε στιγμή???

ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ.

Το πιο απλό παράδειγμα είναι στους αραιούς (sparse matrices) πίνακες που απο δισδιάστατους
πρέπει να κατασκευάσουμε μονοδιάστατο.

ΚΑΙ ΣΑΣ ΞΑΝΑΡΩΤΑΩ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΕΧΩ ΚΑΝΟΝΕΣ???????????????
Σε μια γλώσσα που δεν εκτελείται και που μπορεί να αναπαρασταθεί με φυσική γλώσσα και με ελεύθερο
κείμενο βάζετε κανόνες για να δικαιολογήσετε την άγνοια σας και την ασχετοσύνη σας??????

Γράφω κώδικα σε τέτοιο επίπεδο και τόσα χρόνια, που όλη η επιτροπή εξετάσεων να μαζέψει τα ένσημα της σε γραφή κώδικα
δε φτάνει τα δικά μου.

Οι οδηγίες το γράφουν καθαρά............. ΓΡΑΦΤΕ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ............ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ
ΑΠΟΔΕΚΤΗ.

Και σε αυτό το θέμα οι λύσεις είναι πολλές και αποδεκτές (αναφορά στους άσχετους που λένε ότι έχει μόνο 2 λύσεις).

Ξαναλέω ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ κυρίοι είναι φαντασία και μετά γνώση.

Ποιος είμαι και τα λέω αυτά?
Ενας που έχει γράψει κώδικα για Σουηδικό Πολυτεχνείο, για σουηδική εταιρεία, για εταιρεία αμυντικών συστημάτων, για ΙΙΕΚ, για ΑΤΕΙ, για μία απο τις
μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στην Ελλάδα.

Ολες οι λύσεις είναι σωστές. Διορθώστε τα όλα, αλλιώς σιωπήστε και η Επιτροπή και όλοι οι υπόλοιποι ποι στο βωμό του
να περάσω σε μία σχολή ας κόψουν τον κόπο των συμμαθητών τους."

ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ - MSc in Scientific Computing


Peandbal

Η ενδεικτική λύση του Θέματος Γ που δόθηκε από την ΚΕΕ έχει πρόβλημα όσον αφορά την ορθότητα των αποτελεσμάτων των ερωτημάτων που βάζει.
Όταν για λύση του θέματος χρησιμοποιήσω μια επαναληπτική διαδικασία, έχω το παρακάτω φαινόμενο να ζητάω το όνομα και την επίδοση του αθλητή να εμφανίζω το όνομα του (διότι έσπασε το ρεκόρ) και στην συνέχεια να ζητάω το όνομα και την επίδοση του επόμενου αθλητή.
Δηλαδή μπλέξιμο με την εμφάνιση των αποτελεσμάτων στα ερωτήματα Γ2 και Γ4.
Το παραπάνω πρόβλημα σε πιο προγραμματιστικό περιβάλλον θα ήταν αποδεκτό;, αφού εμμέσως πλην σαφώς η λύση και η οδηγία της ΚΕΕ θέτει θέμα άμεσης μεταφοράς του αλγορίθμου σε πρόγραμμα χωρίς καμμία αλλαγή.

Έχοντας κατά νου:
1. τον χώρο του προβλήματος
2. την άμεση μεταφορά του αλγορίθμου σε γλώσσα προγραμματισμού
3. την ελεύθερη αλγοριθμική σκέψη

Περνάει από το μυαλό μου ίσως ακουστεί λίγο αιρετικό ότι η σωστή και μόνη λύση για εφαρμογή με κάποια Γλώσσα προγραμματισμού είναι η λύση με χρήση πίνακα.

Όταν θα πάρω απάντηση στο παραπάνω τότε και μόνο θα δεχτώ ότι η σωστή λύση του θέματος γίνεται χωρίς χρήση πινάκων.

Ευχαριστώ πολύ!!

me_and_the_300

Και εγώ καθηγητής είμαι Πληροφορικής και διδάσκω το μάθημα απο την πρώτη χρονιά που μπήκε στη ζωή των μαθητών. Εκείνη τη χρονιά με τις απίστευτες καταλήψεις των μαθητών, τα 14 μαθήματα πανελλαδικών εξετάσεων, τα 2 βιβλία για το μάθημα του προγραμματισμού και τα αστεία θέματα. Όλα αυτά το σχολικό έτος 1999 - 2000.

Όσον αφορά το τρίτο θέμα είμαι υπέρμαχος της άποψης ότι η λύση με πίνακα είναι σωστή για πάρα πολλούς λόγους. 2 απο αυτούς:

1. Πως είναι δυνατό να τίθεται ως επιχείρημα ότι πρέπει να αφαιρεθούν μόρια απο έναν αλγόριθμο μιας και αυτός είναι λιγότερο αποδοτικός απο κάποιον άλλο; Ήδη το σχολικό βιβλίο σε 2 σημαντικά θέματα (αναζητηση - ταξινόμηση) προτείνει τους 2 πλέον αργούς αλγόριθμους! Εδώ να αναφερθεί ότι παλαιότερα ο αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης ήταν εντός ύλης και αφαιρέθηκε!

2. Ποια η λογική το σχολικό βιβλίο να δίνει 2 αλγόριθμους με δεδομένους πίνακες μεγέθους ν (αναζήτηση - ταξινόμηση) και η επιτροπή να βάζει 2 φορές θέμα με δεδομένο πίνακα μεγέθους ν (2001 θέμα 1δ - 2005 θέμα 3)  και ταυτόχρονα ο μαθητής να μη μπορεί να γεμίσει με τιμές έναν τέτοιο πίνακα;! Δηλαδή είναι πιο αυθαίρετο το δεύτερο;! Είναι λογικό να μας δίνουν έτοιμους πίνακες γενικού μεγέθους αλλά λάθος να γεμίζουμε εμείς (και οι μαθητές μας, μας νιώθω ένα αυτές τις στιγμές) με τιμές;!

Ειλικρινά το να επιμείνει στην αρχική της απόφαση η επιτροπή, να αφαιρεθούν μονάδες απο τους μαθητές που το έλυσαν με πίνακες, είναι μια απόφαση καθαρά εγωιστική που το μόνο που θα δείξει είναι τη μη παραδοχή του λάθους εκ μέρους της. Αν είχαν κάτι στο μυαλό τους όσον αφορά τη λύση του θέματος απλά ας προετοίμαζαν καλύτερα το θέμα. Δεν θα ήταν δα και τόσο μεγαλο θέμα αν υπήρχε σημείωση στην ίδια την εκφώνηση η άσκηση να μη λυθή με τη χρήση πινάκων!