Διασταύρωση λύσεων Πανελληνίων

Ξεκίνησε από che, 28 Μαΐου 2013, 10:27:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

che

Αγαπητοί συνάδελφοι υπάρχει κάποιος από εσάς που θα μπορούσε να διασταυρώσουμε τις λύσεις των θεμάτων στις αυριανές εξετάσεις ;
εργάζομαι σε φροντιστήρια και είμαι μόνος μου οπότε θα ήθελα έναν τσεκάρισμα με κάποιον από εσάς που θα πάρει εγκαίρως τα θέματα.
Όποιος ενδιαφέρεται ας επικοινωνήσει μαζί μου με pm.

ευχαριστώ πολύ !

gthal

Καλημέρα.
Από τη στιγμή που θα αναρτηθούν, δεν μορούν να συζητηθούν και δημόσια;
Μια διασταύρωση υποθέτω όλοι τη χρειαζόμαστε.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

EleniK

Αν αναρτηθούν και μετά επιτρέπεται η δημόσια συζή.τηση
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

despoina

Περίπου τι ώρα αναμένεται να αναρτηθούν;

theodim68


lsourtzo

έχει κανείς εικόνα του τι συμβαίνει και δεν έχουν βγει ακόμα τα δικά μας ??? συνέβη τίποτα περίεργο με τα θέματα ?

eara

#6
Στείλαν στα ημερήσια τα θέματα των Εσπερινων.... πιθανολογώ λάθος κατά την αντιγραφή.... πές ότι μπορεί να συμβεί και στα καλύτερα σπίτια...

Αλλά το σύνολο το θεμάτων δεν έχει σχέση με τα περσινά τα οποία ήταν τα ποιο στρωτά.

Και θέλω να εκφράσω την δυσαρέσκεια μου όσο αναφορά τα θέματα που τελικά βάλαν για τα ημερήσια... και συγκεκριμένα:

1) Α1.5. Έτσι όπως είναι διατυπωμένο είναι ΛΑΘΟΣ ή ΣΩΣΤΟ; εεεεε;;;; Αν ακριβολογήσουμε είναι ΛΑΘΟΣ! Αν όχι ίσως κάποιος το πάρει και σωστό...

2) Το θέμα Α υποτίθεται ότι εξετάζει ΘΕΩΡΙΑ... άντε τώρα πείτε μου τώρα τι σχέση έχει το υποερώτημα Α4.

3) Α3.γ. Πόσα πλεονεκτήματα βρήκατε εσείς στο βιβλίο; 4 ή 5;

4) Θέμα Γ - Γ3. Τι πάει να πεί "μεγαλύτερη περιοχή τιμών;" !!! κι ύστερα μιλάμε περί σαφήνειας στην διατύπωση... αν την "είχε" δεν χρειαζόταν το παράδειγμα... αλλά δεν την έχει...

5) Θέμα Γ. Γιατί πάλι πίνακες; αφού για αυτό είναι το Δ γιατί ξανα-μανά; για να έχουν να γράφουν;

6) Πόσες σελίδες θα χρειαστούν για να απαντήσετε;

7) Πόση ώρα κάνατε για να τα λύσετε; (έτσι για να έχουμες να ρωτάμε...)



nvacalo

Προσωπικα χωρις να γραψω την θεωρια μου πηρε 40 λεπτα σε 5 Α4. Κολλησα λιγο το μυαλο μου στο θεμα Α4.α.

Το θεμα Α1.5. ειναι Σωστο το εχω ξαναδει ετσι γραμμενο καπου δεν θυμαμαι τωρα.
Πλεονεκτηματα ειναι 4 και εχει και ενα 5ο απο κατω καλο ειναι να γραφει.

eara

Είναι θέμα διατύπωσης.... όταν ένα πρόγραμμα σταματάει την εκτέλεση του, τότε απλώς ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ!
Οπότε η ΔΙΑΒΑΣΕ σταματαει την εκτέλεση του προγράμματος;;; Ασφαλώς και ΟΧΙ!
Αν το διατύπωνε χωρίς το "σταματάει" το θεωρούσα οκ.


eara

Όσο για το Α4.α το οποίο το θεωρώ "πονηρό" και ότι δεν έχει θέση ως Α (δηλ. θεωρία) και θα δείτε διάφορα όσοι είστε βαθμολογητές... 
Μαθητής μου είπε ότι το αντιμετώπισε αντικαθιστώντας την δομή επιλογής αν με δομή επανάληψης, το οποίο δεν είναι η καλύτερη δυνατή περίπτωση (από υπολογιστικής άποψης)... αλλά δεν είναι και λάθος (μιας και το Ο() δεν το εξετάζουμε).

amavidis

Και εγώ βρίσκω ατυχή την χρήση του "σταματάει" αλλά μέχρι εκεί. Μια χαρά απαντάει κανείς.
Τώρα στο Α3γ εγώ θα έγραφα 4 πλεονεκτήματα. Το "5" μου φαίνεται σαν απόροια των παραπάνω.


eara

#11
αυτό ακριβώς να επισημάνω... το "μου φαίνεται"....
τες πα ας πούμε ότι συμφωνούμε όλοι, εξ άλλου προς τί και οι 4 μονάδες; (χαχα)

Αλλά από τα θέματα στον ΑΕΠΠ περίμενα να έχουν ΣΑΦΗΝΕΙΑ κάτι το οποίο δεν έχει η ερώτηση.

Δεν μπορούσε π.χ. να έχει διατυπωθεί ώς "να γράψετε τα 4 πλεονεκτήματα που αναφέρει το βιβλίο σας;"

Άντε "το βιβλίο σας" πες εννοείται και το παραλείψανε.
Εγώ μόλις πριν σου ανάφερα για 4+1 πλεονέκτηματα που γράφει το βιβλίο στην ίδια ακριβώς ενότητα κι ας μην έχει βούλες στα +1 το βιβλίο (η παράγραφος μετά τις 4η βούλα).
Και τι έγινε που τα θεωρείς απόροια των προηγουμένων.
Παύουν να είναι διαφορετικά πλεονέκτηματα;
Τελικά τι ζητάει 4, 5 ή 6 πλεονέκτημα (4 το "μυρίστηκα" κι ας ειμαι μπουμπούνας);
Και γιατί το κάνω θέμα αυτό;
Για να αναδείξω άλλη μία ΑΣΑΦΕΙΑ σε διατύπωση των θέματων που ειδικά στο μάθημα μας δεν έπρεπε να υπάρχει!



VAIOS

Στο Β2 είναι αποδεκτό να μετρήσουμε τα ΑΛΗΘΗΣ  και μετά να ξαναφτιάξουμε τον πίνακα βάζοντας ΑΛΗΘΗΣ στις πρώτες θέσεις που μετρήσαμε αληθής και τα υπόλοιπα ΨΕΥΔΗΣ;

c_k_76

Πώς θα έλυνα τα 2 κάπως ιδιαίτερα θέματα σε Α, Β

Θέμα Α4 - α

Για j από 1 μέχρι 100
   Για i από 1 μέχρι j-1
      Διάβασε Π[j,i]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης


ΘΕΜΑ Β - Β2

Πλ<--0
Για ι από 1 μέχρι 100
Αν Π[ι]=ΑΛΗΘΗΣ τότε
      Πλ<--Πλ+1
   Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Για ι από 1 μέχρι Πλ
   Π[ι]<--ΑΛΗΘΗΣ
Τέλος_Επανάληψης
Για ι από Πλ+1 μέχρι 100
Π[ι]<--ΨΕΥΔΗΣ
Τέλος_Επανάληψης

eara

#14
Παράθεση από: VAIOS στις 29 Μαΐου 2013, 12:24:01 ΜΜ
Στο Β2 είναι αποδεκτό να μετρήσουμε τα ΑΛΗΘΗΣ  και μετά να ξαναφτιάξουμε τον πίνακα βάζοντας ΑΛΗΘΗΣ στις πρώτες θέσεις που μετρήσαμε αληθής και τα υπόλοιπα ΨΕΥΔΗΣ;

Αφου δεν χρησιμοποιείς την "ταξινόμηση" που λέει το βιβλίο (χαχα ωραίο και αυτό) ΝΑΙ ειναι ΑΠΟΔΕΚΤΟ.

ΑΣΧΕΤΟ: Που πήγε το "όλες οι επιστομονικά τεκμηριωμένες λύσεις είναι αποδεκτές, οέο;"

Το "χαχα" είναι για το γεγονός που επεσήμανε σε άλλο σχόλιο συνάδελφος. Δηλ. το θέμα ζητάει ταξινόμηση, αλλά όχι αυτήν που μάθαν οι μαθητές, αλλά να ανακαλύψουν μιαν άλλη που δεν μάθαν...

amavidis

Παράθεση από: VAIOS στις 29 Μαΐου 2013, 12:24:01 ΜΜ
Στο Β2 είναι αποδεκτό να μετρήσουμε τα ΑΛΗΘΗΣ  και μετά να ξαναφτιάξουμε τον πίνακα βάζοντας ΑΛΗΘΗΣ στις πρώτες θέσεις που μετρήσαμε αληθής και τα υπόλοιπα ΨΕΥΔΗΣ;

ναι μια χαρα ειναι

amavidis

Παράθεση από: c_k_76 στις 29 Μαΐου 2013, 12:32:26 ΜΜ
ΘΕΜΑ Β - Β2

Πλ<--0
Για ι από 1 μέχρι 100
Αν Π[ι]=ΑΛΗΘΗΣ τότε
      Πλ<--Πλ+1
   Τέλος_Αν
Τέλος_Επανάληψης
Για ι από 1 μέχρι Πλ
   Π[ι]<--ΑΛΗΘΗΣ
Τέλος_Επανάληψης
Για ι από Πλ+1 μέχρι 100
Π[ι]<--ΨΕΥΔΗΣ
Τέλος_Επανάληψης

Νομιζω η λύση σου στο Β2 εχει προβλημα. Αν π.χ. όλα ειναι αληθη;

nvacalo

Παράθεση από: amavidis στις 29 Μαΐου 2013, 12:38:56 ΜΜ
Νομιζω η λύση σου στο Β2 εχει προβλημα. Αν π.χ. όλα ειναι αληθη;

Κανενα προβλημα. Θα γεμισει ολο ΑΛΗΘΗΣ.

c_k_76

Αν όλα είναι αληθή ο μετρητής θα φτάσει 100 και θα γεμίσει όλα Αληθή, ενώ η επανάληψη για τα ψευδή δεν θα εκτελεστεί καθόλου καθώς θα είναι:
Για ι 101 μέχρι 100
(δεν εκτελείται)...

lsourtzo

Παράθεση από: c_k_76 στις 29 Μαΐου 2013, 12:32:26 ΜΜ
Πώς θα έλυνα τα 2 κάπως ιδιαίτερα θέματα σε Α, Β

Θέμα Α4 - α

Για j από 1 μέχρι 100
   Για i από 1 μέχρι j-1
      Διάβασε Π[j,i]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης


πολύ το μπερδεύεις και δεν υπάρχει λόγος θαρρώ ...

Για i από 1 μέχρι 100
   Για j από i+1 μέχρι 100
      Διάβασε Π[i,j]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

alfabit

Παράθεση από: lsourtzo στις 29 Μαΐου 2013, 02:20:24 ΜΜ
πολύ το μπερδεύεις και δεν υπάρχει λόγος θαρρώ ...

Για i από 1 μέχρι 100
   Για j από i+1 μέχρι 100
      Διάβασε Π[i,j]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Για i από 1 μέχρι 99
   Για j από i+1 μέχρι 100
      Διάβασε Π[i,j]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

petrosp13

Δεν θεωρείται λάθος το 100, απλά πλεονασμός νομίζω...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

alfabit


Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΓια i από 1 μέχρι 100
   Για j από i+1 μέχρι 100
      Διάβασε Π[i,j]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

ΠαράθεσηΓια i από 1 μέχρι 99
   Για j από i+1 μέχρι 100
      Διάβασε Π[i,j]
   Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Κατά τη γνώμη μου, και οι δύο λύσεις είναι αποδεκτές

eara

Παράθεση από: amavidis στις 29 Μαΐου 2013, 12:06:53 ΜΜ
Και εγώ βρίσκω ατυχή την χρήση του "σταματάει" αλλά μέχρι εκεί. Μια χαρά απαντάει κανείς.
Τώρα στο Α3γ εγώ θα έγραφα 4 πλεονεκτήματα. Το "5" μου φαίνεται σαν απόροια των παραπάνω.
Τουλάχιστον συμφωνείς στην ουσία της παρατήρησης μου "ατυχής χρήση" της λέξης "σταματάει".
Το ότι απαντάει κανείς μια χαρά ή όχι σε ένα θέμα το οποίο είναι διατυπωμένο με ασάφεια, ή είναι λάθος η διατύπωση δεν είναι επιχείρημα...
Το θέμα μου είναι η "σαφήνεια της διατύπωσης". Τι στο καλό διδάσκουμε στο 1ο ΚΕΦ. περί προβλήματος και διατύπωσης; Οπότε έχουμε την ΑΠΑΙΤΗΣΗ τα θέματα να είναι διατυπωμένα με σαφήνεια! Τώρα σχετικά με κάποιο άλλο σχετικό σχόλιο που λέει ότι αναφέρεται στο βιβλίο (βιβλίο είναι και έχει και λάθη) δεν δίνω δεκάρα και καλά θα κάνουν να το διορθώσουν για του χρόνου.
Και όσο αναφορά το συγκεκριμένο ερώτημα προτείνω ή να αγνοηθεί ή να μετρηθει ως ΣΩΣΤΗ όποια απάντηση και να δοθεί (εφ' όσον το βιβλίο γράφει ότι ο γάιδαρος πετάει... ενώ αυτός άλλοτε πετάει και άλοτε όχι).

petrosp13

Συγνώμη, αλλά γιατί να γίνουν δεκτές και οι 2 απαντήσεις;
Στο μάθημα που παραδίδω την εντολή Διάβασε, χρησιμοποιώ ακριβώς αυτές τις λέξεις: "Το πρόγραμμα σταματάει για να δεχτεί τιμές από το πληκτρολόγιο". Γιατί έτσι αναφέρονται (δυστυχώς ή ευτυχώς) στο βιβλίο
Δεν νομίζω ότι υπάρχει μαθητής που διδάχτηκε αυτή την πρόταση και σταμάτησε πάνω από 5 δευτερόλεπτα στο συγκεκριμένο θέμα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

eara

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Μαΐου 2013, 05:34:35 ΜΜ
Συγνώμη, αλλά γιατί να γίνουν δεκτές και οι 2 απαντήσεις;
Στο μάθημα που παραδίδω την εντολή Διάβασε, χρησιμοποιώ ακριβώς αυτές τις λέξεις: "Το πρόγραμμα σταματάει για να δεχτεί τιμές από το πληκτρολόγιο". Γιατί έτσι αναφέρονται (δυστυχώς ή ευτυχώς) στο βιβλίο
Δεν νομίζω ότι υπάρχει μαθητής που διδάχτηκε αυτή την πρόταση και σταμάτησε πάνω από 5 δευτερόλεπτα στο συγκεκριμένο θέμα
Και επειδή το γράφει το βιβλίο σημαίνει πως είναι σωστό; Εξ άλλου τα βιβλία έχουν και λάθη, ή μήπως όχι; Ακόμα και στην καινούργια έκδοση εντοπίζω μερικά... Εσύ τι πιστεύεις;
Τες πα, το αναφέρω μαζί με ότι άλλο εντόπισα για να αναδείξω κάποιες προχειρότητες στην διατύπωση των θεμάτω, οι οποίες θα έπρεπε να έχουν αποφεχθεί κατά την ταπεινή μου άποψη. Λάθη όλοι κάνουμε, απλώς στις Πανελλήνιες κοστίζουν και καλό είναι να τα εντοπίζουμε για να μην τα επαναλαμβάνουμε, ειδάλως ακόμα θα ρωτούσαμε "Γράψε τι γνωρίζεις για τον ορισμό του αλγόριθμου".

itt

Παράθεση από: eara στις 29 Μαΐου 2013, 11:59:47 ΠΜ
Είναι θέμα διατύπωσης.... όταν ένα πρόγραμμα σταματάει την εκτέλεση του, τότε απλώς ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ!
Οπότε η ΔΙΑΒΑΣΕ σταματαει την εκτέλεση του προγράμματος;;; Ασφαλώς και ΟΧΙ!
Αν το διατύπωνε χωρίς το "σταματάει" το θεωρούσα οκ.

H διατύπωση είναι μια χαρά και σωστή.Ένα πρόγραμμα σε επίππεδο λειτουργικού είναι blocked όταν διαβάζει δεδομένα από το αρχείο εισόδου.Οπότε δεν καταλαβαίνω και στα πλαίσια του μαθήματος γιατί να μην το θεωρήσουμε απολύτως σωστό.