Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022

Ξεκίνησε από tdrivas, 13 Μαρ 2022, 07:29:21 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Με το βλέμμα στα νέα ΠΣ...

Σχόλια, παρατηρήσεις και διορθώσεις ευπρόσδεκτα
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

peteglamgr

Ευχαριστούμε. Ωραία και εύστοχα, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη νέα ύλη.
Νομίζω ότι στην αντικειμενοστρέφεια κάτι αντίστοιχο πρέπει να περιμένουμε.

gioufkas

Με μια γρήγορη ματιά... ΤΕΛΕΙΟ. Ευχαριστούμε φίλε

Καραμαούνας Πολύκαρπος

#3
Ωραία και πρωτότυπα θέματα. Μερικές αλλαγές που προσωπικά θα έκανα.
Ευχαριστούμε!

Λαμπράκης Μανώλης

Ωραία θέματα, ευχαριστούμε Θανάση

nokotsos

Ευχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?

ApoAntonis

για το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")

tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:22:56 ΜΜγια το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")
Καλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tdrivas

Παράθεση από: nokotsos στις 14 Μαρ 2022, 07:29:13 ΜΜΕυχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?

Δεν έχω προλάβει να τις ψηφιοποιήσω, ίσως στις επόμενες ημέρες. Πάντως Pm για ό,τι έχεις απορία / ενδοιασμό.  
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ApoAntonis

#9
στο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.

ApoAntonis

#10
Παράθεση από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 08:41:46 ΜΜΚαλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους.
Ναι είναι το δεύτερο, αλλά το άνοιξα πρώτο και τα μπουρδούκλωσα.

:D

1. Είναι προτασιακός τύπος αυτό. Η ορθότητα της απάντησης εξαρτάται από την τιμή των μεταβλητών.
2. ... ως θεωρία;
3. εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς. Εντάξει, μπορεί να είμαι εγώ.

5. Έχει τις ασκήσεις από το παράρτημα Β' με τα μηδενικά και τους άσσους και γενικά μου πάνε καλά, για αυτό το είπα. Οκ, δεν χάλασε ο κόσμος

-------

Βάζω και εγώ το τελευταίο διαγώνισμα που έγραψα. Καμία πρωτοτυπία δεν του βρίσκω, ελάχιστη βαρύτητα στην "νέα" ύλη.
Συναντιώμαστε κάπου.
το Α2b είναι επίτηδες γραμμένο έτσι χωρίς εξήγηση, κανονικά την θέλει,
το Θέμα Δ είναι η άσκηση 14 σελ. 95 από το παράρτημα Α και το Θέμα Γ πατάει πάνω σε άσκηση που δεν θυμάμαι,
για τα υπόλοιπα που είναι από Πανελλάδικες, είπαμε καμία πρωτοτυπία.

tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:49:13 ΜΜστο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.

Α1.1 => Κάθε άλλο παρά τυπογραφικό. πρέπει να γνωρίζουν ότι το ! είναι σχόλιο άρα η εντολή είναι Α <- Β. 
Α1.2 => Μια χαρά είναι και αυτό καθώς εδώ τα παιδιά θέλουμε να κατανοησουν ότι όπου βλέπουν i,j ή καθε άλλο ζευγος, δεν αποτελεί αναγκαστικά πίνακα. Εδω, λοιπόν, η παρουσία παρενθέσεων αντί αγκυλών δηλώνει συνάρτηση. 
Α1.5 => Σωστό, πρέπει να μπει απλά συνδεδεμένη λίστα για να είναι λανθασμένη η πρόταση.

Α4. Απορρέει από τη θεωρία. 

Α5. Που υπάρχει πρόβλημα? Λύση => 

Μέγιστος <- -9999
Διάβασε Χ
όσο Χ >= 0 επανάλαβε
    Μέγιστος <- MAX(Μέγιστος,Χ)
    Διάβασε Χ
Τέλος_επανάληψης

Β2. Ο στόχος εδώ είναι να κατανοησουν τα παιδιά εδώ ότι το υποπρόγραμμα είναι ένα. Επομένως έβαλα το κάθε σε παρενθεση για να ξεκαθαρίσουν πρωτιστως αν ειναι ενα ή πολλα τα υποπρογραμμάτα.
 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ApoAntonis

Μεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;


Τώρα για τα Σ/Λ, που παραδέχομαι ότι στο πρώτο δεν πήγε το μυαλό μου ότι είναι σχόλιο,
(αν και σελ. 134 παρ. 7.10 το θαυμαστικό είναι πρώτος χαρακτήρας σε γραμμή)
αλλά και στο δεύτερο που ζητάς πίνακα με κλειδώσες στην ανάγνωση, ούτε εδώ πήγε το μυαλό μου.
(επίσης αν είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί τα Ελληνικά δεν έχουν χαρακτήρες, έχουν γράμματα)


tdrivas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 11:44:50 ΜΜΜεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;

Οι δείκτες είναι συνήθως σε δεκαεξαδική μορφή. Προφανώς και δεν θα βάλεις σε μαθητές/τριες τέτοιον τύπο, αλλά θα απλοποιήσεις τη μορφή τους. Ως εκ τούτου αποφάσισα να το μετασχηματίσω σε ακέραιο. Οσο για την απόρροια που αναφερώ, σχετίζεται με το ότι μπορεί να υπάρξει τέτοια άσκηση. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??