ΟΕΦΕ 2020 Β φάση

Ξεκίνησε από soc_h, 06 Ιουν 2020, 07:18:09 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

soc_h

Επισυνάπτονται τα θέματα.
Σωκράτης

georgebakalis

Οι απαντήσεις που μπορουμε να τις βρουμε? Επισης δεν υπαρχει καποια διευκρίνηση σε καποια θεματα (Μαθητης ΕΠΑΛ)

evry

Με μια γρήγορη ματιά

Στα ΣΛ το 5 έχει συντακτικό λάθος, δεν υπάρχει λογικός τελεστής AND.
Στο Α2)iii)  ο τελεστής // είναι στην Python 3 και δεν υπάρχει στο βιβλίο. Για λόγους συμβατότητας το είχαν βάλει και στην 2 αλλά το θέμα είναι ότι στο σχολικό βιβλίο δεν υπάρχει! (έκτός ύλης)
Έβαλαν divmod και pow, απλά απίστευτο, οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τις ξέρουν, δεν είναι μέρος της θεωρίας, αναφέρονται σε μια δραστηριότητα/παράδειγμα. (εκτός ύλης)

Επίσης τι είναι αυτό το int(25,33) ?
Ελπίζω να μην εννοούν ότι το ',' είναι υποδιαστολή!

Η print δεν παίρνει παρενθέσεις, αυτά είναι στην Python 3 (άσχετα αν στην Python 2 γίνεται δεκτό)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

polikarpos

ΠαράθεσηΈβαλαν divmod και pow, απλά απίστευτο, οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τις ξέρουν, δεν είναι μέρος της θεωρίας, αναφέρονται σε μια δραστηριότητα/παράδειγμα. (εκτός ύλης)
Αναφέρονται στο κεφάλαιο 3.3 σελ.39  και μάλιστα το  pow έχει πέσει και σε θέμα επαναληπτικό πανελληνίων το Σεπτέμβριο του 2019 σε Δύο σημεία και μάλιστα στο δεύτερο έπρεπε κάποιος να ξέρει να υπολογίσει το  pow(3,0)   !!!
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

chretsas

Όντως η divmod() και η pow() αναφέρονται στην §3.3 του σχολικού βιβλίου, που στην αναθεωρημένη ύλη λόγω covid είναι μέσα.

Ένα άλλο λαθάκι είναι στο A2    ii) όπου οτελεστής ^ πρέπει να αντικατασταθεί με **.

Επισυνάπτω τις διορθώσεις συγκεντρωμένες για χρήση μαζί με τα θέματα

George Eco

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2020, 01:06:56 ΜΜ
Με μια γρήγορη ματιά

Στα ΣΛ το 5 έχει συντακτικό λάθος, δεν υπάρχει λογικός τελεστής AND.
Στο Α2)iii)  ο τελεστής // είναι στην Python 3 και δεν υπάρχει στο βιβλίο. Για λόγους συμβατότητας το είχαν βάλει και στην 2 αλλά το θέμα είναι ότι στο σχολικό βιβλίο δεν υπάρχει! (έκτός ύλης)
Έβαλαν divmod και pow, απλά απίστευτο, οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τις ξέρουν, δεν είναι μέρος της θεωρίας, αναφέρονται σε μια δραστηριότητα/παράδειγμα. (εκτός ύλης)

Επίσης τι είναι αυτό το int(25,33) ?
Ελπίζω να μην εννοούν ότι το ',' είναι υποδιαστολή!

Η print δεν παίρνει παρενθέσεις, αυτά είναι στην Python 3 (άσχετα αν στην Python 2 γίνεται δεκτό)

Τα έλεγα εγώ. Και μη χειρότερα.


Παράθεση από: georgebakalis στις 06 Ιουν 2020, 12:49:01 ΜΜ
Οι απαντήσεις που μπορουμε να τις βρουμε? Επισης δεν υπαρχει καποια διευκρίνηση σε καποια θεματα (Μαθητης ΕΠΑΛ)
Δε θες τις απαντήσεις τους... πίστεψέ με...

evry

Συνάδελφοι με συγχωρείτε πολύ αλλά κάνετε μεγάλο λάθος!
Οι συναρτήσεις αυτές είναι εκτός ύλης. Δεν αναφέρονται ως μέρος της θεωρίας!
Είναι παράδειγμα μέσα σε δραστηριότητα! Οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τα παραδείγματα και τις δραστηριότητες όπως ισχύει και στα μαθηματικά. Ξαναδείτε το παρακαλώ.

Το ότι έπεσε ξανά θέμα δεν σημαίνει ότι ισχύει, απλά σημαίνει ότι
1) Το λάθος επαναλαμβάνεται
2) Αυτοί που έβαλαν το συγκεκριμένο θέμα δεν έχουν αντιληφθεί τη φιλοσοφία του βιβλίου

Παράθεση από: polikarpos στις 06 Ιουν 2020, 02:42:54 ΜΜ
Αναφέρονται στο κεφάλαιο 3.3 σελ.39  και μάλιστα το  pow έχει πέσει και σε θέμα επαναληπτικό πανελληνίων το Σεπτέμβριο του 2019 σε Δύο σημεία και μάλιστα στο δεύτερο έπρεπε κάποιος να ξέρει να υπολογίσει το  pow(3,0)   !!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

polikarpos

Ευριπίδη
Προφανώς ως συγγραφέας του βιβλίου γνωρίζεις καλύτερα τη φιλοσοφία του από όλους μας
Ένα επαναλαμβανόμενο λάθος όμως, για μένα ως καθηγητή του μαθήματος, δείχνει ότι το συγκεκριμένο σημείο πρέπει να το διδάξω.
Οι μαθητές μου δεν κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα και στηρίζονται αποκλειστικά σε μένα για να γράψουν στις Πανελλήνιες Οπότε όπως καταλαβαίνεις για μένα σκοπός μου δεν είναι μόνο  να τους μάθω προγραμματισμό αλλά και να γράψουν άριστα.
Πρέπει να λάβω υπόψη μου πολύ σοβαρά τι θεωρούν πως είναι φιλοσοφία του μαθήματος και αυτοί που βγάζουν τα θέματα.  :)

Προσωπικά θεωρώ  πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα το ότι σε θέμα προγραμματισμού κάποιος εξετάζεται για το αν γνωρίζει ή όχι ότι  το 3 υψωμένο στη μηδενική ισούται με 1
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

#8
Ας αφήσουμε το γεγονός ότι τα θέματα αυτά δεν είναι κοντά στην φιλοσοφία αυτών που έγραψαν το βιβλίο.Ας το δούμε σε καθαρά τυπικό επίπεδο. Στο κάτω κάτω μπορεί κάποιος να πει ότι αν θέλατε να καταλάβουμε τη φιλοσοφία σας ας τα γράφατε καλύτερα. Δεν είναι το θέμα εκεί.
Το θέμα είναι το εξής:

Δεν μπορούν να ζητηθούν ως θεωρία γνώσεις που υπάρχουν μέσα σε δραστηριότητες ή ασκήσεις του βιβλίου
Αν ποτέ κάποιος βάλει τέτοιο θέμα άνετα τα θέματα βγαίνουν άκυρα με μια προσφυγή στα δικαστήρια.
Οι συγκεκριμένες συναρτήσεις δεν είναι μέρος της θεωρίας, είναι μέρος μιας δραστηριότητας.
Αυτό ισχύει και σε όλα τα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Για αυτόν τον λόγο δεν έχουν ποτέ ζητήσει από τους μαθητές τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά στις εξετάσεις στο Λύκειο. Τους τον δίνουν πάντα έτοιμο και ζητούν μετατροπές.
Το ίδιο ισχύει και στα μαθηματικά. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφαρμογές και παραδείγματα του βιβλίου ως προτάσεις αλλά δεν μπορούν να στα ζητήσουν ως θεωρία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Οι απαντήσεις είναι κι αυτές σε Python3...
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία εδώ.



chretsas

Παράθεση από: George Eco στις 07 Ιουν 2020, 10:10:42 ΠΜ

Δεν μπορούν να ζητηθούν ως θεωρία γνώσεις που υπάρχουν μέσα σε δραστηριότητες ή ασκήσεις του βιβλίου
Αν ποτέ κάποιος βάλει τέτοιο θέμα άνετα τα θέματα βγαίνουν άκυρα με μια προσφυγή στα δικαστήρια.
Οι συγκεκριμένες συναρτήσεις δεν είναι μέρος της θεωρίας, είναι μέρος μιας δραστηριότητας.
Αυτό ισχύει και σε όλα τα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Τα θέματα πώς διακρίνονται σε "θεωρία" και "άσκηση"; Είναι απλά θέματα εξέτασης.
Συμφωνώ ότι καλό είναι να αποφεύγονται τέτοια ζητούμενα, όπως της pow(), καθώς προϋποθέτουν γνώση που ενώ θα έπρεπε να έχουν οι υποψήφιοι, ενδεχομένως να μην την έχουν στην απαιτούμενη επάρκεια και να "ζημιωθούν" βαθμολογικά. Όμως με την ίδια λογική και πολλά άλλα δεν θα έπρεπε να ζητούνται, καθώς αποτελούν γνώση από άλλα αντικείμενα και τάξεις που στην Γ΄ τάξη ένας μαθητής πρέπει να έχει. Π.χ. ούτε και ο υπολογισμός του μέσου όρου που ζητείται κατά κόρον θα έπρεπε να ζητείται, εκτός αν δίνεται ο τύπος ή η λεξικογραφική ταξινόμηση, γνώση που την αποκτούν οι μαθητές στο δημοτικό σχολείο, ότι δηλ. "Αντώνης" < "Βασίλης" γιατί το "Α" προηγείται του "Β" στην αλφαβήτα...


Νομίζω ότι το μεγάλο ζήτημα είναι ο αθέμιτος κατά την άποψή μου "χειρουργικός" πόλεμος που δεχόμαστε από την συντεχνία των ηλεκτρονικών στο ΕΠΑΛ
1. σε επίπεδο δυσκολίας θεμάτων σε εμάς έναντι αυτών.
2. κοινών σχολών στο μηχανογραφικό.
3. Πληροφορικών μαθημάτων/αναθέσεων που έχουν οι ηλεκτρονικοί.

Εκεί είναι το ζήτημα.

georgebakalis

Πηγα να λύσω χθες και εβλεπα τα (pow,div) και οι ασκήσεις που εχουν δεν εχουν σχεση με τα γραπτά πανελλ αυτο μονο προσομοίωση δεν ειναι...

George Eco

#12
"Παράθεση από: George Eco στις Σήμερα στις 10:10:42 πμ
    Δεν μπορούν να ζητηθούν ως θεωρία γνώσεις που υπάρχουν μέσα σε δραστηριότητες ή ασκήσεις του βιβλίου"

;;; Αυτό το είπε ο Evry. Πώς κατέληξε ως δική μου κουβέντα;;  :D :D



"Τα θέματα πώς διακρίνονται σε "θεωρία" και "άσκηση";
Αν δεν έχει κάτι θεωρητικό υπόβαθρο, δεν είναι θεωρία.
Αν δεν υπάρχει θεωρητικό υπόβαθρο, μπλέκει το θέμα.
Στη python2 μπορείς:

a = b = c = 0

αντί:
a=0
b=0
c=0

Το λέει μέσα το βιβλίο ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΝΤΟΣ ΥΛΗΣ αυτό;
Όχι. Βασικά δε το λέει καθόλου.
Και να το είχε σε μία δραστηριότητα ή άσκηση, δε νομίζω πως πρέπει να χρησιμοποιηθεί.
Ωστόσο δε ξέρω κι αν πρέπει να κόψεις ή όχι, αλλά μάλλον πρέπει...






dpa2006

Ευχαριστούμε!
Υπάρχουν τα θέματα ΟΕΦΕ 2020 Α Φάση διαθέσιμα;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

ApoAntonis

Το είχε πιάσει το μάτι μου παλαιότερα, με αφορμή την ΑΕΠΠ, οπότε με την ευκαιρία ας ρωτήσω.

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2020, 08:13:25 ΜΜ
Δεν μπορούν να ζητηθούν ως θεωρία γνώσεις που υπάρχουν μέσα σε δραστηριότητες ή ασκήσεις του βιβλίου

Σε κανένα άλλο μάθημα εκτός των Μαθηματικών ( είτε ΓΕΛ είτε ΕΠΑΛ) δεν αναφέρεται αυτό στα ΦΕΚ που περιλαμβάνουν την ύλη.

Μάλιστα στον Προγραμματισμό των ΕΠΑΛ γράφει το ΦΕΚ συγκεκριμένα ποιές δραστηριότητες/ερωτήσεις είναι εντός εξεταστέας .

Έχεις, λόγω της ενασχόλησης με την συγγραφή, κάποιο άλλο έγγραφο;

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουν 2020, 01:06:56 ΜΜ
Η print δεν παίρνει παρενθέσεις, αυτά είναι στην Python 3 (άσχετα αν στην Python 2 γίνεται δεκτό)

καλά, με τόσα λάθη, λάθος θα είναι και αυτό
όμως αφού έχει κενό είναι προαιρετικές παρενθέσεις της έκφρασης.

Παράθεση από: polikarpos στις 06 Ιουν 2020, 07:57:46 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ  πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα το ότι σε θέμα προγραμματισμού κάποιος εξετάζεται για το αν γνωρίζει ή όχι ότι  το 3 υψωμένο στη μηδενική ισούται με 1

Εκτός ότι είναι γνώση Γυμνασίου (όχι η pow προφανώς) μιλάμε για την ειδικότητα που έχει διδαχθεί την δυαδική αναπαράσταση. Από ποιά δύναμη ξεκινάει εκεί; Όχι μόνο αυτό αλλά και το μηδέν εις την μηδενική πρέπει να γνωρίζουν πως ορίζεται. (και το γιατί πρέπει να ορίζεται, αλλά τέλος πάντων)
Άλλο αν πρέπει να εξεταστεί η pow -και εντάξει ο καθένας ας γράφει ότι θέματα θέλει, δεν παρέχει τυπική εκπαίδευση ο ΟΕΦΕ- και άλλο
αν πρέπει να γνωρίζει ο εξεταζόμενος στοιχειώδεις πράξεις και ιδιότητες.

evry

#15
Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2020, 07:54:17 ΜΜ
Σε κανένα άλλο μάθημα εκτός των Μαθηματικών ( είτε ΓΕΛ είτε ΕΠΑΛ) δεν αναφέρεται αυτό στα ΦΕΚ που περιλαμβάνουν την ύλη.
Στα μαθηματικά δεν μιλάει για ασκήσεις, για την ακρίβεια λέει:
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Ουσιαστικά ο λόγος που μπήκε αυτή η παρατήρηση δεν είναι για να ενημερώσει ότι τα παραδείγματα και οι εφαρμογές δεν εξετάζονται ως θεωρία, αυτό είναι αυτονόητο, ο σκοπός είναι να καταδείξει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις στις ασκήσεις. Οι ασκήσεις προφανώς είναι εκτός ύλης ως θεωρία. Αν κάποιος πιστεύει το αντίθετο δεν ξέρω τι να πω.

Παράθεση
Μάλιστα στον Προγραμματισμό των ΕΠΑΛ γράφει το ΦΕΚ συγκεκριμένα ποιές δραστηριότητες/ερωτήσεις είναι εντός εξεταστέας .
Το ότι κάποιες ασκήσεις/δραστηριότητες είναι εντός εξεταστέας ύλης δε σημαίνει ότι είναι εντός ως θεωρία. Για παράδειγμα στο τετράδιο μαθητή της Ανάπτυξης Εφαρμογών δεν υπάρχει η ταξινόμηση με επιλογή ή με εισαγωγή ως άσκηση? Μπορεί κάποιος να τη ζητήσει στις εξετάσεις χωρίς να την περιγράψει αναλυτικά; ή για παράδειγμα μπορεί κάποιος να ζητήσει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης που αναφέρεται στο τετράδιο μαθητή, χωρίς να περιγράψει τη λογική του;
Θέλω να πω ότι οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τις ασκήσεις ως θεωρία.

Παράθεση
Έχεις, λόγω της ενασχόλησης με την συγγραφή, κάποιο άλλο έγγραφο;
Χρειάζεται έγγραφο που να λέει ότι οι ασκήσεις δεν είναι μέρος της θεωρίας; Δεν είναι αυτονόητο?
Δηλαδή επειδή κάποιοι έχουν την ισοπεδωτική λογική πως ότι υπάρχει στο βιβλίο μπορεί να ερωτηθεί λες και το μάθημα είναι Ιστορία πρέπει να υπάρχει έγγραφο και για αυτό;
Όταν γράφαμε το βιβλίο επειδή ήξερα ότι θα συμβούν αυτά, δηλαδή ότι οποιοσδήποτε θα ψάξει ότι πιο κουφό υπάρχει στο βιβλίο ώστε να το βάλει ως θεωρία είτε για να δυσκολέψει την εξέταση, είτε για να προκαλέσει συζήτηση για το διαγώνισμά του, προσπαθήσαμε να μειώσουμε τον όγκο αυτό της πληροφορίας.
Ωστόσο στην Python πρέπει να υπάρχει και μια παράγραφος που να έχει μερικά παραδείγματα από APIs. Είναι προφανές σε οποιονδήποτε έχει αντιληφθεί στοιχειωδώς τους στόχους ενός μαθήματος προγραμματισμού/αλγορίθμων ότι δεν μπορεί να βάζει τους μαθητές να μαθαίνουν απέξω αυτά τα πράγματα. Αν κάποιος δεν μπορεί να το καταλάβει δεν μπορώ να κάνω κάτι. Εγώ ως μέλος της συγγραφικής ομάδας ξέρω ότι αυτό ισχύει και είναι χρέος μου να το πω. Για αυτό το λόγο ήμουν αντίθετος με το να μπουν τα αρχεία στο μάθημα αυτό. Δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα. Δυστυχώς κάποιος/α θα βρει την ευκαιρία να τα βάλει ως θέμα, γιατί δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι καλύτερο.

ΥΓ.Με το σκεπτικό αυτό πάντως θα μπορούσε να ζητηθεί από τους μαθητές να δώσουν τον αλγόριθμο κρυπτογράφησης του Καίσαρα που περιγράφεται σε δραστηριότητα του βιβλίου της Β τάξης, θα έπρεπε να το ξέρουν οι μαθητές ως θεωρία;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2020, 07:54:17 ΜΜ
καλά, με τόσα λάθη, λάθος θα είναι και αυτό
όμως αφού έχει κενό είναι προαιρετικές παρενθέσεις της έκφρασης.

Οι λύσεις είναι σε python3. Δεν είναι απλώς λάθη και περι προαιρετικότητας. Εκτός πραγματικότητας είναι τα θέματα αυτά.