Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: tdrivas στις 13 Μαρ 2022, 07:29:21 ΜΜ

Τίτλος: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 13 Μαρ 2022, 07:29:21 ΜΜ
Με το βλέμμα στα νέα ΠΣ...

Σχόλια, παρατηρήσεις και διορθώσεις ευπρόσδεκτα
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: peteglamgr στις 14 Μαρ 2022, 06:27:43 ΠΜ
Ευχαριστούμε. Ωραία και εύστοχα, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη νέα ύλη.
Νομίζω ότι στην αντικειμενοστρέφεια κάτι αντίστοιχο πρέπει να περιμένουμε.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: gioufkas στις 14 Μαρ 2022, 10:12:39 ΠΜ
Με μια γρήγορη ματιά... ΤΕΛΕΙΟ. Ευχαριστούμε φίλε
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 14 Μαρ 2022, 07:00:40 ΜΜ
Ωραία και πρωτότυπα θέματα. Μερικές αλλαγές που προσωπικά θα έκανα.
Ευχαριστούμε!
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 14 Μαρ 2022, 07:09:11 ΜΜ
Ωραία θέματα, ευχαριστούμε Θανάση
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: nokotsos στις 14 Μαρ 2022, 07:29:13 ΜΜ
Ευχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:22:56 ΜΜ
για το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 08:41:46 ΜΜ
Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:22:56 ΜΜγια το πρώτο διαγώνισμα
στα Σ/Λ
το 3 του λείπει το "πάντα" 
το 4 εξετάζει ως θεωρία κάτι που αναφέρεται ως παράδειγμα
δεν καταλαβαίνω το πέμπτο ερώτημα, χρειάζομαι βοήθεια!

Α5. ωραίο
(Πολύκαρπε γιατί φλου το 4; )

Β1. η αύξουσα σειρά πρέπει να επιτρέπει και την ισότητα

τώρα για το Δ, μάλλον προς εύκολο Δ πάει.
(στο Δ5 "κάθε ζεύγους φίλων")
Καλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους. 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 08:42:41 ΜΜ
Παράθεση από: nokotsos στις 14 Μαρ 2022, 07:29:13 ΜΜΕυχαριστούμε πολύ για τα θέματα, υπάρχουν και ενδεικτικές λύσεις :) ?

Δεν έχω προλάβει να τις ψηφιοποιήσω, ίσως στις επόμενες ημέρες. Πάντως Pm για ό,τι έχεις απορία / ενδοιασμό.  
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:49:13 ΜΜ
στο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:59:54 ΜΜ
Παράθεση από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 08:41:46 ΜΜΚαλησπέρα,

καταρχάς ευχαριστώ για τα σχόλια. Πάμε ένα ένα για το δεύτερο διαγώνισμα:

1. Α1.3 => είναι Σ/Λ, συνεπώς μία λέξη που ενδεχομένως λείπει να νοηματοδοτεί διαφορετικά την πρόταση.
2. Α1.4 => Γιατί να μην εξετασθεί παράδειγμα;
3. Α1.5 => Βασισμένο στην παράγραφο: Το υλικό (hardware), δηλαδή η μηχανή, επιτρέπει στα δεδομένα ενός προγράμματος να αποθηκεύονται στην κύρια μνήμη και στις περιφερειακές συσκευές του υπολογιστή με διάφορες αναπαραστάσεις (representations). Τέτοιες μορφές είναι η δυαδική, ο κώδικας ASCII (βλ. παράρτημα), ο κώδικας EBCDIC, το συμπλήρωμα του 1 ή του 2 κ.λπ.
4. B1 => Συμφωνώ, έχεις δίκιο, αλλάζω την ανισότητα από <= σε <
5. Δ => Εδώ διαφωνώ, θεωρώντας πως δεν θα είναι εύκολο για τα παιδιά, αν το εξετάσουμε υπό το πρίσμα τους.
Ναι είναι το δεύτερο, αλλά το άνοιξα πρώτο και τα μπουρδούκλωσα.

:D

1. Είναι προτασιακός τύπος αυτό. Η ορθότητα της απάντησης εξαρτάται από την τιμή των μεταβλητών.
2. ... ως θεωρία;
3. εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς. Εντάξει, μπορεί να είμαι εγώ.

5. Έχει τις ασκήσεις από το παράρτημα Β' με τα μηδενικά και τους άσσους και γενικά μου πάνε καλά, για αυτό το είπα. Οκ, δεν χάλασε ο κόσμος

-------

Βάζω και εγώ το τελευταίο διαγώνισμα που έγραψα. Καμία πρωτοτυπία δεν του βρίσκω, ελάχιστη βαρύτητα στην "νέα" ύλη.
Συναντιώμαστε κάπου.
το Α2b είναι επίτηδες γραμμένο έτσι χωρίς εξήγηση, κανονικά την θέλει,
το Θέμα Δ είναι η άσκηση 14 σελ. 95 από το παράρτημα Α και το Θέμα Γ πατάει πάνω σε άσκηση που δεν θυμάμαι,
για τα υπόλοιπα που είναι από Πανελλάδικες, είπαμε καμία πρωτοτυπία.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 10:16:17 ΜΜ
Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 08:49:13 ΜΜστο 1ο διαγώνισμα
στα Σ/Λ το πρώτο πρέπει να έχει τυπογραφικό;
στο δεύτερο δεν γράφω ποτέ πίνακες με παρενθέσεις, έτσι το ήθελες;
στο πέμπτο, εννοείς απλά/διπλά συνδεδεμένη; Με απλά συνδεδεμένη είναι λάθος, με διπλά συνδεδεμένη είναι σωστό.

Α4 στο (1.) διαφωνώ. Προφανώς θα είναι κάποιο ζήτημα που έχεις δουλέψει, αλλά
έχουμε βγεί εκτός βιβλίου.

Στο Α5  το ερώτημα έχει πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Στο Β2
Β. υποερώτημα, τι σημαίνει το κάθε; Ίσως εννοείς τις κλήσεις όπως γράφει ο Πολύκαρπος.
στο υποερώτημα Γ έχεις μάλλον το ίδιο "πρόβλημα" με τις ισότητες, αλλά το σώζει το τίποτα από τα παραπάνω;
Εκεί το πας;

το Γ2 το b είναι κάπως περίεργο και δεν δουλεύει καλά το Γ4. (συν την μοναδικότητα)
Αυτό το θέμα μου αρέσει πάρα πολύ, πρωτότυπο.

Και το Δ είναι πρωτότυπο, αλλά νομίζω πολύ δυσκολότερο. Ωραία ιδέα αλλά σχεδόν βέβαια χρειάζεται εξήγηση για την περίμετρο. Ίσως στην διόρθωση να μην έχει πρόβλημα, αλλά το φίλτρο πρέπει να ξεκαθαρίζει αν ο μέσος όρος προκύπτει για κάθε pixel από τα αρχικά pixels ή από τα επεξεργασμένα καθώς προχωράμε.

Α1.1 => Κάθε άλλο παρά τυπογραφικό. πρέπει να γνωρίζουν ότι το ! είναι σχόλιο άρα η εντολή είναι Α <- Β. 
Α1.2 => Μια χαρά είναι και αυτό καθώς εδώ τα παιδιά θέλουμε να κατανοησουν ότι όπου βλέπουν i,j ή καθε άλλο ζευγος, δεν αποτελεί αναγκαστικά πίνακα. Εδω, λοιπόν, η παρουσία παρενθέσεων αντί αγκυλών δηλώνει συνάρτηση. 
Α1.5 => Σωστό, πρέπει να μπει απλά συνδεδεμένη λίστα για να είναι λανθασμένη η πρόταση.

Α4. Απορρέει από τη θεωρία. 

Α5. Που υπάρχει πρόβλημα? Λύση => 

Μέγιστος <- -9999
Διάβασε Χ
όσο Χ >= 0 επανάλαβε
    Μέγιστος <- MAX(Μέγιστος,Χ)
    Διάβασε Χ
Τέλος_επανάληψης

Β2. Ο στόχος εδώ είναι να κατανοησουν τα παιδιά εδώ ότι το υποπρόγραμμα είναι ένα. Επομένως έβαλα το κάθε σε παρενθεση για να ξεκαθαρίσουν πρωτιστως αν ειναι ενα ή πολλα τα υποπρογραμμάτα.
 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 11:44:50 ΜΜ
Μεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;


Τώρα για τα Σ/Λ, που παραδέχομαι ότι στο πρώτο δεν πήγε το μυαλό μου ότι είναι σχόλιο,
(αν και σελ. 134 παρ. 7.10 το θαυμαστικό είναι πρώτος χαρακτήρας σε γραμμή)
αλλά και στο δεύτερο που ζητάς πίνακα με κλειδώσες στην ανάγνωση, ούτε εδώ πήγε το μυαλό μου.
(επίσης αν είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί τα Ελληνικά δεν έχουν χαρακτήρες, έχουν γράμματα)

Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 15 Μαρ 2022, 08:24:39 ΠΜ
Παράθεση από: ApoAntonis στις 14 Μαρ 2022, 11:44:50 ΜΜΜεγάλο πρόβλημα έχει αυτό που έγραψα εγώ όχι το Α5, συγνώμη για το μπέρδεμα.

Να σε ρωτήσω:
"Ο δείκτης δε λαμβάνει αριθμητικές τιμές όπως ακέραιες
πραγματικές κ.ά., αλλά οι τιμές του είναι διευθύνσεις στην κύρια μνήμη και χρησιμοποιείται ακριβώς
για τη σύνδεση των διαφόρων στοιχείων μιας δομής, που είναι αποθηκευμένα σε μη συνεχόμενες
θέσεις μνήμης"

Εδώ λές ότι απορρέει από την θεωρία; Εδώ ξεκαθαρίζει ότι οι δείκτες δεν έχουν ακέραιες τιμές
(το δε χάνει το τελικό νι όταν η λέξη που ακολουθεί ξεκινάει από λάμδα)
Αναφέρει κάπου αλλού δείκτες και μου διαφεύγει;

Οι δείκτες είναι συνήθως σε δεκαεξαδική μορφή. Προφανώς και δεν θα βάλεις σε μαθητές/τριες τέτοιον τύπο, αλλά θα απλοποιήσεις τη μορφή τους. Ως εκ τούτου αποφάσισα να το μετασχηματίσω σε ακέραιο. Οσο για την απόρροια που αναφερώ, σχετίζεται με το ότι μπορεί να υπάρξει τέτοια άσκηση. 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:03:21 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 15 Μαρ 2022, 09:12:26 ΠΜ
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:03:21 ΠΜΚαλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??
Καλημέρα Μανώλη,

θεωρώ ότι είναι ταξινομημενοι και με την υπαρξη διπλότυπων..

απλώς πρέπει να αναφερθεί ρητώς στην εκφωνηση η υπαρξη ή οχι διπλότυπων, τουλάχιστον στα πλαίσια της Γ Λυκείου. 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:19:00 ΠΜ
Καλημέρα Θανάση 

ταξινομημένα συμφωνούμε, αλλά και σε "αύξουσα διάταξη" η απλά είναι "στη σειρά" και στις ίδιες τιμές χρησιμοποιούμε πχ ένα δεύτερο κριτήριο για "διατάξουμε" κάπως και αυτές ?? πχ να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών ταξινομημένα σε φθίνουσα σειρά ως προς τους βαθμούς, σε περίπτωση ισοβαθμίας να εμφανίζονται αλφαβητικά τα ονόματα ??
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 15 Μαρ 2022, 09:31:13 ΠΜ
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:03:21 ΠΜΚαλημέρα σε όλους

να ρωτήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό και τώρα βρήκα την ευκαιρία μιας που το συζητήσατε

στην αύξουσα διάταξη επιτρέπεται και η ισότητα?? πχ οι αριθμοί 1 2 3 4 4 4 5  είναι σε αύξουσα ?? εγώ προς το όχι θα έκλινα, αλλά σκέφτομαι και τον ορισμό του βιβλίου τώρα που λέει
Δοθέντων των στοιχείων α12,..., αn η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων, ώστε να τοποθετηθούν σε μία σειρά ακ1, ακ2, ..., ακn έτσι ώστε, δοθείσης μίας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει fκ1)<=fκ2), ...,<=fκn).
 εδώ υπάρχει ισότητα ... αν και μου φαίνεται περίεργο οι αριθμοί  1 1 1 1 να είναι ταξινομημένοι σε αύξουσα (και φθίνουσα ταυτόχρονα ??) .. μπορούμε να πούμε πχ πως είναι ταξινομημένοι αλλά όχι σε αύξουσα ή φθίνουσα σειρά ??
Καλημέρα Μανώλη. Αν βάλεις μπροστά από τη λέξη "αύξουσα"/"φθίνουσα" τη λέξη "γνησίως" πας στα < ή > αντίστοιχα.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ApoAntonis στις 15 Μαρ 2022, 09:37:30 ΠΜ
Όταν υπάρχουν ίσα στοιχεία είναι αύξουσα, με αυστηρή ανίσωση γνησίως αύξουσα. "Δεν μπορεί να είναι αλλιώς" αφού ο ορισμός μιλάει για συνάρτηση διάταξης.

Το στην σειρά, είναι διαφορετικό.

Στην ευθεία ανταλλαγή που μαθαίνουμε (και στην επιλογή) οι έλεγχοι είναι αυστηρές ανισώσεις και δεν έχει λόγο να υπάρχει διευκρίνιση αν δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο ζητούμενο στην συνέχεια.

Ναι οι αριθμοί 1 1
είναι ταυτόχρονα σε αύξουσα και σε φθίνουσα διάταξη.
Αντίστροφα αν είναι σε αύξουσα και σε φθίνουσα διάταξη προκύπτει ότι είναι ίσοι.





Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 15 Μαρ 2022, 09:39:47 ΠΜ
ωραία σας ευχαριστώ όλους για τις διευκρινίσεις, καλή συνέχεια
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 10:24:03 ΠΜ
Παράθεση από: tdrivas στις 14 Μαρ 2022, 10:16:17 ΜΜΑ1.5 => Σωστό, πρέπει να μπει απλά συνδεδεμένη λίστα για να είναι λανθασμένη η πρόταση.
Ίσως κάτι να μου διαφεύγει. Όταν έχουμε (ορίζουμε) μία διπλά συνδεδεμένη λίστα, πριν καν τη χρησιμοποιήσουμε, γνωρίζουμε ταυτόχρονα ΚΑΙ τη διεύθυνση της Κεφαλής ΚΑΙ τη διεύθυνση της Ουράς ;
Έχω την εντύπωση πως σε κάθε λίστα (είτε απλά είτε διπλά συνδεδεμένη) αρχικά γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την διεύθυνση της αρχής (Κεφαλή). Άρα σε οποιαδήποτε λίστα έχουμε άμεση πρόσβαση ΜΟΝΟ στην Κεφαλή.
Άρα η πρόταση πρέπει να είναι Λάθος.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 15 Μαρ 2022, 10:57:54 ΠΜ
Παράθεση από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 10:24:03 ΠΜΊσως κάτι να μου διαφεύγει. Όταν έχουμε (ορίζουμε) μία διπλά συνδεδεμένη λίστα, πριν καν τη χρησιμοποιήσουμε, γνωρίζουμε ταυτόχρονα ΚΑΙ τη διεύθυνση της Κεφαλής ΚΑΙ τη διεύθυνση της Ουράς ;
Έχω την εντύπωση πως σε κάθε λίστα (είτε απλά είτε διπλά συνδεδεμένη) αρχικά γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την διεύθυνση της αρχής (Κεφαλή). Άρα σε οποιαδήποτε λίστα έχουμε άμεση πρόσβαση ΜΟΝΟ στην Κεφαλή.
Άρα η πρόταση πρέπει να είναι Λάθος.
κατά την εισαγωγή του 1ου κόμβου, ο κόμβος αυτός είναι και κεφαλή και ουρά.

Κώδικας [Επιλογή]
if (isEmpty()) {
        head = tail = ptr;

Στην εισαγωγή καθε επομενου κόμβου (αναλογα το ειδος της εισαγωγης - InsertAtBeginning, InsertAtEnd, Insert) αλλάζει και ο αντίστοιχος δείκτης.

Επομένως, ναι, γνωρίζεις και τα δύο.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 11:49:11 ΜΜ
Προφανώς έχεις υπόψη σου τις υλοποιήσεις Λίστας με Αντικείμενα. Ναι εκεί μπορούμε να έχουμε και ουρά. Δεν νομίζω όμως ότι είναι υποχρεωτικό. Εκτός αν εννοείς ότι σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα έχουμε πάντα ουρά ;
Δηλαδή μια υλοποίηση Λίστας με δείκτες σε κόμβους που περιλαμβάνουν περιεχόμενο και δύο άλλους δείκτες για προηγούμενο και επόμενο όπου γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την κεφαλή δεν αποτελεί διπλά συνδεδεμένη λίστα ; 
Άλλο αν υπάρχει η δυνατότητα να κρατάμε την ουρά και άλλο ότι ΠΑΝΤΑ πρέπει να κρατάμε την ουρά.
Επιμένω η πρόταση είναι Λάθος (δεν συμβαίνει πάντα).
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 16 Μαρ 2022, 01:14:25 ΠΜ
Παράθεση από: ssimaiof στις 15 Μαρ 2022, 11:49:11 ΜΜΠροφανώς έχεις υπόψη σου τις υλοποιήσεις Λίστας με Αντικείμενα. Ναι εκεί μπορούμε να έχουμε και ουρά. Δεν νομίζω όμως ότι είναι υποχρεωτικό. Εκτός αν εννοείς ότι σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα έχουμε πάντα ουρά ;
Δηλαδή μια υλοποίηση Λίστας με δείκτες σε κόμβους που περιλαμβάνουν περιεχόμενο και δύο άλλους δείκτες για προηγούμενο και επόμενο όπου γνωρίζουμε ΜΟΝΟ την κεφαλή δεν αποτελεί διπλά συνδεδεμένη λίστα ;
Άλλο αν υπάρχει η δυνατότητα να κρατάμε την ουρά και άλλο ότι ΠΑΝΤΑ πρέπει να κρατάμε την ουρά.
Επιμένω η πρόταση είναι Λάθος (δεν συμβαίνει πάντα).
Βιβλιογραφικά η δίπλα συνδεδεμένη λίστα έχει πάντα κεφαλή και ουρά. αυτή η προσέγγιση είναι απολύτως λογικη και ορθη, καθώς έτσι επιτυγχάνεται η άμεση πρόσβαση στον πρώτο και τελευταίο κόμβο, πράγμα που νοηματοδοτει την ύπαρξη της δίπλα συνδεδεμένης λίστας. 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: ΤΙΜ στις 22 Απρ 2022, 12:42:53 ΜΜ
Ευχαριστούμε πάρα πολύ ! Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα ! 
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: akalest0s στις 23 Μαρ 2023, 12:46:51 ΜΜ
Μια ερώτηση, μετά από καιρό..
Στο 2ο διαγώνισμα, Θέμα Γ. Λέει:
Παράθεσηb. Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10, τότε αντικαθιστά τo λιγότερο δημοφιλές τραγούδι του top 10 με τα στοιχεία του τραγουδιού αυτού.
Χρειάζεται να είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη τη στιγμή στο τοπ10; Δεν είναι αρκετό (και πιο σωστό) να είναι περισσότερες μόνο από το τραγούδι με τις λιγότερες ψήφους;
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 23 Μαρ 2023, 01:21:50 ΜΜ
Παράθεση από: akalest0s στις 23 Μαρ 2023, 12:46:51 ΜΜΜια ερώτηση, μετά από καιρό..
Στο 2ο διαγώνισμα, Θέμα Γ. Λέει:Χρειάζεται να είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη τη στιγμή στο τοπ10; Δεν είναι αρκετό (και πιο σωστό) να είναι περισσότερες μόνο από το τραγούδι με τις λιγότερες ψήφους;
Καλησπέρα,
οποιοδήποτε σημαίνει τουλάχιστον ένα, επομένως ανάμεσα στα οποιαδήποτε θα είναι. και αυτό με τις μέχρι στιγμής λιγότερες ψήφους. Η διαφορά που μάλλον υπογραμμίζεις είναι ότι ας βρω πρώτα το χειρότερο και μετά να συγκρίνω αυτό με το νέο τραγούδι.
Στην προτεινόμενη επίλυση έτσι γίνεται: είτε θα κάνεις ταξινόμηση, είτε θα υπολογίσεις min/max, έτσι ώστε να συγκρίνεις το χειρότερο με το νέο αυτό τραγούδι.

Μη εξετάζοντας όμως το time complexity στη Γ Λυκείου, you are free to make it as slow as u want..
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: akalest0s στις 23 Μαρ 2023, 02:24:29 ΜΜ
Δεν είμαι φιλόλογος, οπότε ίσως είμαι λάθος. Αλλά από όσο καταλαβαίνω, υπάρχει μια διάκριση:
"Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10": αν είναι περισσότερες από όλα τα τραγούδια που υπάρχουν
"Αν οι ψήφοι του τραγουδιού είναι περισσότερες από ένα οποιοδήποτε τραγούδι υπάρχει εκείνη την στιγμή στο top-10": αν είναι περισσότερες από έστω ένα τραγούδι (αυτό που θέλεις να πεις)
Ίσως το ψειρίζω υπερβολικά, ή είμαι και flat out λάθος. Αλλά αυτό καταλαβαίνω με τα ελληνικά που ξέρω. 
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 23 Μαρ 2023, 02:42:49 ΜΜ
οχι, δεν εισαι λαθος. πρεπει να μπει οπως το αναφερεις παραπανω. Ευχαριστω!
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: mindman στις 26 Μαρ 2023, 04:15:39 ΜΜ
Ευχαριστω για το υλικο που μας διέθεσες! :angel:
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: dpa στις 30 Απρ 2023, 10:09:25 ΜΜ
Περίοδος επαναλήψεων και ψάχνουμε τα ωραία θέματα στο στέκι που έχετε δημοσιοποιήσει οι καλοί συνάδελφοι. Ευχαριστούμε γι' αυτό. :)

Έχω μια ερώτηση στο διαγώνισμα mock1_v2_2022 στο θέμα Β2: υπάρχει περίπτωση το κ να γίνει 100;
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: epsilonXi στις 30 Απρ 2023, 10:21:45 ΜΜ
Παράθεση από: dpa στις 30 Απρ 2023, 10:09:25 ΜΜΠερίοδος επαναλήψεων και ψάχνουμε τα ωραία θέματα στο στέκι που έχετε δημοσιοποιήσει οι καλοί συνάδελφοι. Ευχαριστούμε γι' αυτό. :)

Έχω μια ερώτηση στο διαγώνισμα mock1_v2_2022 στο θέμα Β2: υπάρχει περίπτωση το κ να γίνει 100;
μουαχαχαχα

ενδιαφέρον ότι κάποιος το είδε μετά από ένα χρόνο!
Τίτλος: Απ: Επαναληπτικά Διαγωνίσματα 2021-2022
Αποστολή από: tdrivas στις 30 Απρ 2023, 10:31:25 ΜΜ
οχι, μεγιστο το 99.