Σχολές πληροφορικής και μηχανικών

Ξεκίνησε από dimitrios67, 12 Ιουλ 2019, 08:12:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitrios67

Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιουλ 2019, 12:12:28 ΜΜ
ΥΓ. Μίλησε και για διόρθωση στρεβλώσεων. Το Μαθηματικό και οι σχολές Πληροφορικής πρέπει να είναι όλες προσβάσιμες από το 4ο πεδίο. Εύκολο και εφικτό άμεσα.
Δεν μπορώ να συμφωνήσω να μπαίνει μαθητής σε Πολυτεχνική Σχολή Πληροφορικής χωρίς Φυσική.
Βασικά εξαιτίας των "ροών" Ενέργειας και Τηλεπικοινωνιών, όπου η Φυσική είναι must.
Αλλά γενικά, δυο μαθητές με ίδια μόρια, ο ένας από τη Θετική και ο άλλος από την Οικονομ-Πληροφορική, κατά κανόνα δεν έχουν το ίδιο potential! Αυτός της Θετικής (στα ίδια μόρια!) είναι γενικά "καλύτερος".

Και όταν λέω Πολυτεχνική Σχολή εννοώ τα "κανονικά" Πολυτεχνεία: ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πατρα1, Πατρα2(?), Ξάνθη, Χανιά, Βόλος και μέχρι εκεί!! Τα υπόλοιπα: Ιωάννινα, Κοζάνη (έλεος! δεν είναι στο 4ο πεδίο με 11600 μόρια!!!), Σάμος (αυτό κι αν είναι!!!), είναι "περίπου" Πολυτεχνεία! Είναι απλώς 5ετους φοίτησης που έγιναν εν μιά νυκτί, για να μην ξεχνάμε το τμήμα των Ιωαννίνων.

Ομοίως να διορθωθεί και η αδικία με τα Μαθηματικά τμήματα. Να μπορούν να τα δηλώσουν και από την Οικονομία-Πληροφορική, αλλά με κάποια (ακόμη) μεγαλύτερη βαρύτητα στο μάθημα των Μαθηματικών. Εδώ ισχύει ό,τι είπα πιο πάνω για τη σύγκριση μαθητών στις 2 κατευθύνσεις.

Αυτά.

evry

#1
@dimitrios67
Λες πολλές ανακρίβειες και βάζεις εύκολα ταμπέλες σε τμήματα και μαθητές.
Το τμήμα της Σάμου δεν έγινε εν μια νυκτί. Υπάρχει από το 1997!! και ανήκει σε Πολυτεχνική σχολή.
https://www.icsd.aegean.gr/icsd/
Είναι ένα πολύ καλό τμήμα το οποίο μπορεί να έχει χαμηλή βάση, αλλά και έρευνα γίνεται και καλά μεταπτυχιακά λειτουργούν.

Δίνει τα ίδια δικαιώματα με οποιαδήποτε σχολή μηχανικών υπολογιστών όπως είναι της Πάτρας.
Το ίδιο ισχύει και με το τμήμα των Ιωαννίνων. Είναι κανονικοί μηχανικοί. Αποτελεί μετεξέλιξη του τμήματος Πληροφορικής εκεί.

Αν θες να συγκρίνεις σχολές με βάση τα μόρια μπορείς να συγκρίνεις την Πληροφορική του ΕΚΠΑ με τους ΗΜΜΥ Βόλου, Χανιών και Ξάνθης που είναι 1000 μόρια πάνω (το ΕΚΠΑ).

Σχετικά με τη Φυσική, είναι επίσης αδιανόητο να μπαίνει στο Μαθηματικό κάποιος χωρίς Φυσική. Άρα το επιχείρημα αυτό δε στέκει. Δεν είναι λύση.
Επίσης στο τμήμα Πληροφορικής του ΕΚΠΑ αν πάρεις κατεύθυνση Τηλεπικοινωνιών χρειάζεται πολύ Φυσική. Για αυτό είναι από τα λίγα τμήματα πληροφορικής που έχει Φυσική 1 και Φυσική 2 και άλλα μαθήματα τηλεπικοινωνιών και hardware. (όπως και της Κρήτης).

Επίσης αυτό που λες για το potential μαθητών των 2 κατευθύνσεων είναι αρκετά γενικευμένο. Μπορεί να το πιστεύουν πολλοί όμως δεν έχουμε στοιχεία για κάτι τέτοιο οπότε από τη στιγμή που δεν έχουμε στοιχεία ας μην θεωρούμε κάποια ομάδα μαθητών με χαμηλότερο potential. (άρα κατώτεροι).

ΥΓ. Αν κάποιος ΗΜΜΥ έχει πάρει τη ροή ενέργειας ουσιαστικά δεν είναι πληροφορικός! Έχει το χαρτί αλλά δεν έχει τις γνώσεις σε καμία περίπτωση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

@dimitrios67

Ως απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (ναι αυτό στη Σάμο είναι) νιώθω τουλάχιστον προσβεβλημένος από τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεσαι ... σεβαστή η γνώμη σου, υπάρχει και πιο όμορφος τρόπος να την εκφράσεις  ;)

evry

@Λαμπράκης Μανώλης
Υποθέτω ότι ο dimitrios67 μπέρδεψε τα τμήματα Σάμου και Ιωαννίνων με τα νεοσύστατα τμήματα μηχανικών που προέκυψαν από την "μηχανοποίηση' των ΤΕΙ, όπως συνέβη στην Αθήνα με το ΠΑΔΑ και στην Κρήτη με το ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitrios67

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Ιουλ 2019, 09:29:11 ΜΜ
@dimitrios67

Ως απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (ναι αυτό στη Σάμο είναι) νιώθω τουλάχιστον προσβεβλημένος από τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεσαι ... σεβαστή η γνώμη σου, υπάρχει και πιο όμορφος τρόπος να την εκφράσεις  ;)
Συνάδελφε ζητώ συγνώμη!
Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι το τμήμα των Ιωαννίνων από 4ετες έγινε "εν μιά νυκτί" (δηλ. με πολιτική απόφαση) 5ετες, και πλέον οι απόφοιτοι είναι "μηχανικοί".
Δεν το είπα για τη Σάμο!! Για τη Σάμο ( το οποίο είναι 5ετες από την αρχή!) εννοούσα ότι ένα τμήμα με χαμηλή βάση, το οποίο βέβαια οφείλεται στην απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα,
είναι τμήμα μηχανικών ενώ άλλα με μεγαλύτερη βάση είναι απλά «τετραετούς» φοιτήσεως. 
Η "στρέβλωση", κατά την άποψή μου πάντα, είναι ότι θεωρείται "ανώτερο" (δηλ. 5ετες, δηλ. με τον "τίτλο" του μηχανικού),
το τμήμα Ιωαννίνων με 13.700 και η τετραετής Πληροφορική ΑΠΘ (π.χ.) με 16.300, να είναι μια "απλή" τετραετής Πληροφορική!
Όσο για την Κοζάνη, όχι μόνο είναι «μηχανικοί» με 11.600, αλλά ΔΕΝ μπορεί να το δηλώσει κάποιος μαθητής από την Οικονομία-Πληροφορική.
Δηλ. ξαφνικά ανήκει στην «ελίτ» των τμημάτων Πληροφορικής.
Καταλαβαίνω ότι με όρους αγοράς εργασίας κλπ ΔΕΝ έχει σημασία τί "τίτλο" θα έχει ένα πτυχίο Πληροφορικής αλλά τι θα ξέρει αυτός που το έχει το πτυχίο αυτό!
Μανώλη και πάλι σου ζητώ συγνώμη, αλλά τυχαίνει να είμαι πτυχιούχος 4ετους σχολής , Τμ.Επιστήμης Υπολογιστών Ηράκλειο,
και δεν μπορώ να «χωνέψω» αυτήν την διαφοροποίηση των 5ετων από τις 4ετης Πληροφορικές!
Για να δούμε τώρα τι θα γίνει με το ΠΑΔΑ... περιμένει και το Πανεπ.Πελλοπονήσου και πάει λέγοντας!

ΥΓ: Ευριπίδη, οι παρατηρήσεις σου, όπως πάντα, πολύ εύστοχες! Αυτό με τις 2 κατευθύνσεις και τα potential το λέω κάπως εμπειρικά,
αλλά πιστεύω ότι σε γενικές γραμμές ισχύει, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν ότι υπάρχουν πολλά είδη νοημοσύνης.
Γνωρίζω φοιτητή που έχει δυνατότητα να πάρει μέρος σε Programming Contest (δηλ. είναι τόσο καλός στον προγραμματισμό)
αλλά δυσκολεύεται να περάσει την Αναλυση1!

angrits

Παράθεση από: dimitrios67 στις 12 Ιουλ 2019, 11:27:06 ΜΜ
Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι το τμήμα των Ιωαννίνων από 4ετες έγινε "εν μιά νυκτί" (δηλ. με πολιτική απόφαση) 5ετες, και πλέον οι απόφοιτοι είναι "μηχανικοί".
Μηχανικoi είναι και πολλοί των (πρώην) ΑΤΕΙ. Ή μήπως επειδή το ΤΕΕ δεν τους αναγνωρίζει πάει να πεί ότι δεν είναι; Στο εξωτερικό βέβαια μια χαρά αναγνωρίζονται τα πτυχία τους. Το αν είναι κάποιο τμήμα 4ετες ή 5ετες πιστεύω δεν παίζει σημασία για το αν λέγετε κάποιος μηχανικός. Και το ΕΜΠ στο 5ετές πρόγραμμά του δίνει τίτλο Master και όχι μόνο Bachelor. Και για να μην παρεξηγηθώ για το αν ένα τμήμα είναι καλό ή κακό ας το κρίνουν τα άτομα που βγαίνουν και η αγορά εργασίας και ας μην μπαίνουμε σε ανταγωνισμούς λες και μας τρώνε το ψωμί μας.

evry

#6
Παράθεση από: angrits στις 15 Ιουλ 2019, 01:12:50 ΠΜ
Ή μήπως επειδή το ΤΕΕ δεν τους αναγνωρίζει πάει να πεί ότι δεν είναι;
Ακριβώς!! πάει να πει ότι δεν είναι και θα εξηγήσω γιατί.
Τι νόημα έχει να λες ότι είσαι πολιτικός μηχανικός αλλά να μην έχεις επαγγελματικά δικαιώματα?
Αν δεν μπορείς να δουλέψεις ως πολιτικός μηχανικός τότε τι πολιτικός μηχανικός είσαι?
Καταλαβαίνω ότι όλοι έχουμε το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού όμως από τη στιγμή που εδώ μπαίνουν μαθητές για να συμπληρώσουν ένα μηχανογραφικό το οποίο φέτος έχει πολλές παγίδες θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι λέμε γιατί οι μαθητές δεν ξέρουν ότι υπάρχουν τμήματα μηχανικών τριών ταχυτήτων:
1) Των πολυτεχνείων που είναι 5ετή και αναγνωρίζονται από το ΤΕΕ άρα έχουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα
2) Των 4ετών πανεπιστημίων με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα
3) Των 5ετών πανεπιστημίων (!!!) με τα ίδια μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Πως θα ξεχωρίσουν τα παιδιά αυτά τα τμήματα όταν έχουν τον ίδιο τίτλο?

Οι μαθητές δεν πρέπει να ξεγελαστούν από το γεγονός ότι κάποια ΤΕΙ έγιναν πανεπιστήμια (όχι πολυτεχνεία) και μάλιστα με 5ετείς σπουδές. Αυτό δε σημαίνει ότι το ΤΕΕ θα τα θεωρήσει ισότιμα με τα πολυτεχνεία.
Άρα να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι αν θέλουν απλά να λένε ότι είναι μηχανικοί για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους τότε μπορούν να δηλώσουν ότι θέλουν. Αν όμως θέλουν να δουλέψουν ως μηχανικοί άρα πρέπει να έχουν δικαίωμα υπογραφής έργων και μελετών του κλάδου τότε θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί/ες τι θα δηλώσουν, γιατί κανείς δεν μπορεί να τα βεβαιώσει ότι οι νέες αυτές σχολές θα αποκτήσουν τα ίδια δικαιώματα με τα πολυτεχνεία και ας έχουν 5ετείς σπουδές.

Παράθεση
Και το ΕΜΠ στο 5ετές πρόγραμμά του δίνει τίτλο Master και όχι μόνο Bachelor.
Δεν δίνει και Master και Bachelor , δίνει Integrated Master, δεν είναι το ίδιο με κάποιον που έχει ξεχωριστό πτυχίο και Master.

Παράθεση
Και για να μην παρεξηγηθώ για το αν ένα τμήμα είναι καλό ή κακό ας το κρίνουν τα άτομα που βγαίνουν και η αγορά εργασίας και ας μην μπαίνουμε σε ανταγωνισμούς λες και μας τρώνε το ψωμί μας.
Η αγορά εργασίας δεν κρίνει πάντα σωστά. Κρίνει ότι τη συμφέρει με βάση το κέρδος, και δεν τη συμφέρει να έχει overqualified προσωπικό. Επίσης συμφέρει την αγορά να έχουν πολλούς μηχανικούς στην ανεργία ώστε να διατηρεί χαμηλούς μισθούς.

Για αυτό υπάρχει το κράτος και οι επιστημονικοί φορείς για να πιστοποιούν αυτές τις σπουδές αλλιώς θα γίνουμε μια ζούγκλα που θα ισοπεδώνονται όλα.

Υπάρχει φυσικά και η αντικειμενική αξιολόγηση που φαίνεται από την έρευνα που γίνεται σε κάθε ίδρυμα. Επισυνάπτω την κατάταξη των ελληνικών πανεπιστημίων που τη βρήκα από την σελίδα στο facebook του καθηγητή κυρίου Κουρουπέτρογλου του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ. Είναι σε απόλυτο αριθμό και παίζει ρόλο το μέγεθος του ιδρύματος αλλά είναι ένας καλός δείκτης που δείχνει τη δουλειά που γίνεται και τη φήμη που έχει κάθε ίδρυμα.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Και κάτι άλλο. Αυτό με την αγορά που επιλέγει τους καλύτερους ως επιχείρημα με εκνευρίζει πάρα πολύ. Ο λόγος είναι ότι αν δουλεύεις στην Google ή στο Facebook μπορεί να ισχύει. Σε άλλες οικονομίες όμως όπως η δική μας η αγορά θέλει το άτομο με τα ελάχιστα προσόντα που θα διεκπεραιώσει τη δουλειά αξιοπρεπώς.
Σίγουρα υπάρχουν και εταιρίες που έχουν ανάγκη καλά στελέχη φοβάμαι όμως ότι δεν είναι ο κανόνας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

evry μάλλον η εξαίρεση είναι.
Το corporate περιβάλλον στην Ελλάδα ακόμα και σε πολυεθνικές είναι για κλάματα.
Μιλάω από προσωπική εμπειρία, δε θα μπω σε λεπτομέρειες όμως.

dimitrios67

Παράθεση από: evry στις 15 Ιουλ 2019, 05:54:21 ΜΜ
..... υπάρχουν τμήματα μηχανικών τριών ταχυτήτων:
1) Των πολυτεχνείων που είναι 5ετή και αναγνωρίζονται από το ΤΕΕ άρα έχουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα
2) Των 4ετών πανεπιστημίων με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα
3) Των 5ετών πανεπιστημίων (!!!) με τα ίδια μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Πως θα ξεχωρίσουν τα παιδιά αυτά τα τμήματα όταν έχουν τον ίδιο τίτλο?
Οι μαθητές δεν πρέπει να ξεγελαστούν από το γεγονός ότι κάποια ΤΕΙ έγιναν πανεπιστήμια (όχι πολυτεχνεία) και μάλιστα με 5ετείς σπουδές. Αυτό δε σημαίνει ότι το ΤΕΕ θα τα θεωρήσει ισότιμα με τα πολυτεχνεία.
Αυτό ακριβως λεω κι εγω Ευριπίδη!
Οτι Μηχανικος ειναι αυτος της 1ης περιπτωσης (κατα τη γνωμη μου).
"Θυμωνω" λιγο, με το γεγονος οτι πρωην ΤΕΙ εγιναν σχολες Μηχανικων, άλλα 4ετους, άλλα 5ετους φοίτησης, και ετσι "παραπλανώνται" οι μαθητες για το ποιά τμηματα πρεπει να προτιμησουν.

George Eco

Παράθεση από: dimitrios67 στις 16 Ιουλ 2019, 01:43:03 ΜΜ
Αυτό ακριβως λεω κι εγω Ευριπίδη!
Οτι Μηχανικος ειναι αυτος της 1ης περιπτωσης (κατα τη γνωμη μου).
"Θυμωνω" λιγο, με το γεγονος οτι πρωην ΤΕΙ εγιναν σχολες Μηχανικων, άλλα 4ετους, άλλα 5ετους φοίτησης, και ετσι "παραπλανώνται" οι μαθητες για το ποιά τμηματα πρεπει να προτιμησουν.

Εγώ θυμώνω δίχως εισαγωγικά.

Συγχώνευσαν τότε ανταγωνιστικότατες Σχολές, με μοντέρνο πρόγραμμα σπουδών, σε "Σχολές Μηχανικών Πληροφορικής".
Το Υπουργείο έθεσε σε ιδιώτες την υλοποίηση των συγχωνεύσεων και τις καταργήσεις Σχολών τότε; Ναι ή ου;
Ναι! Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε παντού τώρα.
Στη Παιδεία (Δημόσια κι ιδιωτική βεβαίως βεβαίως), στην αγορά εργασίας και τα λοιπά.
Άλλωστε το corporate περιβάλλον δε θέλει να σε προσλάβει ως Μηχανικό. Θέλει να σκέφτεσαι ως Μηχανικός με μισθό jr developer. Ελαχιστοποίηση κόστους, μεγιστοποίση απόδοσης πόρων δε θέλει πολλή σκέψη. Κι αν δε σου κάνει ή δε του κάνεις, σε αντικαθιστά με τόσους και τόσους Μηχανικούς που πλέον βγαίνουν, αντί των φανταστικών ειδικεύσεων που είχαν κάποιες εκ των Σχολών.
Ευτυχώς πρόλαβα να πάρω Πτυχίο πρίν από αυτό το φιάσκο.  Άλλωστε να έχεις ένα τίτλο από μία Σχολη, δε σημαίνει τίποτα, αν δε μπορείς να τον στηρίξεις. Κι από Πολυτεχνείο ή ΕΚΠΑ να είσαι Μηχανικός Πληροφορικής, πρέπει να κατακτήσεις έμπρακτα τη θέση σου στο corporate περιβάλλον σήμερα.
Τέλος πάντων, να δούμε τι μας ξημερώνει.

dimitrios67

Παράθεση από: George Eco στις 17 Ιουλ 2019, 05:19:50 ΜΜ
Κι από Πολυτεχνείο ή ΕΚΠΑ να είσαι Μηχανικός Πληροφορικής, πρέπει να κατακτήσεις έμπρακτα τη θέση σου στο corporate περιβάλλον σήμερα.
Τέλος πάντων, να δούμε τι μας ξημερώνει.
George, θα πω την απορία μου: Το "μηχανικός" από πού προκύπτει Ακαδημαϊκά;
Από το πρόγραμμα σπουδών; Από το ότι το Υπουργείο αποφάσισε να βάλει τον τίτλο;
Διότι τώρα που η συζήτηση έφτασε μέχρι εδώ που έφτασε, πραγματικά προβληματίστηκα!

Και όταν μια εταιρεία λέει: θέλω έναν μηχανικό Υπολογιστών ή Πληροφορικής ή οτιδήποτε άλλο,
ποια είναι η διαφορά από το να πει: θέλω έναν Computer Scientist;
Δηλ. υπάρχουν πράγματα που ένας Μηχανικός τα ξέρει και ένας comp.Scientist δεν τα ξέρει;
(Έτσι μου έρχεται τώρα να δω τα προγράμματα σπουδών από διαφορές σχολές Πληροφορικής πριν και μετά "Μηχανικοποίησης",
αλλά πού θα βρεις το "πριν", πιθανώς να έχει "χαθεί".....)
Μήπως έχει να κάνει με το "φετίχ" που έχουμε στην Ελλάδα με τη λέξη "Μηχανικός";
(βλ. ΤΕΕ κλπ....)

evry

Στην πληροφορική υπάρχει ένα προβληματάκι όσον αφορά τον διαχωρισμό μεταξύ 5ετών μηχανικών πληροφορικής πολυτεχνικών σχολών και 4ετών σχολών θετικών επιστημών.
Επιστημολογικά η διαφορά είναι ότι οι μεν είναι τεχνολόγοι και οι δε επιστήμονες. Στην πραγματικότητα όμως δεν υπάρχει διαφορά. Πάνω κάτω οι γνώσεις που παίρνουν είναι οι ίδιες.
Ίσως κάποια τμήματα μηχανικών Η/Υ να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα στο hardware από κάποια τμήματα πληροφορικής (όπως π.χ. αυτό του Πειραιά ή της ΑΣΣΟΕ), όμως ουσιαστικά δεν υπάρχει διαφορά.
Μάλιστα δεν υπάρχει διαφορά ούτε στο μέρος των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Δηλαδή το τμήμα πληροφορικής στα Ιωάννινα που έγινε 5ετές δεν κέρδισε τίποτα, απλά οι φοιτητές του κάνουν περισσότερο χρόνο να τελειώσουν ( :laugh:). Φυσικά παίρνουν integrated master το οποίο όμως δε σημαίνει και πολλά πράγματα. Αν πας στο εξωτερικό π.χ. στην Αμερική για διδακτορικό θα σε υποχρεώσουν να παρακολουθήσεις το δικό τους μεταπτυχιακό ούτως ή άλλως. Απλά στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις διδακτορικό χωρίς να έχεις κάνει μάστερ, κάτι που ίσχυε για τους μηχανικούς όμως ήδη.

Προσοχή όμως. Η φασαρία δεν γίνεται για μας αλλά για τις άλλες ειδικότητες μηχανικών όπως Πολιτικοί, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι κλπ. Εκεί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα γιατί για να εξασκήσεις το επάγγελμα θέλεις την άδεια από το ΤΕΕ. Σε εμάς δεν ισχύει αυτό. Είτε έχεις τελειώσει το Πολυτεχνείο είτε κάποια ειδικότητα του ΕΠΑΛ μπορείς να γράψεις κώδικα. Δεν χρειάζεσαι άδεια!
Οπότε η συζήτηση αυτή για μας δεν έχει νόημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bugman

Η λέξη Μηχανικός, για τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχει συνδεθεί με το ΤΕΕ. Το γιατί πρέπει να είναι έτσι είναι παλιά ιστορία. Υπήρχαν νόμοι που έλεγαν περί διπλωματούχων και κάποιες σχολές που δίνουν πτυχία δεν θεωρούνται ισάξιες με αυτές των διπλωμάτων. Ουσιαστικά κάθε τμήμα έχει ένα πρόγραμμα σπουδών και θα έπρεπε βάσει αυτού να βγαίνει ένα προεδρικό διάταγμα περί της ισοδυναμίας, κοινώς επαγγελματικά δικαιώματα.
Δυστυχώς η ανικανότητα του Υπουργείου Παιδείας να συντονίσει γρήγορα και αποδοτικά όλο το φάσμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κάτι ενιαίο, συμβάλλει στην φυγή των νέων στο εξωτερικό, εδώ και πολλά χρόνια.
Στη πληροφορική δείτε τι ζητάνε στις αγγελίες για δουλειά εκτός εκπαίδευσης. Το πτυχίο απλά είναι μια απόδειξη ικανότητας, αλλά δεν φτάνει. Πρέπει να κατέχει αποδεδειγμένα γνώση σε τεχνολογίες.
Υπάρχει κάποια εταιρεία πληροφορικής που να δηλώνει την τάξη των μελετητών έργων πληροφορικής; Μπορεί να μου διαφεύγει, όποιος ξέρει κάτι ας το γράψει!

angrits

Παράθεση από: evry στις 17 Ιουλ 2019, 08:43:29 ΜΜ
Προσοχή όμως. Η φασαρία δεν γίνεται για μας αλλά για τις άλλες ειδικότητες μηχανικών όπως Πολιτικοί, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι κλπ. Εκεί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα γιατί για να εξασκήσεις το επάγγελμα θέλεις την άδεια από το ΤΕΕ. Σε εμάς δεν ισχύει αυτό. Είτε έχεις τελειώσει το Πολυτεχνείο είτε κάποια ειδικότητα του ΕΠΑΛ μπορείς να γράψεις κώδικα. Δεν χρειάζεσαι άδεια!
Οπότε η συζήτηση αυτή για μας δεν έχει νόημα.
Και εγώ μιλούσα καθαρά για τον δικό μας τομέα. Αλλά και πάλι το ποιος θα λέγετε μηχανικός να εξαρτάται από το ΤΕΕ (και όχι από άλλα κρητήρια) και από ποια σχολή έχεις τελειώσει αυτό με ξεπερνάει. Είναι καθαρά συντεχνιακό το θέμα και το καταλαβαίνουμε πιστεύω όλοι. Ο μαθητής βέβαια πιστεύω πάλι δεν καταλαβαίνει τι είναι μηχανικός ούτε τον ενδιαφέρει τόσο να μάθεί παρά μόνο όταν μπεί στο πανεπιστήμιο και καταλάβει τα δικαιόματά του. BTW πολλοί την έχουν δει μηχανικοί στην Ελλάδα και είναι για μένα "μάστορες" όπως και manager και είναι πωλητές (ειδικά το δεύτερο έχει βρωμίσει ο κόσμος από manager).