ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 2020

Ξεκίνησε από Σάκης Δημόπουλος, 27 Ιουν 2020, 10:40:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

chretsas

Το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων θεωρώ ότι ήταν καλό, σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του Τομέα Πληροφορικής (σε πολλά επιπεδα) που είναι ο Τομέας των Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών.
Μοιράζομαι την φετινή εμπειρία μου από το εξεταστικό κέντρο που είμαι φέτος: Τα θέματα των Ηλεκτρολόγων στο μάθημα που έδωσαν προ ημερών (αύριο Δευτέρα δίνουν το 2ο ειδικότητας - Ηλ. Μηχανές) ήταν πολύ απλά (αναφέρομαι στα Γ και Δ), κατά ομολογία των καθηγητών τους αλλά ΚΑΙ των ίδιων των μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι κατά τεκμήριο οι 3 καλοί μαθητές των Ηλεκτρολόγων είχαν παραδώσει στις 10:30 (με ώρα έναρξης ~8:45), την στιγμή που οι κατά τεκμήριο καλοί μαθητές την Πληροφορικής τελείωσαν μία περίπου 1 ώρα αργότερα (~11:30). Φαίνεται δηλ. ότι φέτος μειώθηκε το χάσμα βαθμού δυσκολίας στα θέματα των δύο τομέων, θετικότατο στοιχείο για το δικαιότερο της αντιμετώπισης των μαθητών που μοιράζονται την δυνατότητα πρόσβασης στα ίδια σχεδόν Τμήματα. 

Παράθεση από: ApoAntonis στις 27 Ιουν 2020, 01:50:13 ΜΜ
Μια βοήθεια παρακαλώ. Τους τελεστές +=, -=
που τους βρίσκουμε;
Αναφέρεται σε κάποια σημεία σε δραστηριότητες του Τετραδίου Μαθητή, π.χ. Κεφ. 4 - ΔΡ 1 (σελ. 31)

evry

Υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο και εξηγείται ως τελεστής στην περίπτωση των λιστών.

Παράθεση από: chretsas στις 28 Ιουν 2020, 01:24:46 ΜΜ
Αναφέρεται σε κάποια σημεία σε δραστηριότητες του Τετραδίου Μαθητή, π.χ. Κεφ. 4 - ΔΡ 1 (σελ. 31)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

polikarpos

Λύσεις έτσι για την ιστορία και βλέπουμε ... :)
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

George Eco

Καλησπέρα κι από εμένα. Δεν έχω παράπονο με τα θέματα. Ο μαθητής μου, πρόλαβε τα πάντα εκτός του τελευταίου υποερωτρήματος στο Δ.
Τώρα που τα κοιτάζω με ησυχία, θέλω να μοιραστώ τις σκέψεις μου...

Τα Σ/Λ οκ απλά, ίσως και πιο απλά απ' όσο περίμενα. 10 εύκολες μονάδες για όσους έχουν ιδέα τι συμβαίνει στο μάθημα.

Α2] Μετρήστε πλήθος επαναλήψεων. Οκ. Βατό, πρέπει να ξέρεις, χάθηκε εδώ η ευκαιρία να εξετάσει και κάτι ακόμα μαζί με αυτό όμως. Πόσο δίνουν εδώ; 9 μονάδες. ΕΝΝΕΑ! Γι' αυτό μόνο! Βάλτε δύο επαναλήψεις, τι θέλετε τρεις και τη σπατάλη μονάδων εδώ; Να δείτε αν ξέρει το τελεστή != ;;;

Α3] Απαιτεί καλή γνώση τελεστών κι εκτέλεσης πράξεων, καθώς κι ενσωματωμένων συναρτήσεων. Μόνο 6 μονάδες...

Β1] Οκ, αναμενόμενη μορφή, αναμενόμενο περιεχόμενο θέματος. 8 μονάδες. Συγκριτικά με τις 9 του Α2 βγάζει μάτι. Θέλω να πω, εδώ δικαιολογούνται 8 μονάδες.

Β2] Τι θα εμφανίσει ο κώδικας; ΕΔΩ δε μπορούσαμε να ελέγξουμε ΚΑΙ τις επαναλήψεις; 10 μονάδες για ΑΥΤΟ; έπειτα δεν εξηγεί, αλλά φαντάζομαι κάθε print τσιμπάει και 2 μονάδες. Οκ, θέλουμε να εξετάσουμε γνώσεις scope. 5 μονάδες ΔΕΝ έφταναν; Γιατί 2 στο καθένα και μάλιστα σε θέμα που απαιτεί ο μαθητής να ξέρει τι γίνεται σε περίπτωση που... παραβιάζουμε το local scope σε μία συνάρτηση; Δε το λέω κακό το θέμα, αλλά να, φαίνεται να πηγαίνει κόντρα στη διδαχή μαθησιακών στόχων. Λέω τώρα... ίσως είμαι κι υπερβολικός εδώ συνάδελφοι.

Β3] 7 μονάδες. Ως θέμα έχει το ζόρι του, θα πρέπει να επιβραβεύεται, δίχως να εξοντώνει αυτόν που δε το έγραψε. Συμφωνώ στις 7 μονάδες.

Και πάμε στο θέμα Γ:
Α,Β,Γ όλο μαζί 14 μονάδες. Οκ λογικό. Πώς να δώσεις αναλυτικά τη βαθμολόγηση άλλωστε, δίχως να δώσεις μέρος της λύσης; Οκ.
Ακόμα 11 μονάδες για τα άλλα δύο ερωτήματα. Σύνολο 25 μονάδες. Αυτό το θέμα απαιτεί αναλυτική και σύνθετη σκέψη καθώς και χρήση συνδυαστικά αρκετών γνώσεων. Πολύ δυνατό θέμα για Γ. Καλό μου άρεσε.

Κι έρχονται στο Δ και μου το χαλάνε...

Το θέμα Δ, αφού έχουμε ήδη ελέγξει αν μπορεί ένας μαθητής να εξετάσει αναλυτική και σύνθετη σκέψη, γιατί το κάνουμε πιο περίπλοκο απ΄ότι θα έπρεπε στην εκφώνηση και δίνουμε διευκολυντικά βήματα; Θέλω να πω, ΜΗ κάνεις την άσκηση περίπλοκή, εξέτασε κάτι άλλο. Με τέτοιο θέμα Γ, γίατι το θέμα Δ να γίνει τόσο παράξενο;

Γενικά δεν έχω παράπονο, ίσως δε καταλαβαίνω τη λογική της Επιτροπής (το πιο πιθανό) σε κάποια θέματα, αλλά δεν έχω παράπονο. Σωστά προετοιμασμένοι μαθητές και μαθήτριες θα γράψουν καλά.  :)



George Eco

Παράθεση από: ApoAntonis στις 27 Ιουν 2020, 01:50:13 ΜΜ
Μια βοήθεια παρακαλώ. Τους τελεστές +=, -=
που τους βρίσκουμε;

Σελ. 101, 129
ISBN: 978-960-06-5653-4
Κωδικός βιβλίου: 24-0601

Παράθεση από: ApoAntonis στις 27 Ιουν 2020, 01:50:13 ΜΜ
Οι int και abs, δεν έχουνε θέμα;
Τι θέμα να έχουν δηλαδή; Μου εξηγείς την απορία συνάδελφε;  :-\


  • abs(-27) θα επιστρέψει 27
  • int(12.32) θα επιστρέψει 12

Γιαννούλης Γιώργος

Παράθεση από: bumaye στις 27 Ιουν 2020, 02:37:17 ΜΜ
Νομίζω ότι στο Β3. θα έπρεπε να γίνει έλεγχος εάν τα τρεις τελευταίοι χαρακτήρες είναι οι ".gr".

Η δική μου λύση θα ηταν κάπως έτσι:

def find_gr(L):
    counter=0
    for item in L:
        if item[-1]=='r':
            if item[-2]=='g':
                if item[-3]=='.':
                    counter+=1
    return counter

Συμφωνω απόλυτα !!

Με την προτεινόμενη λύση που έχει (με find) παίρνει σωστό και το www.grekos.com λόγω ύπαρξης του .gr .

Από την άλλη και η λύση που δίνεις bumaye δεν είναι πλήρης γιατί δεν βρίσκει π.χ. την www.koukos.gr/index.html . (Δεν αναφέρει πουθενά στην εκφώνηση ότι τελειώνει με .gr αλλά ότι το .gr είναι η κατάληξη. Κατάληξη του URL ολόκληρου ή κατάληξη της σελίδας όπως είναι αποθηκευμένη στη λίστα.)

Νομίζω είναι δύσκολο ερώτημα, για να απάντηθεί απολύτως σωστά μιας και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να ξέρουν τη δομή του URL .

evry

#21
Συγγνώμη αλλά οι φράσεις "τελειώνει σε .gr"  και "η κατάληξή του είναι .gr"  δεν είναι ακριβώς το ίδιο?
Επίσης υπάρχει σχεδόν ίδια άσκηση στο τετράδιο μαθητή. Δεν υπάρχει καμία ασάφεια.

Παράθεση από: Γιαννούλης Γιώργος στις 28 Ιουν 2020, 08:26:00 ΜΜ
Δεν αναφέρει πουθενά στην εκφώνηση ότι τελειώνει με .gr αλλά ότι το .gr είναι η κατάληξη.

Εσείς μάλλον εννοείτε domain name και όχι URL.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Θα μπορούσε να μπεί ο τελεστής *= ας πούμε;
Ειδικά τους -=, *=,/=
είχα κάτσει να τους ψάξω, δεν θυμάμαι πότε, μήπως υπάρχουν σε οποιοδήποτε σημείο.

Δεν έχει να κάνει με την συγκεκριμένη ερώτηση ειδικά, αλλλά με την διαπίστωση ότι η επιτροπή θεωρεί τις δραστηριότητες μέρος
της θεωρίας.

Παράθεση από: George Eco στις 28 Ιουν 2020, 05:02:27 ΜΜ

Τι θέμα να έχουν δηλαδή; Μου εξηγείς την απορία συνάδελφε;  :-\


O Evry νομίζω με κατάλαβε και απάντησε. Διάβασε τις απαντήσεις του Evry από τα θέματα του ΟΕΦΕ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8339.0



ApoAntonis

Και τώρα που το θυμήθηκα, print και input ανάμεσα σε λατινικά και ελληνικά κολάμε κάπου ή λέμε yolo
και δεν είναι στο πλαίσιο της εξέτασης;

(πόσα και έγραψα! )

evry

Ο Αντώνης έχει δίκιο.
Όταν γράφαμε το βιβλίο ξέραμε ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Από την άλλη όμως δεν μπορούσαμε να ορίσουμε μια γυμνή Python χωρίς κάποιες επιπλέον λειτουργίες ή τελεστές ή και κάποια σημαντικά APIs. Η ιδέα ήταν να λύσουμε τα χέρια του καθηγητή στο εργαστήριο για να κάνει κάτι επιπλέον, να δώσουμε το σήμα ότι μπορεί ο καθηγητής να χρησιμοποιεί και επιπλέον APIs για κάποιο project κλπ.
Επειδή όμως ξέρουμε ότι υπάρχουν θεματοδότες που θα πάνε να βάλουν την υποσημείωση της υποσημείωσης, προσπαθήσαμε να βγάλουμε εκτός ύλης όση θεωρία μπορούσαμε και κάποια πράγματα όπως οι συναρτήσεις ή κάποιοι περίεργοι τελεστές να τα βάλουμε μέσα σε δραστηριότητες ώστε να μην είναι μέρος της θεωρίας. Έτσι οι μαθητές να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αν θέλουν αλλά οι θεματοδότες να μην μπορούν να τα ρωτήσουν.
Που να φανταστούμε ότι θα ρωτάει κάποιος τι κάνει η abs ή κάποια άλλη συνάρτηση.
Και που να φανταστούμε ότι ολόκληρη επιτροπή εξετάσεων δεν θα γνωρίζει το στοιχειώδες: Ότι δεν μπορείς να ρωτήσεις θεωρία που αναφέρεται μέσα σε άσκηση-δραστηριότητα!
Αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν νόημα, δεν εξετάζουν τίποτα. Ότι θέλει κάποιος θα το ψάξει να το βρει εκείνη τη στιγμή που γράφει κώδικα.
Στο θέμα Α θα μπορούσαν να έχουν μικρές ασκήσεις κατανόησης της θεωρίας με λίστες, αλφαριθμητικά κλπ.
Στο τετράδιο μαθητή στο παράρτημα έχουμε ένα ενδεικτικό διαγώνισμα. Δεν έχει καμία ερώτηση θεωρίας. Το βάλαμε επίτηδες για να δείξουμε ποια πρέπει να είναι η φιλοσοφία.
Αλλά στο τέλος ότι και να κάνεις όλα κρίνονται από αυτούς/ες που βάζουν τα θέματα. Αυτή είναι η ιστορία.

Αντώνη αυτό με την print και την input δεν το κατάλαβα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Αναφέρομαι κυρίως στο Δ θέμα, όπου γίνεται είσοδος των απαντήσεων: α,β,γ,δ,ε.

Αφήνωτα print (είμαι στις καλές μου)
Χρειάζεται όταν κάνουμε εισαγωγή ελληνικών να αναφερθεί ότι  η πρώτη γραμή είναι #-*-coding: utf-8 -*-  ;
Διευκρίνιση. Δεν λέω ότι χρειάζεται να απομνημονευτεί, ρωτάω αν σε αυτή ή σε άλλη περίπτωση πρέπει να γίνει κάποια αναφορά
στην κωδικοποίηση.
Και δευτερεύουσα ερώτηση: κατά πόσο είναι καλό/σωστό να την αγνοούμε αυτή την αναφορά.

Δεν έχω σχολιάσει ειδικά, την εκπληκτικής φαεινότητας ιδέα να δίνεται έτοιμη λίστα επαλήθευσης. Άντε ας υποθέσω ότι ο διορθωτής θα κάτσει να ελέγξει ότι η λίστα είναι σωστή. Αν δεν είναι πρέπει να διορθωθεί αυτό το πράγμα; Ότι τι; Έγινε καλύτερο το θέμα επειδή είναι 15αρα λίστα αντί για μια απλή 3άρα-5άρα; Ολόκληρο διαγώνισμα, ένας ένας έλεγχος ορθότητας δεδομένων δεν χώρεσε πουθενά.

@polikarpos:
Στο Δ, το πρόγραμμα σου προάγει την μαθητική εργασία  ;D
και στο θέμα Γ, η λύση σου δεν μου ταιριάζει. Βέβαια, η εκφώνηση του ερωτήματος Γ1γ είναι μια μικρή ωδή στον σουρεαλισμό
(να χωράνε οι μεγάλοι,ε και οι μικροί θα βολευτούν). Αν μπορεί κάποιος να μας δώσει ενδεικτική απάντηση από την ΚΕΕ για τα παιδιά που εξετάστηκαν προφορικά, να δούμε τέλος πάντων τι ποίημα εννόησε ο καλλιτέχνης.

George Eco

evry ναι.
Μου φάνηκε παράξενο που όντως ζήτησαν τον += και τον -= βέβαια εγώ τον είχα διδάξει καλού κακού (ότι βλέπω εντός ύλης, άσκηση και μη, το παραδίδω ενδελεχώς) οπότε ο δικός μου δεν είχε πρόβλημα.

Βέβαια  από το βιβλίο σελ 39 έχει και την int() και την abs() (ενότητα 3.3)
3.3 Βασικές (ενσωματωμένες) συναρτήσεις είναι εντός ύλης... μπορούν να το κάνουν δε το συζητάμε.

Το ερώτημα είναι... κατά πόσο ζητάς θεωρητικό ερώτημα μέσα από ένα μοτίβο που το βλέπεις ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ;

Είναι ο ίδιος ακριβώς λόγος που δε χρησιμοποιώ στη ΓΛΩΣΣΑ ΑΝ-ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ-ΤΕΛΟΣ_ΑΝ δίχως την ΑΛΛΙΩΣ. Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ στη θεωρία το μοτίβο αυτό κι η προαιρετικότητα...
Βέβαια πάντα υπάρχει πιθανότητα να δούμε κάτι τρελό...

clitos

@ApoAntonis σε εξεταστικό κέντρο πάντως (και μετά τις ενδεικτικές) δεν λάβαμε υπόψιν κάτι τέτοιο στο Γ1γ ,αφού θεωρήθηκε ότι πάει στην επισήμανση των θεμάτων ότι τα δεδομένα εισήχθησαν σωστά(ΔΕΝ απαιτείται έλεγχος ορθότητας) . Στις ενδεικτικές ήταν λες και δεν αναφέρθηκε ποτέ ο σουρεαλισμός. Δηλαδή θεωρήθηκε ότι εισάγει -1 ο χρήστης σε κάθε περίπτωση.
δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός οπότε τελευταίες γραμμές while
while enil!=-1:
       ....
       print "Diauesimes 8eseis",theseis
       enil=input("Plithos enilikwn")
       if enil!=-1:
            paidia=input("dwse plithos paidiwn")


Γνώμη μου είναι ότι μετά από διάβασμα κατάλαβε η ΚΕΕ  ότι  δεν έχει πολύ λογική με αυτή την διατύπωση το ερώτημα και η προσπάθεια να αναπτυχθεί η λέξη παρέα.

polikarpos

@ApoAntonis
Παράθεση από: ApoAntonis στις 28 Ιουν 2020, 11:56:18 ΜΜ

@polikarpos:

και στο θέμα Γ, η λύση σου δεν μου ταιριάζει. Βέβαια, η εκφώνηση του ερωτήματος Γ1γ είναι μια μικρή ωδή στον σουρεαλισμό
(να χωράνε οι μεγάλοι,ε και οι μικροί θα βολευτούν). Αν μπορεί κάποιος να μας δώσει ενδεικτική απάντηση από την ΚΕΕ για τα παιδιά που εξετάστηκαν προφορικά, να δούμε τέλος πάντων τι ποίημα εννόησε ο καλλιτέχνης.
Συμφωνώ ούτε εμένα μου αρέσει η λύση αλλά θεωρώ ότι με αυτή την εκφώνηση που είχαμε είναι το ελάχιστο που πρέπει να γράψει κάποιος και να πάρει άριστα.
Θα μπορούσα Αμέσως μετά την ανάγνωση του αριθμού των παιδιών να προσθέσω τον παρακάτω έλεγχο  (το έχω ήδη κάνει στις λύσεις στο μάθημά μου στο Moodle )
ιf enilikes +paidia > theseis :
   enilikes =-1
else:
       Όλες οι επόμενες εντολές που βρίσκονται μέσα στο  while

αλλά θεωρώ  Ότι αυτοσχεδιάζουμε, λογικά ίσως,  αλλά χωρίς να ακολουθούμε ακριβώς τις οδηγίες του θέματος το οποίο δεν απαιτεί έλεγχο ακεραιότητας και ουσιαστικά θεωρεί το -1 στον αριθμό των ενηλίκων ως σημάδι τέλους
Από κει και πέρα και εγώ θα ήθελα προφανώς να δω τι είχε στο μυαλό της η επιτροπή ως σωστή λύση.

Παράθεση από: ApoAntonis στις 28 Ιουν 2020, 11:56:18 ΜΜ
Στο Δ, το πρόγραμμα σου προάγει την μαθητική εργασία  ;D
Σόρρυ αλλά αυτό δεν το  καταλαβαίνω.... :o  ;D
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

ApoAntonis

Σύμφωνα με τα στατιστικά, περίπου 1.7% των γραπτών στο μάθημα του Προγραμματισμού οδηγήθηκαν σε αναβαθμολόγηση.
Ως βασικό ύποπτο νομίζω το θέμα Γ. Έχει κάποιος εικόνα για το που δημιουργήθηκαν οι περισσότερες τριβές;

Είναι μάλλον αποκαρδιωτικό ότι τουλάχιστον 1 στους 3 μαθητές με αυτά τα θέματα και με αυτά το ωρολόγιο πρόγραμμα θα γράψει κάτω από 5 μονάδες στην εικοσαβάθμια κλίμακα.