Το Στέκι των Πληροφορικών

Δημοτικό => Γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: tom στις 19 Μαρ 2010, 09:38:02 ΜΜ

Τίτλος: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 19 Μαρ 2010, 09:38:02 ΜΜ
Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος του καθηγητή πληροφορικής στο Δημοτικό;


Φαίνεται ότι ο ρόλος μας αλλάζει στο πλαίσιο του νέου σχολείου. Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι τις περισσότερες φορές ο ρόλος μας δεν θα είναι εφικτό να αντικατασταθεί από αυτόν του δασκάλου. Γιατί υπάρχει και η εξής άποψη:

"Γιατί να μην μπορεί ένας δάσκαλος της νέας γενιάς με την κατάλληλη επιμόρφωση και εξοικίωση στην τεχνολογία να κάνει ότι και εμείς";
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: nikos33 στις 15 Ιουν 2010, 05:46:26 ΜΜ
(ψάχνοντας στο δίκτυο έπεσα πάνω σε αυτό το συννημένο)


...ή αλλιώς ακόμη μία απαξίωση...

ή κάνω λάθος ??
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: skoud στις 15 Ιουν 2010, 10:15:54 ΜΜ
Η πρώτη απάντηση της ΠΕΚΑΠ στο θέμα: http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html (http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 16 Ιουν 2010, 12:05:37 ΠΜ
Ανεβάζω και εγώ ένα αρχείο που αποτελεί ανακοίνωση της ΔΟΕ με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος, την επιμόρφωση και την Ειδική Αγωγή.

Παραθέτω δύο αποσπάσματα που με προβλημάτισαν πολύ:

"Όπου είναι δυνατόν να αναλάβουν και να διδάξουν δάσκαλοι τα αντικείμενα για τα οποία δε χρειάζονται Ειδικότητες και κατέχουν οι ίδιοι βασικές γνώσεις (π.χ. πληροφορική, θέατρο, χορός, εικαστικά κλπ)".

Είναι σοβαρή θέση αυτή; Μήπως οι δάσκαλοι θα κάνουν και γυμναστική; Μπορούν να προσφέρουν τη γνώση που κατέχει ένας καταρτισμένος καθηγητής ειδικότητας;

"Το μάθημα της Πληροφορικής να διδάσκεται βάσει αναλυτικού προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών με κατάλληλο λογισμικό".

Από αυτό ξέρετε τι καταλαβαίνω; Ο καθένας θα διδάσκει ότι του κατέβει στο κεφάλι και θα χρησιμοποιεί ότι λογισμικό τυχαίνει να ξέρει και ο θεός βοηθός.

Παραθέτω και ένα απόσπασμα από το έγγραφο που ανέβασε ο φίλος nikos33, από την Ελληνική Ένωση για την Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση:

"Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία του εργαστηρίου πληροφορικής, να έχουν υποστηρικτικό ρόλο για τους εκπαιδευτικούς που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθημάτων τους, να αναζητούν και να προτείνουν λογισμικά."


Ναι θα μπορούσαν να φτιάχνουν και καφέ, να καθαρίζουν και να μαγειρεύουν...πρέπει κάποια στιγμή να ξεκαθαρίσουμε το ρόλο των καθηγητών πληροφορικής στο Δημοτικό.

Παράθεση από: skoud στις 15 Ιουν 2010, 10:15:54 ΜΜ
Η πρώτη απάντηση της ΠΕΚΑΠ στο θέμα: http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html (http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html)

Η θέση της ΠΕΚΑΠ είναι σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να παραμείνει άγρυπνη γιατί οι καιροί είναι πονηροί κύριοι...
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 16 Ιουν 2010, 12:36:20 ΠΜ
Θα ήθελα να σημειώσω ότι στο e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (http://e-diktyo.eu/) συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων... Οι δε υπογράφοντες του Δ.Σ. είναι εκπαιδευτικοί πληροφορικής...
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 16 Ιουν 2010, 12:44:44 ΠΜ
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 16 Ιουν 2010, 12:36:20 ΠΜ
Θα ήθελα να σημειώσω ότι στο e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (http://e-diktyo.eu/) συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων... Οι δε υπογράφοντες του Δ.Σ. είναι εκπαιδευτικοί πληροφορικής...

Αφού ισχύει αυτό που λες και δεδομένης της ανακοίνωσης της ΠΕΚΑΠ που είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη θα πρέπει να γίνει κάποια συζήτηση/ημερίδα, με πρωτοβουλία των συμβούλων πληροφορικής, για το ρόλο του καθηγητή πληροφορικής στο Δημοτικό.

Μπορεί η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση. Μπορεί οι δύο φορείς να χρησιμοποιούν άλλα λόγια για το ίδιο πράγμα και να μην το αντιλαμβάνομαι, αλλά εμείς τι φταίμε που δεν ξέρουμε ποιος θα είναι ο ρόλος μας;

Θα σου πω και το άλλο. Και στην ΕΠΥ και στην ΕΠΕ καθηγητές πληροφορικής είναι γραμμένοι ως μέλη. Γιατί να μην υπάρχει μόνο μία ένωση; Για να μην το πάω μακριά και πω γιατί να μην υπάρχει επιμελητήριο. Γιατί να υπάρχει και η ΕΤΠΕ και η e-Δίκτυο-ΤΠΕ; Αλλά δε θέλω να ξεφύγουμε από το θέμα.

Εσένα Νίκο ποια είναι η θέση σου πάνω στα ερωτήματα του πρώτου μηνύματος αυτού του θέματος και στις ανακοινώσεις των διάφορων φορέων;
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: skoud στις 16 Ιουν 2010, 07:56:43 ΠΜ
Τι είπε η κ.Χριστοφιλοπούλου στην ΔΟΕ: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8110:2010-06-15-14-07-07&catid=367:2009-12-02-07-26-59&Itemid=1072 (http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8110:2010-06-15-14-07-07&catid=367:2009-12-02-07-26-59&Itemid=1072)

Επίσης μια πολύ καλή παρέμβαση: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: fgmarg στις 16 Ιουν 2010, 09:24:08 ΠΜ
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του συναδέλφου συμβούλου Γιώργου Πανσεληνά στο http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php). Η τελευταία, κυρίως, παράγραφος περιέχει όλη την ουσία του προβλήματος: "...Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς)..."
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 16 Ιουν 2010, 10:38:23 ΠΜ
Παράθεση από: fgmarg στις 16 Ιουν 2010, 09:24:08 ΠΜ
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του συναδέλφου συμβούλου Γιώργου Πανσεληνά στο http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php). Η τελευταία, κυρίως, παράγραφος περιέχει όλη την ουσία του προβλήματος: "...Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς)..."

Παράθεση από: skoud στις 16 Ιουν 2010, 07:56:43 ΠΜ
Επίσης μια πολύ καλή παρέμβαση: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php

Μπράβο για την ανάδειξη της ενδιαφέρουσας αυτής τοποθέτησης. Συμφωνώ σπόλυτα!

Υ.Γ. skoud φαντάζομαι οτι το link σου είναι το ίδιο με του fgmarg απλά το έχεις βάλει σε tags [email] και δεν ανοίγει.
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: skoud στις 16 Ιουν 2010, 02:12:13 ΜΜ
Παράθεση από: tom στις 16 Ιουν 2010, 10:38:23 ΠΜ
φαντάζομαι οτι το link σου είναι το ίδιο με του fgmarg απλά το έχεις βάλει σε tags [email] και δεν ανοίγει.

Ok το διόρθωσα, ευχαριστώ... πρωϊνή βιασύνη πριν το σχολείο
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 22 Ιουν 2010, 01:29:49 ΠΜ
Προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) για την αποτελεσματική εισαγωγή της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

http://www.epe.org.gr/various/YpomnhmaProtobathmia_2010_06_16.pdf (http://www.epe.org.gr/various/YpomnhmaProtobathmia_2010_06_16.pdf)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Wizard στις 16 Ιουλ 2010, 04:48:40 ΜΜ
Τι είναι πάλι αυτό;

Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/oloimero_ameses_paremvaseis__100713.doc)

...
7. Κινητό εργαστήριο πληροφορικής  :o :D
...
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: tom στις 16 Ιουλ 2010, 05:26:34 ΜΜ
Φαντάζομαι εννοεί οτι όλοι οι μαθητές και ο δάσκαλος θα έχουν laptop με εκπαιδευτικό λογισμικό, θα υπάρχει διαδραστικός πίνακας και ότι γράφει ο δάσκαλος θα αποθηκεύεται στα laptop με τη μορφή βίντεο, μέσω ασύρματης δικτύωσης 802.11 ή bluetooth. Ωραίο σενάριο ε;  :D :)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Wizard στις 10 Αυγ 2010, 08:40:29 ΠΜ
Τελικά τα Δημοτικά θα προμηθευτούν φορητούς υπολογιστές και όχι desktop, δείτε εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/dt_forhtoi_hlektronikoi_ypologistes_100809.doc (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/dt_forhtoi_hlektronikoi_ypologistes_100809.doc)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Keep Growing στις 10 Αυγ 2010, 10:56:06 ΠΜ
Η ελαχιστοποίηση-ελαστικοποίηση πόρων (έμψυχων και άψυχων) θα είναι πλέον η καθημερινή γυμναστική για τα πολύπαθα σχολεία μας.
Και μια γυμναστική αδυνατίσματος σε "σώματα" ετοιμοθάνατα από τη νευρική ανορεξία.
...
Άκου κινητό εργαστήριο! Θα του βάλουν και ροδάκια να τσουλάει εύκολα;
Και ο πληροφορικός; Θα του βάλει λουράκι για να το ελέγχει καλύτερα ή θα το αφήσει να σουλατσάρει στις αίθουσες του πιλοτικού σχολείου ως ένα κοινό αδέσποτο;
Και ο δάσκαλός; Θα μπορεί να  το πλησιάζει, ή θα του αρπάξει κανένα χεράκι και θα τρέχει για αντιλυσσικό ο άνθρωπος;     
Και η ύπαρξη του πληροφορικού και του δασκάλου θεωρείται σίγουρη ή θα καταντήσει το "ζωντανό" ένας ακόμα κοπρίτης του πολύπαθου Ελληνικού δημόσιου σχολείου, για όσο χρονικό διάστημα παραμένει "ζωντανό";
Απαντήσεις για όλα τα παραπάνω ερωτήματα, ένας μόνο μπορεί να δώσει.
Την απάντηση την ξέρει μόνο ο πολυχρονεμένος μας αφέντης με τους συμβουλάτορές του.



Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: skoud στις 20 Σεπ 2010, 04:54:30 ΜΜ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - η θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π.
http://pekap.blogspot.com/2010/09/blog-post_20.html (http://pekap.blogspot.com/2010/09/blog-post_20.html)
Τίτλος: Απ: Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Wizard στις 05 Οκτ 2010, 09:31:17 ΜΜ
Σύμφωνα με αυτό (http://static.diavgeia.gov.gr/doc/4%CE%99%CE%9A29-2) το έγγραφο, αποφασίστηκε "η πρόσληψη 258 εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του μαθήματος  Τ.Π.Ε. και Νέες Τεχνολογίες στην  Εκπαίδευση για να υποστηρίξουν τις ανάγκες των ολοήμερων δημοτικών σχολείων  στο πλαίσιο  υλοποίησης  του  Υποέργου  10  «Υποστήριξη  Ψηφιακής  Πλατφόρμας  στα  Ολοήμερα Δημοτικά» της Πράξης  «Ανάπτυξη  Ψηφιακής  Εκπαιδευτικής  Πλατφόρμας, Καταγραφή και Συγκέντρωση ήδη παραχθέντος Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού και Συντονισμός των Πράξεων της  Κατηγορίας Πράξης» στα πλαίσια των αξόνων 1,2,3 του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
Συγκεκριμένα  προσλαμβάνονται  258 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής και τίθενται στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ και των Διευθυντών Α/θμιας Εκπ/σης, όπως αναφέρονται στο συνημμένο πίνακα.  Οι εκπαιδευτικοί θα απασχοληθούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2010-2011 και θα υπογραφεί σχετική σύμβαση."

Δηλαδή αν το κατάλαβα καλά, για πρώτη φορά προσλαμβάνονται αναπληρωτές Πληροφορικοί με αντικείμενο όχι μόνο τη διδασκαλία, αλλά και κάποιου είδους ψηφιακής υποστήριξης; Ξέρει κάποιος περισσότερα για αυτό το Υποέργο 10;