Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022

Ξεκίνησε από nikosx, 20 Ιουλ 2021, 09:33:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

petrosp13

Τα ίδια Παντελάκη μου

Παράθεση από: petrosp13 στις 23 Ιαν 2020, 01:31:54 ΜΜ
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

τα καινουρια παιδια ερχονται εντελως απροετοιμαστα απο την Β λυκειου.
δεν επρεπε να μπουν λιστες, αντικειμενα κλπ.
οσο για το:
Παράθεση από: petrosp13 στις 20 Ιουλ 2021, 11:11:58 ΠΜ
Τα ίδια Παντελάκη μου

και ολα τα υπολοιπα που εχουν γραφτει Πετρο (και να πω οτι έχουμε συμφωνησει παλαιοτερα με οσα γραφεις), ειναι πλεον προφανες ότι δεν λαμβάνεται υπ οψιν η γνώμη των διδασκόντων...
ασε μαθητες και καθηγητες να τρεχουν...

pvs

ελπίζω και εύχομαι αρχές Σεπτέμβρη να καταλάβουν τι λάθος (να το γράψω κομψά) έχουν κάνει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: pvs στις 20 Ιουλ 2021, 02:18:47 ΜΜ
ελπίζω και εύχομαι αρχές Σεπτέμβρη να καταλάβουν τι λάθος (να το γράψω κομψά) έχουν κάνει.
Και εγώ το εύχομαι αλλά δεν το ελπίζω...
Θα πρέπει να σεβαστούν καθηγητές και μαθητές που έρχονται από μία δύσκολη και κουραστική χρονιά. τα παιδιά της Β Λυκείου είναι απροετοίμαστα. η ύλη είναι ήδη μεγάλη και μπορεί με την ίδια ύλη με τη φετινή να ξεχωρίσει το στάρι από το κριθάρι. Δεν χρειαζόταν να μπουν επιπλέον πράγματα. πρέπει να εισακουστούμε οπωσδήποτε. Δυστυχώς όμως δεν το νομιζω να γινει.

tsak

Δεν έχει κανένας διάθεση να ασχοληθεί με το μάθημα σοβαρά και με τη διδακτέα ύλη γενικότερα. Απλά τα πράγματα. Τα υπουργεία και οι συμβουλοί τους χιλιόμετρα μακριά από τις αίθουσες, το μαθητή και τον καθηγητή. Κρίμα..

George Eco

#6
Καλησπέρα συνάδελφοι. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Πέρσι τέτοια εποχή, ίδια ύλη δήλωναν. Αν μπούμε πάλι καραντίνα, βλέπω να χαιρετάμε αντικειμενοστραφή πάλι κι ίσως και λίστες, δέντρα, γράφους, όπως γίνεται τα τελευταία δύο χρόνια.

Καρμπόν οι απορίες του Πέτρου από πέρσι παραμένουν, να προσθέσω κι εγώ πως η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών ΔΕΝ έχει προετοιμαστεί από τη Β Λυκείου και πολλά παιδιά ουσιαστικά μέσω webex ΔΕΝ έκαναν μάθημα. Θα μου πείτε, οκ ο Καθηγητής τους ήταν εκεί, έγραφε το βιβλίο ύλης, έπαιρνε παρουσίες, έκανε μάθημα, τα παιδιά τα έπαιρνε ο ύπνος σπίτι στα κρεβάτια τους, δικό τους πρόβλημα.
Υπήρχαν όμως προβλήματα με ακάλυπτες θέσεις αναπληρωτών.
Υπήρχαν προβλήματα συνδεσιμότητας στο μέσο.
Υπήρχαν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Υπήρχαν παιδιά που δε καταλάβαιναν το μάθημα για τους Χ, Ψ λόγους που όμως αυτά δεν έφταιγαν.

Η ερχόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη, εκτός κι αν ο Καθηγητής στο Λύκειο βοήθησε τα παιδιά της Β Λυκείου να προετοιμαστούν σωστά, γεγονός σπάνιο όμως από την εμπειρία μου. Δε βοήθησαν οι συνθήκες βλέπετε.
Πραγματικά εγώ έχω έτοιμο το υλικό μου, έτσι νομίζω δηλαδή και ξέρω πως θα πάει αυτή τη χρονιά το μάθημά μου, ξέρω με ποια σειρά θα διδάξω και τι, αλλά ειλικρινά, αν δεν έχουμε τουλάχιστο τη κανονικότητα των δια ζώσης μαθημάτων, θα έχουμε και φέτος τεράστιο πρόβλημα.

Να μη μιλήσω για παιδιά που δε ξέρουν να διαιρούν, να μη μιλήσω πως ρωτάω τι πράξη κάνουμε για να βρούμε διαφορά και λένε διαίρεση. Ύπάρχουν μεγάλα προβλήματα τόσο στη κατανόηση κειμένου, όσο και κενά στα Μαθηματικά. Και πάλι καλά λέω που εντοπίζω κενά και κακήν κακώς εξηγώ και καλύπτω. Αλλά για να διδάξω Πληροφορική πρέπει να κάνω το ζογκλέρ. Πρέπει να κάνω λίγα Μαθηματικά και λίγα Φιλολογικά. Υπάρχουν μεγάλα θέματα. Νομίζω πως πρέπει να αλλάξει το Πρόγραμμα Σπουδών, γιατί κάπου, κάπως, εκτροχιάζεται για κάποιο λόγο η μάθηση κι αυτό δε περιορίζεται μόνο στο δικό μας μάθημα βέβαια, αλλά έχει μεγάλο αντίκτυπο.
Παράδειγμα:
Όταν στο Γυμνάσιο διδάσκονται ποσοστά (αν τα διδαχθούν, γιατί πολλά παιδιά ΔΕ τα διδάσκονται για το χ,ψ λόγο) και μετά μέχρι τη Γ Λυκείου δε ξαναζητηθούν ποτέ... μέχρι που φτάνουν να κάνουν ΑΟΘ - Πληροφορική, τότε ναι, έχουμε θέμα δε νομίζετε; Αν αναρωτιέστε γιατί αναγκαζόμαστε να διδάξουμε ποσοστά για να μας καταλάβουν, να το γιατί.

Και καλά, εγώ διδάσκω σε φροντιστήρια, σε ολιγομελή τμήματα και τραβάω τα μαλλιά μου από μέσα μου. ΦΑΝΤΑΣΟΥ το συνάδελφο που έχει 20 - 28 παιδιά σε κάθε Τμήμα. Τι θα κάνει αυτός; Πώς θα βοηθήσει τόσα πολλά παιδιά, με τόσα πολλά κενά; Εγώ σε όποιον τα καταφέρνει στο Δημόσιο υποκλίνομαι.

ΔΕ κατηγορώ συναδέλφους. Ίσως πρέπει, ίσως όχι, δε το μελετώ αυτό και δε μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες. Παρατηρώ κι εκφράζω ένα φαινόμενο. Νομίζω πως ΟΛΟΙ οι Δάσκαλοι και Καθηγητές, θα εκτιμούσαν πολύ ένα νέο, μοντέρνο, καλοσχεδιασμένο Πρόγραμμα Σπουδών.

Δείτε την ύλη μας.
Πρέπει να τη διδάσκουμε σε παιδιά που έρχονται με κενά.
ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
Κι όχι μόνο αυτό, πρέπει να διδάξουμε σε θεωρητικό επίπεδο και τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Δίχως αντικειμενοστραφή γλώσσα.

ManiacGr

Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει! Όπως και εύκολα ή δύσκολα θέματα... πάλι το ίδιο κάνει! Οι φετινοί καλοί μαθητές μου, πάλι θα γράφανε και με την έξτρα ύλη! Οι μέτριοι με τηλε-εκπαίδευση πάλι θα χάνανε την μπάλα και οι τουρίστες... ουδέν σχόλιο!

Διαγωνισμός είναι! Ο καλύτερος παίρνει τη θέση! Δε χρειάζεται να είναι άριστος, ούτε να περάσει τη βάση! Απλά πρέπει να είναι καλύτερος από τον διπλανό του! Αυτό που δε λέει να γίνει και είναι απορίας άξιο, είναι το ότι δεν αλλάζει το μάθημα σαν μάθημα! Στο ΕΠΑΛ έγινε! Γιατί όχι στο γενικό; Γιατί να διδάσκεται ένα βιβλίο 20+ ετών που είναι σα να διδάσκουμε φυσική 200+ ετών ή μαθηματικά του μεσαίωνα;

Ναι, ο αντικειμενοστραφής με αυτή τη μορφή είναι χάλια! Να μη μιλήσω για στοίβες και ουρές με τη χρήση πίνακα!!! Ας μην πάρει η μπάλα και αυτή την ΕΠΙΛΕΞΕ που μου έχει κάτσει στο λαιμό! Αλλά όλα αυτά, από ταξινόμηση σε δυσδιάστατο όλων των στηλών, είναι πιο απλά και ίσως βοηθήσουν τους μέτριους!

Εγώ έχω μια άλλη απορία που θα την απευθύνω σε όλους εδώ μέσα και κυρίως στους συναδέλφους των δημόσιων σχολείων. Έχει γίνει καμιά στοχευμένη, ομαδοποιημένη και οργανωμένη προσπάθεια επικοινωνίας με το υπουργείο; Υπάρχει τρόπος να ενημερωθεί και ακούσει τους προβληματισμούς του υπουργείο, ή το μόνο που υπάρχει είναι οι ατομικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών που εν τέλει (όπως φαίνεται) τις χρησιμοποιούν σαν χαρτί τουαλέτας στο υπουργείο;

Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει! Όπως και εύκολα ή δύσκολα θέματα... πάλι το ίδιο κάνει! Οι φετινοί καλοί μαθητές μου, πάλι θα γράφανε και με την έξτρα ύλη! Οι μέτριοι με τηλε-εκπαίδευση πάλι θα χάνανε την μπάλα και οι τουρίστες... ουδέν σχόλιο!

Διαγωνισμός είναι! Ο καλύτερος παίρνει τη θέση! Δε χρειάζεται να είναι άριστος, ούτε να περάσει τη βάση! Απλά πρέπει να είναι καλύτερος από τον διπλανό του! Αυτό που δε λέει να γίνει και είναι απορίας άξιο, είναι το ότι δεν αλλάζει το μάθημα σαν μάθημα! Στο ΕΠΑΛ έγινε! Γιατί όχι στο γενικό; Γιατί να διδάσκεται ένα βιβλίο 20+ ετών που είναι σα να διδάσκουμε φυσική 200+ ετών ή μαθηματικά του μεσαίωνα;

Ναι, ο αντικειμενοστραφής με αυτή τη μορφή είναι χάλια! Να μη μιλήσω για στοίβες και ουρές με τη χρήση πίνακα!!! Ας μην πάρει η μπάλα και αυτή την ΕΠΙΛΕΞΕ που μου έχει κάτσει στο λαιμό! Αλλά όλα αυτά, από ταξινόμηση σε δυσδιάστατο όλων των στηλών, είναι πιο απλά και ίσως βοηθήσουν τους μέτριους!

Εγώ έχω μια άλλη απορία που θα την απευθύνω σε όλους εδώ μέσα και κυρίως στους συναδέλφους των δημόσιων σχολείων. Έχει γίνει καμιά στοχευμένη, ομαδοποιημένη και οργανωμένη προσπάθεια επικοινωνίας με το υπουργείο; Υπάρχει τρόπος να ενημερωθεί και ακούσει τους προβληματισμούς του υπουργείο, ή το μόνο που υπάρχει είναι οι ατομικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών που εν τέλει (όπως φαίνεται) τις χρησιμοποιούν σαν χαρτί τουαλέτας στο υπουργείο;

Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;
Αγαπητε maniac, συμφωνω με ολα τα υπολοιπα που γραφεις εκτος από
Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει!
διότι παραπάνω ύλη, χρειάζεται παραπάνω ώρες δουλειας και δεν θα προλαβεις να διδαξεις το μαθημα επαρκώς ούτε στους καλούς μαθητές. η ύλη είναι ήδη μεγάλη για ενα μαθημα που η συντριπτικη πλειοψηφία των μαθητων το ξεκινάει φέτος απο το μηδεν.
κατα τα άλλα, και η δικη μου γνώμη ειναι έτσι όπως τα λες  και τα γραφεις.

tsak

Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;

Η προσπάθεια αυτή έγινε συντονισμένα πριν 2 χρόνια αν θυμάμαι καλά και στείλαμε συγκεκριμένες προτάσεις. Δυστυχώς δεν ιδρώνει κανένα αυτί..Δεν τους ενδιαφέρει νομίζω. Τα επιδόματα συμβούλων να παίρνουμε μόνο και τι μας νοιάζει...Αυτό αντιλαμβάνομαι.

dpa2006

Ακόμα και στα Πανεπιστήμια σε ένα έτος (2 Εξάμηνα) δεν υπάρχει τόση ύλη...
Μην ξεχνάμε πως λίστα,ουρά,στοίβα κλπ είναι Δομές Δεδομένων και αποτελεί ξεχωριστό μάθημα...
η ύλη να σπάσει σε δύο μαθήματα στην ίδια ή σε διαφορετικές τάξεις...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

Εντάξει ρε παιδιά, πώς κάνετε έτσι;
Επειδή τους δίνουμε μια γεύση από τα μισά μαθήματα των σχολών πληροφορικής;
Προτείνω να προστεθούν κεφάλαια που να αφορούν:
-Υλικό υπολογιστή
-Δίκτυα
-Τεχνητή νοημοσύνη
-Λειτουργικά συστήματα
Μισές δουλειές θα κάνουμε;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ManiacGr

Παιδιά να μην τα παραλέμε! Το βασικό πρόβλημα των παιδιών είναι ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν. Έχω πολλούς μαθητές κάθε χρόνο που δεν έχουν ανοίξει βιβλίο στη ζωή τους και ξαφνικά στην Γ Λυκείου θυμούνται ότι υπάρχουν οι πανελλήνιες! Πέφτουν μα τα μούτρα και μαθαίνουν να γράφουν προγράμματα... αλλά από θεωρία να μη το σχολιάσω! οπότε και δε μπορούν να πάνε πάνω από 14-15 γιατί στο τέλος της χρονιάς, όσο και να έχω επιμείνει, δεν θυμούνται ούτε τελεστής, ούτε δομή δεδομένων ή αλγοριθμική δομή τι είναι. Επίσης έχω και μαθητές που δεν τραβάνε και πολύ, αλλά ξέρουν να διαβάζουν και η ύλη τους φαίνεται φισιολογική! Και αυτοί στο 14-15 είναι γιατί ενώ τα θυμούνται όλα, απλά δεν τραβάνε!
Με τους πρώτους η ύλη είναι βουνό! Με τους δεύτερους όλα είναι μια χαρά! Ναι, το 20άρι είναι απαιτητικό και θέλει πολύ πολύ δουλειά, αλλά δείτε τα στατιστικά ακόμη και φέτος! διψήφιο και μάλιστα υψηλό είναι το ποσοστό με καθαρό 20άρι! Άρα πολλοί μαθητές το βρήκαν μια χαρά το μάθημα από πλευράς ύλης! Από 10 μέχρι 19 είναι που επικρατείτο χάος!
Γιατί; Γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν! Γιατί τους λες "έχω ένα ρούχο που κάνει 80€ και έχει 30% έκπτωση... πόσο είναι η τελική τιμή του;" και δε μπορούν να σου απαντήσουν! Και ας το συναντάνε κάθε μέρα στη ζωή τους!
Επίσης αν οι φιλόλογοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, θα είχαμε πολύ μα πολύ λιγότερα προβλήματα στο μάθημα! Επίσης... 2021 και σε 18χρονα παιδιά, που θα έπρεπε οτισήποτε τεχνολογικό να το παίζουν στα δάχτηλα, πρέπει να δείχνω πως φτιάχνουν φακέλους και πως αποθηκεύουν αρχεία για να τα ανοίξουν!!! Για την εγκατάσταση του διερμηνευτή... κανείς τους δε μπορεί να διαβάσει τις οδηγίες του site!!
Προσπαθώ να τους μάθω να σκέφτονται!!! Όσοι το καταφέρουν, πηγαίνουν πανεπιστήμιο και τους φαίνονται όλα φυσιολογικά. Οι άλλοι έρχονται μετά και ζητάνε βοήθεια για να περάσουν μαθήματα γιατί ξαγνικά πρέπει να διαβάσουν μόνοι τους και δεν ξέρουν πως!!!
Ούφ!!! έχω πιεί και μερικές μπύρες βραδυάτικα... συγνώμη αν κούρασα!! Εγώ απλά νομίζω ότι ο όγκος της ύλής για τον όγκο ωρών του μαθήματος ότι είναι μια χαρά... Η ποιότητα δεν είναι σωστή και το είδος!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλά έκανες και ηπιες τις μπυρες γιατι τα εγραψες πολύ καλα. Εχεις γραψει πολλές αλήθειες. όμως εν τέλει, δεδομένων όλων αυτών των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία της κατευθυνσης, η ύλη είναι μεγάλη, διότι πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν που απευθύνεται. και γενικά νομιζω ειναι πολλά για μια τάξη, ποσο μάλλον με απροετοίμαστους μαθητές... Καλή συνέχεια σε όλους.

dpa2006

Το ότι πολλοί μαθητές στη Γ άσχετα προσανατολισμού (ειδικότερα στον δικό μας που μας ενδιαφέρει...) δεν γνωρίζουν τα βασικά, είναι όμως στη Γ Λυκείου, αποτελεί ένα είδος θαύματος...
Αυτά είναι γνωστά...
Το θέμα ότι είχαμε ένα βιβλίο Μαθητή και ένα Τετράδιο Μαθητή και πλέον έχουμε αρκετά περισσότερα.
Δεν είναι δυνατόν να συμμαζευτούν σε λιγότερα βιβλία...???
Αυτό είναι πρόβλημα για εμένα και η παλαιότητα του βιβλίου,το οποίο ξεπέρασε τα 20 χρόνια ζωής (έπαψε να είναι έφηβος...)
Συν κάποια άλλα θέματα που δεν είναι της παρούσης να αναπτύξω.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Καρκαμάνης Γεώργιος

Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 30 Ιουλ 2021, 11:08:11 ΠΜ
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;
Αγαπητέ Γιώργο, σωστη η τοποθετησή σου για την σύγκριση που προτείνεις. Έχοντας συζητήσει με μαθητές αλλά και με συνάδελφο μαθηματικό με μεταπτυχιακό σε πληροφορική ο οποίος διδάσκει και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, στα Μαθηματικά είναι πολύ λιγότερα κεφάλαια αλλά βέβαια γίνεται πολύ  εμβάθυνση. Εδω έχουμε πολλά πράγματα που τα παιδια τα πρωτοβλέπουν  και πολυ θεωρία και 4 βιβλία βέβαια. Εγω θα προτιμούσα να είχαμε λιγότερη ύλη, πχ όση είχαμε πριν την προσθήκη και να γινόταν εμβάθυνση. Μπορούν  να ξεχωρίσουν οι μαθητές. Να θυμίσω ότι το 2014, στα πιο δύσκολα στατιστικώς θέματα (μαζί με του 2018 και του 2013) δεν υπηρχε ερώτηση ούτε καν απο υποπρογράμματα και όμως τα θέματα εδωσαν την δυνατότητα να γίνει διαχωρισμός των μαθητων.
Αν και νομίζω δεν έχει νόημα γιατι δεν προκειται να ακούσει κανείς, πλέον η ύλη, αν θες να τη δουλέψεις καλά, ειναι ένα διαρκές τρέξιμο... Και αν έχεις και μαθητες που δεν εχουν κάνει καλή προετοιμασία από τη Β, αστα...
ΥΓ: υπάρχουν στο στέκι καθηγητές που γνωρίζουν και για τα δυο μαθήματα, όσον αφορά την ερώτηση που έθεσες.
καλη συνέχεια σε όλους.

gbougioukas

Αν για το 6ωρο η ύλη είναι πολλή, τότε τι να λέμε στα φροντιστήρια με 2.5 και 3 ώρες - στο φροντιστήριο που δουλεύω εγώ, βέβαια, το κάνουμε 4.5 ώρες το μάθημα, αλλά η γενική κατάσταση είναι αυτή. Γενικότερα, έχει σημασία για το μάθημα και την επιστήμη μας και η αναλογία ωρών στα φροντιστήρια - δεν φαίνεται να γίνεται και πολύ κατανοητό αυτό. Γιατί τα Μαθηματικά 6 ώρες και η Πληροφορική 3 στα φροντιστήρια; Μέχρι τώρα είχαμε 33% συντελεστή βαρύτητας στα Μαθηματικά και μόλις 20% η Πληροφορική. Ναι, αλλά από την προσεχή σχολική χρονιά τους συντελεστές βαρύτητας τους καθορίζουν τα τμήματα. Ας πούμε, η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει δώσει 35% Πληροφορική και 20% Μαθηματικά. Προφανώς, αυτήν την αναλογία περίπου θα ακολουθήσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής που κατανοούν ότι είναι αυτοκτονία να ακυρώνουν και να υποβαθμίζουν αυτό καθαυτό το αντικείμενο τους. Γιατί ο μαθητής που θέλει να περάσει σε τέτοιες σχολές να εξυπηρετείται από μια τέτοια αναλογία ωρών; Μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν οι διευθυντές σπουδών στα φροντιστήρια;

Το θέμα, γενικότερα, έχει πολλές συνδρομές. Κάποιοι διακινούν συστηματικά ασύστολα ψεύδη και ανακρίβειες όσο αφορά το μάθημά μας, αλλά και το 4ο επιστημονικό πεδίο: ότι είναι εύκολα τα μαθήματα, ότι είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας, κλπ κλπ. Και αντί να υπερασπίζουμε το μάθημα και τους μαθητές μας, ατυχώς πολλοί από μας συμφωνούμε κιόλας - οπότε είμαστε και άξιοι της μοίρας μας. Ποιο είναι το εύκολο; Η Γλώσσα του μαθήματος είναι Turing-πλήρης, που θα πει ότι μπορεί να επιλύσει οποιοδήποτε πρόβλημα επιλύεται από το ισχυρότερο υπολογιστικό μοντέλο μέχρι τώρα, την μηχανή Turing. Μόνο και μόνο η Γλώσσα αρκεί για την απεριόριστη δυσκολία που εγγυάται η Turing-πληρότητα. Γιατί είναι χαμηλότερου επιπέδου οι μαθητές μας; Επειδή, παρά τον επιστημονικά αδικαιολόγητο συντελεστή 33% των Μαθηματικών στο πεδίο της Πληροφορικής, αρνούνται πρακτικά να μελετήσουν ένα μάθημα το οποίο είναι άσχετο με τις επιστημονικές απαιτήσεις της εποχής μας; Ναι, η επίλυση ολοκληρωμάτων και εξισώσεων με χαρτί και μολύβι είναι εκτός τόπου και χρόνου σήμερα. Και αυτό το μάθημα τόσα χρόνια αποφασίζει με 33% συντελεστή ποιος θα μπει σε σχολή Πληροφορικής ή Οικονομίας. Ποιος οικονομολόγος ή ποιος πληροφορικός θα χρειαστεί ποτέ να επιλύσει ολοκλήρωμα ή εξίσωση με χαρτί και μολύβι; Βέβαια, ξέχασα, τα Λατινικά αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, φυσικά.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πριν από δυο χρόνια είχαμε ένα μάθημα 2ωρο το οποίο είχε  ως εξεταστέα ύλη περίπου το 70% της νέας ύλης.
Όταν το μάθημα από 2 ώρες έγινε 6 ώρες με κάποιον τρόπο έπρεπε να δικαιολογηθεί στα χαρτιά και μια αντίστοιχη αύξηση ύλης που να αντιστοιχούσε στην προσθήκη των 4 ωρών. Αν οποιοσδηποτε από εμας βρίσκοταν σε μια επιτροπή που ελέγχε την αναλογία αύξησης ύλης με αύξηση ωρών διδασκαλίας και δε γνωρίζε το αντικείμενο ( που αυτό συμβαίνει) απλώς θα βλέπαμε την πρόταση που  καταθέσε η αντίστοιχη επιτροπή του μαθήματος και θα μας φαινόταν λογικό η αναλογικότητα αυτή.Για αυτόν τον λόγο η ύλη μεγάλωσε.

Το λάθος είχε γίνει από εμάς τους ίδιους τους πληροφορικούς (συμβούλους, καθηγητές, κλπ ) που επιτρέψαμε να έχουμε μεγάλη ύλη όλα αυτά τα χρονια και εννοώ αυτή που υπήρχε όταν το μάθημα ήταν 2 ώρες.Γιατι ή ύλη ήταν αρκετά μεγάλη και δεν αντιστουχούσε σε 2 διδακτικές σχολικές ώρες (μιλαώ για σχολείο γιατί αυτός είναι ο επίσημος τρόπος διδασκαλιας από το Υπουργίεο και εκεί γίνετια η μέτρηση, χωρίς να θέλωνυποβαθμίσω τα φροντιστηρια ).
Ασε που κάποιοι είχαν και τη μεγάλη ιδέα να μπει και η πολυπλοκότητα γιατί έτσι τάχα θα ανέβαινε επίπεδο το μάθημα!!!!

Οσο για το επίπεδο του μαθήματος θα συμφωνήσω σε αρκετά με τον gbougioukas και θα ανοίξω κάποια στιγμή ένα νέο θέμα για το πως καθορίζεται αυτό και τι γνώμη έχουμε εμεις γι'αυτό...

George Eco

Νομίζω πος ο κος Καρκαμάνης είναι to the point. Ούτε εγώ το πίστευα πως στα Λύκεια ΑΕΠΠ διδασκόταν ένα δίωρο κι αναρωτιόμουν πώς μπορείς να το διδάξεις με δίωρα. Στην ουσία το τρέχεις. Το ξεπετάς. Με τις 6 ώρες προλαβαίνεις να κάνεις focus. Το πρόβλημα είναι πως η νέα ύλη απαιτεί κατά τη γνώμη μου κι αλλαγή εργαλείου, τα έχουμε πει κι αλλού αυτά όμως.
Θυμόμαστε τι είπα πριν;
"Και καλά, εγώ διδάσκω σε φροντιστήρια, σε ολιγομελή τμήματα και τραβάω τα μαλλιά μου από μέσα μου. ΦΑΝΤΑΣΟΥ το συνάδελφο που έχει 20 - 28 παιδιά σε κάθε Τμήμα. Τι θα κάνει αυτός; Πώς θα βοηθήσει τόσα πολλά παιδιά, με τόσα πολλά κενά; Εγώ σε όποιον τα καταφέρνει στο Δημόσιο υποκλίνομαι."

Αν κάποιος έκανε σε δίωρο καλή δουλειά στα Λύκεια στο παρελθόν, απλά μου έπεφτε το σαγόνι. Κι υπήρχαν καλοί συνάδελφοι και τότε, απλά έτρεχαν στο μάθημα σα το Βέγγο, χωρίς να φταίνε.

andreas_p

Με το 6ωρο στο σχολείο κάνεις δουλειά !
Αρκεί να σπάσεις αβγά ... και να έχεις διάθεση !!!!
Τι εννοώ ;
1. Μαθητής - συνδρομητής ( απλά γεμίζει την κατάσταση του τμήματος ) :  μούγκα στη στρούγκα.
    Τον ανταμείβεις, επειδή σ' αφήνει και κάνεις μάθημα,  με έναν σχετικά καλό βαθμό για το απολυτήριο.
2. Μέτριος μαθητής : Κατεβάζεις το επίπεδο , για να ανέβει.
3. Καλός μαθητής   :  Πιάνεις και ακραία θέματα.  Όπως Στέκι, ΟΕΦΕ, Επαναληπτικές.

Φέτος , στα τμήματά μου, το ποσοστό των αριστούχων ( > 90 ) άγγιξε το 30%.

Υ.Γ. #1  Μακάρι οι ιθύνοντες να ακούνε και να αντικαταστήσουν τη ΓΛΩΣΣΑ με ένα εκπαιδευτικό προγραμματιστικό αντικειμενοστραφές περιβάλλον.
Υ.Γ. #2  Κρατώ στα χέρια μου τα βιβλία "Πληροφορική 2021".  Καμία αλλαγή.
             Παρ'όλο , εμείς που αναπνέουμε χρόοοονια την κιμωλία , στείλαμε έγγραφο μέσω ΣΣΕ , Apr 2021 με διορθώσεις που αναφέρονται σε γκρίζα σημεία των βιβλίων #1, #2, #3 , #4, #5.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#21
Νομίζω ότι δεν μπορούσε να γίνει καλύτερη προσέγγιση, από αυτήν που κάνει ο κύριος Καρκαμάνης. Η αλήθεια είναι ότι το δίωρο, το οποίο βέβαια δεν μπορούσε να αλλάξει στο σχολείο, συντηρήθηκε κακώς και από τα φροντιστήρια, τα οποία επέμειναν να αφήνουν το μάθημα δίωρο. ένα μάθημα το οποίο από κάποια χρόνια και πέρα  δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ξεκίνησε. Εγώ,όπως και ο κύριος Μπουγιούκας που έγραψε πιο πάνω,  κάνω τεσσερις ή και τεσσεράμισι ώρες την εβδομάδα και με κάθε σεβασμό, πραγματικά απορώ πώς οι συνάδελφοί με τις 2 ή 2:30 ώρες, μπορούν και διδάσκουν το μάθημα με έναν αξιοπρεπή ρυθμό και χωρίς τρέξιμο,  για αυτούς και τους μαθητές τους. σε όσους τα καταφέρνουν, πραγματικά τους βγάζω το καπέλο.
Θα ξαναγράψω και θα επιμείνω ότι η ύλη είναι πολλή για μία χρονιά ( ανεξαρτήτως  ωρων αν θέλετε) και θα πρέπει να επανεξεταστεί.

George Eco

#22
Ανδρέα συμφωνώ. Μία ιδέα να μοιραστώ αν δε σε πειράζει. Επειδή υπάρχουν αδύναμοι μαθητές που δεν έχουν τα νοικοκυριά τους χρήματα να πάνε φροντιστήριο, και το θέλουν να προσπαθήσουν, αλλά χρειάζονται βοήθεια, καλό είναι να μη προεξοφλούμε εξ αρχής τους μαθητές με ταμπέλα "συνδρομητή" εύκολα. Εννοώ, διόρθωσέ με αν δε κάνω λάθος, θέλει το χρόνο του για να διακρίνεις αν κάποιος όντως είναι εκεί απλά για να είναι. Το ξέρω πως υπάρχουν μαθητές τελείως εκτός τόπου και χρόνου και δε τους νοιάζουν οι Πανελλήνιες, αλλά δε μιλάω για αυτούς, που ίσως κακώς δε πήγαν σε ένα ΕΠΑΛ να έπαιρναν κι ειδικότητα με τα απολυτήρια στη τελική.
Νομίζω πως τα τρία επίπεδα που διακρίνεις, αν χωρίσεις την αίθουσα σε ομάδες ανάμεικτες ένα έξαωρο και δοκιμάσεις να βοηθήσουν τα δυνατά παιδιά τα πιο αδύναμα ομαδοσυνεργατικά, θα βγάλει κάποιο αποτέλεσμα, ίσως θετικό. Λέω τώρα εγώ. Δε ξέρω τι αποτέλεσμα θα έχει, αλλά αν δεις να ενεργοποιούνται ξαφνικά 2 από τους 10 "συνδρομητές" τότε ίσως οι συνδρομητές να ήταν 8 εξ αρχής. Ίσως και κανένας. Αν τα κάνεις να αγαπήσουν κάπως το μάθημα κι εμπνευστούν... όπα κάτσε να ξεκαβαλήσω το πήγασο, γιατί πρέπει να βγω από το παραμύθι που πάω να μπω. Αλλά κατάλαβες τι λέω. Αξίζει το κόπο.

Edit:
Δημήτρη οποιοδήποτε φροντιστήριο έχει το μάθημα λιγότερες από τρεις διδακτικές ώρες, φύγε. Το λέω ωμά. Τρεις είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που μπορείς σε ώρες για να καλυφθεί η ύλη με τα νέα. 4 ώρες είναι το φυσιολογικό κατά τη γνώμη μου για φροντιστήριο. 

pvs

Επειδή δουλεύω σε φροντιστήριο ακόμα και το τρίωρο το "κέρδισα" με αγώνα. Δυστυχώς η σύγκριση γίνεται μεταξύ αοθ και προγραμματισμού και όχι με τα μαθηματικά που είναι το σωστό. Αυτή τη λογική τη βρήκα από την παλιά τεχνολογική και παρόλο που έχουν περάσει χρόνια οι παλιοί φροντιστηριούχοι δεν λένε να ξεκολλήσουν από αυτή και να δούνε τη νέα πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι που κάνετε 4 και 4.5 ώρες είστε τυχεροί και μπράβο σας που το κερδίσατε.

George Eco

Παράθεση από: pvs στις 03 Αυγ 2021, 12:47:37 ΠΜ
Επειδή δουλεύω σε φροντιστήριο ακόμα και το τρίωρο το "κέρδισα" με αγώνα. Δυστυχώς η σύγκριση γίνεται μεταξύ αοθ και προγραμματισμού και όχι με τα μαθηματικά που είναι το σωστό. Αυτή τη λογική τη βρήκα από την παλιά τεχνολογική και παρόλο που έχουν περάσει χρόνια οι παλιοί φροντιστηριούχοι δεν λένε να ξεκολλήσουν από αυτή και να δούνε τη νέα πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι που κάνετε 4 και 4.5 ώρες είστε τυχεροί και μπράβο σας που το κερδίσατε.


Δεν είναι δικό σου πρόβλημα συνάδελφε, το ότι κάποιος ενδεχομένως έχει χάσει την επαφή με το τι συμβαίνει. Ειλικρινά,  δε νιώθω πως το κέρδισα εγώ. Απλά έμαθα να λέω όχι, τολμώντας να λέω και την αλήθεια. Δε φοβάμαι να δυσαρεστήσω κάποιον, άλλωστε μπορεί να μη ξέρει ή να μην έχει καταλάβει γιατί πρέπει να με προσλάβει για τρεις ώρες αντί δύο. Δε θα χάσω όμως το χρόνο μου με ανθρώπους που θέλουν να κάνω εκπτώσεις στη ποιότητα του μαθήματός μου. Αρνούμενος συνεργασίες, προφανώς περιορίζω το εισόδημά μου, αλλά δεν χάνω χρόνο* και γαλήνη. Αν κάποιος είναι μόνο έμπορος με χάνει επί τόπου, αν είναι Εκπαιδευτικός με κρατά, αν νοιάζεται κιόλας ειλικρινά για τα παιδιά, με κερδίζει. Απλά τα πράγματα. Διατηρώ καλές συνεργασίες και σιγά σιγά αποκτώ περισσότερες καλές συνεργασίες. Ξέρω τι κάνω, ξέρω τι λέω. Η σιγουριά μου, μέχρι τώρα, περνά το μήνυμα. Κι η δική σου σιγουριά σου έδωσε το τρίωρο. Πολύ καλά έκανες συνάδελφε!

* Αυτός που θα σου ζητήσει δίωρο, θα σου ζητά μετά ιδιαίτερα ή εξτρα έκτακτες ώρες για να καλυφτούν κενά.

gbougioukas

@pvs
Ξεχνάμε ίσως τον ρόλο των συντελεστών βαρύτητας. Τώρα που μπαίνουν συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή, αναγκαία τα φροντιστήρια θα πρέπει να προσαρμοστούν. Όταν ένα τμήμα Πληροφορικής όπως η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει ήδη δώσει συντελεστές 35% Πληροφορική,  20% Οικονομία, 20% Μαθηματικά και 25% Γλώσσα (κάτι ανάλογο αναμένεται από όλα τα τμήματα Πληροφορικής), αυτό θα πρέπει να αντανακλάται στην αναλογία των φροντιστηριακών ωρών των μαθημάτων. Μέχρι τώρα τα Μαθηματικά είχαν 33%, η Οικονομία 27% και από 20% Πληροφορική και Γλώσσα. Δεδομένου βέβαια ότι οι οικονομικές σχολές θα δώσουν υψηλό συντελεστή στο μάθημα της Οικονομίας, θα πρέπει να καταρτιστούν δύο προγράμματα, ένα για τους υποψήφιους των σχολών Πληροφορικής το οποίο θα περιλαμβάνει περισσότερες ώρες Πληροφορικής και ένα για αυτούς των οικονομικών σχολών με περισσότερες ώρες στο μάθημα της Οικονομίας. Προφανώς, θα το απαιτήσουν οι ίδιοι οι μαθητές. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις εξελίξεις - για κάποιο λόγο δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη έμφαση στην είδηση στα σχετικά μέσα ενημέρωσης...
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Πολύ σωστές οι τοποθετήσεις και των τριών παραπάνω συνάδελφων. Υπάρχουν δύο κατηγορίες ιδιοκτητών φροντιστηρίων, αυτοί που είναι επιχειρηματίες... και αυτοί που είναι καθηγητές... Εμείς από πλευράς μας, θα πρέπει να εξηγήσουμε ότι η ύλη του μαθήματος, δεν έχει σχέση με το αοθ η οποιοδήποτε άλλο. Δεν πάνε πακέτο. Είναι ένα μάθημα που πρέπει να το δούμε ξεχωριστά τι χρειάζεται και σαφώς οι ώρες είναι περισσότερες από αυτές, που είχαμε κάποτε ξεκινήσει,  ακόμα και πριν την προσθήκη της ύλης πού έγινε τελευταία.
Υγ: ανεξαρτήτως από αυτό που συζητάμε για την αύξηση των ωρών στα φροντιστήρια, μην ξεχνάμε ότι η ύλη είναι πολύ, ανεξαρτήτως ωρών και πρέπει να μειωθεί. το έχω ξαναγράψει και το πιστεύω. Δεν έχει να κάνει μόνο με τις ώρες. Είναι πολλά όλα αυτά για μία χρονιά για τους μαθητές.

petrosp13

Πάντως, μια και αναφέρθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας, δεν θα μου κάνει εντύπωση αν όλες οι σχολές του πεδίου θεωρήσουν πάλι σαν πρώτο μάθημα βαρύτητας τα μαθηματικά...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gbougioukas

Παράθεση από: petrosp13 στις 03 Αυγ 2021, 02:49:55 ΜΜ
Πάντως, μια και αναφέρθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας, δεν θα μου κάνει εντύπωση αν όλες οι σχολές του πεδίου θεωρήσουν πάλι σαν πρώτο μάθημα βαρύτητας τα μαθηματικά...

Η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής δεν το έκανε. Είναι αυτοκτονία. Όποια σχολή Πληροφορικής το κάνει να αλλάξει και την ονομασία της σε τμήμα Μαθηματικών.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ManiacGr

Παιδιά να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου (φροντιστηριούχων)...
Κάθε έξτρα ώρα έχει αντίκτυπο στην τιμή που θα συμφωνηθεί με τον μαθητή! Αυτό σημαίνει πως στην καλύτερη, μια αύξηση 2 ωρών σε ένα μάθημα έχει σαν αποτέλεσμα αύξηση 40-50€ στα δίδακτρα, τα οποία να σημειώσουμε ότι είναι ήδη πάνω από 250€ για ένα φουλ πακέτο σε αυτό το πεδίο (εκτός αν το φροντιστήριο δουλεύει με τμήματα 7+ ατόμων που εκεί και 4 ώρες να το κάνει κανείς, θα δυσκολευτεί να κάνει σωστή δουλειά)
Αν αναλογιστεί κανείς ότι πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν ένα άλλο φροντιστήριο με πολύ χαμηλότερη τιμή γιατί έχει "κομμένες" ώρες, τότε και ο "καθηγητής" φροντιστηριούχος πρέπει να το σκεφτεί πολύ πριν αυξήσει τις ώρες! Αυτά τα λέει ένα φροντιστηριούχος που και καλά πληρώνει τους καθηγητές του αλλά και δε βάζει 6ο άτομο στην τάξη!
Καταλήξαμε λοιπόν στις 3 ώρες σαν μια "μέση λύση", με ίσως 3-4 έξτρα τρίωρα μαθήματα για κεφάλαια όπως το 6ο πχ που είναι χαμμένος χρόνος!

gbougioukas

@ManiacGr:  Μιας και μιλάμε για παιχνίδια μηδενικού αθροίσματος, οι ώρες των Μαθηματικών πόσες είναι; Πότε διαμορφώθηκε αυτή η αναλογία, όταν τα Μαθηματικά είχαν συντελεστή 33% και η Πληροφορική 20%; Τώρα, αν και οι υπόλοιπες σχολές (εκτός από την Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής) Πληροφορικής δώσουν ανάλογους συντελεστές, γιατί να μην κοπεί μία ώρα από τα Μαθηματικά και να προστεθεί στην Πληροφορική για όσους στοχεύουν σε τμήματα Πληροφορικής ή στην Οικονομία για όσους στοχεύουν σε τμήματα Οικονομικών (με την εύλογη υπόθεση βέβαια ότι και οι οικονομικές σχολές θα δώσουν τον υψηλότερο συντελεστή στο μάθημα της Οικονομίας).
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ManiacGr

Συμφωνώ πολύ με αυτό που λες gbougioukas!!! Αλλά... η ύλη των μαθηματικών είναι τέτοια που δύσκολα κόβεις!! Γενικά η διαχείριση είναι δύσκολη! Να πρόσθεσω εδώ ότι όποιος καταφέρει να οργανώσει τέτοιο πράγμα σε ένα φροντιστήριο με 18-22 μαθητές ΟΠ, θα του βγάλω καπέλο! Με λιγότερους πιστεύω ότι είναι αδύνατο! Έχει να κάνει με τον αριθμό μαθητών που θα μπουν σε κάθε τάξη!
Νομίζω όμως ότι φύγαμε πολύ από το θέμα! Συγνώμη αν πλατίασα! Εγώ θα επανέλθω στην αρχική μου θέση! Μήπως να γίνει και πάλι μια προσπάθεια ΟΜΑΔΙΚΗ (πραγματικά ομαδική όμως... δημόσιοι και ιδιωτικοί) και εκτός από μια απλή επιστολή με υπογραφές, να θύξουμε το θέμα και κάπου που να ακουστεί;!

gbougioukas

ManiacGr, και η ύλη της Πληροφορικής είναι τέτοια, τι συζητούμε τόση ώρα; Από κει και πέρα όταν έχουμε 35% συντελεστή στην Πληροφορική και 20% στα Μαθηματικά (όπως στην Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής) ο φροντιστηριούχος που θα δώσει έξτρα ώρες στην Πληροφορική σίγουρα θα βγει χαμένος; Όπως συρρικνώναμε τόσο καιρό εμείς την διδασκαλία μας, ας την συρρικνώσουν οι άλλοι τώρα. Είναι μαζί μας οι συντελεστές. Αυτό είναι ανεξάρτητο από την μείωση της εξεταστέας ύλης του μαθήματος, η οποία βέβαια είναι υπερβολική ακόμα και για 4.5 ώρες φροντιστηριακό μάθημα - φυσικά συμφωνώ με την μείωση. Που θα μπορούσαμε άραγε να θίξουμε το θέμα και να ακουστεί;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

George Eco

Παράθεση από: ManiacGr στις 03 Αυγ 2021, 10:14:02 ΜΜ
Παιδιά να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου (φροντιστηριούχων)...
Κάθε έξτρα ώρα έχει αντίκτυπο στην τιμή που θα συμφωνηθεί με τον μαθητή! Αυτό σημαίνει πως στην καλύτερη, μια αύξηση 2 ωρών σε ένα μάθημα έχει σαν αποτέλεσμα αύξηση 40-50€ στα δίδακτρα, τα οποία να σημειώσουμε ότι είναι ήδη πάνω από 250€ για ένα φουλ πακέτο σε αυτό το πεδίο (εκτός αν το φροντιστήριο δουλεύει με τμήματα 7+ ατόμων που εκεί και 4 ώρες να το κάνει κανείς, θα δυσκολευτεί να κάνει σωστή δουλειά)
Αν αναλογιστεί κανείς ότι πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν ένα άλλο φροντιστήριο με πολύ χαμηλότερη τιμή γιατί έχει "κομμένες" ώρες, τότε και ο "καθηγητής" φροντιστηριούχος πρέπει να το σκεφτεί πολύ πριν αυξήσει τις ώρες! Αυτά τα λέει ένα φροντιστηριούχος που και καλά πληρώνει τους καθηγητές του αλλά και δε βάζει 6ο άτομο στην τάξη!
Καταλήξαμε λοιπόν στις 3 ώρες σαν μια "μέση λύση", με ίσως 3-4 έξτρα τρίωρα μαθήματα για κεφάλαια όπως το 6ο πχ που είναι χαμμένος χρόνος!

Μισό λεπτό. Δεν είπα όσα είπα, για να γίνει πόλωση οποιουδήποτε τύπου. Όπως υπάρχουν αποχρώσεις του γκρί, έτσι ακριβώς δε θα πρέπει όλους τους φροντιστηριάρχες να τους κατατάξουμε σε άσπρους και μαύρους. Κάποιοι είναι έμποροι, κοιτάνε το θεαθήναι, επικοινωνιακά τρικ και κονσερβοποιημένη υπηρεσία μάθημα κι ότι καταφέρει το παιδί κατάφερε, yolo, άλλοι τελούν Λειτούργημα, ως Καθηγητές με ανθρωπιά και υψηλό ενδιαφέρον για τα παιδιά, αλλά τα βγάζουν δύσκολα, άλλοι θέλουν να τα βγάζουν φυσιολογικά και να γίνεται και καλή δουλειά και βρίσκουν τη μέση λύση.

Εγώ νιώθω αποστροφή προς τον τύπο "ξερά έμπορο". Δε τον κρίνω, απλά δεν έχω καλή χημεία μαζί του, δε γίνεται.
Διδάσκω διψήφιο αριθμό ετών το μάθημα και τα τελευταία 2 χρόνια το είπα. Ωρες τη βδομάδα: 3, 3.5, 4. Διαλέξτε. Δε δίνω επιλογή δίωρου, απλά δε συνεργάζομαι. Συζητώ κι αν καταλαβαίνω πως δε καταλαβαίνουν τι τους λέω, αποχωρώ. Τώρα αν ένα φροντιστήριο θέλει κι όντως δε μπορεί να με πληρώνει πάνω από δύο ώρες, θα βοηθήσω, θα βρω το τρόπο, δεν είμαι κι έγω παλιάνθρωπος. Αν δω πως όντως δε βγαίνει, θα κάνω πλάτες. Γιατί θα εκτιμηθεί, σε ένα καλύτερο αύριο. Έτσι θέλω να πιστεύω.

Το τι σου λέει ένας φροντιστηριάρχης, είναι αυτό που σου λέει, που μπορεί να είναι η αλήθεια, μερική αλήθεια ή ψέμα.  Όλο αυτό που σου είπε εσένα, μου ακούγεται παράξενο. Αν είσαι σε συνοικιακό με 2 παιδιά σε ένα τμήμα, τότε ναι, ζορίζεται και συνηγορώ μαζί του, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να βάλει 3 ώρες Πληροφορική, για να γίνει σωστα η δουλειά και να πετύχουν τα παιδιά και να διαφημιστεί ως φροντιστήριο δε νομίζεις; Αν τα βάλεις κάτω, δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα να επιμένει κάποιος σε δίωρο Πληροφορική, όταν αυτό θα του ζημειώσει και την εικόνα του Φροντιστηρίου. Είναι φως φανάρι, απλά πρέπει να καταλάβει το γιατί. Στείλε μου προσωπικό μήνυμα αν θες να στο αναλύσω.

Εγώ ξέρω πως δύο δίωρα, μπορούν να κάνουν μελετηρά παιδιά να γράψουν άριστα.

Η αλήθεια είναι πως αν κάνεις φέρει πειν το μάθημα 5 ή 6 ή περισσότερες ώρες δεν αποδίδει καλά. Φαίνεται πολύ ο νόμος της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης εδώ.
Νομίζω με 4 ώρες, όλα τα παιδιά, όσο είναι να επωφεληθούν, θα επωφεληθούν. Από εκεί και πέρα θέλει διάβασμα και λύσεις ασκήσεων από τα παιδιά. Δίχως προσπάθεια δεν έχουν ελπίδα.

Οπότε νομίζω πως θα πρέπει σιγά σιγά να ενημερώσουμε τα φροντιστήρια πως το μάθημα πρέπει να διδάσκεται 3 με 4 ώρες τη βδομάδα.
ΔΕ με ενδιαφέρει ο συντελεστής, ΔΕ με ενδιαφέρουν τα άλλα μαθήματα. Το μάθημα είναι απαιτητικό κι ιδιαίτερο. Απαιτεί ώρες διδασκαλίας. Ας αποφασίσουν ότι θέλουν, εγώ όσα έχω να πω θα τους τα πω.

dpa2006

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 30 Ιουλ 2021, 11:08:11 ΠΜ
Για να πουμε ότι στο μαθημά μας έχουμε ύλη που είναι μεγάλη σε όγκο και δεν αντιστοιχεί στις 6 ώρες διδασκαλίας του σχολείου ,ας κάνουμε συγκριση με άλλα μαθήματα (πανελλαδικά εξεταζόμενα) πχ με τα μαθηματικά της ομάδας προσανατολισμού , η ύλη στα μαθηματικά σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας είναι μεγάλη; Γνωρίζει κανείς;

Η ύλη στα Μαθηματικά με απόλυτα νούμερα (γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος είναι μικρή,προσωπική άποψη, συγκρίνοντας με τις Δέσμες...
Βιβλία Άλγεβρας,Αναλυτικής Γεωμετρίας και Ανάλυσης για Δέσμη Α, Βαρουχάκης και λοιποί
https://parmenides51.blogspot.com/p/classic-school-books.html
)
σε σχέση με φέτος (1. Όριο -Συνέχεια συνάρτησης,2. Διαφορικός Λογισμός,
3. Ολοκληρωτικός Λογισμός)

Αλλά όσο μικρότερη ύλη έχεις τόσο πιο δύσκολα θα είναι τα θέματα από κάποια στιγμή και έπειτα. αφού θα εξαντλήσεις τα ευκολότερα θέματα νωρίτερα...



και επίσης όσο μικρότερη η ύλη τόσο περισσότερο σε βάθος την αναπτύσεις...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

pgrontas

Για να χρησιμοποιήσω το γνωστό γνωμικό οι 6 ώρες της διδασκαλίας του μαθήματος στη Γ Λυκείου είναι feature και όχι bug (και ο νοών νοειτω).

Να προσθέσω, ότι κομμάτια του μάθηματος διδάσκονται και στη Β Λυκείου 2 ώρες την εβδομάδα πλέον, με σημαντική επικάλυψη της ύλης.
Κατά συνέπεια, η ύλη είναι ξεκάθαρα μικρή για 2 έτη διδασκαλίας.

Υπάρχει πρόβλημα στην οργάνωσή της από τα προγραμματα σπουδών, στις ενότητες που έχουν επιλέξει να διδάσκονται (πχ. ο αντικειμενοστρεφής είναι για μένα εντελώς εκτός λογικής για Βθμια) αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μειωθεί.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Η συζήτηση μάλλον αφορά τα φροντιστήρια, διότι εκεί υπάρχει σημαντική πίεση ωρών
Για να βγει άνετα η ύλη (μάλλον, γιατί δεν την διδάξαμε ακόμα ολόκληρη) απαιτείται μια ώρα στην Β και άλλες 3 στην Γ
Σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει πρόβλημα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Αυγ 2021, 10:08:49 ΜΜ
Η συζήτηση μάλλον αφορά τα φροντιστήρια, διότι εκεί υπάρχει σημαντική πίεση ωρών
Για να βγει άνετα η ύλη (μάλλον, γιατί δεν την διδάξαμε ακόμα ολόκληρη) απαιτείται μια ώρα στην Β και άλλες 3 στην Γ
Σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει πρόβλημα

Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

gbougioukas

Παράθεση από: George Eco στις 14 Αυγ 2021, 10:53:08 ΜΜ
Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

Ναι, αλλά ο συνάδελφος πληρώνεται για 3 ή για 4 ώρες; Σε ποια άλλη ειδικότητα συμβαίνει αυτό;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: George Eco στις 14 Αυγ 2021, 10:53:08 ΜΜ
Να πω εδώ βέβαια, πως υπάρχουν φροντιστήρια που μια χαρά το κάνουν τετράωρο και τα αποτελέσματα με όσα παιδιά διαβάζουν είναι θεαματικά.
Σχεδόν σε όλα τα φροντιστήρια που το κάνουν τρίωρο, είναι άγραφος κανόνας πως γίνονται μιάμιση και μιάμιση ώρα δίχως διάλειμα. Δηλαδή δύο διδακτικές ώρες σερί κάθε φορά.
Άρα τι; Τρεις = στην ουσία 4 ώρες. Δε γίνεται να πέσει η διδασκαλία κάτω από 4 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

καλημέρα και από εμένα .. Γιώργο κάπως έτσι είναι τα πράγματα θεωρητικά, αλλά στην πράξη νομίζω όχι ... στις 4 ώρες προφανώς έχεις τη δυνατότητα να κάνεις περισσότερα πράγματα , επίσης εγώ που κάνω 3 ώρες και τις σπάω σε μιάμιση και μιάμιση, αν έχουν πχ μάθημα πριν τα παιδιά θέλουν διάλειμα, πλέον πρέπει να αερίζεται η αίθουσα κανα 5 λεπτο το λιγότερο, οπότε στην πράξη δεν είναι το ίδιο .. εμείς κάνουμε 1 ώρα στη β και 3 στη γ, νομίζω αυτό το μοντέλο είναι αρκετά καλό... όποιοι μαθητές δεν κάνουν στη β, εκεί ζορίζουν κάπως τα πράγματα προφανώς..

George Eco

Ναι Μανώλη έχεις δίκιο. Το έχω δει να δουλεύει καλά το μιάμιση μιάμιση και μάλιστα καλά, αν υπάρχει προπαρασκευή από τη Β. Αλλά έχεις και παιδιά που έρχονται από τη Γ κι έχεις κι εμβόλιμα παιδιά που έρχονται αργότερα κι έχεις και παιδιά που αλλάζουν κατεύθυνση(!!!) Νοέμβρη, ε, οκ, ίσως τα καταφέρεις με όλα αυτά, αλλά δε κάνουμε και θαύματα.
Όταν μιλάω για ώρες έχω στο νου μου λοιπόν "κανονικές" συνθήκες, με τη κανονικότητα να σημαίνει πως τα παιδιά Β λυκείου προετοιμάστηκαν. Δεν είναι πάντα έτσι, αλλά δύο εναμισάωρα πιστεύω πως καλύπτουν το θέμα.


@gbougioukas
Για το πόσο πληρώνεται κάποιος τώρα, αυτό είναι σχετικό με το τι θα πεις με τον εργοδότη. Θέλει απ' την αρχή ξεκαθάρισμα, αν θες τη γνώμη μου, ζυγίζεις τη κατάσταση και παίρνεις κι εσύ θέση.
Τα 45 λεπτά είναι διδακτική ώρα. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Αν θέλει να σε πληρώνει με 60λεπτό ΙΣΩΣ είναι κακό σημάδι, ίσως κι όχι. Αναλόγως το ποσό αποζημίωσης. 
Έπειτα άλλο 4 άλλο 8 παιδιά σε τμήμα. Το Threshold είναι μέχρι και 4 ή  πάνω από 4, με όριο 8. Έχει φόρτο εργασίας που φορτώνεσαι δίχως να πληρώνεσαι και θέλει προσοχή στο πόσο χρεώνεται η διδακτική ώρα σου εκεί. Δεν αποκλείεται να αποζημιώνεσαι διαφορετικά, ανάλογα το τμήμα.
Κρίνεις εσύ λοιπόν τι θα γίνει. Η αλλαγή των ωρών στη Πληροφορική μας αιφνιδίασε όλους. Επειδή εγώ διδάσκω σε συνοικιακά, βοηθάω γενικά. Γιατί στο συνοικιακό γίνεται και καλύτερη δουλειά τις περισσότερες φορές.
Από την άλλη αν κάποιος έχει τμήμα με 8 παιδιά και δε θέλει να το σπάσει, με άλλα λόγια υπάρχουν δύο τμήματα, ένα με 8 παιδιά και πες ένα με 6, τότε ΕΧΕΙ χρήματα να σε πληρώνει όπως πρέπει. Τα ζυγίζεις και κρίνεις, αλλά πρέπει να έχουμε πιστεύω και εικόνα του τι παίζει με τον κάθε συνεργάτη, πέραν της ειδικότητας. Οπότε δεν έχει να κάνει με την ειδικότητα το τι λέμε εδώ τόσο, όσο με το προσωπικό λιθαράκι βοήθειας που είτε εσύ, είτε ο Μανώλης, είτε εγώ, είτε ο καθένας μας, θέλει κι είναι διατεθιμένος να βάλει.

thg

Καλημέρα σας,
Πραγματικά δεν θα ήθελα να σχολιάσω την ύλη του 22 είναι για άλλη μια φορά τραγική...Ας ελπίσουμε τα νέα βιβλία π.θα έρθουν να έχουν λιγότερες ασάφειες και λιγότερα προβλήματα για εμάς...Δύο ερωτήσεις:
α) Έχουν βγει οι Αλγόριθμοι εκτός ύλης??
β) Οι απόφοιτοι του 21 θα δώσουν με την ύλη του 22??γνωρίζετε αν υπάρχει μέριμνα για αυτά τα παιδιά??
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

pvs

ερώτηση αν γνωρίζει κάποιος, υπάρχει πιθανότητα να βγει και φέτος έστω η αντικειμενοστρέφεια ή οριστικά θα πάμε για πρώτη φορά με ολόκληρη την ύλη? 

tasospap

#43
Με τα τωρινά δεδομένα το αντικείμενο- Αντωνιο- ανθοπώλης που ζητά συνεργασία με το αντικείμενο-Τζιοβανι- ανθοδέτης είναι κανονικά μέσα στην ύλη.

tsabatman

Είναι λίγο άκυρο το σημείο αλλά μήπως κάποιος συνάδελφος έχει τα θέματα πανελληνίων σε μορφή word; 

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science