Απορία στη δομή ΣΤΟΙΒΑ

Ξεκίνησε από EvatEdu, 24 Φεβ 2024, 11:07:45 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EvatEdu

Καλημέρα σε όλους! Μια απορία σχετικά με τη στοίβα. Καθώς η στοίβα στο μάθημα υλοποιείται με τη βοήθεια μονοδιάστατου πίνακα, η θεωρία λέει ότι "Στην απώθηση δε διαγράφεται το στοιχείο, στην πραγματικότητα δε γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα". Εάν ζητηθεί από τους μαθητές άσκηση με διαδοχικές ωθήσεις και απωθήσεις, κατά την απώθηση ενός στοιχείου, ναι οκ η top θα κατέβει αλλά θα πρέπει να "δείξει" ο μαθητής ότι το στοιχείο δεν διαγράφεται; Στην πράξη, δηλαδή, καθώς ο μαθητής θα αποτυπώνει διαδοχικά τη στοίβα στην κάθε λειτουργία, στις απωθήσεις θα πρέπει να εξακολουθεί να "φαίνεται" το στοιχείο που απωθείται; Είμαι νέα στο χώρο και θέλω να δίνω ακριβείς οδηγίες στους μαθητές που προετοιμάζω και έχω μπερδευτεί καθώς στο συμπλ. εκπαιδ. υλικό στο παράδειγμα 1 1ii) στην τελική μορφή της στοίβας δεν "φαίνονται" τα στοιχεία που έχουν απωθηθεί ενώ σε αντίστοιχες ασκήσεις σε βοηθήματα, οι συγγραφείς τα διατηρούν στη στοίβα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας. 

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

καλή αρχή στην διδασκαλία του μαθήματος

το σημείο που αναφέρεις είναι δυστυχώς από τις "γκρίζες ζώνες του μαθήματος" .. στο σχολικό αναφέρει πως "δεν διαγράφονται" οι τιμές σε μία απώθηση πχ, όμως στις ασκήσεις και στα παραδείγματα τις "διαγράφει" (δηλαδή δεν φαίνονται στο σχήμα) ... στο παράδειγμα της ουράς βάζει ένα Χ στο στοιχείο (και "φαίνεται" και "δεν υπάρχει" ας πούμε) ... μέχρι εδώ καλά, όμως στις εξετάσεις του 2020 είχε ζητηθεί σχήμα ΜΕ τις τιμές που είχαν διαγραφεί (ο δείκτης "top" έδειχνε στο στοιχείο 3 αλλα είχε άλλες δύο τιμές στις θέσεςι 4 και 5) ... μπέρδεμα λίγο, δυστυχώς ή ευτυχώς  κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κάποια λύση που είναι καλύτερη από την άλλη καθώς υπάρχουν και οι δύο εκδοχές (στο σχολικό τα "σβήνει" στις πανελλήνιες όπως "δεν τοα έσβησε")... εγώ πχ τους λέω κάτι στο ενδιάμεσο, να αφήνουν την τιμή και να κάνουν και ένα Χ από πάνω όπως το παράδειγμα με την ουρά ... όμως αν ζητηθεί όπως στις πανελλήνιες, θα πρέπει να γνωρίζουν πως μας ενδιαφέρει η τιμή του δείκτη top στην ουσία

ελπίζω να βοήθησα λίγο , όμως γενικά είναι "γκρίζα ζώνη"

EvatEdu

Βοηθήσατε και μάλιστα πολύ! Ευχαριστώ πολύ για την αμεσότατη απάντηση και τον χρόνο σας!!! 

petrosp13

Θα ελεγα ότι το θέμα του 2020 είναι η απάντηση
Δεν διαγράφονται οι τιμές, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα διαγραφής σε πίνακα
Το ζητούμενο είναι να καταλάβουν τα παιδιά ότι η στοίβα και η ουρά προσδιορίζονται από τους δείκτες τους και όχι από τις τιμές του πίνακα που βλέπουν μπροστά τους
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Κάποιες σκέψεις χωρίς τελικά να δίνω συγκεκριμένη απάντηση στο αρχικό ερώτημα...:

Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν "άδειες-κενές" μεταβλητές και ομοίως δεν υπάρχουν "άδεια" ή "σβησμένα" στοιχεία σε πίνακα.  Αφού πρόκειται για θέσεις μνήμης, όλο και κάτι θα υπάρχει! Γενικά το να δείχνουμε σε ένα σχήμα ότι μια μεταβλητή ή ένα στοιχείο πίνακα είναι άδειο απλά ίσως βοηθάει στην κατανόηση κάποιων εννοιών, ή απλά σημαίνει ότι το περιεχόμενο είναι απροσδιόριστο, ή απλά μας είναι αδιάφορο, αλλά τελικά δεν σημαίνει ότι πράγματι είναι άδειο.

Το μόνο που μοιάζει κάπως με κενό είναι να έχουμε πίνακα χαρακτήρων οπότε αν εκτελεστεί η εντολή ΣΤ[κ] <- '' τότε εκχωρείται το κενό αλφαριθμητικό που όμως και πάλι δεν σημαίνει ότι το στοιχείο σβήστηκε ή άδειασε αφού και το κενό αλφαριθμητικό είναι μια χαρά αλφαριθμητικό! Σε αντιστοιχία δηλαδή με το να έχουμε πίνακα ακέραιων οπότε αν εκτελεστεί η εντολή ΣΤ[κ] <- 0 τότε εκχωρείται ο ακέραιος 0 που όμως και πάλι δεν σημαίνει ότι το στοιχείο σβήστηκε ή άδειασε αφού και το 0 είναι μια χαρά ακέραιος!

Οπότε, ναι η εντολή  π[αρχ] <- ''  στη σελίδα 32 του συμπληρωματικού βιβλίου, όπως και ομοίως σε διάφορα σημεία στις λύσεις των ασκήσεων, είναι τραγικά ατυχής! Και ήθελα να ήξερα αν επρόκειτο για στοίβα ή ουρά ακέραιων ή πραγματικών στοιχείων, με ποια εντολή θα αδειάζαμε το στοιχείο! >:D Στην απώθηση ή στην εξαγωγή δεν έχει νόημα να αδειάζουμε με εντολές την κορυφή ή το εμπρός, αφού ακόμα κι αν ήταν εφικτό δεν θα είχε κάποια πρακτική χρησιμότητα.  



ApoAntonis

Και μπαίνει λέει ώθηση - απώθηση σε στοίβα και ζητάει τα περιεχόμενα της στοίβας όταν τελειώσει
και απαντάει ο υποψήφιος μόνο με το στοιχείο που βρίσκεται στην κορυφή.

Θα ήθελα πολύ να δω τις οδηγίες διόρθωσης
 8)