(Άλλο) Ένα Επαναληπτικό Διαγώνισμα

Ξεκίνησε από odysseas, 26 Απρ 2012, 02:52:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Όπως και πέρυσι, οι μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης της Χίου έγραψαν σήμερα κοινό επαναληπτικό διαγώνισμα, το οποίο μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του τοπικού συλλόγου εκπαιδευτικών Πληροφορικής. Διατίθεται με άδεια Creative Commons (CC-BY 3.0) οπότε μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα, αρκεί να αναφέρετε την πηγή σας!

Stefevan

Όπως και πέρυσι, θα το χρησιμοποιήσω  :P

Ωραίο το 3ο και καταπιάνεται με ένα μαθηματικό θέμα όπως το 2005 που ξαναέδινα (τρέχων μέσος), θέλω να πω πως δεν έχει σενάριο της καθημερινής ζωής όπως συνηθίζεται

manosteach

Στο θέμα Α5_1
Μήπως υπάρχει κάποια ασάφεια;
Ποιός ο λόγος ύπαρξης της δεύτερης παραμέτρου στην διαδικασία που υλοποιεί την ταξινόμηση ενός πίνακα;
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

twisted

Ο βρόχος "ΓΙΑ κ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10" στην ουσία είναι ο εξωτερικός βρόχος της φυσαλίδας.  ;)

Άρα μέσα στη διαδικασία θα υπάρχει μόνο:
ΓΙΑ j ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ κ ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
....

gpapargi

Τα θέματα Γ και Δ που είδα μέχρι στιγμής μου άρεσαν.
Ειδικά το κόσκινο το έχω κι εγώ στις ασκήσεις μου. Η μόνη διαφορά είναι ότι ζητάω και μια διαδικασία που δέχεται ένα λογικό πίνακα και ένα ακέραιο και βάζει Ψευδής στα πολλαπλάσιά του. (θέλει λίγο προσοχή στο 1).
Ωραίος και ο πίνακας συχνοτήτων στο τελευταίο ερώτημα του Δ. Γίνεται και με συνάρτηση αναζήτησης. Λύνεται και εντελώς διαφορετικά με ταξινόμηση (αφού τα ίδια θα έρθουν δίπλα).
Ωραία θέματα. Όσο αυξάνονται τα ποιοτικά διαγωνίσματα ανεβαίνει το επίπεδο του μαθήματος.   Μπράβο παιδιά.

manosteach

Παράθεση από: twisted στις 27 Απρ 2012, 12:10:42 ΜΜ
Ο βρόχος "ΓΙΑ κ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10" στην ουσία είναι ο εξωτερικός βρόχος της φυσαλίδας.  ;)

Άρα μέσα στη διαδικασία θα υπάρχει μόνο:
ΓΙΑ j ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ κ ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
....

Αυτό απο που θα έπρεπε να το καταλάβει κάποιος;
Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην εκφώνηση για τον ρόλο της 2ης παραμέτρου.
Τα παιδιά που κλήθηκαν να το λύσουν το κατάλαβαν αυτό;
Χίλια συγνώμη, δεν θέλω να το παίξω έξυπνος.
Απλά προσπαθώ να καταλάβω. Ρωτάω για να δω μήπως και μου έχει διαφύγει κάτι και δεν το έχω διδάξει στους δικούς μου μαθητές.
Θεωρώ οτι μέσα απο τέτοιες κουβέντες μπορούμε να μάθουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί.
Ευχαριστώ.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

odysseas

Παράθεση από: manosteach στις 27 Απρ 2012, 05:04:15 ΜΜ
Χίλια συγνώμη, δεν θέλω να το παίξω έξυπνος. Απλά προσπαθώ να καταλάβω. Ρωτάω για να δω μήπως και μου έχει διαφύγει κάτι και δεν το έχω διδάξει στους δικούς μου μαθητές. Θεωρώ οτι μέσα απο τέτοιες κουβέντες μπορούμε να μάθουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί. Ευχαριστώ.

Τα πλέον γόνιμα σχόλια (για όλους) είναι τέτοιου είδους σχόλια. Ούτε να το συζητάς.

Παράθεση από: manosteach στις 27 Απρ 2012, 05:04:15 ΜΜ
Αυτό απο που θα έπρεπε να το καταλάβει κάποιος; Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην εκφώνηση για τον ρόλο της 2ης παραμέτρου. Τα παιδιά που κλήθηκαν να το λύσουν το κατάλαβαν αυτό;

Στο πιο "μηχανιστικό" σενάριο που μπορώ να σκεφτώ, ένας μαθητής θα πρέπει να φέρει στο μυαλό του τον κώδικα της ταξινόμησης και να τον συγκρίνει με τον κώδικα που δίνεται. Από τη σύγκριση θα πρέπει να φανεί ποιο κομμάτι του κώδικα αντιστοιχεί στη ζητούμενη διαδικασία, δηλαδή η εσωτερική επανάληψη. [Μέχρι στιγμής εξετάζεται απλά η γνώση του αλγορίθμου της ταξινόμησης.] Στη συνέχεια, αυτό το κομμάτι κώδικα θα πρέπει να το υλοποιήσει ως διαδικασία. [Αυτό εξετάζει περισσότερο τη δημιουργία υποπρογραμμάτων]. Όμως η διαδικασία αντιστοιχεί σε έναν αλγόριθμο με δεδομένα και αποτελέσματα. Ο μαθητής θα πρέπει να αναρωτηθεί ποια είναι αυτά για τον συγκεκριμένο αλγόριθμο, δηλαδή ποιες τιμές (παραμέτρους) χρειάζεται ο συγκεκριμένος αλγόριθμος για να λειτουργήσει. Έτσι θα πρέπει να προκύψει το κ. Προφανές δεν είναι, αλλά προκύπτει αν επεξεργαστεί και συνδυάσει κανείς αυτά που γνωρίζει. Πιστεύω οτι θα πρέπει να έχει κατανοήσει κανείς την ταξινόμηση για να το απαντήσει και αυτό θα έλεγα οτι είναι ένα ζητούμενο στα θέματα που βάζουμε. Νομίζω πάντως οτι δε θα είχε κανένα νόημα να σχολιαστεί στην εκφώνηση ο ρόλος του κ.

Θα γνωρίζουμε λεπτομερώς σε λίγες ημέρες αν το ερώτημα αυτό φάνηκε υπερβολικά δύσκολο στους μαθητές. Αν είναι πράγματι έτσι τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε ως θεματοδότες που ήταν το πρόβλημα, αλλά και ως εκπαιδευτικοί για τον τρόπο με τον οποίο διδάσκουμε κάποια πράγματα.

Παράθεση από: gpapargi στις 27 Απρ 2012, 12:24:25 ΜΜ
Ειδικά το κόσκινο το έχω κι εγώ στις ασκήσεις μου. Η μόνη διαφορά είναι ότι ζητάω και μια διαδικασία που δέχεται ένα λογικό πίνακα και ένα ακέραιο και βάζει Ψευδής στα πολλαπλάσιά του. (θέλει λίγο προσοχή στο 1).

Η αναπαράσταση μας προβλημάτισε κι εμάς, δηλαδή αν θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί πίνακας ακεραίων ή λογικών μεταβλητών. Υπάρχουν επιχειρήματα και για τις δύο απόψεις. Αυτό πάντως που μου άρεσε είναι οτι με τους ακεραίους σε παίρνει να τους αφήσεις να σκεφτούν μόνοι τους πως θα κάνουν τη "διαγραφή". Αυτό βέβαια κάποιοι θα το θεωρούσαν μειονέκτημα και κατανοώ το γιατί.

Ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλια. Είναι όλα καλοδεχούμενα.

manosteach

Προσπαθώ και μου αρέσει να είμαι ειλικρινής.

Για κ απο 2 μεχρι 10
ΚΑΛΕΣΕ ΣΑΡΩΣΗ (Α,κ)
Τέλος_Επανάληψης.

Διάβασα την εκφώνηση και ούτε που πρόσεξα οτι ήταν σε δομή επανάληψης η κλήση της διαδικασίας.

Τώρα που μου έγραψες όλα αυτά το διάβασα το θέμα πολύ πιο προσεκτικά και το κατάλαβα.
Όντως δεν χρειάζεται να αναφέρουμε για την κ τίποτα.
Πολύ καλό θέμα!!!! Μπράβο
Εγώ την ταξινόμηση την διδάσκω με αυτόν τον τρόπο.
Είναι ένα βιντεάκι που ανέβασα στο youtube με την ταξινόμηση.
Αν έχετε λίγο χρόνο δείτε το και θα χαρώ με τις παρατηρήσεις σας και τις συμβουλές σας.
http://youtu.be/UZNH3bm3TnM
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

Σπύρος Δουκάκης

Η προσέγγιση της διδασκαλίας του αλγόριθμου ευθείας ανταλλαγής και η από μέσα προς τα έξω διδακτική του προσέγγιση υπήρξε το θέμα της παρουσίασης που πραγματοποιήσαμε στο συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής στην Φλώρινα.

Δουκάκης, Σ., Γιαννοπούλου, Π., & Πέρδος, Α. (2012). Πρόταση διδακτικής προσέγγισης του αλγόριθμου της ταξινόμησης φυσαλίδας. Στο Θ. Μπράτιτσης, (Επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτική της Πληροφορικής» (σ. 157-166), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα.

Η πρόταση ξεκινά:
* από την αντιμετάθεση δύο στοιχείων (έννοιες στη δομή ακολουθίας)
* με την επιλογή αντιμετάθεσης των τιμών δύο μεταβλητών ώστε να λάβει η μία μεταβλητή την μικρότερη τιμή και η άλλη την μεγαλύτερη (δομή επιλογής)
* την επανάληψη του παραπάνω για πολλές τιμές για να ανακαλέσουν οι μαθητές ότι μπορούν να αλλάξουν τους δείκτες στην Για (από 1 μέχρι Ν --> από 2 μέχρι Ν+1)
* την ταξινόμηση ενός στοιχείου σε πίνακα
* την ταξινόμηση δύο στοιχείων σε πίνακα
* και την επανάληψη της διαδικασίας για να ταξινομηθούν τα στοιχεία του πίνακα.

Περισσότερα στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4610.0

Ο αλγόριθμος της ταξινόμησης μπορεί να είναι ένα αλγόριθμος που συνήθως παπαγαλίζουν οι μαθητές/τριες, αλλά προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για να διερευνήσουν οι μαθητές βελτιώσεις τους και τροποποιήσεις του.

evry

Παράθεση από: sdoukakis στις 28 Απρ 2012, 10:02:39 ΠΜ
τους δείκτες στην Για (από 1 μέχρι Ν --> από 2 μέχρι Ν+1)
* την ταξινόμηση ενός στοιχείου σε πίνακα

Σπύρο εννοείς από 1 μέχρι Ν-1?
επίσης όταν λες ταξινόμηση ενός στοιχείου σε πίνακα, δεν είναι καλύτερα εύρεση του μικρότερου, των 2 μικρότερων κλπ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Όπως και το περσινό, επίσης πολύ καλό διαγώνισμα. Μπράβο στους συναδέλφους από τη Χίο..., όχι μόνο για το διαγώνισμα, αλλά για τις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Αποτελούν παράδειγμα, πώς τόσο λίγοι αλλά που έχουν μεράκι και όρεξη μπορούν να κάνουν τόσο πολλά και ουσιαστικά...

odysseas

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 28 Απρ 2012, 10:09:13 ΜΜ
Όπως και το περσινό, επίσης πολύ καλό διαγώνισμα. Μπράβο στους συναδέλφους από τη Χίο..., όχι μόνο για το διαγώνισμα, αλλά για τις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Αποτελούν παράδειγμα, πώς τόσο λίγοι αλλά που έχουν μεράκι και όρεξη μπορούν να κάνουν τόσο πολλά και ουσιαστικά...

:)

Σπύρος Δουκάκης

Ευριπίδη, επειδή όπως θα είδες η εργασία https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4610.0 προτείνει μία διδακτική πρόταση με σκαλωσιά μάθησης για την διδασκαλία του αλγόριθμου ευθείας ανταλλαγής, είναι καλύτερα να συζητήσουμε ολοκληρωμένα επί αυτής και όχι για μεμονωμένες δραστηριότητες και μάλιστα σε ένα χώρο που δεν έχει αυτό το θέμα...

Αναμένω σχόλια σου.. σε αυτό (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4610.0) το topic.

Παράθεση από: evry στις 28 Απρ 2012, 05:13:41 ΜΜ
Σπύρο εννοείς από 1 μέχρι Ν-1?
επίσης όταν λες ταξινόμηση ενός στοιχείου σε πίνακα, δεν είναι καλύτερα εύρεση του μικρότερου, των 2 μικρότερων κλπ?

antonisg

μπορείτε να με βοηθήσετε στο θέμα 4 σχετικά με την καταγραφή των μαθημάτων σε νέο πίνακα; πώς μπορεί να υλοποιηθεί;

odysseas

Οι λύσεις θα αναρτηθούν την επόμενη εβδομάδα, όταν οι μαθητές μας θα έχουν πάρει τα γραπτά τους διορθωμένα. Όμως είναι ήδη έτοιμες, οπότε όποιος τις χρειάζεται ας μου στείλει ΠΜ με το mail του.

Παράθεση από: antonisg στις 02 Μαΐου 2012, 06:41:15 ΜΜ
μπορείτε να με βοηθήσετε στο θέμα 4 σχετικά με την καταγραφή των μαθημάτων σε νέο πίνακα; πώς μπορεί να υλοποιηθεί;

Σε γενικές γραμμές, για κάθε ώρα μαθήματος του ωρολογίου προγράμματος (για κάθε στοιχείο του πίνακα Π), κάνουμε αναζήτηση στον πίνακα μαθημάτων Μ. Αν το μάθημα δε βρεθεί, τότε το προσθέτουμε.

odysseas

Οι ενδεικτικές λύσεις του διαγωνίσματος έχουν αναρτηθεί. Ευχαριστούμε θερμά για όλα σας τα σχόλια. Και του χρόνου!

annastasios

πολύ καλά θέματα
συγχαρητήρια στην ομάδα συγγραφής
θέτω μια ερώτηση προς διευκρίνηση
στο θέμα Α1 3 παρότι είναι Σωστή, σύμφωνα με τη λύση της Σειριακής Αναζήτησης του βιβλίου είναι Λάθος

από τα υπόλοιπα θέματα ξεχώρισα το Α3 για τον δομημένο προγραμματισμό (έξυπνα δοσμένο θέμα)
το Α4 πραγματική θεωρία που πολλές φορές απουσιάζει (και είναι κρίμα για όσους την έχουν διαβάσει)
το Α5 πρωτότυπο και μικρό.
το θέμα Γ μου άρεσε περισσότερο από όλα (αλλά το χαρακτηρίζω δύσκολο και χρονοβόρο)
στο θέμα Δ πιστεύω πως το πιο δυνατό του σημείο είναι η προσπέλαση για i από 1 μέχρι Ω[j] (έχει πέξει πολύ σε θέματα τώρα τελευταία)
το Δ4 1 το βρίσκω δύσκολο, αν και πολύ πρωτότυπο

Μπράβο ξανά, μακάρι και στις πανελλήνιες να είναι ανάλογου επιπέδου και τόσο εύστοχα






Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: annastasios στις 09 Μαΐου 2012, 01:42:33 ΜΜ
στο θέμα Α1 3 παρότι είναι Σωστή, σύμφωνα με τη λύση της Σειριακής Αναζήτησης του βιβλίου είναι Λάθος

?

annastasios

εννοώ πως στην σειριακή αναζήτηση όπως δίνεται στο βιβλίο
α) ο πίνακας δεν είναι ταξινομημένος 
β)  προτείνεται η σειριακή αναζήτηση σε μη ταξινομημένους πίνακες και σε μικρούς ν<=20

ομολογώ πάντως πως είναι έξυπνο θέμα, αλλά πατάει σε ελλειπή αναφορά του σχολικού βιβλίου




evry

Δεν υπάρχει καμία ελλειπής αναφορά. Το συγκεκριμένο ερώτημα είναι ξεκάθαρο και δεν υπάρχει καμία περίπτωση ασάφειας.
Πιο συγκεκριμένα στο σχολικό βιβλίο λέει (σελ. 64):
Αν τα στοιχεία του πίνακα είναι ταξινομημένα, τότε ο αλγόριθμος πρέπει να σταματήσει, μόλις συναντήσει κάποιο στοιχείο που είναι μεγαλύτερο από το αναζητούμενο στοιχείο.

Θυμίζω επίσης ότι αντίστοιχο θέμα σε αλγόριθμο συμπλήρωσης κενών έπεσε πέρυσι στις επαναληπτικές εξετάσεις στο θέμα Α.

Παράθεση από: annastasios στις 10 Μαΐου 2012, 07:41:13 ΜΜ
εννοώ πως στην σειριακή αναζήτηση όπως δίνεται στο βιβλίο
α) ο πίνακας δεν είναι ταξινομημένος 
β)  προτείνεται η σειριακή αναζήτηση σε μη ταξινομημένους πίνακες και σε μικρούς ν<=20
ομολογώ πάντως πως είναι έξυπνο θέμα, αλλά πατάει σε ελλειπή αναφορά του σχολικού βιβλίου
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

annastasios


alfabit

Παράθεση από: annastasios στις 09 Μαΐου 2012, 01:42:33 ΜΜ

στο θέμα Δ πιστεύω πως το πιο δυνατό του σημείο είναι η προσπέλαση για i από 1 μέχρι Ω[j] (έχει πέξει πολύ σε θέματα τώρα τελευταία)


Συνάδελφοι εγώ προσωπικά διαφωνώ με αυτήν την υλοποίηση. Νομίζω ότι το μέγεθος του πίνακα πρέπει να είναι γνωστό πριν γεμίσουμε τον πίνακα.

Δηλαδή τι υπάρχει στην θέση Π[1,7] αν π.χ την πρώτη μέρα το πρόγραμμα ήταν εξάωρο;
Θα έπρεπε τουλάχιστον να υπήρχε μια αρχικοποίηση του πίνακα :
Για κ από 1 μέχρι 7
Για λ από 1 μέχρι 5
  Π[κ,λ] <-- " "
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Μετά μπορούμε να προχωρήσουμε στην προτεινόμενη λύση. Μπορούμε ακόμα να δηλώσουμε τον πίνακα μας αν είχαμε ΓΛΩΣΣΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[7,5]

Αλλιώς πώς θα δηλώναμε αυτόν τον πίνακα;
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός, αναμένω τις απαντήσεις σας για να το συζητήσουμε!!! Ευχαριστώ πολύ συνάδελφοι!

odysseas

Παράθεση από: alfabit στις 29 Μαΐου 2012, 11:34:08 ΜΜ
Συνάδελφοι εγώ προσωπικά διαφωνώ με αυτήν την υλοποίηση. Νομίζω ότι το μέγεθος του πίνακα πρέπει να είναι γνωστό πριν γεμίσουμε τον πίνακα.

Το μέγεθος του πίνακα είναι γνωστό, είναι 5x7 ή 7x5, ανάλογα με την υλοποίηση που θα επιλέξεις.

Παράθεση από: alfabit στις 29 Μαΐου 2012, 11:34:08 ΜΜ
Δηλαδή τι υπάρχει στην θέση Π[1,7] αν π.χ την πρώτη μέρα το πρόγραμμα ήταν εξάωρο; Θα έπρεπε τουλάχιστον να υπήρχε μια αρχικοποίηση του πίνακα.

Το περιεχόμενο της θέσης Π[1,7] είναι αρχικά απροσδιόριστο όπως ακριβώς συμβαίνει και με οποιαδήποτε μεταβλητή δεν έχει λάβει τιμή. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα εφόσον δεν επιχειρηθεί πρόσβαση στο περιεχόμενο της μεταβλητής. Με άλλα λόγια, αν τη Δευτέρα το πρόγραμμα ήταν εξάωρο και εσύ φρόντιζες (όπως και θα έπρεπε) ο αλγόριθμος να μην επιχειρεί ποτέ οποιουδήποτε είδους επεξεργασία στην 7η ώρα, τότε δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα.

alfabit

Ευχαριστώ για την απάντηση!
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Απλά εγώ θεωρώ απαραίτητο από τη στιγμή που ο πίνακας σου είναι 5*7 να έχει τιμή σε κάθε θέση, έστω και κενή.
Προφανώς και είναι σωστό όπως το λες βεβαίως, οπότε δε τίθεται θέμα.