Τελευταία μηνύματα

#21
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 18 Σεπ 2024, 10:34:29 ΠΜ
Καλημέρες!

Έριξα μιά ματιά στα νέα βιβλία Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε αυτά αντί γιά το παλιό βιβλίο; ή με βάση την ύλη του παλιού βιβλίου συζητάμε και τα θέματα των νέων βιβλίων;
Ερώτημα 2: Εάν δεν υπάρχουν Arduino / ρομποτάκια / λοιπό παρόμοιο hardware, παρακάμπτουμε τα αντίστοιχα κεφάλαια; (Λογικά, ναι.)
Ερώτηση 3: Γιατί τόσο μικρή αναφορά στην Python;

Ευχαριστώ!
#22
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από za√‘ag - 17 Σεπ 2024, 02:45:45 ΜΜ
Από το '21 έχω φύγει από την ενεργό δράση της δημ. εκπ/σης και μόλις τώρα τα διάβασα με μεγάλη ΘΛΙΨΗ αλλά κυρίως ΟΡΓΗ.

Μεγάλο ΑΙΣΧΟΣ ...

Θα μου πείτε δεν το περίμενες ότι θα συνέβαινε (και) αυτό; Όχι. Όταν κάτι είναι τόσο απαραίτητο, λειτουργικό, αποδοτικό και (ουσιαστικά) ανέξοδο για το κράτος ... όχι δεν το περίμενα. Από τη μια να συρρικνώνονται σχολεία και θέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και από την άλλη να σπαταλώνται χρήματα για άδειες χρήσεις προγραμμάτων και ΛΣ (βλ. Windows) δεν έχει λογική. Θα μου πεις ... ό,τι γίνεται σε αυτή τη χώρα έχει πάντα λογική; Θα συμφωνήσω.

Τη λύση του εργαστηρίου με LTSP την υιοθέτησα από το 2008-9 βλέποντας από τη μια το χάλι των εργαστηρίων (είχα την ατυχία να μετακινούμαι σχ. κάθε 2 ή 3 χρόνια) από την άλλη την ανομοιομορφία τους. Για να μην αναφέρω πόσες φορές ήρθα (και όλοι μας υποθέτω) σε δύσκολη θέση να χρησιμοποιήσω εργαστήρια με "σπασμένα" windows που άλλοτε δούλευαν και άλλοτε όχι ... Ειδικά αν "φιλοξενείσαι" σαν 2ος πληροφορικός δεν σε ρωτάει και κανένας.... Επίσης πολλές φορές σε πίεζαν να τα ξαναπεράσεις (αν ήσουν υπ. εργαστηρίου) με νεώτερα "σπαστήρια" μιας και χρήματα για νόμιμες αγορές δεν υπήρχαν(!)

Οπότε η λύση του LTSP ήταν μονόδρομος. Τα τελ. μάλιστα χρόνια (από το 2016-17 αν θυμάμαι καλά) το είχα σε εξωτερικό σκληρό USB, SSD αργότερα με εγκατάσταση που μπορούσα να έχω και τα 2-3 (και 4 μια χρονιά) σχολεία που πήγαινα. ΟΛΑ σε ΕΝΑ ... με όλα τα έγγραφα όλων των μαθητών μου... Τα είχα αυτοματοποιήσει σχεδόν όλα ...

Δεν υπήρχε καμιά σκέψη να χρησιμοποιούσα ξανά εργαστήριο με windows για τα μαθήματα.   

Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσες φορές η ομάδα στήριξης/υποστήριξης με βοήθησε άμεσα (σχεδόν πάντα) σε κάθε πρόβλημα ... πολλές φορές μάλιστα ήταν από δικά μου λάθη !!
Θέλω για μια ακόμη φορά να τους ευχαριστήσω και ειδικά τον Άλκη που τον "ζάλιζα" και τηλεφωνικά ... Όσα ευχαριστώ και να πω ... λίγα θα είναι ...

Είναι ΚΡΙΜΑ πραγματικά αν τελικά δεν γίνει κάτι ...

Και να μην ξεχνάμε ότι πέρα από την υποστήριξη στα σχολεία η ομάδα έχει προσφέρει και παγκόσμια (βλ. Epoptes) αλλά και με άλλα εργαλεία όπως το Διερμηνευτή της Γλώσσας που κυριολεκτικά έλυσε τα χέρια μας και βοήθησε περισσότερο τους μαθητές μας όλα αυτά τα χρόνια.

Από τις (φασόν) απαντήσεις που ο Διόφαντος έδωσε φοβάμαι ότι δεν υπάρχει διάθεση να κάνει κάτι ... Αλλιώς πρέπει να αντιδράσουμε.

- ΟΛΜΕ ...
- ΠΕΚΑΠ ...
- Ενωση πληροφορικών ...

Μήπως ΟΛΟΙ μαζί να κάνουμε κάτι περισσότερο από απλά κείμενα και ανακοινώσεις;

Το θέμα είναι σοβαρό μιας και πολλά σχολεία έχουν υιοθετήσει τη λύση του LTSP (ακόμα και του Linux στα γραφεία) και έχουν ρίξει τα έξοδα σε άλλα ίσως πιο ζωτικής σημασίας από το να αγοράζουν ΛΣ και πανάκριβες εφαρμογές για τις δουλειές που μπορούν πλέον να γίνονται με δωρεάν λογισμικό ...
Ο κόσμος εξελίσσεται ... ΔΕΝ πρέπει να κάνει πίσω για κανέναν λόγο ... Πόσο μάλλον γιατί έτσι απλά κάποιος ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ξαφνικά το αποφάσισε ...

Συγχωρέστε με για την οργή μου αλλά όλο και περισσότερα βλέπω να "στραβώνουν" στη ρημάδα εκπαίδευση από τη μέρα που έφυγα και δεν αντέχω να τα βλέπω από τη θέση που είμαι ...

#23
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 17 Σεπ 2024, 01:40:47 ΜΜ
Ευριπίδη θα ακολουθήσει φαντάζομαι και το Λύκειο με νέα βιβλία; Κι αν ναι, πότε με το καλό; Γιατί με τέτοιο Γυμνάσιο φαντάζομαι τα παιδιά του Λυκείου θα αναμένουν αντίστοιχου βεληνεκούς βιβλία, που άλλωστε περιγράφονται στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
#24
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 17 Σεπ 2024, 10:25:40 ΠΜ
Στο link που παραθέτει ο Γιώργος πιο πάνω θα βρείτε τα νέα βιβλία γυμνασίου. Έχουν :
  • ανάπτυξη εφαρμογής με machine learning σε App inventor,
  • επιστημονικό προγραμματισμό με εφαρμογή σε μαθηματικά και βιολογία,
  • ο ψηφιακός κόσμος δηλαδή δυαδικό σύστημα και μονάδες μέτρησης πληροφορίας έχει αλλάξει εντελώς
  • Αλγοριθμική
  • Αναδρομή και υλοποίηση αναδρομής με κώδικα
  • Τεχνητή Νοημοσύνη
  • Για πρώτη φορά σε σχολικό βιβλίο γενικής εκπαίδευσης δραστηριότητες ρομποτικής. Κρατείστε το αυτό. Είμαστε ο μόνος κλάδος που το έχει στο βιβλίο του
  • Για πρώτη φορά εξηγούμε τι είναι το νευρωνικό δίκτυο έστω και με τον απλοποιημένο αυτό τρόπο
  • Προγραμματισμό σε Python (επιτέλους)
  • εξηγούμε τι είναι το blockchain (στο κομμάτι αυτό συμβουλεύτηκα τον ειδικό (pgrontas) και τον ευχαριστώ)
  • Συνεργατικά έγγραφα (αναγκαστικά στο γράφις)

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, αν εξαιρέσετε τον επιστημονικό προγραμματισμό και την τεχνητή νοημοσύνη όλες οι άλλες ενότητες προϋπήρχαν στο βιβλίο ή στις οδηγίες διδασκαλίας. Για παράδειγμα το δυαδικό σύστημα και τα bit/bytes αναφέρονταν αλλά δεν είχαν πολλά παραδείγματα. Τώρα μπήκε και η έννοια του ρυθμού μετάδοσης.
Αυτή τη στιγμή είμαστε το μοναδικό μάθημα με βιβλίο που έχει δραστηριότητες ρομποτικής.
Μιλάνε όλοι οι άλλοι για τεχνητή νοημοσύνη και δεν μιλάμε εμείς που είμαστε οι πλέον ειδικοί. Θα πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά πως λειτουργούν αυτά τα νέα εργαλεία γιατί δυστυχώς το τεχνητή νοημοσύνη σήμερα στην εκπαίδευση σημαίνει "Πετάω prompts στο chatGPT". Είναι δική μας ευθύνη και χρέος να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι αυτά τα εργαλεία δεν είναι general AI και δεν σκέφτονται όπως κάποιοι νομίζουν.
Επίσης δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει στο Γυμνάσιο μια κειμενική γλώσσα προγραμματισμού και αυτή τη στιγμή η μόνη επιλογή είναι η Python. Ο επιστημονικός προγραμματισμός έπρεπε να μπει ώστε να δουν τα παιδιά ότι όλες οι επιστήμες πλέον στηρίζονται στην πληροφορική και την υπολογιστική επιστήμη. Ακόμα και βραβείο Νόμπελ στη Χημεία έχει στηριχθεί στην υπολογιστική μοντελοποίηση.
Έπρεπε κάποια στιγμή να αξιοποιήσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε σε σχέση με τα άλλα μαθήματα. Ότι οι επιστημονικές έννοιες έχουν άμεση σύνδεση με την καθημερινότητα των μαθητών, για παράδειγμα στην ενότητα των πολυμέσων 1.5 αναφέρεται η εικονική περιήγηση στο αρχαιολογικό μουσείο, ενώ παρακάτω τα παιδιά πολύ απλά μπορούν να φτιάξουν μια εφαρμογή machine learning στο δικό τους κινητό. Επίσης να ξέρουν τι είναι αυτά τα Megapixels στο κινητό τους κλπ. Αναφέρεται και η τεχνολογία που είναι στην καρδιά των συστημάτων web 3.0 το blockchain το οποίο το έχουμε γράψει πολλές φορές με πολλές διορθώσεις ώστε να είναι πιο κατανοητό στους μαθητές.
Συνάδελφοι το βασικό πρώτο βήμα για να έχουμε επιχειρήματα για αύξηση ωρών και για να μας πάρουν στα σοβαρά ως επιστήμονες στο σχολείο και όχι ως τεχνικούς που βοηθάμε τις άλλες ειδικότητες στο powerpoint είναι να έχουμε σοβαρό και σύγχρονο επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο. Είναι σημαντικό για μας και είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές. Τέλος, πλέον δεν έχουμε ένα βιβλίο για όλες τις τάξεις αλλά τρία, ένα για κάθε τάξη και αυτό έχει τη σημασία του.

Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να στείλετε παρατηρήσεις, διορθώσεις για τα νέα βιβλία
https://www.iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=92
#25
Τεχνική υποστήριξη / Προεγκατεστημένο λογισμικό στι...
Τελευταίο μήνυμα από gregorists - 17 Σεπ 2024, 12:57:02 ΠΜ
Μήπως γνωρίζει κανείς αν μπορούμε να βρούμε και να κατεβάσουμε το πακέτο εφαρμογών το οποίο έρχεται προεγκατεστημένο σε κάθε νέο υπολογιστή εργαστηρίου από τα Προγράμματα ΕΣΠΑ των περιφερειών;

Περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον ένα φάκελο εφαρμογών για καθένα από τα Δημοτικό, Γυνάσιο, Λύκειο και Επαγγελματικό Λύκειο.

Ο φάκελος του Λυκείου περιέχει οπωσδήποτε το περιβάλλον "ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
" και τη Γλώσσα.
#26
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 16 Σεπ 2024, 10:59:03 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 13 Σεπ 2024, 10:53:21 ΜΜΗλία τα βιβλία θα ανέβουν τελικά τη Δευτέρα στο ΙΕΠ. Θα ανεβάσω και το σύνδεσμο εδώ.
Προφανώς και είναι διαθέσιμα για όλους.
Ευριπίδη καλησπέρα. Παίζει να μας δώσεις URL των βιβλίων να τα δούμε; Γιατί δε τα βρίσκω πουθενά.

Τα βρήκα, κάτσε να το παραθέσω:

https://iep.edu.gr/el/gymnasio/pliroforiki
#27
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - 15 Σεπ 2024, 05:29:33 ΜΜ
 και πάλι με βάση τον κώδικα του nikolasmer,
 μια άλλη ματιά στο τέταρτο θέμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Δ 
 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: FRONT, REAR, ΑΤΟΜΑ, ΜΑΧ, ΕΠΙΛΟΓΗ 
 ΑΡΧΗ 
 FRONT ← 1 
 REAR ← 0 
 ΜΑΧ ← 0 
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
     ΓΡΑΨΕ '1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΛΑΤΗ' 
     ΓΡΑΨΕ '2. ΕΞΑΓΩΓΗ ΠΕΛΑΤΗ' 
     ΓΡΑΨΕ '3. ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ' 
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ' 
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ 
     ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 1 ΤΟΤΕ 
         ΑΝ REAR-FRONT = 249 ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'ΟΥΡΑ ΓΕΜΑΤΗ' 
         ΑΛΛΙΩΣ 
             REAR ← REAR + 1 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
         ΑΤΟΜΑ ← REAR - FRONT + 1 
         ΑΝ ΑΤΟΜΑ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
             ΜΑΧ ← ΑΤΟΜΑ 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
     ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 2 ΤΟΤΕ 
         ΑΝ FRONT > REAR ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'ΟΥΡΑ ΑΔΕΙΑ' 
         ΑΛΛΙΩΣ 
             ΓΡΑΨΕ FRONT 
             FRONT ← FRONT + 1 
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ = 3 
 ΓΡΑΨΕ   FRONT-1 ! Πλήθος εξυπηρετηθέντων 
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ 
 ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

#28
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 13 Σεπ 2024, 10:53:21 ΜΜ
Παράθεση από: ikariofil στις 13 Σεπ 2024, 12:28:35 ΜΜκάποιος τρόπος να τα κατεβάσουμε ψηφιακά όσοι δεν είμαστε σε σχολείο;
Ηλία τα βιβλία θα ανέβουν τελικά τη Δευτέρα στο ΙΕΠ. Θα ανεβάσω και το σύνδεσμο εδώ.
Προφανώς και είναι διαθέσιμα για όλους.
#29
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Επαναληπτικές εξετάσεις - ...
Τελευταίο μήνυμα από nikolasmer - 13 Σεπ 2024, 02:37:51 ΜΜ
Παράθεση από: epsilonXi στις 13 Σεπ 2024, 10:54:38 ΠΜΠατώντας πάνω στη λύση του nikolasmer, έκανα μια προσπάθεια να βγει λίγο πιο κομψή...
Βασικό συστατικό της λύσης θα παρατηρήσετε ότι είναι 3 πίνακες, και μια επιπλέον συνάρτηση αναζήτησης, χάρη στην οποία η ζητούμενη συνάρτηση καθίσταται άχρηστη, αφού μπορεί μέσα στον κώδικα ο υπολογισμός των λίτρων να γίνει σε μία γραμμή


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ[3], ΜΑΧ, θ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣ[3], ΕΣΟΔΑ, ΛΙΤΡΑ, ΠΟΣΟ,ΤΙΜ[3]
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
ΑΡΧΗ
 Τ[1] ← 'Β'  ! τύποι καυσίμων
 Τ[2] ← 'Π'
 Τ[3] ← 'Υ'
 ΤΙΜ[1] ← 1.80 ! τιμές καυσίμων
 ΤΙΜ[2] ← 1.50
 ΤΙΜ[3] ← 1.30
 ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΕΣΟΔΑ ← 0
 ΠΛ[1] ← 0 ! πλήθος πελατών ανά καύσιμο
 ΠΛ[2] ← 0
 ΠΛ[3] ← 0
 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
     ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΥΠΟΣ
     θ ← ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ,Τ)
     ΑΝ θ = 0 ΤΟΤΕ
       ΓΡΑΨΕ 'ΛΑΘΟΣ'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ > 0
   ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣΟ
   ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ) ! ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣΟ/ΤΙΜ[θ]
   ΑΝ ΛΙΤΡΑ > ΠΟΣ[θ] ΤΟΤΕ
     ΛΙΤΡΑ ← ΠΟΣ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΠΟΣ[θ] ← ΠΟΣ[θ] – ΛΙΤΡΑ
   ΕΣΟΔΑ ← ΕΣΟΔΑ + ΛΙΤΡΑ*ΤΙΜ[θ]
   ΠΛ[θ] ← ΠΛ[θ] + 1
 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΟΣ[θ] = 0
 ΓΡΑΨΕ ΕΣΟΔΑ
 ΓΡΑΨΕ ΠΟΣ[1], ΠΟΣ[2], ΠΟΣ[3]
 ΜΑΧ ← -1
 ΓΙΑ θ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ ΠΛ[θ] > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
     ΜΑΧ ← ΠΛ[θ]
     ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ ← Τ[θ]
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΓΡΑΨΕ ΜΑΧ_ΤΥΠΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΘΕΣΗ(ΤΥΠΟΣ, Τ):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ, Τ[3]
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
 ΘΕΣΗ ← 0
 ΓΙΑ χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
   ΑΝ Τ[χ] = ΤΥΠΟΣ ΤΟΤΕ
     ΘΕΣΗ ← χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ(ΠΟΣΟ, ΤΥΠΟΣ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΟΣΟ
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΥΠΟΣ
ΑΡΧΗ
 ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Β' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.80
 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΤΥΠΟΣ = 'Π' ΤΟΤΕ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.50
 ΑΛΛΙΩΣ
   ΠΟΣΟΤΗΤΑ ← ΠΟΣΟ/1.30
 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

Εξαιρετικός όπως πάντα. 
#30
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από ikariofil - 13 Σεπ 2024, 12:28:35 ΜΜ
κάποιος τρόπος να τα κατεβάσουμε ψηφιακά όσοι δεν είμαστε σε σχολείο;