Ανάθεση Μαθημάτων ΕΠΑΛ

Ξεκίνησε από di.za, 21 Σεπ 2011, 05:40:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

di.za

Συνάδελφοι καλή χρονιά σε όλους και καλή δύναμη
Η φετινή ξεκίνησε πολύ περίεργα για όλους μας στα σχολεία. Σα να μη μας φτάναν τα μύρια όσα προβλήματα, στο ΕΠΑΛ όπου υπηρετώ προέκυψαν και θέματα με τις αναθέσεις των μαθημάτων.

Συγκεκριμένα, ενώ οι τρεις ΠΕ19/20 που είμαστε καλύπτουμε ωράριο με έλλειμα 8 ωρών που (αν δεν συμβεί το αδύνατο) θα αυξηθούν μετά τον ορισμό των υπευθύνων εργαστηρίων, υπάρχει μια ταση να μοιραστούν οι ώρες των Εφαρμογών Η/Υ της Α' τάξης σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι (χωρίς να φταίνε κι εκείνοι μάλλον) δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους.

Κατ'αρχήν επειδή δεν το γνωρίζω, υπάρχει σχετική νομοθεσία;
Και με ποια κριτήρια θα μπορεί ακόμα και σε συνδιδασκαλία να αναλάβει το μάθημα συνάδελφος άλλης ειδικότητας; Χρειάζεται πχ μεταπτυχιακό στις ΤΠΕ; ή αρκεί η πιστοποίηση α' επιπέδου;

Να σημειώσω εδώ ότι υπάρχουν τουλάχιστον 5 - 6 συνάδελφοι αυτη τη στιγμή στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, χωρίς καμία ώρα.

Το τοπίο γίνεται ακόμα πιο θολό, γιατί φέτος έχουμε και το μάθημα της "Ερευνητικής Εργασίας" στην Α' ΕΠΑΛ που μπερδεύει την κατάσταση ακόμα περισσότερο!!!

Αν γνωρίζετε κάτι σχετικά ή αντιμετωπίσατε αντίστοιχη κατάσταση στο σχολείο σας, θα ήθελα να ξέρω με ποιους τρόπους εξελίχθηκε και τι προτείνετε...

Ευχαριστώ!

amichail

Όπως δυστυχώς θα δεις στην εγκύκλιο των αναθέσεων 118842/Γ2/17-9-2008, τις Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α μπορούν να διδάξουν και συνάδελφοι ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18 με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή πιστοποιημένες γνώσεις στην πληροφορική σε Β όμως ανάθεση.

Θεωρητικά προηγούνται όλες οι Α αναθέσεις και έπονται οι Β.

Αν τώρα εσείς θέλετε τις ώρες για άλλους ΠΕ19-20 το μόνο που υπάρχει είναι στη διευκρινιστική εγκύκλιο  119052/Γ2/17-09-2008 που αναφέρει ότι είναι σκόπιμο να μην προσλαμβάνεται αναπληρωτής αν υπάρχει μόνιμος στο σχολείο ή σε άλλα σχολεία του ΠΥΣΔΕ που καλύπτει τις ανάγκες σε Α και σε Β ανάθεση.

Θα τις βρεις όλες εδώ http://users.sch.gr/akouts/lows.htm,
αλλά γενικώς οι αναθέσεις ειδικά στα ΕΠΑΛ έχουν πάει πίσω τον κλάδο (ούτε μαθήματα Πληροφορικής σε άλλη ειδικότητα δεν έχουμε Β ανάθεση να μην ξαναπώ για τον δεύτερο καθηγητή στους 17 αντί 12 μαθητές).
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

dkonetas

Αυτό το θέμα είναι παλιό και μάλιστα  πολύ σημαντικότερο σε επιπτώσεις από την κατάργηση της Πληροφορικής στην Α΄Λυκείου για την οποία ( καλώς αν και αναποτελεσματικά)  ξεσηκωθήκε πέρυσι μεγάλο μέρος των πληροφορικών.   Κάποιοι δε επί του πρακτέου έχουν να επιδείξουν σχετικές παρεμβάσεις: http://www.epe.org.gr/various/YpomnhmaGiaAnatheseisMathimatvn_2008_12_09.pdf  καθώς και δικαστικό αγώνα προσφυγή Συμβούλιο της Επικρατείας  κατά των αποφάσεων : http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=344   Έως και σήμερα παίρνει συνεχείς αναβολές η εκδίκαση... 
Ανεξάρτητα του αποτελέσματος (και στις 2 περιπτώσεις) θέλω να επισημάνω ότι εκτιμώ ότι οι λύσεις δεν δίνονται στα λόγια, στο παρασκήνιο ή μόνο πίσω από τα πληκτρολόγια αλλά πρέπει να συνοδεύονται και με τις ενέργειες και σε πολλές περιπτώσεις ρήξεις οι οποίες  εμπεριέχουν κόστος (και σε προσωπικό επίπεδο) Δεν πρέπει να αφήνουμε αναπάντητες τις συνεχείς προκλήσεις κατά του κλάδου όσων σπουδάσαν ή/και σπουδάζουν την επιστήμη της πληροφορικής.

 

di.za

Ωραία - χρήσιμα και διαφωτιστικά συνάδελφοι τα σχόλιά σας.

Να προσθέσω σε όσα λέτε ότι το μάθημα "Χρήση Η/Υ(Excel)" στον Τομέα Οικονομίας ανατίθεται σε Α' ανάθεση σε οικονομολόγους ΠΕ09 και ως Β' ανάθεση στις λοιπές ειδικότητες. Μεταξύ των οποίων καταιδρωμένοι και οι ΠΕ19/20!!!

Και κάπου εδώ ανάμεσα σε γραφειοκρατία, νομοθετικές ασάφειες και εθιμικό καθεστώς αναθέσεων εμπλέκονται και άλλα ζητήματα, λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά, όπως το δει κανείς:

- ζητήματα (καλώς ή κακώς θεωρούμενης) συναδελφικότητας, "προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι συνάδελφοι..."
- ζητήματα ικανότητας του να διδάξει κάποιος που ο νόμος του το επιτρέπει, ένα αντικείμενο που ουσιαστικά δεν κατέχει, ("...έλα μωρέ εξελάκι θα τους κάνεις λίγο...")
- το ότι θεωρείται ο πληροφορικός (σιγά σιγά και με την ανοχή μας πάντα) ο ειδικός της γραμματειακής υποστήριξης και όχι ο αρμόδιος να διδάξει κάποια μαθήματα,
- μικροσυντεχνιακού τύπου νοοτροπίες, κλπ

Αν υπάρχουν αντίθετες απόψεις ή άλλοι προβληματισμοί καλό είναι να ακουστούν. Νομίζω είναι μια κουβέντα που αφορά το καλό της ευρύτερης σχολικής κοινότητας και όχι μόνο της κλειστής συντεχνίας.
Κάποια άλλη εμπειρία από την αδίστακτη πραγματικότητα;