ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ 2022

Ξεκίνησε από evry, 11 Ιουν 2022, 11:43:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 01:50:50 ΜΜΩραία θέματα.  Το μόνο που λείπει τώρα είναι να περιμένουμε να δούμε τι έγραψαν οι μαθητές μας. :P
Ας ανεβάσω    κι εγώ τις λύσεις  μου.
Γ3 ( ; )

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 01:50:50 ΜΜΩραία θέματα.  Το μόνο που λείπει τώρα είναι να περιμένουμε να δούμε τι έγραψαν οι μαθητές μας. :P
Ας ανεβάσω    κι εγώ τις λύσεις  μου.
Υπάρχει πρόβλημα στον αριθμό της γραμμής στο αρχείο των επιτυχόντων
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

polikarpos

Διορθώθηκαν τα δύο λάθη και ξανανέβηκε το αρχείο.
ευχαριστώ
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 02:25:05 ΜΜΔιορθώθηκαν τα δύο λάθη και ξανανέβηκε το αρχείο.
ευχαριστώ
Καλό καλοκαίρι!!
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

NIKOS_KALYVAS

Καλη ξεκούραση και καλό καλοκαίρι σε όλους τους συναδέλφους και μαθητές!!!
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

andreas_p

Πολύκαρπε , επιμένω ...
Γ3. Κλιμακωτή !

polikarpos

Παράθεση από: andreas_p στις 11 Ιουν 2022, 02:53:44 ΜΜΠολύκαρπε , επιμένω ...
Γ3. Κλιμακωτή !
Πω πω ντροπή τι στραβομάρα ήταν αυτή !
Διορθώθηκε.
Αυτά παθαίνει κανείς Όταν κάνει κάτι ενώ βαριέται
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

Να κάνουμε μια σύγκριση του thread για τις εξετάσεις τους μαθήματος στο ΕΠΑΛ με αυτό του ΓΕΛ ή όχι λέτε; :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2022, 03:22:00 ΜΜΝα κάνουμε μια σύγκριση του thread για τις εξετάσεις τους μαθήματος στο ΕΠΑΛ με αυτό του ΓΕΛ ή όχι λέτε; :D
Σωστό. Ελπίζω τουλάχιστον να συμφωνούμε ότι η νέα ύλη στο ΓΕΛ βρίθει προβλημάτων στον τρόπο που προσεγγίζει τις θεματικές της.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

andreas_p

Για ποιο λόγο να μην έχει μπει, ακόμη,  η Python στα ΓΕΛ ;
Πώς να υλοποιήσεις σντικειμενοστρέφεια ;
Δυναμικές δομές ;
ΕΝΑ (κι όχι 5) σύγγραμμα και μια δυνατή και μάχιμη συγγραφική ομάδα που θα το παράξει αλλά και θα το στηρίζει !

Foto

#25
Μήπως να δείτε την Swift, μια γλώσσα με strong types, compiled, με αγκύλες;
Έχει κλάσεις αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς αυτές.
Η python έχει ορισμένα κακά όπως το να αλλάζει ο τύπος της μεταβλητής με νέα εκχώρηση!

https://www.google.com/amp/s/blog.michaelckennedy.net/2014/12/08/comparison-of-modern-c-and-apples-swift-programming-language-syntax/amp/

evry

#26
Παράθεση από: Foto στις 11 Ιουν 2022, 05:37:51 ΜΜΜήπως να δείτε την Swift, μια γλώσσα με strong types, compiled, με αγκύλες;
Έχει κλάσεις αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς αυτές.
Η python έχει ορισμένα κακά όπως το να αλλάζει ο τύπος της μεταβλητής με νέα εκχώρηση!
Δεν υπάρχει περίπτωση.  :police:
Μπορεί να είναι πιο απλή από την C++ και Open source αλλά είναι γλώσσα για ανάπτυξη εφαρμογών για iPhone.
Αν είναι να πάμε σε κάτι τέτοιο επιλέγεται από την αρχή η Javascript και την χρησιμοποιούμε και για ανάπτυξη εφαρμογών για ιστοσελίδες και για ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά μέσα από δημοφιλή frameworks όπως το React.js .
η στο κάτω κάτω κάνουμε και Kotlin.

Φυσικά ο καθένας μπορεί να προτείνει όποια γλώσσα του αρέσει ή όποια ξέρει ή κάποια σύγχρονη που τον έχει ενθουσιάσει. Τι γίνεται όμως. Δεν μπορούμε στην εκπαίδευση να εισάγουμε εύκολα μια γλώσσα γιατί αυτό θα πάρει χρόνια.
Η διαδικασία είναι η εξής:
1) Συγγραφή νέων ΑΠΣ
2) Συγγραφή νέων βιβλίων
3) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία και την νέα γλώσσα που περιλαμβάνει να πείσουμε τους εκπαιδευτικούς ότι αυτή είναι καλύτερη λύση από αυτή που χρησιμοποιούν ήδη.

Εφόσον φυσικά περάσουμε όλα τα εμπόδια τα οποία θα βάλουν άτομα που δεν θέλουν για διάφορους λόγους να μπει πραγματική γλώσσα προγραμματισμού στην εκπαίδευση.

Φαντάζεσαι να κάνουμε όλα αυτά να έχουμε φτάσει στο 3 και να πούμε , σόρρυ παιδιά λάθος γλώσσα να την αλλάξουμε γιατί έχει αυτό και αυτό το πρόβλημα.
Για να μην συμβεί αυτό η γλώσσα που θα επιλεγεί για την εκπαίδευση πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1) Απλή σύνταξη (minimal)
2) Μεγάλη εκφραστική δύναμη, να μπορείς να κάνεις πολλά με λίγες γραμμές κώδικα
3) Να υποστηρίζει πλατφόρμες ρομποτικής (Arduino, Raspberry Pi, κλπ)
4) Να χρησιμοποιείται και από άλλες χώρες στην εκπαίδευση, άρα να υπάρχει σοβαρή εκπαιδευτική κοινότητα
5) Να έχει μεγάλη κοινότητα ανάπτυξης/συντήρησης και να ανανενώεται ώστε να μην μας πει η Apple μια μέρα Swift τέλος αλλάζουμε γλώσσα και πάμε π.χ. σε μια καλύτερη όπως είναι η .... Go  >:D
6) Να υπάρχει αρκετό εκπαιδευτικό υλικό, βιβλία, φύλλα εργασίας και να έχει γίνει έρευνα στα εκπαιδευτικά/διδακτικά προβλήματα της γλώσσας ώστε να τα ξέρουμε και να μην ανακαλύπτουμε πάλι τον τροχό.
7) open source
8 ) Σίγουρα έχω ξεχάσει κάτι που θα μπει εδώ μετά

Μόνο η Python ικανοποιεί όλα τα παραπάνω. Καμία άλλη γλώσσα αυτή την στιγμή. Η μοναδική γλώσσα που θα μπορούσε να συζητηθεί ως εναλλακτική λύση είναι η Javascript, αλλά δεν έχει όλα τα παραπάνω.

edit: Το ξέχασα ότι για αυτό που λες με τους τύπους η Python εχει type hints από την έκδοση 3.10 και μετά,οπότε μπορείς να ορίσεις πλέον αν θέλεις μεταβλητή με συγκεκριμένο τύπο και αυτό εκπαιδευτικά είναι πολύ καλό. Στην αρχή μπορούμε να κάνουμε αυτό και στην συνέχεια να τους αφήσουμε να δουλεύουν και δυναμικά.

Φυσικά υπάρχει και η σκληρή πραγματικότητα η οποία λέει ότι κάποια στιγμή στο ΕΠΑΛ θα πάμε στην Python 3 ενώ στο ΓΕΛ στην ΓΛΩΣΣΑ 2.0 στην οποία τουλάχιστον θα έχουν λυθεί τα θέματα των μικρών/κεφαλαίων και  των " και ' quotes.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Kesos

Μεγαλο φαουλ κατα την γνωμη μου το L2[-3] δεν εμφανιζεται ουτε ως παραδειγμα στο βιβλιο. 

evry

#28
Παράθεση από: Kesos στις 11 Ιουν 2022, 07:45:08 ΜΜΜεγαλο φαουλ κατα την γνωμη μου το L2[-3] δεν εμφανιζεται ουτε ως παραδειγμα στο βιβλιο.
αναφέρεται στις σελίδες 90, 94 του βιβλίου της Β ΕΠΑΛ με παραδείγματα για συμβολοσειρές όπου λέει :
Όπως φαίνεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αρνητική αρίθμηση, για να υποδηλώσουμε ότι ξεκινάμε να μετράμε από το τέλος της συμβολοσειράς.

και μετά έχει αντίστοιχο παράδειγμα και στις λίστες.
Εφόσον το βιβλίο της Β έχει διδαχθεί δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα. Είναι ωστόσο ερώτημα που θα δυσκολέψει πολλούς αν ξεκίνησαν διάβασμα μόνο στην Γ.

Επίσης από το τετράδιο εργασιών της Γ δες στην σελίδα 69.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

@every
Η Swift έγινε open source. Προσπαθώ να την βάλω σε Windows. Η πρώτη προσπάθεια απέτυχε. Κάποιο μπέρδεμα έχει με την Python (θα θέλει κάποια path να μπουν σωστά).
Σε MacOs  έχει ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα από νήπια και πάνω!
Φυσικά για να μπει θα θέλει μια πενταετία προετοιμασία! Οπότε θα έχουν λυθεί τα οποία προβλήματα.
Έχω δει και Ada σε arduino και στην ουσία είναι ένα πρόγραμμα σε c++ που τρέχει στο Arduino και με την Ada μέσω serial γίνεται ο έλεγχος πορτών και κάποιων περιφερειακών. Υποψιάζομαι ότι και η Python θα κάνει κάτι παρόμοιο η θα εξάγει ενδιάμεσο κώδικα σε c++.
Αν έχεις κάποια ιδέα για την python σε arduino θα ήθελα τη γνώμη σου.