διΗΜΕΡΙΔΑ για διδασκαλία ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 29 Ιουν 2019, 12:54:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε διημερίδα με θέμα: «Πλαίσιο λειτουργίας των μαθημάτων του μεταβατικού Προγράμματος Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου», για το σχολικό έτος 2019-2020

http://iep.edu.gr/el/component/k2/767-prosklisi-diimerida-metav-progr-math-g-lykeiou

taxata

#1
Πάντα χρήσιμος ο διάλογος !!!
Ξεκινάω με ένα πρώτο σχόλιο: Το άμεσο κοινωνικό αποτέλεσμα των νέων "ΠΣ"  -ή "Νέας Ύλης" ? γιατί πρόγραμμα σπουδών δεν είδαμε ακόμα- , έως τώρα είναι η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των φροντιστηρίων  με ανάλογη αύξηση βέβαια της οικονομικής επιβάρυνσης στον προϋπολογισμό των οικογενειών των υποψηφίων. Αλλά προφανώς και θεωρούμε αυτονόητο ένα φροντιστηριακό κόστος προετοιμασίας για τις πανελλαδικές της Δωρεάν Παιδείας που ξεκινάει από 8.000 €
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

gbougioukas

Παράθεση από: taxata στις 29 Ιουν 2019, 01:23:05 ΜΜ
Πάντα χρήσιμος ο διάλογος !!!
Ξεκινάω με ένα πρώτο σχόλιο: Το άμεσο κοινωνικό αποτέλεσμα των νέων "ΠΣ"  -ή "Νέας Ύλης" ? γιατί πρόγραμμα σπουδών δεν είδαμε ακόμα- , έως τώρα είναι η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των φροντιστηρίων  με ανάλογη αύξηση βέβαια της οικονομικής επιβάρυνσης στον προϋπολογισμό των οικογενειών των υποψηφίων. Αλλά προφανώς και θεωρούμε αυτονόητο ένα φροντιστηριακό κόστος προετοιμασίας για τις πανελλαδικές της Δωρεάν Παιδείας που ξεκινάει από 8.000 €


Και οι καθηγητές στο δημόσιο σχολείο πληρώνονται από τον προϋπολογισμό των οικογενειών μέσω της φορολογίας, το ξέχασες; Οπότε αν ενδιαφέρεσαι να τις ελαφρύνεις μπορείς να διεκδικήσεις μείωση του ωραρίου σου και να ζητήσεις η διαφορά να αφαιρεθεί από την φορολογία τους. Και να αφήσεις τις δουλειές των άλλων ανθρώπων ήσυχες.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

taxata

#3
Η απάντησή σου αγαπητέ συνάδελφε δε με θίγει εάν και αυτό μου φάνηκε πως ήθελες, αλλά μάλλον δεν κατάλαβες αφού ενισχύει αυτό που ήθελα να θίξω, αισθάνομαι έτσι την άβολη ανάγκη να εξηγηθώ και :
Να ζητήσω συγνώμη διότι μετά από 25 χρόνια μάχιμης διδασκαλίας  ακόμα οραματίζομαι ένα δημόσιο σχολείο που θα προσφέρει όλη τη γνώση και την προετοιμασία που απαιτεί η σύγχρονη εκπαίδευση εντός των τειχών του, με περισσότερες ώρες, με ενισχυτική διδασκαλία, με ολιγομελή τμήματα, με ομάδες δραστηριοτήτων, με καλύτερη χρηματοδότηση, με ορθολογικά προγράμματα σπουδών και εξεταστέα ύλη, με πλήρη και επαρκή βιβλία, με έρευνα, με σύνδεση με την αγορά εργασίας, με πιο νέους ορεξάτους και παθιασμένους εκπαιδευτικούς, με ενισχυτική και παράλληλη στήριξη για τους μαθητές ιδιαιτέρων προσόντων, με συνέπεια όλων αυτών όχι μόνο την μεγαλύτερη απορρόφηση εκπαιδευτικών αλλά και ίσες ευκαιρίες για όλους. Ένα σχολείο που να προάγει την γνώση και την μάθηση, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, τη γενική παιδεία, την προαγωγή των δεξιοτήτων των μαθητών είτε είναι καλλιτεχνικές είτε τεχνολογικές είτε αθλητικές. Ένα σχολείο Β' θμιας εκπαίδευσης που δε θα είναι το σαθρό σκαλοπάτι πριν το πανεπιστήμιο αλλά ένας ολόκληρος όροφος ή και οικοδόμημα γνώσης και πολιτισμού, όπου οι μαθητές που έρχονται σε αυτόν να τον νιώθουν σπίτι τους και δημιουργικό καταφύγιό τους και όχι ένα χώρο εξάντλησης και καταπίεσης με υπερήλικο προσωπικό.
Να ζητήσω επίσης συγνώμη από τις οικογένειες των μαθητών μου που εάν και αφιερώνω προσωπικό χρόνο και ώρες παραπάνω από το ωράριο που αναφέρεις ώστε να χρειάζονται λιγότερο ή και καθόλου έξτρα βοήθεια συνήθως δεν το πετυχαίνω.
Να ζητήσω συγνώμη που το εκπαιδευτικό υλικό που ολοκληρώνω με εκατοντάδες ώρες προσωπικής εργασίας και το ανεβάζω ελεύθερα στο διαδίκτυο όπως οι επιμορφώσεις εκτός ωραρίου για να μοιραστώ ότι εμπειρία μπορώ με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές και εκπαιδευτικούς)  χωρίς να φοβάμαι την κριτική ή να ζητάω κανενός είδους απολαβή είναι προφανώς ανεπαρκή.
Να ζητήσω συγνώμη που εάν και για 4 μήνες εργάστηκα πολλές ώρες ημερησίως άμισθα όπως και άλλοι 60 δημόσιοι εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα για να επικαιροποιηθεί ο Τομέας Πληροφορικής  με συγγραφικό υλικό, λόγω της πίεσης χρόνου και της βιασύνης μπορεί να είχε λάθη και ελλείψεις.
Να ζητήσω συγνώμη από την οικογένειά μου που δεν της αφιερώνω όσο χρόνο θα ήθελα γιατί τον μοιράζομαι με την εκπαιδευτική μου οικογένεια.
Να ζητήσω συγνώμη που είμαι ένας μέτριος δημόσιος λειτουργός γιατί πολλές εκατοντάδες ακόμα εκπαιδευτικοί εκεί έξω που θαυμάζω το έργο και τις ικανότητές τους παρέχουν πολύ ανώτερες υπηρεσίες από εμένα και ξέρω ότι δε θα μπορέσω όσο και να προσπαθήσω να τους φθάσω.
Να ζητήσω συγνώμη εάν έδωσα σε κάποιον συνάδελφο από την ιδιωτική εκπαίδευση την εντύπωση ότι έβαλα στόχο την εργασία του γιατί η πραγματικότητα είναι ότι λόγω και της δικής μου ανεπάρκειας αυτή όχι μόνο είναι απαραίτητη αλλά και καθοριστική αφού το εξαιρετικό τους έργο συμπληρώνει πολλά από αυτά που λείπουν από τη δημόσια και δίνει τη δυνατότητα ώστε οι νέοι και οι οικογένειές τους να μπορούν να εκπληρώσουν τα όνειρά τους και τις ελπίδες τους.
Τέλος να ζητήσω συγνώμη, που ίσως ακούγομαι ουτοπιστής και αιθεροβάμων,  που ονειρεύομαι μία καλύτερη δημόσια εκπαίδευση η οποία λειτουργώντας ορθολογικά έχει χώρο και ρόλο για όλους, που νιώθω περισσότερο εκπαιδευτικός από ότι πληροφορικός, που αν και προσπάθησα όντας γρανάζι του συστήματος να δώσω το καλύτερό μου εαυτό δε φαίνεται να έχω συμβάλλει στη βελτίωση του, που δεν μπορώ να κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο και που κυνηγώντας ανεμόμυλους μπορεί να πάτησα κανένα δάχτυλο.
Με εκτίμηση.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

pgrontas

#4
Παράθεση από: taxata στις 29 Ιουν 2019, 01:23:05 ΜΜ
Πάντα χρήσιμος ο διάλογος !!!
Ξεκινάω με ένα πρώτο σχόλιο: Το άμεσο κοινωνικό αποτέλεσμα των νέων "ΠΣ"  -ή "Νέας Ύλης" ? γιατί πρόγραμμα σπουδών δεν είδαμε ακόμα- , έως τώρα είναι η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των φροντιστηρίων  με ανάλογη αύξηση βέβαια της οικονομικής επιβάρυνσης στον προϋπολογισμό των οικογενειών των υποψηφίων. Αλλά προφανώς και θεωρούμε αυτονόητο ένα φροντιστηριακό κόστος προετοιμασίας για τις πανελλαδικές της Δωρεάν Παιδείας που ξεκινάει από 8.000 €

Προσωπικά θεωρώ θετικό που η αυξηση των ωρών των μαθημάτων κατεύθυνσης (η οποία δεν είναι έμπνευση της τωρινής κυβέρνησης αλλά συζητείται εδώ και 6 - 7  χρόνια τουλάχιστον) δεν μπορεί να βρει αντίστοιχη αύξηση στις ώρες φροντιστήριων (όπως παρατηρούμε σε άλλο thread).
Αυτό θεωρώ πως θα αναβαθμίσει τον ρόλο του σχολείου, το οποίο πρέπει να το επιδιώκουμε όλοι.

Για την παραπάνω  συζήτηση περί φροντιστηρίων και σχολείου ο παρακάτω συνδέσμος δείχνει πολλά:
Φροντιστήρια για 12χρονους "έσπασαν" όλα τα "ρεκόρ" για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια
Μπορεί να φαίνεται καταγγελτικός αλλά με μια δεύτερη ανάγνωση βοηθά στην ανατροφοδότηση του φαινομένου.
Φυσικά ελπίζω η ουσία του να μην είναι αλήθεια και να μην μπορεί κάποιος να αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα σε τέτοιες εξετάσεις μέσω φροντιστηρίων.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

George Eco

#5
Γεια κι από εμένα.
Να ξεκινήσω με μία παρένθεση; Ρε παιδιά συγγνώμη αν γίνω περίεργος τώρα, στον ιδιωτικό τομέα εργάζομαι, αλλά ο taxata δεν είπε κάτι κακό ούτε επιτέθηκε στα φροντιστήρια, τουλάχιστο από τη δική μου αντίληψη. Μια οικογένεια με δύο παιδιά σε φροντιστήρια για σχολείο συν Αγγλικά, κοστίζει 8000 όντως (στη καλύτερη) ο προυπολογισμός, σε μία κατά τ' άλλα αποκαλούμενη δημόσια παιδεία. Άδικο έχει; Θα παρακαλέσω θερμά να μην υπάρχουν τέτοιες εντάσεις μεταξύ μας, αν μη τι άλλο με θλίβει είλικρινα. Δε ξέρω, ίσως έχω τύχει να συναναστρέφομαι κατά κανόνα με καλούς συναδέλφους, αλλά ως Καθηγητές, πιστεύω δε πρέπει να κοιτάμε ο ένας με στραβό μάτι τον άλλο. Δεν υπονοώ πως και καλά κάποιος εδώ είναι κακός. Υπονοώ πως κάποιος όμως ίσως έχει συνηθίσει να συναναστρέφεται με πιο δύσκολους ανθρώπους και φυσιολογικό είναι να σηκώνει άμυνες, που ίσως φανούν προσβλητικότερες απ' όσο ήθελε και η συνέχεια επί του δράματος. Συγγνώμη που παίρνω θέση στο άκυρο, άλλα ένιωσα την ανάγκη.  :-[


Πίσω στο θέμα:
Θα μου άρεσε να μπορούσαν να συμμετείχαν στη διημερίδα κι απλοί καθηγητές, ώστε να πήγαινα κι εγώ να παρακολουθούσα, αλλά λέει αφορά τους συντονιστές. Κανένα πρόβλημα, απλά αν υπάρχει εδώ κάποιος συντονιστής εκπαιδευτικός που θα πάει, θα ήταν πολύ ωραίο να μας πει τι ειπώθηκε κι ίσως και να μεταφέρει εκεί όλες μας τις ανησυχίες μέσα από αυτή τη κοινότητα. 

ΥΓ.
Περί δωδεκάχρονων που πάνε φροντιστήρια για να μπούν σε πρότυπα Γυμνάσια, αυτό θέλει ξεχωριστό thread ειλικρινά, αν θέλεις φτιάξτο να το συζητήσουμε το θέμα αλλά εδώ σίγουρα θα εκτροχιάσει τη κουβέντα, οπότε δε θα πάρω θέση.  :angel:

P.Tsiotakis

απευθύνεται κυρίως  (και όχι μόνο) σε ΣΕΕ.
επιπρόσθετα, θα μεταδοθεί σε streaming...

ilias_s

Θα έχει ενδιαφέρον μεν αλλά πέρα από το γεγονός πως αρκετοί είμαστε μακριά νομίζω πως για να ξεπεράσει κάποια προβλήματα η διδασκαλία της πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση θα πρέπει να ακουστούμε και οι απλοί εκπ/κοί πληροφορικής, που ερχόμαστε σε επαφή με τους μαθητές καθημερινά, και αυτό ΠΡΙΝ ληφθούν οι αποφάσεις από την πλευρά του ΙΕΠ/Υπουργείου. Οπότε καλό είναι να ακούσουμε αλλά να δούμε πότε θα μας ακούσουν...

Και μιλάω για τη διδασκαλία της πληροφορικής στο σχολείο γενικά και όχι μόνο για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα "Πληροφορική" της Γ' τάξης ΓΕΛ.

@taxata & George Eco

Όπως ανέφερε και ο pgrontas η αύξηση των ωρών διδασκαλίας είναι κάτι που έχει μπει στο τραπέζι ακόμα από το Νέο Λύκειο Αρβανιτόπουλου. Τότε δεν υλοποιήθηκε η αύξηση (παρά μόνο μειώσεις). Γνωρίζουμε όλοι πως, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον, το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να μοιάσει στο φροντιστήριο σε θέματα ολιγομελών τμημάτων και ομοιογένειας. Τουλάχιστον τώρα εκμεταλλεύεται το "δυνατό του χαρτί" που δεν είναι άλλο από τις άφθονες ώρες διδασκαλίας! Αυτό ήταν και ζητούμενο των γονέων εδώ και χρόνια.

Με όλο το σεβασμό λοιπόν συνάδελφοι, δεν καταλαβαίνω γιατί κάθε αλλαγή πρέπει να αξιολογείται υπο το πρίσμα του "φροντιστηρίου". Παραδέχομαι ότι το φροντιστήριο είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο στην Ελλάδα. Συμφωνώ ότι η δημόσια παιδεία δεν είναι ιδανική, έχει τα προβλήματά της, αλλά δε μπορεί κανείς να μου πει πως δεν μπορεί να κάνει δουλειά. Το φροντιστήριο δεν είναι μονόδρομος αλλά επιλογή. Αν ο μαθητής (και ο γονιός) πιστεύει πως το σχολείο μπορεί να τον βοηθήσει έχει να πάρει πράγματα από αυτό. Η δημόσια εκπ/ση δεν μπορεί να προσαρμόζεται στην "φροντιστηριακή πραγματικότητα". Όχι μόνο δεν μπορεί αλλά ούτε και πρέπει.

Συνήθως οι περισσότεροι απαξιώνουν το σχολείο και λένε "θα τα μάθω στο φροντιστήριο", αυτό όμως δεν βοηθάει το σχολείο να γίνει καλύτερο αλλά πρωτίστως... δε βοηθάει τον ίδιο το μαθητή! Άρα μη μου λέτε ότι το "φροντιστήριο κοστίζει Χ ποσό". Ναι κοστίζει τόσο αλλά επειδή εμείς το επιλέγουμε! Μόνη της η ελληνική κοινωνία έφτιαξε το μύθο, που εξυπηρετεί πολλούς, ότι "μόνο αν πληρώσεις θα γίνει σωστή δουλειά".

Το σχολείο θα πρέπει να κοιτάξει πως θα ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του καλύτερα, αυτή είναι η δουλειά του. Το τι θα κάνει το φροντιστήριο και η κάθε οικογένεια είναι δική της δουλειά. Πιστεύω πως δεν χρειάζεται να πω περισσότερα.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Εγώ δουλεύω στον ιδιωτικό τομέα... Προσωπικά καταλαβαίνω την συζήτηση που γίνεται περί φροντιστηριων, συμφωνώ απόλυτα με τον δημόσιο κια δωρεάν χαρακτήρα που πρέπει να έχει η εκπαίδευση, αλλά δεν νιώθω πως είμαι μέρος ενός προβλήματος, από τη στιγμή που δουλεύω 50 ώρες την εβδομάδα, άλλες 20 τουλάχιστον σπίτι και δεσμευτώ το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού μου χρόνου στην επικοινωνία με τα παιδιά... Είμαι σίγουρος πως δεν γράφονται με αρνητική διάθεση όλα αυτά, απλά δεν νιώθω πως εμείς φροντιστηριων θα πρέπει να '' απολογηθούμε '' (εντός πολλών εισαγωγικών) για κάτι... Δε νομίζω πως οι ώρες διδασκαλίες θα πρέπει να βγαίνουν με το πως βολεύει τα φροντιστήρια προφανώς, αλλά μιας που υπάρχουμε και εμείς, απλά ρωτάμε γνώμες για το πως θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας

Φιλικά Μανώλης


ilias_s

Καλησπέρα Μανώλη!

Για αρχή δεν υπάρχει λόγος να απολογηθεί κανείς σε κανένα. Ειδικά εδώ μέσα! Η συζήτηση εδώ δεν αφορά στα φροντιστήρια, την ιδιωτική εκπ/ση ή ό,τι άλλο πέρα από τις οδηγίες που θα πάρουμε για τη διδασκαλία από το ΙΕΠ. Αυτές μάλλον ενδιαφέρουν και τους ιδιώτες εκπ/κούς αλλά απευθύνονται κατά κύριο λόγο στη διδασκαλία του μαθήματος στο πλαίσιο του σχολείου.

Απλά, στο δεύτερο ποστ, συνδέθηκε άμεσα το Νέο ΠΣ και οι αλλαγές που έγιναν στη Γ' Τάξη με την (ανάλογη) αύξηση του κόστους των φροντιστηρίων για μία οικογένεια. Αυτό, σα λογική, για εμένα είναι λάθος. Όταν συζητάμε για αλλαγές στο ΠΣ και στα μαθήματα του δημόσιου σχολείου, δεν μπορεί να προβάλουμε ως πρώτο σχόλιο τις επιπτώσεις των αλλαγών στο φροντιστήριο.

Και για να επιστρέψω πάλι στο θέμα...

Το ζήτημα, για εμένα, είναι πως το ΙΕΠ και κατ' επέκταση το Υπουργείο, τώρα έρχεται να ενημερώσει τους ΣΕΕ και τους εκπ/κούς. Αυτή η επικοινωνία, για μία ακόμα φορά, είναι μονόδρομη (Υπουργείο->Εκπαιδευτικός). Καλά κάνει και μας ενημερώνει αλλά ακόμα καλύτερα θα ήταν αν μας ρωτούσε κιόλας, που και που, πριν αποφασίσει κάποια αλλαγή. Όχι γιατί κακώς έκανε όσα έκανε αλλά γιατί, δεδομένου ότι η επόμενη αλλαγή θα γίνει ενδεχομένως μετά από χρόνια, αν μπορούμε να αποφύγουμε κάποια λάθη, καλό είναι να το κάνουμε γιατί αλλιώς τα λουζόμαστε για πολλά χρόνια!!!

Υ.Γ : Όταν μιλάω για συζήτηση δε μιλάω για αυτές τις κλασσικές με τις συντεχνιακές οργανώσεις (ΕΕΦ,ΕΕΧ κτλ κτλ) οι οποίες έχουν τα γνωστά αποτελέσματα. Υπάρχει τρόπος να πάρει ανατροφοδότηση!

George Eco

Συγγνώμη για το "σεντονάκι" κειμένου.  :angel:

ilias_s δεν είναι απλό το θέμα. Δε μπορώ ούτε να συμφωνήσω, αλλά ούτε και να διαφωνήσω μαζί σου, γιατί έχεις πολύ δίκιο σε κάποια σημεία, αλλά το θέμα είναι περίπλοκο. Από τη στιγμή που οι Πανελλήνιες εξετάσεις κι οι βάσεις που βγαίνουν, δίνονται με τη λογική "όποιος γράψει καλύτερα περνάει", αυτό μεταφράζεται σε Battle Royale για τους μαθητές. Ο ένας πατάει τον άλλο στην αναρρήχηση προς μία Σχολή. Θα βγεί εκτός θέματος η κουβέντα όμως, οπότε δε θα το αναλύσω πολύ. Αυτός που θα γράψει καλύτερα θα περάσει. Ποιος όμως θα γράψει καλύτερα; Πώς θα γράψει καλύτερα; Ποιοι είναι οι συντελεστές επίδοσης του μαθητή; Απάντηση; Έλα μου ντε! Αναλόγως!

Από τη μία θέλω να διαφωνήσω μαζί σου,  γιατί στο Δημόσιο σχολείο, υπάρχει  η νοοτροπία των παιδιών "είναι σε ποιον Καθηγητή θα πέσεις" και κάποιες φορές έχουν δίκιο. Κάποιες φορές, λιγοστές όμως. Υπάρχουν εξαιρετικοί συνάδελφοι και πιστεύω είναι η πλειοψηφία. Συνδυάζοντας το μεγάλο πλήθος μαθητών στην αίθουσα, με πολλές φορές την τακτική της "βαθμολογικής βίτσας" που εφάρμοζαν συνάδελφοι (θυμάμαι, υπήρξα κι εγώ μαθητής αλλά ευτυχώς τα φαινόμενα εξαλείφονται σιγά σιγά όσο γερνάω και χαίρομαι) κάνουν τους μαθητές να απωθούνται από τη μαθησιακή διαδικασία. Προς Θεού, δε παρουσιάζω το παραπάνω παράδειγμα ως τον κανόνα. Απλά είναι μη σου τύχει και το αναφέρω ως διαταραχτικό παράγοντα για να τεκμηριώσω λιγάκι και το "έλα μου ντε"! Από την άλλη θέλω να συμφωνήσω, γιατί υπάρχουν εξαιρετικοί συνάδελφοι, που κάνουν φοβερά αξιέπαινο εργό (χωρίς να παίρνουν έπαινο) σε Λύκεια, αλλά και σε ΕΠΑΛ(!!!), για να μην αναφέρω τις ενισχυτικές ώρες και την υπερπροσπάθεια μαθητών ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ.

Βλέπεις, πουθενά ακόμα δεν αναφέρομαι στο φροντιστήριο. Θα το αναφέρω αργότερα. Αύξηση ωρών στο  Δημόσιο Σχολείο; Αμέ! Χωρίς παράγοντα το φροντιστήριο λέω ναι. Λέω πάντα ναι στην αύξηση ωρών; Ναι, μέχρι να μη δώσουν αρνητική απόδοση ή αδικήσουν άλλα εξίσου σημαντικά μαθήματα.  Επίσης πιστεύω πως πολλές φροντιστηριακές ώρες αποκτουν επίσης αρνητική απόδοση από ένα σημείο και μετά. Να λέγονταί κι αυτά.

Πού κολλάει τώρα αυτό το φροντιστήριο όμως και πόσο επηρεάζει στ' αλήθεια το παιδί στις επιδόσεις του; Διδάσκω σε φροντιστήριο αλλά θέλω να είμαι εντελώς αντικειμενικός εδώ.

Για το παιδί που το θέλει συνειδητά κι αποφασίζει να ζοριστεί:


  • Ένα παιδί που δεν έχει κενά, απλά θα λάμψει λίγο περισσότερο. Το φροντιστήριο κάνει το φινίρισμα, σιγουρεύοντας πως όλα είναι εντάξει.
    Ένα παιδί με κενά, θα παλέψει να τα καλύψει με βοήθεια. Εδώ γίνεται έργο, χωρίς να αμφισβητώ άτυπες ώρες αφιερωμένες (όχι θυσιασμένες) στα παιδιά και προσπάθεια συναδέλφων του Δημοσίου. Χαιρετίζω κιόλας!
    Ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα ή μεγάλα κενά, θα βοηθηθεί πολύ, τόσο σε φροντίστηριακές ώρες, όσο και σε ώρες ιδιαιτέρων.



Για ένα παιδί που δε το θέλει και δε θα ζοριστεί:

  • Το φροντιστήριο είναι μια επιπλέον αγγαρία, που του φορτώνουν οι γονείς για το καλό του, μήπως του μείνει κάτι. Έχω δει να γίνονται θαύματα εδώ. Μιλάμε για το παιδί που θα αρνηθεί βοήθεια από το συνάδελφο του Δημοσσίου γιατί βαριέται.
    Το παιδί θα ζοριστεί, θα προκληθεί να λύσει, θα ξαναμπεί με κάποιο τρόπο στη μαθησιακή διαδικασία. Αν γίνει νωρίς, ίσως βοηθηθεί ο συνάδελφος του Δημοσίου να βοηθήσει επιπλέον το παιδί.

Τα γνωρίζουμε αυτά. Είναι όμως γνώμονας το φροντιστήριο για μία αλλαγή στο Εκπαιδευτικό Σύστημα; Σαφώς και όχι. Ποτέ δεν έπρεπε να είναι, ούτε στη Δευτεροβάθμια, ούτε και στη Τριτοβάθμια...
Έχει ενδιαφέρον να συζητείται και το φροντιστηριακό; Νομίζω ναι, με πνεύμα συνεργασίας όμως. Κοινό στόχο δεν έχουμε; Αν το έκανα για τα λεφτά, δε θα το έκανα συνάδελφε. Ξέρετε τι γίνεται στα φροντιστήρια, δεν είναι πολλά τα λεφτά, μπορώ να κάνω άλλα πράγματα. Αλλά έχω αυτό το κάτι που μιλάει μέσα σε όλους μας εδώ. Αυτό που μας κάνει να θέλουμε και να ελπίζουμε.

Παρρένθεση. Κοίτα να δεις πράγματα! Σταματάω να γράφω και διαβάζω παρακάτω το τι γράφεις, κι απαντάσω σιγά σιγά σταδιακά. Και τώρα μόλις διάβασα το τελευταίο μέρος:

Απόσπασμα:
--------------
Συνήθως οι περισσότεροι απαξιώνουν το σχολείο και λένε "θα τα μάθω στο φροντιστήριο", αυτό όμως δεν βοηθάει το σχολείο να γίνει καλύτερο αλλά πρωτίστως... δε βοηθάει τον ίδιο το μαθητή! Άρα μη μου λέτε ότι το "φροντιστήριο κοστίζει Χ ποσό". Ναι κοστίζει τόσο αλλά επειδή εμείς το επιλέγουμε! Μόνη της η ελληνική κοινωνία έφτιαξε το μύθο, που εξυπηρετεί πολλούς, ότι "μόνο αν πληρώσεις θα γίνει σωστή δουλειά".
--------------
Έχεις  ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο. Έχω κάνει δωρεάν μαθήματα σε παιδιά που δε μπορούσαν να ανταπεξέλθουν οικονομικά και διέπρεψαν. Ξέρω φροντιστήρια που πετάχτηκαν λεφτά στα σκουπίδια από γονείς και δεν έφταιγαν τα παιδιά. Έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν πληρώνεις, έχεις απάιτηση να γίνεται σωστή δουλειά. Αυτό δε συνεπάγεται πως όντως γίνεται. Κι επίσης, δεν ισχύει αντίστροφα. Το χειρότερο όμως από όλα αυτά τα στερεότυπα, είναι η νοοτροπία "θα το μάθω στο φροντιστήριο¨. Κι είναι το χειρότερο, γιατί περάστηκε στο παιδί. ΟΧΙ. Δε θα το μάθεις στο φροντιστήριο. Στο φροντιστήριο θα το μάθεις αν είναι άχρηστος ο Καθηγητής σου. Πότε είνα άχρηστός ένας Καθηγητής όμως στα Λύκεια; Πολύ πιο σπάνια απ' όσο νομίζουμε. (Νομίζω ποτέ, αν και δε θέλω να είμαι απόλυτος). Γιατί όταν τον αχρηστεύεις βάζοντάς του γκολ από τη σέντρα (να το πω λαϊκά) λέγοντας "παράτα μας, αφού θα τα πούμε στο φροντιστήριο" τότε αποκτάς μειονέκτημα έναντι του μαθητή που θα πάει για να πάρει τα βέλτιστα από τον Καθηγητή αυτό. Συμφωνώ Ηλία, είναι άδικο πολύ να σε ακυρώνει έστω κι ένα παιδί "γιατί θα το μάθει στο φροντιστήριο¨. Δεν είναι αυτή η δουλειά μου. Δε παραδίδω το μάθημα αντί του Καθηγητή Λυκείου κι αυτό το ξεκαθαρίζω από το ΠΡΩΤΟ μου μάθημα. Δεν είμαστε Battle Royale μεταξύ μας. Έχω φωνάξει σε παιδιά που μου το είπαν αυτό. Τα μάλωσα, ξέρεις όμως ποιο είναι το τραγικό; Από τη μία χαμογέλασαν και δεν ίδρωσε το αυτί τους, από την άλλη θέλησα να μιλήσω με τους γονείς και δε τους έβρισκα. Σε αυτή τη κατάντια έχουν συμβάλλει και συνάδελφοι, κάποιοι λίγοι όμως κι αν μη τι άλλο, είναι όλο και πιο πολύ φαινόμενο του παρελθόντος. Βλέπω αλλαγές. Βλέπω παιδιά που επαναστατούν στρεφόμενα στη γνώση και Καθηγητές που βοηθάνε ειλικρινά. Μου αρέσει. Να πω εδώ πως το φροντιστήριο από τη μεριά του κατά τη προσωπική μου γνώμη, πρέπει να το υπενθυμίζει πάντοτε στα παιδιά. Στηρίζει, δεν υποκαθιστά.

Μη με παρεξηγείτε λοιπόν. Όσον αφορά την αύξηση ωρών, στο φροντιστήριο, είτε αυξήσει το κόστος, είτε όχι, το θίγω ξεκάθαρα από διδακτική σκοπιά κι όχι οικονομική. Ο γονιός θα βρει να δώσει τα χρήματα αν θέλει να πάει το παιδί φροντιστήριο κι είναι όντως δικό του θέμα. Δεν αφορά το Δημόσιο Λύκειο αυτό. Στο σχολείο είναι επιτακτική η ανάγκη περισσότερων ορών επίσης, έτσι πιστεύω. Κι όχι μόνο στο ΑΕΠΠ, αλλά και στα άλλα μαθήματα Πληροφορικής,  ας πούμε Β Λυκέιου. Θέλει προσοχή ακόμα και το ΕΠΑΛ, γιατι Β Λυκείου  καλούνται συνάδελφοι να διδάξουν το βιβλίο Β Λυκείου με 1 ώρα την εβδομάδα (το έμαθα αυτό πριν 2 χρόνια περίπου) κι απλά είπα πως είναι τραγικό.

Δεν είμαι εναντίον μιας Δωρεάν Δημόσιας Παιδείας. Μακάρι να το δω μια μέρα αυτό κι ας μη βρίσκω εργασία! Αλλά μέχρι τότε, όπου μπορώ, όπως μπορώ, δίνω το δικό μου λιθαράκι, δίχως αντιπαράθεση και ΠΑΝΤΟΤΕ με σεβασμό στο συνάδελφο στο Λύκειο.

Ο Μανώλης Λαμπράκης το θέτει πολύ εύστοχα.
"Δε νομίζω πως οι ώρες διδασκαλίες θα πρέπει να βγαίνουν με το πως βολεύει τα φροντιστήρια προφανώς, αλλά μιας που υπάρχουμε και εμείς, απλά ρωτάμε γνώμες για το πως θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας"


Ηλίας πάλι:
"Απλά, στο δεύτερο ποστ, συνδέθηκε άμεσα το Νέο ΠΣ και οι αλλαγές που έγιναν στη Γ' Τάξη με την (ανάλογη) αύξηση του κόστους των φροντιστηρίων για μία οικογένεια. Αυτό, σα λογική, για εμένα είναι λάθος. Όταν συζητάμε για αλλαγές στο ΠΣ και στα μαθήματα του δημόσιου σχολείου, δεν μπορεί να προβάλουμε ως πρώτο σχόλιο τις επιπτώσεις των αλλαγών στο φροντιστήριο."

Όποιες κι αν είναι οι φροντιστηριακές επιπτώσσεις, αν ανέβει το ποιοτικό επίπεδο διδασκαλείας στα σχολεία, είναι καλό. Θα συμφωνήσω πως δεν έχει σημασία η οικονομική επίπτωση, αν κι εφόσον όμως το Δημόσιο Αγαθό αναβαθμιστεί. Αυτό με το οποίο διαφώνησα, είναι πως είχε στόχο να θίξει κάποιον. Το αν είναι off-topic στο εν λόγω thread το κοινωνικό αποτέλεσμα, είναι άλλο πράγμα, με το να θέλει κάποιος να θίξει κάποιον κι απλά σχολίασα.   :angel:


Θα χαρώ πολύ να μάθω τι ειπώθηκε στη διημερίδα. Αν κάποιος μπορεί μέσες άκρες να μας ενημερώσει, ας το κάνει.
Χαίρομαι που μέσα από αυτό το thread συστηθήκαμε και λίγο καλύτερα.   ;)






ilias_s

George Eco, πολύ καλά τα λες.

Θα αρχίσω αντίστροφα αλλά πάντα μιλώντας από τη σκοπιά του σχολείου (ως εκπ/κός μόνο εκεί έχω δουλέψει και μπορώ να μιλήσω)... Το φροντιστήριο ούτε μπορείς ούτε και πρέπει να το εξαφανίσεις. Δε μπορείς γιατί όσο υπάρχει η δυνατότητα ο γονέας να πληρώσει για να κάνει κάποιος έστω 1 ώρα μάθημα παραπάνω στο παιδί του, θα το κάνει και δεν έχεις δικαίωμα να του το απαγορεύσεις. Δεν πρέπει γιατί, ο υποψήφιος πρέπει να έχει διεξόδους σε περίπτωση, όπως είπες, που έχει συσσωρεύσει κενά, που χρειάζεται μία πιο εξατομικευμένη διδασκαλία, που δίνει 2η φορά ή όταν (να το πούμε και αυτό) ο καθηγητής του σχολείου δεν μπορεί ή δεν ασχολείται να τον καλύψει.

Σκοπός του σχολείου δεν είναι να ανταγωνίζεται το φροντιστήριο. Κανονικά ούτε το αντίστροφο. Ο σκοπός του σχολείου είναι πολύ ευρύτερος. Άλλος ο γενικός σκοπός του ενός και άλλος του άλλου. Απλά υπάρχουν και οι πανελλαδικές εξετάσεις στη μέση! Εκεί το σχολείο θα πρέπει να παρέχει, ανάμεσα στα υπόλοιπα (διαπαιδαγώγηση, κοινωνικοποίηση κτλ) και ένα τουλάχιστον ικανοποιητικό επίπεδο παρεχόμενης γνώσης έτσι ώστε το φροντιστήριο να μην είναι απαραίτητο σε όλους.

Σε αυτό το γενικότερο σκοπό θα ήθελα να εστιάσω για να γυρίσουμε πάλι στο θέμα.

Αυτό που μου άρεσε στο 7ωρο είναι πως πλέον θα έχω τη δυνατότητα να κάνω το μάθημα κανονικά στο εργαστήριο. Λογικά, όπως και με την ΑΕΠΠ η "νέα" Πληροφορική θα χαρακτηριστεί αμιγώς εργαστηριακό μάθημα. Με 7ώρες νομίζω πως έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πλήθος ασκήσεων και προσωπικά θα επιδιώξω απαιτήσω τα συνεχόμενο 2ωρο. Σκοπός μου άλλωστε δεν είναι ο μαθητής να προετοιμαστεί μόνο για τις εξετάσεις αλλά να γνωρίσει τον προγραμματισμό και αν γίνεται να τον αγαπήσει. Φυσικά ακόμα το παρόν πλαίσιο (Ο.Π Οικονομίας & Πληροφορικής, διδασκαλία ΓΛΩΣΣΑΣ! κτλ) βάζει πολλές "τρικλοποδιές" σε αυτό το στόχο αλλά ελπίζω πως σιγά σιγά αυτό θα αλλάξει!

George Eco

Ηλία μάλλον κι ελπίζω να δούμε καλές αλλαγές. Πραγματικά το εύχομαι.

evry

Ο σκοπός του φροντιστηρίου είναι διαφορετικός από αυτόν του σχολείου.
Ο σκοπός του σχολείου είναι να κατανοήσει ο μαθητές κάποιες έννοιες ή να κατακτήσει κάποιες δεξιότητες και να γίνει χρήσιμος και σκεπτόμενος πολίτης
Ο σκοπός του φροντιστηρίου είναι να περάσει ο μαθητής στις εξετάσεις, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα λοιπόν.

Όσον αφορά το μέλλον του μαθήματος είναι φανερό νομίζω ότι όσο το μάθημα δεν εκσυγχρονίζεται κινδυνεύει. Όσο επιμένουμε να διδάσκουμε μια ΓΛΩΣΣΑ που χρησιμοποιούμε μόνο εμείς η οποία μάλιστα δυσχεραίνει και δεν διευκολύνει την εισαγωγή των μαθητών στην αλγοριθμική σκέψη δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε στη θετική κατεύθυνση ούτε το μάθημα να γίνει ελκυστικό για τα πολυτεχνεία.

Επίσης επειδή πάντα υπήρχε γκρίνια για τα θέματα των εξετάσεων, ότι είναι και καλά δύσκολα και ότι δεν θα μας επιλέγουν οι μαθητές έχω μια ερώτηση (ρητορική).
Φέτος που έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων από το ΑΟΘ (!!!) πως είμαστε? Καλά? Τώρα είμαστε με διαφορά το πιο εύκολο μάθημα. Τουλάχιστον βοηθάμε τους μαθητές να πάρουν κανένα βαθμό παραπάνω και να έχουν την ψευδαίσθηση ότι είναι καλοί στην πληροφορική.

ΥΓ. Τουλάχιστον τώρα οι μαθητές θα μαθαίνουν και Αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, ουπς σχεδίαση ήθελα να πω, δηλαδή γνώσεις ανωτέρου επίπεδου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 03 Ιουλ 2019, 09:28:35 ΠΜ


Όσον αφορά το μέλλον του μαθήματος είναι φανερό νομίζω ότι όσο το μάθημα δεν εκσυγχρονίζεται κινδυνεύει. Όσο επιμένουμε να διδάσκουμε μια ΓΛΩΣΣΑ που χρησιμοποιούμε μόνο εμείς η οποία μάλιστα δυσχεραίνει και δεν διευκολύνει την εισαγωγή των μαθητών στην αλγοριθμική σκέψη δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε στη θετική κατεύθυνση ούτε το μάθημα να γίνει ελκυστικό για τα πολυτεχνεία.

Επίσης επειδή πάντα υπήρχε γκρίνια για τα θέματα των εξετάσεων, ότι είναι και καλά δύσκολα και ότι δεν θα μας επιλέγουν οι μαθητές έχω μια ερώτηση (ρητορική).
Φέτος που έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων από το ΑΟΘ (!!!) πως είμαστε? Καλά? Τώρα είμαστε με διαφορά το πιο εύκολο μάθημα. Τουλάχιστον βοηθάμε τους μαθητές να πάρουν κανένα βαθμό παραπάνω και να έχουν την ψευδαίσθηση ότι είναι καλοί στην πληροφορική.


Ότι θέματα και να βάλουνε θα υπάρχουν κάποιοι που θα παραπονιούνται για την ευκολία ή δυσκολία τους. Το βασικότερο απ΄ όλα είναι τα θέματα να είναι σαφή και σε δεύτερο επίπεδο κλιμακούμενης δυσκολίας

Εγώ νομίζω ότι πρέπει να συζητήσουμε ανοιχτά τους λόγους που το μάθημα στο γενικό δεν έχει πάει ακόμα σε python

Επισυνάπτω το αντίστοιχο ΦΕΚ του 2015. Πρέπει να μας πει κάποιος τους λόγους, αν μπλοκάρεται η διαδικασία από 'εμας' ( ο νοών νοείτω) ή από το υπουργείο!