ΟΕΦΕ Ή ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ?

Ξεκίνησε από sotos, 03 Μαΐου 2021, 10:50:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sotos

Αν κάποιος έχει ένα από αυτά να μου πει να του πω το email για να να μου τα στείλει  ! ;D ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

konnacarmen

καλησπέρα σας, αν γίνεται θα ήθελα και εγω τα ποιο πρόσφατα τους θέματα το εμαιλ μου ειναι konstantinacarmen@gmail.com

npapathomop

Και εγώ θα τα ήθελα εφόσον είναι διαθέσιμα... (npapathomop@hotmail.com)

Ευχαριστώ!


George Eco

Πιο περίεργος είμαι με το πως λύνουν τα Γ, Δ παρά με τα θέματά τους προσωπικά. Έχει κανείς τις απαντήσεις τους; :)


Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Για να μην ανοίξω άλλο θέμα, γράφω εδω
Ένα από τα θέματα του οεφε, στηρίζεται στον πολλαπλασιασμό αλά ρώσικα, έχουν ένα κώδικα με λάθη και πρέπει να βρούμε τα λάθη... Το ίδιο το θέμα δεν έχει να κάνει με την ερώτηση μου (επειδή τα θεματα μπορεί να μην είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποιοι συνάδελφοι να μην τα εχουν ακόμη), η οποία είναι η εξής:
Οι μαθητές θα πρέπει άραγε να γνωρίζουν τα ακόλουθα δίχως κάποια περιγραφή;;; - - > Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα, ταξινόμηση με " επιλογή" η "εισαγωγή", δυαδική αναζήτηση;;  δηλαδη μπορεί να μπει θέμα β " γράψε μου την τον πολλαπλασιασμό αλά ρώσικα" η " γράψε μου την ταξινόμηση με επιλογή";; εμείς έχουμε κάνει παράδειγματα  αλλά να δίνεται κάπως μια περιγραφή.. Μόνο τη δυαδικη αναζήτηση τους ζητάω να γνωρίζουν καλύτερα δίχως περιγραφή... Ποια είναι η γνώμη σας;;

andreas_p

Α1. 4  ( Απάντηση )
;
Αν Σ , δείτε την εγκύκλιο 30/09/2020. Σελ. 25/31.

Δ5.β. ( Διατύπωση )
Πόσα έκτακτα περιστατικά αντιμετωπίστηκαν.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: andreas_p στις 10 Μαΐου 2021, 03:41:41 ΜΜ
Α1. 4  ( Απάντηση )
;
Αν Σ , δείτε την εγκύκλιο 30/09/2020. Σελ. 25/31.


Νομίζω είναι "ξεκάθαρο" πως είναι λάθος, με βάση τις οδηγίες που έχουν έρθει,  όντως δεν έπρεπε να βάλουν κάτι τέτοιο

Κανένας

#8
Επισυνάπτω ενδεικτικές απαντήσεις:

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

peteglamgr

Στο Β' θέμα που θέλει να ξαναγράψουμε το πρόγραμμα χωρίς χρήση υποπρογραμμάτων, επειδή η συνάρτηση μεταβάλλει "τοπικά" μόνο τις τιμές των παραμέτρων, νομίζω πως πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και άλλες μεταβλητές για τις πράξεις, για να μην αλλάξουν οι αρχικές μεταβλητές του προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
...
ΑΡΧΗ
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β,Γ
Α1<--Α*(-1)
Β1<--Β-4
Γ1<--2*Γ-8
Σ1<--Α1+Β1+Ψ1
Μ<--5+Σ1
ΓΡΑΨΕ Μ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ',Μ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Καραμαούνας Πολύκαρπος

#10
! ενναλακτικά
ΔΙΑΒΑΣΕ α ,β, γ
m <-- 5 -α + β-4 + 2*γ-8
ΓΡΑΨΕ m
ΓΡΑΨΕ 'Το αποτέλεσμα είναι:', m

George Eco

Μανώλη, εδώ και χρόνια εγώ ΔΕ κάνω θέματα ΟΕΦΕ στα παιδιά μου και σ' ευχαριστώ που εντοπίζεις τους λόγους πριν τους θίξω εγώ.

twisted

Παράθεση από: Κανένας στις 10 Μαΐου 2021, 07:48:43 ΜΜ
Επισυνάπτω ενδεικτικές απαντήσεις:

Καλημέρα.... συνάδελφε και το 2ο Σ/Λ λάθος δεν είναι ή εγώ δεν υπολογίζω κάτι σωστά;;;;

semaphore

Καλημέρα σε όλους. Μία ερώτηση θέλω να κάνω όσον αφορά το Α1. 2 ( Δυαδική Αναζήτηση ).
Κάνω παράθεση από το  συμπληρωματικό υλικό.  ( ...Ένας κλασικός αλγόριθμος που ακολουθεί τη φιλοσοφία της μεθόδου «Διαίρει και Βασίλευε» είναι η «Δυαδική αναζήτηση», η οποία εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση ταξινομημένου συνόλου στοιχείων ...) και λίγο πιο πάνω αναφέρει "...Ο μέγιστος αριθμός των συγκρίσεων (επαναλήψεων) που απαιτούνται για την εύρεση ενός στοιχείου σε ένα σύνολο «n» ταξινομημένων στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης μη ύπαρξης του στοιχείου, δίνεται από το ακέραιο μέρος του [log2(n)+1] (με στρογγυλοποίηση προς τα κάτω)..." .

Για να μπορέσει ένας μαθητής να απαντήσει αυτήν την ερώτηση δε θα έπρεπε να δοθεί το αποτέλεσμα του log2(10);

Εκτός και αν υπάρχει κάποια άλλη μεθοδολογία εύρεσης του αποτελέσματος που αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει.

Ευχαριστώ πολύ.

Καραμαούνας Πολύκαρπος

#14
Διορθώνω:

Kάνεις ένα ενδεικτικό σενάριο χειρότερης περίπτωσης:
αρχή <-- 1 τέλος <-- 10 μέσος = (1+10) div 2 = 5
1η επανάληψη: αρχή  6 μέσος 8
2η επανάληψη: αρχή 9 μέσος = 9
3η επανάληψη: αρχή 10 μέσος = 10
4η επανάληψη: αρχή 11

andreas_p

Πιο απλά ...
2^3 < 10 < 2^4  (1)
Λογαριθμίζεις (με βάση το 2) την (1)
και προκύπτει η  :
3 < log10 < 4   (2)

Η (2) αν εφαρμοστεί στον γνωστό τύπο προκύπτουν
τέσσερις (4) επαναλήψεις.


Κανένας

#16
Αν αναζητώ δυαδικά το 10 στο σύνολο 1..10 έχω:
left  right middle
1       10     5          1η σύγκριση 10>5
6       10     8          2η σύγκριση 10>8
9       10     9          3η σύγκριση 10>9
10     10     10        4η σύγκριση 10=10

Επειδή ο τελεστής div δίνει το ακέραιο πηλίκο (δηλαδή στρογγυλοποιημένο προς τα κάτω), αν αναζητώ σε ταξινομημένη αύξουσα ακολουθία N τιμών, τη μέγιστη τιμή ή μεγαλύτερή της, χρειάζομαι [log2( N)+1] συγκρίσεις ενώ για τις υπόλοιπες τιμές το πολύ [log2(N)] συγκρίσεις.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 10 Μαΐου 2021, 11:38:40 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

Για να μην ανοίξω άλλο θέμα, γράφω εδω
Ένα από τα θέματα του οεφε, στηρίζεται στον πολλαπλασιασμό αλά ρώσικα, έχουν ένα κώδικα με λάθη και πρέπει να βρούμε τα λάθη... Το ίδιο το θέμα δεν έχει να κάνει με την ερώτηση μου (επειδή τα θεματα μπορεί να μην είναι διαθέσιμα ακόμη και κάποιοι συνάδελφοι να μην τα εχουν ακόμη), η οποία είναι η εξής:
Οι μαθητές θα πρέπει άραγε να γνωρίζουν τα ακόλουθα δίχως κάποια περιγραφή;;; - - > Πολλαπλασιασμός αλά ρώσικα, ταξινόμηση με " επιλογή" η "εισαγωγή", δυαδική αναζήτηση;;  δηλαδη μπορεί να μπει θέμα β " γράψε μου την τον πολλαπλασιασμό αλά ρώσικα" η " γράψε μου την ταξινόμηση με επιλογή";; εμείς έχουμε κάνει παράδειγματα  αλλά να δίνεται κάπως μια περιγραφή.. Μόνο τη δυαδικη αναζήτηση τους ζητάω να γνωρίζουν καλύτερα δίχως περιγραφή... Ποια είναι η γνώμη σας;;

Μανώλη μέχρι τώρα δεν έχει ζητηθεί στις πανελλήνιες εξετάσεις ως θέμα να γραφεί ένας αλγόριθμος χωρίς κάποια περιγραφή και προφανώς δεν εχει καμια αξία , οπότε το θεωρώ απίθανο την εμφάνιση θεμάτγων του τύπου "Να γράψετε τον αλγόριθμος της σειριακής αναζήτησης...."

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Καλά σίγουρα αυτό λέω και εγώ Γιώργο... Και γενικά όλες αυτές οι συζητήσεις νομίζω κυρίως είναι θεωρητικού επιπέδου, απλά έτσι συζήτηση να γίνεται... Καλη συνεχεια σε όλους

George Eco

Καλημέρα συνάδελοι.
Ακόμα αναρωτιέμαι, έχει κανείς τις προτεινόμενες λύσεις που έδωσε ο ΟΕΦΕ για τα φετινά θέματά του; Κάθε χρόνο τα κοιτάω αυτά.

Σε γενικές γραμμές, Γιώργο, Μανώλη,αυτά που βλέπω από τον ΟΕΦΕ με κάνουν να νιώθω μπερδεμένα συναισθήματα.
Ξεκαθαρίζω πως είναι προσωπική μου γνώμη αυτό, δε το παρουσιάζω ως την απόλυτη αλήθεια και τέτοια αστεία.
Έχω προβληματισμούς.
Φέρει πειν:
2020 ΕΠΑΛ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: Θέματα και λύσεις σε Python3, ενώ το βιβλίο είναι γραμμένο και τα παιδιά  διδάσκονται κι εξετάζονται σε Python2, που έχει σαφείς συντακτικές διαφορές. Πιο πολλή σύγχιση παρά εξάσκηση και συμβολή στη γνώση. Δε μου άρεσε καθόλου αυτό προσωπικά. Επίσης συγγραφέας του εν λόγω βιβλίου που διδάσκεται στα ΕΠΑΛ είναι ο @evry, οπότε και μπορεί να επιβεβαιώσει τα όσα λέω.

2020: Γ Λυκείου Θέμα Γ. Δείτε τη λύση. Δυό σελίδες και κάτι, για το θέμα Γ.  Κοιτάζω την εκφώνηση, αναλύω... τι να δω; Έβγαινε γρηγορότερα. Χωρίς πλάκα, μη δείτε τη λύση τους. Προσπαθήστε μόνοι σας και θα καταλάβετε. Ψαρωτική εκφώνηση, με καλή ανάλυση όμως λύνεται πολύ απλά. Γνώμη μου.

Απλώς πιστεύω πως δεν έχει νόημα να τα δίνουμε για ίδιο χρόνο που απαιτείται για να λυθούν θέματα 100 μονάδων.
Συνήθως τα θέματα, κατ εκτίμηση τα υπολογίζω σε 120 με 140 μονάδες. Θέλω να πω, αν θέλω να βάλω μια ψαρωτική άσκηση, που κανείς να μη μπορέσει να λύσει, αλλά να μην έχει και κάποιο διακριτό διδακτικό στόχο, τότε ποιο το νόημα; Ας απαιτεί τουλάχιστο μεγάλο μέρος της ύλης για να λυθεί, να έχει μια επαναληπτική αξία τουλάχιστο. Ξαναλέω, γνώμη μου.

Στα θετικά:
Τόσο το 2020, όπως και φέτος, στη θεωρία, δε διαφωνώ καθόλου. Στα θέματα Α,Β συμφωνώ στα όσα έδωσαν έμφαση. Είναι καλά τα θέματα θεωρίας τους, έτσι νομίζω. Σίγουρα μπορούσαν να δουν κι άλλα θέματα, αλλά δε διαφωνώ καθόλου. Πολύ καλή δουλειά!



epsilonXi

άσχετη φιλολογική παρατήρηση

και αυτό το «θεωρείστε» αντί για «θεωρήστε» έχει γίνει καθεστώς

παίζει να υπάρχει σε ΟΛΕΣ τις χρονιές


SPY

Συνάδελφοι καλησπέρα,

Μήπως κάποιος μπορεί να μας πει ποιά ήταν τα θέματα θεωρίας του "Είμαστε μέσα" φάση Γ.

Ευχαριστώ

Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους