Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

eara

Παράθεση
ΠΡΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ:

Κοιτάξτε να διορθώσετε τις φόρμες σας στην σελίδα http://exams-repo.cti.gr/contact γιατί δεν έχετε καταχωρημένο το μάθημα "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ" έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να σας στείλει παρατηρήσεις για κάποιο θέμα.

eara

Στα περί κοινής λογικής και Dr. Spoke απλώς θεώρησε την περίπτωση ότι φόρτωσες το καράβι ακριβώς στο όριο του. Και ξαφνικά το κουτσούλησε ένας γλάρος. Με βάση αυτά που λες η κουτσουλιά θα το στείλει στον πάτο...

Gnirut

Παράθεση από: eara στις 06 Δεκ 2014, 04:46:58 ΜΜ
Στα περί κοινής λογικής και Dr. Spoke απλώς θεώρησε την περίπτωση ότι φόρτωσες το καράβι ακριβώς στο όριο του. Και ξαφνικά το κουτσούλησε ένας γλάρος. Με βάση αυτά που λες η κουτσουλιά θα το στείλει στον πάτο...

Πολύ σωστή παρατήρηση, θα πρέπει λοιπόν ο θεματογράφος να συμπεριλάβει στην εκφώνηση για να είναι πλήρως σαφής ότι στην περιοχή φόρτωσης του καραβιού δεν πετάνε γλάροι και άλλα πουλιά.

eara

Παράθεσηθα πρέπει λοιπόν ο θεματογράφος να συμπεριλάβει στην εκφώνηση για να είναι πλήρως σαφής ότι στην περιοχή φόρτωσης του καραβιού δεν πετάνε γλάροι και άλλα πουλιά.

Όχι δεν χρειάζεται.

Το όριο φόρτωσης είναι όριο ασφαλείας που ορίζει ο μηχανικός - που ο χρήστης δεν θα πρέπει να το υπερβεί  βάσει νόμου - προκειμένου να ανταπεξέλθει σε οριακές συνθήκες που και αυτές ορίζονται στην αντίστοιχη μελέτη του μηχανικού.

Σαφώς και δεν είναι το όριο του καραβιού που αν το περάσεις θα βουλιάξει. Ο μηχανικός πάντα φροντίζει να υπάρχει ανοχή ως προς αυτό και το όριο φόρτωσης θα είναι μικρότερο του υπολογισμένου ορίου αντοχής προκειμένου να αποφύγει την κουτσουλια που λέμε.



eara

Ρίξτε επίσης μια ματιά στο

http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19353.pdf

Εκεί το Δ3. υποερώτημα αναφέρει

ΠαράθεσηΔ3. Να υπολογίζει το τελικό ποσό φόρου που πρέπει να πληρώσει η οικογένεια.
και βαθμολογείτε με 15 μονάδες από τις 25.

Ζητάει απλώς να υπολογιστεί ο τελικός φόρος χωρίς να ζητάει να εκτυπωθεί (όχι ότι έπρεπε να το κάνει).

Το "πιθανό ζήτημα" εδώ είναι ότι αυτό πέρνει 15 μονάδες ενώ τα υπόλοιπα από 5.


Σπύρος Δουκάκης

Πόσες μονάδες θα έδινες εσύ ανά ερώτημα;

Επίσης θα ήταν σημαντικό για τη συζήτηση να αναλυθεί η κατανομή μονάδων.

Παράθεση από: eara στις 06 Δεκ 2014, 06:42:16 ΜΜ
Ρίξτε επίσης μια ματιά στο

http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19353.pdf

Εκεί το Δ3. υποερώτημα αναφέρει
και βαθμολογείτε με 15 μονάδες από τις 25.

Ζητάει απλώς να υπολογιστεί ο τελικός φόρος χωρίς να ζητάει να εκτυπωθεί (όχι ότι έπρεπε να το κάνει).

Το "πιθανό ζήτημα" εδώ είναι ότι αυτό πέρνει 15 μονάδες ενώ τα υπόλοιπα από 5.

eara

#156
Σκεπτόμενος μια λύση όπως η ακόλουθη

Αλγόριθμος ΘΕΜΑ_Δ_19353
Διάβασε Φόρος, ΠλήθοςΠαιδιών
ΤελικόςΦόρος ← Φόρος
Αν ΠλήθοςΠαιδιών >= 3 τότε
  Γράψε "είναι πολύτεκνη οικογένια"
  ΤελικόςΦόρος ← ΤελικόςΦόρος - 1000
Τέλος_αν
Τέλος ΘΕΜΑ_Δ_19353


Εδώ αυτό που μου με "ξένισε" με την πρώτη ματιά (αλλά τελικώς από ότι βλέπω ότι δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι το γεγονός ότι ζητάει να υπολογιστεί ο τελικός φόρος αλλά δεν ζητάει να χρησιμοποιηθεί αλλού (π.χ. να τον τυπώσει). Ο προφανής λόγος είναι ότι η Δ2 καλύπτει ίσως το ζήτημα αυτό από πλευράς εξέτασης της ύλης, οποτε δεν έχει νόημα να σπαταληθούν άλλες μονάδες για εντολές Γράψε. Τώρα ή το έκανε σκόπιμα εξ αρχής, ή το ζητούσε αλλά το ξήλωσε αργότερα και του ξέμειναν οι μονάδες (υποθέσεις κάνω).

Βέβαια υπάρχουν και διαφορετικές διατυπώσεις της λύσης οπότε μπορεί και να είχε κάτι διαφορετικό υπ' όψιν του.

Οι 15 μονάδες μπορεί και να σταθούν για το Δ3 αλλά (προσωπικά) θα προτιμούσα να τις μοιράσω σε 5 στο Δ1, 10 στο Δ2, και 10 στο Δ3.

itt

Παράθεση από: Gnirut στις 06 Δεκ 2014, 04:25:05 ΜΜ
A) Η κοινή λογική λέει:
-Ένα καράβι το φορτώνουμε μέχρι να φτάσει στο όριο φόρτωσής του και όχι παραπάνω.
-Ως εκ τούτου ο αριθμός των φορτωμένων στο καράβι κονταίηνερ είναι ...αυτός. Δηλαδή αυτά που φορτώθηκαν, που φυσικά δεν βγάζουν υπέρβαρο το καράβι, γιατί αν έβγαζαν υπέρβαρο το καράβι δεν θα υπήρχε πρόβλημα αφού το καράβι θα είχε βουλιάξει (Dr. Spock που λέμε)...
(τα παραπάνω δεν θα πρέπει να χρειάζονται επεξηγήσεις ούτε για μαθητές ούτε για καθηγητές)

B) Η βασική λογική λέει:
- Ένα καράβι φροντίζουμε να το γεμίσουμε όσο πιο πολύ γίνεται χωρίς να περάσουμε το όριο φόρτωσής του
(το παραπάνω βασικά δεν χρειάζεται ούτε αυτό επεξηγήσεις αλλά για κάποιους σχολαστικούς ίσως να έπρεπε να διατυπωθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια, κατά τη γνώμη μου πάντως δεν θα χρειαζόταν).

Με βάση τα παραπάνω ο αλγόριθμος θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να εισάγονται κονταίηνερ μέχρι να γεμίσει τελείως το καράβι και ο χρήστης να βάλει 0 ή ο χρήστης τερματίσει πρόωρα την φόρτωση βάζοντας πάλι 0.

ΥΓ
Τέλος πάντων αυτός που έβαλε αυτό το θέμα γνώμη δεν έχει επί του θέματος;
Που περιμένει να συζητήσει το θέμα, στο στέκι ή π.χ. στο facebook;


Βασικά η λογική λέει ότι σε περίπτωση που ξεπεράσεις το όριο φόρτωσης θα μπλοκάρεις τη διαδικασία φόρτωσης ζητώντας input από κάποιον χειριστή. Γενικά η όλη σύλληψη του θέματος είναι πολύ κακή.

eara

Επίσης στο Β2 του θέματος http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19623.pdf

Οι τελίτσες φαντάζομαι ότι υπονοούν ότι ο μαθητής πρέπει να συμπληρώσει εκεί κάτι (αν λάβεις υπ' όψιν και τον επιμερισμό των 15 μονάδων). Οπότε καταλήγω στο ότι ζητάει να γράψεις και τι γίνεται με τις μεταβλητές και μετά την δομή επανάληψης, αν βεβαια το κρίνει (ο μαθητής) απαραίτητο όπως λέει και η υπόδειξη.

Υπόψιν ότι είμαστε σε ψευδοκώδικα και όχι σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού οπότε δεν ορίζεται επακριβώς το scope των μεταβλητών (εκτός αν κάποιος τελικά το ορίσει αυθαίρετα).

Η μεταβλητή Χ για παράδειγμα θα μπορούσε τελικά να οριστεί σε μία γλώσσα προγραμματισμού ως τοπική μεταβλητή εντός του βρόγχου και εκτός να μην υφίστατε, αλλού πάλι θα μπορούσε να υφίστατε και εκτός του βρόγχου. Οπότε τι γίνεται αν κάποιος απαντήσει π.χ.


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμήαπροσδιόριστηαπροσδιόριστηαπροσδιόριστη2
1η επανάληψη220201
2η επανάληψη44030-2
μετά την επανάληψηαπροσδιόριστη4030-2

η ακόμα χειρότερα αν δεν απαντήσει στην τελευταία γραμμή (θεωρώντας ότι όλες οι μεταβλητές είναι τοπικές)


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμή2
1η επανάληψη220201
2η επανάληψη44030-2
.......................................

Επίσης δεν μου φαίνεται ξεκάθαρο με την μορφή που δίνεται ο πίνακας προς συμπληρωση ποια τιμή της μεταβλητής Χ ζητάει: αυτή πριν την αύξηση που προκαλεί η δομή ή αυτή μετά; Τι γίνεται π.χ. στην περίπτωση που κάποιος απαντήσει


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμήαπροσδιόριστηαπροσδιόριστηαπροσδιόριστη2
1η επανάληψη420201
2η επανάληψη64030-2
μετά την επανάληψη64030-2

γράφοντας ότι πέρνει τις τιμές στο τέλος της επανάληψης (όπως κάνει με τις A,B,C).

Προσωπικά θα απέφευγα να ζητήσω την τιμή της Χ μετά την επανάληψη αν δεν την είχα ορίσει σε κάποιο block εκτός της επανάληψης. Και εδώ δεν είναι μόνο η Χ αλλά και οι A,B,C.


evry

#159
Αν υποθέσουμε ότι σε τέτοιους είδους ασκήσεις ακολουθείται το σκεπτικό της ΑΕΠΠ, κάτι που προκύπτει από το βιβλίο
νομίζω ότι από τη στιγμή που λέει κάνε αλγόριθμο ο οποίος να υπολογίζει
θέλει στο τέλος
Αποτελέσματα //  Τελικός_φόρος  //

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 12:46:08 ΠΜ
Σκεπτόμενος μια λύση όπως η ακόλουθη

Εδώ αυτό που μου με "ξένισε" με την πρώτη ματιά (αλλά τελικώς από ότι βλέπω ότι δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι το γεγονός ότι ζητάει να υπολογιστεί ο τελικός φόρος αλλά δεν ζητάει να χρησιμοποιηθεί αλλού (π.χ. να τον τυπώσει). Ο προφανής λόγος είναι ότι η Δ2 καλύπτει ίσως το ζήτημα αυτό από πλευράς εξέτασης της ύλης, οποτε δεν έχει νόημα να σπαταληθούν άλλες μονάδες για εντολές Γράψε. Τώρα ή το έκανε σκόπιμα εξ αρχής, ή το ζητούσε αλλά το ξήλωσε αργότερα και του ξέμειναν οι μονάδες (υποθέσεις κάνω).

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#160
Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 02:59:47 ΠΜ
Υπόψιν ότι είμαστε σε ψευδοκώδικα και όχι σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού οπότε δεν ορίζεται επακριβώς το scope των μεταβλητών (εκτός αν κάποιος τελικά το ορίσει αυθαίρετα).
όχι δεν ορίζεται επακριβώς, δεν υπάρχει scope.
Στο κομμάτι της ψευδογλώσσας δε λέει κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι είναι προφανές ότι όλες οι μεταβλητές έχουν εμβέλεια σε όλο τον αλγόριθμο.
Αν επιτρέπεται διδάσκεις το μάθημα αυτό φέτος? Που βρίσκεσαι στην ύλη?

Παράθεση
Η μεταβλητή Χ για παράδειγμα θα μπορούσε τελικά να οριστεί σε μία γλώσσα προγραμματισμού ως τοπική μεταβλητή εντός του βρόγχου και εκτός να μην υφίστατε, αλλού πάλι θα μπορούσε να υφίστατε και εκτός του βρόγχου.
Με το σκεπτικό αυτό όλες οι ασκήσεις και τα παραδείγματα του βιβλίου είναι λάθος γιατί φαντάζομαι ότι μπορούμε να βρούμε μια τουλάχιστον γλώσσα προγραμματισμού στην οποία να μην μπορούν να εφαρμοστούν πλήρως.

Παράθεση
Οπότε τι γίνεται αν κάποιος απαντήσει π.χ.

...................................................................................

η ακόμα χειρότερα αν δεν απαντήσει στην τελευταία γραμμή (θεωρώντας ότι όλες οι μεταβλητές είναι τοπικές)

...................................................................................

Επίσης δεν μου φαίνεται ξεκάθαρο με την μορφή που δίνεται ο πίνακας προς συμπληρωση ποια τιμή της μεταβλητής Χ ζητάει: αυτή πριν την αύξηση που προκαλεί η δομή ή αυτή μετά; Τι γίνεται π.χ. στην περίπτωση που κάποιος απαντήσει
...................................................................................
Δεν θα γίνει τίποτα γιατί το γραπτό το διορθώνει ο καθηγητής του παιδιού, άρα φαντάζομαι ότι θα βαθμολογήσει την σκέψη του.
Γενικά έχω την εντύπωση ότι με όλη αυτή την κουβέντα που γίνεται με την τράπεζα υπάρχει σε κάποιους η αίσθηση ότι είναι πανελλήνιες και όχι ότι είναι ενδοσχολικές εξετάσεις των οποίων τα γραπτά τα διορθώνει ο καθηγητής των παιδιών με ότι αυτό συνεπάγεται

Παράθεση
Προσωπικά θα απέφευγα να ζητήσω την τιμή της Χ μετά την επανάληψη αν δεν την είχα ορίσει σε κάποιο block εκτός της επανάληψης. Και εδώ δεν είναι μόνο η Χ αλλά και οι A,B,C.
Στην ψευδογλώσσα δεν ορίζονται μεταβλητές, εννοείται ότι υπάρχουν όλες εξαρχής. Δηλαδή πριν καν ξεκινήσει ο αλγόριθμος να εκτελείται. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα εδώ

Ωστόσο για το θέμα με τη φόρτωση, έχεις δίκιο, υπάρχει πρόβλημα. Φαντάζομαι ότι θα το διορθώσουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

ok. Δες και μία άλλη ενδεικτική λύση:

https://introcsprinciples.files.wordpress.com/2014/11/sols_gi_v_eiy_0_193531.pdf

Οι δε μονάδες έρχονται να αναδείξουν τις πολλαπλές σωστές διαδικασίες επίλυσης του συγκεκριμένου ερωτήματος (π.χ. μπορεί να γίνει με απλή, με σύνθετη, με τον δικό σου τρόπο κ.α.).

Επίσης, όπως ήδη γράφτηκε ίσως να είναι καλό να αναδείξουμε και την δηλωτική εντολή Αποτελέσματα...

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 12:46:08 ΠΜ
Σκεπτόμενος μια λύση όπως η ακόλουθη

Αλγόριθμος ΘΕΜΑ_Δ_19353
Διάβασε Φόρος, ΠλήθοςΠαιδιών
ΤελικόςΦόρος ← Φόρος
Αν ΠλήθοςΠαιδιών >= 3 τότε
  Γράψε "είναι πολύτεκνη οικογένια"
  ΤελικόςΦόρος ← ΤελικόςΦόρος - 1000
Τέλος_αν
Τέλος ΘΕΜΑ_Δ_19353


Εδώ αυτό που μου με "ξένισε" με την πρώτη ματιά (αλλά τελικώς από ότι βλέπω ότι δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι το γεγονός ότι ζητάει να υπολογιστεί ο τελικός φόρος αλλά δεν ζητάει να χρησιμοποιηθεί αλλού (π.χ. να τον τυπώσει). Ο προφανής λόγος είναι ότι η Δ2 καλύπτει ίσως το ζήτημα αυτό από πλευράς εξέτασης της ύλης, οποτε δεν έχει νόημα να σπαταληθούν άλλες μονάδες για εντολές Γράψε. Τώρα ή το έκανε σκόπιμα εξ αρχής, ή το ζητούσε αλλά το ξήλωσε αργότερα και του ξέμειναν οι μονάδες (υποθέσεις κάνω).

Βέβαια υπάρχουν και διαφορετικές διατυπώσεις της λύσης οπότε μπορεί και να είχε κάτι διαφορετικό υπ' όψιν του.

Οι 15 μονάδες μπορεί και να σταθούν για το Δ3 αλλά (προσωπικά) θα προτιμούσα να τις μοιράσω σε 5 στο Δ1, 10 στο Δ2, και 10 στο Δ3.

Σπύρος Δουκάκης

Παιδιά όχι βρόγχος. Ο βρόγχος είναι το πνευμόνι!!!

Είναι ΒΡΟΧΟΣ!!! Έχει γίνει ιδιαίτερη αναφορά και στο βιβλίο για αυτό το θέμα... σελ. 39, ώστε να το αποκαλούν σωστά οι μαθητές μας.

Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος     Βρόχος   Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος     Βρόχος   Βρόχος   Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος    Βρόχος     Βρόχος
Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 02:59:47 ΠΜ
Επίσης στο Β2 του θέματος http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19623.pdf

Οι τελίτσες φαντάζομαι ότι υπονοούν ότι ο μαθητής πρέπει να συμπληρώσει εκεί κάτι (αν λάβεις υπ' όψιν και τον επιμερισμό των 15 μονάδων). Οπότε καταλήγω στο ότι ζητάει να γράψεις και τι γίνεται με τις μεταβλητές και μετά την δομή επανάληψης, αν βεβαια το κρίνει (ο μαθητής) απαραίτητο όπως λέει και η υπόδειξη.

Υπόψιν ότι είμαστε σε ψευδοκώδικα και όχι σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού οπότε δεν ορίζεται επακριβώς το scope των μεταβλητών (εκτός αν κάποιος τελικά το ορίσει αυθαίρετα).

Η μεταβλητή Χ για παράδειγμα θα μπορούσε τελικά να οριστεί σε μία γλώσσα προγραμματισμού ως τοπική μεταβλητή εντός του βρόγχου και εκτός να μην υφίστατε, αλλού πάλι θα μπορούσε να υφίστατε και εκτός του βρόγχου. Οπότε τι γίνεται αν κάποιος απαντήσει π.χ.


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμήαπροσδιόριστηαπροσδιόριστηαπροσδιόριστη2
1η επανάληψη220201
2η επανάληψη44030-2
μετά την επανάληψηαπροσδιόριστη4030-2

η ακόμα χειρότερα αν δεν απαντήσει στην τελευταία γραμμή (θεωρώντας ότι όλες οι μεταβλητές είναι τοπικές)


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμή2
1η επανάληψη220201
2η επανάληψη44030-2
.......................................

Επίσης δεν μου φαίνεται ξεκάθαρο με την μορφή που δίνεται ο πίνακας προς συμπληρωση ποια τιμή της μεταβλητής Χ ζητάει: αυτή πριν την αύξηση που προκαλεί η δομή ή αυτή μετά; Τι γίνεται π.χ. στην περίπτωση που κάποιος απαντήσει


ΜεταβλητέςΧΑΒC
Αρχική τιμήαπροσδιόριστηαπροσδιόριστηαπροσδιόριστη2
1η επανάληψη420201
2η επανάληψη64030-2
μετά την επανάληψη64030-2

γράφοντας ότι πέρνει τις τιμές στο τέλος της επανάληψης (όπως κάνει με τις A,B,C).

Προσωπικά θα απέφευγα να ζητήσω την τιμή της Χ μετά την επανάληψη αν δεν την είχα ορίσει σε κάποιο block εκτός της επανάληψης. Και εδώ δεν είναι μόνο η Χ αλλά και οι A,B,C.



eara

@Σπύρος Δουκάκης

Περί πνεύμονα...  στο 19623 ναι έχεις απόλυτο δίκιο. Δικό μου λάθος θα το γράψω 100 φορές για να μην το ξανακάνω και καλά κάνεις και μου το επισημαίνεις με τον τρόπο αυτό για να αποτελέσει "παράδειγμα προς αποφυγή" για τους υπόλοιπους :-[

@Evry

Παράθεσηόχι δεν ορίζεται επακριβώς, δεν υπάρχει scope.
Στο κομμάτι της ψευδογλώσσας δε λέει κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι είναι προφανές ότι όλες οι μεταβλητές έχουν εμβέλεια σε όλο τον αλγόριθμο.
Μόλις διατύπωσες ότι δεν υπάρχει scope, αλλά υπάρχει και είναι global.

ΠαράθεσηΜε το σκεπτικό αυτό όλες οι ασκήσεις και τα παραδείγματα του βιβλίου είναι λάθος γιατί φαντάζομαι ότι μπορούμε να βρούμε μια τουλάχιστον γλώσσα προγραμματισμού στην οποία να μην μπορούν να εφαρμοστούν πλήρως.
Όχι δεν λέω αυτό. Απλώς θεωρώ ότι δεν ασχολούμαστε με το scope των μεταβλητών στον ψευδοκώδικα αλλά στην γλώσσα προγραμματισμού. Εκεί θα πάρουμε την τελική απόφαση για το scope.

Το (προσωπικό μου) πρόβλημα εδώ είναι ότι αρκετές φορές σε γλώσσες προγραμματισμού η μεταβλητή του βρόχου (επιτέλους το έγραψα σωστά), στο ψευδοκώδικα χρησιμοποιείται για κάποια δουλειά εντός του βρόχου μόνου και δεν μας ενδιαφέρει τι γίνεται μετά. Οπότε για αυτό και τελικά σε κάποια γλώσσα προγραμμαστιμού το δηλώνουμε ως local.

Π.χ.

Για Χ από 2 μέχρι 5 με_βήμα 2
  ! κώδικας_Α
Τέλος_επανάληψης
! κώδικας_Β


Την χρήση της X στον κώδικα Β προσωπικά (στην πράξη) την αποφεύγω για να είναι ο κώδικας πιο ευανάγνωστος. Επειδή βλέπω ότι αυτό ζητείται σε θέματα τόσο τώρα όσο και παλαιώτερα (σε Πανελλήνιες) αναγκάζομαι να το αναφέρω με αντίστοιχα παραδείγματα. Εγώ προσωπικά το θεωρώ ως λεπτομέρεια. Οι εισηγητές από την άλλη ως κάτι που οφείλουν οι μαθητές να γνωρίζουν και ίσως καλά κάνουν στην τελική. Εγώ πάντως εξακολουθώ και έχω επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και αυτό.

Για την 193531: Την είδα την λύση σας και μια χαρά λύση είναι. Σχολιάζω απλως το γεγονός ότι η εκφώνηση ΔΕΝ το ζητάει και πως μπορεί αυτό τελικά να προέκυψε. Στα περί μονάδων όπως ανάφερα δεν είμαι σίγουρος (για αυτό και χρησιμοποιώ το "πιθανός").

Στην ύλη είμαι σίγουρα πίσω. Έχω χάσει 4 ώρες (λόγο καταλήψης, εκδρομης, ομιλίας, ασφάλεια στο διαδίκτυο) και έχω κάνει 2 ώρες μόνο αλγόριθμους. Το πως θα βγει η ύλη φέτος δεν το έχω ξεκαθαρίσει. Σίγουρα θα χρειαστεί να δανειστώ ώρες από άλλους.


evry

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 05:17:39 ΜΜ
@Evry
Μόλις διατύπωσες ότι δεν υπάρχει scope, αλλά υπάρχει και είναι global.
ακριβώς αυτό εννοούσα ότι είναι global , δηλαδή ότι δεν υπάρχει local scope

Παράθεση
Όχι δεν λέω αυτό. Απλώς θεωρώ ότι δεν ασχολούμαστε με το scope των μεταβλητών στον ψευδοκώδικα αλλά στην γλώσσα προγραμματισμού. Εκεί θα πάρουμε την τελική απόφαση για το scope.
ακριβώς, άρα όσο είμαστε σε ψευδογλώσσα δεν ασχολούμαστε, άρα για τους μαθητές δεν υπάρχει scope ούτε global ούτε local  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr