Λάθη που εντοπίζονται στα γραπτά, στο θέμα 1

Ξεκίνησε από Sergio, 01 Ιουν 2006, 09:25:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Συνάδελφοι βαθμολογητές,

καταγράψτε ΤΩΡΑ και δημοσιεύστε σε αυτό το θέμα τα λάθη που βλέπετε στα γραπτά των μαθητών.

Είναι η κρίσιμη περίοδος και πρέπει να εκμεταλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνεται να εντοπίσουμε τα σημεία που αποκαλύπτει η φετινή εξεταστική διαδικασία ώστε να μάθουμε ΤΙ πρέπει να κάνουμε καλύτερα από τη νέα σχολική χρονιά.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Laertis

Ένα αρκετά συνηθισμένο λάθος που συναντώ σε αρκετά γραπτά στο Θέμα 1Γ είναι ότι οι μαθητές δίνουν σωστά τον πίνακα τιμών για τη Διαδικαδία και το Πρόγραμμα αλλά εμφανίζουν μόνο τις 3 τελευταίες τιμές του Προγράμματος.
Προφανώς η διατύπωση του ερωτήματος " Τι θα εμφανιστεί κατά την εκτέλεση του προγράμματος ... " έχει αποπροσανατολίσει αρκετούς μαθητές οι οποίοι ενώ φαίνεται ότι γνωρίζουν να "τρέξουν το Πρόγραμμα και τη Διαιδικασία, εμφανίζουν μόνο τις τιμές του προγράμματος (2,9,11).

Πρέπει να χάσει μόρια και πόσα;
Κατα τη γνώμη μου και με συζήτηση στο Βαθμολογικό χάνει 2 μόρια.

Περιμένω γνώμες ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

filippos

Το θέμα συζητήθκε εκτενώς στην πειραματική βαθμολόγηση.

Μία συχνή παρανόηση αρκετών μαθητών στην ύλη που αφορά στα υποπρογράμματα έχει να κάνει με την "ορατότητα" (εμβέλεια) των μεταβλητών.  Αρκετοί μαθητές εσφαλμένα θεωρούν ότι οι μεταβλητές του προγράμματος είναι ορατές και στα υποπρογράμματα.  Έτσι όταν τους ζητηθεί μέσα στο υποπρόγραμμα να τυπώσουν την τιμή μίας μεταβλητής που το όνομά της εμφανίζεται και στο πρόγραμμα τυπώνουν την τιμή της μεταβλητής του προγράμματος.

Τώρα, εάν ο μαθητής δεν εκτελέσει το ΓΡΑΨΕ του υποπρογράμματος, δε δείχνει τι θέση "παίρνει" στο παραπάνω θέμα.

Αποφασίστηκε να κόβονται οι μονάδςς που αναλογούν στις 3 τιμές που δεν εμφανίζονται (6 μονάδες)

Αν, αντίθετα, ο μαθητής παρουσιάζει σωστό πίνακα τιμών και "καταδεικνύει" με σαφήνεια τι θα τυπωθεί (έστωκαι "κυκλώνοντας" τις τιμές) παίρνει όλες τις μονάδες

Laertis

Δηλαδή filippe ένα γραπτό που παρουσιάζει σωστά στο καθαρό τον πίνακα τιμών Α , Β, Γ  στη Διαδικασία και στο Πρόγραμμα,  υπολογίζει όλες τις τιμές αλλά καταλήγει :

               Στο πρόγραμμα θα εκτυπωθούν οι τιμές 2, 9, 11

κόβονται 6 μονάδες απο τις 12 ;

Το ότι γνωρίζει να "τρέξει" τη διαδικασία και να αντικαταστήσει τις τυπικές παραμέτρους σωστά και στη συνέχεια να επαναφέρει στις πραγματικές παραμέτρους τις σωστές τιμές , πάει περίπατο ;

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ με την "μπακάλικη λογική" βαθμολόγησης  που λέει : 12 μόρια στο ερώτημα , 6 οι τιμές που εμφανίζονται , άρα 2 η κάθε μία και τελιώσαμε.

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

filippos

Παράθεση από: Laertis στις 03 Ιουν 2006, 03:41:49 ΜΜ
Το ότι γνωρίζει να "τρέξει" τη διαδικασία και να αντικαταστήσει τις τυπικές παραμέτρους σωστά και στη συνέχεια να επαναφέρει στις πραγματικές παραμέτρους τις σωστές τιμές , πάει περίπατο ;

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ με την "μπακάλικη λογική" βαθμολόγησης  που λέει : 12 μόρια στο ερώτημα , 6 οι τιμές που εμφανίζονται , άρα 2 η κάθε μία και τελιώσαμε.

Εννοείς ότι πρέπει να μπούμε σε "μαγειρικές" λογικές της μορφής "τόσα για τον πίνακα, τόσα για το πρώτο γράψε, τόσα για το δεύτερο, και αν έχει σωστό τον πίνακα αλλά λάθος το γράψε, τοτε μείον τόσο γιατί μπορεί να αντέγραψε μπορεί όμως και να του ξέφυγε, και αν έχει ανάποδα τα γράψε ... ε μήπως το παιδί από το άγχος του... αλλά εγώ πιστεύω ότι το κατάλαβε κ.λπ.κ.λπ και να αγνοήσουμε την ερώτηση που επίσημα τέθηκε;

υπάρχουν και άλλες διαστάσεις, λόγοι και αντίλογοι και αν δεν υπάρχει "πειθαρχεία" στα ζητούμενα του θέματος, κάπου υπάρχει αδικία. 
Παράθεση από: filippos στις 03 Ιουν 2006, 08:02:31 ΠΜ
Μία συχνή παρανόηση αρκετών μαθητών στην ύλη που αφορά στα υποπρογράμματα έχει να κάνει με την "ορατότητα" (εμβέλεια) των μεταβλητών.  Αρκετοί μαθητές εσφαλμένα θεωρούν ότι οι μεταβλητές του προγράμματος είναι ορατές και στα υποπρογράμματα.  Έτσι όταν τους ζητηθεί μέσα στο υποπρόγραμμα να τυπώσουν την τιμή μίας μεταβλητής που το όνομά της εμφανίζεται και στο πρόγραμμα τυπώνουν την τιμή της μεταβλητής του προγράμματος.

Τώρα, εάν ο μαθητής δεν εκτελέσει το ΓΡΑΨΕ του υποπρογράμματος, δε δείχνει τι θέση "παίρνει" στο παραπάνω θέμα.
.
.
.
Αν, αντίθετα, ο μαθητής παρουσιάζει σωστό πίνακα τιμών και "καταδεικνύει" με σαφήνεια τι θα τυπωθεί (έστω και "κυκλώνοντας" τις τιμές) παίρνει όλες τις μονάδες

Laertis

Οκ filippe , σεβαστή η άποψή σου αλλά διαφωνούμε.

Ο τρόπος βαθμολόγησης στο συγκεκριμένο θέμα συζητήθηκε στο Βαθμολογικό, αποφασίσαμε απο κοινού (όχι πάντως αυτό που υποστηρίζεις εσύ) και φυσικά ακολουθώ στη βαθμολόγηση την απόφαση που πήραμε.

Δε ξέρω απο που αλλού μπορεί να προκύψει η "πειθαρχία" που αναφέρεις. Όσο για το τι είναι δίκαιο και τι άδικο είναι θέμα υποκειμενικό μάλλον. Για μένα άδικο είναι να δώσω 6 μονάδες σε κάποιον που γράφει τις 3 πρώτες ξερές τιμές 9, 2, 11 και τίποτα άλλο , και σε ένα γραπτό που φαίνονται αναλυτικά οι τιμές στη διαδικασία και στο πρόγραμμα αλλά "ξεχνά" (απο παραδρομή ή απο λάθος ή επειδή δε τις "κύκλωσε") να εμφανίσει  τις τιμές της διαδικασίας.

Εξ' άλλου η μαγειρική είναι ένα απο τα χόμπυ μου , και να ξέρεις προτιμώ να μαγειρεύω και να ξέρω τι τρώω παρά να σερβίρομαι έτοιμες τροφές fast food για να απλοποιήσω τη ζωή μου ή να γλυτώσω χρόνο.
;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

filippos

Τι ακριβώς αποφασίστηκε στο βαθμολογικό σου σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα Laertis;

Laertis

filippe ,

Νομίζω ότι δε καταλαβαινόμαστε. Πριν λίγο είδα την απάντησή σου στο άλλο Post  με Θέμα: Τρόπος Βαθμολόγησης του 1Γ όπου απαντάς σε ερώτηση της Elenik ότι πρέπει να πάρει όλα τα μόρια. Διαφέρει κατά πολύ απο αυτό που λέω εγώ ;

Παράθεση από: EleniK στις 01 Ιουν 2006, 05:26:40 ΜΜ
Ήθελα να ρωτήσω συναδέλφους που βαθμολογούν πόσο θα 'έκοβαν' αν έχουν υπολογίσει τις τιμές Α, Β και Γ αλλά έχουν απλά αναφέρει τις τιμές ως εξής:

Α=9 Β=2 και Γ=11
για τη διαδικασία και

Α=2 , Β=9 και Γ=11 για το πρόγραμμα.

Αντί να γράψουν ότι εμφανίζουν 9 2 11 και 2 9 11;




Παράθεση από: filippos στις 01 Ιουν 2006, 08:32:13 ΜΜ
Η απάντηση που αναφέρεις πρέπει να πάρει όλα τα μόρια (12)


Η περίπτωση απάντησης που αναφέρω είναι η εξής :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ                ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α     Β      Γ                  Α       Β      Γ

5     7     12                 7       5     12

2     9     11                 9       2     11

Άρα στο προγραμμα θα εμφανιστεί  2, 9, 11



Στην ερώτηση της Elenik οι τιμές δίνονται με ισότητα ενώ εδώ με πίνακα.

Στο βαθμολογικό μου στην παραπάνω απάντηση κόβουμε 3 μόρια.

Καλή δύναμη συνάδελφοι
:)







Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gnikolaidis

Συνάδελφοι,

Αν κάποιος μαθητής εμφανίσει τις δύο τριάδες τιμών και όχι τον πίνακα τιμών είναι λάθος; Το θέμα ζητά να απαντήσει ο μαθητής τι θα τυπωθεί, έτσι δεν είναι; Δε ζητά να παρουσιαστεί ο πίνακας τιμών! Ο μαθητής μπορεί στο πρόχειρό του να έχει εκτελέσει τον πίνακα τιμών για να βρει τις τιμές εμφάνισης των μεταβλητών αλλά να μην το έχει μεταφέρει στο καθαρό (για μένα σωστά κάνει αφού δε ζητείται)! Πεστε μου πως βαθμολογείται η παραπάνω απάντηση! ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΒΑΘΜΛΟΓΗΤΗΣ

filippos

@LaertisΕίναι η τρίτη φορά που γράφω ακριβώς το ίδιο σχόλιο.

Γιώργο σε παρακαλώ δες προσεκτικά τι γράφω γιατί, όντως, δε θα συνεννοηθούμε διαφορετικά.

Παράθεση από: filippos στις 03 Ιουν 2006, 08:02:31 ΠΜ
Μία συχνή παρανόηση αρκετών μαθητών στην ύλη που αφορά στα υποπρογράμματα έχει να κάνει με την "ορατότητα" (εμβέλεια) των μεταβλητών.  Αρκετοί μαθητές εσφαλμένα θεωρούν ότι οι μεταβλητές του προγράμματος είναι ορατές και στα υποπρογράμματα.  Έτσι όταν τους ζητηθεί μέσα στο υποπρόγραμμα να τυπώσουν την τιμή μίας μεταβλητής που το όνομά της εμφανίζεται και στο πρόγραμμα τυπώνουν την τιμή της μεταβλητής του προγράμματος.

Τώρα, εάν ο μαθητής δεν εκτελέσει το ΓΡΑΨΕ του υποπρογράμματος, δε δείχνει τι θέση "παίρνει" στο παραπάνω θέμα.

Αποφασίστηκε να κόβονται οι μονάδςς που αναλογούν στις 3 τιμές που δεν εμφανίζονται (6 μονάδες)

Αν, αντίθετα, ο μαθητής παρουσιάζει σωστό πίνακα τιμών και "καταδεικνύει" με σαφήνεια τι θα τυπωθεί (έστωκαι "κυκλώνοντας" τις τιμές) παίρνει όλες τις μονάδες

Η περίπτωση της Ελένης απέχει παρασσάγγας (ελπίζω να το έγραψα σωστά) από την περίπτωση που περιγράφεις εσύ.

Όταν ο μαθητής, με σωστό πίνακα τιμών, δε σου λέει τι θα τυπωθεί από το υποπρόγραμμα, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να θεωρεί ότι το υποπρόγραμμα "βλέπει" τις τιμές του κύριου προγράμματος.  Μη μου πεις ότι δεν το έχεις δει αυτό στην τάξη !!

Όταν, αντίθετα, ο μαθητής αναφέρει τις τιμές ως δύο τριάδες (περίπτωση Ελένης) παίρνει θέση στο παραπάνω "δίλημμα"

Ακόμη περισσότερο, όταν κυκλώνει τις τιμές στον πίνακα (μία τεχνική που την απορρίπτω γιατί συχνά οδηγεί σε παρανοήσεις) πάλι, παίρνει θέση.

@gnikolaidis

όχι συνάδελφε, δεν είναι λάθος και παίρνει όλες τις μονάδες.  Είναι ενδεχόμενα άδικο (αφού μπορεί να τις αντέγραψε) αλλά έτσι είναι αυτά τα θέματα.  Ζητούν τιμές, βαθμολογούν τιμές.