Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 23 Ιουν 2020, 09:23:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ συζητάμε για το θέμα Β των εξετάσεων 2019-2020
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mikezante

Με επιφύλαξη λογω ταχύτητας:

Β1.
ΑΝ Χ = 7 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ 'Α'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ = 13 Η Χ = 11 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ 'Β'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ<20 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ 'Γ'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ >= 50 ΚΑΙ Χ <= 100 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ 'Δ'
ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ 'Ε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


Β2.
1. ΑΛΗΘΗΣ
2. 2
3. nmodi
4. ΨΕΥΔΗΣ
5. ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

Λαμπράκης Μανώλης

νομίζω μια χαρά είναι

Σάκης Δημόπουλος

Συνάδελφε Αν ... Αλλιώς_Αν

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Το θέμα Β εύκολα και αντιμετωπίσμο
Το Β1 προβλέψιμο και το Β2 κλασική άσκηση που έχει λυθεί πολλές φορές.

NIKOS_KALYVAS

Νομίζω ότι στην εκφώνηση στο Β1 η εκφραση μόνο μια εντολή μπερδεύει.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

nightchild

Μια παρατήρηση, ο δοσμένος αλγόριθμος συμπληρωμένος με τις απαντήσεις που αναφέρθηκαν και παραπάνω δεν λειτουργεί σωστά στην περίπτωση που ο αριθμός n πάρει την τιμή 2. Ο αλγόριθμος θα εμφανίσει το μήνυμα οτι δεν είναι πρώτος ενώ το 2 είναι πρώτος αριθμός.

andreas_p

Εδώ η ΚΕΕ φαίνεται ότι δεν εκτέλεσε ... σενάρια ελέγχου (ακραίων τιμών)  !!!
Ίσως επειδή ο έλεγχος ακραίων τιμών (Β2 σελ. 138 5.2.5  Παράδειγμα 10, Δραστηριότητα 6 , 7) Covid-19 ... χτυπήθηκε !!!

vlachakis

στο 5 μπαίνει και ΟΧΙ ΠΡΩΤΟΣ

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: vlachakis στις 24 Ιουν 2020, 02:08:03 ΜΜ
στο 5 μπαίνει και ΟΧΙ ΠΡΩΤΟΣ
ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΟΥ ΛΕΣ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

GNT

Καλησπέρα...η παραπάνω λύση για n=2 βγάζει ψευδής...δηλαδή βγάζει το 2 μη πρωτο

SuperTz

Γιατί όχι; τι διαφορά έχει το OXI ΠΡΩΤΟΣ από το ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ

Έχουμε ένα θέμα εδώ με την περίπτωση του αριθμού 2 όπως έγραψε ο nightchild.

Εδώ τι απαντήσεις έστειλε η ΚΕΕ στα ΕΚ των ΦΑ ξέρει κάποιος;

Θα υπήρξαν μαθητές με καλό μαθηματικό υπόβαθρο που θα εξέτασαν την περίπτωση του 2 στο κενό 3

andreas_p

ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ  , ΟΧΙ ΠΡΩΤΟΣ
Τα παραπάνω ταυτίζονται.
Κάντε ένα πίνακα αληθείας ...

gthal

Παράθεση από: SuperTz στις 24 Ιουν 2020, 03:36:00 ΜΜ
Γιατί όχι; τη διαφορά έχει το OXI ΠΡΩΤΟΣ από το ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ
Βεβαίως είναι το ίδιο

επίσης στο 5 μπορεί κάποιος να βάλει n mod (i-1)=0
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

P.Tsiotakis

Στο κενό 3

n >2 ΚΑΙ n mod i

gthal

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 24 Ιουν 2020, 01:17:40 ΜΜ
Νομίζω ότι στην εκφώνηση στο Β1 η εκφραση μόνο μια εντολή μπερδεύει.
Μπερδεύει ειδικά το "μόνο μία εντολή ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ " (& συμπληρώνουν, "χωρίς επιπλέον εμφωλευμένες εντολές επιλογής" )
νομίζαν πολλοί ότι έπρεπε να έχουν μόνο μία ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ και δεν ήξεραν πώς να αποδώσουν τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

Προσπαθώντας να το δω με τα μάτια ενός μαθητή μου όπως μου εξηγούσε τι κατάλαβε από την εκφώνηση, μπορώ να πω ότι τον καταλαβαίνω. Καταλαβαίνω γιατί μπερδεύτηκε (κι ας έχουμε κάνει τόσα παραδείγματα από ΕΠΙΛΕΞΕ σε ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ). Απλά χρειαζόταν να λύσει χωρίς να το πολυσκεφτεί. Αλλά μπερδεύτηκε γιατί είναι στις πανελλήνιες εξετάσεις και προσέχει πολύ τη διατύπωση.
Αυτός λοιπόν έκανε το εξής:
ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Α'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ=11 ή Χ=13 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Β'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ<20 ΚΑΙ Χ<>11 ΚΑΙ Χ<>13 ΚΑΙ Χ<>7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Γ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=50 και Χ<=100 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Δ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=20 ΚΑΙ (Χ<50 ή Χ>100) ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Ε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

και ισχυρίζεται ότι είναι εντάξει με την εκφώνηση διότι χρησιμοποίησε μόνο μία ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, δεν χρησιμοποίησε εμφώλευση και η άσκηση δεν του απαγόρευε να χρησιμοποιήσει απλές ΑΝ
Τι να πω, δίκιο έχεις αλλά δε νομίζω να σου το πάρουν σωστό γιατί περιέργως όλοι εμείς οι καθηγητές καταλαβαίνουμε αμέσως τι θέλει να πει η άσκηση, ασχέτως που καταλαβαίνω ότι έτσι που το λέει μπορεί και να παρανοηθεί. Αναρωτιέμαι βέβαια πόσο δίκαιο είναι αυτό, ότι δηλαδή για όλου εμάς η εκφώνηση είναι αυτονόητη ενώ για κάποιον που θα την ερμηνεύσει με λεπτομέρεια, μπορεί ορθώς να μην είναι.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ApoAntonis

Μάλλον πιο τίμια αντιμετώπιση θα ήταν να δοθεί διόρθωση ότι
n > 2.


gthal

Παράθεση από: ApoAntonis στις 24 Ιουν 2020, 04:14:53 ΜΜ
Μάλλον πιο τίμια αντιμετώπιση θα ήταν να δοθεί διόρθωση ότι
n > 2.
Αυτό !
Δεν έχω προλάβει τη συζήτηση για το Β2 αλλά εξ' αρχής αυτό σκεφτόμουν
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

Και τι θα πούμε σε μαθητές που σκέφτηκαν ότι πρέπει n>2 και είτε το βρήκαν είτε έχασαν χρόνο με αυτό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

#20
Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2020, 04:27:20 ΜΜ
Και τι θα πούμε σε μαθητές που σκέφτηκαν ότι πρέπει n>2 και είτε το βρήκαν είτε έχασαν χρόνο με αυτό?
νομίζω ότι αν το έχει γράψει έτσι, εννοείται πρέπει να ληφθεί σωστό

EDIT: σόρυ μάλλον δεν κατάλαβα αρκετά την ερώτηση - δίκιο έχεις, δεν ξέρω τι θα πρέπει να πούμε σ' αυτούς που έχασαν χρόνο σε αυτό; ότι κάνει η επιτροπή όταν κάνει λάθος: συγγνώμη λάθος  (πάντως η συμπλήρωση n>2 και n mod i  που προτείνεται δεν είναι θεμιτή για να διορθώσει το λάθος και θα τη δεχόμουν μόνο αν ήταν η αρχική ιδέα της επιτροπής - που δεν νομίζω, οπότε "συγγνώμη λάθος" και ας πάρουν την εθυνη για αυτό)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :
Παράθεση... Για τον σκοπό αυτό διαβάζει έναν θετικό ακέραιο n (n>1), τον διαιρεί διαδοχικά με τους αριθμούς 2, 3, 4, ..., n-1 ελέγχοντας μετά από κάθε διαίρεση αν ο αριθμός n διαιρείται ακριβώς. Στην περίπτωση που διαιρείται ακριβώς, σταματάει η επαναληπτική διαδικασία και εμφανίζεται το μήνυμα 'Δεν είναι πρώτος αριθμός'. Αν η επαναληπτική διαδικασία των διαιρέσεων τερματιστεί χωρίς ο αριθμός n να έχει διαιρεθεί ακριβώς από κανέναν αριθμό εμφανίζεται το μήνυμα 'Είναι πρώτος αριθμός'. 
αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bagelis

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
+1000

evry

Άστα Γιώργο, όταν έκανα μαθηματικά κατεύθυνσης έκανα πάντα όλες τις ασκήσεις με τον ρυθμό μεταβολής και ειδικά μια με κάτι φώτα περιπολικού.
Οι μαθητές μου έλεγαν, μα τι τα κάνετε αυτά κύριε αφού δεν τα βάζουν.
Και το έβαλαν φέτος! >:(

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Καλησπέρα σε όλους,

Αρχικά είχε δοθεί η λύση που ξεχνάει το 2 και στη συνέχεια ήρθε διευκρίνηση επί των λύσεων που διορθώνει την απάντηση στο υποερώτημα 4 σε ψευδής ή n=2, λέγοντας να πιαστούν σωστές και οι δύο.

Αρχικά να πω ότι κανένας από όσους είμασταν στο βαθμολογικό δεν κατάλαβε το λάθος. Το ίδιο πιστεύω ότι έγινε σχεδόν παντού αλλά και την ίδια λανθασμένη λύση ειδα και σε αρκετά φροντιστήρια (οπότε διπλό μπράβο στον tdrivas που το εντόπισε).

Προσωπικά διαφωνώ με το να πιαστούν σωστά και τα δύο.
Ή είναι σωστό ή δεν είναι.
Εφόσον την πάτησε τόσος κόσμος, σημαίνει ότι όποιοι το είχαν πραγματικά σωστό (λάμβαναν υπόψιν και το 2 δηλαδή) είναι πολύ καλοί μαθητές με αυξημένες αλγοριθμικές ικανότητες ή ότι έκαναν ενδελεχή έλεγχο και πρέπει να επιβραβευτούν και να ξεχωρίσουν και για τα δύο, έστω λαμβάνοντας 2 στα 100 παραπάνω.
Για αποφυγή παρεξηγήσεων άλλο η προσωπική γνώμη και άλλο η βαθμολόγηση όπου πρέπει να ακολουθήσουν όλοι την ίδια γραμμή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

SuperTz

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

Περιγράφει επαρκώς τι είναι πρώτος αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο προφανώς.
Δεν είναι μόνο ότι δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση αλλά υπάρχει προσυμπληρωμένο το "...=0" άρα ούτε εγώ νομίζω πως ήθελαν έλεγχο για το 2. Απλώς  "ξέφυγε"

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Ιουν 2020, 05:35:44 ΜΜ
Αρχικά είχε δοθεί η λύση που ξεχνάει το 2 και στη συνέχεια ήρθε διευκρίνηση επί των λύσεων που διορθώνει το υποερώτημα 4 σε ψευδής ή n=2, λέγοντας να πιαστούν σωστές και οι δύο.

Εντάξει, πήγαν να το μπαλώσουν... Δεν φταίνε τα παιδιά σε αυτό.

alekarama

Αν στο ΘεμαΒ καποιος ειχε βαλει αναποδα τα Αληθης/Ψευδης με τη λογικη οτι για το 2 δουλευει υπαρχει περιπτωση να το παρουν σωστο?

George Eco

Β1 και Β2 δωράκι θέμα. Εύκολο. Διάβασμα θέλει το ένα μόνο, ενώ το δεύτερο μια κάποια αναλυτική και σύνθετη σκέψη. Αναμενόμενα.

bagelis

Παράθεση από: alekarama στις 24 Ιουν 2020, 06:24:21 ΜΜ
Αν στο ΘεμαΒ καποιος ειχε βαλει αναποδα τα Αληθης/Ψευδης με τη λογικη οτι για το 2 δουλευει υπαρχει περιπτωση να το παρουν σωστο?

Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον, ο μαθητής έχει κάνει την ανάποδη σκέψη αλλά δυστυχώς έχει τρία κενά λάθος = 6 μονάδες.
Για μένα δεν αξίζει να χάσει 6 μονάδες, αλλά πιθανότατα το θέμα θα χαρακτηριστεί κλειστού τύπου, οπότε ..... σκούρα τα πράγματα...

andreas_p

alekarama

Η  Αν  παίζει ;

giannakos

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 03:51:01 ΜΜ
Μπερδεύει ειδικά το "μόνο μία εντολή ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ " (& συμπληρώνουν, "χωρίς επιπλέον εμφωλευμένες εντολές επιλογής" )
νομίζαν πολλοί ότι έπρεπε να έχουν μόνο μία ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ και δεν ήξεραν πώς να αποδώσουν τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

Προσπαθώντας να το δω με τα μάτια ενός μαθητή μου όπως μου εξηγούσε τι κατάλαβε από την εκφώνηση, μπορώ να πω ότι τον καταλαβαίνω. Καταλαβαίνω γιατί μπερδεύτηκε (κι ας έχουμε κάνει τόσα παραδείγματα από ΕΠΙΛΕΞΕ σε ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ). Απλά χρειαζόταν να λύσει χωρίς να το πολυσκεφτεί. Αλλά μπερδεύτηκε γιατί είναι στις πανελλήνιες εξετάσεις και προσέχει πολύ τη διατύπωση.
Αυτός λοιπόν έκανε το εξής:
ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Α'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ=11 ή Χ=13 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Β'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ<20 ΚΑΙ Χ<>11 ΚΑΙ Χ<>13 ΚΑΙ Χ<>7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Γ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=50 και Χ<=100 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Δ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=20 ΚΑΙ (Χ<50 ή Χ>100) ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Ε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

και ισχυρίζεται ότι είναι εντάξει με την εκφώνηση διότι χρησιμοποίησε μόνο μία ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, δεν χρησιμοποίησε εμφώλευση και η άσκηση δεν του απαγόρευε να χρησιμοποιήσει απλές ΑΝ
Τι να πω, δίκιο έχεις αλλά δε νομίζω να σου το πάρουν σωστό γιατί περιέργως όλοι εμείς οι καθηγητές καταλαβαίνουμε αμέσως τι θέλει να πει η άσκηση, ασχέτως που καταλαβαίνω ότι έτσι που το λέει μπορεί και να παρανοηθεί. Αναρωτιέμαι βέβαια πόσο δίκαιο είναι αυτό, ότι δηλαδή για όλου εμάς η εκφώνηση είναι αυτονόητη ενώ για κάποιον που θα την ερμηνεύσει με λεπτομέρεια, μπορεί ορθώς να μην είναι.

Το ίδιο μου είπαν κι εμένα 2 καλοί μαθητές μου. Εγώ τους απάντησα ότι θα το πάρουν σωστό.
Μπορείτε λίγο να μας βοηθήσετε?

tall

Θα έπρεπε να αναφέρει στην εισαγωγή ότι οι αριθμοί 2,3,5 κλπ. είναι πρώτοι και ο αλγόριθμος να ξεκινήσει από το 3.
Πιστεύω επίσης ότι η κουβέντα αυτή πρέπει να γίνει μετά την Παρασκευή, τα παιδιά έχουν ένα μάθημα ακόμα να δώσουν.

pfan

Β1. Πολύ σωστά έδωσε η ΚΕΕ την σημείωση ότι το 50..100 έχει όλες τις τιμές από το 50 μέχρι το 100 γιατί οι δύο τελείες τις συναντά κανείς μόνο στις λύσεις που είχαν εκδοθεί για το συμπληρωματικό βιβλίο και θα υπήρχαν πάρα πολλές ερωτήσεις

Β2. Αν και έχει συζητηθεί σε άλλο νήμα εγώ θα πω ότι το θέμα δεν ήταν λάθος οι λύσεις που δόθηκαν στην αρχή ήταν λάθος και είναι φανερό ότι ούτε η ίδια η επιτροπή ήθελε να βάλει στο Β ένα δύσκολο κομμάτι. Επειδή κάπως έπρεπε να σωθεί η κατάσταση απλά πρόσθεσαν στο 4ο κενό το Ή n=2 βέβαια θα μπορούσαν να δώσουν μια λύση λίγο πιο "κομψή"

1. ΑΛΗΘΗΣ
2.      2
3. n mod i
4. ΨΕΥΔΗΣ Ή n=2
5. ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ (ή ΟΧΙ ΠΡΩΤΟΣ)

δεν χρειάζεται να βάλεις το ΨΕΥΔΗΣ το ΠΡΩΤΟΣ <- n=2 αρκεί

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

thanasisgr

Παράθεση από: nightchild στις 24 Ιουν 2020, 01:19:21 ΜΜ
Μια παρατήρηση, ο δοσμένος αλγόριθμος συμπληρωμένος με τις απαντήσεις που αναφέρθηκαν και παραπάνω δεν λειτουργεί σωστά στην περίπτωση που ο αριθμός n πάρει την τιμή 2. Ο αλγόριθμος θα εμφανίσει το μήνυμα οτι δεν είναι πρώτος ενώ το 2 είναι πρώτος αριθμός.
Σωστά για αυτό έδωσαν και τη λύση για το κενό (4) ΨΕΥΔΗΣ 'Η Ν=2

thanasisgr

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:01:01 ΜΜ
Β1. Πολύ σωστά έδωσε η ΚΕΕ την σημείωση ότι το 50..100 έχει όλες τις τιμές από το 50 μέχρι το 100 γιατί οι δύο τελείες τις συναντά κανείς μόνο στις λύσεις που είχαν εκδοθεί για το συμπληρωματικό βιβλίο και θα υπήρχαν πάρα πολλές ερωτήσεις

Β2. Αν και έχει συζητηθεί σε άλλο νήμα εγώ θα πω ότι το θέμα δεν ήταν λάθος οι λύσεις που δόθηκαν στην αρχή ήταν λάθος και είναι φανερό ότι ούτε η ίδια η επιτροπή ήθελε να βάλει στο Β ένα δύσκολο κομμάτι. Επειδή κάπως έπρεπε να σωθεί η κατάσταση απλά πρόσθεσαν στο 4ο κενό το Ή n=2 βέβαια θα μπορούσαν να δώσουν μια λύση λίγο πιο "κομψή"

1. ΑΛΗΘΗΣ
2.      2
3. n mod i
4. ΨΕΥΔΗΣ Ή n=2
5. ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ (ή ΟΧΙ ΠΡΩΤΟΣ)

δεν χρειάζεται να βάλεις το ΨΕΥΔΗΣ το ΠΡΩΤΟΣ <- n=2 αρκεί
ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΨΕΥΔΗΣ

pfan

Παράθεση από: thanasisgr στις 25 Ιουν 2020, 04:41:21 ΜΜ
ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΨΕΥΔΗΣ

Αν βάλεις τον παρακάτω κώδικα θα διαπιστώσεις ότι βγαίνουν σωστά οι 100 πρώτοι αριθμοί!
Δες και στο https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82_%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82
Κώδικας: pascal
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ θεμαΒ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ν, ι
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΠΡΩΤΟΣ
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ν ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
    ΠΡΩΤΟΣ <- ΑΛΗΘΗΣ
    ι <- 2
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΑΝ ν mod ι = 0 ΤΟΤΕ
        ΠΡΩΤΟΣ <- ν = 2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ι <- ι + 1
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ι > ν - 1 Η ΠΡΩΤΟΣ = ΨΕΥΔΗΣ
    ΑΝ ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ ν
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Αλλά και να μην βάλεις τον κώδικα κάνε ένα πίνακα αλήθειας ή σκέψου με άλγεβρα BOOLE

Σ= Σ1 Η Σ2
όταν το Σ1 είναι πάντα ψευδής σου αρκεί το Σ2  ;)
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

bagelis


Vangelis

Για κοιτάξτε και αυτό
Είναι απο παλιό τετράδιο μαθητή ΑΕΠΠ 
μήπως σας θυμίζει τιποτα?


pfan

Παράθεση από: Vangelis στις 25 Ιουν 2020, 07:38:44 ΜΜ
Για κοιτάξτε και αυτό
Είναι απο παλιό τετράδιο μαθητή ΑΕΠΠ 
μήπως σας θυμίζει τιποτα?

Βαγγέλη έχω σχεδόν όλες τις εκδόσεις αλλά στην πρώτη που κοίταξα δεν είναι ....  αλλά  να θυμίσω και εγώ όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει από πάρα πολλούς συναδέλφους να διορθωθούν τα λάθη που υπήρχαν στις εκδόσεις τις παλιές λες να υπάρχει πιθανότητα να έχει διορθωθεί σε επόμενη έκδοση ;;;

Τέλος να θυμίσω ένα παλιό Σ/Λ του 2007 αν μέσα σε συνάρτηση μπορώ να έχω ΔΙΑΒΑΣΕ και ΓΡΑΨΕ μια παλιά έκδοση του βιβλίου του καθηγητή έλεγε ότι ήταν Σωστό σε επόμενη το αφαίρεσαν αυτό και όταν έπεσε το θέμα είχε γίνει πάλι χαμός.

Με λίγα λόγια αν αυτό υπάρχει σε παλιά έκδοση τετραδίου δεν δικαιολογεί το πρόβλημα που προέκυψε ...
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

akalest0s

Πάντως το Β1 ήθελε σίγουρα καλύτερη εκφώνηση εκεί στο "να χρησιμοποιεί μόνο μία εντολή ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ". Εφόσον μετά λέει "χωρίς εμφώλευση", το μόνο μία ήταν τελείως περιττό και δημιουργούσε σύγχυση. Όλοι οι μαθητές μου μπερδεύτηκαν, και ευτυχώς στο τέλος το αγνόησαν.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gthal

Κι επειδή ακόμα δε γκρίνιαξα για το θέμα της ΕΠΙΛΕΞΕ ,
ας επαναλάβω εκείνο το προφητικό ποστ του Ιανουαρίου:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7860.msg88732#msg88732
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

akalest0s

2-3 απαντήσεις παρακάτω, συμπληρώνεται το καρέ  :angel:
Τι να πεις και τι να κάνεις!
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gthal

Παράθεση από: akalest0s στις 26 Ιουν 2020, 04:59:15 ΜΜ
2-3 απαντήσεις παρακάτω, συμπληρώνεται το καρέ  :angel:
Τι να πεις και τι να κάνεις!
::)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pvs

Παράθεση από: giannakos στις 24 Ιουν 2020, 06:41:45 ΜΜ
Το ίδιο μου είπαν κι εμένα 2 καλοί μαθητές μου. Εγώ τους απάντησα ότι θα το πάρουν σωστό.
Μπορείτε λίγο να μας βοηθήσετε?
Και σε μένα έτυχε, εντελώς προσωπική άποψη οι μαθητές μας έχουν κάνει λάθος και θα το χάσουν όλο το ερώτημα (δεν φταίει η εκφώνηση). Ξεκάθαρα είναι μία μετατροπή σε πολλαπλή που υπάρχει και στο συμπληρωματικό υλικό. 

ApoAntonis

Παράθεση από: pvs στις 27 Ιουν 2020, 11:17:05 ΠΜ
έχουν κάνει λάθος

Έχουν κάνει λάθος επειδή δεν θυμήθηκαν τις εκφωνήσεις των ασκήσεων που σίγουρα έχετε κάνει ή επειδή ερμήνευσαν την εκφώνηση με τρόπο διαφορετικό από τον αναμενόμενο;

Το συμπληρωματικό υλικό αναφέρεται σε μετατροπή. Τα θέματα των Πανελλαδικών επιμένουν στην διατύπωση του ισοδύναμου.
Για το ισοδύναμο, και πως τεκμηριώνεται, έχουμε αναφερφεί και στο παρελθόν.

Τραβηγμένο αλλά, τα προγράμμα στα οποία παρατίθεται μια μόνο εντολή πολλαπλής επιλογής ΑΝ,ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ τμηματοποιώντας ένα μέρος της ΕΠΙΛΕΞΕ, και το υπόλοιπο κομμάτι είναι σε ΕΠΙΛΕΞΕ, είναι και πάλι σωστά. Είναι διαφορετικό ζήτημα ότι -σχεδόν σίγουρα- θα διορθωθούν ως λανθασμένα.
Δύο λέξεις λείπουν: μόνο μία εντολή επιλογής, την ΑΝ ... ΤΟΤΕ ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ

Θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε από τους βαθμολογητές, αν υπήρξαν "καλά" γραπτά στα οποία η εκφώνηση δημιούργησε σύγχιση.

petrosp13

Να ρωτήσω κάτι;
Είναι εντολή Αν ή δομή Αν;
Γιατί ο πρώτος όρος δεν μου αρέσει
Εντολές είναι το Διάβασε, το Γράψε και το βελάκι
Γράφονται και εκτελούνται σε μια γραμμή κώδικα
Οι άλλες είναι ΔΟΜΕΣ επιλογής, επανάληψης, ακολουθίας και περιλαμβάνουν ολόκληρα μπλοκ εντολών, με αρχή και τέλος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ApoAntonis

το βιβλίο 1, γράφει εντολή ΑΝ
παράγραφος 8.1

Όπως το καταλαβαίνω, η δομή επιλογής υλοποιείται με εντολές.

evry

Όλα είναι εντολές. Δεν υπάρχουν δομές στο επίπεδο αυτό. Λέμε δομή επανάληψης και εννοούμε κάτι γενικό, αλλά αυτό υλοποιείται με την εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ την Για.. από...μέχρι κλπ.
Το ότι εμείς χρησιμοποιούμε πολλές φορές τον όρο δομή δεν σημαίνει ότι δεν είναι εντολή. Φυσικά το πιο σωστό είναι ότι όλα αυτά είναι statements αλλά τέλος πάντων.
Πολύ σωστά λέει εντολή Αν και πολύ σωστά θα χάσουν μονάδες όσοι/ες δεν χρησιμοποιήσουν μόνο μια εντολή επιλογής. Το ερώτημα είναι πόσες μονάδες θα χάσουν. Εδώ θα πρέπει να συμφωνήσουν στο βαθμολογικό πόσες μονάδες θα δώσουν σε τέτοιες λύσεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Έχουμε συμφωνήσει !