ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΑΣ ΥΛΗΣ ΑΕΠΠ 2019-2020

Ξεκίνησε από Nikosn, 01 Σεπ 2019, 11:09:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

#15
Η πορεία διδασκαλίας που προτείνεται όπως και η ύλη είναι ένα μπάχαλο
Δυσκολευόμαστε εμείς να την ακολουθήσουμε, πόσο μάλλον οι μαθητές
4 βιβλία, 10+ κεφάλαια, κεφάλαια μόνο με θεωρία, κεφάλαια 3 σελίδων
Γιατί...

ΥΓ1 Προτείνεται να διδαχτεί η "διαίρει και βασίλευε" με την χρήση δυαδικής αναζήτησης, πριν διδαχθούν οι πίνακες...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Σεπ 2019, 09:00:45 ΜΜ
Ένα πρώτο σχόλιο είναι ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση που μιλάμε για εμπέδωση και καθε δομή επανάληψης την έχει ένα δίωρο. Είδα καλά; γιατί νομίζω ότι χρειάζεται τουλάχιστον τριπλάσιο χρόνο.

Σκέψου πως για το ΙΕΠ οι δομές επάνάληψης (ΓΙΑ..., ΟΣΟ..., ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ...) είναι ύλη της Β' Λυκείου. Υποτίθεται πως είναι διδαγμένα και εμπεδωμένα από πέρυσι στα πλαίσια του 1ωρου μαθήματος της Β'..! Πάρε και κατάλαβε...

gergerman

Θα ήθελα να κάνω ένα πρώτο σχόλιο σχετικά με την πορεία διδασκαλίας της ύλης μετά από κάποιες ώρες μάθημα. Ακολουθώ την προτεινόμενη πορεία διδασκαλίας του ΙΕΠ. Μέχρι τώρα όλα καλά, αν εξαιρέσεις ότι πάμε από εδώ και απο κει , όπως άλλωστε κάναμε και τα προηγούμενα χρόνια. Το "πρόβλημα" είναι ότι οι προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας είναι υπερβολικά πολλές σε κάποιες περιπτώσεις... π.χ. 7.1, 7.2, 7.3, 7.4 προτείνει να το διδάξουμε σε 4ώρες... Το θεωρώ υπερβολικά πολύ. Πώς να γεμίσεις 4 ώρες με αυτή την ύλη;  Μήπως χάνω κάτι;

Εγώ προχωράω με κανονικούς ρθυμούς γιατί παρακάτω μάλλον θα τις χρειαστώ αυτές τις ώρες. Αφήστε  που σε λίγο θα αρχίσουν οι εκδρομές,γιορτές κτλ , κτλ... Επίσης αρκετά τα γνωρίζουν από πέρσι( αυτό βέβαια το αγνοούμε και τα λέμε όλα αναλυτικά ) .

Ποια η γνώμη σας σε αυτό;

tsak

Εξαρτάται αν μιλάτε για σχολείο η φροντιστήριο. Με τρεις ώρες εβδομαδιαίως στο φροντιστήριο και με 1 μήνα περίπου θερινά μαθήματα, ευελπιστώ αρχές Νοέμβρη να έχω ολοκληρώσει τα κεφάλαια 1,2,7,8 (μέχρι δομές επανάληψης δηλαδή). Μέχρι μέσα Γενάρη κεφάλαια 3 και 9 με όλη τη νέα ύλη (ουρές, δένδρα κλπ). Μέχρι 10 - 15 Φλεβάρη τα κεφάλαια 6 και 10 και περίπου 1 μήνα τη νέα ύλη (αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, εκσφαλμάτωση, τεχνικές σχεδίασης). Το πολύ τέλος Μαρτίου-Αρχές Απρίλη λογικά θα πρέπει να ολοκληρωθεί η ύλη, αν κάτι δεν πάει καλά στο παραπάνω πλάνο, οπότε μένουν περίπου 1,5 - 2 μήνες για επανάληψη. Στην πράξη βέβαια θα δούμε φέτος και θα είμαστε σοφότεροι του χρόνου :).
Για το σχολείο, με 7 ώρες μάθημα, αλλά πολύ περισσότερες γιορτές, αργίες και εκδρομές δεν έχω άποψη ειλικρινά.

George Eco

gergerman το προτεινόμενο πλάνο θα ήταν ανισόρροπο αν δινόταν ως ρητή οδηγία. Στο τέλος όμως, λέει ΞΕΚΑΘΑΡΑ πως είναι το χέρι του Καθηγητή να κάνει ότι θέλει εκείνος και να εξατομικεύσει το μάθημα πάνω στις ανάγκες κάθε Τμήματος. Δεν υπάρχουν έτοιμες λύσεις. Υπάρχει θα με ρωτήσεις τώρα μπούσουλας; Πού παρουσιάζονται προβλήματα;
Το πιο σύνηθες πρόβλημα που πρέπει να καλύψω είναι πως Αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ από το πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Επειδή ακριβώς μοιάζουν τόσο πολύ, έχει καταντήσει τροχοπέδη. Κι από τη στιγμή που σε διερμηνευτή μπορείς να τρέχεις κι αλγόριθμο, σου έρχεται το πιτσιρίκι και σου λέει 'ΝΑ, έτρεξε το PC αλγόριθμο, βλακείες μας λες' κι εκεί τι να του πεις ακριβώς και τι να του εξη΄γησεις. Αν όμως απο ψευδογλώσσα πάμε σε python 3 το πράγμα θα αλλάξει προς το θετικό και γι' αυτό και πιστεύω πως πάει το πράγμα σε θετική πορεία. Φαντάσου όμως όπως είμαστε ΤΩΡΑ, να πετάξετε σε μία Τάξη 25 παιδιών μία μόνο φορά πως Αλγόριθμος δεν έινια πρόγραμμα. Οκ το είπατε, οκ το διδάξατε θεωρητικά. Μπήκε στο βιβλίο ύλης. Πόσα παιδιά το κατάλαβαν. Κι ίσως να μη γίνει κάτι στραβό με αυτή τη λεπτομέρεια. Τι θα γίνει αν ξεπεταχτεί η δομή ακολουθίας; Ήταν σύνηθες φαινόμενο και τώρα με τα εξάωρα κάποιοι διδάσκοντες το έχουν χάσει τελείως. Εγώ πιστεύω προσωπικά πως η δομή ακολουθίας είναι κάτι που δε πρέπει να το ξεπετάμε ΕΚΕΙ θα μάθουν σωστή χρήση τελεστών τα παιδιά. Μετά έρχονται δομές επιλογής κι επανάληψης. Πολλές οι ώρες. Εμβάθυνση. Ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις! Γιατί να βιαστείτε; Άστε τι λέει το Υπουργείο.
Εμβαθύνετε ad-hoc σε κάθε ανάγκη κατά τη γνώμη μου.


ilias_s

Ακολουθώ την πρόταση του ΙΕΠ (που ουσιαστικά είναι αυτό που κάνεμα οι περισσότεροι όλα αυτά τα χρόνια).

Έχοντας χάσει ήδη 2 δίωρα, είμαι και πάλι μπροστά σε ώρες αφού βλέπω πως οι μαθητές μου κατανοούν την ύλη σε σαφώς λιγότερο χρόνο και κάνοντας ασκήσεις σε πίνακα και Διερμηνευτή χωρίς να "τρέχω". Να έχουμε υπόψη πως η πρόταση του ΙΕΠ είναι επίτηδες "τραβηγμένη" καθώς πρέπει να καλύπτει και το ενδεχόμενο τμημάτων που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις αλλά και δεν μπορεί να προτείνει, αυτός που έχει σχεδιάσει την ύλη, να την τελειώσεις 3 μήνες πριν το τέλος του διδακτικού έτους... Είναι σα να αυτοαναιρείται! Κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως είτε η ύλη είναι πολύ εύκολη και θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και άλλα είτε πως οι 6+1 ώρες είναι υπερβολικά πολλές και αχρείαστες!

Προσωπικά θα "τρέξω" όσο μπορώ την ύλη της παλιάς ΑΕΠΠ γιατί δεν ξέρω εκ των προτέρων πως θα ανταποκριθούν τα παιδιά στα νέα κομμάτια της ύλης, οπότε μπορεί να απαιτηθούν περισσότερες ώρες στα νέα κομμάτια της ύλης.