Βοήθεια με επιλογή σχολής

Ξεκίνησε από Angelo, 14 Ιαν 2022, 11:24:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Angelo

Παράθεση από: gbougioukas στις 29 Ιουν 2022, 09:40:20 ΜΜΤο ίδιο και αυτό που δίνει ίσους συντελεστές σ΄αυτά τα δύο μαθήματα. Συνεπώς, θα πρότεινα την Πληροφορική του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Το ΠΑΠΕΙ δεν έχει 30% μαθηματικά, 30% πληροφορική; Το προτείνεις επειδή δεν υπάρχει άλλη λύση με πληροφορική > μαθηματικά;

Παράθεση από: pgrontas στις 30 Ιουν 2022, 06:46:23 ΜΜΟπότε αν και το ΠαΠει είναι πολύ καλή σχολή (το γνωρίζω ως απόφοιτος), η Πληροφορική του ΕΚΠΑ είναι αντικειμενικά καλύτερη, οπότε αν την πιάνεις και δεν έχεις άλλο περιορισμό να την προτιμήσεις.
Ευχαριστώ. Ακριβώς επειδή δε μπορώ να βγάλω άκρη μόνος μου ρωτάω σε αυτό το φόρουμ. Έχω πάρει γνώμη και από μαθηματικούς κ.α., και έχω καταλήξει στο ΕΚΠΑ.

gbougioukas

@Angelo 
Η Πληροφορική του ΠΑ.ΠΕΙ  δίνει 30% Πληροφορική, 25% Γλώσσα, 25% Μαθηματικά και 20% Οικονομία. Τώρα, έναν "μαθηματικό" γιατί να τον ρωτήσεις για σχολές Πληροφορικής, από που κι ως που; (δημοκρατία έχουμε, βέβαια)
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

gbougioukas

Παράθεση από: Angelo στις 30 Ιουν 2022, 05:05:22 ΜΜΑυτό δε λειτουργεί κι ανάποδα; Η μαθηματική σκέψη δεν είναι και αλγοριθμική σκέψη;
Είδες εσύ κάποια σχέση ανάμεσα στο μάθημα των Μαθηματικών που έδωσες στις πανελλαδικές εξετάσεις και το μάθημα της Πληροφορικής που έδωσες στις πανελλαδικές εξετάσεις; Αν ναι, πες μου σε παρακαλώ, με ενδιαφέρει. Γιατί αν μιλάς για "κάποια άλλα Μαθηματικά", αυτά δεν λέγονται Μαθηματικά, αλλά Πληροφορική.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

gbougioukas

Παράθεση από: pgrontas στις 30 Ιουν 2022, 06:46:23 ΜΜΑπό την άλλη καλό θα ήταν όταν συμβουλεύουμε κάποιον και ειδικά σε μια κρίσιμη περίοδο όπως η τρέχουσα, να βάζουμε στην άκρη τα (δίκαια) αιτήματα του κλάδου, και να σκεφτόμαστε ποια θα ήταν η καλύτερη πρόταση για αυτόν.

Δεν το λέω "συνδικαλιστικά", το θεωρώ θέμα ουσίας για έναν μαθητή που αγαπάει την Πληροφορική και θέλει να σπουδάσει Πληροφορική. Ένα τμήμα που σου λέει με το καλημέρα ότι  "τα Μαθηματικά είναι πιο σημαντικά για την Πληροφορική από την ίδια την Πληροφορική" γιατί να είναι η καλύτερη πρόταση γι' αυτόν; Μήπως ένα τέτοιο τμήμα παρουσιάζει (απατηλά) την Πληροφορική μέσα από το πρίσμα των Μαθηματικών; Όλα μπερδεύονται γλυκά: οι μαθηματικοί που ρώτησε του είπαν "έλα μωρέ, όλα Μαθηματικά είναι". Τυχαίο; Το "αντικειμενικά καλύτερη" τι σημαίνει; Που βασίζεται;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Angelo

Παράθεση από: gbougioukas στις 30 Ιουν 2022, 10:02:22 ΜΜΗ Πληροφορική του ΠΑ.ΠΕΙ  δίνει 30% Πληροφορική, 25% Γλώσσα, 25% Μαθηματικά και 20% Οικονομία.
Αυτό μου ακούγεται χειρότερο, γιατί η βαρύτητα των μαθηματικών μετακινείται στην έκθεση, όχι στην πληροφορική. Το 30% Μαθηματικά, 30% Πληροφορική ακούγεται πιο λογικό για μια σχολή πληροφορικής.

Παράθεση από: gbougioukas στις 30 Ιουν 2022, 10:02:22 ΜΜΤώρα, έναν "μαθηματικό" γιατί να τον ρωτήσεις για σχολές Πληροφορικής, από που κι ως που;
Γιατί,
  • μπορεί να είναι και πληροφορικός.
  • μπορεί να έχει επικοινωνήσει με άλλους πληροφορικούς.

Αν είναι το δέυτερο, σίγουρα δεν παίρνω της ίδιας ακρίβειας απάντηση με πληροφορικούς, αλλά είναι κι αυτή γνώμη. (Το μαθηματικός γιατί σε εισαγωγικά;)

Παράθεση από: gbougioukas στις 30 Ιουν 2022, 10:02:22 ΜΜΓιατί αν μιλάς για "κάποια άλλα Μαθηματικά", αυτά δεν λέγονται Μαθηματικά, αλλά Πληροφορική.
Στο ΕΚΠΑ ένα μεγάλο μέρος μαθημάτων είναι μαθηματικά. Δεν ξέρω πόσο σχετίζονται με την πληροφορική (γι'αυτό άλλωστε μπαίνω), αλλά για να υπάρχουν φαντάζομαι φάσκουν με αυτήν.

pgrontas

Παράθεση από: gbougioukas στις 30 Ιουν 2022, 10:24:03 ΜΜΔεν το λέω "συνδικαλιστικά", το θεωρώ θέμα ουσίας για έναν μαθητή που αγαπάει την Πληροφορική και θέλει να σπουδάσει Πληροφορική. Ένα τμήμα που σου λέει με το καλημέρα ότι  "τα Μαθηματικά είναι πιο σημαντικά για την Πληροφορική από την ίδια την Πληροφορική" γιατί να είναι η καλύτερη πρόταση γι' αυτόν; Μήπως ένα τέτοιο τμήμα παρουσιάζει (απατηλά) την Πληροφορική μέσα από το πρίσμα των Μαθηματικών; Όλα μπερδεύονται γλυκά: οι μαθηματικοί που ρώτησε του είπαν "έλα μωρέ, όλα Μαθηματικά είναι". Τυχαίο; Το "αντικειμενικά καλύτερη" τι σημαίνει; Που βασίζεται;
Αντικειμενικά καλύτερη σημαίνει ότι δεν υπάρχει κατάταξη σχολών πληροφορικής όπου το ΠαΠει βρίσκεται πάνω από το ΕΚΠΑ. 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Καταρχάς αν τα μαθήματα των μαθηματικών δεν έχουν σχέση τα μαθηματικά της πληροφορικής τι να πούμε για το μάθημα της πληροφορικής. Εκτός αν στο πανεπιστήμιο κάνουν αντικειμενοστρεφή με τον Τζιοβάνι τον ανθοπώλη και τον Πέπε τον ταχυμεταφορέα.
Η Μαθηματική Ανάλυση είναι εξαιρετικά σημαντική για οποιονδήποτε επιστήμονα και η συνάρτηση αποτελεί μια από τις σημαντικότερες έννοιες των μαθηματικών. 
Όσον αφορά τη σύγκριση των τμημάτων πληροφορικής του ΕΚΠΑ και του Πειραιά είναι απλά η μέρα με την νύχτα. Ενώ το τμήμα πληροφορικής του ΟΠΑ έχει ανέβει πολύ κυρίως όσον αφορά το καθηγητικό δυναμικό και τις ερευνητικές ομάδες που έχει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Η άποψή μου είναι ότι σε μια σχολή πληροφορικής τα μαθηματικά έπρεπε να έχουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο συντελεστή γιατί αυτή είναι η γνώση που θα ήθελα να έχει κάποιος. Να δώσω 2 παραδείγματα:
Το πρώτο  εξάμηνο στο τμήμα επιστήμης υπολογιστών του Ηρακλείου Κρήτης έπεσε μια άσκηση που ζητούσαν να δίνεται κάποιο κείμενο και να κρυπτογραφείται κάνοντας μια ολίσθηση όλων γραμμάτων κατά ακέραιο αριθμό που δίνεται, θετικό ή αρνητική και οσοδήποτε μεγάλο. Εκεί σαφές πλεονεκτημα είχαν όσοι χειρίζονταν με ευχέρεια τα υπόλοιπα και τους αρνητικούς.  Ο αλγόριθμος τους ήταν σαφώς αποδοτικότερος. Όσοι δε σκάμπαζαν από μαθηματικά το έκαναν επαναληπτικά.
 
Στο β εξάμηνο έπεσε μια άσκηση που σου έδινε σημεία σε αρχείο και έκανες γραφική παράσταση. Όμως οι συντεταγμένες για τον άνθρωπο ξεκινάνε από κάτω αριστερά ενώ για τον υπολογιστή από πάνω αριστερά. Όταν αυξάνει το ψ για τον άνθρωπο μειώνεται για τη μηχανή. Επίσης όλο αυτό γινόταν σε πάράθυρο του οποίου η γωνία δεν ταυτίζόταν με τη γωνία της οθόνης αλλά την έδινε ο χρήστης.
Εδώ λοιπόν ήθελε παιχνίδι με συστήματα συντεταγμένων με διαφορετική αρχή και με διαφορετική θετική φορά. Όσοι δεν πάταγαν καλά στα μαθηματικά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα.
 
Θέλω να πω ότι οι αλγόριθμοι είναι συνυφασμένοι με τα μαθηματικά και χωρίς αυτά δεν πάει μακριά κάποιος στην πληροφορική. Το ίδιο θεωρώ ότι συμβαίνει και στη φυσική. Το δύσκολο πρόβλημα στη φυσική είναι δύσκολο επειδή έχει μαθηματική δυσκολία. Έχω δει μαθητή ΑΕΠΠ να μην μπορεί να καταλάβει την κλιμακωτή και η αδυναμία του ήταν μόνο στο μαθηματικό κομμάτι.
 
Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι αν κάποιος τα καταφέρνει στα μαθηματικά δεν υπάρχει περίπτωση αν προσπαθήσει να μην τα καταφέρει στην πληροφορική. Το αντίστροφο δεν ξέρω καν αν έχει νόημα. Χωρίς μαθηματικά οι αλγόριθμοί σου έχουν χαμηλό ταβάνι. Για μένα λοιπόν ο πιο μεγάλος συντελεστής πρέπει να μπαίνει στα μαθηματικά.

dpa2006

#23
Παράθεση από: Angelo στις 30 Ιουν 2022, 10:38:50 ΜΜΑυτό μου ακούγεται χειρότερο, γιατί η βαρύτητα των μαθηματικών μετακινείται στην έκθεση, όχι στην πληροφορική. Το 30% Μαθηματικά, 30% Πληροφορική ακούγεται πιο λογικό για μια σχολή πληροφορικής.
Γιατί,
  • μπορεί να είναι και πληροφορικός.
  • μπορεί να έχει επικοινωνήσει με άλλους πληροφορικούς.

Αν είναι το δέυτερο, σίγουρα δεν παίρνω της ίδιας ακρίβειας απάντηση με πληροφορικούς, αλλά είναι κι αυτή γνώμη. (Το μαθηματικός γιατί σε εισαγωγικά;)
Στο ΕΚΠΑ ένα μεγάλο μέρος μαθημάτων είναι μαθηματικά. Δεν ξέρω πόσο σχετίζονται με την πληροφορική (γι'αυτό άλλωστε μπαίνω), αλλά για να υπάρχουν φαντάζομαι φάσκουν με αυτήν.

Τα τμήματα Πληροφορικής και Εφαρμοσμένης Πληροφορικής άρχισαν να λειτουργούν πριν από 30 και πλέον χρόνια από Καθηγητές (όλων των βαθμίδων, Λέκτορες(καταργήθηκε το 2013 ως βαθμίδα), Επίκουρους, Αναπληρωτές και Καθηγητές) τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (το & Μηχανικών Υπολογιστών προστέθηκε λίγο αργότερα από τη δημιουργία των τμημάτων Πληροφορικής...1-2 χρόνια), από Καθηγητές Τμημάτων Οικονομικών, Τμημάτων Μαθηματικών και τμημάτων Φυσικής, τυχαία η σειρά αναφοράς τελείως...!!!  :)
Τα μαθηματικά είναι χρήσιμα ότι και αν κάνεις
Τα Διακριτά Μαθηματικά(Discrete Mathematics) είναι ας πούμε τα Μαθηματικά της Πληροφορικής όπως έλεγε η καθηγήτρια μου...
Αλλά και τα υπόλοιπα είναι χρήσιμα, ειδικά ο λογισμός συναρτήσεων μιας και πολλών μεταβλητών.
Οι διαφορικές εξισώσεις (περιγράφουν δυναμικά και μη δυναμικά συστήματα).
Π.χ. η Διαφορική εξίσωση του κρεμάμενου καλωδίου είναι μη δυναμικό σύστημα αλλά περιγράφεται από Διαφορική Εξίσωση...
Θα ρωτήσεις εύλογα είναι χρήσιμο...?
Ένα καλώδιο που δεν πακτώνεται (λέγαμε κάποτε στη Φυσική του Λυκείου) κρέμεται...
Και μπορείς να συναντήσεις περιπτώσεις.
Δίδεται ως αντιπαράδειγμα για τις εφαρμογές των ΔΕ(όχι μόνο δυναμικά συστήματα, ανεξάρτητη μεταβλητή ο χρόνος)

Παράδειγμα στην Ανάλυση Αλγορίθμων
https://eclass.uowm.gr/modules/document/file.php/ICTE257/1.%20%CE%91%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%B7%20%CE%91%CE%BB%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B8%CE%BC%CF%89%CE%BD_oc.pdf
και εδώ
https://courses.cs.washington.edu/courses/cse373/06sp/handouts/lecture02.pdf

Χρησιμοποιούνται ευρέως Ακολουθίες (συναρτήσεις με πεδίο ορισμού το σύνολο των Φυσικών Αριθμών)
Η διακριτή αριθμητική συνάρτηση είθισται να ονομάζεται Ακολοθία.

https://www.bbc.co.uk/bitesize/clips/zxy9d2p




ΠαράθεσηSequences are the main logical structure of algorithms or programs. When creating algorithms or programs, the instructions are presented in a specific correct order. A sequence can contain any number of instructions but each instruction must be run in the order they are presented. No instruction can be skipped.

Και άλλες πολλές εφαρμογές.
Δεν θέλω να κουράσω αλλά αν δεν έχουμε Θεωρία δεν μιλάμε για Πληροφορική αλλά για Αναλυτές-Προγραμματιστές απλά...
Επίσης οι εφαρμογές (Πληροφορικής) σε αντικείμενα Τηλεπικοινωνιακού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού (Φυσικού Τηλεπικοινωνιών), σχεδιαστή κεραιών απαιτεί και γνώσεις αριθμητικής ανάλυσης ανάμεσα στα άλλα...(και Ηλεκτρομαγνητισμό φυσικά).
https://www.comsol.com/forum/thread/107812/python-for-comsol

Ξέχασα να αναφέρω πως η Ανάλυση Αλγορίθμων χρειάζεται στις Δομές Δεδομένων(και όχι μόνο).  :)



Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Angelo

Κάτι άσχετο: Τώρα που καθαρίζω το σπίτι, έχω πετάξει ό,τι έχω από έκθεση, ΑΕΠΠ και ΑΟΘ. Τα βοηθήματα των μαθηματικών να τα πετάξω ή μπορεί να μου χρησιμεύσουν στο μέλλον;

Θα τα κρατήσω για παν ενδεχόμενο (δεν παίρνουν πολύ χώρο), αλλά θέλω μια επιβεβαίωση.

pgrontas

Παράθεση από: Angelo στις 03 Αυγ 2022, 08:05:51 ΜΜΚάτι άσχετο: Τώρα που καθαρίζω το σπίτι, έχω πετάξει ό,τι έχω από έκθεση, ΑΕΠΠ και ΑΟΘ. Τα βοηθήματα των μαθηματικών να τα πετάξω ή μπορεί να μου χρησιμεύσουν στο μέλλον;

Θα τα κρατήσω για παν ενδεχόμενο (δεν παίρνουν πολύ χώρο), αλλά θέλω μια επιβεβαίωση.
Δεν θα σου χρειαστούν καθόλου. Να έχεις υπόψιν σου ότι η έκταση της ύλης θα είναι τόσο μεγάλη που αναγκαστικά θα πρέπει να αλλάξεις τρόπο διαβάσματος.
Τώρα αντί να τα πετάξεις θα σου πρότεινα να εξετάσεις μήπως τα δωρίσεις σε κάποιον νεότερο συμμαθητή σου ή στην βιβλιοθήκη του σχολείου ή του φροντιστήριου σου ώστε να πιάσουν τόπο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dpa2006

Παράθεση από: Angelo στις 03 Αυγ 2022, 08:05:51 ΜΜΚάτι άσχετο: Τώρα που καθαρίζω το σπίτι, έχω πετάξει ό,τι έχω από έκθεση, ΑΕΠΠ και ΑΟΘ. Τα βοηθήματα των μαθηματικών να τα πετάξω ή μπορεί να μου χρησιμεύσουν στο μέλλον;

Θα τα κρατήσω για παν ενδεχόμενο (δεν παίρνουν πολύ χώρο), αλλά θέλω μια επιβεβαίωση.
Δώρισε τα σε κάποιον μικρότερο για να τα αξιοποιήσει στη Γ Λυκείου
Ίδια είναι η ύλη
Ότι χρειαστείς από μαθηματικά θα σου το δώσουν...


How Much Math Do You Need for Computer Science?
Και μετάφραση του παραπάνω συνδέσμου...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science