ΘΕΜΑ Β

Ξεκίνησε από evry, 08 Ιουν 2022, 07:58:13 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

GEG

#45
Παράθεση από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 09 Ιουν 2022, 11:32:19 ΠΜΧαίρεται. Παραθέτω εναλλακτικές λύσεις για το Β1. Θα υπάρχουν και άλλες (παραλλαγές αυτών ή εντελώς διαφορετικές).

1. (1) 0 (2) k+1 (3) k (4) i (5) k
2. (1) 1 (2) k+1 (3) k-1 (4) i (5) k-1
3. (1) 0 (2) k+1 (3) r-f+2-κ  (4) f+r-i (5) k
4. (1) r+1 (2) k-1 (3) r-κ+1  (4) i (5) r-k+1
5. (1) οποιαδήποτε ακέραια τιμή (2) f-1 (3) i-f+1 ή i-κ  (4) i (5) r-k
6. (1) οποιαδήποτε ακέραια τιμή (2) f (3) i-f+1 ή i-κ+1  (4) i (5) r-k+1
7. (1) f (2) k (3) i-f+1 ή i-κ+1 (4) i (5) r-k+1
Πολυ ωραιες οι λύσεις κ. Καραμαούνα

Το θεμα είναι οτι με την συγκεκριμένη άσκηση και ειδικα με την εντολή Ο[κ] <- Ο[ι] καταστρατηγείται η εννοια της ουρας και έχουμε να κανουμε με ένα απλό πίνακα. Η ουρα του Β1 παραπέμπει σε μποστάνι που μπαινει και βγαινει όποιος θέλει.
Οπότε στο μέλλον αν σε μια ουρά ζητηθει να τυπωθούν τα στοιχεία της κατά αντίστροφη σειρά άφιξης η παρακάτω λύση θα είναι σωστή?
ΓΙΑ i ΑΠΟ r ΜΕΧΡΙ f  ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΓΡΑΨΕ Ο[ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Γνώμη  μου: η δεν θα έπρεπε να γινεται αναφορά σε ουρά αλλά σε ένα απλό πίνακα Ή να μιλάμε για μια υποθετική ουρά ώπου έχουμε τη δυνατότητα να την χειριζόμαστε εσωτερικα του υποπρογράμματος ως απλό πίνακα

Γιώργος
Hey! It compiles! Ship it! :-)

Καραμαούνας Πολύκαρπος

Παράθεση από: GEG στις 09 Ιουν 2022, 02:51:08 ΜΜΠολυ ωραιες οι λύσεις κ. Καραμαούνα
Το θεμα είναι οτι με την συγκεκριμένη άσκηση και ειδικα με την εντολή Ο[κ] <- Ο[ι] καταστρατηγείται η εννοια της ουρας και έχουμε να κανουμε με ένα απλό πίνακα. Η ουρα του Β1 είναι ουσιαστικά ένα μποστάνι που μπαινει και βγαινει όποιος θέλει.
Οπότε στο μέλλον αν σε μια ουρά ζητηθει να τυπωθούν τα στοιχεία της κατά αντίστροφη σειρά άφιξης η παρακάτω λύση θα είναι σωστή?
ΓΙΑ i ΑΠΟ r ΜΕΧΡΙ f  ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΓΡΑΨΕ Ο[ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Γνώμη  μου: η δεν θα έπρεπε να γινεται αναφορά σε ουρά αλλά σε ένα απλό πίνακα Ή να μιλάμε για μια υποθετική ουρά ώπου έχουμε τη δυνατότητα να την χειριζόμαστε εσωτερικα του υποπρογράμματος ως απλό πίνακα
Γιώργος
Κατά τη γνώμη μου το θέμα δεν καταστρατηγεί την έννοια της ουράς. Παραμένει η αρχή της προτεραιότητας FIFO μιας και τα στοιχεία μεταξύ των δεικτών front και rear έχουν την ίδια διάταξη. Απλά τα κάνει όλα ένα shift-left στην αρχή. Θα μπορούσε να είναι μία αυτόματη λειτουργία της ουράς κάθε φορά που ο rear φτάνει στο τέλος του πίνακα και για εξοικονόμηση μνήμης. Παρόμοια με τη λειτουργία της κυκλικής ουράς.

KosTzag

Συμφωνώ ότι θα ήταν καλύτερο να μιλάει για απλό πίνακα και όχι ουρά-πίνακα.

Από την άλλη συμφωνώ ότι θα μπορούσε να αποτελεί αυτόματη λειτουργία για να δημιουργηθούν κενές θέσεις πίσω από το rear όταν rear = N.

Αλλά πρέπει να συμφωνήσουμε πού θα μπει όριο στο τί λέμε στα παιδιά. Καλό θα είναι να μην περπατάμε σε λεπτές κόκκινες γραμμές.

akalest0s

Παράθεση από: KosTzag στις 09 Ιουν 2022, 07:47:02 ΜΜΑλλά πρέπει να συμφωνήσουμε πού θα μπει όριο στο τί λέμε στα παιδιά.
Τώρα όπου να 'ναι θα συμφωνήσουμε. Οι στεκιώτες, οι μη στεκιώτες, ο ΟΕΦΕ, τα βοηθήματα, τα σχολικά εγχειρίδια, τα ινδικά χοιρίδια, το ΙΕΠ, το Υπουργείο και ο ανάδρομος Ερμής. Τον Σεπτέμβρη θα είμαστε έτοιμοι τι θα λέμε στα παιδιά.
Του 2065.

(δεν είναι προσωπικό το σχόλιο)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

papalouk

Παράθεση από: Καραμαούνας Πολύκαρπος στις 09 Ιουν 2022, 03:18:02 ΜΜΚατά τη γνώμη μου το θέμα δεν καταστρατηγεί την έννοια της ουράς. Παραμένει η αρχή της προτεραιότητας FIFO μιας και τα στοιχεία μεταξύ των δεικτών front και rear έχουν την ίδια διάταξη. Απλά τα κάνει όλα ένα shift-left στην αρχή. Θα μπορούσε να είναι μία αυτόματη λειτουργία της ουράς κάθε φορά που ο rear φτάνει στο τέλος του πίνακα και για εξοικονόμηση μνήμης. Παρόμοια με τη λειτουργία της κυκλικής ουράς.

Υπήρχε λόγος να φτάσουμε την ουρά στα όριά της; Το θέμα έχει προβλήματα, φιλοσοφικά και πρακτικά:
1. "Δίνεται στη συνέχεια αλγόριθμος ο οποίος αντιγράφει όλα τα στοιχεία της ουράς στην αρχή της". Ποια είναι η αρχή της ουράς; Μήπως το Ο[f] ή κάτι άλλο; Εδώ θεωρεί αρχή της ουράς το Ο[1]. Το Ο[1] είναι αρχή του πίνακα όχι της ουράς!
2. Το όνομα της διαδικασίας ΟΛΙΣΘΗΣΗ παραπέμπει σε Πολλαπλασιασμό αλά Ρωσικά, όπου έχουμε όντως ολίσθηση. Εδώ έχουμε μετάθεση διαδοχικών στοιχείων σε νέες θέσεις (με αφετηρία την αρχή του πίνακα).
3. Ο προτεινόμενος αλγόριθμος κάνει λειτουργίες πέραν των γνωστών εισαγωγή και εξαγωγή σε ουρά. Έπρεπε να το έχω διδάξει και δεν το έκανα; Υπάρχει άσκηση λυμένη ή άλυτη που παραπέμπει σε άλλες λειτουργίες πέρα από εισαγωγή και εξαγωγή, π.χ. "υποτιθέμενη ολίσθηση"
4. Η "νέα ουρά" στον ίδιο στατικό πίνακα (επιτρέψτε μου να την ονομάζω έτσι) πρώτα λαμβάνει στοιχεία και έπειτα τοποθετεί τους δείκτες... δεν το συνεχίζω
5. Σε επίπεδο βαθμολόγησης, ευχαριστώ θερμά τον συνάδελφο που παρέθεσε 7 ομάδες λύσεων. Ο τρόπος που σκοπεύω να βαθμολογήσω είναι να κάνω συνδυασμούς απαντήσεων και σε όποιο σετ έχει καλύτερη επίδοση ο μαθητής αυτό να κρατήσω...

Άλλη φιλοσοφία ουράς εμφύσησα στους μαθητές μου. Τον Σεπτέμβρη, αν είχα τους φετινούς μαθητές, θα έπρεπε να μπω απολογούμενος, με την ουρά στα σκέλια!

Καλή βαθμολόγηση

evry

Παράθεση από: papalouk στις 10 Ιουν 2022, 09:37:00 ΠΜ5. Σε επίπεδο βαθμολόγησης, ευχαριστώ θερμά τον συνάδελφο που παρέθεσε 7 ομάδες λύσεων. Ο τρόπος που σκοπεύω να βαθμολογήσω είναι να κάνω συνδυασμούς απαντήσεων και σε όποιο σετ έχει καλύτερη επίδοση ο μαθητής αυτό να κρατήσω...

Από όλα όσα λες αυτό είναι το σημαντικότερο. Δεν είναι δυνατόν ένα θέμα να έχει τόσες πολλές λύσεις. Δεν θυμάμαι να έχει ξανασυμβεί. Ο τρόπος βαθμολόγησής σου είναι ο πιο υπεύθυνος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

@papalouk

Να τολμήσω να σκεφτώ και το ενδεχόμενο η ουρά να είναι άδεια;;;;

akalest0s

@papalouk
1. Σωστό.
3. Υπάρχει στις ενδεικτικές λύσεις. Όχι στην θεωρία.
5. Αυτό θεωρώ είναι το λογικότερο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

christod

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗ (...)

Vangelis

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 08 Ιουν 2022, 01:46:36 ΜΜΕρώτηση / Απορία / Έκφραση αγανάκτησης ........

Πότε επιτέλους θα σταματήσουν να βάζουν Διάγραμμα Ροής;;;

Το 1999 που βγήκαν τα βιβλία, έγραφε στο Βιβλίο του Καθηγητή ότι
"Τα διαγράμματα έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα κυρίως για ιστορικούς λόγους και καλό είναι να μην ασχολούμαστε πολύ με αυτά."

Πέρασαν 23 χρόνια ακόμα!!!
Πόσα ακόμα θέλουν να περάσουν για να σταματήσουν;;;
ΕΛΕΟΣ πια.........
Τα διαγράμματα ροής είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος αναπαράστασης απλών αλγορίθμων.  Δεν θα πρέπει να καταργηθούν ποτέ.   Είναι διαφορετικό πράγμα όμως να χρησιμοποιούμε τα Δ.Ρ ως σπαζοκεφαλιές. 

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 10 Ιουν 2022, 09:45:03 ΠΜΑπό όλα όσα λες αυτό είναι το σημαντικότερο. Δεν είναι δυνατόν ένα θέμα να έχει τόσες πολλές λύσεις. Δεν θυμάμαι να έχει ξανασυμβεί. Ο τρόπος βαθμολόγησής σου είναι ο πιο υπεύθυνος.
Δεν θυμάμαι χειρότερο θέμα ως προς τη βαθμολόγηση από το φετινό Β1. Υπάρχουν πολύ περισσότερες από 7 πλήρως σωστές λύσεις και ακόμα περισσότερες μερικώς σωστές.
Θέλει πάρα πολλή προσοχή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ApoAntonis

Κατά την δική μου αντίληψη, που δεν σκέφτηκα ποτέ 7 διαφορετικές λύσεις όταν είδα το θέμα, υποθέτω ότι η διόρθωση που έγινε στους ΦΑ θα ήταν εξαιρετικά δύσκολη.

EleniK

Παράθεση από: pfan στις 08 Ιουν 2022, 07:15:51 ΜΜΑναστασία μπράβο σου!

Να ξέρεις ότι το έχουν λύσει και άλλα παιδιά έτσι. Τουλάχιστον ένας μαθητής μου έκανε το ίδιο. Στα βαθμολογικά θα συζητηθεί και αυτή η λύση και θα την πάρουν και αυτή σωστή.

Καλή συνέχεια και στο ΑΟΘ!

Μην ανησυχείς,  θα βαθμολογηθεί σωστά.  έχει δοθεί αυτή η λύση στους βαθμολογητες
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Σάκης Δημόπουλος