Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;

Ξεκίνησε από alkisg, 20 Μαρ 2021, 07:22:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;

ΓΛΩΣΣΑ
Ψευδογλώσσα
ΓΛΩΣΣΑ+Ψευδογλώσσα
Javascript
Python
Άλλη (πείτε ποια στα σχόλια)

dpa2006

#105
Καλημέρα,
όλο το υλικό για Πληροφορική Κύπρου στο παρακάτω σύνδεσμο
http://plirom.schools.ac.cy/index.php/el/

Δείγμα θεμάτων
http://archeia.moec.gov.cy/sm/423/c_lykeiou_pliroforiki_deigma_2017_solu.pdf

για
Γ΄ Λυκείου - Πληροφορική και Επιστήμη Υπολογιστών


http://plirom.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/c-lykeiou-plirof-epistimi-ypologiston


Τυπολόγιο Συναρτήσεων στη γλώσσα προγραμματισμού C++[/t]08/07/2020
Σημειώσεις - Σχεδίαση Λογικών Διαγραμμάτων και Προκαταρκτική Εκτέλεση[/t]25/05/2018
Υλικό για μαθητές/τριες για την Ενότητα 2 και την Ενότητα 7[/t]16/07/2018
Προτεινόμενες Ασκήσεις Σχολικής Χρονιάς 2018-2019[/t]16/07/2018
Δομή Εξεταστικού Δοκιμίου και Εξεταστέα Ύλη (2017)[/t]22/09/2017
Δειγματικό Δοκίμιο (2017)[/t]22/09/2017
Δειγματικό Δοκίμιο - Ενδεικτικές Απαντήσεις (2017)[/t]22/09/2017
Ασκήσεις Γ΄Λυκείου[/t]29/08/2017[/size]




Στο παρακάτω λινκ




οι σημειώσεις C++
Με εντυπωσίασε ως βιβλίο.


http://archeia.moec.gov.cy/sm/417/pliroforiki_epist_HY_kat_c_lyk20180709.pdf


Το γενικό λινκ
http://plirom.schools.ac.cy/index.php/el/yliko/didaktiko-yliko


Γ' Λυκείου
Θέμα
Αρχείο
Ημερομηνία
Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Πληροφορική και Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών [/t]06/09/2018
Εφαρμογές Πληροφορικής Επιστήμης Η.Υ.
Εφαρμογές Πληροφορικής Γ' Λυκείου - Σημειώσεις [/t]17/08/2020
Εφαρμογές Πληροφορικής Γ' Λυκείου - Τετράδιο [/t]17/08/2020[/size]Εσπερινά Γυμνάσια - Λύκεια
Θέμα
Αρχείο
Ημερομηνία
Σημειώσεις Πληροφορικής - Α΄τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο[/t]02/09/2019
Πληροφορική - Α΄τάξη - Εσπερινό Γυμνάσιο - Τετράδιο Εργασιών[/t]02/09/2019
Σημειώσεις Β' Τάξης Εσπερινού Γυμνασίου [/t]31/08/2020
Τετράδιο (Φύλλα Εργασίας) Β' Τάξης Εσπερινού Γυμνασίου [/t]31/08/2020
Σημειώσεις Πληροφορικής - Α΄τάξη - Εσπερινό Λύκειο[/t]02/09/2019
Πληροφορική - Α΄τάξη - Εσπερινό Λύκειο - Τετράδιο Εργασιών[/t]02/09/2019
Σημειώσεις Β' Τάξης Εσπερινού Λυκείου [/t]31/08/2020
Τετράδιο (Φύλλα Εργασίας Β' Τάξης Εσπερινού Λυκείου [/t]31/08/2020[/size]Προπαρασκευαστική Μαθητεία
Θέμα
Αρχείο
Ημερομηνία
Σημειώσεις Πληροφορικής Προπαρασκευαστικής Μαθητείας[/t]02/09/2019
Τετράδιο (Φύλλα Εργασίας) Προπαρασκευαστικής Μαθητείας[/t]02/09/2019[/size]


Σε πόσα βιβλία Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας ειδικότητας γνωρίζουμε να αναφέρεται η άθροιση με συμπλήρωμα του 2(2s complement)?
Στα βιβλία του τομέα Ηλεκτρονικής είχε αρκετά καλά βιβλία, ο οποίος συγχωνεύτηκε με τον τομέα Ηλεκτρολογίας.


Ενδεικτικές λύσεις 2017 - 2018
http://archeia.moec.gov.cy/sm/423/c_lykeiou_pliroforiki_deigma_2017_solu.pdf

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: oldBugman στις 24 Ιουν 2021, 04:01:48 ΜΜ
Το ότι "προγραμματίζουν" οι μαθητές με μια γλώσσα προγραμματιμού με κείμενο (και όχι τύπου Scratch) είναι πολύ καλό!

Όλες οι Pascal-οειδής γλώσσες θα έλεγα...

Καλό μήνα σε όλους!  :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

#107
Καλησπέρα και καλό μήνα σε όλους και καλό μήνα,
Ξέχασα να αναφέρω πως η C++ διδάσκεται σε δύο τάξεις, Β και Γ Λυκείου
Επίσης ψάχνω να βρω το έγγραφπ του σκεπτικού επιλογής της,δεν το βρήκα ακόμη...
Β Λυκείου:΅
http://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf

Γ Λυκείου:
http://archeia.moec.gov.cy/sm/417/pliroforiki_epist_HY_kat_c_lyk20180709.pdf

και site με υλικο για κατέβασμα
https://www.hackerrank.com/b-lykeiou
https://www.hackerrank.com/c-lyceum

Με μια απλή εγγραφή έχουμε πρόσβαση στον κώδικα των βιβλίων


Και για να μην γράφω νέο ποστ οι αρχές που διέπουν την C++ για Β Λυκείου:


http://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf


Σελίδα 89 από το παραπάνω λινκ:



Παράθεση

Εισαγωγή


Σε αυτό το εισαγωγικό κεφάλαιο παρουσιάζουμε τον τρόπο χρήσης των σημειώσεων, μία ιστορική αναδρομή στις γλώσσες προγραμματισμού και ειδικότερα στη C++ και το περιβάλλον του Code::Blocks (του IDE που θα χρησιμοποιήσουμε στο βιβλίο). Τέλος, γίνεται αναφορά σε άλλες επιλογές IDE (Integrated Development Environment), που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Σκοπός των σημειώσεων είναι να βοηθήσουν τους μαθητές και τους καθηγητές της Β' και Γ' Λυκείου να κατακτήσουν τους Δείκτες Επιτυχίας του μαθήματος Πληροφορικής και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Στο πλαίσιο της αναδόμησης και του εκσυγχρονισμού του μαθήματος, αποφασίστηκε από την ομάδα των Αναλυτικών Προγραμμάτων η εισαγωγή της γλώσσας προγραμματισμού C++ στη διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης. Οι σημειώσεις ΔΕΝ αποτελούν εγχειρίδιο της C++. Δεν παρουσιάζουν τη χρήση δεικτών (pointers) ή κλάσεων (classes). Περιληπτικά, οι σημειώσεις ασχολούνται με τα ακόλουθα:



       
  • Βασικές δομές προγράμματος (ακολουθιακή, διακλάδωση, επανάληψη)
  • Δημιουργία συναρτήσεων από τον χρήστη
  • Πίνακες (μονοδιάστατοι – δισδιάστατοι)
  • Συμβολοσειρές (strings)
  • Αρχεία (Files)
  • Αφηρημένες δομές δεδομένων (structs)
  • Στοίβες και ουρές (stacks – queues)
Οι σημειώσεις είναι χωρισμένες σε πέντε κεφάλαια. Σε κάθε κεφάλαιο υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ώστε να είναι ευκολότερη η επίτευξη των Δεικτών Επιτυχίας. Για έναν αριθμό αυτών των παραδειγμάτων έχουν ετοιμαστεί επεξηγηματικά βίντεο. Επίσης, ένας αριθμός παραδειγμάτων/ασκήσεων μπορεί να δοκιμαστεί διαδικτυακά (online), χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του HackerRank. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, o μαθητής μπορεί να υποβάλει την λύση του, η οποία θα εξεταστεί για αριθμό δοκιμαστικών περιπτώσεων (test cases).


Στην προσπάθειά μας να δείξουμε ότι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αναπτύξει ένα πρόγραμμα είναι ανεξάρτητα από τη γλώσσα προγραμματισμού, παραθέτουμε τις λύσεις ορισμένων παραδειγμάτων σε Pascal, Python και Java. Μέσα από αυτά ο μαθητής
μπορεί να έχει μία πρώτη επαφή και με γνωστές γλώσσες προγραμματισμού, που δεν θα διδαχτεί στο σχολείο, για σκοπούς σύγκρισης
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Πολύ σωστή η προσέγγισή τους.
έχει και links στο hacker rank !!!


Παράθεση από: dpa2006 στις 01 Ιουλ 2021, 09:49:48 ΜΜ
Καλησπέρα και καλό μήνα σε όλους και καλό μήνα,
Ξέχασα να αναφέρω πως η C++ διδάσκεται σε δύο τάξεις, Β και Γ Λυκείου
Επίσης ψάχνω να βρω το έγγραφπ του σκεπτικού επιλογής της,δεν το βρήκα ακόμη...
Β Λυκείου:΅
http://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf

Γ Λυκείου:
http://archeia.moec.gov.cy/sm/417/pliroforiki_epist_HY_kat_c_lyk20180709.pdf

και site με υλικο για κατέβασμα
https://www.hackerrank.com/b-lykeiou
https://www.hackerrank.com/c-lyceum

Με μια απλή εγγραφή έχουμε πρόσβαση στον κώδικα των βιβλίων


Και για να μην γράφω νέο ποστ οι αρχές που διέπουν την C++ για Β Λυκείου:


http://archeia.moec.gov.cy/sm/181/pliroforiki_epistimi_i_y_katefth_b_lyk.pdf


Σελίδα 89 από το παραπάνω λινκ:
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 06 Ιουλ 2021, 10:20:40 ΜΜ
Πολύ σωστή η προσέγγισή τους.
έχει και links στο hacker rank !!!



Ναι συμφωνώ και εμένα μου άρεσε.
Δίνουν τον κώδικα των παραδειγμάτων για κατέβασμα...
Επίσης μου άρεσε η προσέγγιση του ίδιου παραδείγματος σε πολλαπλές Γλώσσες Προγραμματισμού
C++, Pascal, Python...
Παλιές (Pascal), νεότερες(η Python δεν είναι και τόσο νέα...1989) και διαχρονική αξία (C++)

και χρήση Διαγράμματος Ροής
Μου θύμισε λίγο τη φιλοσοφία του παλαιού βιβλίου Προγραμματισμού στα ΕΠΑΛ...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Και ένα άρθρο πολύ χρήσιμο πιστεύω...

https://thenewstack.io/what-should-be-a-students-first-programming-language/

What Should Be a Student's First Programming Language?
4 Jul 2021 6:00am, by David Cassel

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Καλησπέρα,
χάριν πληρότητας να αναφέρω για όσους δεν γνωρίζουν υλοποιήσεις της Python στον Browser.

Running Python in the Browser
TRANSCRYPT. Transcrypt gives you a command-line tool you can run to compile a Python script into a JavaScript file. ...
BRYTHON. Brython lets you write Python in script tags in exactly the same way you write JavaScript. ...
SKULPT. (Skulpt is an[/size] [/size]entirely in-browser[/size] [/size]implementation of Python.
[/size]              No preprocessing, plugins, or server-side support required, just write Python and reload.[/size])
PYPY.
BATAVIA.
PYODIDE.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Spyrοs

Στο δίπτυχο Python / Javascript που είναι φανερά οι πιο δημοφιλείς επιλογές, σίγουρα θα επέλεγα Python. Θεωρώ ότι είναι πιο εύκολη στην εκπαίδευση, διδάσκεται ήδη στα ΕΠΑΛ με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και είναι η νούμερο 1 επιλογή για machine learning, τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική (κάνοντας εύκολη μία "ρηχή" εισαγωγή σε αυτούς τους τομείς, αλλά και την μετέπειτα χρήση της γλώσσας σε σχετικά Πανεπιστημιακά τμήματα, όπου δεν θα γλιτώσεις εύκολα την Python σε αυτούς τους τομείς). Επίσης από τη στιγμή που οι browsers πλέον υποστηρίζουν WebAssembly νομίζω ότι μειώνεται ένα κύριο ατού της Javascript, μπορείς να γράψεις σε όποια γλώσσα θέλεις και να τρέξει σε online περιβάλλοντα.

Αν έπρεπε να επιλέξω μία επιπλέον γλώσσα ωστόσο, η οποία πέρα από εκπαιδευτικό ρόλο να έχει και δυνατότητες για άμεση χρησιμοποίηση σε πρακτικούς τομείς και με μεγάλη κοινότητα, θα διάλεγα την Go: https://en.wikipedia.org/wiki/Go_(programming_language)


  • Είναι μικρή σε μέγεθος (25 keywords) συγκριτικά με πολλές άλλες. Νομίζω ότι όταν υπάρχουν άπειρες δυνατότητες και τρόποι υλοποίησης σε μία γλώσσα μπερδεύει πολύ άτομα που μόλις ξεκινάνε να μαθαίνουν προγραμματισμό. Παλιότερα η Python είχε αυτό το μότο ("There should be one-- and preferably only one --obvious way to do it."), πλέον όμως όλο προσθέτουν και προσθέτουν νέες δυνατότητες που νομίζω έχει χαθεί αρκετά η μπάλα. Το ίδιο σε Javascript/Ecmascript. Παρομοίως για C#/Java κτλ.
  • Όταν γίνεται compile ο κώδικας κάνει static linking και παράγει ένα εκτελέσιμο που μπορούν οι μαθητές να το τρέξουν / μοιραστούν. Σε Python για το αντίστοιχο... καλά κρασιά. Σε JS θες ένα browser. Σε Java/Kotlin να έχεις εγκατεστημένο το JVM.
  • Σε βάζει σε ένα μονοπάτι για καλές προγραμματιστικές τεχνικές, πχ. με το Gofmt αυτόματα όλα τα προγράμματα έχουν ίδια tabs / κενά / γραμμές / μορφή, δεν σε αφήνει να κάνεις import βιβλιοθήκες που δεν χρησιμοποιείς, ίδιο brace style παντού κτλ. Σε όλες τις γλώσσες γίνονται αυτά, εδώ όμως είναι από default και δεν μπορείς να το αποφύγεις.
  • Εξαιρετική υποστήριξη στα περισσότερα IDEs (και υπάρχει και το GoLand της JetBrains ειδικά γι' αυτή).
  • Είναι αποδοτική, και πολλές real-life εφαρμογές την χρησιμοποιούν σε απαιτητικούς τομείς. Αν τη μάθει κανείς δεν θα πάει χαμένη η γνώση αυτή, κάπου θα βρει εφαρμογές.
  • Έχει πολύ καλές δυνατότητες concurrency και multi-threaded προγραμματισμού (goroutines).
  • Online editors; Το Go Playground (https://play.golang.org) που είναι φάτσα φόρα με το που πας στην επίσημη ιστοσελίδα τι είναι; Είναι open source προφανώς, μπορεί να εγκατασταθεί και σε server του υπουργείου αν χρειαστεί. Και υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις από τρίτους.
  • Μιας και ειπώθηκε παραπάνω για το μέλλον στις εφαρμογές web (παραφράζω λίγο), η Go φτιάχτηκε από την Google σαν μία γλώσσα με τα οποία μπορείς εύκολα να γράψεις εφαρμογές backend για servers. Γίνεται και με Javascript, αλλά ξεφεύγεις από vanilla JS και πρέπει να πας στο περιβάλλον του node.js που είναι πρακτικό... αν και μάλλον χαοτικό (μεγάλη συζήτηση). Συγκριτικά, το package system της Go δείχνει αρκετά πιο απλό.

Έχει μειονεκτήματα η Go; Ναι, και κυριότερο για τη συγκεκριμένη συζήτηση είναι νομίζω τα GUIs (... όπως σε όλες τις γλώσσες πλην της Javascript). Ωστόσο το Fyne φαίνεται πολλά υποσχόμενο (https://en.wikipedia.org/wiki/Fyne_(software) )

Τα υπόλοιπα νομίζω ότι στο αρχικό εκπαιδευτικό επίπεδο δεν πρόκειται να τα συναντήσει κανείς. Το κυριότερο παράπονο επί πολλά χρόνια ήταν πως δεν είχε generics (θα προστεθούν το 2022: https://go.googlesource.com/proposal/+/refs/heads/master/design/43651-type-parameters.md), ότι δεν έχει καλό error handling, πως είναι ισχυρογνώμων γλώσσα (ισχύει... αλλά όταν Rob Pike και Ken Thompson σου λένε "κάντο έτσι" δεν τους φέρνεις αντιρρήσεις ;D ) κτλ. Αυτά είναι προβλήματα μεγάλων εφαρμογών ή ήδη έμπειρων προγραμματιστών.

Τα είπα και ησύχασα.  8)

evry

Το βασικό μειονέκτημα της Go δεν είναι το interface αλλά η έλλειψη έρευνας / υλικού από την εκπαιδευτική κοινότητα.
π.χ. σε πόσα σχολεία/πανεπιστήμια κάνουν Go στο εξωτερικό? Με ποια αποτελέσματα? Τι δυσκολίες αντιμετώπισαν οι μαθητές/φοιτητές?
Επίσης είναι μια γλώσσα που έγινε από μια εταιρεία για την ανάπτυξη δικών της εφαρμογών  (όπως π.χ. η Hack του Facebook) και ακριβώς όπως έγινε τώρα μπορεί να εξαφανιστεί από την μια στιγμή στην άλλη για να πάρει τη θέση της μια άλλη γλώσσα.
Φυσικά από ότι φαίνεται αναπτύσσεται και θα μείνει αλλά η εκπαίδευση δεν είναι τόσο ευέλικτη όπως η βιομηχανία.
Για παράδειγμα τα βιβλία των ΕΠΑΛ θα πρέπει να πάνε σε Python 3.
Δεν είναι κάτι απλό αλλά δεν είναι και δύσκολο. Σε ένα καλοκαίρι θα μπορούσε να γίνει από 1-2 άτομα. Δυστυχώς δεν ασχολείται κανένας!

Η γλώσσα που θα μπει θα πρέπει να είναι δοκιμασμένη, να χρησιμοποιείται ευρέως αλλά να έχει και εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά και να ξέρουμε ότι θα μείνει εκεί έξω για πολλά χρόνια γιατί δεν μπορούμε να αλλάζουμε γλώσσα κάθε λίγο και λιγάκι στην εκπαίδευση.
Δεν είναι μόνο τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία αλλά και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που δεν είναι απλή υπόθεση.
Εδώ στο Λύκειο ακόμα πρέπει να πείσουμε κάποιους ότι πρέπει να φύγει η ΓΛΩΣΣΑ.

H Go ισως θα είχε νόημα να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένα μαθήματα στα πανεπιστήμια, π.χ. όπου υπάρχει ανάγκη για concurrency , multi threading παράλληλο προγραμματισμό κλπ αν είναι καλύτερη από άλλες εναλλακτικές.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Σχετικός σύνδεσμος που ανακάλυψα σήμερα καιίσως τροφοδοτήσει περαιτέρω τη συζήτηση. Μην μείνετε μόνο στη συγκεκριμένη σελίδα αλλά τα στοιχεία μπορεί να τα επεξεργαστεί κάνεις με πολλούς τρόπους ακολουθώντας τους συνδέσμους.
https://spectrum.ieee.org/top-programming-languages-2021
Δυστυχώς δεν έχει στοιχεία από εκπαίδευση, αλλά νομίζω ότι δεν είναι σωστο να πηγαίνουμε κόντρα στις γενικές τάσεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Spyrοs

Παράθεση από: evry στις 11 Σεπ 2021, 12:47:27 ΜΜ
Το βασικό μειονέκτημα της Go δεν είναι το interface αλλά η έλλειψη έρευνας / υλικού από την εκπαιδευτική κοινότητα.
π.χ. σε πόσα σχολεία/πανεπιστήμια κάνουν Go στο εξωτερικό? Με ποια αποτελέσματα? Τι δυσκολίες αντιμετώπισαν οι μαθητές/φοιτητές?

Η γλώσσα που θα μπει θα πρέπει να είναι δοκιμασμένη, να χρησιμοποιείται ευρέως αλλά να έχει και εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά και να ξέρουμε ότι θα μείνει εκεί έξω για πολλά χρόνια γιατί δεν μπορούμε να αλλάζουμε γλώσσα κάθε λίγο και λιγάκι στην εκπαίδευση.
Δεν είναι μόνο τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία αλλά και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που δεν είναι απλή υπόθεση.
Εδώ στο Λύκειο ακόμα πρέπει να πείσουμε κάποιους ότι πρέπει να φύγει η ΓΛΩΣΣΑ.

Δε διαφωνώ καθόλου, κι εγώ Python θα πρότεινα γιατί στο σύνολο υπερτερεί όλων των υπόλοιπων επιλογών, για λόγους όπως οι παραπάνω. Απλά μιας και αναφέρονται επιπλέον γλώσσες, ας γίνει νύξη σε μία που θεωρώ ότι κάποια χαρακτηριστικά που ευνοούν τη χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Παράθεση από: evry στις 11 Σεπ 2021, 12:47:27 ΜΜ
Επίσης είναι μια γλώσσα που έγινε από μια εταιρεία για την ανάπτυξη δικών της εφαρμογών  (όπως π.χ. η Hack του Facebook) και ακριβώς όπως έγινε τώρα μπορεί να εξαφανιστεί από την μια στιγμή στην άλλη για να πάρει τη θέση της μια άλλη γλώσσα.

Αν και εδώ είναι λίγο άτυπη η σύγκριση με τη Go, καθώς η Hack και το HHVM απέτυχαν πλήρως να πάρουν έδαφος σε οτιδήποτε εκτός του Facebook και πλέον μόνο εκεί έχει χρήστες. Η Go έχει πολλαπλές υλοποιήσεις (πέρα από τη default και άλλες σε GCC και LLVM) και τεράστια κοινότητα που λαμβάνει μέρος στις αποφάσεις. Ασφαλώς βέβαια... η Google έχει το πάνω χέρι, οπότε θα μπορούσε να κατευθύνει τη γλώσσα αργότερα προς μία επιθυμητή κατεύθυνση. Δεν έχει δείξει σημάδια για κάτι τέτοιο πάντως.

dpa2006

#116
Ένα άρθρο πιστεύω χρήσιμο

Java vs. Python Coverage of Introductory Programming Concepts: A Textbook Analysis (5/2017)

και κάτι λίγο παλαιότερο

Which Programming Language Should Students Learn First? A Comparison of Java and Python (του 2015)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Vangelis

Όπως όλοι γνωρίζετε βγήκαν τα Αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Πληροφορική.
Δεν καθορίζουν γλώσσα προγραμματισμού το αφήνουν ανοιχτό.
Το ΙΕΠ μιλάει για πολλαπλό βιβλίο. 
Άρα είναι πιθανό να δούμε τελείως διαφορετικά βιβλία με ΓΛΩΣΣΑ, Pyhton, Javascript και ότι άλλο φανταστεί ο κάθε συγγραφέας.
Άντε μετά να εξετάσεις αυτό το μάθημα Πανελλαδικά με κοινά θέματα.
Η εύκολη λύση είτε παραμένει μόνο ένα βιβλίο είτε καταργείται το μάθημα.

George Eco

Παράθεση από: Vangelis στις 16 Νοε 2021, 12:02:04 ΜΜ
Όπως όλοι γνωρίζετε βγήκαν τα Αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Πληροφορική.
Δεν καθορίζουν γλώσσα προγραμματισμού το αφήνουν ανοιχτό.
Το ΙΕΠ μιλάει για πολλαπλό βιβλίο. 
Άρα είναι πιθανό να δούμε τελείως διαφορετικά βιβλία με ΓΛΩΣΣΑ, Pyhton, Javascript και ότι άλλο φανταστεί ο κάθε συγγραφέας.
Άντε μετά να εξετάσεις αυτό το μάθημα Πανελλαδικά με κοινά θέματα.
Η εύκολη λύση είτε παραμένει μόνο ένα βιβλίο είτε καταργείται το μάθημα.

Το ενδεχόμενο να έχει ψευδογλώσσα και Python μόνο σε ένα βιβλίο, ενδεικτικά δε πέρασε δηλαδή από το μυαλό σας;
Το ενδεχόμενο να έχει ψευδογλώσσα και άλλες 3 γλώσσες προγραμματισμού στα παραδείγματα το ίδιο βιβλίο και να ορίζει το Υπουργείο ότι Πανελλήνιες θα δίνονται σε Python ας πούμε, ΓΙΑΤΙ δεν είναι εύκολη λύση;
Κι αν μη τι άλλο γιατί να εικάσω πως θα ακολουθηθεί μια εύκολη λύση;
Νομίζω άδικα ανησυχείτε, πολλές Σχολές ταυτίζονται σχεδόν με τη Πληροφορική οπότε...

Vangelis

Παράθεση από: George Eco στις 17 Νοε 2021, 08:54:09 ΠΜ
Το ενδεχόμενο να έχει ψευδογλώσσα και Python μόνο σε ένα βιβλίο, ενδεικτικά δε πέρασε δηλαδή από το μυαλό σας;
Το ενδεχόμενο να έχει ψευδογλώσσα και άλλες 3 γλώσσες προγραμματισμού στα παραδείγματα το ίδιο βιβλίο και να ορίζει το Υπουργείο ότι Πανελλήνιες θα δίνονται σε Python ας πούμε, ΓΙΑΤΙ δεν είναι εύκολη λύση;
Κι αν μη τι άλλο γιατί να εικάσω πως θα ακολουθηθεί μια εύκολη λύση;
Νομίζω άδικα ανησυχείτε, πολλές Σχολές ταυτίζονται σχεδόν με τη Πληροφορική οπότε...
Φυσικά και μου πέρασε αλλά δεν λύνει το πρόβλημα.    Ψευδογλώσσα και Python  το ενα βιβλίο, ψευδογλώσσα και Javascript το άλλο, ΓΛΩΣΣΑ το τρίτο, σκέτη  Pyhton  το άλλο, βάλε θέματα και βαθμολόγησε τα.
Αν τα βιβλία έχουν ψευδογλώσσα και τρεις γλώσσες και το υπουργείο δηλώσει ότι οι μαθητές θα εξεταστούν Pyhton θα υπάρχει συνάδελφος που θα κάνει παραδείγματα - ασκήσεις σε άλλη γλώσσα?.  Μην ξεχνάμε ότι το βιβλίο του ΑΕΠΠ είχε παραδείγματα σε άλλες γλώσσες.  Τι έγινε στην πράξη?.
Για μένα θα πρέπει να περιορίσουμε τις επιλογές σε ψευδογλώσσα και μια πραγματική  γλώσσα.
Τέλος  δεν κατάλαβα τι εννοείς με το "πολλές Σχολές ταυτίζονται σχεδόν με τη Πληροφορική"