Δημιουργία Υλικού για τις Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό

Ξεκίνησε από tom, 19 Μαρ 2010, 09:45:17 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

Παράθεση από: skananitos στις 12 Δεκ 2010, 11:40:59 ΜΜ
Χριστουγεννιάτικο Σταυρόλεξο. Σκοπός είναι να μάθουν τα παιδιά παίζοντας τη δημιουργία πινάκων. Αφήνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους σταυρόλεξο με δικές τους λέξεις ανάλογα με τις δυνατότητές τους.    :)
Πες μου ότι τα δύο σταυρόλεξα τα έφτιαξες με επεξεργαστή κειμένου...;
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Μα ναι, αφού είπα  ότι στόχος είναι τα παιδιά να μάθουν πως να κάνουν πίνακες παίζοντας...
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

tom

Είναι ενδιαφέρουσα η άποψη σου να μάθουν τα παιδιά τους πίνακες φτιάχνοντας στραυρόλεξα, εγώ όμως θα έκανα το εξής:

Μια πιο απλή ασκησούλα για τους πίνακες και για το σταυρόλεξο θα χρησιμοποιούσα το πολύ αξιόλογο λογισμικό

"EclipseCrossword" 

http://www.eclipsecrossword.com/

Το έχεις δοκιμάσει;
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

ναι το έχω δοκιμάσει στο σπίτι με windows αλλά στο εργαστήρι έχω linux και πρέπει να δω αν το τρέχει μέσω wine...ίσως το κάνω κάποια στιγμή...

αυτή είναι μία δεύτερη προσέγγιση στην τάξη μου για τους πίνακες, για πρώτη γνωριμία φτιάξαμε το πρόγραμμά τους με χρήση πίνακα
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

skananitos

Ιδέα που την έδωσε συνάδερφος, την εφάρμοσα σήμερα σε παιδιά Γ' Τάξης και τους άρεσε πολύ!
Προβάλουμε στα παιδιά ένα βίντεο σαν και αυτό http://www.youtube.com/watch?v=R_4OnqgVtCs , έπειτα συζητάμε όλοι μαζί το βίντεο και αφήνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν με χρήση επεξεργαστή κειμένου τις σκέψεις κάποιου χαρακτήρα με μορφή εσωτερικού διαλόγου. Εγώ στην συγκεκριμένη περίπτωση έβαλα τα παιδιά να καταγράψουν τις σκέψεις της Mariza (γαϊδάρου) χωρίζοντας το βιντεάκι σε σκηνές.  :)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

tom

Μπράβο Ευτυχία! Και ο συνάδελφός σου πολύ έμπνευση όμως...
Είχα δει το βίντεο και μου άρεσε πολύ, αλλά δεν είχα φανταστεί οτι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση...
Και η Γ δημοτικού είναι ότι πρέπει πιστεύω.

Εγώ ετοιμάζω μια ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα για την πέμπτη δημοτικού. Θα κρατήσει 1-2 μήνες.
Ως προς το περιεχόμενο, αφορά δίκτυα-διαδίκτυο, παρουσιάσεις και δημιουργία κόμικ.
Η πορεία της εργασίας μπορεί να παρακολουθηθεί σε αυτό το url:

http://pempti.weebly.com/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Εμπειρίες από το βιντεάκι με τη Μαρίζα (που ανάρτησα στο προηγούμενο post μου):

Αρχικά, χωρίζεις τα παιδιά σε ομάδες-ρόλους (γάιδαρος-ψαράς), σπας το βιντεάκι σε σκηνές και τους δίνεις χρόνο να γράψουν σε έναν κειμενογράφο τις "σκέψεις" του χαρακτήρα που έχουν αναλάβει ανά σκηνή. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία κάνεις ηχογράφηση των διαλόγων με παράλληλη προβολή του βίντεο! το δοκίμασα σε τάξεις από Γ έως και ΣΤ, η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά της Ε και της ΣΤ "έπιασαν" με τη μία αυτό που ήθελα να κάνουμε σαν δραστηριότητα και το διασκέδασαν υπερβολικά με την ηχογράφηση! στα πιο μικρά πήρε χρόνο για να καταλάβουν τι ακριβώς τους ζητούσα να φτιάξουν...

Η ουσία της όλης δραστηριότητας είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν ευχάριστα να χρησιμοποιούν τους κειμενογράφους, ξεφεύγοντας από τις μονότονες μορφές εκμάθησης τους στυλ "σου δίνω/υπαγορεύω ένα κείμενο γράψτο!", επίσης ωθείς τα παιδιά στο να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν (κάτι που στα υπόλοιπα μαθήματα έχω την αίσθηση πως δεν γίνεται μιας και δε μπορείς να ξεφύγεις από τα στενά όρια της εκάστοτε "ύλης"), τέλος τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν ηχογράφηση στους υπολογιστές..άρα 3 σε 1!  ;)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

tom

Το χρησιμοποίησα και εγώ στην Γ Δημοτικού, με έναν διαφορετικό τρόπο:

- Έδειξα το βίντεο μια φορά (έπεσε πολύ γέλιο...)
- Χώρισα το βίντεο λογικα σε τρία κομμάτια
  α) Ο σκοπός
  β) Οι δυσκολίες
  γ) Η λύση
-Είπα στα παιδιά να γράψουν από μια πρόταση για το καθένα από τα παραπάνω, σκετικά με το τι φαντάζονται οτι λέει από μέσα της η Μαρίζα

Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί μετά τις γιορτές.

Μια πρώτη εντύπωση είναι ότι α) συμμετείχαν ευχαρίστως όλα τα παιδιά β) τα περισσότερα παιδιά σταματάνε της σκέψη τους στα φαινόμενα και δεν εμβαθύνουν σε αιτίες ή συναισθήματα.

Ίσως είναι καλύτερα να γίνει με παιδιά της Ε Δημοτικού...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Γεια σας και καλή χρονιά!

Δημιούργησα ένα webquest για την Γ Δημοτικού, με θέμα την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση:

http://www.zunal.com/webquest.php?w=84476
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skananitos

Θωμά πολύ καλή δουλειά! :)
σκεφτόμουν ίσως μια παραλλαγή της δουλειάς σου προσαρμοσμένη σε προγράμματα Παρουσιάσεων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν τις παρουσιάσεις και παράλληλα και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Θα το δουλέψω λιγάκι να δω αν θα βγει κάτι καλό...  ::)
Music is life...Live a fun one...Listen to SKA !!! ;-)

giotoula


tom

#26
Παράθεση από: giotoula στις 21 Ιαν 2011, 11:34:40 ΠΜ
Καταπληκτική δουλειά Tom μπράβο!!

Παράθεση από: skananitos στις 18 Ιαν 2011, 04:32:51 ΜΜ
Θωμά πολύ καλή δουλειά! :)
σκεφτόμουν ίσως μια παραλλαγή της δουλειάς σου προσαρμοσμένη σε προγράμματα Παρουσιάσεων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν τις παρουσιάσεις και παράλληλα και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Θα το δουλέψω λιγάκι να δω αν θα βγει κάτι καλό...  ::)

Παιδιά ευχαριστώ για τα καλά λόγια!
Παρεπιπτόντως να πω οτι έκανα κάποιες αλλαγές στα παραδοτέα (ζητάω αφίσα με κινδύνους στο Διαδίκτυο αντί για απλό έγγραφο με άθλους Ηρακλή) και στην αξιολόγηση (πρόσθεσα τέταρτη κατηγορία και άλλαξα λίγο τις υπόλοιπες). Αν θέλετε δείτε τα.

Άντε φτιάξτε και εσείς καμία να έχουμε τρεις αντί για μία.  ;)

Θα ήταν χρήσιμη μια για Γ δημοτικού στην ενότητα "γνωρίζω τον υπολογιστή", που έχει τους παρακάτω διδακτικούς στόχους.

ΓΓ1. Να εξηγούν με απλά λόγια τι είναι ο υπολογιστής και τι τα προγράμματα εφαρμογών. Να δίνουν απλά παραδείγματα όσον αφορά τη χρήση του.
ΓΓ2. Να εξηγούν τι είναι πρόγραμμα εφαρμογών και να δίνουν γενικά παραδείγματα προγραμμάτων.
ΓΓ3. Να αναγνωρίζουν τις μονάδες εισόδου – εξόδου.
ΓΓ4. Να αναγνωρίζουν το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας (GUI) του υπολογιστή και των εφαρμογών, καθώς και τη χρησιμότητά τους.
ΓΓ5. Να κατανοούν την έννοια και τη λειτουργία των παραθύρων (μεγιστοποίηση, ελαχιστοποίηση, κλείσιμο, μετακίνηση, διάταξη παραθύρων στην επιφάνεια εργασίας).

Φυσικά και για Δ, Ε και ΣΤ.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

ed

Καλησπέρα και από εμένα.
Οι δουλειές σας είναι καταπληκτικές. Συγχαρητήρια.
Θα βάλω και εγώ λίγα πράγματα που έχω κάνει στο σχολείο και αρκετά από αυτά άρεσαν και στα παιδιά.

Β' Δημοτικού

Ασκήσεις στο Word, για να βάζουν τόνους, κεφαλαία, σημεία και γενικά ορθογραφία μετά απο συνεννόηση με τις δασκάλες.
Ασκήσεις στο Excel με πολλαπλασιασμούς που τους άρεσαν πολύ.
Επίσης έφτιαξα ένα Power Point με φρούτα και τα παιδιά έπρεπε να γράψουν στο Word το όνομα του φρούτου που έβλεπαν και να το χρωματίσουν ανάλογα.
Απλές και σύντομες ασκήσεις

ed

Για την Γ' τάξη ( και για την Δ΄) μια Χριστουγεννιάτικη εισαγωγή στο Power Point.
Διαβάσαμε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι και συμπληρώναμε μια "εικονογραφημένη" παρουσίαση με λόγια εικόνες και ευχές.

ed

Για Ε΄και Στ΄ ένα ταξιδιάρικο σενάριο... Ένα ταξίδι που πήγαμε με την βοήθεια του υπολογιστή και του Internet.

Αποτελείται από 5 ενότητες
Στην πρώτη  αφού χωριστούμε σε ομάδες διαλέγουμε ένα προορισμό που θα θέλαμε να επισκεφθούμε. Με την βοήθεια του Google απαντάμε στο παρακάτω φύλλο εργασίας και εισάγουμε τις κατάλληλες εικόνες.

Στην δεύτερη ενότητα της εργασίας χρησιμοποιούμε τον κειμενογράφο για να φτιάξουμε ένα αεροπορικό εισιτήριο που θα μας μεταφέρει στον προορισμό μας.

Στην τρίτη ενότητα επισκεπτόμαστε τον προορισμό που έχουμε διαλέξει και βλέπουμε φωτογραφίες με την βοήθεια του προγράμματος Google Earth!

Αφού έχουμε φτάσει στον προορισμό μας στέλνουμε απο εκεί μία κάρτα με μια εικόνα του προορισμού στον δάσκαλο μας.

Μας άρεσε το ταξίδι; Φυσικά! Δημιουργούμε μια παρουσίαση-διαφήμιση για να δείξουμε τα αξιοθέατα του προορισμού που επισκεφτήκαμε στους συμμαθητές μας.