ΘΕΜΑ 4 β.

Ξεκίνησε από dozb, 30 Μαΐου 2006, 03:57:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

Το σωστό είναι να μην κοπούν μόρια για τη χρήση της ΓΙα. Τότε δλδ τι πρέπει να γίνει γαι αυτούς που στο 3ο θέμα χρησιμοποίησαν  πίνακα Χ[1500], να κοπεί όλη η άσκηση? Είπαμε δεν ενδείκνυται αλλά όχι και να κοπούν μόρια.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Chrisp88

Τελικά παίρνω όλες τις μονάδες απο το β ερώτημα ή όχι?

Ας μου απαντήσει κάποιος παρακάλώ (με όση σιγουριά μπορεί) ...

Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

Chrisp88 η λύση σου είναι σωστή, αλλά για να δεις τα μόρια σου θα περιμένεις το τέλος Ιουνίου

Θεωρώ οτι η σειριακή αναζήτηση με Για, πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες, αλλά πρέπει ΚΑΠΟΤΕ να φτάσουμε σε ένα επίπεδο που ΔΕΝ θα τις παίρνει

filippos

Chrisp88

η λύση σου έχει το λάθος που παρατήρησε ο vkap

Έπρεπε να είχες εμφωλεύσεη την εύρεση του μέγιστου στη συνθήκη που ελέγχει το αποτέλεσμα της αναζήτησης

Αν το δει και ο βαθμολογητής (που ΠΡΕΠΕΙ να το δει) δε θα πάρεις όλες τις μονάδες.  Θα χάσεις μία ή δύο μονάδες από τις 9 του ερωτήματος.

filippos

@ΠΤ

ποιό βαθμολογικό κέντρο βαθμολογεί με αυτό το κριτήριο ΠΤ;

dimitrios67

Παράθεση από: EleniK στις 31 Μαΐου 2006, 12:37:58 ΠΜ
μια χαρά σωστή είναι η άσκησή σου. Παρεπιμπτόντως σειριακή αναζήτηση κάνεις.Φαντάζομαι ότι όπου ΟΝ έχεις ΟΝ.
Δεν θα έλεγα οτι ειναι και μια χαρά διότι τρέχει σχεδόν 2 φορές το serial search! Δηλαδή στην περίπτωση που εχεις 100,000 πόλεις και η ζητούμενο πόλη ειναι η τελευταία, τι θα γίνει, θα τρέξεις το loop 2χ100,00 φορες? Μπορεί για 20 πόλεις να μην φαίνεται το πρόβλημα αλλα σαν γενική λύση εχει πρόβλημα...

dimitrios67

Παράθεση από: bagelis στις 01 Ιουν 2006, 11:29:27 ΠΜ
ΚΑΘΕ ΛΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ!!! ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΜΟΡΙΑ;;;; ΕΛΕΟΣ!!!
Το πρόγραμμα τρέχει και βγάζει σωστά αποτελέσματα! Γιατί να κοπούν μόρια; Σε μαθητές Λυκείου μιλάμε ρε παιδιά! Μαθηματικά και Φυσική ποτέ κανένας δεν τους είπε να το λύσουν με κάποιο τρόπο συγκεκριμένο γιατί είναι καλύτερος! Στην ύλη μας δεν υπάρχει η έννοια αποδοτικότητα αλγορίθμου. Το ΓΙΑ δουλεύει μια χαρά! Ας ωριμάσουμε επιτέλους!
Παραπέμπω στην προηγούμενη παράθεσή μου, οτι ειναι λάθος να χρησιμοποιήσουμε ΓΙΑ, διοτι σε μεγάλο μέγεθος πίνακα υπάρχει πρόβλημα σε πραγματικές συνθηκες προγραμματισμού (ειναι θεμα σωστής προγραμματιστικής σκέψης) και πρεπει να πάρουν κάτι παραπάνω οι μαθητες που σκέφτηκαν αυτην την διαφορά...

dimitrios67

Παράθεση από: ptsiotakis στις 01 Ιουν 2006, 04:36:02 ΜΜ
Chrisp88 η λύση σου είναι σωστή, αλλά για να δεις τα μόρια σου θα περιμένεις το τέλος Ιουνίου

Θεωρώ οτι η σειριακή αναζήτηση με Για, πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες, αλλά πρέπει ΚΑΠΟΤΕ να φτάσουμε σε ένα επίπεδο που ΔΕΝ θα τις παίρνει

Πάνο ειπες την πιο σωστή κουβέντα! δεν αρκεί να βγάζει ενα πρόγραμμα σωστά αποτελέσματα,< πρέπει να ειναι και αποδοτικό. Οποιος λοιπόν γράψει τον αποδοτικότερο αλγόριθμο (και στο συγκεκριμένο θεμα που ειναι προφανές ότι θελει ΟΣΟ (ή break εαν επιτρεπόταν...)) πρέπει να πάρει όλα τα μόρια. Τωρα βέβαια ειναι και το θεμα με τη βάση και πάει αλλού η συζήτηση....

andreas_p

Και  το  ΓΙΑ είναι σωστό , αρκεί να κρατάει τη θέση.

andreas_p

ΔΕΝ κατάλαβε για σειριακή.
Βρίσκει μέγιστο ανά γραμμή (πίνακας Θ[20,31]), και τα βάζει σε έναν πίνακα ΜΑΧ[20]. Και μετά .... τίποτα.

Τη θέση σας.


ΠΤ

Κάθε λύση είναι επιστημονικά αποδεκτή αν ενσωματώνει τις γνώσεις που παρέχονται από το σχολικό εγχειρίδιο. Επαναλαμβάνω δεν τίθεται θέμα αποδοτικότερης λύσης για οποιοδήποτε ερώτημα αλλά για την συγκεκριμένη σειριακή αναζήτηση όπως αυτή περιγράφεται στο βιβλίο και όπως αυτή πρέπει να διδάσκεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η ενότητα αυτή θέτει από τη φύση της θέμα αποδοτικότερης λύσης. Συνάδελφοι τα πρώτα 2-3 χρόνια του μαθήματος ήταν στην ύλη και η δυαδική αναζήτηση. Τότε σας ενημερώνω ότι προετοιμάζαμε τους μαθητές ώστε σε περίπτωση ταξινομημένης δομής να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά την δυαδική. Και τότε θα ήταν αποδεκτή μια λύση με ΓΙΑ? Αν δεχθούμε την άποψη του Βαγγέλη αλλά και άλλων συναδέλφων τότε αλλάζει και ο τρόπος διδασκαλίας της συγκεκριμένης ενότητας. Μπαίνουμε σε μια φάση δηλαδή αυθαιρεσίας ως προς τον τρόπο που ο καθένας από εμάς διδάσκει το αντικείμενο και αυτό θεωρώ ότι είναι λάθος. Ας προσέχουμε όλοι τον τρόπο που κάθε τι παρουσιάζεται στο σχολικό εγχειρίδιο και ας μην αυθαιρετούμε διότι αυτός ο τρόπος είναι που μας συνδέει πανελληνίως. Δεν μπορει ο βαθμολογητής να γνωρίζει πώς ο καθένας από εμάς διδάσκει το κάθε αντικείμενο και οι μαθητές μας κινδυνεύουν αν οι οδηγίες και συμβουλές μας ξεφεύγουν από το πλαίσιο του βιβλίου.
Να το θέσω και με ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάποιος 'υπεύθυνος' βλέποντας την συζήτησή μας αποστέλλει οδηγία προς όλα τα σχολεία που επιβεβαιώνει την άποψη του Βαγγέλη και όλων εσας που διαφωνείτε με την βαθμολόγηση που περιέγραψα. Αμέσως και όλοι μας δεν θα αλλάζαμε τον τρόπο διδασκαλίας της αναζήτησης? Σας διαβεβαιώ οτι έναν τρόπο θα δίδασκα στους μαθητές μου. Αυτόν με την ΓΙΑ που είναι και ο απλούστερος για τον μαθητή. Απλά θα τους έλεγα ότι μια οδηγία κατήργησε από φέτος την ενότητα της σειριακής αναζήτησης όπως αυτή παρουσιάζεται στο βιβλίο και δεν έχουν να διαβάσουν ούτε τον αλγόριθμο που εκεί παρουσιάζεται αλλά και ούτε τα σχόλια για τις αλλαγές που πρέπει να εφαρμόσουμε σε περίπτωση πολλαπλών εμφανίσεων αφου η ΓΙΑ το καλύπτει ούτε να λάβουμε υπ'όψη μας τις απαιτήσεις που θέτει το βιβλίο σε περίπτωση που τα δεδομένα είναι ταξινομημένα. Μάλλο θα τους έλεγα να μην διαβάσουν ούτε πότε χρησιμοποιείται η σειριακή αναζήτηση διότι τέτοιο θεωρητικό ερώτημα θα ήταν εκτός ύλης με βάση την υποθετική οδηγία του ΠΙ. Ισχύει τίποτε από όλα αυτά? Τα κάνει κανείς από εσας που διαφωνείτε στην τάξη του? Αν όχι νομίζω πως θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας μέχρι να έλθει η συγκεκριμένη οδηγία οπότε θα με βρείτε και θερμό υποστηρικτή της άποψής σας.

andreas_p

Μέγιστα ανά γραμμή ( 20 μέγιστα) ΔΕΝ απαντάει στο 4β. 

1. Διαβάζω  ΜΙΑ  πόλη.

2.  Σειριακή ( Αν επιστραφεί ΑΛΗΘΗΣ, κρατάω και τη θέση pos).

3.  Στον πίνακα  Θ[20,31]  ασχολούμαι ΜΟΝΟ με τη γραμμή Θ[pos, 31]
    και σ' αυτή τη γραμμή  βρίσκω ΕΝΑ  max  που αντιστοιχεί στην πόλη που διάβασα ( τιμή αναζήτησης).

Νομίζω η παραπάνω διαδικασία απέχει μακράν από το  "max ανά γραμμή".

Δηλαδή  για την  κατανόηση (Καθορισμός απαιτήσεων Κεφ. 1)  που τόσο "ματώσαμε"  ΟΛΗ τη χρονιά , θα τραβήξουμε μια μονοκοντυλιά !!!

Συνάδελφοι, ας προβληματιστούμε λίγο για την πορεία του μαθήματός μας.

ΔΕν θέλουμε παπαγάλους που απομνημονεύουν κάποιες τεχνικές σχεδίασης - υλοποίησης αλγορίθμων και τις εφαρμόζουν "ΟΠΟΥ ΚΑΤΣΕΙ" και αν τους βγει  έχει καλώς.

andreas_p

Μέγιστα ανά γραμμή ( 20 μέγιστα) ΔΕΝ απαντάει στο 4β. 

1. Διαβάζω  ΜΙΑ  πόλη.

2.  Σειριακή ( Αν επιστραφεί ΑΛΗΘΗΣ, κρατάω και τη θέση pos).

3.  Στον πίνακα  Θ[20,31]  ασχολούμαι ΜΟΝΟ με τη γραμμή Θ[pos, 31]
    και σ' αυτή τη γραμμή  βρίσκω ΕΝΑ  max  που αντιστοιχεί στην πόλη που διάβασα ( τιμή αναζήτησης).

Νομίζω η παραπάνω διαδικασία απέχει μακράν από το  "max ανά γραμμή".

Δηλαδή  για την  κατανόηση (Καθορισμός απαιτήσεων Κεφ. 1)  που τόσο "ματώσαμε"  ΟΛΗ τη χρονιά , θα τραβήξουμε μια μονοκοντυλιά !!!

Συνάδελφοι, ας προβληματιστούμε λίγο για την πορεία του μαθήματός μας.

ΔΕν θέλουμε παπαγάλους που απομνημονεύουν κάποιες τεχνικές σχεδίασης - υλοποίησης αλγορίθμων και τις εφαρμόζουν "ΟΠΟΥ ΚΑΤΣΕΙ" και αν τους βγει  έχει καλώς.

EleniK

@andreas_p

Αν και συμφωνούμε στο γεγονός ότι δεν είναι ο πιο αποδοτικός αλγόριθμος, δε νομίζω ότι πρέπει να κοπούν μονάδες (η τουλάχιστον όπως φαίνεται να εννοηθεί πάρα πολλές) πάνω από 2 με το αν κάποιος μαθητής έκανε τη διαδικασία που προαναφέρεις.

Και στη Φυσική υπάρχουν λύσεις που αν χρησιμοποιήσεις τους κατάλληλους τύπους θα βγει το αποτέλεσμα γρήγορα και αν πας μέσω Βρυξελλών πάλι το ίδιο αποτέλεσμα θα βγει και αυτό είναι που ενδιαφέρει.

Τονίζω ότι οι οδηγίες λένε "Καθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή" και ας αφήσουμε στην άκρη το πώς θα λύναμε εμείς την άσκηση με τον πιο αποδοτικό και funky τρόπο. Τα 2 μόρια που θα κόψουν κάποιοι βαθμολογητές μπορεί να έχουν επίπτωση στα παιδιά (στο να μείνουν εκτός σχολής) ενώ αν εισαχθούν μπορεί να έχουν πολλά να δώσουν. 

Για το λόγο αυτό προτείνω να μπει στην ύλη η παράγραφος περί αποδοτικότητας του προγράμματος και τότε απο του χρόνου το συζητάμε.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

solaris

Θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΑ με τον συνάδελφο ΠΤ