2004 - Θέμα 4

Ξεκίνησε από Sergio, 01 Ιουν 2004, 03:35:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Ακούω ότι κάποιοι μαθητές αντί να χρησιμοποιήσουν τη λέξη Αντιμετάθεσε (που χρησιμοποιεί και το βιβλίο στην ψευδογλώσσα) κάναν την αντιμετάθεση χρησιμοποιώντας τις τρείς εκχωρήσεις:
[glossa]
πρόχειρο <-- ΜΟ[j]
ΜΟ[j] <-- MO[j-1]
MO[j-1] <-- Πρόχειρο
[/glossa]
και όμοια για τον πίνακα με τα ονόματα.

Αυτό είναι ασφαλώς σωστό!

Εν τούτοις, κάποιοι χρησιμοποίησαν την ίδια μεταβλητή (πρόχειρο) ΚΑΙ για την αντιμετάθεση των ονομάτων παρά το γεγονός ότι οι δύο πίνακες περιέχουν δεδομένα διαφορετικού τύπου (ΜΟ:αριθμητικά και Όνομα:αλφαριθμητικά)
.
Πιστεύεται ότι πρέπει να θεωρηθεί λάθος;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λευτέρης Μπότσαρης

Η γνώμη μου είναι ότι η χρήση της ίδιας μεταβλητής ως πρόχειρο για τον μέσο όρο και για το όνομα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί λάθος.
Φυσικά σε μια γλώσσα προγραμματισμού δεν μπορεί να γίνει αυτό. Όμως εδώ έχουμε αλγόριθμο ο οποίος σαφώς και δεν έχει την "αυστηρότητα" που έχει μια γλώσσα προγραμματισμού, ακόμη και η ΓΛΩΣΣΑ.
Εδώ το βιβλίο χρησιμοποιεί την εντολή αντιμετάθεσε που αν δεν κάνω λάθος δεν υπάρχει σε γλώσσα προγραμματισμού.
Περιμένω να δω και απόψεις άλλων συναδέλφων.

Laertis

Φίλε Sergio,
πιστεύω ότι είναι λάθος η χρήση της μεταβλητής
"πρόχειρο" για διαφορετικού τύπου δεδομένα , αλλά δεν προτίθεμαι να "κόψω" μονάδες γιαυτό το λόγο. Είναι πταίσμα μπροστά στο "βουνό" (ως προς το μέγεθος και όχι ως προς τη δυσκολία) του 4ου θέματος.

Φίλε Λευτέρη,
η εντολή αντιμετάθεσε υπάρχει σαν εντολή σε γλώσσες προγραμματισμού( π.χ εντολή swap στην Basic εναλλάσει το περιεχόμενο δύο μεταβλητών), δεν είναι εφεύρημα του βιβλίου και των συγγραφεών οπότε μη την αδικείς τόσο πολύ.
  ;)
Καλή δύναμη σε όλους
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Θωμάς Ποδηματάς

Αγαπητέ φίλε Sergio. Στις λύσεις του 4ου θέματος των σημερινών εξετάσεων, από παραδρομή προφανώς, κατά την εύρεση του ΜΟ έχεις γράψει "ΜΟ <- Σύνολο / 12" Προφανώς εννοείς "ΜΟ <- Σύνολο / 3".
Επίσης είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή η αντιμετώπιση του 4δ με τη σύνθετη εντολή ελέγχου.
Εγώ το αντιμετώπισα ως ακολούθως : (Φανερά είναι το ίδιο με "σπασμένες" τις εντολές ελέγχου)
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΙΑ J ΑΠΟ  Ν ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
        ΑΝ ΜΟ[J-1] < ΜΟ[J] ΤΟΤΕ
           ΤΕΜΡ1 <- ΜΟ[J-1]
           ΜΟ[J-1] <- ΜΟ[J]
           ΜΟ[J] <- ΤΕΜΡ1
           ΤΕΜΡ2 <- ΟΝ[J-1]
           ΟΝ[J-1] <- ΟΝ[J]
           ΟΝ[J] <- ΤΕΜΡ2
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[J-1] = ΜΟ[J] ΤΟΤΕ
          ΑΝ ΟΝ[J-1] > ΟΝ[J] ΤΟΤΕ
             ΤΕΜΡ2 <- ΟΝ[J-1]
             ΟΝ[J-1] <- ΟΝ[J]
             ΟΝ[J] <- ΤΕΜΡ2
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
(Δοκιμασμένο στο Διερμηνευτή. Δουλεύει μιά χαρά !!!) Τη στοίχιση του κώδικά μου, μου τη χαλάει η προεπισκόπηση. Δεν ξέρω τι φταίει. Με copy paste έγινε από τον Διερμηνευτή...
Έχω ακόμη να πω για το 4ε, ότι με τη λύση που προτείνεις, ο Η/Υ διατρέχει όλον τον πίνακα ΜΟ (500 θέσεων) χωρίς αυτό να είναι αναγκαίο. Μία άλλη αντιμετώπιση θα ήταν η ακόλουθη :
  ΜΑΧ <- ΜΟ[1]
  ΦΟΡΕΣ <- 1
  Ι <- 2
  ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ ΜΑΧ = ΜΟ[Ι] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΦΟΡΕΣ <- ΦΟΡΕΣ + 1
    Ι <- Ι + 1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος μαθητών με τον MAX ΜΟ : ',ΦΟΡΕΣ
Αυτό, γιατί μου φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο για το μαθητή να το γράψει όπως εσύ, το 4δ, οπότε προτείνω και εγώ μιά άλλη λύση.
Τέλος μία μαθήτριά μου - εξαιρετικό μυαλό - τα έγραψε σήμερα θαυμάσια, εκτός μία "σαχλαμάρας" : Στο 4δ έκανε τα πάντα σωστά, αλλά αντί να δουλεύει με τον πίνακα ΜΟ, έγραφε ΒΑΘ (από παραδρομή, γιατί έτσι είχε ονομάσει τον ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ πίνακα βαθμών και επειδή το θέμα έλεγε "...βαθμών" μπερδεύτηκε). Θα της το "κόψουν" όλο ;;; Πόσα μόρια από τα 7 θα της δώσουν;;; Απευθύνομαι και σε συναδέλφους διορθωτές και παρακαλώ κάποιον να μου απαντήσει αν είναι δυνατόν.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Θωμάς Ποδηματάς
Μαθηματικός

Vangelis Kalafatis

Συνάδελφοι

Φυσικά και η χρήση της ίδιας μεταβλητής για την αντιμετάθεση αριθμητικών και αλφαριθμητικών τιμών δεν πρέπει να θεωρηθεί λάθος αφού όπως ρητά αναφέρουν οι οδηγίες δεν εξετάζεται το συντακτικό του αλγορίθμου.
Οι πιο πολλοί φροντιστές μαθαίνουν στα παιδία την Αντιμετάθεσε εγώ επιμένω στην "κλασική" αλλαγή μεταβλητών !!! αλλά φυσικά και θα την θεωρήσω σωστή.

Σχετικά με την διπλή ταξινόμηση να έχετε υπόψιν σας ότι βγαίνει σχετικα΄εύκολα (και περίεργα αλλά αν θέλετε δοκιμάστε το) αν πρώτα ταξινομήσουμε όλα τα ονόματα και στη συνέχεια όλους τους ΜΟ!!!
Αν σκεφτούεμ και λίγο τον αποδοτικότερο αλγόριθμο θα καταλήξουμε σε έναν αρκετά πιο πολύπλοκο όπου θα πρέπει να ταξινομίσουμε τους πίνακες ώς προς το ΜΟ και στην συνέχεια να ταξινομούμε τις υπο -ομάδες του που έχουν τον ίδιο ΜΟ.  
Αυτά -- να δούμε αν του χρόνου θα έχουμε μάθημα εξεταζόμενο να συζητάμε!!!
Ακούσα ότι ο Αγγελής (Πάρεδρος πληροφορικής για το Γυμνάσιο - Λύκειο) πρότεινε να γίνουν οι ώρες 2 στηνΑ Λυκέιου  2 στην Β (μη εξεταζόμενο κ.λπ) και να καταργηθεί απο την Γ.  Άμα έχουμε τέτοιες προτάσεις απο συνάδελφους καταλαβαίνετε τι θα προτείνουν οι άλλες ειδικότητες.
Ευτυχώς η ΕΠΥ και η ΠΕΚΑΠ κυνηγάνε το θέμα και ας ελπίσουμε ότι κάτι θα καταφέρουν.

Vangelis


 

Αλεξανδρής Γιώργος

Ενας γνωστός μου μαθητής εγραψε τον παρακάτω αλγόριθμο, για την λύση του θεματος 4δ. Δηλαδή ταξινομεί πρώτα και τους τρέις πίνακες κατά θφίνουσα σειρά Μέσου όρου και στη συνέχεια ταξινομεί ξεχωριστά κατα αυξουσα αλφαβητική σειρά τις υποομαδες που εχουν κοινο μεσο ορο..

Ελπιζω να ληφθεί ως σωστή η λύση αυτη..

  Για ι από 2 μέχρι 500
    Για ξ από 500 μέχρι ι με_βήμα -1
      Αν ΜΟ[ξ] > ΜΟ[ξ - 1] τότε
        τεμπ <- ΜΟ[ξ]
        ΜΟ[ξ] <- ΜΟ[ξ - 1]
        ΜΟ[ξ - 1] <- τεμπ
        τεμπ1 <- ονομα[ξ]
        ονομα[ξ] <- ονομα[ξ - 1]
        ονομα[ξ - 1] <- τεμπ1
        Για κ από 1 μέχρι 3
          τεμπ2 <- βαθμος[ξ, κ]
          βαθμος[ξ, κ] <- βαθμος[ξ - 1, κ]
          βαθμος[ξ - 1, κ] <- τεμπ2
        τέλος_επανάληψης
      τέλος_αν
    τέλος_επανάληψης
  τέλος_επανάληψης

  Για ι από 2 μέχρι 500
    Για ξ από 500 μέχρι ι με_βήμα -1
      Αν ΜΟ[ξ] = ΜΟ[ξ - 1] τότε
        Αν ονομα[ξ] < ονομα[ξ - 1] τότε
        τεμπ <- ΜΟ[ξ]
        ΜΟ[ξ] <- ΜΟ[ξ - 1]
        ΜΟ[ξ - 1] <- τεμπ
        τεμπ1 <- ονομα[ξ]
        ονομα[ξ] <- ονομα[ξ - 1]
        ονομα[ξ - 1] <- τεμπ1
        Για κ από 1 μέχρι 3
          τεμπ2 <- βαθμος[ξ, κ]
          βαθμος[ξ, κ] <- βαθμος[ξ - 1, κ]
          βαθμος[ξ - 1, κ] <- τεμπ2
        τέλος_επανάληψης
        τέλος_αν
      τέλος_αν
    τέλος_επανάληψης
  τέλος_επανάληψης

flou

Συνάδελφοι
σχετικά με το 4ε νομίζω ότι η λύση που προτείνει ο Θωμάς Ποδηματάς νομίζω ότι δεν είναι σωστή.
ΜΑΧ <- ΜΟ[1]
  ΦΟΡΕΣ <- 1
  Ι <- 2
  ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ ΜΑΧ = ΜΟ[Ι] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΦΟΡΕΣ <- ΦΟΡΕΣ + 1
    Ι <- Ι + 1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος μαθητών με τον MAX ΜΟ : ',ΦΟΡΕΣ
Γιατί αν ο πίνακας (ακραίο αλλά πρέπει να το σκεφτούμε) περιέχει 500 ίσα στοιχεία τότε μετά το 500στό λουπ το Ι θα γίνει 501 οπότε δεν έχει νόημα η
ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ ΜΑΧ = ΜΟ[Ι] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
γιατί ΜΟ[501] δεν υπάρχει. (την έχω πάθει στην αναζήτηση σε ταξινομημένο για τον ίδιο λόγο)
Προτείνω

ΜΑΧ <- ΜΟ[1]
  ΦΟΡΕΣ <- 1
  Ι <- 2
  Α<-- ψευδής
  ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ Α=ψευδής ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ ΜΟ[Ι]=ΜΑΧ ΤΟΤΕ
       ΦΟΡΕΣ <- ΦΟΡΕΣ + 1
       Ι <- Ι + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      Α<--ΑΛΗΘΗΣ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος μαθητών με τον MAX ΜΟ : ',ΦΟΡΕΣ

Ή πιο απλά με μια ΓΙΑ η οποία αν και λίγο (εως πολύ) αργή είναι ευκολότερη για τους μαθητές.

Σχετικά με το 4δ αν και την έλυσα όπως ο Θωμάς Ποδηματάς  με 2 εμφωλευμένες ΑΝ μέσα στην ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ, μου άρεσε και η λύση ταξ. βάση ονομάτων και μετά βάση ΜΟ η οποία (δίχως πολύ έλεγχο λόγω της ώρας) μου φένεται σωστή.

Ηλίας Πούλης
Καθηγητής Πληροφορικής - ΠΛΗΝΕΤ Νοτ. Κυκλάδων
Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής

pfan

#7
Το θέμα 4ο ήταν καλό θέμα με κλιμακούμενη δυσκολία και για να γράψεις άριστα έπρεπε να προσπαθήσεις.
Στο 4δ δεν έχω βρει μαθητή που να το έκανε όπως το προτείνει η επιτροπή. Οι λύσεις που σκέφτηκαν οι μαθητές (όσοι μπόρεσαν γιατί δεν ήταν και πολλοί ) ήταν φυσικά χωρίς τους λογικούς τελεστές όπου είναι και ορθοί
Για i από 2 μέχρι 500
      Για j από 500 μέχρι i με_βήμα - 1
            Αν ΜΟ[j] > ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε Όνομα[j], Όνομα[j-1]
            Τέλος_αν
            Αν ΜΟ[j]=ΜΟ[j-1] τότε
                  Αν Όνομα[j]<Όνομα[j-1] τότε
                        Αντιμετάθεσε Όνομα[j], Όνομα[j-1]
                  Τέλος_αν
            Τέλος_αν
      Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος δεν κάνει το δεύτερο ΑΝ για την αντιμετάθεση των ονομάτων πόσες μονάδες από τις 7 θα αφαιρούσατε; (εγώ σκέφτομαι 2)

Μαθητής για να αντιμετωπίσει το θέμα των ονομάτων μετά την ταξινόμηση με τον ΜΟ παράθεσε το εξής (δυστυχώς λανθασμένο) κομμάτι:
Για ι από 1 μέχρι 499
      Αν ΜΟ[Ι]=ΜΟ[Ι+1] ΚΑΙ Ο[Ι]>Ο[Ι+1] ΤΟΤΕ
            ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΣΕ Ο[Ι],Ο[Ι+1]
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Θα δίνατε μόρια σε αυτό το κομμάτι ή θα το διαγράφατε εντελώς;
            

Ένας μαθητής μου έκανε το 4ε περίπου όπως το περιγράφει ο Ποδηματάς ως εξής
Ι<--1
Οσο ΜΟ[1]=Μ0[Ι] και Ι <=500 επανάλαβε
      Ι<-Ι+1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ "το πλήθος είναι",Ι-1
Αν όλοι οι βαθμοί είναι ίδιοι τότε όταν φτάσει το Ι στο 500 θα μπει πάλι στην επανάληψη το Ι θα αυξηθεί μετά θα γίνει ο εξής έλεγχος
      ΜΟ[1]=ΜΟ[501] και 501<=500
Και μετά θα βγει από την επανάληψη. Όμως το ΜΟ[501] θα έχει ξεπεράσει τα όρια του πίνακα. (αν θυμάμαι καλά πρέπει να το είχαμε ξανασυζητήσει σε παλιότερο σημείο του forum)
Νομίζω όμως ότι το να βάλεις τον μαθητή να γράψει χωρίς ένα compiler και να ζητάς τέτοιο εξειδικευμένο θέμα να το προνοήσει θα ήταν εξωπραγματικό. Έτσι δεν θα συμφωνήσω με τον κ. Πουλή ότι μια τέτοια απάντηση θα πρέπει να πιαστεί λάθος.

Η λύση που παραθέτει ο κ Αλεξανδρής είναι σωστή (αν και της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά) αλλά εύχομαι το γραπτό να πέσει σε διορθωτή με «φιλότιμο» ώστε να μπει στον κόπο να την κατανοήσει.

Καλό κουράγιο σε όσους διορθώνουν γιατί θα δουν πολλά τα μάτια μας.

 

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

P.Tsiotakis

#8
Αγαπητοί φίλοι,

Εννοείται πως όλοι συζητάμε για το 4δ και το 4ε σε αυτήν την ενότητα,

Πρώτη λύση που σκέφτηκα εγώ για το 4δ ήταν η αύξουσα ταξινόμηση των δυο πινάκων ως προς τα ονόματα και στη συνέχεια η φθίνουσα ταξινόμησή τους ως προς τους μέσους όρους. Θεωρώ τη λύση αυτή EXCEL based  :)

Μια ολόκληρη χρονιά τους φωνάζω να σκέφτονται απλά και εγώ σκεφτόμουν πολύπλοκα

Η λύση που πρότεινε η Φανή στην αμέσως προηγούμενη παράγραφο είναι πιο κατανοητή από όλους και άμεσα περιγραφόμενη από τη εκφώνηση " Σε περίπτωση ισοβαθμίας η σειρά ταξινόμησης των ονομάτων να είναι αλφαβητική."

Για το 4ε προτείνω παραπλήσια λύση με τη δομή Μέχρις_Ότου αφού θα εκτελεστεί μια επανάληψη σίγουρα

  i <- 1
  Αρχή_Επανάληψης
    i <- i + 1
  Μέχρις_Ότου i = 500 ή ΜΟ <> ΜΟ[i-1]  ! θα μπορούσε και ΜΟ <> ΜΟ[1]
  Εκτύπωσε "Πλήθος μαθητών με τον μεγαλύτερο μέσο όρο : ", i

Που προσεγγίζει τον ανθρώπινο τρόπο σκέψης καλύτερα

Για τις προηγούμενες λύσεις και συγκεκριμένα την περίπτωση που i=501 και άρα ξεπερνάμε το μέγεθος του πίνακα θεωρώ οτι δεν πρέπει να θεωρηθεί λάθος από τους βαθμολογητές

Πιστεύω όμως οτι λάθος είναι η χρήση της μεταβλητής πρόχειρο και για τις 2 αντιμεταθέσεις καθώς τους το τονίζουμε να χρησιμοποιούν άλλη μεταβλητή σε πίνακες αριθμών και χαρακτήρων!!

Δεν έχω την εμπειρία βαθμολογητή αλλά γενικά τηρώ μια αυστηρή στάση σε αυτά τα θέματα. Αλγόριθμος σημαίνει ελευθερία κινήσεων αλλά μια σωστή λύση και η επιτυχία θέλουν πειθαρχία

Έστειλα mail στον κο Αδαμ Αγγελή (πάρεδρό μας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) για το τι προτείνει στο Υπουργείο το ΠΙ και δεν μου απάντησε

Ο προηγούμενος πάρεδρος της πληροφορικής είναι τώρα πάρεδρος των μαθηματικών, άρα στο προηγούμενο σχόλιο "αν συνάδελφοί μας κάνουν τέτοιες προτάσεις, εμείς τι να κάνουμε ;;" απαντώ οτι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ συνάδελφοί μας. Μάλιστα τις απόψεις του τις έχω ακούσει και στα ΠΕΚ που μας μίλησε αλλά και στη διημερίδα που έγινε στο Βόλο το Φεβρουάριο

Προσωπικά είμαι απαισιόδοξος και βλέπω του χρόνου να έχω 8 ώρες διδασκαλίας στο 6τάξιο Ενιαίο Λύκειο και να μετακινούμε σε 3 σχολεία

Με εκτίμηση,

flou

Συνάδελφοι
σε προηγούμενη απάντησή μου έγραψα ότι το θέμα 4δ με ΟΣΟ ΜΟ[Ι]<>ΜΑΧ .... , δεν είναι σωστή . Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει ο μαθητής που την έδωσε την χάνει όλη, αλλα πάντως δεν είναι α΄πόλυτα σωστή. Το πολύ να χάσει 1-2 μόρια (πιο πιθανό 1) αφού σαν λύση είναι έξυπνη (πάντως και Η/Υ να είχε δύσκολα θα έβρισκε το λάθος).
Οπότε συνάδελφε pfan ελπίζω με αυτή τη εξήγηση να συμφωνούμε.
Πάντως για να μην είμαστε πάντα ψιλογκρινιάριδες και να ευλογίσουμε τον κλάδο μας (σε δύσκολούς καιρούς), θα πρέπει όλοι να παραδεχτούμε και να το δημοσιοποιήσουμε ότι τα θέματα ήταν με απόσταση τα καλύτερα των 5 ετών, ίσως και η επιτροπή αλλά και εμείς ως καθηγητές, να βελτιωνόμαστε. Πάντως οι μαθητές έχουν πλέον πολύ καλό επίπεδο που θα τους βοηθήσει στο πανεπιστήμιο (όχι μόνο σε σχολές Πληροφορικής αλλα και σε πολλές άλλες) παράγοντας που δείχνει την αναγκαιότητα ύπαρξης του μαθήματος. Σε αυτό ας βοηθήσουμε όλοι.

Ηλίας Πούλης
Καθηγητής Πληροφορικής - ΠΛΗΝΕΤ Νοτ. Κυκλάδων
Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής

Θωμάς Ποδηματάς

     Αγαπητέ συνάλελφε Ηλία Πούλη. Ο αλγόριθμος που έδωσα για το 4ε "τρέχει" σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ !!! Το δοκίμασα στον διερμηνευτή με εξαιρετικά αποτελέσματα. Η συνθήκη που ελέγχεται στην "όσο...", ΔΕΝ ΑΠΟΤΙΜΑΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ και έτσι όταν φτάσουμε στον 500ο ίσο με όλους τους προηγούμενους ΜΟ, ο Η/Υ κανονικά θα μπει στο βρόχο, θα τον εκτελέσει για 500η φορά (σωστά) και θα κάνει το Ι 501. Τότε η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ (όπως τις έγραψα) αποτιμάται από τον Η/Υ και προκύπτει προφανώς Ψευδής. Έτσι ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΚΑΝ η δεύτερη εξ' αυτών η οποία φανερά θα οδηγούσε στο πρόβλημα που αναφέρεις. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα είχα αντιμετωπίσει στο πρόγραμμα ΚΑΤΑΝ0ΜΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ενός πίνακα και μετά από σχετική συζήτηση με τον Άλκη, είπαμε ότι μπορούμε να μην αποτιμούμε πλήρως τις λογικές εκφράσεις (υπάρχει στη ΓΛΩΣΣΑ αντίστοιχη επιλογή).
Θερμα ευχαριστώ για το χρόνο σας
     Με εκτίμηση
Θωμάς Ποδηματάς
    Μαθηματικός
Υ.Γ. Τελείωσα στα Γιάννενα το 1986 τις σπουδές μου με κλάδο "Επιστήμη Η/Υ" όπου διδάχθηκα από τον αείμνηστο και ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟ Στέλιο Δανιηλόπουλο "Εισαγωγή στη Θεωρία και Ανάλυση Αλγορίθμων", "Πεπερασμένα αυτόματα με στοιβάδα και χωρίς στοιβάδα", "automata", "Mηχανές Turing", "κοστολόγηση Αλγορίθμων", "Γραμματικές και Γλώσσες" και άλλα πολλά... Μαθηματικός είμαι, αλλά έχω ασχοληθεί με το θέμα "αλγόριθμοι" πολλά χρόνια της ζωής μου και θα ήθελα να μου επιτρέψετε να σας αποκαλώ "συνάδελφε". Το αγαπώ πολύ και είμαι ο τελευταίος που θα ήθελε να πάψει να υπάρχει αυτό το μάθημα. Στο εγγύς μέλλον θα "ανεβάσω" κάποια προτεινόμενα που πιστεύω ότι έχουν ενδιαφέρον για συζήτηση... Σας ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο σας και τη φιλοξενία

flou

Συνάδελφοι
φυσικά το φορουμ είναι για ανταλλαγή απόψεων και ενημέρωσης και δεν υπάρχει ούτε δείγμα αντιπαράθεσης.
Με έβαλε σε σκέψεις ο συνάδελφος Ποδηματάς και το τσέκαρα στη ΓΛΩΣΣΑ και πράγματι αν προηγηθεί το ι<=10 δεν βγάζει λάθος (θα το δοκιμάσω και σε ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ). Ίσως όλα λύνονταν αν είχαμε σαφής κανόνες
Καλό είναι να μας ενημερώσουν οι συνάδελφοι ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ να ξέρουμε τι λέμε και στους μαθητές, κυρίως. Δυστυχώς εδώ δεν είμαστε Βαθμολογικό Κέντρο οπότε δεν έχω ενημέρωση.
Τελικά όλα αυτά (τα οποία σε επίπεδο λυκείου είναι λεπτομέρειες) όμως δείχνουν ότι ανεβάζουμε τον πήχη ψηλά προς όφελος των μαθητών ελπίζω.
Ας συνεχίσουμε έτσι .
Τελικά ευτυχώς που υπαρχουν τα φορουμ για εμάς που δεν είμαστε κοντά σε άλλα λύκεια.
Ηλίας Πούλης
Ηλίας Πούλης
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής

Θωμάς Ποδηματάς

     Συνάδελφοι,
Ένας μαθητής μου, υλοποίησε το 4ε, ως ακολούθως :
[glossa]! To Ν είναι δηλωμένο ως σταθερά με τιμή 500
  ΤΕΛΟΣ &#8592; 'ΟΧΙ'
  ΦΟΡΕΣ &#8592; 1
  Ι &#8592; 1
  ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ = 'ΟΧΙ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ ΜΟ[Ι] > ΜΟ[Ι+1] ΤΟΤΕ
           ΤΕΛΟΣ &#8592; 'ΝΑΙ'
    ΑΛΛΙΩΣ
           ΦΟΡΕΣ &#8592; ΦΟΡΕΣ + 1
           Ι &#8592; Ι + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος μαθητών με τον MAX ΜΟ : ',ΦΟΡΕΣ[/glossa]
Η παραπάνω αντιμετώπιση έχει το πρόβλημα που παρατήρησε ο Συνάδελφος Ηλίας Πούλης. Δηλαδή, στην ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ που ΟΛΟΙ οι ΜΟ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ μεταξύ τους, όταν γίνει Ι=500, η αποτίμηση της συνθήκης
[glossa] Ι <= Ν ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ = 'ΟΧΙ' [/glossa] θα είναι αληθής, οπότε ο Η/Υ θα μπει στο βρόχο και προσπαθώντας να "διαβάσει" προς επεξεργασία το στοιχείο ΜΟ[Ι+1], θα τερματίσει την εκτέλεση αφού ο ΜΟ είναι δηλωμένος ως πίνακας ακεραίων 500 θέσεων.
     Έχω έντονα την αίσθηση, ότι η αντιμετώπιση αυτή - μ' όλα της τα προβλήματα -  πρέπει να πάρει το σύνολο των μορίων του ερωτήματος, αφού είναι μάλλον εξαιρετικά εντυπωσιακή υλοποίηση για μαθητή και μάλιστα εν ώρα εξετάσεων. Συμφωνείτε ;

pfan

Αγαπητέ συνάδελφε κ Ποδηματά, σήμερα μετά την υποδειγματική διόρθωση που είχαμε στο βαθμολογικό αποφασίσαμε να θεωρήσουμε σωστό τον τρόπο με την Οσο ή Μέχρι χωρίς καν να μας απασχολεί στην περίπτωση που είναι όλες οι τιμές ίδιες αν στην τελευταία τιμή βγει στον έλεγχο έξω από τα όρια του πίνακα. Έτσι τουλάχιστον θα διορθωθούν 2100 γραπτά που έχει το κέντρο μας. Βέβαια το κομμάτι που παραθέτεις δεν είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που συζητάμε αλλά εγώ προσωπικά αν έβλεπα το γραπτό αυτό θα του έδινα όλες τις μονάδες.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

George

#14
Συνάδερφοι
Καταρχήν θέλω να εκφράσω την εκτίμηση μου για όλους όσους έχουν συμβάλει στη δημιουργία του foroum αλλά και σε όλους τους συμμετέχοντες.
Με αφορμή το θέμα 4 θα ήθελα να ρωτήσω αν πιστεύετε ότι η παρακάτω υλοποίηση του δ ερωτήματος πρέπει να πάρει και τις 7 μονάδες.

[glossa]Για i από 2 μέχρι 500
      Για j από 500 μέχρι i με_βήμα -1
            Αν ΜΟ[j]> ΜΟ[j-1] τοτε
                  Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε Ο[j], Ο[j-1]
            Τέλος_αν
      Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
Για i από 2 μέχρι 500
      Για j από 500 μέχρι i με_βήμα -1
            Αν ΜΟ[j]= ΜΟ[j-1] τοτε
                  Αν Ο[j]< Ο[j-1] τοτε
                        Αντιμετάθεσε Ο[j], Ο[j-1]
                  Τέλος_αν
            Τέλος_αν
      Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης[/glossa]

Η γνώμη είναι ότι πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες όπως και κάθε άλλη απάντηση που δουλεύει. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να διαχωρίσουμε τις απαντήσεις σε καλές και καλύτερες όσον αφορά το επίπεδο του σχολείου αλλά μόνον σε σωστές ή λάθος
Με εκτίμηση
Γιώργος Αζναουρίδης