ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: merlin στις 27 Νοε 2014, 01:48:51 ΜΜ
Γιώργο μακάρι να μιλήσουν οι σχολές. Είναι αυτό που λέω τόσο καιρό στους συναδέλφους Χημικούς. Δε θέλουν να συμβεί, παρά το ότι είναι το πιο σωστό (άσε που συμβαίνει παντού στον κόσμο).
Και τι λένε δηλαδή; Να εξετάζονται οι μαθητές στη χημεία για να μπουν στους μηχανολόγους και να μην έχει το δικαίωμα η σχολή να πει τη γνώμη της; (όποια κα αν είναι αυτή) 

Spyridon

#2761
Παράθεση από: ggkrozos στις 27 Νοε 2014, 11:56:14 ΠΜ
Οι μαθητές του "πεδίου της πληροφορικής" είναι δυνατόν να έχουν 8 ωρο μάθημα μαθηματικών Κατεύθυνσης και να μην μπορούν να μπουν στο μαθηματικό; Λίγο παράλογο δεν είναι; Κάτι ανάλογο ισχύει για το Φυσικό. Επίσης αν λάβουμε υπόψιν μας το άρθρο της Καθημερινής η ΑΔΙΠ έχει προτείνει κοινά όλα τα τμήματα του πεδίου (π.χ Μαθηματικό) εκτός από αυτά που χρειάζονται αυστηρά Χημεία. Υπομονή..

Υπάρχει αυτό σαν ενδεχόμενο; Δηλαδή θα μπορούσε η ΑΔΙΠ αντί να πει ότι για κάποιες σχολές πρέπει να εξετάζεται η πληροφορική  και για τις άλλες η χημεία να πει ότι μπορεί να εξετάζεται ή η πληροφορική  ή η χημεία ;  Σα να μεταφέρθηκε το "ή" από την τροπολογία στη δικαιοδοσία της ΑΔΙΠ.

NiColas1957

Παράθεση από: merlin στις 27 Νοε 2014, 01:48:51 ΜΜ
......
Όλα αυτά μέχρι να πάρουν χαμπάρι ότι πρέπει να γίνουν 5 τα μαθήματα και να ησυχάσουν όλοι.

Συγνώμη αλλά νομίζω ότι η θέση αυτή είναι λάθος. 

Δηλαδή το κριτήριο μας για το σε τι θα εξετάζονται οι υποψήφιοι φοιτητές είναι μόνο το να έχουν δουλειά όλες οι ειδικότητες?   
Γιατί ένας μαθηματικός πρέπει να εξετάζεται στη Χημεία?  Επειδή έτσι το συνηθίσαμε από παλιά και επειδή αυτό μας βολεύει άρα και μας ησυχάζει όλους?
Επειδή δεν μπορούμε λογικά να συμφωνήσουμε οι «μεγάλοι» να την πληρώσουν τα παιδιά?   Για εμένα δεν είναι αυτό η λύση και αν πάμε προς αυτή την κατεύθυνση πιστεύω ότι θα βρεθούμε αντιμέτωποι και με γονείς και με μαθητές.

Γενικές γνώσεις σε όλα τα μαθήματα ο μαθητής παίρνει και το αποδεικνύει με το Απολυτήριο του Λυκείου, το να περάσει σε μια σχολή μπορεί να απαιτεί την εξέτασή του σε 2 το πολύ 3 μαθήματα που θα καθορίζουν οι σχολές. 
Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα που μπορούμε να την κάνουμε αργότερα, όταν θα έχουμε ξεμπερδέψει με το τρέχον ζήτημα.

Κανένας

Ο Υπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε για το θέμα της Πληροφορικής αναφέροντας μεταξύ των άλλων τα ακόλουθα: "Όμως, υπήρξε, κύριε Πρόεδρε, μια βαρβαρότητα. Ακόμα και γι' αυτούς τους υποψήφιους φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν πληροφορική δεν ετίθετο ως προϋπόθεση η εξέτασή τους στο μάθημα της πληροφορικής. Δεν θέλω τώρα να σας κουράζω με επιστημολογικές παρατηρήσεις. Μπορώ να κάνω πάρα πολλές. Δεν είμαι των θετικών επιστημών, αλλά έχω γνώσεις επιστημολογίας. Μπορώ να σας μιλήσω, αλλά δεν είναι η ώρα αυτή. Περιορίζομαι να πω ότι στον 21ο αιώνα η επιλογή αυτή ήταν μια τρέλα και θέλουμε να τη διορθώσουμε".
Και ο κ. Λοβέρδος συνέχισε: "Πόσο θα τη διορθώσετε; Εγώ λέω, με τις γνώσεις που έχει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μόνο αυτό. Από κει και πέρα, κύριε Πρόεδρε, θα καταθέσουμε αίτημα στην ΑΔΙΠ να μας εκφράσει γνώμη αν και κάπου αλλού -με φειδωλό τρόπο- πρέπει αυτό το μάθημα να τεθεί ως προϋπόθεση για τις πανελλαδικές του 2016 και όπως λέμε εδώ, η απόφαση της ΑΔΙΠ θα μας δεσμεύει, θα έχουμε δέσμια αρμοδιότητα. Θα υπογράψουμε ό,τι λέει η ΑΔΙΠ. Νομίζω ότι αυτή είναι μια άριστη επιλογή".

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

apom

Πρόβλημα θα δημιουργηθεί στην συγκρότηση τμημάτων σε σχολεία και στα άλλα πεδία ( εκτός πληροφορικής ) που θα έχουν λίγες σχολές όπως παιδαγωγικά... ακόμα και οι οικονομικές... τουλάχιστον οι μισοί από αυτούς που επιλέγουν οικονομικα έχουν τις αντίστοιχες σχολές ως δεύτερη επιλογή, και το κάνουν απλά και μόνο για να ανοίξουν το 5ο πεδίο. Οι στρατιωτικές - αστυνομικές αλήθεια που θα ''κάτσουν'';; Κάθε στρατηγικά σκεπτόμενος μαθητής που δεν είναι σίγουρος το τι θέλει θα επιλέξει το πεδίο με τις 200 σχολές ( εάν τελικά μείνουν έτσι τα πράγματα )

Νομίζω ότι το σύστημα έχει ''θέματα'' δυσεπίλυτα και είναι αδύνατον να τρέξει + θα έχουμε εκλογές ίσως πολύ σύντομα. Πολύ φοβάμαι ότι θα γίνει συνένοση πεδίων με ότι αυτό συνεπάγεται....

apom

Για φροντιστήρια δεν το συζητάμε καν... τουλάχιστον το 50% πάνε για φούντο ιδίως αυτά που έχουν μικρό αριθμό μαθητών μιας και δεν θα μπορούν να υποστηρίξουν τμήματα των 1-2 ατόμων. Τα ''μεγάλα'' φροντιστήρια ήδη τρίβουν τα χέρια τους με το καινούργιο σύστημα... το οποίο υποτίθεται θα καταπολεμούσε αυτή την ''μάστιγα''... Τώρα για τους συναδέλφους του ιδιωτικού τομέα ... το έχω γράψει κατ' επανάληψη... τι σας κάνει να πιστεύεται ότι είναι δύσκολο να διδάξετε ΚΑΙ χημεία... στα φροντιστήρια ;;; Εδώ διδάσκουν μαθηματικού και φυσικοί... χωρίς να έχουν διδαχθεί ποτέ Χημεία...σιγά τον πολυέλαιο... προαπαιτούμενα;;; απλή μέθοδο των τριών... και φύγαμε... Βέβαια δεν μπορώ να φανταστώ Χημικό να μπορεί να διδάξει ''ψευτογλώσσα'' ... χρειάζεται η αλήθεια είναι κι ένας τρόπος σκέψης ''λιγουλάκι'' διαφορετικός...

thana$i$

#2766
ι χριση αβγί ψιφισαι κατά .  Εντελώς πληροφοριακά.
Το ίδιο και η δημοκρατική αριστερά όπως με βλέπεις, δεξιά όπως σε βλέπω.
Εντύπωση μου κάνει πως σε πολλές τροπολογίες διάφορα κόμματα ψηφίζουν ΝΑΙ,  ακόμα και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Εκτός από αυτή που μας αφορά.
Εξαίρεση ο Γιοβανόπουλος και οι ΑΝΕΛ που ψήφισαν ΥΠΕΡ.

ΥΓ: Ενημερώνω διαρκώς το post

NiColas1957

Παράθεση από: thana$i$ στις 27 Νοε 2014, 03:58:43 ΜΜ
ι χριση αβγί ψιφισαι κατά .  Εντελώς πληροφοριακά.
Ευτυχώς! 
Προσωπικά δεν θα ήθελα να μου λένε ότι βρίσκομαι στο χώρο της εκπαίδευσης γιατί με στήριξε μια εγκληματική οργάνωση!

vtsakan

Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

merlin

Παράθεση από: gpapargi στις 27 Νοε 2014, 02:13:44 ΜΜ
Και τι λένε δηλαδή; Να εξετάζονται οι μαθητές στη χημεία για να μπουν στους μηχανολόγους και να μην έχει το δικαίωμα η σχολή να πει τη γνώμη της; (όποια κα αν είναι αυτή) 
Ακριβώς. Στο υλικονέτ φάγαμε καμιά 70αρια σελίδες μηνυμάτων για να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι είναι το πιο σωστό να επιλέξουν τα τμήματα.
Εκτός από 4-5 κραυγαλέες περιπτώσεις φροντιστηριούχων που δεν ήθελαν να ακούσουν κουβέντα για τέτοιο ενδεχόμενο, ήταν κι άλλοι που περέθεταν "επιχειρήματα" στο να μη συμβεί.
Για κάποιους δεν είμαι σίγουρος αν σκέφτονται συμφεροντολογικά ή απλά αδυνατούν λόγω ηλικίας να συνειδητοποιήσουν τι λέμε. Ζουν μια γενιά πίσω.
Δείτε και την Ρεπούση γύρω στο 10 και κάτι:
https://www.youtube.com/watch?v=jYGZ73hB2qw
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

thana$i$

Παράθεση από: merlin στις 27 Νοε 2014, 04:42:10 ΜΜ
Δείτε και την Ρεπούση γύρω στο 10 και κάτι:
https://www.youtube.com/watch?v=jYGZ73hB2qw

Τις μπαρούφες αυτές περί οριζόντιων δράσεων μου τις είχε γράψει και σε mail. Και τις έρευνες που επικαλείται. Τις έστειλα 10 links και φυσικά δεν πήρα κανένα.

Παράθεση από: merlin στις 27 Νοε 2014, 04:42:10 ΜΜ
Για κάποιους δεν είμαι σίγουρος αν σκέφτονται συμφεροντολογικά ή απλά αδυνατούν λόγω ηλικίας να συνειδητοποιήσουν τι λέμε. Ζουν μια γενιά πίσω.

Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Η όλη διαμάχη είναι και λίγο θέμα χάσματος γενεών, και ψηφιακού χάσματος φυσικά.
Για αυτό αισιοδοξώ ότι την επόμενη δεκαετία θα λυθεί οριστικά.

Gnirut

"Συγνώμη αλλά νομίζω ότι η θέση αυτή είναι λάθος."
"Γιατί ένας μαθηματικός πρέπει να εξετάζεται στη Χημεία"

Με το σκεπτικό σου και γιατί πρέπει να εξετάζεται και στην φυσική και στην πληροφορική δηλαδή, μόνον στα μαθηματικά θα έπρεπε να εξετάζεται...

Και ο μελλοντικός γυμναστής που θα πρεπει να εξετάζεται; Μόνον στην γυμναστική με την ίδια συλλογιστική.

Δεν είναι λάθος τα παιδιά να δίνουν εξετάσεις και σε μαθήματα που δεν έχουν σχέση με την τελική σχολή επιλογής τους. Λάθος είναι στον 21ο αιώνα να μην είναι η πληροφορική ένα μάθημα από αυτά, για όλες τις θετικές/τεχνολογικές σχολές.

Υ.Γ.
Λάθος επίσης είναι την ύλη και το μέγεθός της να μην την καθορίζει το σχολείο αλλά τα διάφορα φροντιστηριακά συμφέροντα (έχει δίκιο συνάδερφος που διαχωρίζει τους μεγάλους από τους μικρούς).

Π.χ. ας έρθει ο οποιοσδήποτε καλός φροντιστής να βγάλει πλήρη ύλη ΑΕΠΠ με ικανή ασκησιολογία, για να γράψει 'καλά' ο μέσος μαθητής, σε δύο 45λεπτα (και πολλά λέω) τη βδομάδα σε ανομοιογενή γκρουπάκια των 20 και βάλε μαθητών.

Σε όποιον έχει κάνει μάθημα σε κανονικό σχολείο είναι εμφανές ότι η ύλη δεν καθορίζεται με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και τις πραγματικές ανάγκες των εξετάσεων αλλά με βάση το ότι ο μαθητής θα κάνει και δυο ώρες φροντιστήριο τη βδομάδα αρχής γενομένης από το καλοκαίρι κιόλας.

Μόνη λύση όπως είπα παλαιότερα η απεμπλοκή της ύλης των εξετάσεων από την ύλη του σχολείου (εξετάσεις τύπου SAT κλπ). Ίσως μόνον έτσι το σχολείο να μπορεί να καθορίζει την ύλη του και το φροντιστήριο τη δική του.

Gnirut

"Για κάποιους δεν είμαι σίγουρος αν σκέφτονται συμφεροντολογικά ή απλά αδυνατούν λόγω ηλικίας να συνειδητοποιήσουν τι λέμε. Ζουν μια γενιά πίσω."

Στο βάθος τίποτα από αυτά, απλά οι χημικοί είναι lobby κανονικό με ιστορία αιώνα.

Ενώ εμείς είμαστε ένα σκορποχώρι όπου π.χ. οι "σοφτγουεράδες" θεωρούν ότι οι "χαρντγουεράδες" δεν είναι πληροφορικοί και το ανάποδο, που είμαστε χωρισμένοι σε τριάντα ενώσεις, που ο καθένας νομίζει ότι είναι "επιστημοναράς πληροφορικός" που δεν υπάρχει άλλος κανένας, ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα μας έχει για κάτι μεταξύ φύλακα του σχολείου και πωλητή-τεχνικού του πλαισίου...

thana$i$

Μόλις έγινε δεκτή η 2030/286 που μας αφορά, κατά πλειοψηφία.
Μάλλον θα πρέπει να αρχίσουμε το «ΓΕΛ η μεθεπόμενη μέρα».
Υπάρχουν καλά και κακά. Το καλό ήταν ότι ξαναμπήκαμε στον χάρτη.
Φυσικά το lobby της 1ης Δέσμης θα έβαζε τους αστερίσκους του. Τα λεφτά που εισπράττει και το ιδιότυπο καθεστώς της συντεχνιακής γεροντοκρατίας της οποίας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα δεν θα άφηνε την τροπολογία ως είχε.
Επόμενη κίνηση που θεωρώ κλειδί είναι να πείσουμε τα τμήματα Μηχ Η/Υ του Πολυτεχνείου ότι είναι τμήματα Πληροφορικής (αν είναι δυνατόν να το συζητάμε), και αυτά με την σειρά τους την ΑΔΙΠ.


P.Tsiotakis

#2774
Όσων τμημάτων του αποφοίτους η πολιτεία αξιοποιεί ως ΠΕ19/ΠΕ20 (πληροφορικούς) είτε στην εκπαίδευση είτε στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, αποτελούν τμήματα Πληροφορικής με τη βούλα της και θα είναι ενταγμένα μόνο στην ΕΠΕ της.  Δεν είμαι σύμβουλος του κράτους, αλλά νομίζω ότι έχει νομική βάση, σωστά;
Η ΑΔΙΠ θα εξετάσει αν υπάρχουν (που υπάρχουν πολλά) και άλλα τμήματα ή σχολές που απαιτούν στέρεο υπόβαθρο στην Επιστήμη Υπολογιστών, ισχυρότερο ή ισοβαρές με την Επιστήμη της Χημείας, και θα τα εντάξει και στο ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.



ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑθΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΝΩΣΗΣ  ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ Η/Υ
(όπως αυτοί προσδιορίζονται στα άρθρα 6,14 και 19 του Π.Δ 50/2001 όπως ισχύει)

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α) ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
-   Πληροφορικής   
-   Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών   
-   Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υπολογιστών   
-   Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
-   Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Τεχνολογίας Υπολογιστών   
-   Μηχανικού Η/Υ και Πληροφορικής   
-   Επιστήμης Υπολογιστών
-   Ηλεκτρονικού και Μηχανικού Υπολογιστών   
-   Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων   
-   Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων   
-   Επιστήμης και  Τεχνολογίας Υπολογιστών 
-   Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών 
-   Ηλεκτρονικού Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών 
-   Ηλεκτρονικής και Μηχανικoύ Υπολογιστών
-   Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοιατρική
-   Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
-   Ηλεκτρολόγων Μηχανικών  και Μηχανικών Η/Υ
-   Πληροφορικής (Ε.Α.Π.)
-   Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων
-   Επιστημών και Πολιτισμού – Κατεύθυνση Η/Υ (Π.Σ.Ε.)
      ή άλλος ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.



Β) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

          -   Πληροφορικής
          -   Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων   
          -   Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών   
-   Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
-   Βιομηχανικής Πληροφορικής
-   Πληροφορικής και Επικοινωνιών   
-   Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας
-   Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών 
-   Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης
-   Τηλεπικοινωνιών  και Δικτύων Η/Υ (Π.Σ.Ε.)   
-   Επιχειρηματικού  Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων
-   Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία
-   Διαχείρισης  Πληροφοριών 
                   ή άλλος ισότιμος τίτλος σπουδών αντίστοιχης ειδικότητας, σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής.


συμπλήρωση:
- ΤΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
.......







16 μήνες προσπάθειας, που κανείς δε μπορεί να γνωρίζει ποιοι και πως αφιέρωσαν χρόνο και ενέργεια και τί ακριβώς έκαναν, για να θεμελιωθεί η Πληροφορική Επιστήμη ως Θετικό μάθημα (και όχι ως οριζόντια δεξιότητα) στο Εκπαιδευτικό Σύστημα όπως το ξέρουμε. Τους ευχαριστούμε, καθώς και βουλευτές όπως την κυρία Ξουλίδου και βέβαια τον κύριο Κόλλια που ανέδειξαν την ουσία των πραγμάτων (και όσους άντεξαν...)

Ο κλάδος μας έχει μεγάλο έργο και αγώνα μπροστά του ώστε να αναδείξει τα νέα του μαθήματα και την αναγκαιότητά τους.
Διότι ακόμη και ως θετικό μάθημα, δεν διαθέτει το βάρος των άλλων ομοειδών μαθημάτων.

Το νέο 2ωρο μάθημα που λογικά θα έχουμε στο γυμνάσιο του χρόνου, όταν και το ΙΕΠ θα αναγκαστεί από την ΕΕ να εφαρμόσει το νέο πρόγραμμα σπουδών, καθώς και τα μαθήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Φυσικά, και το σχετικό αντικείμενο στο Δημοτικό.
Ο προγραμματισμός και η αλγοριθμική εμφανίζεται σε αυτό το τόξο σε μια διαδρομή από την Δ Δημοτικού έως την Γ Λυκείου, φυσικά όχι πάντα με την ίδια ένταση και τρόπο.

Κατά τα άλλα διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις, αν το σύστημα Αρβανιτόπουλου-Γκλαβά (ακόμη και με τη βελτίωσή του) θα εφαρμοστεί περισσότερες από 1 επαναλήψεις, ίσως και καμία.

Καλό σας απόγευμα και καλή σας συνέχεια....



ΥΓ: Déjà vu