Τι πρέπει να γίνει με τα μαθήματα μας στο ΛΥΚΕΙΟ???

Ξεκίνησε από gpapargi, 09 Ιουλ 2008, 01:56:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 01:36:39 ΜΜ
Φυσικά και επιμένω και θα επιμένω πάνω στην προσπάθεια να βελτιώσω την αναλυτική ικανότητα του μαθητή, αλλά υπάρχει και η ουσία και δεν ντρέπομαι να το πω πάλι γιατί ντροπή δεν είναι.

Είναι λυπηρό το να λες "ουσία" όχι την αναλυτική ικανότητα αλλά την κωδικοποίηση για τις εξετάσεις. Είναι η κλασσική φροντιστηριακή νοοτροπία που πρέπει να χτυπηθεί.

Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 01:36:39 ΜΜ
2) Το τετράδιο μαθητή έχει αξιόλογες ασκήσεις και κάποιες από αυτές δίνονται προς επίλυση.

Δε μας λες τίποτα όμως... Υπάρχουν ασκήσεις από γελοίες ως πολύ δύσκολες. Πχ αυτές με τα αστέρια θεωρείς ότι είναι έξω από το μάθημα;

Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 01:36:39 ΜΜ
Και πάλι όμως θα πω ότι οι κάλές ασκήσεις από  αυτό το βιβλίο αναφέρονται σε σοβαρούς μαθητές και μόνο σ' αυτούς θα σταθώ γι' αυτές τις ασκήσεις (Όταν μαθητής που είχα δεν γνώριζε πόσα δευτερόλεπτα είναι το ένα λεπτό, θα του δώσω άσκηση π.χ για την ταξινόμηση με επιλογή?).

Ο μαθητής που δε γνωρίζει πόσα δευτερόλεπτα έχει το ένα λεπτό ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Γιατί πρέπει να μπει δηλαδή; Αυτοί είναι που λέει ο Ευριπίδης ότι θα γράψουν κάτω από τη βάση ότι και να τους βάλεις. Αυτοί θα καθορίσουν το επίπεδο του μαθήματος; Είμαστε σοβαροί τώρα;

Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 01:36:39 ΜΜ
3) Τέλος θα γίνω και εγώ λίγο επίμονος: ΔΕΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΕ 4ΕΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, οπότε μην απαιτείται απαιτητικά θέματα.

Αυτό εμένα μου λέει ότι δεν έχεις έρθει σε επαφή με κάποια σοβαρή σχολή πληροφορικής. Το επίπεδο του μαθήματος όπως το έχει το διδακτικό πακέτο (με τις ασκήσεις 3 αστέρων μέσα) αντιστοιχεί στο μάθημα "Εισαγωγή στο προγραμματισμό" του πρώτου εξαμήνου στο πανεπιστήμιο. Για του λόγου το αληθές δες παρακάτω την πρώτη άσκηση που έβαλε πέρυσι ο Σταματόπουλος στο τμήμα πληροφορικής του Καποδιστριακού

http://lists.di.uoa.gr/showpost.php?p=4259&postcount=1
Να και η εκφώνηση
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/iphw0708_1.pdf

Με το καλημέρα δηλαδή έπεσε η άσκηση. Τολμάμε να βάλουμε εμείς τέτοιες ασκήσεις της μορφής "να βρεθούν οι κ συνεχόμενοι πρώτοι";
Είπαμε... δεν είμαστε τμήμα πληροφορικής... αλλά όχι και να λέμε ότι το τετράδιο μαθητή είναι επιπέδου τέταρτου έτους. Κάτι τέτοια ακούγονται και καλλιεργούν εντυπώσεις!!! Και μετά πιάνονται από αυτά οι καλοθελητές και υποστηρίζουν θέσεις υπέρ των βατών και των τυποποιημένων θεμάτων.
Το επίπεδο του μαθήματος (μαζί με τις ασκήσεις 3 αστέρων) αντιστοιχεί στο πρώτο μάθημα του πρώτου εξαμήνου που λέγεται "εισαγωγή στον προγραμματισμό" και αποτελεί την πρώτη επαφή του μαθητή με τους αλγορίθμους. Μην τρελλαθούμε τώρα. Αυτό το ερμαφρόδιτο πράγμα που στηρίζεται στα ΣΟΣ είναι επιπέδου ΙΕΚ. Ε... δε νομίζω κανείς σοβαρός άνθρωπος να θέλει τέτοιο επίπεδο για το μάθημά μας τώρα.

tsak

Ή έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις στο πώς πρέπει να διδάσκεται το μάθημα και μέχρι ποιό επίπεδο πρέπει να φτάνει ή συμφωνούμε στα περισσότερα και απλώς κουβέντα γίνεται. Δεν θα προσπαθήσω να πείσω κανέναν και για τίποτα, γιατί όσα περισσότερα λέμε τόσες παρερμηνείες γίνονται. Για τις ασκήσεις με τα αστεράκια νομίζω είμαι σαφής. Ποιος μίλησε για τις γελοίες?

Με προκαλείς για το επίπεδο της σχολής με την οποία έχω έρθει σε επαφή, αλλά πίστεψέ με είναι από τις δυσκολότερες και καλύτερες και δεν θα μπω σε λεπτομέρειες.

Σέβομαι και εκτιμώ απεριόριστα το μάθημα και την επιστήμη μας. Για εμένα ίσως να καλλιεργεί την αναλυτική και κριτική ικανότητα ενός μαθητή περισσότερα και από τα λεγόμενα "βαριά" μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική). Γενικότερα όμως διαπιστώνω σαφέστατη διαφορά στο πού έχετε κατατάξει εσείς και πού έχω κατατάξει εγώ τη βαρύτητα του μαθήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις. Γιατί η προεργασία που έχει γίνει στα Μαθηματικά κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής ενός μαθητή δεν έχει καμία σχέση με την μηδενική σχεδόν προεργασία που έχει γίνει στον προγραμματισμό. Θα ήθελα να δείτε (εκτός και αν έχετε και εσείς την εμπειρία) τα πρόσωπα των μαθητών όταν την πρώτη μέρα τους ρωτάω: Γνωρίζετε τι σημαίνει προγραμματισμός; Με τι περίπου θα ασχοληθούμε;

evry

Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 02:56:22 ΜΜ
Γιατί η προεργασία που έχει γίνει στα Μαθηματικά κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής ενός μαθητή δεν έχει καμία σχέση με την μηδενική σχεδόν προεργασία που έχει γίνει στον προγραμματισμό.

Η ύλη των μαθηματικών κατεύθυνσης δεν έχει καμία σχέση με την ύλη του δικού μας μαθήματος, είναι σαφώς πιο εκτενέστερη. Τα παιδιά ακούν για πρώτη φορά τις έννοιες όριο, συνέχεια, παράγωγος, ολοκλήρωμα. Δεν τις έχουν συναντήσει ποτέ ως τώρα στη σχολική τους ζωή. Και όμως στις εξετάσεις μπαίνουν πολύ απαιτητικά θέματα. Δεν θα έπρεπε να γίνεται κάτι τέτοιο και στο δικό μας μάθημα?

Επίσης για την ιστορία τα παιδιά δεν ακούν για πρώτη φορά τη λέξη προγραμματισμός. Έχουν κάνει κάποια πράγματα στην Γ γυμνασίου και μάλιστα μια γλώσσα που μοιάζει στη ΓΛΩΣΣΑ της ΑΕΠΠ και επίσης έχουν κάνει (ή τουλάχιστον πρέπει να έχουν κάνει) προγραμματισμό στο μάθημα της επιλογής της Β Λυκείου αν θυμάμαι καλά.

Παράθεση
Θα ήθελα να δείτε (εκτός και αν έχετε και εσείς την εμπειρία) τα πρόσωπα των μαθητών όταν την πρώτη μέρα τους ρωτάω: Γνωρίζετε τι σημαίνει προγραμματισμός; Με τι περίπου θα ασχοληθούμε;
Το ενδιαφέρον θα ήταν να τους κάνεις μια ανάλογη ερώτηση στο τέλος της χρονιάς, και να δεις τις απαντήσεις τους. Πάντως το 50% που λέγαμε πριν που γράφει κάθε χρόνο σταθερά κάτω από τη βάση (και στα φετινά θέματα νομίζω ήταν 60%) δεν θα ξέρει ούτε τον τίτλο του μαθήματος. Δεν κάνω πλάκα, ρωτήστε τους μαθητές σας στο τέλος της χρόνιας πως λέγεται το μάθημα. Ονομασίες στυλ ΑΝΕΦ ή ΑΕΠΠ δεν πιάνονται έτσι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr