Μια εκτίμηση για την αλλαγή των μονάδων στα θέματα

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 03 Ιουν 2023, 12:18:55 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NIKOS_KALYVAS

Σχετικά με την αναπροσαρμογή των μονάδων στα θέματα του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Πληροφορικής στη Γ' Λυκείου (ΓΕΛ).
Όλα τα θέματα θα έχουν από 25 μονάδες.
Δηλαδή το 3ο και 4ο θέματα από 20 μονάδες πάνε στις 25.
Ακούγεται από πολλούς ότι θα υπάρχει και κάποιο επιπλέον ερώτημα στα θέματα αυτά.
Εκτίμησή μου είναι ότι δεν θα υπάρχει επιπλέον ερώτημα δηλαδή 6ο ερώτημα (Γ6 και Δ6) για τον απλό λόγο ότι στο τετράδιο που δίνουν εξετάσεις στο εσωτερικό του και εκεί που βάζουν βαθμό οι βαθμολογητές έχει 5 πεδία για κάθε θέμα (παραθέτω την εικόνα).
Άρα μάλλον οι 5 επιπλέον μονάδες θα διαχυθούν στα 5 ερωτήματα.
Όχι επιπλέον ερώτημα αλλά πιο φορτωμένα ερωτήματα.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

angrits

Πολύ σωστή επισήμανση. Πιστεύω το ίδιο. Μια εκτίμηση πόσες ασκήσεις θα έχει το θέμα Α και το θέμα Β;

evry

Ένα ερώτημα π.χ. το Β5 μπορεί να σπάσει σε 2 υποερωτήματα α και β και να μοιραστούν οι μονάδες σε αυτά.
το έχουν ξανακάνει. Απλά αυτές οι μονάδες δεν θα φαίνονται στον τελικό πίνακα.
Αυτή την τακτική την ακολουθούν σε πολλά μαθήματα, άρα μπορούν να έχουν όσα ερωτήματα θέλουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Αυτά δεν έχουν τόσο σημασία, όσο το τι θα δούμε στο πρώτο θέμα φέτος
Ας προσέξουν πολύ οι θεματοδότες για να μη δοθεί κακό προηγούμενο που θα ισχύσει και στις επόμενες χρονιές
10 μονάδες για ΣΛ και 15 μονάδες σε ερωτήσεις αποστήθισης θα είναι μεγάλο πρόβλημα για το μάθημα μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

#4
Παράθεση από: petrosp13 στις 03 Ιουν 2023, 09:00:03 ΜΜΑυτά δεν έχουν τόσο σημασία, όσο το τι θα δούμε στο πρώτο θέμα φέτος
Ας προσέξουν πολύ οι θεματοδότες για να μη δοθεί κακό προηγούμενο που θα ισχύσει και στις επόμενες χρονιές
10 μονάδες για ΣΛ και 15 μονάδες σε ερωτήσεις αποστήθισης θα είναι μεγάλο πρόβλημα για το μάθημα μας

Συμφωνώ απόλυτα.
Από την άλλη πόσες μονάδες να βάλουν στη θεωρία; Λιγότερες από 10; Αδικούν όσα παιδιά διάβασαν όλα αυτά που μας υποχρέωσε το Υπουργείο να τους πούμε πως πρέπει να τα μάθουν. Θα βοηθούσε ΠΟΛΥ μια οδηγία που να αποσαφηνίζει τι τύπου θέματα θεωρίας να αναμένονται από θεωρία στις Πανελλήνιες.
Ποιο το νόημα να αποστηθίζουν κατεβατά ολόκληρα;
Ας πούμε πως ορισμοί κι απαντήσεις με αριθμίσιμα πράγματα ονομαστικά, είναι κάτι αποδεκτό.  Παράδειγμα ορισμός αλγορίθμου, κριτήρια που πρέπει να πληροί. Κλασικό.
Εναλλακτικά σχήμα με περιγραφή (κεφ 6 πηγαίο προγραμμα, μεταγλωττιστής αντικείμενο πρόγραμμα συνδέτης βιβλιοθήκες εκτελέσιμο πρόγραμμα)
Αλλά και πάλι, θυσιάζονται πολλές μονάδες για να ελέγξεις ΛΙΓΗ ύλη.

Το μάθημα χρειάζεται μια οδηγία που να το αποκόψει ΕΝΤΕΛΩΣ από πάσης φύσεως παπαγαλία.
Το 2022 μου άρεσε πολύ από τη μία που παπαγαλομονάδες ήταν μόνο 4 μονάδες και πιστεύω πως με μορφές αντιστοίχισης και άλλα θα εξετάζεται μεγάλος βαθμός της ύλης δίχως να απαιτείται η αποστήθιση ολόκληρων χωρίων.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Θέλω 10 μοναδες Σ-Λ και 10-15 μονάδες πολλαπλής επιλογής (καιρός είναι να μπουν στο παιχνίδι)
Αν περισσέψουν μονάδες μια ερώτηση ανάπτυξης, και του χρόνου καμία

akalest0s

Υπάρχουν πολλά Σ-Λ που είναι ντροπιαστικά από μόνα τους. Το να είναι βαρυφορτωμένα και με 2 μονάδες/ερώτημα, είναι ακραίο και δεν βοηθάει. Στατιστικά, οι πιθανότητες να πέσει κάποιο άστοχο ή κακοδιατυπωμένο Σ-Λ, είναι αυξημένες. Είναι ένα ακόμη σημείο που θα έπρεπε να προσέχουν περισσότερο οι θεματοδότες, γιατί εύκολα δημιουργούνται προβλήματα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

George Eco

Παράθεση από: akalest0s στις 05 Ιουν 2023, 06:23:42 ΜΜΥπάρχουν πολλά Σ-Λ που είναι ντροπιαστικά από μόνα τους. Το να είναι βαρυφορτωμένα και με 2 μονάδες/ερώτημα, είναι ακραίο και δεν βοηθάει. Στατιστικά, οι πιθανότητες να πέσει κάποιο άστοχο ή κακοδιατυπωμένο Σ-Λ, είναι αυξημένες. Είναι ένα ακόμη σημείο που θα έπρεπε να προσέχουν περισσότερο οι θεματοδότες, γιατί εύκολα δημιουργούνται προβλήματα.
Συμφωνώ! Απλά θα προτιμούσα να εξαλειφθει το στατιστικό φαινόμενο με πολλή προσοχή στις Επιτροπές, παρά να μειωθούν οι βαθμοί εκεί. Αλλά και 5 εύκολα ΣΛ με 5 μονάδες δε θα με χάλαγε προσωπικά. Απλά προτιμώ το 5 ΣΛ 2 μονάδες έκαστο κλιμακούμενη δυσκολία.

tsak

Παράθεση από: George Eco στις 04 Ιουν 2023, 09:43:48 ΜΜΣυμφωνώ απόλυτα.
Από την άλλη πόσες μονάδες να βάλουν στη θεωρία; Λιγότερες από 10; Αδικούν όσα παιδιά διάβασαν όλα αυτά που μας υποχρέωσε το Υπουργείο να τους πούμε πως πρέπει να τα μάθουν. Θα βοηθούσε ΠΟΛΥ μια οδηγία που να αποσαφηνίζει τι τύπου θέματα θεωρίας να αναμένονται από θεωρία στις Πανελλήνιες.
Ποιο το νόημα να αποστηθίζουν κατεβατά ολόκληρα;
Ας πούμε πως ορισμοί κι απαντήσεις με αριθμίσιμα πράγματα ονομαστικά, είναι κάτι αποδεκτό.  Παράδειγμα ορισμός αλγορίθμου, κριτήρια που πρέπει να πληροί. Κλασικό.
Εναλλακτικά σχήμα με περιγραφή (κεφ 6 πηγαίο προγραμμα, μεταγλωττιστής αντικείμενο πρόγραμμα συνδέτης βιβλιοθήκες εκτελέσιμο πρόγραμμα)
Αλλά και πάλι, θυσιάζονται πολλές μονάδες για να ελέγξεις ΛΙΓΗ ύλη.

Το μάθημα χρειάζεται μια οδηγία που να το αποκόψει ΕΝΤΕΛΩΣ από πάσης φύσεως παπαγαλία.
Το 2022 μου άρεσε πολύ από τη μία που παπαγαλομονάδες ήταν μόνο 4 μονάδες και πιστεύω πως με μορφές αντιστοίχισης και άλλα θα εξετάζεται μεγάλος βαθμός της ύλης δίχως να απαιτείται η αποστήθιση ολόκληρων χωρίων.

είτε 4 είτε 24 μονάδες στην παπαγαλια, ο μαθητής που θέλει υψηλη βαθμολογία αναγκάζεται να μάθει όλη αυτήν την ανούσια θεωρία παπαγαλια γιατί πώς να μαντέψει ποιος ή ποιοι θα είναι αυτοί οι ορισμοί κλπ... Καλό είναι να εξαλειφθεί εντελώς η θεωρία και να εξεταστούν αμιγώς σε αλγοριθμικα θέματα. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα να γίνει ακόμα καλύτερη διαβάθμιση στα θέματα και να ξεχωρίσουν οι καλύτεροι ευκολότερα και δικαιότερα.
Θα είναι και πιο κοντά στους σκοπους και τη λογική ύπαρξης του μαθήματος. Άποψή μου.

ApoAntonis

Λόγω του τρόπου εξέτασης ίσως θα πρέπει να δούμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο και να παραδεκτούμε ότι ερωτήματα Σ/Λ, αντιστοίχισης, πολλαπλής... ε δεν μας -συνολικά, όχι αποκλειστικά στο μάθημα- πολυταιριάζουν.

ειδικά για το μάθημα, παραφράζοντας βαριά τον Πόντιο Πιλάτο: τι εστίν θεωρία;