Ερώτηση πάνω σε Πίνακα

Ξεκίνησε από pmouz, 16 Μαΐου 2010, 12:47:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

"Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."

...

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 17 Μαΐου 2010, 12:34:34 ΠΜ
"Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."

...

Αυτό δυστυχώς παραβιάστηκε! Είτε με τις εξετάσεις του 2002 που ζητούσε ανάπτυξη αλγορίθμου αποκλειστικά με ΓΛΩΣΣΑ, είτε θα τολμούσα να πω και με το θέμα που λέτε, αλλά το χειρότερο με τα υποπρογράμματα.

Ίσως τελικά η πρόταση αυτή ΔΥΣΤΥΧΩΣνα σημαίνει:

Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν να αναπτύσσουν αλγόριθμο είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ». Οι θεματοδότες έχουν δικαίωμα να επιλέξουν ό,τι θέλουν από αυτά!

Πάντως κατά τη διόρθωση του θέματος τη συγκεκριμένη χρονιά, στο βαθμολογικό που ήμουν και σε όσους είχαν γράψει πρόγραμμα, κοιτάξαμε το θέμα μετά τη λέξη ΑΡΧΗ, αδιαφορώντας για οτιδήποτε έγραφε πριν.

pmouz

#17
Παράθεση από: sdoukakis στις 17 Μαΐου 2010, 06:42:23 ΜΜ
Αυτό δυστυχώς παραβιάστηκε! Είτε με τις εξετάσεις του 2002 που ζητούσε ανάπτυξη αλγορίθμου αποκλειστικά με ΓΛΩΣΣΑ, είτε θα τολμούσα να πω και με το θέμα που λέτε, αλλά το χειρότερο με τα υποπρογράμματα.

Ίσως τελικά η πρόταση αυτή ΔΥΣΤΥΧΩΣνα σημαίνει:

Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν να αναπτύσσουν αλγόριθμο είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ». Οι θεματοδότες έχουν δικαίωμα να επιλέξουν ό,τι θέλουν από αυτά!

Πάντως κατά τη διόρθωση του θέματος τη συγκεκριμένη χρονιά, στο βαθμολογικό που ήμουν και σε όσους είχαν γράψει πρόγραμμα, κοιτάξαμε το θέμα μετά τη λέξη ΑΡΧΗ, αδιαφορώντας για οτιδήποτε έγραφε πριν.

Οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου της ΑΕΠΠ στην ανάπτυξη αλγορίθμου αποκλειστικά με ΓΛΩΣΣΑ είναι:
1) Ημερήσια 2002
2) Επαναληπτικές ημερησίων 2005
3) Ημερήσια 2006
4) Επαναληπτικές ημερησίων 2006
5) Επαναληπτικές ημερησίων 2007
6) Ημερήσια 2008
7) Επαναληπτικές ημερησίων 2008
8) Ημερήσια 2009
9) Επαναληπτικές ημερησίων 2009

Κοινώς 9 παραβιάσεις από 40 μέσα σε μια δεκαετία (10 έτη * 2 θέματα ημερησίων * 2 θέματα επαναληπτικών), από τις οποίες οι 8 έγιναν μέσα στην τελευταία πενταετία.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θα ρωτήσω τους παλαιότερους βαθμολογητές:

Ένα 3ο θέμα, δεν θυμάμε την χρονιά, πρέπει να ήταν πριν το 2005  έλεγε στο περίπου το εξής :Δίνονται πίνακες Α και Β με Ν και Ν-1 στοιχεία, να γραφεί αλγόριθμος που έπρεπε να εξετάζει αν το κάθε στοιχείο του πίνακα Β πληροί την σχέση Β[ι]=Α[ι]+Α[ι+1] κλπ (τρέχον μέσος)

Υπήρχαν μαθητές που το έλυσαν σε ΓΛΩΣΣΑ;
Υπήρχε επίπτωση στην βαθμολόγηση;

andreas_p


evry

Δεν ήμουν βαθμολογητής τότε και δεν ξέρω τι έγινε, όμως όταν λέει δίνονται πίνακες δεν πρέπει να γράψεις

Δεδομένα //  ......  // ?


Πάντως μια και μιλάμε για το συγκεκριμένο θέμα τι θα κάνατε αν σε ένα θέμα που ζήταγε ψευδογλώσσα ο μαθητής έκανε πρόγραμμα αλλά δήλωνε λάθος τις μεταβλητές?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Το αγνοείς. Γιατί διαφορετικά αδικείται σε σχέση με εκείνους που έδωσαν  σε ψευδογλώσσα.
Διορθώσαμε και βαθμολογήσαμε απ' το ΑΡΧΗ και κάτω.

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 18 Μαΐου 2010, 04:48:56 ΜΜ
Δεν ήμουν βαθμολογητής τότε και δεν ξέρω τι έγινε, όμως όταν λέει δίνονται πίνακες δεν πρέπει να γράψεις

Δεδομένα //  ......  // ?

Έτσι είναι. Όμως, όπως καταγράφηκε και στην ημερίδα της ΕΠΥ, ακόμα και το διδακτικό πακέτο δεν είναι συνεπές σε αυτό. Πρακτικά το ερώτημα είναι κόβουμε; Το 2001 που έπεσε το θέμα ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα οι καθηγητές που μπορούσαν να εξηγήσουν και να περιγράφουν τα Δεδομένα και τα Αποτελέσματα. Είχα την τύχη να γνωρίσω έναν εκ των συγγραφέων το σχολικό έτος 2000-2001 και μου εξήγησε το ρόλο των εντολών.

Κατά τη βαθμολόγηση, έγινε μία εκτεταμένη συζήτηση για το θέμα. Όμως ήταν πολύ αργά. Στο βαθμολογικό που ήμουν, οι περισσότεροι έμαθαν από τους υπολοίπους τις δύο αυτές δηλωτικές εντολές. Έτσι, λήφθηκε απόφαση να μην επηρεάζει τη βαθμολόγηση η χρήση ή μη των εντολών δεδομένα και αποτελέσματα που ζητούσε το θέμα. Αν βέβαια υπήρχε λάθος στην είσοδο δεδομένων αφαιρούσαμε μονάδες (νομίζω τρεις).

Σκεφτείτε όμως τη διαφορά

Δεδομένα //Α, Μ, Ν//

από το

Για i από 1 μέχρι Μ
  Για j από 1 μέχρι Ν
    Διάβασε Α[i, j]
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Πρέπει όμως να πούμε και κάτι ακόμα για την ιστορία. Τη χρονιά αυτή υπήρχε ακόμα και το παλιό διδακτικό πακέτο. Σε αυτό ακόμα και στην ψευδογλώσσα ήταν υποχρεωτικές οι δηλώσεις. Έτσι, η σωστή λύση βάσει του κατηργηθέντος διδακτικού πακέτου ήταν:

Αλγόριθμος Θ3 (ακέραιος Ν, Μ, min, ακέραιος πίνακας Α[1:Ν, 1:Μ])
δεδομένα Α, Ν, Μ
αποτελέσματα min
ακέραιος i, j
αρχή
! ο αλγόριθμος...
τέλος

Αντίθετα το 2005 τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Έχουμε ένα βιβλίο, αλλά αρκετοί μαθητές δεν έχουν ακόμα διδαχτεί την ύπαρξη των εντολών Δεδομένα και Αποτελέσματα. Έτσι και πάλι δεν κόπηκαν μονάδες.

Η αλήθεια είναι ότι ούτε σήμερα δεν τις διδάσκονται πλήρως!!

Παράθεση από: evry στις 18 Μαΐου 2010, 04:48:56 ΜΜ
Πάντως μια και μιλάμε για το συγκεκριμένο θέμα τι θα κάνατε αν σε ένα θέμα που ζήταγε ψευδογλώσσα ο μαθητής έκανε πρόγραμμα αλλά δήλωνε λάθος τις μεταβλητές?

Σε αυτό το ερώτημα, οι γνώμες διίστανται. Πολλές φορές έχω ακούσει ότι κοιτάμε τον αλγόριθμο από την Αρχή και μετά (όταν το θέμα δεν δίνει μονάδες για τη δήλωση μεταβλητών).
Παρόλα αυτά, τα πρώτα χρόνια αν χρησιμοποιούσαν Basic ή Pascal βαθμολογούνταν πλήρως όλα. Η ανάπτυξη που έκανε ο μαθητής ελεγχόνταν πλήρως βάσει της αναπαράστασης αλγορίθμου που θα είχε χρησιμοποιήσει.

Είναι αλήθεια βέβαια ότι όταν ο θεματοδότης δεν προβλέπει μονάδες για τις δηλώσεις, είναι δύσκολο να βαθμολογήσεις αυτό το τμήμα του αλγορίθμου. Αφού ο θεματοδότης δεν θέλει να αξιολογήσει τις δηλώσεις, ο μαθητής είναι "σωστό" να αξιολογείται από την εντολή μετά το ΑΡΧΗ. Έτσι, ο μαθητής μπορεί να αναπτύξει τον αλγόριθμο σε ΓΛΩΣΣΑ (όταν η εκφώνηση δεν το απαιτεί) και η αξιολόγησή του γίνεται μόνο στον αλγόριθμο και όχι στο κατά πόσο γνωρίζει τον τύπο των μεταβλητών.

Ωστόσο, θα μπορούσε πολύ εύκολα να ελέγξει και τους δύο (αυτόν που έγραψε σε ψευδογλώσσα και αυτόν που έγραψε σε ΓΛΩΣΣΑ) με ένα ερώτημα στο τέλος του θέματος:

Ποιες μεταβλητές χρησιμοποιήσατε και τι τύπου είναι;


Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 18 Μαΐου 2010, 04:48:56 ΜΜ
Δεν ήμουν βαθμολογητής τότε και δεν ξέρω τι έγινε, όμως όταν λέει δίνονται πίνακες δεν πρέπει να γράψεις

Δεδομένα //  ......  // ?
Συμφωνώ ότι πρέπει να γραφούν τα δεδομένα.

Παράθεση
Το αγνοείς. Γιατί διαφορετικά αδικείται σε σχέση με εκείνους που έδωσαν  σε ψευδογλώσσα.
Διορθώσαμε και βαθμολογήσαμε απ' το ΑΡΧΗ και κάτω.

Αν κατάλαβα καλά, αν κάποιος μαθητής δήλωσε τους πίνακες στα Δεδομένα ή διάβασε τους πίνακες είτε σε ψευδογλώσσα είτε σε ΓΛΩΣΣΑ δεν κόπηκαν μονάδες

pmouz

Μήπως είναι μεγαλύτερο πρόβλημα όταν σου ζητάει το θέμα να γραφεί πρόγραμμα και κάποιος γράφει αλγόριθμο παρά το αντίστροφο; Αλλιώς γιατί να μαθαίνεται η ΓΛΩΣΣΑ, αφού οι μαθητές μπορούν να γράψουν και με τους δυο τρόπους.
Ο αλγόριθμος είναι πιο εύκολος, επειδή δεν δηλώνεις επακριβώς τα δεδομένα σου. Λες απλά ένα αντιμετάθεσε και ξεκαθαρίζεις κτλ.
Εγώ θεωρώ πιο σωστό, ότι σου ζητάει η άσκηση, αυτό και να κάνεις. Το ένα θέμα θα πρέπει να είναι αλγόριθμος και το άλλο θέμα να είναι πρόγραμμα. Στον αλγόριθμο θα πρέπει να εξετάζονται κάποια συγκεκριμένα ζητήματα από τον μαθητή και στο πρόγραμμα κάποια άλλα (όπως πχ σωστή δήλωση μεταβλητών και διάβασμα τιμών ενός πίνακα).