Εκπαιδευτικά βίντεο επίλυσης ασκήσεων ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 02 Ιουλ 2011, 09:00:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Δεδομένης της εξάπλωσης της ευρυζωνικότητας και του περίφημου web2.0, θεωρώ οτι ωρίμασαν οι συνθήκες για νέα πράγματα: Ξεκίνησα ένα νέο κανάλι στο youtube όπου θα επιλύω ασκήσεις ΑΕΠΠ με περιγραφή των βημάτων.

Το -περίφημο- θέμα Γ των επαναληπτικών εξετάσεων ημερησίων λυκείων 2011 είναι μόνο η αρχή...

Αιτήματα από μαθητές σχετικά με υποψήφιες ασκήσεις που μπορούν να ακολουθήσουν γίνονται δεκτά με χαρά

Eλπίζω η προβολή του βίντεο να μην έχει σε σας τα αποτελέσματα που είχε στα παιδιά μου (είχαν κοιμηθεί στα 8 λεπτά).

Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Τσιωτάκης

poursali

τι ηλικία έχουν τα παιδιά σου Παναγιώτη;

πάνω στο καλύτερο κοιμήθηκαν... εκεί που αρχίζει η χρήση του Σεξ... όποιος δεν πιστεύει ας το δει :P

πέρα από τη πλάκα ωραίο το βίντεο και γενικώς καλή πρωτοβουλία :)

κατά πόσο πιστεύετε ότι τα εκπαιδευτικά βίντεο βοηθούν τους μαθητές; και σε ποιες περιπτώσεις ειδικότερα συνιστάται η χρήση ή η αποφυγή τους;
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

P.Tsiotakis

Τα παιδιά μου είναι 5, 2 χρονών και 8 μηνών

Έλυσα την άσκηση από την πρώτη στιγμή με αυτές τις μεταβλητές, την έχω δει και ξαναδει και δεν είχα προσέξει αυτό που επισημαίνεις! ΕΕ, αυτό για το 8ο λεπτό είναι από τις συμπτώσεις που δεν τις πιστεύεις (εννοείται πως ήταν αστείο και τα παιδιά μου δεν άντεξαν να δουν ούτε 20 δευτερόλεπτα του βίντεο).....   :D   ;D  :o

Χρειάζεται ΕΣΡ  :police:

P.Tsiotakis

Παράθεση από: poursali στις 03 Ιουλ 2011, 01:21:42 ΠΜ
πέρα από τη πλάκα ωραίο το βίντεο και γενικώς καλή πρωτοβουλία :)

κατά πόσο πιστεύετε ότι τα εκπαιδευτικά βίντεο βοηθούν τους μαθητές; και σε ποιες περιπτώσεις ειδικότερα συνιστάται η χρήση ή η αποφυγή τους;

βλέπω ολοένα και περισσότερους μαθητές στα forums και γενικά στην αναζήτηση υλικού στο δίκτυο. Θεωρώ ότι στη χειρότερη περίπτωση έχουν youtube στο σχολικό εργαστήριο (στο ... καταργηθέν μάθημα  :D )

Κατά τη γνώμη μου είναι μια υπηρεσία προς αυτούς να μπορούν να δουν τη λύση συγκεκριμένων ασκήσεων με αναλυτική περιγραφή (και να ζητήσουν να δουν και για άλλες ασκήσεις).
Σε ένα βιντεο υπάρχει και η δυνατότητα pause και replay!!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παναγιώτη, συγχαητήρια!

είχα κι εγώ μια παρόμοια ιδέα, την οποία είχα σκοπό να υλοποιήσω μέσα στο καλοκαίρι... με πρόλαβες! τελικά τρέχεις πιο γρήγορα από εμένα!!! ::)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 04 Ιουλ 2011, 01:03:29 ΜΜ
Έλυσα την άσκηση από την πρώτη στιγμή με αυτές τις μεταβλητές, την έχω δει και ξαναδει και δεν είχα προσέξει αυτό που επισημαίνεις!

βλέπεις τελικά.... "νους ορά και νους ακούει"

το 'χω πάθει και γω... να βλέπω πχ πόση ώρα 1+1=3 και να μην βρίσκω το λάθος :D

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 04 Ιουλ 2011, 01:06:13 ΜΜ
βλέπω ολοένα και περισσότερους μαθητές στα forums και γενικά στην αναζήτηση υλικού στο δίκτυο. Θεωρώ ότι στη χειρότερη περίπτωση έχουν youtube στο σχολικό εργαστήριο (στο ... καταργηθέν μάθημα  :D )

Κατά τη γνώμη μου είναι μια υπηρεσία προς αυτούς να μπορούν να δουν τη λύση συγκεκριμένων ασκήσεων με αναλυτική περιγραφή (και να ζητήσουν να δουν και για άλλες ασκήσεις).
Σε ένα βιντεο υπάρχει και η δυνατότητα pause και replay!!

συμφωνώ, αλλά γενικά νομίζω είναι περισσότερο για μαθητές που ήδη εφαρμόζουν την αυτο-επιμόρφωση
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

P.Tsiotakis

Παράθεση από: poursali στις 04 Ιουλ 2011, 10:11:15 ΜΜ
συμφωνώ, αλλά γενικά νομίζω είναι περισσότερο για μαθητές που ήδη εφαρμόζουν την αυτο-επιμόρφωση

νομίζω οτι για πολλούς λόγους θα αυξηθεί αυτός ο αριθμός...
ύστερα, ένα σύνολο από βίντεο (όχι κατ' ανάγκη αυτά που θα δει από εμένα) μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά κάθε μαθητή που θα επιδιώξει να τα αξιοποιήσει...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 04 Ιουλ 2011, 04:23:37 ΜΜ
Παναγιώτη, συγχαητήρια!

είχα κι εγώ μια παρόμοια ιδέα, την οποία είχα σκοπό να υλοποιήσω μέσα στο καλοκαίρι... με πρόλαβες! τελικά τρέχεις πιο γρήγορα από εμένα!!! ::)

Λάμπρο, δες στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1670.msg11900#msg11900

αν όντως θες να ασχοληθείς ζεστά, τότε μπορούμε να το πράξουμε μετά από συντονισμό...

Υπάρχει κανείς άλλος ενδιαφερόμενος;;;;

soron80

Πολύ καλή προσπάθεια, αλλά δυστυχώς αρκετά χρονοβόρα και δίχως τη δυνατότητα άμεσης επίλυσης αποριών για τους μαθητές.
Αυτό θα μπορούσε να συνδυαστεί με μια e-learning πλατφόρμα τύπου moodle για τη δημιουργία online μαθημάτων και μια ορθότερη επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών!

Αν έκανε ο καθένας μας από ένα βίντεο τώρα θα υπήρχε αρκετό υλικό...
Εγώ θα προσπαθήσω μέσα στο καλοκαίρι να κάνω τουλάχιστον ένα!
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παναγιώτη, μέσα είμαι!

όσο για το teacher tube, είναι αρκετά καλό, αλλά λίγο χαώδες.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: soron80 στις 05 Ιουλ 2011, 01:51:38 ΜΜ
Αυτό θα μπορούσε να συνδυαστεί με μια e-learning πλατφόρμα τύπου moodle για τη δημιουργία online μαθημάτων και μια ορθότερη επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών!

Μάλλον σκέφτεσαι κάτι σαν το http://www.study4exams.gr/index.html
βέβαια το δικό μας μάθημα δεν είναι σε αυτά που επιλέχτηκαν, ας ελπίσουμε οτι θα είναι




Γενικότερα η σκέψη σου είναι σωστή, αλλά φυσικά απαιτεί ανθρωποώρες πολλές και πόρους (δηλαδή τελικά χρειάζεται πόρους).

Για αυτό προτείνω κάτι πιο απλό που μπορεί να γίνει: τη δημιουργία απλών βίντεο

  • με παρουσίαση της θεωρίας
  • υποδειγματικά λυμένων ασκήσεων
  • ...
με στόχο την υποστήριξη του μαθήματος.

Η αλήθεια είναι πως δεν είναιη κατάλληλη στιγμή για επένδυση χρόνου στην ΑΕΠΠ διότι σε 2 χρόνια πιθανώς θα αλλάξει το αντικείμενο λίγο ή πολύ.
Ωστόσο

  • αποκτούμε τεχνογνωσία, εμπειρία,συνεργασία κλπ
  • αποδεικνύουμε οτι οι καθηγητές και δη οι της πληροφορικής πιστεύουμε στη δουλειά μας και μπορούμε να προσφέρουμε έργο πολλαπλά

Δεν είναι τυχαίο, αντίθετα χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επίδραση των διαγωνισμάτων μετα από τόσα χρόνια και κόπορ/μεράκι των συμμετεχόντων.

Για αυτό προτείνω ομάδα εργασίας με συνεργασία (google docs) και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού - κυρίως βίντεο σε επιλεγμένα σημεία και με ενιαία παρουσίαση (και όχι απλά σκόρπια βίντεο). Και όπου μας βγάλει

Παράθεση από: soron80 στις 05 Ιουλ 2011, 01:51:38 ΜΜ
Πολύ καλή προσπάθεια, αλλά δυστυχώς αρκετά χρονοβόρα και δίχως τη δυνατότητα άμεσης επίλυσης αποριών για τους μαθητές.

το βίντεο όμως παραμένει και μπορεί να προβληθεί πολλές φορές και ασύγχρονα (και πολλά διδακτικά έτη). συζήτηση μπορεί να γίνει στα σχόλια του youtube ή σε ειδικό ιστολόγιο. Απλά χρειάζεται υποστήριξη από ομάδα!

Web2.0 φίλοι μου


gthal

Παναγιώτη μπράβο.
Πολύ καλή ιδέα.
Κάτι τέτοιο στριφογύριζε και στο δικό μου μυαλό εδώ και καιρό.

Για κάποια ζητήματα θεωρίας πχ ένιωθα ότι χρειάζεται να δώσω στα παιδιά κάποιες περισσότερες επεξηγήσεις σε τυπωμένες σημειώσεις. Το πρόβλημα είναι ότι ελάχιστοι μαθητές πια διαβάζουν σημειώσεις. Τα παιδιά έχουν συνηθίσει να παρακολουθούν βιντεάκια, videogames κλπ και, φαντάζομαι, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν σε οτιδήποτε λιγότερο "ζωντανό".
Έτσι, είχα κάνει μια προσπάθεια να φτιάξω κάποια βιντεάκια όπου να εξηγώ εποπτικά πχ τα υποπρογράμματα ή τη στοίβα και την ουρά - ζητήματα τα οποία τη στιγμή που προκύπτουν μέσα στη χρονιά δεν έχει κανείς πολύ χρόνο να τους αφιερώσει (κι αν μία εικόνα είναι 1000 λέξεις, τότε ένα βίντεο είναι τουλάχιστον 10000, πράγμα που θα μπορούσε να σώσει πολύτιμο χρόνο)

Οι προσπάθειές μου βέβαια κατέληξαν σχεδόν τραγικές  ;D κυρίως γιατί δεν είχα τα κατάλληλα μέσα (επεξεργασίας βίντεο, δημιουργίας animation κλπ) ή, τουλάχιστον δεν ήξερα να τα χειριστώ αυτά που είχα.

Ναι, ενδιαφέρομαι πολύ για μια συντονισμένη προσπάθεια σ' αυτή την κατεύθυνση, παρά το αμφίβολο του μέλλοντος της ΑΕΠΠ, έστω για την τεχνογνωσία όπως είπες.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

Πολύ καλή ιδέα. Όπως ειπώθηκε, το στοιχείο διαφοροποίησης μιας τέτοιας προσπάθειας είναι η δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών ή οποιουδήποτε άλλου ενδιαφερόμενου (βασικό στοιχείο του web2.0 άλλωστε)
Ενδιαφέρομαι και εγώ για συμμετοχή. Εκτός από την τεχνογνωσία αξίζει να συμμετέχει κανείς μόνο και μόνο για να υπάρχει αντιδιαστολή με το ελλιπές κατά τη γνώμη μου study4exams.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Παναγιώτη, υπάρχουν δυο πράγματα:

1. το τι θέλουμε (ή το τι πρέπει αν θες) να κάνουμε

2. το τι μπορούμε να κάνουμε

Εφόσον δεν έχουμε πλατφόρμα στη διάθεσή μας, οι επιλογές περιορίζονται, εκτός αυτού θεωρώ οτι οι μαθητές στη Γ λυκείου δε χρησιμοποιούν το δίκτυο για άντληση υλικού σε πραγματικό χρόνο. Στο σκεπτικό μου δεν είναι σε αυτή τη φάση η δημιουργία ηλεκτρονικής τάξης. Δε θα είναι συνεπείς (και δίκαια λόγο χρόνου/φόρτου/πόρων) οι μαθητές και πιθανόν να μην είμαστε ούτε εμείς καθώς όλοι έχουν ήδη βαρύ πρόγραμμα.

Για αυτό προτείνω στην Α φάση να δημιουργήσουμε βίντεο: έχουν το πλεονέκτημα πως μπορούν να προσπελαστούν οποτεδήποτε (ακόμη και στην επανάληψη ή σε ... άλλη χρονιά από τη δημιουργία τους). Η συζήτηση μπορεί να διεξάγεται μέσω των σχολίων του youtube ή ακόμη καλύτερα με ένα ιστολόγιο (αφοσιωμένο σε αυτό) και εκεί να πάρουμε την απαραίτητη ανάδραση για τη συνέχεια...

Μπορούμε να στήνουμε μικρές ψηφοφορίες με αιτήματα για τα επόμενα βιντεο κλπ

να οργανωθούμε και να δούμε τι υλικό μπορούμε να δημιουργήσουμε και με ποια μορφή!