Επαναληπτικό Διαγώνισμα Α' Τετραμήνου

Ξεκίνησε από thana$i$, 15 Ιαν 2012, 09:08:18 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

thana$i$

Θέματα και λύσεις επαναληπτικού τρίωρου διαγωνίσματος που καλύπτει τα κεφάλαια 1,2,7,8!

evry

Στο θέμα Γ σν το σημείο βρίσκεται πάνω στον άξονα των x, δηλαδή y=0 δεν ορίζεται τρίγωνο. Δεν θα ήταν καλύτερα να έδινες κατευθείαν τον τύπο της απόστασης?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

thana$i$

Έχεις δίκιο, όντως δεν ορίζεται τρίγωνο, για αυτό δίνεται σαν υπόδειξη! Είχα μπει στον πειρασμό να μην δώσω καμιά υπόδειξη, αλλά το διαγώνισμα είναι από μόνο του αρκετά βάρβαρο για μετά τα Χριστούγεννα!
Προσπαθώ να εξασκηθούν τα παιδιά, μεταξύ άλλων, και στις ασαφείς και κακές διατυπώσεις!

evry

ναι οκ, αλλά πιστεύω ότι αν έδινες κατευθείαν τον τύπο της απόστασης (ή ακόμα καλύτερα τους έδινες έτοιμη συνάρτηση για την απόσταση δύο σημείων την οποία θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν) θα αντιμετώπιζες σίγουρα λιγότερη γκρίνια.
Γενικά στο μάθημα αυτό δε νομίζω ότι τα παιδιά αντιδρούν καλά όταν δουν σε μια εκφώνηση τις λέξεις "τεταρτημόριο" και "θεώρημα"  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Τη λέξη βάρβαρο σκέφτηκα και εγώ αλλά για το τρίτο θέμα (πολύ ενδιαφέρον βέβαια αλλά και τρομακτικό)  :P Σοβαρά, αν κάποιος μαθητής δεν θυμάται ποιο είναι το πυθαγόρειο θεώρημα τι πρέπει να κάνει? Δύσκολο αλλά μπορεί κάποιοι να μην το θυμούνται και να είναι καλοί προγραμματιστές. Αυτό το λέω επειδή ήρθε στο μυαλό μου ένα θέμα εξετάσεων (δεν θυμάμαι έτος) το οποίο εξηγούσε ποιοι μήνες του χρόνου έχουν 30 ημέρες και ποιοι 31 κάτι που θα έπρεπε να το γνωρίζουν Όλοι!  :-\

thana$i$

Ο αντίλογος όμως είναι ότι αν έχεις φτάσει Γ' Λυκείου Τεχνολογική Κατεύθυνση και δεν έχεις καταλάβει μερικά βασικά πράγματα για τις καρτεσιανές συντεταγμένες (απόσταση σημείων, πρόσημα στα τεταρτημόρια κλπ), κατά την προσωπική μου γνώμη, δεν είσαι στην σωστή κατεύθυνση.
Την άσκηση την εμπνεύστηκα από μια άσκηση που βρήκα στα Διαγωνίσματα στο Στέκι, όπου έδινε ένα παραλληλόγραμμο στις καρτεσιανές συντεταγμένες, και ζήταγε αλγόριθμο με είσοδο ένα σημείο και τις 4 κορυφές του παραλληλόγραμμου, και έξοδο αν είναι μέσα, έξω, ή επάνω στο παραλληλόγραμμο!
Από την διόρθωση των γραπτών πάντως, αυτό που βρήκανε πιο δύσκολο από την απόσταση ήταν να διατυπώσουν σε λογική έκφραση την φράση "εντός της εμβέλειας", με μερικούς μαθητές να με ρωτάνε "τι είναι η εμβέλεια;", με αποτέλεσμα μερικά από τα λιγοστά μαλλιά μου να αποχαιρετήσουνε το κεφάλι μου!  Δεν πέρασε ούτε δευτερόλεπτο από το μυαλό μου να τους εξηγήσω στην διατύπωση της άσκησης τι είναι η εμβέλεια!
Πάντως, το θέμα που δεν έγραψε σωστά ούτε ένας από τους 25 ήτανε η συμπλήρωση του αλγορίθμου με είσοδο τον αριθμό ψηφίων  και έναν ακέραιο διαιρέτη, και έξοδο τους αριθμούς και το πλήθος των αριθμών με τον δεδομένο αριθμό ψηφίων που είναι ακέραια πολλαπλάσια του διαιρέτη.

Σπύρος Δουκάκης

Αν δεν κάνω λάθος, τουλάχιστον στην απάντηση του ερωτήματος Δ5 χρειάζεται μία εντολή επιλογής.

Για την απόσταση, θα μπορούσε κάποιος να επικαλεστεί ότι υπάρχει παρόμοια δραστηριότητα στο τετράδιο μαθητή (ΔΕ2, Κεφ. 7)... και άρα θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός ανάλογα με το πως είχε χειριστεί εκείνη τη δραστηριότητα να "κινηθεί" στο θέμα.

Όσο για την εμβέλεια... έχω την ίδια εικόνα που έχεις και εσύ. Και στην δικιά μου περίπτωση είναι ορισμένοι (ελάχιστοι) που δεν ξέρουν τη λέξη.
Από την άλλη δεν περιμένω από όλους να ξέρουν αυτό που εγώ φαντάζομαι ότι θα ξέρουν και δρω ανάλογα...

Θανάση, δύο ερωτήσεις:
α) στο θέμα Δ είχες "απαγορεύσει" τη χρήση πίνακα;
β) πόσο χρόνο είχαν;

thana$i$

Έχεις δίκιο, στο Δ5 χρειάζεται μια δομή επιλογής για την (ακραία) περίπτωση που δεν υπάρχει κανένας μαθητής που προάγεται.
Για το διαγώνισμα, μετά από πολλές διαβουλεύσεις με τον Σύλλογο και ανταλλαγές ωρών εξασφάλισα καθαρό τρίωρο με το ρολόι.
Στο θέμα Δ δεν τίθεται θέμα πινάκων, αφού δεν έχουμε καλύψει τα σχετικά κεφάλαια.
Είναι στο πνεύμα της άσκησης του 2009 που προκάλεσε τόσες συζητήσεις!