Παράμετροι : Τιμές και μεταβλητές

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 13 Μαρ 2010, 11:17:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Μήπως ξέρει κάποιος αν μπορώ να καλέσω ένα υποπρόγραμμα στέλνοντας τιμές στη θέση των πραγματικών παραμέτρων και μεταβλητέςστη θέση των ορισμάτων πχ.

ΚΑΛΕΣΕ Υπολ(1, 'Γιάννης')
......
...
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υπολ(Χ, Όνομα)
....
Εάν ναι, πως επιστρεφεται η τιμή;
Επίσης, Όλες οι παράμετροι επιστρέφουν τιμή;

Laertis

Δεν μπορείς να χρησιμοποιοήσεις σταθερές στην κλήση διαδικασίας. Μόνο μεταβλητές ως παραμέτρους.
Η επιστροφή τιμής έχει νόημα όταν μεταβάλλεται η μεταβλητή παράμετρος μέσα στην διαδικασία. Ναι όλες οι παράμετροι επιστρέφουν τιμές
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

Οι απόψεις διίστανται :)

Σύμφωνα με το βιβλίο, γίνεται αντιγραφή των τιμών των παραμέτρων στη στοίβα, δεν μεταβιβάζονται οι διεύθυνσεις τους.
Επομένως μπορείς κάλλιστα να περάσεις τιμές σε διαδικασίες.
Υπάρχει και παράδειγμα στο σχολικό βιβλίο, οι Πύργοι του Ανόι. Άρα, όσο υπάρχει αυτό το παράδειγμα στο βιβλίο, κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει λάθος την μεταβίβαση σταθερών σε διαδικασίες.
Σύμφωνα και με έναν από τους συγγραφείς του βιβλίου, αν κάποιος θέλει να περάσει μεταβλητή *με τιμή* σε διαδικασία, την κάνει έκφραση βάζοντάς την π.χ. σε παρένθεση (πωπω πάνε 7-8 χρόνια από τότε που τους έπαιρνα τηλέφωνο για να μου πουν τι ισχύει για να υλοποιήσω το Διερμηνευτή, και ακόμα δεν έχουμε κοινή αντιμετώπιση σε πολλά θέματα... έλεος με αυτές τις ασάφειες  :()
https://alkisg.mysch.gr/ΓΛΩΣΣΑ/Μεταβίβαση_παραμέτρων

Laertis

Έχει δίκιο ο Άλκης. Υπάρχει διχογνωμία για το πέρασμα σταθερών στα υποπρογράμματα κάτι που δεν ξεκαθαρίζει σαφώς το βιβλίο. Στο βιβλίο αναφέρεται ρητά ότι οι λίστες παραμέτρων στις διαδικασίες είναι μια λίστα μεταβλητών , των οποίων οι τιμές κλπ (σελ 214).
Στο τετράδιο όμως υπάρχει το παράδειγμα που αναφέρει ο Άλκης που αναιρεί ότι ισχυρίζεται το βιβλίο.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

άρα το τετράδιο μαθητή έχει λάθος στο παράδειγμα 2 (Ανόι) και πρέπει να αλλάξει

evry

ή το βιβλίο έχει λάθος και πρέπει να αλλάξει  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Σ.

Το λέω γιατί σε όλα τα βοηθήματα που έχω δει θεωρούν ότι δεν γίνεται.
:)

Laertis

Απλά για τις εξετάσεις κράτα αυτό που σου είπα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ntzios kostas

Όχι όμως την αναίρεση του τετραδίου μαθητή.  :)
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Laertis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 15 Μαρ 2010, 11:22:54 ΠΜ
Όχι όμως την αναίρεση του τετραδίου μαθητή.  :)

Αυτό δεν το είπα εγώ Κώστα  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Αναγνωστάκης

Tελικά τι από τα δύο θα λέμε στους μαθητές; Μπορούν ή δεν μπορούν να στέλνουν  στις συναρτήσεις ως παραμέτρους
σταθερές τιμές?

P.Tsiotakis

στις συναρτήσεις ναι, στις διαδικασίες όχι

alkisg

Παράθεση από: janag79 στις 15 Μαρ 2010, 02:06:39 ΜΜ
Tελικά τι από τα δύο θα λέμε στους μαθητές; Μπορούν ή δεν μπορούν να στέλνουν  στις συναρτήσεις ως παραμέτρους
σταθερές τιμές?

Σύμφωνα και με τους συγγραφείς και με το διδακτικό πακέτο, και στις συναρτήσεις και στις διαδικασίες ναι.

Αναμφισβήτητα όμως αρκετοί καταξιωμένοι συνάδελφοι έχουν την αντίθετη γνώμη. Εφόσον λοιπόν άλλα ήθελαν να πουν οι συγγραφείς και άλλα καταλαβαίνουν από τα γραφόμενα κάποιοι συνάδελφοι, αυτό θεωρείται παρερμηνεία.
Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης οποιασδήποτε τέτοιας ασάφειας είναι να ζητηθεί εγγράφως διευκρίνηση από οποιονδήποτε διδάσκει το μάθημα.
Εγώ από τη στιγμή που μπήκε το κεφάλαιο 10 στην ύλη δεν έχω διδάξει το μάθημα, γι' αυτό και κατέφυγα σε τηλεφωνική επικοινωνία αντί για έγγραφη.

Όποιος λοιπόν συνάδελφος θεωρεί ότι υπάρχει ασάφεια, θα πρέπει να ζητήσει εγγράφως διευκρινίσεις από το Υπουργείο.

Σόρρυ για την ευθεία απάντηση, απλά ήθελα να φανεί ξεκάθαρα ότι όταν δεν υπάρχει ομοφωνία, δεν έχει νόημα να περιμένουμε τη λύση από ένα φόρουμ... Έχουμε κάνει άπειρες προσπάθειες για τη λύση τους στο παρελθόν, μέχρι και στο Π.Ι. στείλαμε τις ασάφειες, αλλά ως μη επίσημος φορέας δεν πήραμε απάντηση. Μόνο με έγγραφο μπορεί να απαντηθεί η ερώτηση.

Laertis

Και θεωρείς Άλκη ότι αυτό είναι δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού να αποστέλει ερωτήματα προς το Υπουργείο που αφορά παρερμηνείες ή ασάφειες; Το βιβλίο υπάρχει εδώ και 11 χρόνια ...
Οι σύμβουλοι τι δουλειά κάνουν ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry


  Το μόνο σίγουρο είναι πως αν κάποιος μαθητής χρησιμοποιήσει κάτι τέτοιο στις εξετάσεις δεν πιστεύω πως θα βρεθεί βαθμολογητής που θα του κόψει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr