Πολιτικές πιέσεις

Ξεκίνησε από gpapargi, 18 Μαΐου 2009, 02:08:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Καθώς περιμένουμε τις εξετάσεις θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα που με απασχολεί καιρό:
Κατά καιρούς ακούμε τις φράσεις «τα θέματα φέτος θα είναι εύκολα λόγω εκλογών» ή ότι «ασκήθηκαν πολιτικές πιέσεις προς τους θεματοδότες για εύκολα θέματα».

Γνωρίζει κανείς κάτι περισσότερο για αυτές τις «πολιτικές πιέσεις;.
Ποια είναι η διαδρομή που ακολουθούν οι «πολιτικές πιέσεις» από τον υπουργό παιδείας μέχρι τον θεματοδότη που βάζει τελικά τα εύκολα θέματα; Τι θα πάθει  κάποιος αν «παρακούσει» και βάλει δύσκολα θέματα;

Το θέμα αυτό με απασχολεί ιδιαίτερα γιατί δεν μπορώ να βλέπω συνέχεια σε δημόσιες συζητήσεις όλοι να παριστάνουν ότι τους νοιάζει η παιδεία και η κριτική σκέψη και τελικά να πέφτουν αυτά που πέφτουν πριν από κάθε εκλογές.
Αν όλους τους ενδιαφέρει η παιδεία και η προώθηση της κριτικής σκέψης και όχι το πολιτικό κόστος … τότε πως πέφτουν αυτά τα θέματα; 

Laertis

Δεν αρκεί ένας για να μπουν "δύσκολα θέματα". Για να μπει ένα τέτοιο θέμα πρέπει να συμφωνηθεί από όλους ...
Απο όσα γνωρίζω η πίεση ή η καθοδήγηση καλύτερα - όταν υπάρχει- ασκείται στους μεγάλους (πανεπιστημιακούς) και "μεταφέρεται" στα απλά μέλη συναδέλφους καθηγητές Πληροφορικής. Περισσότερα Γιώργο κατ' ιδίαν στην επόμενη συνάντηση  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Για να πέσουν εύκολα θέματα δεν πρέπει να συμφωνήσουν όλοι; Δηλαδή αν υπάρχει κάποιος σοβαρός άνθρωπος στην επιτροπή και αρνηθεί τον εξευτελισμό που υπέστη πέρυσι η ΑΕΠΠ και η φυσική, θα τον αγνοήσουν;

Γιώργο με ξέρεις… δε τους δίνω καμία δικαιολογία. Όλοι είναι συνυπεύθυνοι. Αν αισθάνονται πίεση από τους «από πάνω»… καλό είναι να αρχίσουν να αισθάνονται πίεση και από τους «από κάτω». Ας επιλέξουν με ποιος θέλουν να τα έχουν καλά. Με τους συναδέλφους τους δάσκαλους/επιστήμονες ή με τους πολιτικούς;

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΜε τους συναδέλφους τους δάσκαλους/επιστήμονες ή με τους πολιτικούς;
Μάλλον με τους δεύτερους.

Terius

Η τακτική τους είναι γνωστή. Εύκολα θέματα, για να γράψουν όλοι καλά και μετά ας βγάλουν τα μάτια τους που χάνουν τις σχολές που θέλουν εξαιτίας των υψηλών βάσεων. Πόσες φορές κάποιος καλός μαθητής έμεινε έξω από τη σχολή του για μερικά μόρια;

evry

Δημοσίευμα της ελευθεροτυπίας που κατακρίνει τα εύκολα θέματα

Οι καλοί ένιωσαν την... αναπνοή των μέτριων

Για να δούμε που θα πάει αυτή η δουλειά. Αύριο θα φανεί η κατεύθυνση που έχει η επιτροπή. Έτσι και μπουν εύκολα και αύριο, θα πρέπει να τους πάρουν όλους με τις ντομάτες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Μόλις το είδα , για να καταλάβουμε όλοι ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, προσέξτε τι γράφει το παρακάτω δημοσίευμα από Τα Νέα

Άπιαστο το άριστα στη Γλώσσα

Ήμαρτον δηλαδή, μα έτσι είναι τα τελευταία 20 χρόνια. Πάντα στην Έκθεση άπιαστο ήταν το άριστα. Παρακάτω όμως λέει και το ωραίο και προφητικό
Φόβος για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης

   φόβος λοιπόν είναι το μήνυμα στους θεματοδότες, φόβος είναι και η προδιάθεση που δημιουργούν σε αυτόν που διαβάζει το άρθρο, ώστε να έρθουν αύριο και να μιλήσουν για αποτυχία.
Δεν είναι ειρωνικό να μιλάνε για την εκπαίδευση οι δημοσιογράφοι, όταν οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν βγάλει ούτε μια σχολή της προκοπής και δεν ξέρουν ούτε να μιλήσουν? Τα βλέπουμε και τα ακούμε κάθε μέρα στις τηλεοράσεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: gpapargi στις 19 Μαΐου 2009, 10:23:45 ΠΜ
Για να πέσουν εύκολα θέματα δεν πρέπει να συμφωνήσουν όλοι; Δηλαδή αν υπάρχει κάποιος σοβαρός άνθρωπος στην επιτροπή και αρνηθεί τον εξευτελισμό που υπέστη πέρυσι η ΑΕΠΠ και η φυσική, θα τον αγνοήσουν;

Υποθέτω πως ναι ....

Παράθεση από: gpapargi στις 19 Μαΐου 2009, 10:23:45 ΠΜ
Γιώργο με ξέρεις… δε τους δίνω καμία δικαιολογία. Όλοι είναι συνυπεύθυνοι. Αν αισθάνονται πίεση από τους «από πάνω»… καλό είναι να αρχίσουν να αισθάνονται πίεση και από τους «από κάτω». Ας επιλέξουν με ποιος θέλουν να τα έχουν καλά. Με τους συναδέλφους τους δάσκαλους/επιστήμονες ή με τους πολιτικούς;

Ποιός απο εμάς γνωρίζει ποιοί είναι στην επιτροπή φέτος ή κάθε χρονιά ; Πως μπορεί οι "άφαντοι" της επιτροπής που τα ονόματά τους είναι επτασφράγιστο μυστικό να νιώσουν πίεση απο "κάτω" όταν κανένας δεν τους ξέρει ; Έχουν την κάλυψη της ανωνυμίας ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Για να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου, είναι θεμιτή η ανωνυμία των μελών της επιτροπής για την αποφυγή πιέσεων από διάφορες κατευθύνσεις για διαρροή θεμάτων πριν τις εξετάσεις  :police:
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Σωστά Πέτρο. Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να είναι γνωστά τα ονόματα αλλά ότι η ανωνυμία είναι το οχυρό κάλυψης της ανικανότητας ορισμένων απο δαύτους .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Παράθεση από: Laertis στις 19 Μαΐου 2009, 02:47:31 ΜΜ
Ποιός απο εμάς γνωρίζει ποιοί είναι στην επιτροπή φέτος ή κάθε χρονιά ; Πως μπορεί οι "άφαντοι" της επιτροπής που τα ονόματά τους είναι επτασφράγιστο μυστικό να νιώσουν πίεση απο "κάτω" όταν κανένας δεν τους ξέρει ; Έχουν την κάλυψη της ανωνυμίας ...

Τα ονόματα είναι άγνωστα καλώς γιατί στην Ελλάδα ήμαστε. Εγώ πάντως και ανώνυμα να έβαζα θέματα… αν με έβριζαν οι συνάδελφοι μου θα ντρεπόμουν απέναντι στον εαυτό μου κι μην ήξερε κανείς ποιος είμαι. Θα το ήξερα εγώ.

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2009, 02:08:23 ΜΜ
Παρακάτω όμως λέει και το ωραίο και προφητικό
Φόβος για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης

   φόβος λοιπόν είναι το μήνυμα στους θεματοδότες, φόβος είναι και η προδιάθεση που δημιουργούν σε αυτόν που διαβάζει το άρθρο, ώστε να έρθουν αύριο και να μιλήσουν για αποτυχία.

Νομίζω Ευριπίδη πως το κείμενο του άρθρου θέλει απλώς να είναι «πιασιάρικο». Δε βλέπεις τίτλο παραγράφου πιο κάτω; «Τι να προσέξετε στα μαθηματικά κατεύθυνσης»

Δηλαδή αν το προσέξουν θα γράψουν καλά… αν δεν το προσέξουν δε θα γράψουν…  :D

Σούλας Βασίλης

Η άποψη μου είναι ότι η κριτική στα θέματα της επιτροπής και ακόμη περισσότερο στα πρόσωπα (άγνωστα εν τω μεταξύ) είναι λίγο σκληρή και άδικη. Δεν συμφωνώ με εκφράσεις του τύπου ΄΄υπάρχει κανένας σοβαρός άνθρωπος στην επιτροπή΄΄ ή ΄΄η ΑΕΠΠ πέρισυ ξεφτυλίστηκε΄΄ ή ΄΄ανίκανη επιτροπή΄΄. Συμφωνώ να γίνει και συζήτηση και κρίση μεταξύ μας πάνω στα θέματα αλλά αυτό το απαξιωτικό και μειωτικό δεν το βρίσκω σωστό. Ας ετοιμάσει ο οποιοσδήποτε από μας ένα διαγώνισμα στην ΑΕΠΠ αφού το σκεφτεί για ημέρες και ας το ανεβάσει εδώ. Πιστεύετε ότι υπάρχει περίπτωση όλοι εδώ να το βρουν τέλειο και να μην υπάρχουν παρατηρήσεις; Σίγουρα η επιτροπή υπάρχουν χρονιές που έβαλε αξιόλογα θέματα και χρονιές που δεν τα πήγε και πολύ καλά. Αλλά ούτε άσχετοι είναι, ούτε ανίκανοι ούτε οτιδήποτε άλλο. 
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

evry

#12
  Κατ'αρχήν όσον αφορά αυτό που λες ότι από τη στιγμή που δεν ξέρεις ποιοι είναι στην επιτροπή δεν μπορείς να τους χαρακτηρίζεις άσχετους και ανίκανους, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Ξέρεις όμως κάτι? με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό δεν μπορείς να τους χαρακτηρίσεις ούτε σχετικούς ούτε ικανούς. Δηλαδή κάποιον που βάζει ένα έξυπνο διαβαθμισμένο θέμα που ξεχωρίζει αυτούς που πραγματικά έχουν κατανοήσει τα βασικά δεν τον χαρακτηρίζεις ικανό? Πως θα χαρακτήριζες κάποιον ο οποίος παίρνει μια πρόταση από ένα τυχαίο σημείο στο βιβλίο που από μόνη της δε σημαίνει τίποτα και την βάζει σωστό-λάθος? εκτός αν το έκανε με κάποιο άλλο σκεπτικό οπότε εκεί τα πράγματα αλλάζουν.
   Φυσικά και ανάμεσα στα μέλη των εκάστοτε επιτροπών υπάρχουν πολύ ικανοί συνάδελφοι, αυτό άλλωστε το έχουμε δει κατά καιρούς με αρκετά έξυπνα θέματα.  Συνολικά όμως φοβάμαι ότι δεν είναι έτσι. Για παράδειγμα πως γίνεται η επιλογή των μελών της επιτροπής? Φαντάζομαι ότι γίνεται με το σκεπτικό που γίνονται σχεδόν όλες οι επιλογές μελών για επιτροπές στην χώρα που ζούμε, και δόξα το θεό ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως γίνεται αυτό. Επίσης οι καθηγητές πανεπιστημίου που λαμβάνουν μέρος στην επιτροπή έχουν επαφή με το μάθημα? ξέρουν τη φιλοσοφία του? Για παράδειγμα είναι φανερό ότι το θέμα 3 του 2005 δεν το έβαλε εκπαιδευτικός αλλά καθηγητής πανεπιστημίου που δεν είχε άμεση σχέση με το μάθημα (δεν το ξέρω, το υποθέτω, μπορεί φυσικά να κάνω και λάθος, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι το θέμα αυτό το πρότεινε εκπαιδευτικός που διδάσκει το μάθημα, όταν το 3ο θέμα της προηγούμενης χρονιάς δεν είχε καν επανάληψη (θέμα με κόστος επιστολών εσωτερικού/εξωτερικού))
     Το μόνο ελαφρυντικό που αναγνωρίζω εγώ στην επιτροπή είναι ότι δεν μπορούν να απαντήσουν στην κριτική που τους γίνεται, για αυτό θα πρέπει η κριτική που κάνουμε να είναι όσο το δυνατόν τεκμηριωμένη. Είμαστε υποχρεωμένοι σαν εκπαιδευτικοί να κριτικάρουμε τα θέματα. Δεν είναι δυνατόν όταν βλέπουμε θέματα σαν τα περσινά να μην μιλάμε ή να λέμε "έλα μωρέ άνθρωποι είναι θα έκαναν κάποιο λάθος." Το να γίνει ένα λάθος είναι ανθρώπινο. Δεν μπορείς να περιμένεις από κάποιους που μένουν ξάγρυπνοι όλο το βράδυ για να βγάλουν θέματα ότι δεν θα κάνουν λάθος.
    Άλλο όμως το λάθος και άλλο η φιλοσοφία των θεμάτων. Αυτό που κριτικάρουμε είναι η φιλοσοφία τους η οποία δεν ταιριάζει σε επιστήμονες. Όταν έχεις μια τέτοια θέση και από τα θέματα που θα βάλεις κρίνεται το μέλλον χιλιάδων παιδιών πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Όταν τα 100άρια κρίθηκαν από ένα θέμα θεωρίας το οποίο μάλιστα ήταν ο ορισμός της παπαγαλίας τότε πολύ καλά λέμε ότι ξεφτυλίστηκε η ΑΕΠΠ. Όταν βλέπω πολλούς μαθητές στο σχολείο που σκέφτονται και μπορούν να λύσουν δύσκολα προβλήματα να γράφουν 17-18 και άλλους που λύνουν μόνο προβλήματα - καρμπόν με αυτά που έχουν διαβάσει να γράφουν 100 τότε προβληματίζομαι και βγάζω το συμπέρασμα ότι τα θέματα δεν πετυχαίνουν τον στόχο τους.
     Επειδή καλώς ή κακώς η διδασκαλία του μαθήματος βασίζεται στα θέματα θα πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο πιεστικοί και όσο το δυνατόν πιο αυστηροί στα θέματα που θα δούμε την άλλη εβδομάδα. Αν η φιλοσοφία τους απευθύνεται στον σκεπτόμενο μαθητή να τους συγχαρούμε, σε αντίθετη περίπτωση δεν πρέπει να τους λυπηθούμε καθόλου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σούλας Βασίλης

#13

ΠαράθεσηΚατ'αρχήν όσον αφορά αυτό που λες ότι από τη στιγμή που δεν ξέρεις ποιοι είναι στην επιτροπή δεν μπορείς να τους χαρακτηρίζεις άσχετους και ανίκανους, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Ξέρεις όμως κάτι? με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό δεν μπορείς να τους χαρακτηρίσεις ούτε σχετικούς ούτε ικανούς.

Δεν χρειάζεται να κάνουμε κανένα από τα δύο. Απλά ας ασχοληθούμε με τα θέματα.

Είμαι υπερ της κριτικής των θεμάτων και συμφωνώ μαζί σου σε αυτό.Εκείνο που προσωπικά εμένα με ενοχλεί και διαφωνώ κάθετα είναι η κριτική συζήτηση πάνω στα θέματα να καταλήγει σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και σε εκφράσεις ανθρώπων που είναι επιστήμονες εναντίον άλλων επιστημόνων. Αν καταλαβαίνεις κάτι σαν αυτό που γίνεται με τους σεισμολόγους στα κανάλια. Συμφωνώ για τα θέματα πέρισυ ότι σε επίπεδο διαβάθμισης έπασχαν, αλλά δεν θα τα χαρακτήριζα ξεφτύλα. Νομίζω ότι το ξεφτύλα ουσιαστικά γυρνά σε μας. Δεν νομίζω ότι το 4ο θέμα, ένα πολύ βατό και πολύ διδασκόμενο θέμα όπου όλοι έχουμε κάνει αρκετες παρόμοιες ασκήσεις στην τάξη είναι ξεφτύλα. Δηλαδή κάναμε ασκήσεις ξεφτύλα μέσα στην αίθουσα; Να το πούμε βατό, αναμενόμενο, ότι παρά ήταν εύκολα τα ερωτήματα χωρίς διαβάθμιση ναι, αλλά όχι ξεφτύλα. Για τα μέλη της επιτροπής δεν γνωρίζω πως επιλέγονται, αλλά αυτή η επιτροπή έχει βάλει και καλά θέματα. Ας δεχτούμε λοιπόν ότι κάποιες φορές λειτουργεί καλά και κάποιες λιγότερο καλά και σε αυτή την περίπτωση ας κάνουμε και την κριτική μας. Πιστεύω ότι κάποιοι από αυτούς και βλέπουν και ακούνε και η κριτική σίγουρα βοηθά.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

evry

#14
   
    Καταρχήν η κριτική που υπάρχει ειδικά εδώ από όσο θυμάμαι δεν έχει φύγει ποτέ σε μη κόσμια επίπεδα, ούτε σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προς την επιτροπή. Επίσης κανείς δεν θυμάμαι να είπε ότι το θέμα 4 ήταν ξεφτύλα αλλά για πες μου το θέμα που ρώταγε για τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων και το 1ο ΣΛ που ήταν παρμένο από το βιβλίο αυτούσιο πως θα το χαρακτήριζες? καλή επιλογή? σόρρυ αλλά για μένα τα συγκεκριμένα θέματα ήταν ξεφτύλα για το μάθημα και μάλιστα μεγάλη. Δεν είναι δυνατόν να παίρνεις προτάσεις από το βιβλίο και να τις βάζεις αυτούσιες ΣΛ. Αυτό για μένα συνιστά ξεφτύλα, αλλά δεν χαρακτηρίζω κανένα μέλος της επιτροπής, χαρακτηρίζονται από τις πράξεις τους και από τα θέματά τους.
  Επίσης τι εννοείς όταν λες ότι αυτή η επιτροπή έχει βάλει και καλά θέματα? Σε ποια θέματα αναφέρεσαι? Γιατί η επιτροπή δεν είναι η ίδια κάθε χρόνο, αλλάζει, αυτό φαίνεται άλλωστε και από τα θέματα.
   Η επιτροπή χαρακτηρίζεται καθαρά από τα αποτελέσματα της δουλειάς της, ειδικά από τη στιγμή που κανείς δεν ξέρει ποιοι είναι, η κριτική δεν μπορεί να είναι εμπαθής αφού δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα άτομα. Κρίνονται δηλαδή αποκλειστικά από τα θέματα που θα βάλουν. Δεν βρίσκω λοιπόν που είναι το κακό. Αφού ότι κριτική και να κάνεις θα έχει σαν βάση τα θέματα.
    Και τέλος όσον αφορά το θέμα 4 σου φαίνεται εσένα σαν θέμα το οποίο θα ξεχωρίσει τους αριστούχους? Δεν είναι ένα βατό τυποποιημένο θέμα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr