Ο αλγόριθμος συγχώνευσης είναι μέσα στην ύλη 2016-2017;

Ξεκίνησε από katkal, 22 Μαρ 2017, 11:30:27 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

katkal

Ο αλγόριθμος συγχώνευσης είναι μέσα στην ύλη 2016-2017; Ευχαριστώ.


evry

Δηλαδή μπορεί να ζητηθεί στις εξετάσεις? Μπορεί να πέσει θέμα που να ζητάει από τους μαθητές να ενώσουν δυο λίστες σε μια άλλη ταξινομημένη? Και αν κάποιοι μαθητές αντί να κάνουν συγχώνευση τις ενώσουν και κάνουν ταξινόμηση τι γίνεται?

Σημείωση: Ο αλγόριθμος της συγχώνευσης δεν υπάρχει στο βιβλίο, άρα οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τον γνωρίζουν!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Γιατί Ευριπίδη δεν είναι μέσα στο βιβλίο; Μιλάμε για την ΑΕΠΠ. Η συγχώνευση είναι στις βασικές λειτουργίες επί των δομών δεδομένων, δίνεται σαφής ορισμός και περιγράφεται ως λυμένο παράδειγμα στο Τετράδιο μαθητή στο 9ο κεφάλαιο που είναι όλο μέσα στην ύλη. Δεν έχει ζητηθεί μέχρι στιγμής με την ορολογία αλλά θα μπορούσε να δοθεί ως παράδειγμα λειτουργίας ή συμπλήρωσης κενών.

Μήπως μπερδεύτηκες με την Python γιατί μιλάς για συγχώνευση λιστών ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Γιώργο δεν είναι στην ύλη (κατά τη γνώμη μου προφανώς), για τους εξής δυο λόγους:

1.Ο αλγόριθμος της συγχώνευσης δεν περιγράφεται πουθενά στο βιβλίο. Το βιβλίο δεν λέει πουθενά πως γίνεται η συγχώνευση. Άρα δεν αποτελεί μέρος της θεωρίας που πρέπει να ξέρουν οι μαθητές όπως είναι ο αλγόριθμος ευθείας ανταλλαγής ή η σειριακή αναζήτηση.

2.Όσα αναφέρονται στο τετράδιο μαθητή δεν είναι μέρος της θεωρίας. Δεν είναι στην ύλη και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τα γνωρίζουν.

Η συγχώνευση μπορεί να μπει ως συμπλήρωση κενών δεν διαφωνώ, αλλά δεν μπορεί να ζητηθεί ως θεωρία. Και στην συμπλήρωση κενών όμως θα πρεπει να γίνει κάποια περιγραφή.

ΥΓ. χαχα πράγματι, τελευταία ασχολούμαι μόνο με λίστες :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ozorgnax

Δεν υπάρχει στο βιβλίο αλλά υπάρχει στο τετράδιο μαθητή και (κυρίως) στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων: "... να διδαχθούν οι πλέον γνωστές διαδικασίες πάνω σε μονοδιάστατους πίνακες όπως, η εύρεση μεγίστου και ελαχίστου, η συγχώνευση μονοδιάστατων πινάκων κλπ." Γνώμη μου είναι ότι μετά τη μεγάλη μείωση της διδακτέας ύλης, δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε συγχώνευση στις πανελλήνιες.

Laertis

Παράθεση από: evry στις 23 Μαρ 2017, 01:59:11 ΜΜ

2.Όσα αναφέρονται στο τετράδιο μαθητή δεν είναι μέρος της θεωρίας. Δεν είναι στην ύλη και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τα γνωρίζουν.


Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως.
Θέλεις να σου απαριθμήσω θέματα αυτούσια ή έστω και παραπλήσια, που έχουν μπει στις εξετάσεις απο το τετράδιο μαθητή είτε ως ασκήσεις είτε ως θεωρία; Πως μπορεί να μην είναι στην ύλη;

Η συγχώνευση ορίζεται ως λειτουργία και μάλιστα ώς τυπική επεξεργασία στο βιβλίο μαθητή σελ. 166 και δίνεται ως παράδειγμα υλοποίησης στο τετράδιο μαθητή λυμένο παράδειγμα στη σελ. 87-88 με θεωρητική αναφορά στην εκφώνηση. Στο δε νέο βιβλίο οδηγιών μελέτης για το μαθητή στη σελίδα 61-62 γίνεται ο απαραίτητος διαχωρισμός με 2 διακριτές περιπτώσεις μέσω ασκήσεων.

Εύχομαι να μη με βάλεις στη μαύρη λίστα :D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Δεν μιλάω για διδακτέα αλλά για εξεταστέα ύλη. Το επίσημο έγγραφο του υπουργείου για τον ορισμό της εξεταστέας ύλης ξεκινάει ως εξής:

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ.Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) "Διόφαντος".

Δεν λέει τίποτα για τετράδιο μαθητή.

Ξαναλέω λοιπόν τι ισχύει. Μπορεί κάποιος να βάλει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης ως άσκηση και να πει στους μαθητές να συμπληρώσουν κενά ή να τον υλοποιήσουν σε ΓΛΩΣΣΑ αλλά θα πρέπει να περιγράψει πρώτα τον αλγόριθμο σε φυσική γλώσσα αλλιώς το θέμα θα είναι εκτός ύλης.
Δηλαδή δεν μπορεί να ζητηθεί τίποτα από το τετράδιο μαθητή ως θεωρία. Τέτοιο θέμα δεν έχει πέσει ποτέ στις εξετάσεις από όσο ξέρω.

Γιώργο σε ποια θέματα αναφέρεσαι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

SPY

Κατά την άποψή μου δεν μπορεί να ζητηθεί ως θεωρία  "Να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο να συγχωνεύει δύο ταξινομημενους πίνακες Α και Β σε έναν ταξινομημένο πίνακα Γ."
Αυτό νομίζω εννοεί ο Evry και έχει δίκιο.
Τώρα να ζητηθεί ως άσκηση με ποια εκφώνηση π.χ.;

Θέματα από το τετράδιο μαθητή αυτούσια είχαμε το 2014 Β2 διάγραμμα ροής και 2010 Α1.

Άσκηση με γεύση συγχώνευσης "2 ημιτελικοί και ποιοι προκρίνονται στον τελικο" σε παλιότερο θέμα 2008 επαναληπτικές 4ο.

Αυτά θυμάμαι.

evry

Στο επίμαχο θέμα των επαναληπτικών του 2008 γιατί δε ζητήθηκε συγχώνευση? Το θέμα ήταν ξεκάθαρα στημένο (και πολύ καλά αλλά δυστυχώς αναποτελεσματικά) ώστε οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν την κεντρική ιδέα της συγχώνευσης μόνο και όχι να διαχειριστούν τις ακραίες και στρυφνές περιπτώσεις που κάποιος πίνακας έχει περίσσευμα. Αφού ήθελε τους 6 καλύτερους από δυο επτάδες προφανώς κανένας πίνακας δεν θα τέλειωνε και μπορούσες να τα βάλεις μέσα σε μια επανάληψη Για ι από 3 μέχρι 8.
Πόσοι μαθητές το σκέφτηκαν? Θα έλεγα κανένας.
Τι έκαναν οι περισσότεροι μαθητές? Μεταφορά όλων των δεδομένων σε έναν νέο πίνακα και ταξινόμηση εκεί.
Πως όμως θα μπορούσε να τεθεί το θέμα έτσι ώστε να αναγκάσει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν μόνο συγχώνευση? Μόνο ένας τρόπος υπάρχει:

Να σχεδιάσετε αλγόριθμο πολυπλοκότητας Ο(N).

Να ζητούσαν συγκεκριμένα τον αλγόριθμο της συγχώνευσης δεν μπορούσαν για τους λόγους που έχω εξηγήσει παραπάνω, οπότε η καλή ιδέα πήγε χαμένη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: evry στις 23 Μαρ 2017, 10:13:05 ΜΜ
Δεν μιλάω για διδακτέα αλλά για εξεταστέα ύλη. Το επίσημο έγγραφο του υπουργείου για τον ορισμό της εξεταστέας ύλης ξεκινάει ως εξής:

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ.Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) "Διόφαντος".

Δεν λέει τίποτα για τετράδιο μαθητή.

Ξαναλέω λοιπόν τι ισχύει. Μπορεί κάποιος να βάλει τον αλγόριθμο της συγχώνευσης ως άσκηση και να πει στους μαθητές να συμπληρώσουν κενά ή να τον υλοποιήσουν σε ΓΛΩΣΣΑ αλλά θα πρέπει να περιγράψει πρώτα τον αλγόριθμο σε φυσική γλώσσα αλλιώς το θέμα θα είναι εκτός ύλης.
Δηλαδή δεν μπορεί να ζητηθεί τίποτα από το τετράδιο μαθητή ως θεωρία. Τέτοιο θέμα δεν έχει πέσει ποτέ στις εξετάσεις από όσο ξέρω.

Γιώργο σε ποια θέματα αναφέρεσαι?

Οι εξετάσεις κατά καιρούς περιείχαν θέματα αυτούσια απο το τετράδιο. Για ποιό λόγο να διανέμεται το τετράδιο μαθητή αφού λέτε ότι είναι εκτός ύλης; Άλλο πράγμα αν δεν επιλέγει να το διδάξει ή το αγνοεί ο διδάσκων κι άλλο είναι εκτός ύλης. Η συγχώνευση είχε το θέμα που λές με την ορολογία αλλά φέτος λύθηκε στις οδηγίες μαθητή με τα 2 λυμένα παραδείγματα. Ή μήπως κι αυτό είναι εκτός ύλης;

Πρόχειρα αναφέρω μερικά θέματα:

Θέμα Β2 2007 Γενικά Λύκεια από τη σελίδα 104 , Δραστηριότητα ΔΤ1 του Τετραδίου μαθητή
Θέμα Α1 2010 Γενικά Λύκεια από τη σελίδα 76 , Δραστηριότητα ΔΤ2 
Θέμα Β2 2014 Γενικά Λύκεια από τη σελίδα 24 , Δραστηριότητα ΔΣ1
Θέμα Α3 2010 Γενικά Λύκεια Επαναληπτικές από τη σελίδα 91 , Δραστηριότητα ΔΤ1
Θέμα Α3 2014 Γενικά Λύκεια Επαναληπτικές από τη σελίδα 91 , Δραστηριότητα ΔΤ4
Θέμα Α2 2013 Γενικά Λύκεια από τη σελίδα 32 , Παρ.5 Αραιοί Πίνακες
Θέμα Α1 2010 Γενικά Λύκεια Επαναληπτικές από τη σελίδα 76 , Δραστηριότητα ΔΤ1
Θέμα Β2 2012 Γενικά Λύκεια Επαναληπτικές από τη σελίδα 21 ,Παρ. 6 Διοφαντική εξίσωση

Επιπλέον η ταξινόμηση με επιλογή και η δυαδική αναζήτηση που ζητείται σε θεωρητικά θέματα δίνεται στο Τετράδιο Μαθητή Παρ.1&2 σελ. 38-39.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

#11
Παράθεση από: Laertis στις 24 Μαρ 2017, 07:54:04 ΜΜ
Οι εξετάσεις κατά καιρούς περιείχαν θέματα αυτούσια απο το τετράδιο. Για ποιό λόγο να διανέμεται το τετράδιο μαθητή αφού λέτε ότι είναι εκτός ύλης; Άλλο πράγμα αν δεν επιλέγει να το διδάξει ή το αγνοεί ο διδάσκων κι άλλο είναι εκτός ύλης.
Γιώργο έχεις παρανοήσει τα λεγόμενά μου. Δεν είπα ότι δεν μπορεί να πέσει άσκηση από το τετράδιο μαθητή, αλλά ότι δεν μπορεί να ζητηθεί θεωρία, που υπάρχει στο τετράδιο και όχι στο βιβλίο. Δηλαδή αν ο μαθητής δεν έχει ανοίξει ποτέ το τετράδιο μαθητή θα δίνονται επαρκείς επεξηγήσεις ώστε να λύσει την άσκηση.
Για παράδειγμα η άσκηση με το αραιούς πίνακες του 2013 έλεγε
Να ξαναγράψετε στο τετράδιό σας το παραπάνω τμήμα αλγορίθμου με τα κενά συμπληρωμένα, έτσι ώστε για τα μη μηδενικά στοιχεία ενός δισδιάστατου πίνακα ΠΙΝ[4,5] να τοποθετεί σε ένα μονοδιάστατο πίνακα Α[60] τις ακόλουθες πληροφορίες: τη γραμμή, τη στήλη, και κατόπιν την τιμή του.

Δεν χρειάζεται κάποιος να έχει κάνει την αντίστοιχη δραστηριότητα του τετραδίου μαθητή για να το λύσει. Αρκετοί μαθητές το έλυσαν χωρίς καν να ξέρουν ότι υπάρχει κάτι αντίστοιχο στο τετράδιο μαθητή.Αν όμως έπεφτε το παρακάτω θέμα θα ήταν εκτός ύλης:

Να δώσετε τον αλγόριθμο αποθήκευσης ενός αραιού πίνακα δυο διαστάσεων σε έναν μονοδιάστατο πίνακα

διότι πουθενά στο βιβλίο δεν αναφέρει τι είναι ο αραιός πίνακας, ούτε πως αποθηκεύεται σε μονοδιάστατο.

Παράθεση
Η συγχώνευση είχε το θέμα που λές με την ορολογία αλλά φέτος λύθηκε στις οδηγίες μαθητή με τα 2 λυμένα παραδείγματα. Ή μήπως κι αυτό είναι εκτός ύλης;
Ναι είναι και αυτό εκτός ύλης  :D, με την έννοια ότι δεν είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να το ξέρουν απέξω γιατί δεν μπορούν να τους το ζητήσουν παρά μόνο αν περιγράψουν τη λειτουργία τους όπως για παράδειγμα έκαναν στο παραπάνω παράδειγμα που έδωσα με τους αραιούς πίνακες, διότι στην εξεταζόμενη ύλη αναφέρεται μόνο το βιβλίο και όχι το παράρτημα.

Παράθεση
Επιπλέον η ταξινόμηση με επιλογή και η δυαδική αναζήτηση που ζητείται σε θεωρητικά θέματα δίνεται στο Τετράδιο Μαθητή Παρ.1&2 σελ. 38-39.
Δεν έχουν ποτέ ζητηθεί ως θεωρία!!!
Για παράδειγμα  στο θέμα Β1 του 2014, τους έβαλαν να συμπληρώσουν τα κενά ώστε να λειτουργεί σωστά ο αλγόριθμος ταξινόμησης επιλογής. Τους περιέγραψαν όμως αναλυτικά πως δουλεύει. Δεν τους είπαν ότι ο παρακάτω αλγόριθμος είναι ο αλγόριθμος ταξινόμησης με επιλογή, γιατί δεν υπάρχει στο βιβλίο μαθητή. Ούτε τους είπαν σε θέμα Γ ή Δ : Η ταξινόμηση να γίνει με τον αλγόριθμο επιλογής και ούτε φυσικά μπορεί να πέσει θέμα σε Γ ή Δ "Να κάνετε δυαδική και όχι σειριακή αναζήτηση", χωρίς να περιγράφουν αναλυτικά πως γίνεται η δυαδική.
Τέτοιο θέμα δεν έχει πέσει ποτέ. Αν πέσει θα το μάθουμε από το πλήθος των προσφυγών που θα γίνουν στα δικαστήρια από γονείς.

Εν κατακλείδι μπορεί να πέσει στις εξετάσεις και όλο το τετράδιο μαθητή, αλλά δεν μπορεί να πέσει άσκηση που περιέχει ορισμούς ή αλγορίθμους που πρέπει να ξέρει ο μαθητής για να τη λύσει και δεν περιγράφονται ούτε στην εκφώνηση του θέματος ούτε στο βιβλίο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Αγαπητέ Ευριπίδη σαφώς και έχεις δίκιο και γνωρίζεις τους τύπους, που προφανώς ισχύουν, αλλά το θέμα είναι διαφορετικό κι εσύ περιστρέφεσαι γύρω απο αυτό αλλά δεν απαντάς με σαφήνεια.

Παράθεση από: katkal στις 22 Μαρ 2017, 11:30:27 ΜΜ
Ο αλγόριθμος συγχώνευσης είναι μέσα στην ύλη 2016-2017; Ευχαριστώ.

Ερώτηση: Ο αλγόριθμος του παραδείγματος 3 στο κεφ. 9 του τετραδίου μαθητή (δεν το αποκαλώ συγχώνευση για να συνεννοηθούμε) πρέπει να διδαχθεί (είναι μέσα στην ύλη);

Εσύ προφανώς ισχυρίζεσαι πως όχι, γιατί δεν είναι στην ύλη αλλά αν τυχόν μπει οι μαθητές μπορούν να τον βγάλουν μόνοι τους εκείνη τη στιγμή. Εγώ αυτό θεωρώ λάθος. Φυσικά δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ορολογία ΑΡΑΙΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ αλλά έλα ντε που έπεσε αντίστοιχη άσκηση χωρίς τη χρήση της ορολογίας. Άρα πετάμε έξω όλο το θέμα λόγω ορολογίας και καλούμε τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν σε ένα αντίστοιχο θέμα; Μα γιατί αφού υπάρχει λυμένο ως παράδειγμα;

Βλέποντας τη λογική κάποιων θεμάτων των εξετάσεων (θέματα που προανέφερες με αραιούς πίνακες, δυαδική αναζήτηση, ταξινόμηση με επιλογή κ.α), που υπάρχουν ως ασκήσεις ή λυμένα παραδείγματα στο τετράδιο μαθητή, ισχυρίζομαι ότι είναι πιθανό να πέσει το παρ. 3 απο το τετράδιο μαθητή, και θεωρώ ότι πρέπει να το διδάξω, αφού αναφέρεται και συνδέεται ΣΑΦΩΣ με τον ορισμό του βιβλίου του μαθητή για τη Συγχώνευση ως βασική λειτουργία επι των δομών δεδομένων στη σελίδα 166.

Καταλήγοντας: Αναλαμβάνει υπεύθυνα κάποιος συνάδελφος να πει στους μαθητές να μη διαβάσουν τίποτα από τα παραπάνω γιατί είναι εκτός ύλης;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

odysseas

Νομίζω ότι τόσο στα πλαίσια του "θέλω να προετοιμάσω τους μαθητές μου για τις εξετάσεις", αλλά και του "θέλω να μάθω στους μαθητές μου προγραμματισμό", σίγουρα θα πρέπει να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή και με τις επιπρόσθετες έννοιες του τετραδίου μαθητή, αλλά και με ακόμα περισσότερες, αν κρίνουμε ότι θα τους βοηθήσουν, ακόμα και με την πολύ ευαίσθητη έννοια της πολυπλοκότητας που αναφέρθηκε προηγουμένως. Έτσι συμφωνώ με τον Ευριπίδη ότι η κατανόηση της λειτουργίας της συγχώνευσης (ευρύτερα) είναι εντός ύλης και ο "αλγόριθμος συγχώνευσης" δεν είναι αυστηρά εντός ύλης, όμως συμφωνώ απόλυτα και με τον Laertis, ότι θα ήταν ελλιπής η προετοιμασία ενός παιδιού που δεν έχει διδαχθεί τον αλγόριθμο. Η φιλοσοφία μάλιστα που εμπεριέχεται σε αυτόν τον αλγόριθμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα θέματα που δεν απαιτούν συγχώνευση -- είναι χρήσιμη γνώση για τους μαθητές.

Πάντως, σε αυτό το πλαίσιο θέλω να θυμίσω κάτι σχετικό που με είχε ενοχλήσει πάρα πολύ στα περσινά θέματα (και το είχα γράψει και στο Στέκι): θεωρήθηκε δεδομένο ότι οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν τι θα πει "κλιμακωτά". Όπως ακριβώς γράφει και ο Ευριπίδης, οτιδήποτε δεν περιγράφεται στο βιβλίο μπορεί να πέσει μεν ως θέμα, αλλά θα πρέπει να περιγραφεί. Κάτι τέτοιο δεν είχε γίνει τότε, δυστυχώς.

Κανένας

#14
ΘΕΜΑ 4ο (Επαναληπτικές 2008)
Στο άθλημα των 110 μέτρων μετ' εμποδίων, στους δύο ημιτελικούς αγώνες συμμετέχουν δέκα έξι (16) αθλητές (8 σε κάθε ημιτελικό). Σύμφωνα με τον κανονισμό στον τελικό προκρίνεται ο πρώτος αθλητής κάθε ημιτελικού. Η οκτάδα του τελικού συμπληρώνεται με τους αθλητές που έχουν τους έξι (6) καλύτερους χρόνους απ' όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με ίδιους χρόνους.
1. Να γράψετε πρόγραμμα στη «ΓΛΩΣΣΑ» το οποίο: 
α. περιλαμβάνει το τμήμα δηλώσεων.
Μονάδες 2 
β. καλεί τη διαδικασία ΕΙΣΟ∆ΟΣ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία διαβάζει το όνομα του αθλητή και τoν χρόνο του (με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου).                                                                                 
Μονάδες 2
γ. καλεί τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία ταξινομεί τους αθλητές ως προς τον χρόνο τους με αύξουσα σειρά.
Μονάδες 2
δ. δημιουργεί τον πίνακα ΟΝ με τα ονόματα και τον πίνακα ΧΡ με τους αντίστοιχους χρόνους των αθλητών που προκρίθηκαν στον τελικό.
Μονάδες 6
ε. εμφανίζει τα ονόματα και τους χρόνους των αθλητών που θα λάβουν μέρος στον τελικό.                   
Μονάδες 2
2. Να γράψετε 
α. τη διαδικασία ΕΙΣΟ∆ΟΣ.                   
Μονάδες 2
β. τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ.                
Μονάδες 4

Εδώ το ερώτημα 1δ. δεν μπορούσε να λυθεί με κλήση τής διαδικασίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ (λόγω διαφορετικού μεγέθους του πίνακα, 2χ8=16 στοιχεία όχι 8 ) οπότε ουσιαστικά ζητήθηκε υποχρεωτικά συγχώνευση πινάκων.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

SPY

Παράθεση από: Κανένας στις 25 Μαρ 2017, 03:43:04 ΜΜ

Εδώ το ερώτημα 1δ. δεν μπορούσε να λυθεί με κλήση τής διαδικασίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ (λόγω διαφορετικού μεγέθους του πίνακα, 2χ8=16 στοιχεία όχι 8 ) οπότε ουσιαστικά ζητήθηκε υποχρεωτικά συγχώνευση πινάκων.

Ναι αλλά μπορούσε ο μαθητής να δημιουργήσει έναν πίνακα με 14 στοιχεια απο τους πίνακες των ημιτελικών εξαιρώντας τα πρώτα τους στοιχεία και να τον ταξινομήσει μέσα στο πρόγραμμα.

Πάντως είναι λυπηρό να μην μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε τι εξετάζεται ως θεωρία και τι όχι μετά από 17 χρόνια που υπάρχει το μάθημα στις πανελλαδικές. Αν πάρουμε π.χ. τα μαθηματικά στην ύλη αναφέρεται ξεκάθαρα ότι τα παραδείγματα και οι εφαρμογές του βιβλίου δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως άσκηση. Σε εμάς το μπάχαλο.

epsilonXi

είχα το 2010 ένα ιδιαίτερο, το καλύτερο μυαλό που είχα ποτέ, είχαμε βγάλει την ύλη από αρχές Γενάρη, και μετά ως τις εξετάσεις κάναμε ό,τι πιο εξτριμ μας ερχόταν στο κεφάλι... το μόνο που με στεναχωρεί είναι ότι δεν ήθελε σχολές προγραμματισμού...
στο συγκεκριμένο λοιπόν θέμα του 2008, επειδή ήθελε να μην κάνει τη συγχώνευση που τον έσπρωχναν να κάνει, αλλά και να μην χρειαστεί να γράφει ταξινόμηση για 8άρη και για 14άρη πίνακα, το κοπέλι είχε κάνει κάτι σαν αυτό:

διαδικασία εισοδος(ονομα, χρονο, αποΧ, μέχριΨ)
μεταβλητές
πραγματικές: χρονος[16]
χαρακτήρες: ονομα[16]
ακέραιες: αθλητή, αποΧ, μέχριΨ
αρχή
για αθλητή από αποΧ μέχρι μέχριΨ
   διάβασε ονομα[αθλητη], χρονος[αθλητη]
τέλος_επανάληψης
τέλος_διαδικασίας

διαδικασία ταξινόμηση (ονομα, χρονος, αποΧ, μεχριΨ)
μεταβλητές
πραγματικές: χρονος[16], κ
χαρακτήρες: ονομα[16], λ
ακέραιες: αθλητή, τ, αποΧ, μέχριΨ
αρχή
για τ από αποΧ+1 μέχρι μέχριΨ
   για αθλητή από μέχριΨ μέχρι τ με βήμα -1
     αν χρόνος[αθλητη] < χρονος[αθλητη-1] τότε
       κ <-- χρονος[αθλητη]
       χρονος[αθλητη] <-- χρονος[αθλητη-1]
       χρονος[αθλητη-1] <-- κ
       λ <-- ονομα[αθλητη]
       ονομα[αθλητη] <-- ονομα[αθλητη-1]
       ονομα[αθλητη-1] <-- λ
     τέλος_αν
   τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψης
τέλος_διαδικασίας

πρόγραμμα πχπχπχ
μεταβλητές
  ακέραιες: α
  χαρακτήρες: ΟΝ[8], ν[16]
  πραγματικές: ΧΡ[8], χ[16]
  ακέραιες: α
αρχή
κάλεσε εισοδος(ν, χ, 1, 8 )
κάλεσε ταξινομηση(ν, χ, 1, 8 )
κάλεσε εισοδος(ν, χ, 9, 16)
κάλεσε ταξινομηση(ν, χ, 9, 16)
ΟΝ[1] <-- ν[1]
ΟΝ[2] <-- ν[9]
ΧΡ[1] <-- χ[1]
ΧΡ[2] <-- χ[9]
χ[1] <-- χ[8] + χ[16]
χ[9] <-- χ[1]
καλεσε ταξινομηση(ν, χ, 1, 16)
για α απο 3 μέχρι 8
   ΟΝ[α] <-- ν[α-2]
   ΧΡ[α] <-- χ[α-2]
τέλος_επανάληψης

για α από 1 μέχρι 8
   γράψε ΟΝ[α], ΧΡ[α]
τέλος_επανάληψης
τέλος_προγράμματος

evry

Σόρρυ που άργησα να απαντήσω αλλά το σκεπτικό που προσπάθησα να περιγράψω φαίνεται στην οδηγία που έστειλαν το 2011 και αναφέρεται ακριβώς στα θέματα αυτά, δηλαδή αραιούς πίνακες κλπ. Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να εξεταστεί τίποτα από το τετράδιο μαθητή ως θεωρία.

http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_yp_2010.pdf

Επομένως, νέες έννοιες, νέοι όροι κ. ά., που περιέχονται στο Τετράδιο Μαθητή και δεν
αναφέρονται στο Βιβλίο Μαθητή, βάσει του οποίου έχει προσδιορισθεί η διδακτέα – εξεταστέα
ύλη, θεωρούνται εκτός εξεταστέας ύλης. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, να ζητηθεί ο ορισμός του «αραιού πίνακα», αφού αυτός δεν αναφέρεται στο Βιβλίο Μαθητή. Σε περίπτωση, όμως, που
δοθεί άσκηση ή πρόβλημα με αναφορά σε μια τέτοια έννοια, τότε αυτή θα πρέπει να επεξηγείται
όπως στο αντίστοιχο παράδειγμα του Τετραδίου Μαθητή, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να
αντιμετωπίσει την άσκηση ή το πρόβλημα με τις γνώσεις που έχει αποκτήσει από το Βιβλίο
Μαθητή.


Το ότι πρέπει να διδάσκουμε το τετράδιο είναι αυτονόητο αφού βάζουν πολλές φορές ασκήσεις από εκεί, όμως δεν αποτελεί μέρος της εξεταστές ύλης.
Και αυτό ισχύει και για τη συγχώνευση της οποίας η λειτουργία δεν περιγράφεται σε κανένα σημείο του βιβλίου μαθητή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr