Εσπερινά 2009

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 23 Μαΐου 2009, 03:34:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jgalano

Είναι υπερβολικά εύκολα. Ειδικά στο 4ο δεν ζήτησαν σχεδόν τίποτα... :o
Τουλάχιστον μείωσαν λίγο θεωρία βιβλίου.  :laugh:






Sergio

Τέτοια θέματα θέλουμε και στα Ημερήσια;;

Ρωτάω τώρα ..

Δεν ξέρω παίδες.. ανάμεικτα τα συναισθήματα.. Είπαμε να είναι εύκολα, αλλά να εξετάζουν και κάτι..

Θα χτυπήσει ταβάνι η καμπύλη.. Μήπως υπερβάλλω ;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Χα, καλώς τονε κι ας άργησε
Λοιπόν εγώ θα ήθελα γενικά εύκολα θέματα 1 και 2 , το θέμα 3 θα μπορούσε να είναι σαν το θέμα 3 των εσπερινών με κλήση υποπρογράμματος για τον υπολογισμό της χρέωσης. Έτσι είναι βέβαιο πως όσοι είναι στοιχειωδώς διαβασμένοι θα γράψουν τα 3 πρώτα θέματα.
  Από εκεί και πέρα στο 4 θα προτιμούσα
         

               
  • λίγες μονάδες στην ανάγνωση πινάκων, όχι πάνω από 5
  • 7 δύσκολες μονάδες
και όταν λέμε δύσκολες όχι κάτι τρομερό. Ας πούμε το περσινό με την συγχώνευση στις επαναληπτικές καλό ήταν αλλά έπρεπε με κάποιον τρόπο να τους περιορίσει ώστε να μην μπορούν να κάνουν απλά αντιγραφή και ταξινόμηση

α και εννοείται όχι ερωτήσεις ανάπτυξης όπως η περσινή με τις τεχνικές σχεδίασης. Γενικά αυτός που έχει κατανοήσει καλά τις βασικές αλγοριθμικές δομές να γράψει και καλά

Παράθεση από: Sergio στις 23 Μαΐου 2009, 10:24:30 ΜΜ
Τέτοια θέματα θέλουμε και στα Ημερήσια;;

Ρωτάω τώρα ..

Δεν ξέρω παίδες.. ανάμεικτα τα συναισθήματα.. Είπαμε να είναι εύκολα, αλλά να εξετάζουν και κάτι..

Θα χτυπήσει ταβάνι η καμπύλη.. Μήπως υπερβάλλω ;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2009, 10:31:09 ΜΜ
           λίγες μονάδες στην ανάγνωση πινάκων, όχι πάνω από 5
0 μονάδες στην ανάγνωση πινάκων.

Μετά από 10 χρόνια , εξακολουθούμε να ελέγχουμε  Για  και  Για μέσα σε Για για το διαβασμα δύο πινάκων .  Γιατί ;

andreas_p

ΘΕΜΑ 3ο
Δίνεται πίνακας Α[Ν] ακέραιων και θετικών αριθμών, καθώς και πίνακας Β[Ν-1] πραγματικών και θετικών αριθμών.
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να ελέγχει αν κάθε στοιχείο Β είναι ο μέσος όρος των στοιχείων Α και Α[i+1], δηλαδή αν Β = (Α + Α[i+1])/2.
Σε περίπτωση που ισχύει, τότε να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α», διαφορετικά να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α».
Για παράδειγμα:  ...

Από εκείνη την επιτροπή του 2005  δεν έμεινε κανείς ;
Δε μας πειράζει αν είναι σοσιαλιστής ή βάρβαρος ...

evry

Παράθεση από: andreas_p στις 23 Μαΐου 2009, 10:47:54 ΜΜ
Μετά από 10 χρόνια , εξακολουθούμε να ελέγχουμε  Για  και  Για μέσα σε Για για το διαβασμα δύο πινάκων .  Γιατί ;

Για να πάρει λίγες μονάδες και ο λαός, τι να κάνουμε έχει γίνει πρακτική. Σίγουρα όμως θα είχε ενδιαφέρον να πρότειναν θέμα που να έλεγε "Δίνεται πίνακας ....."

ή θα μπορούσαν να λένε γέμισε τον πίνακα με μηδενικά ή με κάποια αρχική τιμή. Και εύκολο και δεν το έχουν ξαναβάλει στη θέση της ανάγνωσης δεδομένων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Peandbal

Συνάδελφοι τα θέματα ήταν πανεύκολα, ελπίζω να μην βάλουν αντίστοιχα και στα ημερήσια. Λίγη κριτική και αναλυτική σκέψη δεν βλάπτει στις εξετάσεις.

evry


  Λοιπόν ακούστε τι θα γίνει, θα βάλουν το ίδιο εύκολα με τα εσπερινά, απλά με ένα δύσκολο ερωτηματάκι στο τέλος και την άλλη μέρα θα βγουν οι εφημερίδες και θα γράφουν "Σφαγή στην ΑΕΠΠ"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Μόλις τελείωσα τη λύση των θεμάτων και ειλικρινά παιδιά έκανα 10 λεπτά για τα γράψω (copy-paste απο παλιότερα) και το Θ3 και Θ4 είναι το 1/3 σε όγκο απο τα περυσινά των εσπερινών. Άσε που με το ζόρι έβγαλα δύο (2) σελίδες στο Word γράφοντας αραιά-αραιά και αναλυτικότατα. Τι να λέμε τώρα ....
Απο παλιά λέγαμε να ευκολύνουν τα θέματα των εσπερινών γιατί μέχρι και το 2005 ήταν αρκετά δυσκολότερα των ημερησίων αλλά φτάσαμε στο εντελώς άλλο άκρο και μιλάμε για γελοία θέματα.

Πιστεύω ότι τα θέματα των ημερησίων θα κριθούν δυστυχώς πάλι  στη θεωρία ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

Όντως παραήταν τετριμμένα...  :P

Μία έντασή μου για την διατύπωση του Θ1-Α3: "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους".

Εντάξει φαντάζομαι ότι πάει το Σ (μη βιαστείτε να απορήσετε… γιατί το λέω...!!!)... Αλλά θεωρώ ότι αυτά που αναφέρονται στην πρόταση δεν είναι μία "περίπτωση" αλλά δύο "περιπτώσεις". Συγκεκριμένα οι 2 πρώτες από τις 3 του βιβλίου (σελ. 65 - αν και η 2η και 3η περίπτωση του βιβλίου έχουν νόημα να τις λαμβάνουμε υπόψη σε περίπτωση ταξινομημένου πίνακα, αλλιώς πέφτουμε πάλι στην 1η περίπτωση!).

Θεωρώ λοιπόν πως η διατύπωση που δόθηκε είναι ατυχής γιατί μπορεί να μπερδέψει κάποιον... Θα προτιμούσα κάτι σαν τα παρακάτω (άλλα είναι Σ και άλλα Λ):

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους".

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους ακόμα κι αν είναι ταξινομημένος".

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται μόνο στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους".

Δεν λέω ότι δεν πάει Σ στην αρχική πρόταση, αλλά με την ίδια λογική Σ θα είναι και η παρακάτω πρόταση, αλλά τελείως ακατάλληλη για τις εξετάσεις:

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος, μικρού μεγέθους, περιέχει αριθμούς και μάλιστα ο πρώτος από αυτούς είναι το 23".

Πράγματι, δικαιολογείται σε αυτήν την περίπτωση!  >:D   >:D   >:D

Μήπως τα μέλη της επιτροπής (για να αρχίσω τώρα εγώ με τη σειρά μου) δεν έχουν καταλάβει ποιες είναι ακριβώς οι περιπτώσεις του βιβλίου....;;;  :police:


P.Tsiotakis

Το θέμα 3 του 2005 είναι ένα ωραίο παράδειγμα προς αποφυγή.
Μια άσκηση που δε μπόρεσε και να διορθωθεί ομοιόμορφα απο όλους τους διορθωτές.

Τα θέματα πρέπει να είναι απλά, ευκολονόητα με μικρές "μπανανόφλουδες" σε 2-3 ερωτήματα κάθε θέματος

evry

Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους.

Εγώ πιστεύω ότι το παραπάνω είναι πολύ καλό και εξηγώ γιατί
Α = {μη ταξινομημένοι πίνακες}
Β = {πίνακες μικρού μεγέθους}

  Στο Α δικαιολογείται η σειριακή
  Στο Β δικαιολογείται η σειριακή
---------------------------------
==> Στο ΑΛΒ δικαιολογείται η σειριακή
όπου ΑΛΒ είναι η τομή των συνόλων Α και Β.

Το συγκεκριμένο ΣΛ είναι πολύ καλά διατυπωμένο και ο μόνος μαθητής που μπορεί να μπερδευτεί είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει και περιμένει ΣΛ αυτούσια από το σχολικό βιβλίο.
  Το μόνο μειονέκτημα αυτού του ερωτήματος κατά τη γνώμη μου, είναι ότι για να μπορεί να το κατανοησει πλήρως ο μαθητής θα πρέπει να έχει ακούσει και τη δυαδική αναζήτηση.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

 Παναγιώτη μια και το ανέφερες επειδή εκείνη την εποχή δεν ήμουν βαθμολογητής πάντα αναρωτιόμουν πως το βαθμολογούσαν αυτό το θέμα, και πιο πολύ αυτό που θα ήθελα να μάθω αν ξέρεις είναι τι έπαιρναν οι μαθητές που έκαναν το πιο συνηθισμένο λάθος, δηλαδή το παρακάτω

  Για i από 1 μέχρι Ν-1 
    Αν (Β[i] <> (Α[i] + Α[i+1])/2) τότε 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Αλλιώς 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης




Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Μαΐου 2009, 12:23:56 ΠΜ
Το θέμα 3 του 2005 είναι ένα ωραίο παράδειγμα προς αποφυγή.
Μια άσκηση που δε μπόρεσε και να διορθωθεί ομοιόμορφα απο όλους τους διορθωτές.

Τα θέματα πρέπει να είναι απλά, ευκολονόητα με μικρές "μπανανόφλουδες" σε 2-3 ερωτήματα κάθε θέματος
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Ρε evry παίζεις τώρα με τις λέξεις... (όλο αντιλογία αυτό το παιδί  :-\ ). Το ίδιο είπα κι εγώ, όμως δεν το θεωρώ κατάλληλο... Τότε αφού δεν σου άρεσε το:

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος, μικρού μεγέθους, περιέχει αριθμούς και μάλιστα ο πρώτος από αυτούς είναι το 23".

ας έβαζαν το εξής:

"Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους, και δεν πραγματοποιείται σπάνια".

Σ είναι και αυτό!! Κάτσε τώρα και βρες τις τομές, τις ενώσεις και τις αρνήσεις, ρίξε και μία μαθηματική απόδειξη ώστε να πεις ότι κι αυτό είναι μια χαρά...


ntzios kostas

Τα θέματα είναι  πολύ εύκολα.

Πάντως το 3ο ΣΛ θα το απαντούσα ως Λ.

Επαναλαμβάνω ότι αν τα θέματα βιολογία ήταν πράγματι τσιμπημένα θα είναι τσιμπημένα και της ανάπτυξης.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...