Εντολή ΓΙΑ στον ψευδοκώδικα

Ξεκίνησε από christinaz, 26 Οκτ 2009, 02:46:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Ι <- 7
Σ<- 0
Εφόσον Όσο Ι<= 16 Επανάλαβε
αρχή
  Σ <- Σ + Ι
  Ι <- Ι +1
Τέλος Τέλος_επανάληψης

stratosg

Δεν κατάλαβα την παρατήρησή σου andreas_p. Αυτό ισχύει στην ΑΕΠΠ όχι στον Δομημένο προγραματισμό των ΕΠΑ.Λ.  Άρα είναι συντεταγμένο μια χαρά.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: stratosg στις 18 Νοε 2009, 12:20:26 ΜΜ
Μήπως, λέω μήπως, να μαζεύαμε υπογραφές και να ζητούσαμε αλλαγή βιβλίου; Τα υπόλοιπα (διευκρινήσεις κλπ) μου φαντάζουν αποποίηση ευθυνών και λίγο μπακάλικα.

Καμία αντίρρηση! Κι εγώ μέσα! Μην περιμένεις όμως να γίνει κάτι άμεσα - φέτος !!!!

Παράθεση από: stratosg στις 18 Νοε 2009, 10:23:23 ΜΜ
Δεν κατάλαβα την παρατήρησή σου andreas_p. Αυτό ισχύει στην ΑΕΠΠ όχι στον Δομημένο προγραματισμό των ΕΠΑ.Λ.  Άρα είναι συντεταγμένο μια χαρά.

Έχει δίκιο ο Στράτος! Δεν ισχύει η ίδια ψευδογλώσσα...

andreas_p

Καλημέρα.

Η παρατήρηση ισχύει για την ΑΕΠΠ.

karinakis

συνάδελφοι νομίζω ότι είναι λανθασμένο να αποφύγουμε να μετατρέψουμε κάποιες ασκήσεις από ψευδογλώσσα σε pascal. Τα παιδιά άλλωστε θα πρέπει να γνωρίζουν και τους δύο τρόπους. Τι θα γίνει αν τους δοθεί ψευδογλώσσα με την περιβόητη Για ν φορές Επανάλαβε;;;;; Και σίγουρα πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να κατανοήσουν την αντιστοιχία ή την αναντιστοιχία του ψευδοκώδικα που αναφέρει το βιβλίο με την Pascal. Όλα τα υπόλοιπα νομίζω ότι είναι μάταια και ίσως επιπόλαια από μέρους μας. ίσως είναι προτιμότερο να τους πούμε ότι η ψευδογλώσσα του βιβλίου τους είναι ένα οικτρό λάθος από αυτούς που το γράψανε (ή το αντιγράψανε!!!!!). Άλλωστε αναρωτιέμαι μήπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα παράδειγμα μέσα στο βιβλίο με Για ν φορές Επανάλαβε σημαίνει κάτι;;;;; λέω μήπως δεν είναι τυχαίο;;;; Τώρα πως τη μία στιγμή θα λέμε για μετρητές στην Pascal και την άλλη θα δεν θα βγάζουμε άχνα για αυτούς όταν θα κάνουμε ψευδοκώδικα είναι σίγουρα ένα πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε όταν έρχεται εκείνη η ώρα. Και έχει καταντήσει η ευκολότερη (κατά τη γνώμη μου) επαναληπτική δομή (For) να αποτελεί βάσανο τόσο για εμας και όσο για τους μαθητές. Άντε και εμείς έχουμε περάσεις τις πανελλαδικές και τις εξετάσεις μας. Οι μαθητές μας όμως σε τι φταίνε; Αυτό είναι το ΕΠΑΛ που είναι ισάξιο με το ΓΕΛ;

Συγνώμη αν έγινα κουραστικός και μακρυγόρησα όμως αγανακτώ όταν για να μία διδακτική ώρα που έχουμε μάθημα χρειάζεται να μπαινοβγαίνουμε στα διάφορα forums (ευτυχώς που υπάρχουν κιόλας) προκειμένου να ανακαλύψουμε τρόπους να διδάξουμε τους μαθητές αλλά και να μην εκτεθούμε και οι ίδιοι (και αυτό είναι πολύ σημαντικό και δεν θα πρέπει να το παραβλέψουμε)

Συμφωνώ με την προσπάθεια για υπογραφές και αλλαγή του βιβλίου. Ίσως πρέπει να εμφανιστούμε στους συμβούλους μας με τις υπογραφές για να αποφασίσουν να πιέσουν τους αρμόδιους και αυτοί με τη σειρά τους. Άλλωστε οι σύμβουλοι (καλοί και χρυσοί είναι) όμως δεν μπαίνουν για μάθημα στις τάξεις.


karinakis

Συνάδελφοι μήπως μπορεί κάποιος να βοηθήσει σε μία απορία μου

το παρακάτω κομμάτι αλγορίθμου

χ <-- 5
Για 4 φορές Επανάλαβε
    αρχή
           χ <-- χ - 1
    τελος


πως θα μπορούσαμε να το δώσουμε ως ψευδοκώδικα;
θα πρέπει να ορίσουμε μία μεταβλητή που να παίζει το ρόλο των επαναλήψεων;;;


     

karinakis

συγνώμη για το παραπάνω. Ήθελα να ρωτήσω πως θα το δώσουμε με μορφή διαγράμματος ροής

toufeki


Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: karinakis στις 24 Νοε 2009, 06:38:39 ΜΜ
Και σίγουρα πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να κατανοήσουν την αντιστοιχία ή την αναντιστοιχία του ψευδοκώδικα που αναφέρει το βιβλίο με την Pascal. Όλα τα υπόλοιπα νομίζω ότι είναι μάταια και ίσως επιπόλαια από μέρους μας. ίσως είναι προτιμότερο να τους πούμε ότι η ψευδογλώσσα του βιβλίου τους είναι ένα οικτρό λάθος από αυτούς που το γράψανε (ή το αντιγράψανε!!!!!). Άλλωστε αναρωτιέμαι μήπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα παράδειγμα μέσα στο βιβλίο με Για ν φορές Επανάλαβε σημαίνει κάτι;;;;; λέω μήπως δεν είναι τυχαίο;;;; Τώρα πως τη μία στιγμή θα λέμε για μετρητές στην Pascal και την άλλη θα δεν θα βγάζουμε άχνα για αυτούς όταν θα κάνουμε ψευδοκώδικα είναι σίγουρα ένα πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε όταν έρχεται εκείνη η ώρα. Και έχει καταντήσει η ευκολότερη (κατά τη γνώμη μου) επαναληπτική δομή (For) να αποτελεί βάσανο τόσο για εμας και όσο για τους μαθητές. Άντε και εμείς έχουμε περάσεις τις πανελλαδικές και τις εξετάσεις μας. Οι μαθητές μας όμως σε τι φταίνε; Αυτό είναι το ΕΠΑΛ που είναι ισάξιο με το ΓΕΛ;

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να υπάρχει τόσος πανικός. Σίγουρα η ψευδογλώσσα δεν είναι δοσμένη όπως θα έπρεπε στο σχολικό βιβλιο αλλά εμείς πρέπει να δουλέψουμε με αυτό.
Για την διδασκαλια,, απλώς μπορείς να πεις πως η ΓΙΑ στην ψευδογλώσσα έχει περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση με την αντίστοιχη στην PASCAL και χρησιμοποιείται για να επαναλαμβάνει ένα σύνολο εντολών προκαθορισμένες φορές.
Περισσότερες λεπτομέρεις μπορείς να αναφέρεις στην PASCAL

karinakis

ευχαριστώ toufeki για τη λύση που έδωσες

karinakis

αναρωτιέμαι αν το παρκάτω είναι σωστό όσον αφορά το διάγραμμα ροής της  Για ν φορές επανάλαβε...;;;;;;

toufeki

Είναι πράγματι μια αποδεκτή λύση.
Φαντάσου το όμως να εφαρμόζεται σε ένα πιο σύνθετο πρόβλημα (για τη συγκεκριμένη δομή μιλάω for .. to .. do).
Δε θα υπήρχε πρόβλημα χώρου;
Με άλλα λόγια στην παρούσα λύση χρησιμοποιούνται περισσότερα σχήματα ( ι <- 1, ι <- ι + 1) από τα τελείως απαραίτητα.

xryka

Παράθεση από: karinakis στις 24 Νοε 2009, 08:10:56 ΜΜ
Συνάδελφοι μήπως μπορεί κάποιος να βοηθήσει σε μία απορία μου

το παρακάτω κομμάτι αλγορίθμου

χ <-- 5
Για 4 φορές Επανάλαβε
    αρχή
           χ <-- χ - 1
    τελος


πως θα μπορούσαμε να το δώσουμε ως ψευδοκώδικα;
θα πρέπει να ορίσουμε μία μεταβλητή που να παίζει το ρόλο των επαναλήψεων;;;


     
Στη σελ. 32 του σχολικού βιβλίου δίνεται η δομή της Για ν φορές επανέλαβε................... εκτός αν εννοείς πως θα γίνει μετατροπή του τμήματος αυτου χρησιμοποιώντας κάποια απο τις άλλες εντολές επανάληψης..

stratosg

Δεν  νομίζω να εννοεί μετατροπή σε κάποια άλλη δομή, μάλλον πρέπει να έχει την ίδια απορία που είχα κι εγώ μερικά μηνύματα πιο πάνω. Προφανώς του δημιουργείται η αίσθηση πως αν βάλει κάποια μεταβλητή ως μετρητή επαναλήψεων τότε στην ουσία (για μένα, όπως έγραψα και πιο πάνω), επεμβαίνει στον μετρητή της ΓΙΑ.

Είπαμε πολλές φορές πως το βιβλίο είναι όλα τα λεφτά. Τελικά πλάκα πλάκα μας κρατά σε εγρήγορση.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.