Επαναληπτικές Εξετάσεις 2014

Ξεκίνησε από stark, 24 Ιουν 2014, 06:45:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

#15
Το θέμα Β προσπάθησε να το κάνει κανείς όλο?
Το θέμα Δ που για άλλη μια φορά έχουν έναν σύνθετο έλεγχο εγκυρότητας, μάλλον επαναλαμβάνονται εδώ.
Προσέξτε , έλεγχο εγκυρότητας με επανάληψη μέσα πέρυσι στις επαναληπτικές, φέτος ημερήσια και επαναληπτικές. λέτε και του χρόνου?

Το ερώτημα όμως που πραγματικά θα σήκωνε μεγάλη συζήτηση αν έμπαινε στα ημερήσια είναι το Γ2.
Αλήθεια πως ορίζεται η πρώτη λύση? στο πήγαινε ή στο έλα??

Τα έχουμε ξαναπεί όμως, το σφάλμα των μαθητών που δίνουν επαναληπτικές είναι απλά ότι είναι ..... λίγοι
και για αυτό δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανείς μαζί τους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

amanou

Παράθεση από: evry στις 25 Ιουν 2014, 08:26:00 ΜΜ

Τα έχουμε ξαναπεί όμως, το σφάλμα των μαθητών που δίνουν επαναληπτικές είναι απλά ότι είναι ..... λίγοι
και για αυτό δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανείς μαζί τους.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου αλλά η επιτροπή θα πρέπει να πάψει να βλέπει τους μαθητές αυτούς "τιμωρητικά" επειδή για κάποιο σοβαρό λόγο δεν προσήλθαν στις κανονικές . Ειδικά τώρα που επειδή τα εξεταστικά κέντρα είναι 2 πανελλαδικά  πολλοί από αυτούς πρέπει να κάνουν ολόκληρο ταξίδι για να δώσουν επαναληπτικές, πράγμα άξιο αναφοράς ειδικά στις σημερινές δύσκολες συνθήκες .
Αντώνης Μανουσάκης

Ηλεκτρονικός και Μηχανικός Η/Υ

ολγα

Παράθεση από: evry στις 25 Ιουν 2014, 08:26:00 ΜΜ

Το ερώτημα όμως που πραγματικά θα σήκωνε μεγάλη συζήτηση αν έμπαινε στα ημερήσια είναι το Γ2.
Αλήθεια πως ορίζεται η πρώτη λύση? στο πήγαινε ή στο έλα??


Μάλλον θα ήθελαν να πουν: "Να εμφανίζει μια λύση..." και όχι "Να εμφανίζει την πρώτη λύση...", αλλά άλλο είπαν.
Εκτός και αν είχαν κάποιου είδους διάταξη για τις τριάδες στο μυαλό τους που δε μας την εξήγησαν.  ;D


kpde

Πιστεύω πως βάση της εκφώνησης δεν τίθεται θέμα παρερμηνείας..  Αφού "διαφαντικά" θα δοκιμάσει όλες τις πιθανές "τριάδες", ζητείται να εμφανίσει την ΠΡΩΤΗ που θα εντοπίσει με το μικρότερο άθροισμα.  Πού είναι το μπέρδεμα ;;

kpde

Παράθεση από: evry στις 25 Ιουν 2014, 08:26:00 ΜΜ
Τα έχουμε ξαναπεί όμως, το σφάλμα των μαθητών που δίνουν επαναληπτικές είναι απλά ότι είναι ..... λίγοι
και για αυτό δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανείς μαζί τους.

και δω βέβαια, δε βλέπω να είμαστε πολλοί που ασχολούμαστε με τις επαναληπτικές ούτε και πολλά τα σχόλια που γίνονται.. 

evry

Που είναι το μπέρδεμα? Αστειεύεσαι βέβαια.
Δεν είναι προφανές ότι ανάλογα με το πως θα βάλεις τις εμφωλευμένες επαναλήψεις η σειρά των πυθαγόρειων τριάδων αλλάζει?
Δεν ορίζεται από το θέμα μονοσήμαντα σε ποια πυθαγόρεια τριάδα αναφέρεται.
Εκτός αν εσύ λες πως όποια και να συναντήσει να σταματάει, που και πάλι είναι λάθος με βάση την εκφώνηση γιατί δεν λέει "κάποια τριάδα" αλλά "την πρώτη"
Πως λοιπόν ορίζει την πρώτη χωρίς πρώτα να έχει ορίσει σχέση διάταξης μεταξύ των τριάδων?.

Είναι προφανές ότι το θέμα έχει σοβαρό λάθος, αλλά επειδή είναι επαναληπτικές δεν ενδιαφέρεται κανένας.
Αν τώρα εσύ επιμένεις ότι είναι οκ, όρισε μου τη σχέση διάταξης των τριάδων.

Παράθεση από: kpde στις 02 Ιουλ 2014, 01:29:43 ΜΜ
Πιστεύω πως βάση της εκφώνησης δεν τίθεται θέμα παρερμηνείας..  Αφού "διαφαντικά" θα δοκιμάσει όλες τις πιθανές "τριάδες", ζητείται να εμφανίσει την ΠΡΩΤΗ που θα εντοπίσει με το μικρότερο άθροισμα.  Πού είναι το μπέρδεμα ;;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Δείτε μία λύση που πιστεύω ότι είναι όμορφη και μειώνει την πολυπλοκότητα:

Για χ από -99 μέχρι 99
  Για y από -99 μέχρι 99
     z <- (Δ - Α*χ - Β * y) / Γ
    Αν Α_Μ(z) = z και z >= -99 ΚΑΙ z <= 99 τότε 
          εμφάνισε x, y, z
    Τέλος_αν
  Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης


αντί για 199^3 επαναλήψεις κάνει μόνο 199^2 επαναλήψεις, άρα μειώνεται εκθετικά η πολυπλοκότητα. Βέβαια υπάρχει παραπάνω κόστος στις πράξεις του ΑΝ αλλά είναι πολύ μικρότερο.

Επίσης άλλες βελτιώσεις:

Για χ από -99 μέχρι 99
  Κ <- Α * χ                      ! ο συγκεκριμένος πολλαπλασιασμός δεν χρειάζεται να γίνει μέσα στο εμφωλευμένο, είναι πάντα ο ίδιος
  Για y από -99 μέχρι 99
     z <- (Δ -Κ - Β * y) / Γ
    Αν Α_Μ(z) = z και z >= -99 ΚΑΙ z <= 99 τότε 
          εμφάνισε x, y, z
    Τέλος_αν
  Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης



Το τελευταίο μου φαίνεται λίγο υπερβολικό αλλά ας το σχολιάσουμε αν θέλετε:
Για χ από -99 μέχρι 99
  Κ <- Α * χ                      ! ο συγκεκριμένος πολλαπλασιασμός δεν χρειάζεται να γίνει μέσα στο εμφωλευμένο, είναι πάντα ο ίδιος
  Για y από -99 μέχρι 99
     z <- (Δ -Κ - Β * y) / Γ
    Αν  z >= -99 ΚΑΙ z <= 99 τότε
          Αν Α_Μ(z) = z τότε        ! Ο 'ακριβός" υπολογισμός να γίνεται μόνο αν αξίζει τον κόπο...
          εμφάνισε x, y, z
          τελος_αν
    Τέλος_αν
  Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης



Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι για δικό μας χόμπι, όχι για τους μαθητές, έτσι;  :police:

Peandbal

Μια σκέψη για το ΘΕΜΑ Γ.
Απορώ οι μαθητές εξετάζονται στα μαθηματικά; Χάθηκαν ένα σωρό ασκήσεις-προβλήματα που αξιολογούν την αλγοριθμική σκέψη (προσέγγιση) του μαθητή;
Σαν θέμα το θεωρώ τελείως άστοχο και μακριά από τον σκοπό και το νόημα του μαθήματος.

giagia

Παράθεση από: amanou στις 25 Ιουν 2014, 11:36:09 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου αλλά η επιτροπή θα πρέπει να πάψει να βλέπει τους μαθητές αυτούς "τιμωρητικά" επειδή για κάποιο σοβαρό λόγο δεν προσήλθαν στις κανονικές . Ειδικά τώρα που επειδή τα εξεταστικά κέντρα είναι 2 πανελλαδικά  πολλοί από αυτούς πρέπει να κάνουν ολόκληρο ταξίδι για να δώσουν επαναληπτικές, πράγμα άξιο αναφοράς ειδικά στις σημερινές δύσκολες συνθήκες .
Με όλο το σεβασμό: αν τα θέματα ήταν και στις επαναληπτικές στο επίπεδο των ημερησίων, γιατί κάποιος μαθητής να πήγαινε να δώσει μαζί με τους άλλους τον Ιούνιο και να μη φρόντιζε να "αρρωστήσει" και να γράψει στις επαναληπτικές; Η λογική με την οποία θεσμοθετήθηκαν οι επαναληπτικές (δεν ξέρω πόσο "παλιοί" είναι οι θαμώνες του forum, αλλά παλιά, αν αρρώσταινες, απλά έπαιρνες 0) ήταν ότι αν κάποιος πάθαινε κάτι σοβαρό και έχανε τις "κανονικές" εξετάσεις, να έχει μια ευκαιρία ακόμη. Με τίμημα την αυξημένη δυσκολία. Σε σχέση με το μη-βαθμό, καλύτερος και ο όχι-τέλειος-βαθμός.

evry

Αυτό που λες είναι γνωστό, όμως άλλο αυξημένη δυσκολία και άλλο θέμα που δε λύνεται ή θέμα που είναι λάθος ή θέμα που η επιτροπή δίνει λάθος λύση όπως πέρυσι.
Το θέμα στο δικό μας μάθημα δεν είναι η δυσκολία αλλά η προχειρότητα που υπάρχει στις επαναληπτικές γιατί όλοι ξέρουν πως και λάθος να κάνουν δεν θα ασχοληθεί κανένας.

Αλήθεια στα μαθηματικά κατεύθυνσης τα θέματα των επαναληπτικών έχουνε τόσο μεγάλη διαφορά στη δυσκολία από αυτά των κανονικών? έχουν τέτοια προχειρότητα?

(η ερώτηση είναι ρητορική προφανώς)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

giagia

Παράθεση από: evry στις 14 Ιουλ 2014, 10:50:47 ΜΜ
Το θέμα στο δικό μας μάθημα δεν είναι η δυσκολία αλλά η προχειρότητα που υπάρχει στις επαναληπτικές γιατί όλοι ξέρουν πως και λάθος να κάνουν δεν θα ασχοληθεί κανένας.

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό. Αν δεν κάνω λάθος (κι αν κατάλαβα καλά) είχε εκφραστεί μια άποψη ότι κακώς είναι τα θέματα πιο δύσκολα στις επαναληπτικές. Αν κατάλαβα λάθος, οκ, άστοχη η παράθεσή μου, συγγνώμη.
Ως προς τον όρο "προχειρότητα" που χρησιμοποίησες, θεωρώ πως δεν είναι θέμα μόνο στις επαναληπτικές.

kpde

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουλ 2014, 04:50:02 ΜΜ
Που είναι το μπέρδεμα? Αστειεύεσαι βέβαια.
Δεν είναι προφανές ότι ανάλογα με το πως θα βάλεις τις εμφωλευμένες επαναλήψεις η σειρά των πυθαγόρειων τριάδων αλλάζει?
Δεν ορίζεται από το θέμα μονοσήμαντα σε ποια πυθαγόρεια τριάδα αναφέρεται.
Εκτός αν εσύ λες πως όποια και να συναντήσει να σταματάει, που και πάλι είναι λάθος με βάση την εκφώνηση γιατί δεν λέει "κάποια τριάδα" αλλά "την πρώτη"
Πως λοιπόν ορίζει την πρώτη χωρίς πρώτα να έχει ορίσει σχέση διάταξης μεταξύ των τριάδων?.

Είναι προφανές ότι το θέμα έχει σοβαρό λάθος, αλλά επειδή είναι επαναληπτικές δεν ενδιαφέρεται κανένας.
Αν τώρα εσύ επιμένεις ότι είναι οκ, όρισε μου τη σχέση διάταξης των τριάδων.

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Το βλέπεις από την αυστηρή μαθηματική σκοπιά, κάτι το οποίο απέχει από τον τρόπο που το βλέπει ο μαθητής αλλά και από τον εγγενή σκοπό του μαθήματος και του συγκεκριμένου θέματος.

Αν τα υπολόγισα σωστά, υπάρχουν 48 τρόποι διάταξης των τριάδων.  Όποιον από αυτούς και αν ακολουθήσει ο μαθητής, υπάρχει μία (τριάδα) την οποία θα βρει πρώτη.  Αυτή ζητάει το θέμα χωρίς να προσδιορίζει ποιόν από τους 48 τρόπους δοκιμάζει ο μαθητής.  Σε αλγοριθμικό επίπεδο το θέμα εξετάζει την ικανότητα του μαθητή να διαπιστώσει πως είναι η πρώτη που συναντά.

Ο μαθητής δεν εξετάζεται στα μαθηματικά.  Δε χρειάζεται να τον απασχολήσει το θέμα της διάταξης πυθαγορείων τριάδων. Ασφαλώς το θέμα θα μπορούσε να προσδιορίζει και τον τρόπο διάταξης, όμως τότε θα γινόταν πολύ πιο δύσκολη η εκφώνηση και αυτό χωρίς να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό στη λύση του μαθητή.  Θα τον δυσκόλευε μάλλον παρά θα τον διευκόλυνε.  Θα γινόταν πιο δύσκολο στην κατανόησή του απλά για χάρη μια μαθηματικής αυστηρότητας χωρίς να προσφέρει τίποτα επί της ουσίας.

Θεωρώ πως καλώςη εκφώνηση  διατυπώθηκε χωρίς να εμπλακεί σε κάτι τέτοιο.

kpde

Παράθεση από: Peandbal στις 10 Ιουλ 2014, 10:28:58 ΠΜ
Μια σκέψη για το ΘΕΜΑ Γ.
Απορώ οι μαθητές εξετάζονται στα μαθηματικά; Χάθηκαν ένα σωρό ασκήσεις-προβλήματα που αξιολογούν την αλγοριθμική σκέψη (προσέγγιση) του μαθητή;
Σαν θέμα το θεωρώ τελείως άστοχο και μακριά από τον σκοπό και το νόημα του μαθήματος.

Προσωπικά είμαι υπέρμαχος των "καθημερινών" προβλημάτων σε αντίθεση με τα "μαθηματικού τύπου".  Παρόλα αυτά οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως ΚΑΙ τα μαθηματικού τύπου προβλήματα είναι στους στόχους του μαθήματος.   Το γεγονός πως το μάθημα επιδιώκει να αναδείξει πως η έννοια του προβλήματος δε συνδέεται αποκλειστικά με τα μαθηματικά δε σημαίνει πως αποκλείει αυτού του τύπου τα προβλήματα.

Και ενώ θεωρώ πως το βάρος οφείλει να δίνεται σε ΜΗ μαθηματικοκεντρικά προβλήματα, ο μαθητής πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει ΚΑΙ αυτού του είδους θέματα.  Εξάλου το διδακτικό πακέτο βρίθει από τέτοιου είδους ασκήσεις.  Για μια σωστή και πλήρη προετοιμασία, ο μαθητής πρέπει να έχει καλύψει σίγουρα όλες τις ασκήσεις του διδακτικού πακέτου ανεξάρτητα από τις δικές του προτιμήσεις (ή ερμηνείες) αλλά και αυτές του δασκάλου του.

Εξάλλου, με το συγκεκριμένο θέμα οι μαθητές δεν εξετάζονται στα μαθηματικά, αλλά στη "διοφαντική" αλγοριθμική προσέγγιση για την επίλυση προβλήματος (έστω και μαθηματικού τύπου).  Πρόκειται για άσκηση που προσφέρεται λυμένη (στη βάση της) στο διδακτικό πακέτο.  Τόσο οι μαθητές όσο και οι διδάσκοντες οφείλουν να την έχουν μελετήσει / εξετάσει / κατανοήσει ως εργαλείο στο πλαίσιο μιας πλήρους προετοιμασίας με γνώμονα τους στόχους του μαθήματος

kpde

Παράθεση από: giagia στις 14 Ιουλ 2014, 10:09:57 ΜΜ
Με όλο το σεβασμό: αν τα θέματα ήταν και στις επαναληπτικές στο επίπεδο των ημερησίων, γιατί κάποιος μαθητής να πήγαινε να δώσει μαζί με τους άλλους τον Ιούνιο και να μη φρόντιζε να "αρρωστήσει" και να γράψει στις επαναληπτικές; Η λογική με την οποία θεσμοθετήθηκαν οι επαναληπτικές (δεν ξέρω πόσο "παλιοί" είναι οι θαμώνες του forum, αλλά παλιά, αν αρρώσταινες, απλά έπαιρνες 0) ήταν ότι αν κάποιος πάθαινε κάτι σοβαρό και έχανε τις "κανονικές" εξετάσεις, να έχει μια ευκαιρία ακόμη. Με τίμημα την αυξημένη δυσκολία. Σε σχέση με το μη-βαθμό, καλύτερος και ο όχι-τέλειος-βαθμός.

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση (ΚΑΙ σε αυτό το ζήτημα).  Παλαιότερα οι μαθητές που εξετάζονταν στις επαναληπτικές εξετάσεις αφενός είχαν πολύ περισσότερο χρόνο για προετοιμασία (και μάλιστα έχοντας ήδη δει τα θέματα των κανονικών εξετάσεων) και αφετέρου δεν υποβαλλόντουσαν στην ταλαιπωρία (και το έξοδο) να μετακινηθούν σε άλλη πόλη.  Τώρα πλέον, ο χρόνος προετοιμασίας είναι λιγότερος και οι εξετάσεις αυτές γίνονται μόνο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Εντούτοις, παραμένει το γεγονός πως οι μαθητές αυτοί βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Τα θέματα λοιπόν, καλώς (κατά τη γνώμη μου), είναι πιο δύσκολα από αυτά των κανονικών.  Συμφωνώ βέβαια με την άποψη πως οφείλουν να είναι σωστά και να λύνονται όπως και με την άποψη πως η αύξηση στο βαθμό δυσκολίας δεν πρέπει να είναι απαγορευτική.  Και με αυτά τα κριτήρια τα φετινά θέματα μου φάνηκαν καλά

kpde

Παράθεση από: Χαράλαμπος Κτενίδης στις 25 Ιουν 2014, 12:29:50 ΜΜ
Όσο για το Α.2.β δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα ύπαρξής του και το λόγο για τον οποίο πιάνει 6 μόρια.......

Εξετάζει ένα σημείο της ύλης που δεν έχει εξεταστεί ποτέ και το οποίο οι περισσότεροι δε διδάσκουμε με ιδιαίτερη έμφαση οπότε η έκπληξη από την εμφάνισή του σε θέματα γενικών εξετάσεων είναι "αιτιολογημένη".  Παρόλα αυτά είναι σαφώς εντός των στόχων του μαθήματος (όχι απλά επειδή υπάρχει στο βιβλίο). 

Επιμένουμε όλοι πως η ανάλυση είναι ουσιώδους σημασίας για την επίλυση εντούτοις δεν ασχολούμαστε μάλλον με τη διαγραμματική απεικόνιση της δομής του προβλήματος παρά το γεγονός πως το μάθημα επανέρχεται όταν ασχολείται με την ιεραρχική σχεδίαση και (σε μη διαγραμματική προσέγγιση) με τον τμηματικό προγραμματισμό.

Η ύλη οφείλει να διδάσκεται στο σύνολό της.  Προσωπικές προτιμήσεις, απόψεις και αντιλήψεις, εάν δεν κρίνονται με βάση τους στόχους του μαθήματος, αφήνουν συχνά τους μαθητές εκτεθειμένους.  Και, όπως έχει φανεί σε πολλές περιπτώσεις, οι επιλογές της επιτροπής των εξετάσεων είναι το προφανές (εξιλαστήριο) θύμα, ειδικά αφού δεν πρόκειται ποτέ να μπει σε διάλογο.