Ημερήσια εξετάσεις 2009

Ξεκίνησε από VAIOS, 27 Μαΐου 2009, 12:17:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Δε  ζητάμε πρόχειρες λύσεις. Απλά η διατύπωση του θέματος πρέπει να είναι τέτοια που να απαιτεί τον έλεγχο δεδομένων.  Ή καλύτερα στο τέλος του 3ου θέματος να υπήρχε μια παρατήρηση διευκρίνιση του τύπου :
Θεωρήστε δεδομένο ότι οι τιμές που εισάγονται στους πίνακες ΕΠΙΒ και ΑΠΟΒ  είναι έγκυρες.

evry

  Σχετικά με την καταλληλότερη Για (πως λέμε καταλληλότερος πρωθυπουργός) ας μην κοροιδευόμαστε. Δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό επιχείρημα ότι αυτή η δομή επανάληψης είναι η καταλληλότερη. Αν υπάρχει είμαι πρόθυμος να το ακούσω. Και να σας πω και κάτι? εγώ θεωρώ καταλληλότερη την Όσο γιατί σε αυτή τη δομή επανάληψης αποκαλύπτεται ο μηχανισμός της επανάληψης, πότε γίνεται η αύξηση πότε ο έλεγχος κλπ. Ενώ στην Για υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία που έχουμε συζητήσει άπειρες φορές στο στέκι.
    Το σύνηθες επιχείρημα όσων θεωρούν καταλληλότερη τη Για είναι ότι το "έχει το βιβλίο".Αυτό εμένα σαν δάσκαλο και σαν επιστήμονα δεν με καλύπτει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

novulus

@ andreas_p
Θεωρώ λοιπόν ότι συμφωνείς πως το 3ο θέμα είναι κακοδιατυπωμένο.
Όσον αφορά το 32,0 και 32.0;

Περιμένω απόψεις από όλους. Το θέμα είναι σοβαρό. Μαθητές που ασχολούνται με τον προγραμματισμό μου έχουν διατυπώσει αυτά τα ερωτήματα.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

andreas_p

Η επιτροπή έκανε δύο (2) πολύ μικρά λαθάκια.
Β1.ε
Δ.4
Δείτε όμως τη γενική φιλοσοφία των θεμάτων ;

Εγώ δεν έχω πρόβλημα ως διορθωτής- βαθμολογητής (εφ' όσον πάρω στα χέρια μου έγγραφο από το ΥΠΕΠΘ) που να μου λέει ότι στα συγκεκριμένα σημεία ο κάθε μαθητής (ανεξαρτήτου απάντησης) θα πιστώνεται.

sstergou

Σε ένα πρόγραμμα του πραγματικού κόσμου, ο έλεγχος δεδομένων-λαθών είναι σημαντικός και πολλές φορές ξεπερνά σε έκταση τον αλγόριθμο. Σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο όμως όπως αυτό στο οποίο εμείς ενεργούμε δεν μπορούμε να ελέγχουμε συνέχεια και πάντοτε για σωστά δεδομένα. Αυτό μπορεί να δράσει αποπροσανατολιστικά.

Ας υποθέσουμε ότι στο συγκεκριμένο παράδειγμα γίνεται ο έλεγχος που λες. Τότε όλα θα είναι εντάξει; Τι γίνεται στην περίπτωση όμως που ο χρήστης πληκτρολογήσει ένα αλφαριθμητικό; Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας όλα τα πιθανά λάθη; Αν ναι, τότε δεν ασχολούμαστε όσο πρέπει με την λογική του αλγορίθμου αλλά με ζητήματα δευτερεύουσας σημασίας, πάντα σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Από τη στιγμή λοιπόν που δεν ζητείται ο έλεγχος τότε εγώ καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να γίνει. Είναι μάταιο να προσπαθούμε να ελέγξουμε τα πάντα, δεν συμφέρει ούτε τους καθηγητές ούτε τους μαθητές ούτε κανέναν.

Όσο για το -32,0 και εμένα δεν μου άρεσε σαν θέμα. Η εκφώνηση όμως λέει "Να αντιστοιχίσετε κάθε δεδομένο" οπότε μιλάμε για ένα δεδομένο κάθε φορά.

Πάντως ο andreas_p έχει δίκιο για το ότι οι δεκαδικοί πρέπει να αναπαριστώνται με τελεία αντί κόμματος. Φανταστείτε μία κλήση σε μία συνάρτηση π.χ. α <- Σ(5,5)
Η Σ καλείται με μία πραγματική ή με 2 ακέραιες;


evry

Παράθεση
Στην σελ. 46 το βιβλίο αναφέρεται στην ψεθδογλώσσα. Έχει η ψευδογλώσσα τύπους δεδομένων;
Δεν έχει? Δεν υπάρχουν μεταβλητές? δεν χρησιμοποιούμε χαρακτήρες, ακέραιες πραγματικές κλπ? Δεν χρησιμοποιούμε λογικές μεταβλητές σε αλγορίθμους? Απλά οι τύποι δεν θεωρούνται κάτι ουσιαστικό και δεν είναι τόσο strongly typed όσο η γλώσσα.

Παράθεση
Τι διαπιστώνω; Ότι από την μια μεριά εμείς που είμαστε κατά της παπαγαλίας λέμε κοίτα την σελ. 46 που λέει για τις σταθερές της ψευδογλώσσας και κάνοντας έναν παραλληλισμό να συμπεράνουμε τι συμβαίνει με τύπους δεδομένων της ΓΛΩΣΣΑΣ (!!!) και από την άλλη αφού το 3ο θέμα δεν λέει για έλλεγχο δεδομένων να δεχόμαστε πρόχειρες λύσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε αρνητικό πλήθος ανθρώπων(!!!).
Δηλαδή εσύ προτείνεις ότι πρέπει να κοπούν βαθμοί από όσους δεν έχουν κάνει τέτοιον έλεγχο, ο οποίος μάλιστα δεν ζητείται? Δεν νομίζω ότι τα παραδείγματα που δίνεις είναι αντίστοιχα. Αν ήταν έτσι θα έπρεπε ο μαθητής να ελέγχει αν δόθηκε και ακέραιος ή πραγματικός αριθμός
Το βιβλίο είναι σημείο αναφοράς για αρκετά θέματα. Είναι το βιβλίο του μαθήματος τι να κάνουμε τώρα, αυτό είναι και αυτό ακολουθούμε. Από εκεί και πέρα θα πρέπει ότι θέμα μπαίνει να βασίζεται και σε κάποιο επιστημονικό υπόβαθρο, όχι μόνο στο βιβλίο (βλέπε καταλληλότερη Για)
[/quote]
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Αν και δεν είμαι εγώ ο Ανδρέας δεν νομίζω να σε πειράζει να απαντήσω. Συμφωνώ μαζί σου ότι υπάρχει πρόβλημα με το , αλλά γιατί σε ενοχλεί μόνο το -32,0 και δεν σε ενοχλεί και το 0,42?
Εντάξει ας πούμε ότι τους ξέφυγε και έβαλαν αντί για . το , . Δεν είναι το πρόβλημα αυτό στο συγκεκριμένο θέμα, το πρόβλημα είναι το -32.0 από θέμα κατανόησης όπως δόθηκε στο συγκεκριμένο θέμα. Θα μπερδέψει πολλούς μαθητές.

Παράθεση από: novulus στις 28 Μαΐου 2009, 12:50:59 ΜΜ
@ andreas_p
Θεωρώ λοιπόν ότι συμφωνείς πως το 3ο θέμα είναι κακοδιατυπωμένο.
Όσον αφορά το 32,0 και 32.0;

Περιμένω απόψεις από όλους. Το θέμα είναι σοβαρό. Μαθητές που ασχολούνται με τον προγραμματισμό μου έχουν διατυπώσει αυτά τα ερωτήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παιδιά διαβάστε να πεθάνετε στα γέλια, είναι από το Έθνος για το μάθημα της ανάπτυξης


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, αλλά κάποια ήταν «πονηρά» και ο υποψήφιος που δεν έδειξε επιμέλεια στην επεξεργασία τους μπορεί να χάσει ορισμένες μονάδες. Το 4ο ζήτημα ήταν απαιτητικό και ήθελε πολύ καλές γνώσεις.


Δηλαδή το πιο εύκολο από τα 4 θέματα το χαρακτηρίζει απαιτητικό. Προφανώς θα σκέφτηκε ότι δε μπορεί κάτι πρέπει να γράψω και εγώ, ε συνήθως το 4ο είναι το τσιμπημένο!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 01:09:27 ΜΜ
Αν και δεν είμαι εγώ ο Ανδρέας δεν νομίζω να σε πειράζει να απαντήσω. Συμφωνώ μαζί σου ότι υπάρχει πρόβλημα με το , αλλά γιατί σε ενοχλεί μόνο το -32,0 και δεν σε ενοχλεί και το 0,42?

Αυτό το είδατε; https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2031.msg15586#msg15586

:D :D :D

novulus

@ evry
Πριν από 3 μηνύματα είπες ότι η έκφραση "αυτό το λέει το βιβλίο" δεν σε καλύπτει σαν επιστήμονα. Τώρα λες ότι αυτό το βιβλίο έχουμε τι να κάνουμε; Δεν βγάζω συμπέρασμα. Please explain.
Επίσης αφού πρέπει να ακολουθούμε το βιβλίο μου λες σε ποια σελίδα λέει για τους τύπους δεδομένων της γλώσσας;

@sstergou
Άρα σύμφωνοι. Είναι ΛΑΘΟΣ η ερώτηση για το -32,0 και το 0,42. Και μάλιστα καραμπινάτο.
Όσον αφορά το θεμα 3. Αφού δεν θέλουν ελέγχο τι τα θέλουν τα τρένα και τα ανέβα κατέβα; Τι τα θέλουν; Ευτυχώς δύο μαθητές μου που σκέφτηκαν τον έλεγχο έχουν γράψει τα πάντα.

Προσοχή. Δεν  πρέπει τα περί κρίσης και παπαγαλίας να ερμηνεύονται κατά το δοκούν.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

novulus

Στο προηγούμενο μήνυμά μου  @evry λέγοντας "τύπους δεδομένων της γλώσσας" εννοώ "τύπους δεδομένων της ψευδογλώσσας"
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

Νίκος Αδαμόπουλος

Και μελετώντας τα θέματα ξανά.... θυμήθηκα κάτι, που και την πρώτη φορά που τα διάβασα μου πέρασε σαν στιγμιαία σκέψη - όπως και των περισσότερων υποθέτω, αλλά επειδή ασχοληθήκαμε με το τεχνικό μέρος των λύσεων αυτό ξεχάστηκε... Αναφέρομαι στο Θέμα 4, που ουσιαστικά περιγράφει το εξής σενάριο:

Ο ξενοδόχος έχει σε αναμονή καμιά ντουζίνα υπάλληλους και, ανάλογα με τις ανάγκες, παίρνει τηλέφωνο το βράδυ και λέει: «Έλα Μήτσο! Χαθήκαμε βρε παιδί! Η οικογένεια καλά; Η πεθερά σου βγήκε από το νοσοκομείο; Ααα.. μη το ξεχάσω! Αύριο δουλεύεις...!!! ... Θα έρθει ένα group από Ιταλία και έπεσε δουλειά… Έλα σε παρακαλώ από νωρίς για να φτιάξουμε τα δωμάτια... Πες το και στη Μαρία να μην την παίρνω εγώ τηλέφωνο… Άντε καληνύχτα!»

Να δείτε πώς το λένε αυτό…. Κάτι με ελαστικά έχει σχέση….  :P

novulus

Νίκο έχεις απόλυτο δίκιο.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

sstergou

Το συγκεκριμένο θέμα είπαμε δεν είναι ότι καλύτερο. Για να καταλάβω όμως : Οι μαθητές σου νόμισαν ότι είχαν να κάνουν με δύο ακέραιους; Μα η εκφώνηση λέει ένα δεδομένο. Στο άλλο παράδειγμα με το 0,47; και εκεί δύο δεδομένα είχαμε;

Αν ο θεματοδότης είχε στο μυαλό του την ψευδογλώσσα (αυτό φαίνεται από το κόμμα) τότε δεν έπρεπε να μπει αυτό το θέμα γιατί εκεί τα πράγματα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρα. Το βιβλίο μάλιστα στο πλαίσιο της σελίδας 31 δεν αναφέρει ακέραιους, πραγματικούς , τα λέει όλα αριθμούς.

Αν πάλι είχαν στο μυαλό τους τη γλώσσα τότε έπρεπε να βάλουν την τελεία.

Πιστεύω ότι όποιος είχε αμφιβολίες μπορούσε να βγάλει το θέμα από τα "συμφραζόμενα". Για αυτό και δεν ενοχλούμαι τόσο πολύ, εξάλλου ήταν μόνο ένα μόριο και η συνολική εικόνα των θεμάτων ήταν πολύ καλή.

Πιο πολύ με ενοχλεί ότι το -32.0 είναι ακέραια τιμή με δεκαδικό μέρος 0 και η εκχώρηση σε θέση μνήμης ακεραίου μπορεί να έχει διαφορετικά αποτελέσματα σε γλώσσα, ψευδογλώσσα γιατί σίγουρα έχει διαφορετικά αποτελέσματα σε διάφορες άλλες γλώσσες. Θα μπορούσε ακόμη και σε μια γλώσσα με ισχυρούς τύπους να γίνεται αυτόματη μετατροπή κατά την εκχώρηση οπότε τι 32.0 τι 32 θα είναι το ίδιο. Είναι μια λεπτομέρεια όμως που έχει πολύ μικρή σημασία γιατί αν ήσουν προσεκτικός θα το έγραφες σωστά.

EleniK

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 28 Μαΐου 2009, 01:37:17 ΜΜ
Και μελετώντας τα θέματα ξανά.... θυμήθηκα κάτι, που και την πρώτη φορά που τα διάβασα μου πέρασε σαν στιγμιαία σκέψη - όπως και των περισσότερων υποθέτω, αλλά επειδή ασχοληθήκαμε με το τεχνικό μέρος των λύσεων αυτό ξεχάστηκε... Αναφέρομαι στο Θέμα 4, που ουσιαστικά περιγράφει το εξής σενάριο:

Ο ξενοδόχος έχει σε αναμονή καμιά ντουζίνα υπάλληλους και, ανάλογα με τις ανάγκες, παίρνει τηλέφωνο το βράδυ και λέει: «Έλα Μήτσο! Χαθήκαμε βρε παιδί! Η οικογένεια καλά; Η πεθερά σου βγήκε από το νοσοκομείο; Ααα.. μη το ξεχάσω! Αύριο δουλεύεις...!!! ... Θα έρθει ένα group από Ιταλία και έπεσε δουλειά… Έλα σε παρακαλώ από νωρίς για να φτιάξουμε τα δωμάτια... Πες το και στη Μαρία να μην την παίρνω εγώ τηλέφωνο… Άντε καληνύχτα!»

Να δείτε πώς το λένε αυτό…. Κάτι με ελαστικά έχει σχέση….  :P


Είναι τα σημεία των καιρών, λόγω οικονομικής κρίσης!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19