Ζητούνται ασκήσεις

Ξεκίνησε από gthal, 04 Μαΐου 2010, 03:15:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Συνάδελφοι, έχω ένα ερώτημα.
Σε πολλά ποστς, μαθητές ή καθηγητές ζητούν ασκήσεις.
Το πνεύμα φυσικά αυτού του φόρουμ είναι να βοηθάμε ο ένας τον άλλον.
Έτσι κι εγώ που φέτος έχω συλλέξει αρκετές ασκήσεις έχω την καλή διάθεση να προτείνω κάποιες σε όποιον ζητάει.

Το δίλημμά μου όμως είναι το εξής:
Λίγες από τις ασκήσεις που έχω είναι δικές μου. Τις περισσότερες τις έχω βρει κυρίως σε βιβλία και τις έχω κρατήσει αυτούσιες ή κάποιες έχω τροποποιήσει. Το μπέρδεμα αυτό φτάνει σε σημείο να μη θυμάμαι ποια άσκηση είναι τίνος, ούτε καν ποιες ασκήσεις ήταν εξ αρχής δικές μου.
Πόσο δεοντολογικό λοιπόν είναι να προτείνω ένα σύνολο ασκήσεων που πιθανώς περιέχουν ασκήσεις κάποιου άλλου; Ακόμα κι αν το κάνω καλοπροαίρετα, οι ασκήσεις αυτές κυκλοφορούν στο εμπόριο, άρα κάποιος περιμένει να αμειφθεί από αυτό που εγώ θα διανείμω δωρεάν.
Επίσης, ακόμα κι αν αναφέρω το όνομα του δημιουργού της άσκησης (αν το θυμάμαι), πόσο δεοντολογικό είναι να την δώσω εγώ αντί να περιμένω (αν θέλει) να τη δώσει εκείνος; (δεδομένου ότι πολλοί από αυτούς του δημιουργούς "κυκλοφορούν" κι εδώ ;) )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dipa57

Εκφράζεις και τον δικό μου προβληματισμό.
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Μην ξεχνάς ότι ένα μεγάλο ποσοστό ασκήσεων που συναντούμε σε ένα βιβλίο είναι παρόμοιες με ασκήσεις που συναντούμε σε άλλα βιβλία... Κανένας δε θεωρείται κλέφτης, ώστε να τίθενται ηθικά διλήμματα. Καθένας συμπληρώνει το υλικό του με ασκήσεις που συνάντησε αλλού, τροποποιημένες. Υπάρχουν άλλωστε τόσα πολλά εξωσχολικά βοηθήματα, που χάνει η μάνα το παιδί & το παιδί τη μάνα... μόνο εγώ έχω καμια 20αριά στο σπίτι μου! Πολλές ασκήσεις μοιάζουν με δικές μας, όχι επειδή τις δανειστήκαμε, αλλά απλά επειδή η ύλη είναι συγκεκριμένη, το ίδιο και η θεματολογία. Εκ των πραγμάτων θα υπάρχουν ασκήσεις που θα μοιάζουν. Ούτε πιστεύω ότι θα μπορέσει κανένας να λειτουργεί μόνο με δικές του ασκήσεις.

Δε βλέπω κανένα πρόβλημα. Μπορείς να προσφέρεις το υλικό σου σαν "μια συλλογή ασκήσεων που κυκλοφορούν μεταξύ των καθηγητών και σου άρεσαν" και όχι σαν 100% δικό σου υλικό.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

gthal

Χαίρομαι και για τις δύο απαντήσεις ... :)
ειδικά αυτή του Λάμπρου έχει μια βάση και μας λύνει κάπως τα χέρια θα έλεγα...
αλλά ας περιμένω να ακούσω και από συγγραφείς... ίσως υπάρχει αντίρρηση ...
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pmouz

Και εγώ συμφωνώ στο να γίνεται διαμοιρασμός ασκήσεων-υλικού. Έτσι βοηθάμε το μάθημα και όχι μόνο τον εαυτό μας.
Το μάθημα δεν το έχω διδάξει στο σχολείο (αν και είμαι καθηγητής σε Γενικό Λύκειο από φέτος).
Το στέκι δεν το έχω ψάξει ακόμη καλά. Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει συγκεκριμένη ενότητα που να υπάρχουν λυμένα παραδείγματα; Φανταστείτε να φτιάξουμε ένα μέρος (δεν ξέρω αν υπάρχει) που να ανεβάζει ο καθένας το δικό του υλικό. Σίγουρα θα δούμε μεγάλη ποικιλία ασκήσεων και απόψεων.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν θυμάσαι από που δανείστηκες τις ασκήσεις, μπορείς να αναφέρεις στην αρχή ή στο τέλος των ασκήσεων ότι ορισμένες ασκήσεις είναι από τον..... και τον ....

Γιάννης Σ.

Ναι παιδιά νομίζω ότι το Στέκι παρά τη μεγάλη βοήθεια που προσφέρει μέσω συζητήσεων, επίλυση αποριών κτλ, από άποψη ασκήσεων ή ακόμα και συνολικής προετοιμασίας των παιδιών για τις εξετάσεις δε βοηθάει αρκετά. Η οργάνωση του φόρουμ ανά ενότητα είναι σωστή αλλά 'δώρο άδωρο' αφού δεν υπάρχει υλικό για χρήση. Θα μου πείτε όλοι έχουμε βιβλία, ασκήσεις κτλ αλλά εδώ θα μπορούσε να γίνει μια πιο εργανωμένη - συντονισμένη προσπάθεια έτσι ώστε και οι ασκήσεις να είναι στο πνεύμα της κάθε χρονιάς, που ξέρουμε πως αλλάζει κάθε χρόνο. Και θεωρία, γιατί όχι...
::)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δε ξέρω αν μπορούν να δωθούν ασκήσεις προς γενική χρήση, ένα έτοιμο φυλλάδιο λόγου χάριν. Εγώ ποτέ δε μπόρεσα να δουλέψω με φυλλάδια άλλων καθηγητών και νομίζω ότι δύσκολα κανείς θα δουλέψει με έτοιμο φυλλάδιο,. καθώς βλέπω το φυλλάδιο σαν προέκτασή μου.

Επίσης δε γνωρίζω αν υπάρχουν ασκήσεις "κοντά στο πνεύμα της χρονιάς". Οι πιο αντιπροσωπευτικές ασκήσεις είναι τα θέματα των εξετάσεων και προτείνω πάντα σε καθηγητές που είναι στο ξεκίνημά τους, να ασχοληθούν με αυτές. Είναι πλέον τόσες πολλές και με ποικιλία, που καλύπτουν μεγάλο κομμάτι.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σούλας Βασίλης

Έκανα μια προσπάθεια και έφτιαξα σε word από περασμένα χρόνια έως πρόσφατα, προτεινόμενα θέματα ασκήσεων εφημερίδων, sites και μερικά δικά μου εδώ http://users.sch.gr/vasisoulas/proteinomena.htm
Σε όλα τα θέματα αναφέρονται οι δημιουργοί.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 18 Μαΐου 2010, 08:20:11 ΠΜ
.....Οι πιο αντιπροσωπευτικές ασκήσεις είναι τα θέματα των εξετάσεων...

Αντιπροσωπευτικές είναι μόνο τα θέματα των δυο άντε τριών τελευταίων ετών, οι παλιότερες δεν έχουν καμιά σχέση. Και αυτό γιατί η ΑΕΠΠ δεν είναι Μαθηματικά η Φυσική που το επίπεδο δυκολίας έχει 'κατασταλλάξει' σε κάποιο σημείο. Σε εμάς κάθε χρόνο τα θέματα δυσκολεύουν, αλλάζουν...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Προφανώς δεν είναι κατάλληλες "προς κατανάλωση" όλες οι ασκήσεις των πανελλαδικών από το 2000 έως σήμερα. Αλλά αγαπητέ/ή greendaz (αν θέλετε γράψτε και ένα όνομα, για να τα γράφουμε καλύτερα) υπάρχουν και ορισμένα θέματα από τα παλιά, τα οποία κάνουν για όλα, τόσο για να εξηγήσεις μια νέα κατηγορία ασκήσεων (π.χ. τις κλιμακωτές, διαγράμματα, υποπρογράμματα), όσο και για εξάσκηση ή επανάληψη θεωρίας (αυτό σημαίνει το αντιπροσωπευτικές, δε ψάχνω τις ψηλές σκάλες των επιπέδων δυσκολίας). Δεν είναι μόνο η τελευταία τριετία...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...