Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:35:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Δ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mikezante

#1
Και εδώ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΔ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πληθος, ι, μ, μαξ, αθρ, λ, ΕΠ[20, 12] 
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[20], τεμπ2
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ[20], τεμπ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: flag
ΑΡΧΗ
                                                                             !Δ2
  flag <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ πληθος
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ πληθος > 0 ΚΑΙ πληθος <= 20
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΔΙΑΒΑΣΕ Π[ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Δ3
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΓΡΑΨΕ Π[ι] 
    ΓΙΑ μ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΚΑΛΕΣΕ Υ_Ε(μαξ) 
      ΕΠ[ι, μ] <- μαξ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Δ4
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    αθρ <- 0
    ΓΙΑ μ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      αθρ <- αθρ + ΕΠ[ι, μ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΜΟ[ι] <- αθρ/12
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΓΙΑ λ ΑΠΟ πληθος ΜΕΧΡΙ ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Π[λ - 1] > Π[λ] ΤΟΤΕ
        τεμπ2 <- Π[λ - 1] 
        Π[λ - 1] <- Π[λ] 
        Π[λ] <- τεμπ2
        τεμπ <- ΜΟ[λ - 1] 
        ΜΟ[λ - 1] <- ΜΟ[λ] 
        ΜΟ[λ] <- τεμπ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΑΝ ΜΟ[ι] > 7 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Π[ι] 
      flag <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ flag = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "Κανένας ποταμός με ρύπους πάνω απο 7"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υ_Ε(ρ) 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ρ, τιμη
ΑΡΧΗ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ τιμη
    ΑΝ τιμη > ρ ΤΟΤΕ
      ρ <- τιμη
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τιμη = 0
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ


Διορθωμενο
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

Λαμπράκης Μανώλης

στο Δ4 θέλει τα ονόματα αλφαβητικά ... εκεί πρέπει να γίνει η ταξινόμηση νομίζω...εγω τα εβαλα σε νεο πίνακα ....

Λαμπράκης Μανώλης

άκυρο αυτό που λέω βγαίνει πιο ευκολα ετσι .. σωστόοοςςς

gthal

Θέλω να δω πώς θα βαθμολογηθεί με μόλις 4 μονάδες το Δ4 (μου πήρε όσο όλα τα υπόλοιπα σε έκταση - πολλά βήματα).
Προφανώς έχουν κάποια άλλη λύση στο νου τους...
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

andreas_p

Η  ... αρχικοποίηση του ρ ;

andreas_p

Το μήνυμα ; (Δ4)

gthal

Παράθεση από: mikezante στις 13 Ιουν 2018, 11:17:11 ΠΜ
Και εδώ
...
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΑΝ ΜΟ[ι] > 7 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Π[ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

θέλεις και έναν μετρητή (ή λογ. μεταβλητη) για την περίπτωση που κανένας ποταμός δεν ικανοποιεί το κριτήριο
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: gthal στις 13 Ιουν 2018, 11:24:48 ΠΜ
Θέλω να δω πώς θα βαθμολογηθεί με μόλις 4 μονάδες το Δ4 (μου πήρε όσο όλα τα υπόλοιπα σε έκταση - πολλά βήματα).
Προφανώς έχουν κάποια άλλη λύση στο νου τους...
Υποθέτω πως αν ταξινομήσεις τα ονόματα εξ' αρχής δεν υπάρχει πρόβλημα ?
κι έτσι έχεις λιγότερη δουλειά στο Δ4 ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

andreas_p

Πολύ !!!
Στο  Δ5 (8 μονάδες)

Λίγο !!!
Δ4 (4 μονάδες)

Έπρεπε :   6 + 6

gthal

Συμφωνώ Ανδρέα
εκπλήσσομαι με αυτή τη βαθμοδότηση ...
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

mikezante

Ωπ όντως!

Θελει ένα έλεγχο στο Δ4. Σορυ :police:
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

andreas_p

Άλλωστε το Δ4 ...

Δ4.1   ΜΟ/Γραμμή (όχι και οι 20 γραμμές, ενδεχομένως)
Δ4.2   Φυσαλίδα αλφαβητική στον Π  ( 1 έως Ν)
Δ4.3    Απλή μεν σάρωση αλλά για μήνυμα (μετρητή ή λογική μεταβλητή)

Άντε μοίρασε ... 4 μονάδες !!!

themata

αν διακρίνω σωστα υπαρχει ένα θέμα στις παραμετρους (μαξ) και (ρ)
αφου μεσα στη διαδικασια συγκρινεται η τιμή > ρ χωρις να εχει παρει τιμή η ρ

alkisg

Κάποιοι μαθητές έχουν λύσει το Δ4 με χρήση πίνακα index, δηλαδή, αντί να ταξινομήσουν απευθείας τον πίνακα (=τον καταστρέφουν), ή αντί να τον αντιγράψουν σε άλλον (=πολύ μνήμη), έφτιαξαν έναν πίνακα που οι τιμές του είναι οι θέσεις του πίνακα Π. Και ταξινόμησαν τον index.

Οπότε αν διορθώνετε και δείτε Π[index[ι]] κλπ, ας είναι περίεργο, δώστε λίγο παραπάνω προσοχή μήπως είναι σωστότατο. :)

kstsa

το έχω λύσει με συνάρτηση χάνω και τις 8 μονάδες

P.Tsiotakis

Στο ερώτημα Δ2 η επεξεργασία γίνεται για κάθε δειγματοληψία, άρα κατά στήλες.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: kstsa στις 13 Ιουν 2018, 12:22:41 ΜΜ
το έχω λύσει με συνάρτηση χάνω και τις 8 μονάδες

Όχι αλλά θα χάσεις μονάδες (δε μπορώ να εκτιμήσω τι θα αποφασιστεί στα βαθμολογικά κέντρα) σε σχέση με το 8.

P.Tsiotakis

στην πρώτη σύγκριση στη διαδικασία
το ρ έχει τιμη;;



Παράθεση από: mikezante στις 13 Ιουν 2018, 11:17:11 ΠΜ
Και εδώ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΔ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πληθος, ι, μ, μαξ, αθρ, λ, ΕΠ[20, 12] 
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[20], τεμπ2
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ[20], τεμπ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: flag
ΑΡΧΗ
                                                                             !Δ2
  flag <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ πληθος
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ πληθος > 0 ΚΑΙ πληθος <= 20
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΔΙΑΒΑΣΕ Π[ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Δ3
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΓΡΑΨΕ Π[ι] 
    ΓΙΑ μ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΚΑΛΕΣΕ Υ_Ε(μαξ) 
      ΕΠ[ι, μ] <- μαξ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Δ4
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    αθρ <- 0
    ΓΙΑ μ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      αθρ <- αθρ + ΕΠ[ι, μ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΜΟ[ι] <- αθρ/12
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΓΙΑ λ ΑΠΟ πληθος ΜΕΧΡΙ ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Π[λ - 1] > Π[λ] ΤΟΤΕ
        τεμπ2 <- Π[λ - 1] 
        Π[λ - 1] <- Π[λ] 
        Π[λ] <- τεμπ2
        τεμπ <- ΜΟ[λ - 1] 
        ΜΟ[λ - 1] <- ΜΟ[λ] 
        ΜΟ[λ] <- τεμπ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ πληθος
    ΑΝ ΜΟ[ι] > 7 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Π[ι] 
      flag <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ flag = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "Κανένας ποταμός με ρύπους πάνω απο 7"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υ_Ε(ρ) 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ρ, τιμη
ΑΡΧΗ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ τιμη
    ΑΝ τιμη > ρ ΤΟΤΕ
      ρ <- τιμη
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τιμη = 0
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ


Διορθωμενο

mikezante

Παιδια στη λυση μου το μαξ/ρ απο βιασύνη δεν εχει αρχικοποιηθεί, οπως παρατήρησαν αρκετοι φίλοι παραπάνω.(Αν μπορει καποιος admin να επέμβει στον κωδικα μου, διοτι δεν ειμαι σε pc) :(
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

evry

Άλκη ποιος μαθητής μπορεί να έχει κάνει κάτι τέτοιο?
μήπως έδινες εσύ πανελλήνιες? :D
Παράθεση από: alkisg στις 13 Ιουν 2018, 11:47:51 ΠΜ
Κάποιοι μαθητές έχουν λύσει το Δ4 με χρήση πίνακα index,
....
Οπότε αν διορθώνετε και δείτε Π[index[ι]] κλπ, ας είναι περίεργο, δώστε λίγο παραπάνω προσοχή μήπως είναι σωστότατο. :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

papaluk

Σε επιτροπή σε μαθητές που εξετάζονται προφορικά, η επιτροπή (30 καθηγητές ) αποφάσισαν ότι δεν θα κοπεί κανένα μόριο.. ενώ η οδηγία έλεγε για διαδικασία..

petrosp13

Και το διάβασε που απαγορεύεται σε συνάρτηση;; Ωραία πράγματα. Αν άλλη επιτροπή αποφασίσει το ορθό, η ισονομία πάει περίπατο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pvs

Δεν ξέρω αν έχει τύχει και σε κάποιον άλλον,
μαθητής μου έγραψε
αρχη_επαναληψης
διαβασε πληθος
μεχρις_οτου πληθος<=20
μέχρι εδώ καλά
μετά αρχίζουν τα δύσκολα καθώς όταν αναφερόταν στις γραμμές έγραφε
για ι απο 1 μεχρι 20
και όχι
για ι απο 1 μεχρι πληθος και όλο αυτό το συνέχισε σε κάθε ερώτημα.
Πάει όλο το Δ?

gthal

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 04:33:58 ΜΜ
Άλκη ποιος μαθητής μπορεί να έχει κάνει κάτι τέτοιο?
μήπως έδινες εσύ πανελλήνιες? :D
χαχαχα
Κι εγώ το ίδιο ακριβώς σκέφτηκα    ;D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: papaluk στις 13 Ιουν 2018, 04:52:09 ΜΜ
Σε επιτροπή σε μαθητές που εξετάζονται προφορικά, η επιτροπή (30 καθηγητές ) αποφάσισαν ότι δεν θα κοπεί κανένα μόριο.. ενώ η οδηγία έλεγε για διαδικασία..
Εγώ προσωπικά θα το χαρώ αυτό γιατί ήμουν ανέκαθεν ενάντια σ' αυτή την αδικαιολόγητη απαγόρευση για τις Συναρτήσεις (που έχει επιφέρει και άλλα προβλήματα και απαγορεύσεις)
Όμως τι γίνεται; κάθε βαθμολογικό βαθμολογεί βάσει δικών του αυθαίρετων κανόνων;
Και τότε πού πάει η ισονομία όπως είπε και ο Πέτρος;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: pvs στις 13 Ιουν 2018, 05:17:13 ΜΜ
Πάει όλο το Δ?
Σίγουρα δεν μηδενίζεται όλο το Δ - αν είναι δυνατόν!
Θα στοιχίσει όμως γιατί είναι σοβαρό λαθάκι
Αλλά και πάλι, κάθε λάθος "τιμωρείται" μία μόνο φορά, οπότε δεν πιστεύω να του κόβουν σε κάθε ερώτημα επειδή θα πηγαίνει ως το 20
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

#27
Αν εχει λυθεί με συνάρτηση πρέπει να σίγουρα κοπούν μονάδες, καθώς θα περιέχει εισαγωγή δεδομένων.
Θεωρώ λογικό να κοπούν 2-3 μονάδες.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ολγα

Όλο το Δ;;; :D

Η επιτροπή δίνει στο Δ2β 2 μονάδες. Πόσο να κόψεις; 1 δεν είναι αρκετή; Το ίδιο λάθος πόσες φορές πρέπει να το μετρήσεις τη στιγμή που δεν επηρεάζει την προγραμματιστική δυσκολία των υπόλοιπων ερωτημάτων;

pvs

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Οκ το έθεσα υπερβολικά όταν έγραψα για όλο το Δ αλλά "μη βαράτε"  :) :) :)

evry

Για να μην το ξεχάσω, έχω μια σοβαρή ένσταση στο Δ4.
Εδώ υποθέτω ο θεματοδότης θέλει οι μαθητές να κάνουν ταξινόμηση και στη συνέχεια να εμφανίσουν μόνο όσους πληρούν το συγκεκριμένο κριτήριο. Αυτό αποτελεί μια πολύ απλή λύση. Θα το σκεφτούν όμως οι μαθητές ή θα κάνουν κάποιον άλλο τρόπο? π,χ, να μεταφέρουν σε άλλο πίνακα όσους έχουν το κριτήριο και στη συνέχεια να ταξινομήσουν εκεί?
Από την εμπειρία που έχω αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος λύσης των μαθητών που δεν έχουν αντιμετωπίσει ξανά τέτοιο θέμα.
Η λύση όμως αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη, απαιτεί πιο υψηλού επιπέδου δεξιότητες και θα πάρει τις ίδιες μονάδες. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι αδικία. Δεν μπορεί να υπάρχουν δυο διαφορετικοί αποδεκτοί τρόπο επίλυσης και να παίρνουν τις ίδιες μονάδες.

Το ερώτημα θυμίζει πολύ το θέμα 4 (ερώτημα ε) των επαναληπτικών των εσπερινών του 2006 (εκεί ήταν μαθητές τριών τάξεων Α, Β, Γ)
και το ερώτημα Δ4  του 2010 με το GPH.
Ειδικά στο θέμα GPH είχαμε λύσεις 3-4 σελίδων με απανωτές ταξινομήσεις σε βοηθητικούς πίνακες και ελάχιστοι μαθητές σκέφτηκαν τη γρήγορη και απλή λύση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Obelix

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιουν 2018, 12:23:36 ΜΜ
Στο ερώτημα Δ2 η επεξεργασία γίνεται για κάθε δειγματοληψία, άρα κατά στήλες.


Ελάχιστες δημοσιευμένες λύσεις το έχουν προσέξει το συγκεκριμένο  (Δ.3), και ελάχιστοι μαθητές φυσικά....
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 08:52:07 ΜΜ
Η λύση όμως αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη, απαιτεί πιο υψηλού επιπέδου δεξιότητες και θα πάρει τις ίδιες μονάδες. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι αδικία. Δεν μπορεί να υπάρχουν δυο διαφορετικοί αποδεκτοί τρόπο επίλυσης και να παίρνουν τις ίδιες μονάδες.
Κάτσε, συχνά δεν έχουν οι ασκήσεις δύο ή τρεις τρόπους (βάλε και του Άλκη), που είναι αποδεκτοί αλλά τελικά, παρόλο που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικοί, παίρνουν τις ίδιες μονάδες;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

epsilonXi

για το Δ 4, μία μαθήτρια:

1.υπολογίζει το μέσο όρο κάθε ποταμιού
2.μετράει τα ποτάμια με μέσο όρο > 7, έστω ΠΛ
αν ΠΛ = 0, βγάζει μήνυμα, αλλιώς
3. ταξινομεί τα ποτάμια ως προς το μέσο όρο σε φθίνουσα σειρά
4. ταξινομεί τα πρώτα ΠΛ ποτάμια σε αλφαβητική σειρά
5. εμφανίζει τα πρώτα ΠΛ ποτάμια

και αυτά που μού είπε, είμαι σίγουρος ότι τα έκανε σωστά

alkisg

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 04:33:58 ΜΜ
Άλκη ποιος μαθητής μπορεί να έχει κάνει κάτι τέτοιο?
μήπως έδινες εσύ πανελλήνιες? :D

Χαχαχα! Πάντως πραγματικά ξέρω συγκεκριμένη περίπτωση, οπότε μάλλον θα είναι καλύτερα να γράψω κι ένα σχετικό παράδειγμα. Το παρακάτω πρόγραμμα "ταξινομεί" έναν πίνακα ποταμών χωρίς να πειράξει τον πίνακα, χρησιμοποιώντας έναν έμμεσο πίνακα θέσεων. Το πλεονέκτημά του είναι ότι δεν καταστρέφει τον αρχικό πίνακα και ότι δεν χρειάζεται πολλή παραπάνω μνήμη. Δουλεύει και με παράλληλους πίνακες, δηλαδή ένας πίνακας θέσεων είναι αρκετός για να "ταξινομηθούν" οσοιδήποτε παράλληλοι πίνακες χωρίς να πειραχτούν και χωρίς να αντιγραφούν σε άλλους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤαξινόμησηΜεΠίνακαΘέσεων
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[5]                                     ! Ποταμοί
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, temp, ΤΘ[5]                ! Ταξινομημένη Θέση
ΑΡΧΗ
  Π[1] <- 'Νέστος'
  Π[2] <- 'Αξιός'
  Π[3] <- 'Πηνειός'
  Π[4] <- 'Λούρος'
  Π[5] <- 'Αχελώος'
! Αρχικοποίηση του πίνακα θέσεων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΤΘ[i] <- i
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΙΑ j ΑΠΟ Ν ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Π[ΤΘ[j]] < Π[ΤΘ[j - 1]] ΤΟΤΕ
        temp <- ΤΘ[j - 1] 
        ΤΘ[j - 1] <- ΤΘ[j] 
        ΤΘ[j] <- temp
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Ταξινομημένη εκτύπωση χωρίς να έχει πειραχτεί ο Π
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΡΑΨΕ Π[ΤΘ[i]] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

gbougioukas

Παράθεση από: Obelix στις 13 Ιουν 2018, 10:15:31 ΜΜ
Ελάχιστες δημοσιευμένες λύσεις το έχουν προσέξει το συγκεκριμένο  (Δ.3), και ελάχιστοι μαθητές φυσικά....
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν βλέπω γιατί η επεξεργασία να είναι αναγκαστικά κατά στήλες. Από που προκύπτει αυτό;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

pvs

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:11:42 ΠΜ
Δεν βλέπω γιατί η επεξεργασία να είναι αναγκαστικά κατά στήλες. Από που προκύπτει αυτό;
Γιατί η εκφώνηση ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία συνεπώς θέλει ανά στήλη έτσι ώστε να γεμίζει ανά στήλη. Από την άλλη τον ποταμό αν τον βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ πάλι μία φορά τον εμφανίζεις αλλά... Για να μη τον παίζω έξυπνος αν δεν το έγραφε ο Παναγιώτης Τσιωτάκης ούτε θα το είχα προσέξει.

gbougioukas

Παράθεση από: pvs στις 14 Ιουν 2018, 12:25:49 ΠΜ
Γιατί η εκφώνηση ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία συνεπώς θέλει ανά στήλη έτσι ώστε να γεμίζει ανά στήλη. Από την άλλη τον ποταμό αν τον βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ πάλι μία φορά τον εμφανίζεις αλλά... Για να μη τον παίζω έξυπνος αν δεν το έγραφε ο Παναγιώτης Τσιωτάκης ούτε θα το είχα προσέξει.

Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

pvs

#38
Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:54:11 ΠΜ
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;
Η εκφώνηση θέλει να γεμίζει ανά στήλη και να εμφανίζει και τον κάθε ποταμό. Ωστόσο στην περίπτωση που κάποιος μαθητής εγραφε το παρακάτω, το οποίο διατρέχει ανά γραμμή η εκτύπωση του ονόματος έβγαινε μια φορά αλλά δεν παύει να γεμίζει ανά γραμμή
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ Π[Ι]
ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
Αυτό εννοώ ότι εμφανίζει μία φορά τον κάθε ποταμό

Αργυροπούλου Βασιλική

Παράθεση από: epsilonXi στις 13 Ιουν 2018, 10:47:14 ΜΜ
για το Δ 4, μία μαθήτρια:

1.υπολογίζει το μέσο όρο κάθε ποταμιού
2.μετράει τα ποτάμια με μέσο όρο > 7, έστω ΠΛ
αν ΠΛ = 0, βγάζει μήνυμα, αλλιώς
3. ταξινομεί τα ποτάμια ως προς το μέσο όρο σε φθίνουσα σειρά
4. ταξινομεί τα πρώτα ΠΛ ποτάμια σε αλφαβητική σειρά
5. εμφανίζει τα πρώτα ΠΛ ποτάμια

και αυτά που μού είπε, είμαι σίγουρος ότι τα έκανε σωστά
ΚΑΙ δικιά μου μαθήτρια το έκανε και το θεωρώ σωστο.
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Αργυροπούλου Βασιλική

Τελικά γνωριζουμε αν θα θεωρηθεί λάθος ή λύση με το γέμισμα του δισδιαστατου κατά γραμμή? Είναι σίγουρα πιο τυπικό να γεμίσει κατά στήλη αλλά το αποτέλεσμα δεν αλλάζει, οπότε ???
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Obelix

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:54:11 ΠΜ
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;

Η εκφώνηση λέει: "..πραγματοποιείται μια δειγματοληψία τον μήνα...." και στη συνέχεια στο Δ.3:
" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"

Άρα, η ΓΡΑΨΕ δεν θα μπει ανάμεσα στις ΓΙΑ.

ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΙΑ i από 1 ΜΕΧΡΙ πλήθος
           ΓΡΑΨΕ Π[ i ]
           .....
           .....

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Η εκφώνηση λέει: "πραγματοποιεί μία δειγματοληψία τον μήνα σε κάθε ποταμό...." .     
Άρα σε ένα μήνα γίνονται Ν δειγματοληψίες. Μία για κάθε ποταμό.
Μην διογκώνουμε την αγωνία των των παιδιών και των γονιών με ανούσιες συζητήσεις
Η εισαγωγή δεδομένων μπορεί να γίνει είτε κατά γραμμή είτε κατά στήλη.

Κωστας τζιαννης

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 08:52:07 ΜΜ

και το ερώτημα Δ4  του 2010 με το GPH.
Ειδικά στο θέμα GPH είχαμε λύσεις 3-4 σελίδων με απανωτές ταξινομήσεις σε βοηθητικούς πίνακες και ελάχιστοι μαθητές σκέφτηκαν τη γρήγορη και απλή λύση.

τι μου θυμισες τωρα ανεμελες εποχες χαχ.το 2010 εδινα πανελληνιες και το θυμαμαι αυτο το θεμα.ειχε γινει και χαμος τοτε με το θεμα3 που καποιοι το λυσαν με πινακες

Obelix

Παράθεση από: Obelix στις 14 Ιουν 2018, 07:58:36 ΠΜ
Η εκφώνηση λέει: "..πραγματοποιείται μια δειγματοληψία τον μήνα...." και στη συνέχεια στο Δ.3:
" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"


Παράθεση από: Obelix στις 13 Ιουν 2018, 10:15:31 ΜΜ
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν διογκώσαμε κάτι...

kyriakos208

Στη διαδικασία αν παίρνω ολόκληρο τον πίνακα και εκεί κάνω 12 επαναλήψεις για να βρω το MAX είναι λάθος.?Ουσιαστικά αντι να παίρνω ένα ένα στοιχείο παίρνω όλο τον πίνακα μαζί.Θα με κόψουν μόρια?

gthal

Παράθεση από: Λάμπρος Παπαδόπουλος στις 14 Ιουν 2018, 08:09:53 ΠΜ
Η εκφώνηση λέει: "πραγματοποιεί μία δειγματοληψία τον μήνα σε κάθε ποταμό...." .     
Άρα σε ένα μήνα γίνονται Ν δειγματοληψίες. Μία για κάθε ποταμό.
...
Η εισαγωγή δεδομένων μπορεί να γίνει είτε κατά γραμμή είτε κατά στήλη.
Για μένα κάπως έτσι κλείνει αυτό το ζήτημα, και ελπίζω για όλους μας
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

#47
Εφόσον το ερώτημα ξεκινάει με το "Για κάθε δειγματοληψία...", εννοεί ότι για κάθε μήνα, να εμφανίζονται 1-1 τα ποτάμια και να καλεί το υποπρόγραμμα που θα βρίσκει τον ρύπο τους
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Κι αν δεν το εννοεί έτσι, η διατύπωση είναι ατυχέστατη

ΥΓ. Κι εγώ δεν το πρόσεξα αρχικά, many thanks Παναγιώτη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

kyriakos208

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Ιουν 2018, 12:38:38 ΜΜ
Εφόσον το ερώτημα ξεκινάει με το "Για κάθε δειγματοληψία...", εννοεί ότι για κάθε μήνα, να εμφανίζονται 1-1 τα ποτάμια και να καλεί το υποπρόγραμμα που θα βρίσκει τον ρύπο τους
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Κι αν δεν το εννοεί έτσι, η διατύπωση είναι ατυχέστατη

ΥΓ. Κι εγώ δεν το πρόσεξα αρχικά, many thanks Παναγιώτη

Γιατί όμως οι θεματοδότες να περιορίζουν τους μαθητές?Υπάρχει λογική πάνω σε αυτό το θέμα.Είναι σαν να πηγαίνει ο ένας θεσσαλονική μέσω Λαμίας και ο άλλος μέσω Λονδίνου αλλά πάλι και η δύο θα φτάσουν στον προορισμό.Έχει νόημα το κατα στήλη ή το κατά γραμμή?

gthal

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Ιουν 2018, 12:38:38 ΜΜ
Άρα η ανάγνωση δεν γίνεται ανά ποτάμι αλλά ανά μήνα και πρέπει να γίνει κατά στήλες
Δεν γίνεται μία δειγματοληψία το μήνα!
Γίνεται μία δειγματοληψία το μήνα, σε κάθε ποταμό ! (ακριβώς η εκφώνηση!)
Άρα Ν δειγματοληψίες το μήνα, όπως λέει στην παράθεση ο Λάμπρος. Μην το παραβλέπουμε αυτό!
Άρα δειγματοληψία = κελί του 2-διάστατου  και Όχι δειγματοληψία=στήλη
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Obelix

Παράθεση από: kyriakos208 στις 14 Ιουν 2018, 01:40:19 ΜΜ
Γιατί όμως οι θεματοδότες να περιορίζουν τους μαθητές?Υπάρχει λογική πάνω σε αυτό το θέμα.Είναι σαν να πηγαίνει ο ένας θεσσαλονική μέσω Λαμίας και ο άλλος μέσω Λονδίνου αλλά πάλι και η δύο θα φτάσουν στον προορισμό.Έχει νόημα το κατα στήλη ή το κατά γραμμή?

Νομίζω κάπως έπρεπε να το πουν, τί να έλεγαν, σκέτο "οι τιμές να καταχωρούνται στον δισδιάστατο;''
Με την ίδια λογική, σε μία "κλασσική" άσκηση που διαβάζουμε κατά γραμμές, μπορούμε να λέμε ότι περιορίζουμε τους μαθητές;
π.χ στην εκφώνηση "Για 50 μαθητές διαβάζει τους βαθμούς τους σε κάθε ένα από τα 4 μαθήματα και τους καταχωρεί σε πίνακα Β[50,4]", δεν συμπεραίνουμε όλοι ωραία και καλά κατά γραμμές;
Η λεπτομέρεια είναι ότι δεν πραγματοποιείται κάποια επεξεργασία του πίνακα και δεν επηρεάζεται το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Γι'αυτό και προηγουμένως επισήμανα την απορία μου:

Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν νομίζω ότι διογκώνουμε κάτι το ξαναλέω, απλά εξέφρασα την απορία μου για το αν θα έπρεπε να κοπούν μόρια και για το αν τελικά θα κοπούν...

gthal

Λοιπόν, θυμήθηκα μία πολύ ωραία άσκηση που είχε προταθεί κάποτε (γύρω στο 2010) για το διαγώνισμα του Στεκιού, και ακόμα τη χρησιμοποιώ, λίγο αλλαγμένη.
(δυστυχώς δεν ξέρω τον δημιουργό της καθώς οι προτάσεις γίνονταν απρόσωπα, πάντως του χρωστάω ένα ευχαριστώ για την ιδέα - την έχω χρησιμοποιήσει πολύ)

ΠαράθεσηΓια τον υπολογισμό κάποιων στατιστικών στοιχείων των 10 μεγαλύτερων Σουπερμάρκετ της Ελλάδας,  δόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο ένας αριθμός διαφορετικός για το καθένα από αυτά με τιμή από 1 μέχρι 10.
Ζητήθηκε επίσης από 1000 καταναλωτές να δηλώσουν για τις επόμενες 20 εβδομάδες τον αριθμό του Σουπερμάρκετ που επισκέφθηκαν την κάθε βδομάδα και πόσα χρήματα ξόδεψαν σε αυτό.
(Θεωρούμε ότι κάθε καταναλωτής επισκέπτεται μόνο ένα Σουπερμάρκετ στη διάρκεια κάθε βδομάδας.)
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
Α. Θα διαβάζει:
i) για κάθε καταναλωτή τον αριθμό του Σουπερμάρκετ που επισκέφτηκε για κάθε μία από τις 20 αυτές εβδομάδες και θα τα αποθηκεύει σε κατάλληλο πίνακα
ii) τα χρήματα που ξόδεψε σε αυτό κάθε φορά, και θα τα αποθηκεύει σε κατάλληλο πίνακα.

κλπ

Την αναφέρω εδώ γιατί η έννοια της "επίσκεψης" σ' αυτήν, είναι ίδια με την έννοια της "δειγματοληψίας" στο Θέμα Δ
Έστω ότι φτιάχνω πίνακες  1000 Χ 20
Θα λέγαμε εδώ ότι επίσκεψη είναι η στήλη, δηλαδή έχω συνολικά 20 επισκέψεις;
Όχι! Η έννοια της επίσκεψης δεν ταυτίζεται με την εβδομάδα (επειδή, απλοικά, γίνεται μία επίσκεψη κάθε εβδομάδα - αλλά γίνεται μία επίσκεψη από τον καθένα)
Οι επισκέψεις είναι 20000, κι αν μου πουν "για κάθε επίσκεψη κάνε το τάδε", πρέπει να το κάνω για κάθε κελί (σαρώνοντας τον πίνακα με όποια φορά θέλω) και όχι για κάθε στήλη.
Δεν έχω να πω κάτι άλλο, για μένα είναι πολύ ξεκάθαρο, κι όποιος δεν το βλέπει, απλά δεν το βλέπει.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Obelix

gthal , καταλαβαίνω τί εννοείς, αλλά ολόκληρη η πρόταση της εκφώνησης είναι:

" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"

Αν λάβουμε υπόψη και το ¨καθενός ποταμού" , νομίζω συμπεραίνουμε ότι ο δημιουργός της άσκησης είχε στο μυαλό του το κατά στήλες.
Διότι, πολύ απλά, αν μία δειγματοληψία = ένα κελί, κάτι δεν κολλάει, αφού δεν μπορεί ένα κελί να αναφέρεται σε πολλούς ποταμούς.

Είναι σαν η άσκηση που παρέθεσες να έλεγε: για κάθε επίσκεψη να εμφανίζει το όνομα κάθε καταναλωτή. Τότε δεν θα λέγαμε πως η επίσκεψη είναι στήλη;

epsilonXi

η σειρά που θα βάλει κάποιος τα ΓΙΑ στη δημιουργία του δισδιάστατου πίνακα, κατ' εμέ δεν πρέπει να παίξει κανένα ρόλο

το να προηγείται η ΓΙΑ για τους μήνες και να ακολουθεί η ΓΙΑ για τα ποτάμια, υπακούει στη «λογική» της χρονικής διαδοχής των γεγονότων... πρώτα γίνανε οι δειγματοληψίες του Γενάρη, πρώτα θα καταχωρήσουμε του Γενάρη...

αλλά δεν έχει κάτι ουσιαστικό το να αποτελεί απαίτηση του προγράμματος...


kyriakos208

Παράθεση από: epsilonXi στις 14 Ιουν 2018, 04:03:16 ΜΜ
η σειρά που θα βάλει κάποιος τα ΓΙΑ στη δημιουργία του δισδιάστατου πίνακα, κατ' εμέ δεν πρέπει να παίξει κανένα ρόλο

το να προηγείται η ΓΙΑ για τους μήνες και να ακολουθεί η ΓΙΑ για τα ποτάμια, υπακούει στη «λογική» της χρονικής διαδοχής των γεγονότων... πρώτα γίνανε οι δειγματοληψίες του Γενάρη, πρώτα θα καταχωρήσουμε του Γενάρη...

αλλά δεν έχει κάτι ουσιαστικό το να αποτελεί απαίτηση του προγράμματος...
Συμφωνώ απόλυτα

evry

Από τη στιγμή που λέει για κάθε δειγματοληψία, άρα για κάθε κελί του πίνακα δεν διευκρινίζει γραμμές ή στήλες. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού δε λέει τίποτα! Το τι εμφανίζει είναι άσχετο με το πως γίνεται η σάρωση. Αν ήθελαν να το βάλουν πονηρά κατά ποτάμια έπρεπε να πουν να εμφανίζεται το όνομα κάθε ποταμιού μια ακριβώς φορά!
Κατά τη γνώμη μου οποιαδήποτε λύση εδώ (στήλες/γραμμές) πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Obelix, καταλαβαίνω κι εσύ τι εννοείς
και υποψιάζομαι κι εγώ ότι αυτό είχε στο μυαλό του ο θεματοδότης, (αλλά και μπορεί και να μην το είχε και τσάμπα να ερμηνεύουμε - μπορεί όντως να εννοούσε για κάθε κελί να βρίσκουμε το μαχ κάποιων ρύπων και να το βάζουμε)
όμως τι να κάνουμε, και πως το είχε στο μυαλό του τι λέει; αφού δε βγαίνει με τίποτα. Κάθε κελί είναι μια δειγματοληψία, οπότε δε μπορώ να του κάνω το χατίρι.

Παράθεση από: Obelix στις 14 Ιουν 2018, 03:11:40 ΜΜ
Είναι σαν η άσκηση που παρέθεσες να έλεγε: για κάθε επίσκεψη να εμφανίζει το όνομα κάθε καταναλωτή. Τότε δεν θα λέγαμε πως η επίσκεψη είναι στήλη;
Βρε συ, κι αν έλεγε να εμφανίζει την εβδομάδα της επίσκεψης, τότε θα γινόταν γραμμή η επίσκεψη;
Τι λέμε τώρα;
Κάθε επίσκεψη (κάθε κελί) ανήκει σε μία γραμμή και μία στήλη. Σου εμφανίζω όποιο θες. Αλλάζει το εκφράζει το κελί, ανάλογα το ποια συντεταγμένη του μου ζητάς να εμφανίσω;
Δε γίνεται με τίποτα να σου παραδεχτώ ότι η επίσκεψη είναι στήλη, γιατί τότε θα έπρεπε να παραδεχτούμε ότι οι επισκέψείς είναι 20 (που είναι σωστό, για έναν μόνο καταναλωτή όμως)
Θα έλεγα ότι η στήλη είναι "κλάσση" επισκέψεων: η κλάση των επισκέψεων της 1ης εβδομάδας, της 2ης κλπ
(όπως στο θέμα μας θα μπορούσε να μιλάει για "εκστρατείες διεγματοληψιών" (μία κάθε μήνα με Ν δείγματα, ένα για κάθε ποτάμι) αν ήθελε να το πάει έτσι)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bugman

Επειδή έτυχε να έχω ασχοληθεί με δειγματοληψίες, και ρύπους, και έφτιαξα και πρόγραμμα για καταχώρηση ρύπων, βλέπω την άσκηση με άλλο "μάτι". Ουσιαστικά κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας είναι ένας δισδιάστατος πίνακας, όπου έχουμε αριθμό ρύπων και ονόματα ποταμών. Για απλοποίηση στο ζητούμενο πρόγραμμα αυτός ο πίνακας έχει μια και μόνο γραμμή, για ρύπους, όπου για κάθε όνομα γράφουμε το μέγιστο ρύπο. Έτσι το μόνο στατικό που χρειαζόμαστε για κάθε δειγματοληψία είναι ο μέγιστος ρύπος, και επειδή έχουμε 12 δειγματοληψίες και το πολύ είκοσι ποτάμια, θα έχουμε 20Χ12 μέγεθος πίνακα με μέγιστους ρύπους. Συνοδευτικοί πίνακες είναι τα ονόματα των ποταμών και οι μέσοι όροι.
Η ταξινόμηση του πίνακα ονομάτων μπορεί να γίνει πριν την εισαγωγή των ρύπων, έτσι δεν χρειάζεται να μετακινούμε ονόματα ποταμών και μέσων όρων, ούτε να έχουμε κάποιο Index[] πίνακα για έμμεση ταξινόμηση.
Αφού λοιπόν γίνει εισαγωγή ονομάτων και γίνει και η ταξινόμηση ακολουθεί μια προς μια η κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας. Σε κάθε περίοδο εμφανίζεται ένα προς ένα τα ονόματα των ποταμών και καλείται το υποπρόγραμμα το οποίο επιστρέφει την μέγιστη τιμή ρύπου από οποιοδήποτε αριθμών μετρήσεων ρύπων. Εδώ η άσκηση μας λέει ξεκάθαρα ότι μας ενδιαφέρει το μέγιστο νούμερα (σε άλλες περιπτώσεις, και ειδικά σε γνήσιες περιπτώσεις δειγματοληψιών η μέγιστη και η ελάχιστη τιμή εξαιρούνται, και βγαίνει μέσος όρος των "επαναληπτικών" μετρήσεων, οπότε παίζει σε άλλη άσκηση μελλοντικά να ζητηθεί κάτι παρόμοιο).
Τώρα αν κάποιος κάνει εισαγωγή κατά ποταμό, και μετά κατά "περίοδο" δειγματοληψίας, προφανώς πρέπει να ζητάει μετά το πέρας εισαγωγής μιας περιόδου την αλλαγή περιόδου, κάτι που  δεν συμβαίνει εδώ. Αντίθετα η προτροπή "να εμφανίζεται  το όνομα του ποταμού" δηλώνει ότι αυτό συμβαίνει για κάθε δειγματοληψία, άρα η Για για τις δειγματοληψίες είναι εξωτερική επανάληψη, και κάθε εισαγωγή σειράς ρύπων χωρίζεται από την προβολή του ονόματος του ποταμού και τερματίζει με την εισαγωγή μηδενικής τιμής. Δηλαδή έχουμε εισαγωγή "ανά δειγματοληψία, ανά ποταμό" ενός αριθμού ρύπων.
Ίσως, δεν είμαι σίγουρος, να θεωρηθεί σωστό αν κάποιος βάλει την εξωτερική επανάληψη ανά ποταμό, και εμφανίζει επιπρόσθετα τον αριθμό της δειγματοληψίας, ως αρχή της εισαγωγής κάθε σειράς ρύπων "ανά ποταμό, ανά δειγματοληψία".
Έχει σημασία το πώς παίρνει ένα πρόγραμμα την εισαγωγή, διότι έχει σημασία ότι αυτός που τα εισάγει τα έχει με κάποιο τρόπο καταχωρημένα. Λογικότερο είναι να είναι καταχωρημένα ανά περιόδους δειγματοληψίας ή σκέτο "ανά δειγματοληψία".


evry

Μήπως κλέβεις λίγο? Ουσιαστικά υποτίθεται ότι ο χρήστης εισάγει τις δειγματοληψίες αλφαβητικά? Δεν αλλάζεις την εκφώνηση έτσι?
Παράθεση από: bugman στις 14 Ιουν 2018, 07:13:01 ΜΜ
Η ταξινόμηση του πίνακα ονομάτων μπορεί να γίνει πριν την εισαγωγή των ρύπων, έτσι δεν χρειάζεται να μετακινούμε ονόματα ποταμών και μέσων όρων, ούτε να έχουμε κάποιο Index[] πίνακα για έμμεση ταξινόμηση.
Αφού λοιπόν γίνει εισαγωγή ονομάτων και γίνει και η ταξινόμηση ακολουθεί μια προς μια η κάθε "περίοδος" δειγματοληψίας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Σήμερα ξεκινάει η βαθμολόγηση.
Όσοι βαθμολογούν ας κρατήσουν ένα στατιστικό στο Δ4, πόσοι μαθητές μετέφεραν σε βοηθητικό πίνακα όσους έχουν μέσο όρο πάνω από 7. Πιστεύω ότι θα είναι πολλοί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

xara_pap

Παιδια ξερει κανεις τι οδξγια δοθηκε για το αν θα κοπει μοριο αν δν διαβαστει ο πινακας κατα στηλη?

kyriakos208

Παράθεση από: kyriakos208 στις 14 Ιουν 2018, 09:59:04 ΠΜ
Στη διαδικασία αν παίρνω ολόκληρο τον πίνακα και εκεί κάνω 12 επαναλήψεις για να βρω το MAX είναι λάθος.?Ουσιαστικά αντι να παίρνω ένα ένα στοιχείο παίρνω όλο τον πίνακα μαζί.Θα με κόψουν μόρια?

Λίγο την γνώμη σας.

xara_pap

δεν νομιζω να χασεις

petrosp13

Δηλαδή ουσιαστικά η διαδικασία σου είναι κάπως έτσι;

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υ_Ε(ΕΠ,i)
...

ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
...τιμή φρουρός με μαχ
ΕΠ[i,j] <-- μαχ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Επειδή η εκφώνηση είναι σαφής ότι θα πρέπει να καλεί για κάθε δειγματοληψία την διαδικασία, θα πρέπει να κοπούν κάποιες μονάδες
Επίσης, αν δεις την εκφώνηση του υποπρογράμματος, δεν αναφέρεται κάτι που να αφορά τον αριθμό "12"
Αν το έχεις πλήρως σωστό σαν υλοποίηση, δεν θα πρέπει να κοπούν πολλές μονάδες (1 θα έλεγα εγώ)

Και φυσικά, αν θεωρήσουμε ότι η υλοποίηση σου κατά γραμμές είναι σωστή, γιατί δεν συμφωνήσαμε ούτε σε αυτό

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

kyriakos208

Παράθεση από: petrosp13 στις 16 Ιουν 2018, 11:22:00 ΠΜ
Δηλαδή ουσιαστικά η διαδικασία σου είναι κάπως έτσι;

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υ_Ε(ΕΠ,i)
...

ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
...τιμή φρουρός με μαχ
ΕΠ[i,j] <-- μαχ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Επειδή η εκφώνηση είναι σαφής ότι θα πρέπει να καλεί για κάθε δειγματοληψία την διαδικασία, θα πρέπει να κοπούν κάποιες μονάδες
Επίσης, αν δεις την εκφώνηση του υποπρογράμματος, δεν αναφέρεται κάτι που να αφορά τον αριθμό "12"
Αν το έχεις πλήρως σωστό σαν υλοποίηση, δεν θα πρέπει να κοπούν πολλές μονάδες (1 θα έλεγα εγώ)

Και φυσικά, αν θεωρήσουμε ότι η υλοποίηση σου κατά γραμμές είναι σωστή, γιατί δεν συμφωνήσαμε ούτε σε αυτό

Όμως λέει στο ερώτημα να επιστρέφει και να διαβάζει.  Αλλά δεν προσδιορίζει που να τα επιστρέφει.  Στον πίνακα ή στο πρόγραμμα?

Sergio

Παράθεση από: kyriakos208 στις 16 Ιουν 2018, 02:20:52 ΜΜ
Όμως λέει στο ερώτημα να επιστρέφει και να διαβάζει.  Αλλά δεν προσδιορίζει που να τα επιστρέφει.  Στον πίνακα ή στο πρόγραμμα?

Κάθε υποπρόγραμμα "επιστρέφει" σε αυτόν που το καλεί.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

michaeljohn

Ακόμα πονάει το μυαλό μου..
Από απάντηση μαθητή στις πανελλαδικές
με ένα μικρό λογικό λάθος:

! Δ3
j ← 1
k ← 1
Για i από 1 μέχρι ΠΛ*12        ! ΠΛ : πλήθος ποταμών
  ΓΡΑΨΕ Π
  Αν i mod ΠΛ = 0 τότε
    j ← 0
  Τέλος_αν
  j ← j + 1
  ΚΑΛΕΣΕ Υ_Ε(ΕΠ1)
  Αν i mod ΠΛ ≠ 0 τότε
    Α[j - 1, k]  ΕΠ1
  αλλιώς
   Α[j , k]  ΕΠ1
  Τέλος_αν
  Αν i mod ΠΛ = 0 τότε
    k ← k + 1
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Ποια να είναι η πιο γρήγορη διόρθωση ώστε να είναι σωστό ?