Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2010-2011 απο το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 14 Απρ 2011, 12:22:39 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2010-2011 εφ'όλης της ύλης απο την ομάδα διαγωνισμάτων του στεκιού.

μαζί με τις ενδεικτικές λύσεις

Αλλαγή στις ενδεικτικές λύσεις   8/5/2011
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

poursali

συνάδελφε, σε openoffice τα σύμβολα δεν εμφανίζονται... αν μπορείς βάλτο σε pdf :)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

asimos_alex

( συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέρφους που δίνουν σε αυτή την σπουδαία προσπάθεια του στεκιού ό,τι μπορούν. Ελπίζω κάποια στιγμή να ανταποδώσω κι εγώ κάτι από τα πολλά που έχω πάρει από τις συζητήσεις τόσα χρόνια στο στέκι )

Πολύ καλό το διαγώνισμα, μόνο που ΄χω δυο-τρεις παρατηρήσεις με την π ρ ό χ ε ι ρ η  ματιά που πρόλαβα:

α. προφανώς στο Α1 η εντολή είναι έγκυρη κι επομένως η μεταβλητή x είναι λογική. Αυτή η μορφή, ωστόσο, της εκχώρησης της τιμής λογικής έκφρασης βρίσκεται πουθενά διατυπωμένη στα σχολικά εγχειρίδια; (προφανώς τη διδάσκετε για να τη βάλετε στο διαγώνισμα, αλλά εγώ δεν έχω κάνει το ίδιο -κακώς?-)
β. ίσως λ ί γ ο  παραπάνω από ότι "πρέπει" για τον "μέσο" μαθητή η ανάγκη αλγοριθμικομαθηματικής σκέψης (πχ Α3, Α4, Α5) στο 1ο θέμα.
γ. πολύ μεγάλες σε έκταση οι εκφωνήσεις των δυο ασκήσεων. για μένα δεν είναι κακό αυτό, εφόσον κάτι τέτοιο συνήθως σημαίνει καλά διατυπωμένα προβλήματα, αλλά δυστυχώς παρατηρώ πως σε πολλές περιπτώσεις -πέρα από το έξτρα άγχος- δημιουργεί πρόβλημα σε μαθητές με μειωμένες δυνατότητες χρήσης της ελληνικής (κι αυτοί δεν είναι ούτε λίγοι κατά τη γνώμη μου)

Κατά τα άλλα το διαγώνισμα πηγαίνει το παιχνίδι ένα βήμα πιο μπροστά (για ακόμη μια χρονιά) με τρόπο ουσιαστικό, εποικοδομητικό και σύγχρονο.

Να είστε όλοι καλά

methenitis

Πολύ ωραίο διαγώνισμα. Τα συγχαρητήρια μου.
Ιδιαίτερα απο θεωρία μου άρεσε περισσότερι το Α2 , που έιχε την αναφορά με δεδομένα και ζητούμενα ενός προβλήματος και το Α5.
Το θέμα Β λίγο μεγάλο αλλά πολύ καλό.
Οι ασκήσεις μου φάνηκαν στο σωστό βαθμό δυσκολία (για το tosteki παντα).
Σίγουρα οι μαθητές θα δυσκολευτούν να τις βγάλουν. Ιδιαίτερα το Θεμα 3 , τα κορίτσια θα αντιμετωπίσουν ενα επιπλέον πρόβλημα όσες δεν γνωρίζουν την διαδικασία των πεναλτυ. Για αυτό πιστεύω και η εκτενής περιγραφή.

Εμείς μπορούμε να δώσουμε καμία προτεινωμενη λύση στα θέματα?


evry

Ακριβώς αυτή είναι η ιδέα. Το ότι δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο δεν σημαίνει ότι είναι λάθος. Απλά επειδή δεν χρησιμοποιείται ξενίζει λίγο.  Θα προσπαθήσω να εξηγήσω το σκεπτικό

Από τη στιγμή που μια έκφραση αποτιμάται σε Αληθής/Ψευδής μπορεί να μπει σε οποιοδήποτε σημείο μπορεί να μπουν οι τιμές Αληθής/Ψευδής. Αυτός είναι και ο στόχος. Είναι δηλαδή καθαρά θέμα κατανόησης.
π.χ. το παρακάτω σετ εντολών
χ <- 5
Α <- (χ > 0)

είναι σαν να λέγαμε
Α <- Αληθής

άλλο παράδειγμα
λέμε   Όσο Βρέθηκε = Αληθής Επανάλαβε
αλλά το Όσο Βρέθηκε Επανάλαβε  δεν σε ξενίζει πάλι ;
Σκέψου όμως να έγραφες
Όσο (χ>0) = Αληθής Επανάλαβε
δεν δείχνει έλλειμα κατανόησης ή έστω ανασφαλειας όσον τη χρήση λογικών εκφράσεων και μεταβλητών; άσχετα αν είναι σωστό.

Παράθεση από: asimos_alex στις 14 Απρ 2011, 12:31:30 ΜΜ
α. προφανώς στο Α1 η εντολή είναι έγκυρη κι επομένως η μεταβλητή x είναι λογική. Αυτή η μορφή, ωστόσο, της εκχώρησης της τιμής λογικής έκφρασης βρίσκεται πουθενά διατυπωμένη στα σχολικά εγχειρίδια; (προφανώς τη διδάσκετε για να τη βάλετε στο διαγώνισμα, αλλά εγώ δεν έχω κάνει το ίδιο -κακώς?-)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Συνάδελφοι σας ευχαριστούμε για τα εποικοδομητικά σας σχόλια.
@asimos_alex  θέλω να απαντήσω τη γνώμη μου μόνο πάνω σ' αυτό (αν και απάντησε ήδη ο evry)
Παράθεση από: asimos_alex στις 14 Απρ 2011, 12:31:30 ΜΜ
Αυτή η μορφή, ωστόσο, της εκχώρησης της τιμής λογικής έκφρασης βρίσκεται πουθενά διατυπωμένη στα σχολικά εγχειρίδια; (προφανώς τη διδάσκετε για να τη βάλετε στο διαγώνισμα, αλλά εγώ δεν έχω κάνει το ίδιο -κακώς?-)
Δε νομίζω ότι είναι κάτι που χρειάζεται να διατυπωθεί ή διδαχθεί ιδιαιτέρως :  κάθε συνθήκη αποτιμάται τελικά σε μια λογική τιμή έτσι δεν είναι ;  και κάθε λογική τιμή μπορεί να εκχωρηθεί σε μια λογική μεταβλητή. Γιατί λοιπόν να μην μπορεί να γραφτεί αυτό  x <- α > β  ;
(βασικά, συμβαίνει με την ίδια λογική που γίνεται κι αυτό :  y <-  5+2  : πρώτα αποτιμάται η έκφραση στα δεξιά και το αποτέλεσμα εκχωρείται στην y - δεδομένου βέβαια ότι η y είναι αριθμητική )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

P.Tsiotakis


Stefevan

Ωραίο και απαιτητικό! To Δ6 μου θυμίζει επαναληπτικές 2010 με τους πληθυσμούς.
Μ'αρέσει πολύ η ερώτηση Β2. 2  (ρόλος της Τ)!
Όμως κάτι με αλφαριθμητικά θα πέσουν στο 3ο η 4ο (το είδα πρόσφατα στον ύπνο μου  :D χαχα!)

Νίκος Αδαμόπουλος

Είναι λογικό όταν βλέπουμε εκ των υστέρων ένα θέμα να μας φέρνει στο νου σημεία από άλλα θέματα. Στο τέλος τέλος όλα τα θέματα κάτι θα θυμίζουν. Βέβαια το Δ6 δεν έχει και τόσο σχέση με το περσινό των επαναληπτικών. Εκεί ουσιαστικά ζητούσε να ελεγχθεί αν υπάρχουν μέσα στον πίνακα δυο συνεχόμενες θέσεις με την τιμή -1, κάτι "σχετικά απλό"...

lykos

Συγχαρητήρια + ευχαριστώ κι' από μένα. Πολύ καλά θέματα. Κατάλαβες γράφεις, δεν κατάλαβες έχασες...
Μ' άρεσαν ιδιαίτερα, τα Α4.1 α) και Α5
Στο 4ο θα δυσκολευτούν και καλοί μαθητές με το Αν μηκος MOD 10 <τελεστής> <τιμή> τότε ...
Και μια παρατήρηση για το 4ο: Ισως να ήταν καλύτερα να μην δίνονται οι παράμετροι της συνάρτησης, διότι με κατάλληλη προεργασία στον πίνακα κατάστασης λαμπτήρων, η παράμετρος "πλήθος λαμπτήρων" δεν είναι απαραίτητη...

Peandbal

Συγχαρητήρια, οι μαθητές μου θα το βρουν πολύ ενδιαφέρον.
Θα επανέλθω με σχόλια τους.

jim_st

Συγχαρητήρια, μ' αρέσουν πολύ τα δύο πρώτα θέματα!

dbenis


ΤΙΜ

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ , ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ  ;)

zoidel

Πολύ καλό διαγώνισμα!Συγχαρητήρια . Όσο για την εκχώρηση τιμής σε λογική μεταβλητή ,εδώ και χρόνια στο τελικό επαναληπτικό που βάζω η μια ερώτηση σωστού λάθους είναι . Η μεταβλητή Α<- 100 DIV 80=1 είναι λογικού τύπου. Δεν με προβλημάτισε ποτέ ότι μπορεί να είναι λάθος